برترین لپتاپهای معرفی شده در نمایشگاه CES 2020
نمایشگاه CES هرساله فرصتی فراهم میکند تا سازندگان بزرگ و نامآشنای لپتاپ جدیدترین محصولات و فناوریهای خود را رونمایی کنند.
نمایشگاه CES هرساله فرصتی فراهم میکند تا سازندگان بزرگ و نامآشنای لپتاپ جدیدترین محصولات و فناوریهای خود را رونمایی کنند.
با توجه به موفقیت مدلهای پیشین سری بلک شارک شیائومی اکنون کمپانی قصد دارد ورژن جدیدی از این هندستها را با نام بلک شارک 3 5G تولید نماید. این اسمارتفون پیشتر تائیدیه موسسه MIIT را دریافت نموده است؛ لذا پیرامون موجودیت آن هیچگونه تردیدی وجود ندارد.
با اینحال پشتیبانی از شبکه 5G تنها مشخصه آیندهنگرانه این اسمارتفون بهشمار نمیرود. بر اساس شایعات اخیر، این گجت نخستین اسمارتفون مجهز به حافظه رم 16 گیگابایتی محسوب میشود. برخی کاربران احتمالا بهکارگیری این میزان حافظه رم را غیرضروری میدانند؛ اما دسترسی به حافظه بیشتر برای برخی کاربران حرفهای مایه خرسندی خواهد بود. مزایای حافظه رم بالا مشخصا زمانی آشکار میشود که مدیریت حافظه به شکلی مناسب اعمال شده و کاربر مایل به استفاده از گوشی خود طی سالیان پیش رو باشد. مگر آنکه سایر تولیدکنندگان با عرضه گوشیهای دارای رم 16 گیگابایتی، شرکت شیائومی را به چالش بکشند.
زمان عرضه اسمارتفون بلک شارک 3 5G هنوز اعلام نشده است.
نوشته نسخه 5G شیائومی بلک شارک 3 احتمالا نخستین اسمارتفون مجهز به رم 16 گیگابایتی خواهد بود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
بهتازگی خبری دربارهی واکنش انویدیا به کارت گرافیک AMD RX 5600 XT منتشر شده که درادامه ماجرا را شرح خواهیم داد.
هواوی در سال 2019 با عرضه 240 میلیون دستگاه گوشی موبایل، رتبه دوم خود را در جدول بزرگترین تولیدکنندگان گوشی در جهان تثبیت کرد و در زمینه مالی نیز رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.
شرکت Huawei با عرضه دهها مدل گوشی در دستهبندیهای گوناگون، موفق شد بخش بزرگی از بازار گوشیهای موبایل در سال 2019 را به دست بیاورد. این کمپانی از جمله معدود سازندگان گوشیهای هوشمند در جهان محسوب میشود که سال مالی خوبی را گذرانده است. هوآوی در سال 2019 بیش از 240 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در بازارهای جهانی به فروش رسانده و گزارشها نشان میدهد که با وجود محدودیتهای اعمال شده و توسط آمریکا، این شرکت به رشد خود در بازارهای جهانی ادامه داده و در سال 2019 رکورد جدیدی را ثبت کرده است.
با فروش بیش از 240 میلیون دستگاه گوشی موبایل، هوآوی با پشت سر گذاشتن اپل در جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ گوشیهای هوشمند در جهان قرار گرفتهاست. آمارها از رشد 20 درصدی فروش این شرکت نسبت به سال 2018 خبر میدهند. تا ماه اکتبر سال 2019، هوآوی موفق به فروش بیش از 200 میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده بود.
با توجه به گزارش Canalys Huawei از سه ماهه سوم سال 2019، هوآوی حدود 40 درصد از کل بازار گوشیهای هوشمند چینی را به نام خود ثبت کرده است. پیشبینیهای اولیه نشان میداد رشد سالانه فروش هوآوی حدود 12 درصد باشد؛ اما این شرکت موفق به ثبت رشد 20 درصدی در سال 2019 شد.
