تکنولوژی اسمارت اینورتر (Smart Inverter) ال‌جی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تکنولوژی اینورتر یا معکوس‌گر مدتی است در صنعت مورداستفاده قرار می‌گیرد و به زبان ساده دستگاهی است برای تغییر جریان برق بین مستقیم و متناوب که کنترل فرکانس و ولتاژ را هم امکان‌پذیر می‌سازد. در ابتدا از این ابزار برای تبدیل برق تولیدی سلول‌های خورشیدی یا کنترل سرعت موتورهای صنعتی بدون افت قدرت و گشتاور و همچنین کاهش انرژی مصرفی و درنتیجه کاهش هزینه برق هم‌زمان با افزایش طول عمر و بهبود عملکرد موتور استفاده می‌شد.

طی چند سال گذشته با توجه به افزایش هزینه انرژی در دنیا و همچنین نیاز به افزایش کارایی و عمر لوازم‌خانگی، شرکت‌های مختلفی به دنبال استفاده از این تکنولوژی در لوازم‌خانگی رفتند. ال‌جی هم در این میان یکی از پیشتازان صنعتی بوده و از اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی با عرضه تکنولوژی اختصاصی Smart Inverter خود، گام‌های بلندی در این زمینه برداشته و تقریباً تمامی لوازم‌خانگی برقی مهم خود را به آن تجهیز نموده است.

تعداد بسیار متنوعی از تکنولوژی‌های روز اکنون در مجموعه بزرگی از محصولات ال‌جی گرد هم آمده‌اند تا امکان مدیریت بهینه مصرف انرژی و افزایش عملکرد بر اساس تکنولوژی اینورتر هوشمند را فراهم آورند. این گروه، گستره وسیعی از دستگاه‌های تهویه مطبوع تا یخچال‌ها، ماشین‌های لباسشویی و حتی ماکروویوها و اجاق‌گاز را در بر می‌گیرد. بدون شک یکی از دلایل اصلی رویکرد ال‌جی برای بهره‌گیری از تکنولوژی اسمارت اینورتر در لوازم‌خانگی، توانایی اثبات‌شده آن در کاهش مصرف الکتریسیته است. از سویی کاهش مصرف برق به معنی کاهش هزینه‌های خانواده‌ها است و از سوی دیگر، مصرف بهینه انرژی عاملی بسیار مؤثر برای کاهش مشکلات زیست‌محیطی و رشد پایدار محسوب می‌شود.

البته تکنولوژی اسمارت اینورتر ال‌جی تنها محدود به مصرف بهینه برق نبوده و جنبه‌های متعددی از تولید محصول را در بر می‌گیرد. برای مثال ماشین لباسشویی‌های هوشمند ال‌جی که از این تکنولوژی بهره می‌برند، علاوه بر اندازه‌گیری دقیق میزان لباس‌ها و تنظیم برنامه‌های شستشو به بهینه‌ترین شکل ممکن، میزان آب مصرفی را نیز کنترل می‌کنند. اینورتر هوشمند در این دستگاه‌ها با حذف عملکردهای غیرضروری و کنترل بهینه سرعت موتور دستگاه، باعث می‌شوند تا انرژی و پول بیشتری صرفه‌جویی و پس‌انداز شود.

در ماکروویوهای پیشرفته ال‌جی، تکنولوژی اینورتر هوشمند با کنترل عوامل متعددی، سعی می‌کند به بهینه‌ترین شکل ممکن میزان توان دستگاه برای پخت، یخ‌زدایی یا گرم کردن را محاسبه و تنظیم کند. بدین‌صورت علاوه بر کنترل دقیق توان موردنیاز، دما هم به‌دقت کنترل می‌شود تا غذاهای گوناگون به بهترین شکلی که تاکنون ممکن بوده طبخ شوند و دیگر لازم نیست که نگران سوختن یا زیاد پختن آن‌ها نباشید.

در یخچال‌های هوشمند ال‌جی هم از کمپرسورهای مجهز به اسمارت اینورتر استفاده‌شده تا در شرایط گوناگون محیطی و کاری، انرژی برای تولید سرما به شکل بهینه‌ای مورداستفاده قرار گیرد. با پایش دائمی دمای درون و بیرون یخچال، سیستم هوشمند ال‌جی به‌صورت خودکار توان سرمایی لازم را کنترل می‌کند. علاوه بر این با توجه به اینکه استفاده از اینورتر باعث می‌شود موتور یخچال به‌ندرت وارد مرحله پیک قدرت شود، لذا شما آشپزخانه ساکت‌تری هم خواهید داشت. همچنین با استفاده از چنین تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای، عملکرد کمپرسور و دیگر قطعات مکانیکی یخچال کاملاً بهینه بوده و عمر بیشتری خواهند داشت.

