ویدیوهای تبلیغاتی آی‌فون کاربری دوربین اسمارت‌فون را به بهترین شکل نشان می‌دهند

ویدیوهای تبلیغاتی آی‌فون

هنگامی که اپل آی‌فون‌های سال 2019 را معرفی کرد، شاهد تعدادی تغییر اساسی در دوربین اصلی این دستگاه‌ها بودیم. از جمله این تغییرات می‌توان به اضافه شدن یک دوربین اولترا واید، حالت Night Mode برای عکس‌برداری در شب و شرایط نوری کم بدون استفاده از فلاش و دیپ فیوژن اشاره کرد. دیپ فیوژن قابلیتی است که به موجب آن آی‌فون با استفاده از هوش مصنوعی و طی فرآیندی چند ثانیه‌ای، بهترین تصویر ممکن از سوژه را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. حالا ویدیوهای تبلیغاتی آی‌فون این بار با تمرکز بر روی یکی دیگر از ویژگی‌های آی‌فون 11 منتشر شده‌اند.

از چندی پیش شرکت چهار ویدیوی تبلیغاتی نه چندان بلند منتشر کرده و در آنها قابلیت فیلم‌برداری با نرخ 120fps با دوربین سلفی آی‌فون‌های 2019 را به تصویر کشیده است. در ویدیوی اول چند دختر وجود دارند که در محیطی تاریک، هستند؛ نور نئون پشت سر این دخترها توجه بیننده را به خود جلب می‌کند، اما با عریض‌تر شدن شات دوربین مشخص می‌شود این مکان یخچال یک فروشگاه مواد غذایی معمولی است. تبلیغ دوم ویدیویی سی‌ثانیه‌ای است که در آن دختری در تلاش برای ژست گرفتن به مانند یک مدل است. اما خیلی زود باد بیش از حد تند می‌شود و صورت او را به هم می‌ریزد؛ در این هنگام مشخص می‌شود برادر او با گرفتن سشوار به سمت خواهرش می‌خواسته تا ژستی بادی برای او بسازد.

تبلیغ بعدی باز هم ویدیویی پانزده ثانیه‌ای است که قابلیت‌های بیشتری را از حالا اسلوموشن slofie مشخص می‌کند. در این ویدیو مردانی را می‌بینیم که توسط آب‌پاش چمن خیس می‌شوند. تبلیغ آخر یک بار دیگر قابلیت اسلوموشن را این بار در قالب تشکیل حبابی، نشان می‌دهد. در واقع، در تمام ویدیوهای تبلیغاتی آی‌فون به این موضوع اشاره می‌شود که می‌توان با استفاده از قابلیت فیلم‌برداری با نرخ 120fps توسط دوربین سلفی و اندکی خلاقیت، ویدیوهای جالب توجهی خلق کرد.

نوشته ویدیوهای تبلیغاتی آی‌فون کاربری دوربین اسمارت‌فون را به بهترین شکل نشان می‌دهند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

۹ پروژه ملی نامزد دریافت جایزه جهانی جامعه اطلاعاتی شدند

 
مطابق با گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، ۹ پروژه ملی ایرانی نامزد دریافت جایزه جهانی جامعه اطلاعاتی ( WSIS ۲۰۲۰ ) شدند.
 
به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، براساس گزارش اتحادیه بین‌المللی مخابرات، ۹ پروژه ملی از کشور ایران در ارزیابی هیئت کارشناسی WSIS پذیرفته و کاندیدای دریافت جایزه سال ۲۰۲۰ شده اند.
 
پروژه‌های منتخب کاندیدای دریافت جایزه WSIS ۲۰۲۰ در وب‌سایت این سازمان بین‌المللی منتشر شده است.
 
در جایزه امسال اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (۲۰۲۰ WSIS) بیش از ۱۰۰۰ پروژه از کشورهای مختلف در ۱۸ گروه، درخواست ارزیابی کرده‌اند که در نهایت تعداد ۳۶۰ پروژه در ۱۸ گروه (هر گروه ۲۰ پروژه) نامزد دریافت جایزه شده‌اند.
 