به دنبال افزایش سهم هوآوی از بازار گوشیهای هوشمند، شاهد گردش مالی گسترده این شرکت بودیم. رشد مالی این کمپانی حاکی از رشد 18 درصدی نسبت به سال 2018 است؛ با وجود این رشد، درآمد سالانه هوآوی به 121.72 میلیارد دلار رسیده که یک رکورد محسوب میشود.
هوآوی به تازگی محصولات جدیدی را به سبد کالای خود افزوده است؛ از سری جدید لپ تاپها تا تلویزیون، گوشیهای هوشمند جدید، گجتهای پوشیدنی و… . در نتیجه میتوان انتظار داشت حرکتِ رو به رشد این شرکت همچنان ادامه داشته باشد.
نوشته آمارها از رشد قابل توجه هواوی در سال 2019 خبر میدهند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
به نظر شما نمایندگی خدمات پس از فروش چه معنایی دارد؟ حال فکر میکنم با پرسیدن این سوال به فکر جواب آن باشید. واقعیت این است که همهی ما به طور طبیعی نیاز به یک دلگرمی و آرامش داریم، مخصوصا پس از هزینه زیاد برای خرید یک کالا، میخواهیم حمایت کنندهای داشته باشیم که بعد از هر سوال، مشکل، حس خوب و بدی به سراغشان برویم و تمام حسهایمان را با آنها در میان بگذاریم و خیالمان راحت باشد که به جای درستی رفتهایم. این تعریف یعنی ما به نمایندگی محصولات نیاز داریم. گلدیران در این مطلب قرار است شما را با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی بهتر آشنا کند.
یکی از اعتبارات یک برند، نمایندگی آن است!
تقریبا تمامی افرادی که هزینه میکنند و محصول جدید از جمله لوازم خانگی از نمایندگی اصلی و قابل اعتماد آن خریداری میکنند، توقع دارند که محصولِ اصل و دارای قطعات اصلی که از طرف کارخانه اصلی آن تولید شده است بدستشان برسد. به همین خاطر است که افراد به سراغ نمایندگی اصلی محصول مورد نظر خود میروند تا علاوه بر از ضمانت کالای خریداری شده، پس از بروز هر گونه مشکل و یا ابهامی بتوانند از مرجعی کمک بگیرند. لوازم صوتی تصویری از جمله تلویزیون با برند ال جی، این روزها با نمایندگی گلدیران است که با اعتبار و اصالت به فعالیت خود در بازار تجارت ادامه میدهد. تا در صورت هر گونه نیاز به تعمیرات، نمایندگی رسمی آن به راحتی برای شما قابل دسترس باشد.
ما تمام توقعات شما از نمایندگی خدمات لوازم خانگی را برآورده میکنیم!
زمانیکه شما تلویزیونی با ضمانت گلدیران خریداری میکنید در زمان نیاز به خدمات ما توقع شما را در خصوص اطلاع و اطمینان از تعرفه ها برآورده میکنیم زیرا هیچ موضوع پنهانی با شما نداریم و همه چیز کاملا شیشهای و شفاف خواهد بود. در صورت بروز هرگونه مشکلی در حوزه تعمیر به طور کامل شما را از همه چیز با خبر خواهد کرد.
یکی از نشانههای یک نمایندگی اصلی این است که پس از خرید محصول، به شما این اطمینان را میدهد که در صورت هر گونه بروز مشکل و نیاز به تعمیرات، از قطعات اصلی محصول شما استفاده کند. در مورد تلویزیونهای ال جی نیز ما با اطمینان از از قطعات اصلی محصول شما استفاده میکنیم.
یکی دیگر از ویژگیهای یک نمایندگی مطمعن، داشتن تکنسینهای آموزش دیده و با مهارت در خصوص انجام به موقع و درست خدمات است. گلدیران با دارا بودن تکنسینهای حرفهای و با تجربه، خود را به خوبی در این عرصه به اثبات رسانده است.