در سیستم‌های تهویه مطبوع معمولی، دستگاه با خاموش و روشن شدن‌های متوالی موتور بر اساس تغییرات دمای محیط کار می‌کند. این شیوه علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی و مصرف انرژی بیشتر، از عمر قطعات دستگاه هم می‌کاهد؛ اما در تهویه مطبوع مجهز به اسمارت اینورتر، دما به‌صورت دائمی کنترل می‌شود و بر اساس آن سرعت موتور به شکل متناوب در یک دامنه توان مشخص کم‌وزیاد می‌شود. این‌گونه با دفعات خاموش و روشن شدن بسیار کمتر و مصرف برق کمتری به دمای بهینه می‌رسیم و عمر دستگاه هم به شکل چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

استفاده از این تکنولوژی در محصولات خانگی ال‌جی، چنان در عملکرد و عمر ابزارها مفید واقع‌شده که این شرکت تقریباً تمامی لوازم‌خانگی مجهز به اسمارت اینورتر را با گارانتی ده‌ساله! برای قطعات مکانیکی روانه بازار می‌کند.

نوشته تکنولوژی اسمارت اینورتر (Smart Inverter) ال‌جی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

گسترش بحران کرونا؛ قرنطینه ۳۶ میلیون نفر در چین، رسیدن ویروس به مرز اروپا

گسترش بحران کرونا؛ قرنطینه ۳۶ میلیون نفر در چین، رسیدن ویروس به مرز اروپا

چین در تعطیلات سال نو این کشور، قرنطینه‌ی بی‌سابقه را به ۱۳ شهر و دست‌کم ۳۶ میلیون نفر گسترش داد. در همین حال،، گزارش‌ها از نخستین موارد ابتلا به ویروس تازه کرونا در اروپا حکایت می‌کنند.

راهنمای جامع فعال کردن «رمز پویا» (رمز دوم یک‌بار مصرف)

بانک مرکزی اعلام کرد که از ابتدای دی ۱۳۹۸، استفاده از «رمز دوم یک‌بار مصرف» (رمز پویا) برای مشتریان همه‌ی بانک‌ها اجباری است. یعنی به جای «رمز دوم ثابت» باید از «رمز دوم یک‌بار مصرف» استفاده کنیم. در این مطلب روش فعال کردن رمز پویا را برای مهم‌ترین بانک‌ها به طور کامل شرح می‌دهیم.
 
دلیل این تصمیم بانک مرکزی، سرقت از حساب مشتریان در زمانی است که «رمز دوم ثابت» آن‌ها به دست دزدها می‌افتد.
 
رمز دوم برای چه کارهایی استفاده می‌شود؟
هر شکلی از پرداخت اینترنتی پول (خرید از فروشگاه‌های اینترنتی، پرداخت کرایه‌ی تاکسی‌های اینترنتی، خرید انواع بلیت، پرداخت قبض، خرید شارژ، پرداخت عوارض آزادراه و غیره)
انتقال اینترنتی پول
گرفتن موجودی حساب بانکی به صورت اینترنتی
فعلا روش فعال کردن رمز پویا یا همان رمز دوم یک‌بار مصرف برای مشتریان بانک‌های مختلف متفاوت است. به همین دلیل مقاله‌ی جامعی آماده کرده‌ایم که روش فعال‌سازی و دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف را برای مشتریان بزرگ‌ترین بانک‌های ایران توضیح می‌دهد.
 
نکات مهم پیش از شروع
شاید فعال‌سازی رمز پویا در نگاه اول کمی پیچیده به نظر می‌رسد، اما اگر چند دقیقه زمان صرف کنید با مطالعه راهنماهای موجود می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. پس برای امنیت خودتان از محول کردن این کار به دیگران خودداری کنید.
 