از جمهوری اسلامی ایران نیز ۹ پروژه ملی در این ارزیابی شرکت کرده و کاندیدای دریافت جایزه شده‌اند که در نهایت، پروژه‌ها و طرح‌های مرتبط با ICT  که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند، می توانند به نهمین دوره مسابقات WSIS راه یابند.
 
هر یک از پروژه‌ها جهت قرارگیری در ۵ پروژه برتر جهانی نیازمند به کسب بالاترین رأی هستند.
 
اطلاعات پروژه های ملی کاندید دریافت جایزه در این لینک قابل مشاهده است.
 
برای رأی دادن به پروژه‌ها از طریق پورتال WSIS و سایت رأی‌دهی به در این نشانی می‌توان اقدام کرد. رای دهی به این پروژه ها نیازمند ثبت نام در پلتفرم WSIS Platform Stocktaking (STK) است.

طرح کاهش و مدیریت پسماند در وزارت ارتباطات اجرا می شود

 
تفاهم‌نامه طرح کاهش پسماند (کاپ) میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان مدیریت پسماند شهر تهران و شهرداری منطقه ۷ ​به امضا رسید.
 
در جلسه امضای این تفاهم‌نامه، فرهاد معارفی، معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و رئیس نظام مدیریت نظام سبز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بسیار خوشحالیم که به طرح کاهش و مدیریت پسماند پیوسته‌ایم و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز به این طرح بپیوندند، گفت: وضعیت محیط‌زیست در جهان و به‌طور مشخص در کشور ما به مرحله‌ای رسیده که نیازمند نجات محیط‌زیست هستیم تا حفاظت؛ بلایی سر محیط‌زیست آورده‌ایم که باید همگی همفکری کنیم تا راهی برای نجات آن پیدا کنیم.
 
وی با اظهار امیدواری از اینکه با امضای این تفاهم‌نامه و همکاری که از امروز شکل می‌گیرد گامی حتی کوچک در حفاظت از محیط‌زیست برداریم، گفت: وزارت ارتباطات نزدیک به ۲۰ هکتار مساحت دارد که بخش وسیعی از آن به فضای سبز اختصاص پیداکرده است. حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در این مجموعه زندگی می‌کنند که همگی آن‌ها به حامیان خوبی برای محیط‌زیست تبدیل‌شده‌اند.
 
معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه برای از بین بردن آلودگی باید منشأ آلودگی از بین برود و برای کاهش تولید زباله باید به سمت کاهش تولید آن با مدیریت مصرف حرکت کنیم، ادامه داد: وزارت ارتباطات برای مدیریت پسماند و تفکیک زباله، امکان کمپوست زباله‌های تر را فراهم کرده‌ایم که امیدواریم با مشارکت شهرداری، محلی برای کمپوست زباله‌های تر خارج از مجموعه وزارت ارتباطات تخصیص پیدا کند.
 
در این مراسم شاهین جعفرپور دبیر کارگروه نظام مدیریت سبز وزارت ارتباطات، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این کارگروه در راستای حفظ محیط‌زیست، کاهش و مدیریت پسماند ارائه کرد و گفت: دبیرخانه نظام مدیریت سبز وزارت ارتباطات، سند راهبردی را تهیه‌کرده که شامل دوازده اقدام مشخص می‌شود. مهم‌ترین و مشخص‌ترین اقدام این سند راهبردی امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مربوطه در راستای مدیریت پسماند است.
 
وی افزود: در همین راستا در نقطه آغازین سند راهبردی نظام مدیریت سبز وزارت ارتباطات، آموزش موردتوجه و تأکید قرارگرفته که بر همین اساس تاکنون دوره‌های آموزشی متعددی برای کارکنان وزارتخانه برگزارشده است. نتیجه این آموزش‌ها را امروز می‌توان با مشارکت همگانی کارکنان وزارت ارتباطات در کاهش پسماند و کاهش مصرف انرژی و منابع از جمله کاهش مصرف برق، آب و کاغذ مشاهده کرد.
 