با توجه به اینکه محصول خود را مثل تلویزیون با برند ال جی و ضمانت گلدیران خریداری میکنید، قبل از شروع به استفاده و حتی در طی دوره استفاده از محصول، به راحتی میتوانید با آموزش صحیح از طرف شرکت، به درستترین شیوه از محصول خود استفاده کنید تا در صورت استفاده غیر اصولی و یا عدم آگاهی، نیازی به نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی پیدا نکنید.
ما در گلدیران پس از نصب دستگاه، در مدت استفاده از آن همراهیتان خواهیم کرد. رسیدگی و مراقبت از یک محصول نه تنها هیچ ضرری برای شما ندارد بلکه کمک به طول عمر دستگاه شما خواهد کرد تا مبادا محصول در اثر عدم رسیدگی، نیازی به نمایندگی تعمیرات تلویزیون پیدا کنید.
یکی از توقعاتی که اکثر مشتریان از نمایندگی خدمات پس از فروش محصول خود دارند، از جمله دستگاه حیاتی مثل تلویزیون، داشتن همراه در مدت استفاده میباشد. مخصوصا همراهی که در صورت نیاز به هرگونه تعمیر و خدمات بتوانند، به درستی آن اطمینان کنند و خیالتان راحت باشد که دیگر نیازی به پرداخت هزینههای تعمیر با وجود گارانتی ندارید.
حالا تصمیم با شماست کدام نمایندگی را انتخاب میکنید؟
گاهی اوقات محصولی خریداری میکنید که پس از خرید، نه تنها خدماتی دریافت نمیکنید بلکه دیگر ردی از پشتیبانی آن نمیبینید یا اگر نمایندگی باشد توقعات شما را پاسخگو نخواهد بود. انتخاب با شماست که محصولی بدون پشتیبانی را انتخاب کنید یا محصولی که تا آخرین روز استفاده از دستگاه در کنارتان باشد.
نوشته توقعی که باید از نمایندگی پس از فروش محصولات داشته باشید اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
در نمایشگاه CES 2020، یکی از خبرنگاران وبسایت The Verge مصاحبهای را با مدیر پروژه Neon ترتیب داده، که در زیر ترجمه آن را خدمت شما ارایه میکنیم.
شرکتی که در نمایشگاه CES 2020، بیشترین شایعه در موردش وجود داشت، گجتی را نساخته که بتوانید آن را لمس کرده و یا ببینید. این شرکت تاکنون حتی یک محصول را نیز عرضه نکرده است. اما به دلایلی من کاملا مطمئن نیستیم که همهچیز را درک کرده باشیم. انتظار میرود که طی نمایشگاه لاس وگاس که در واقع پس از CES برگزار میشود، شاهد رونمایی از Neon باشیم. Neon محصول یکی از شرکتهای ناشناس و تابعه سامسونگ؛ یعنی STAR Labs است.
آنچه که Neon نوید عرضه آن را میدهد، بهقدری بلندپروازانه است که میتواند بهراحتی توقعات شما را تحت تأثیر قرار دهد. در قسمت بیوی حساب توییتر این پروژه بهسادگی نوشته شده: «انسان مصنوعی». این مشخصات طیفی از یک چتبوت مبتنی بر هوش مصنوعی تا یک اندروید (نوعی ربات) کامل را در بر میگیرد. ویدیوهای تبلیغاتی این محصول پیش از CES منتشر شدهاند. بههرحال، به نظر میرسد که Neon به گزینه انسان مصنوعی بسیار نزدیکتر باشد.