هرجا لازم شد شماره موبایل خود را وارد کنید، دقت داشته باشید که شماره اعلامی شما همان باشد که موقع باز کردن حساب در اختیار بانک گذاشتید. اگر این موضوع را رعایت نکنید روند فعال‌کردن رمز پویا برای آن کارت بانکی با مشکل مواجه می‌شود و باید برای رفع موضوع به شعبه مراجعه کنید.
 
بیشتر نرم‌افزارهای صدور رمز پویا به اینترنت نیازی ندارد، اما برای نصب آن‌ها باید گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید یا iOS داشته باشید.
 
برخی از بانک‌ها امکان دریافت رمز پویا با پیامک یا کد USSD را هم برای کسانی که گوشی هوشمند ندارند فعال کرده‌اند، اما هنوز همه‌ی بانک‌ها چنین امکانی را ندارند.
 
اگر ساعت یا تاریخ گوشی شما تنظیم نیست احتمال دارد موقع استفاده از اپلیکیشن‌های صدور رمز پویا با مشکل مواجه شوید. مثلا اپلیکیشن رمزهایی برای شما صادر کند که قابل استفاده نیستند.

پیش نمایش اولین محصول تمام برقی مازراتی منتشر شد

پیش نمایش اولین محصول تمام برقی مازراتی منتشر شد

مازراتی از سال ۲۰۲۱ تولید خودروهای اسپرت الکتریکی را آغاز خواهد کرد. نخستین محصول این شرکت علاوه‌بر قدرت فراوان، صدایی متمایز و گوش‌نواز خواهد داشت.

شرط واردات دستگاه ماینر به کشور برای تولید ارز دیجیتال اعلام شد

 
بعد از قانونی‌شدن استخراج ارز دیجیتال در کشور، شرط واردات قانونی این دستگاه اعلام شده است.
 
بعد از موافقت هیئت‌وزیران در ششم مرداد سال جاری با استخراج ارز دیجیتال، آیین‌نامه‌ی فرایند ماینینگ رمزارزها نیز تصویب شد تا فعالیت در این عرصه به‌صورت قانونی انجام شود. حال منبع آگاهی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرده است واردات دستگاه ماینر و لوازم جانبی به کشور مجاز است و درباره‌ی شرایط واردات آن می‌گوید: واردات این دستگاه به‌واسطه‌ی شرکت‌ها در‌ صورتی‌ مجاز است که دفتر صنایع الکترونیک و برق و مخابرات وزارت صنعت تأیید کند و پس از گرفتن تأیید باید ثبت سفارش انجام شود.
 
پس از قانونی‌شدن استخراج ارز دیجیتال در کشور، تقاضا برای خرید دستگاه ماینر یا دستگاه‌های استخراج رمزارز افزایش یافته است. درحال‌حاضر، بخش زیادی از دستگاه‌های ماینر به‌صورت قاچاق و بخش کمی به‌صورت قانونی وارد کشور می‌شود. واردات قانونی دستگاه ماینر به کشور شرایط خاصی دارد که واردکنندگان باید به آن توجه کنند. این منبع آگاه درباره‌ی واردات ماینر به‌عنوان دستگاه‌های آی‌تی به کشور گفت:
 
تطبیق ثبت سفارش با کالایی که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، بر‌عهده‌ی گمرک است.
 
این در حالی است که بسیاری از فعالان حوزه‌ی ماینینگ فعالیت با تعرفه‌های برق اعلام‌شده‌ی وزارت نیرو را بسیار گران خوانده و عنوان کرده‌اند نمی‌توان با تعرفه‌های بسیار گران کنونی ماینینگ کرد.

تفاهم نامه همکاری با ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی

 
 
به گزارش روابط عمومی شرکت آسیاتک، این شرکت در راستای حمایت از استارت آپ ها  و شرکت های دانش بنیان کشور با انعقاد تفاهم نامه ای اقدام به همکاری با ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی کرده و محصولات و سرویس های ویژه‌ای را مختص شرکت های فوق الذکر طراحی و عرضه می‌کند.
 
بر اساس این گزارش پکیج‌های شرکت آسیاتک در زمینه های خدمات دیتاسنتر (IDC) شامل میزبانی سرور، اجاره سرور اختصاصی، مجازی و ابری، خدمات پهنای باند اختصاصی و اشتراکی، خدمات تلفن ثابت مبتنی برIP، خدمات ارزش افزوده VAS، امکان استفاده از public wifi در فرودگاه ها و مراکز تجاری و همچنین اینترنت پرسرعت/ADSL2+  وTD-LTE  بوده که به استارت آپ‌ها و مراکز شتابدهی ارایه خواهد شد.
 