به گزارش مهر، طرح «کاپ» قرار است از طریق آموزش در راستای تغییر الگوی مدیریت پسماند، جمع‌آوری مخازن زباله از سطح شهر و انتقال به داخل ساختمان‌ها و ایجاد مخازن ذخیره‌سازی و تفکیک چندگانه، بهبود جمع‌آوری پسماندهای تفکیک‌پذیر با کمک استارت‌آپ‌ها، تحول در انتقال پسماند پس از جمع‌آوری با ایجاد ۶ ایستگاه جامع MRF برای تفکیک پسماند مدیریت پسماند حجیم و در نهایت بهینه‌سازی مدیریت پسماند در مقصد (آرادکوه) با بهبود فرایند کمپوست، افزایش ظرفیت زباله‌سوزی، تکمیل فرایند استحصال گاز متان و ایجاد شهرک بازیافت محقق شود.

مدل مهندسی ماهواره «ناهید ۲» با موفقیت تست شد

 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از تست موفقیت آمیز مدل مهندسی ماهواره مخابراتی «ناهید ۲» خبر داد.
 
به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران امروز یکشنبه با حضور در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره این پژوهشگاه از چگونگی پیشرفت پروژه ماهواره «ناهید٢» بازدید کرد.
 
در این بازدید مطرح شد که مدل مهندسی پروژه ماهواره مخابراتی «ناهید٢» تجمیع شده و تست‌های آن نیز با موفقیت به انجام رسیده است.
 
حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در نشستی با متخصصان و کارکنان پژوهشکده سامانه‌های ماهواره‌ای خطاب به متخصصان و تلاشگران جوان این پژوهشکده گفت: بزرگ‌ترین دارایی ما وجود شما جوانان متخصص و فناور است.
 
وی ادامه داد: رویکرد ما، جوانگرایی بوده و در این جهت، جوانان متعهد و متخصص بسیاری در مجموعه پژوهشگاه فضایی ایران در پست‌های مدیریتی منصوب شدند.
 
صمیمی افزود: نقطه قوت و قدرت پژوهشگاه فضایی ایران در پیشبرد مأموریت‌ها و موفقیت‌های حاصله به وجود شما جوانان است. مطمئن باشید قدر شما را می‌دانیم و تلاش می‌کنیم بتوانیم در جهت بهبود وضعیت شغلی شما، تسهیلاتی را فراهم کنیم.
 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اظهار رضایت از فعالیت‌های صورت گرفته در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره، گفت: از دیدن این کارها که نتایج فعالیت‌های شما متخصصان جوان است، کلی انرژی گرفتم و مطمئنم پژوهشگاه فضایی ایران با برخورداری از این نیروها، می‌تواند در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرآمد باشد.

در پژوهشگاه ICT ؛ آزمایشگاه ارزیابی عملکرد سامانه های اطلاعاتی سلامت ایجاد می شود

 
رئیس اداره آزمایشگاه پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT از راه اندازی آزمایشگاه ارزیابی عملکردی نرم افزار و سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت در آینده نزدیک خبر داد.
 
محمد آزادنیا گفت: آزمایشگاه پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT به منظور توسعه زیرساخت های لازم برای انجام آزمایش ها و راه اندازی آزمایشگاه های مرجع، تخصصی و تایید نمونه در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به ماموریت های اصلی آزمایشگاه پژوهشکده فناوری اطلاعات افزود: آزمون، ارزیابی و تایید نمونه محصولات و خدمات فناوری اطلاعات، ارائه خدمات فنی و مشاوره برای آزمون و ارزیابی محصولات و خدمات فناوری اطلاعات، مطالعه و رصد آخرین دستاوردها و روند توسعه آزمایشگاه های حوزه ۵G، سامانه‌های ذخیره‌سازی داده، آزادرسانی، استانداردهای اینترنت اشیاء و فناوری های مرتبط، توسعه خدمات آزمایشگاهی جدید مبتنی بر فناوری ‌های اطلاعاتی نوظهور و فراهم کردن زیرساخت های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز برای استقرار، آزمون و ارزیابی محصولات حاصل از پروژه های فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT از ماموریت های این آزمایشگاه است.
 