چند روز پیش، سرانجام توانستم که این فناوری را از نزدیک مشاهده کنم. این محصول در واقع آواتاری دیجیتالی است، البته از نوع بسیار واقعی آن. خود به شخصه نتوانستم که با Neon تعامل داشته باشم و نمایشی نیز که شاهد آن بودم، بسیار غیرمعمولی بود. اما مفهوم و فناوری این محصول چنان بلندپروازانه بود که ما هنوز هم تقریبا محو آن شدهایم. پس از نمایشی کم سروصدا در CES، مصاحبهای با مدیر Neon یعنی پراناو میستری (Pranav Mistry) در رابطه با این پروژه، ترتیب دادم.
با وجود اینکه میستری قیافهای جوان داشته و 38 سال سن دارد، اما یک سرباز کهنهکار در عرصه فناوری بوده و بر روی محصولاتی همانند: سختافزار ایکسباکس در مایکروسافت و نسخه اولیه Galaxy Gear در سامسونگ کار کرده است. وی در رابطه با ساعت Galaxy Gear گفت: “کل این محصول، از طراحی گرفته تا فناوری آن، همگی حاصل زحمتهای خود من است.” میستری بعدها بهعنوان معاون بخش تحقیقات سامسونگ، به پروژه Gear VR منتقل شد، اما اکنون وی این ابتکار جدید را بدون نظارت مستقیم شرکت مادر، رهبری میکند.
میستری گفت: “در حال حاضر میتوانید بگویید که STAR Labs تحت مالکیت سامسونگ قرار دارد. اما لزوما همیشه اینگونه نخواهد بود. هیچ رابطه فناوری محور و یا محصول محوری میان STAR Labs و سامسونگ وجود ندارد. لوگوی سامسونگ در هیچجایی وجود نداشته و هیچ کاری هم در رابطه با Bixby یا محصولات دیگر سامسونگ انجام نخواهد گرفت. هیچ فردی در سامسونگ درباره آن چیزی که قرار است در CES نمایش داده شود، اطلاعاتی نداشته و همچنین کسی نیز نمیتواند به من دستور بدهد.”
میستری خیلی سریع صحبت میکرد و من خیلی دوست دارم که روزی با او صحبتی طولانیتر داشته باشم، البته در حالتی که کمی سرعت حرف زدن خود را پایینتر بیاورد. گاهی اوقات وی برای انتقال هدف والایی که میخواهد با Neon به دست بیاورد، به سخنان اینشتین، ساگان و داوینچی استناد میکرد. حرفهای او بسیار سرگرمکننده بودند، البته تمرکز من بر روی نحوه کارکرد Neon و ماهیت حقیقی آن بود.
پروژه Neon در واقع در مورد آواتارهای کامپیوتری است که میتوانند در زمان واقعی با شما به تعامل بپردازند. در این باره باید بگوییم که فیلمهایی از اشخاص واقعی ضبط شده و سپس در یک مدل یادگیری ماشینی قرار داده میشوند، اگرچه که میستری میگوید که Neon میتواند چهره آنها را از نو بسازد.
پرسیدم که چه مقدار ویدیو لازم است تا قیافه یک شخص به دست آید، و میستری هم پاسخ داد:”چیز زیادی لازم نیست.” محدودیت اصلی در حال حاضر منابع موردنیاز برای پردازش محلی هر کدام از آواتارها است. دمویی که من در نمایشگاه CES دیدم، از یک رایانه مجهز به دو پردازنده 128 هستهای استفاده میکرد. میستری اشاره کرد که اپلیکیشنهای تجاری احتمالا از رایانش ابری استفاده خواهند کرد. بههرحال، این اپلیکیشنها مشکل چندانی در رابطه با تأخیر ندارند، زیرا آنها به استریم دادههای بسیاری در آنواحد نیاز ندارند.