گفتنی است شرکت انتقال داده‌های آسیاتک، دارای مجوز FCP از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ایجاد زیر ساخت های بزرگ شبکه ای (Access) در سراسر کشور و همچنین طراحی، ایجاد و بهره برداری از چندین مرکز داده بزرگ از جمله در برج میلاد تهران همواره سعی نموده است که اکوسیستم مناسبی جهت فعالیت و توسعه انواع شرکت های بزرگ و کوچک و بخصوص مجموعه های خلاق و دانش بنیان را فراهم نماید.
 
 آسیاتک تاکنون  بسیاری از استارت آپ های کشور را تحت پوشش خود قرارداده و اکنون نیز با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی با رویکردی جدید به حمایت های خود ادامه می دهد.

زمان برگزاری «کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل» مشخص شد

مدیرعامل گوگل زمان برگزاری کنفرانس سالانه «گوگل آی/ او» (Google I/ O) را اعلام کرد. به نقل از انگجت، «ساندار پیچای» مدیرعامل شرکت «گوگل» در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد این رویداد سالانه که بر توسعه‌دهندگان تمرکز می‌کند، در سالن آمفی‌تئاتر Shoreline که در مانتین ویو واقع شده است، برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری این رویداد مهم که «گوگل آی/ او» (Google I/ O) نام دارد، از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ ماه مه سال‌جاری میلادی (۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت) اعلام شده است. در رویدادهای «گوگل آی/ او» پیشین شاهد تمرکز بر محصولات مختلف بوده‌ایم؛ از دستیار گوگل گرفته تا عینک گوگل. حال برای همه جالب توجه و سوال است که گوگل در رویداد ۲۰۲۰ خود به جز خدمات معمول همچون اندروید و هوش مصنوعی چه سرویس‌هایی را به جهانیان معرفی خواهد کرد.

اپل در سال ۲۰۱۹، چقدر برای لابی‌گری هزینه کرد؟

 گزارش مارکت‌واچ (MarketWatch) نشان می‌دهد شرکت اپل در سال ۲۰۱۹، حدود ۴/ ۷ میلیون دلار را صرف لابی‌های سیاسی خود کرده است. اگرچه این رقم در مقایسه با هزینه لابی‌‌گری اپل در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ که به ترتیب حدود ۷/ ۶ و ۲/ ۷ میلیون دلار عنوان شد، بیشتر است، اما به نسبت مبالغی که شرکت‌هایی همچون گوگل و فیس‌بوک برای لابی و زدوبند صرف می‌کنند، کمتر است. طبق این گزارش، بیشترین تلاش‌های اپل برای لابی‌گری در سال ۲۰۱۹ به ماه ژانویه برمی‌گردد که روابط خوبی میان آمریکا و چین حاکم نبود. به دنبال جنگ تجاری میان این دو کشور، حتی تیم کوک مدیرعامل اپل شخصا به دیدار ترامپ رفت و درخصوص برخی مسائل با وی به گفت‌وگو پرداخت. اپل در پاییز سال گذشته نیز از جفری میلر، از نزدیکان دونالد ترامپ و مسوول کمپین تبلیغاتی وی خواست تا از قدرت خود به نفع این شرکت استفاده و به اصطلاح، لابی کند. همچنین اپل اخیرا یکی از افراد بانفوذ را به منظور لابی‌گری در حوزه پهپادها به‌کار گرفته است. برخی منابع خبری نیز ادعا کرده‌اند که گروهی در کنگره آمریکا به نفع منافع اپل لابی‌گری می‌کنند. اما جدا از اپل، آلفابت (شرکت مادر گوگل) نیز در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۸/ ۱۱ میلیون دلار را جهت لابی و زدوبند هزینه کرده که در مقایسه با هزینه ۷/ ۲۱ میلیون دلاری این شرکت در سال ۲۰۱۸، افت محسوسی را نشان می‌دهد. شرکت فیس‌بوک نیز در این زمینه ۷/ ۱۶ میلیون دلار هزینه کرد. هزینه لابی‌گری آمازون نیز حدود ۱/ ۱۶ میلیون دلار برآورد شده است.