آزادنیا همچنین در خصوص فعالیت های جاری آزمایشگاه گفت: این آزمایشگاه اقدام به توسعه آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت، توسعه آزمایشگاه تایید نمونه سامانه ذخیره سازی داده ها، مدیریت و توسعه دبیرخانه اینترنت اشیاء و فناوری ‌های مرتبط (ISO/IEC JTC۱/SC۴۱) در ایران و توسعه و نگهداری سامانه آزادرسانی منابع، مجموعه داده ها، مستندات و بسترهای مدیریت خدمات API ها می‌کند.
 
وی درباره جزئیات آزمایشگاه ارزیابی نرم افزار و سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT و مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد و موضوع اصلی این تفاهم نامه، واگذاری بخش معینی از خدمات مرتبط با آزمایش و ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت به پژوهشکده فناوری اطلاعات براساس استانداردها و توصیه نامه های بین المللی و ملی و شاخص های وزارت بهداشت است.
 
به گفته رئیس اداره آزمایشگاه پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT ، آزمایشگاه ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت هم اکنون قابلیت آزمون و ارزیابی سامانه های اطلاعاتی حوزه سلامت در خصوص تطابق با استانداردهای تبادل داده روی بستر پرونده الکترونیک سلامت و درگاه یکپارچه تبادل داده سلامت را دارا است. همچنین مطابق با برنامه ریزی های انجام گرفته این آزمایشگاه، در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه سامانه های قابل ارزیابی این آزمایشگاه شامل سامانه های اطلاعاتی بیمارستانی (HIS)، آزمایشگاهی، درمانگاه، داروخانه، مدیریت مطب، نوبت دهی و نوبت گیری است، گفت: از ابتدای تاسیس آزمایشگاه ارزیابی سامانه های حوزه سلامت تا کنون ۲۳ شرکت متقاضی برای این آزمون ها ثبت نام کردند که فرآیند آزمون و ارزیابی آنها در حال انجام است.
 

هواوی نسخه چهارم HMS را به‌عنوان جایگزین Google Play Services رونمایی کرد

هواوی نسخه چهارم HMS را به‌عنوان جایگزین Google Play Services رونمایی کرد

هواوی با رونمایی از Huawei Mobile Services یکی از بلندترین گام‌های خود را برای استقلال از گوگل و سرویس‌هایش برداشت.

دستاوردهای جبهه فرهنگی انقلاب در فضای مجازی معرفی می شود

 
همایش معرفی دستاوردهای جبهه فرهنگی انقلاب در فضای مجازی در دهمین سالگرد ۹ دی با سخنرانی علی اکبر رائفی‌پور برگزار می‌شود.
 
 به نقل از سازمان فضای مجازی سراج، همایش «معرفی دستاوردهای جبهه فرهنگی انقلاب در فضای مجازی در دهمین سالگرد ۹ دی» پنج‌شنبه ۱۲دی ماه از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۷ در سالن کوثر مسجد امام صادق علیه‌السلام برگزار می‌شود.
 
در این همایش ۱۵ فعالیت و محصول شاخص فضای مجازی ارائه خواهد شد.
 
علی اکبر رائفی پور با موضوع ۹ دی در این همایش به سخنرانی می کند.
 
اجرای موسیقی توسط حسین حقیقی، برگزاری نمایش و سرود گروه دانش آموزی کرمان با موضوع فضای مجازی و تقدیر از فعالان شاخص فضای مجازی جبهه فرهنگی انقلاب از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