دموی پخششده در CES؛ یکی از کارمندان Neon را نشان میداد که مشغول تعامل با یک آواتار زن مجازی بود. این آواتار موهای کمی داشت و همچنین لباسی کاملا مشکی را نیز بر تن کرده بود. پیش از معرفی میستری، من نیز در میان سایر بازدیدکنندگان غرفه Neon حضور داشتم، و این ویدیو را دیده بودم. حداقل فکر میکردم که این یک ویدیو است. اما میستری قسم میخورد که این نمایش بصری، توسط کامپیوتر تولید شده، البته به جای اینکه در زمان واقعی پردازش شود، از پیش رندر شده بود.
خب، این عمل چندان هم تأثیرگذار نیست. همه ما ویدیوهای دیپفیک را نیز دیدهایم که با تلاشی کمتر، نتیجهای مشابه را به همراه دارند. چیزی که در مورد Neon جالب بوده، جنبه پردازش در زمان واقعی و همچنین تمرکز بر رفتارهای نامشهود شبهانسانی است. چندین بار به آواتاری که از آن صحبت کردم، گفته شد که به دستورات گرداننده آن نمایش لبخند بزند. اما به گفته میستری، این آواتار همانند شما هر بار لبخندهای مشابهی را تکرار نخواهد کرد. هر اصطلاح، رفتار و عبارتی، بهصورت آنی و بر اساس مدل هوش مصنوعی که برای هر Neon ایجاد شده، پردازش میشود.
همه اینها طراحی شده و میستری حتی میگوید که Neon در عملکردهای خود، انسانیت را نیز در نظر خواهد گرفت. بهعنوانمثال، قرار نیست که این آواتارها دستیارهای صاحبانشان باشند؛ یعنی قرار نیست که همیشه اطاعت کنند. آنها گاهی اوقات خسته شده و نیاز دارند تا در اختیار خود باشند. طبق گفتههای میستری، لفظ «انسان مصنوعی» برای Neon، به این دلیل انتخاب شده است.
میستری میگوید: “احساس میکنم که اگر شما چیزی را آواتار دیجیتال، دستیار هوش مصنوعی و یا چیزی مشابه بنامید، این به آن معنا خواهد بود که شما آن را ماشین خواندهاید. شما به این محصولات به چشم یک دوست نگاه نمیکنید. این موضوع فقط هنگامی رخ میدهد که ما نیز احترامی مشابه را احساس کنیم. من مدت زیادی است که بر روی این مسئله کار میکنم. نیاز داشتم تا برای طراحی این جنبه، به این مسائل نیز فکر کنم. اگر آنها انسان هستند، محدودیتهای آنها چه چیزهایی خواهد بود؟ آیا آنها میتوانند بهصورت 24 ساعتی کار کنند و سؤالات شما را جواب دهند؟ یک Neon میتواند که خسته شود. از لحاظ برنامهنویسی و پردازشی، این موضوع باعث میشود تا شما احساس خوبی داشته باشید؛ یعنی اینکه بگویید باید در مورد مسائل مشخصی با آواتار خود گفتوگو کنم. او دوست من است.”
پرسش بعدی این است که موارد استفاده یک انسان مصنوعی مبتنی بر هوش مصنوعی که نقصهای مصنوعی نیز دارد، چیست؟ بر روی صحنه، میستری اعلام کرد که ممکن است دستیاران شخصی بهعنوان مدرسین زبانهای خارجی در نظر گرفته شوند. وی سپس چند دقیقه بعد بهصراحت اعلام داشت که هیچ مدل تجاری وجود ندارد. پس من باید پیگیر این مسئله باشم.
میستری گفت: “اشخاص زیادی در جهان هستند که مردم آنها را به یاد دارند. من پیشتر یک معمار و طراح بودم، انسانهای کمی وجود دارند که همانند اشخاصی مثل اینشتین، پیکاسو و برخی از موسیقیدانان هندی، به یاد آورده شوند. ما اسم آنها را میدانیم، نه به این دلیل که آنها ثروتمند بودهاند، بلکه به دلیل آنچه که آنها به این دنیا ارزانی داشتهاند. این چیزی است که من به دنبال آن هستم، زیرا چیزهای دیگر را در اختیار دارم. آیا من پول کافی برای ادامه زندگی دارم؟ بله، بیشازاندازه لازم. چیزی که من میخواهم به دنیا ارایه دهم، همان چیزی است که میخواهم پس از مرگم به یاد آورده شود، زیرا شما نمیدانید که میکل آنژ چقدر ثروتمند بود، در واقع کسی به این موضوع اهمیت نمیدهد.”