گذرواژه‌های بیش از نیم میلیون سرور، مسیریاب و تجهیزات اینترنت اشیا لو رفت

​​​​​​​یک هکر در هفته جاری لیست گسترده‌ای از اطلاعات احرازهویت Telnet مربوط به بیش از ۵۱۵ هزار سرور، مسیریاب‌های خانگی و دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) هوشمند را منتشر کرده است.
 
 
به گزارش مرکز افتا، به نقل از پایگاه اینترنتی ZDNet، این لیست که در یک فروم گفتگو هک منتشر شده، شامل آدرس IP هر دستگاه به همراه نام کاربری و گذرواژه سرویس Telnet است. سرویس Telnet یک پروتکل دسترسی از راه دور است که برای کنترل دستگاه‌ها از طریق اینترنت استفاده می‌شود.
 
این لیست با اسکن کل اینترنت برای شناسایی دستگاه‌هایی که پورت Telnet آن‌ها در معرض دسترسی است، تهیه شده و برای کشف اطلاعات احرازهویت، هکر از نام‌کاربری و گذرواژه‌های پیش‌فرض یا گذرواژه‌های آسان برای حدس زدن استفاده کرده است.
 
این نوع لیست‌ها، که لیست بات نیز نامیده می‌شوند، از اجزای یک عملیات بات‌نت IoT هستند. مهاجمین برای ساختن لیست‌های بات، اینترنت را اسکن می‌کنند و سپس از آنها برای اتصال به دستگاه‌ها و نصب نرم‌افزارهای مخرب استفاده می‌کنند. این لیست‌ها معمولا بصورت خصوصی نگهداری می‌شوند، اما برخی از آن‌ها در گذشته بصورت عمومی نیز منتشر شده‌اند. به عنوان مثال در آگوست ۲۰۱۷ یک لیست حاوی ۳۳ هزار اطلاعات احرازهویت Telnet منتشر شد. به نظر می‌رسد لیستی که اکنون افشا شده است بزرگترین نشت گذرواژه‌های Telnet تاکنون باشد.
 
لیست‌های منتشر شده توسط هکر مربوط به ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۱۹ هستند و ممکن است آدرس IP و اطلاعات احرازهویت برخی از دستگاه‌ها تاکنون تغییر یافته باشد، اما بسیاری از آن‌ها همچنان معتبر هستند. این گونه لیست‌ها برای مهاجمین باتجربه بسیار سودمند هستند.
 
بسیاری از دستگاه‌های IoT این لیست دارای اطلاعات احرازهویت پیش‌فرض و شناخته شده (مانند admin:admin و root:root) یا حتی بدون احرازهویت هستند.
 
پنج مورد از نام‌کاربری و اطلاعات احرازهویت پرتکرار در این لیست موارد زیر هستند:
•    root:[blank]—۷۸۲
•    admin:admin—۶۳۴
•    root:root—۳۲۰
•    admin:default—۲۱
•    default:[blank]—۱۸
 
براساس تحلیل و تایید یکی از پژوهشگران امنیتی، لیست منتشر شده حاوی بیش از ۸,۲۰۰ آدرس IP منحصر به فرد است که ۲,۱۷۴ مورد آن‌ها با اطلاعات افشا شده همچنان قابل دسترسی هستند.
 

استعلام پروانه فعالیت در حوزه صوت و تصویر در فضای مجازی فقط از صدا و سیما انجام شود

رییس قوه قضاییه در بخشنامه‌ای که روز شنبه گذشته خطاب به مراجع قضایی صادر کرد، دستور داد که هرگونه استعلام پروانه فعالیت، مقررات و موضوعات مرتبط با صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی صرفا از سازمان صدا وسیما انجام شود.
 
 
 سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای به همه مراجع قضایی سراسر کشور اعلام کرد: «با عنایت به نظریه تفسیری مورخ 10 مهر 79 شورای محترم نگهبان ذیل اصول 44 و 175 قانون اساسی و ابلاغیه مقام معظم رهبری مورخ 22 شهریور 94 خطاب به رئیس جمهور محترم مبنی بر اینکه: مسوولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آ‌ن منحصرا بر عهده سازمان صدا و سیما است؛ ضروری است مراجع قضایی و ستادی قوه قضائیه هر گونه استعلام درباره صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را از حیث پروانه فعالیت، مقررات و موضوعات مرتبط از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عمل آورند. بدیهی است هر گونه فعالیت در این زمینه بدون مجوز این سازمان غیرمجاز می‌باشد.»