من با تعجب گفتم: “اما شما قصد دارید تا این فناوری را به مردم بفروشید، درست است؟” وی در پاسخ گفت: “البته، چیزی که من میخواهم متذکر شوم، این است که Neon جنبههای انسانی بیشتری را با خود به همراه داشته و شاید ما این فناوری را گواهی کنیم و یا اینکه به این فناوری کاری نداشته باشیم و فقط خود Neonها را گواهی کنیم. البته باید بگویم که ما اظهار نمیکنیم که یک شرکت بشردوست هستیم. هدف این نیست که داده و پول را جمعآوری کرده و همینطور ادامه دهیم، زیرا میخواهم که پس از 20 سال، خواب شبانه راحتی داشته باشم.”
مفهوم انسانهای کاملا مصنوعی و بسیار واقعی که بهصورت مستقل تصمیم میگیرند، گمانهزنیهایی را درباره استفادههای نادرست از آنها برانگیخته است، مخصوصا در زمانی که نگرانیها پیرامون اطلاعات نادرست سیاسی و استفاده واقعی از هوش مصنوعی جهت ایجاد محتوای مستهجن بدون رضایت، شدت گرفتهاند. با مقایسه Neon با فناوری هستهای، که هم میتواند برق تولید کند و هم میتواند در سلاحهای هستهای بهکار رود، از میستری پرسیدم که آیا جنبه منفی بالقوه این فناوری را نیز در نظر گرفته است؟ وی پاسخ داد: “البته. همه فناوریها موافقان و مخالفانی دارند، این موضوع به دید ما انسانها بستگی دارد.”
آیا Neon خریداران این فناوری را محدود میکند؟ میستری میگوید که این شرکت با رمزنگاری بخشهای سختافزاری، چیزی فراتر از محدودیت را اعمال خواهد کرد. اما وی مشخص نکرد که این محدودیتهای بر چه چیزی اعمال شده و یا اینکه چگونه اعمال میشوند.
Neon هنوز راهی طولانی را در پیش دارد. حتی با در نظر گرفتن محیط شبکهای نامطلوب نمایشگاه CES، واکنشهای ظاهری تأخیر داشته و از لحاظ زبانی نیز نامناسب بودند. بهعنوان کسی که به هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی علاقهمند است، میتوانم احساس کنم که چیز جالبی در این زمینه وجود دارد، اما همچنین میتوانم بگویم که این انسان مصنوعی، همچنان تحت سلطه باقی خواهد ماند. شایان ذکر است که با توجه به اینکه امکان انجام دموهای شخصی در پشت صحنه CES وجود ندارد، میتوان نتیجه گرفت که این محصول هنوز فاصله زیادی تا بهرهبرداری دارد.
اگرچه که ایده انسان مصنوعی تا حدودی پیچیده است، اما Neon فراتر از تصورات من بود. با وجود تبلیغات پیش از CES، میستری بهطور کامل درباره این حقیقت که محصولی برای نمایش وجود ندارد، گشادهرو است. پیام این موضوع در حال حاضر این است که سال دیگر بازگردید و ببینید که Neon در چه شرایطی قرار دارد. اگر پیشرفتی واقعی تا CES 2021 به وقوع بپیوندد، آنگاه ممکن است که ما نیز هیجانزده شویم.
نوشته آشنایی با پروژه Neon در CES 2020: ساخت انسان مصنوعی از رویا تا واقعیت! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.