مدیریت ریسک، مهارتی لازم برای هر CISO

سال گذشته وقتی به بازخوردهای مربوط به مشکلات و محوریتِ صنعت امنیت سایبری نگاه می‌کردیم هم احساس خوبی داشتیم و هم بد. یک سال بعد، مشخص شد که نتایج بررسی‌های جدیدمان حتی از قبلی هم جالب‌تر از آب درآمده. نام گزارش کامل «امنیت سایبری از دریچه‌ی نگاهِ مدیر ارشد امنیت اطلاعات: چشم‌اندازهایی بر این سِمَت» بود که متخصصینِ ما آن را با مشارکت 451 پاسخ‌دهنده انجام دادند. در ادامه با ما همراه باشید تا مبسوط به این گزارش بپردازیم.
روابط عمومی شرکت ایدکو (توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ با اولین نگاه به نتایج این دو تحقیق در طول این دو سال چنین حسی به آدم دست می‌دهد: امنیت اطلاعات و به طور خاص نقش مدیر ارشد امنیت اطلاعات (CISO) دارد روز به روز نزد کسب و کارها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند- دست‌کم این را حدود 300 متخصص حوزه‌ی امنیت اطلاعات گروه ما تأیید می‌کنند. خوب این نشانه‌ی خوبیست. همچنین اینکه شرکت‌کنندگان پژوهشی بیش از قبل، سِمَت‌های «مدیریت ریسک» و سایر مهارت‌های کسب و کار را از میان پُست‌های مهم دیگر فهرست می‌کنند را نیز به فال نیک می‌گیریم.
با این حال برخی هنوز هم می‌گویند مهارت‌های فنی و اشراف روی سیستم‌های آی‌تیِ شرکت از جمله مهارت‌های کلیدی هم در حیطه‌ی کاری و هم برای پیشرفتِ آتی به حساب می‌آید. گرچه دانش فنی، برای هر مدیر ارشد امنیت اطلاعات، رکنی اساسی است (و گرچه CISOها باید در مواجهه با فناوری‌های جدید با احتیاط و ملاحظه رفتار کنند) اما این صنعت می‌بایست این را هم در نظر داشته باشد که سیستم‌های مدرن آی‌تی (حتی به طور بالقوه از حیث بخش تکنیکی) برای CISOها بسیار پیچیده‌تر از اینها هستند.
افزون بر این، سیستم‌های اطلاعاتی دارند همینطور پیچیده‌تر نیز می‌شوند (که خیلی از شرکت‌کنندگانِ تحقیقات انتظارش را دارند). بنابراین، مهارت‌های فنی یک CISO در عین حال که مهمند اما باز، مهارت‌های دیگری چون مدیریت ریسک، مدیریت مؤثر تیم و ارتباطات کسب و کار مقدم‌ترند. امروزه پرسنل یک کسب و کار حرف اول را می‌زند.
مردم را درک کنید نه سیستم‌ها را
در حقیقت، هر دو سیستم‌های آی‌تی و فناوری‌های امنیتی اکنون آنقدری پیچیده هستند که دست افراد حرفه‌ایِ بسیار متخصص را برای اتخاذ تصمیماتی که رگ حیاتی شرکت است باز بگذارند. البته، این تغییر باعث می‌شود اعتماد به تیم حتی از قبل هم اهمیت بیشتری پیدا کند. از طرفی، مدیر دپارتمان امنیت اطلاعات باید بتواند به متخصصینِ تیمش اعتماد کند و از طرفی دیگر آن‌ها نیز باید به قضاوت‌ها و تصمیم‌های CISO اعتماد کنند- و کورکورانه یا بدون توانایی بیان نظرات خود آن‌ها را بپذیرند. البته این رابطه باید مبتنی بر دغدغه‌ای مشترک و با احترام متقابل صورت گیرد.
به نقل از شرکت‌کنندگان در تحقیق، تقبلِ خرید سیستم‌ها که قیمتشان پیوسته بالا می‌رود برخی‌اوقات آسانتر از استخدام متخصصین امنیت اطلاعات بیشتر است. شاید خریدن سیستم‌های جدید و پرزرق و برق ایده‌ی بسیار هیجان‌انگیزی باشد اما این خیلی مهمتر است که بتوان مهارت‌ها و شایستگی‌های کلیدی را که برای متخصصین درون‌سازمانی (و آن‌هایی که می‌شود برون‌سپاری کرد) از واجبات است، شناسایی کرد. در حقیقت، با توجه به کمبود متخصصین در بازار، به گمان ما خوب است اگر برون‌سپاری را به چشم یک فرصت برای ارتقای قابلیت‌های دپارتمان دیده و به نیازهای کسب و کار واکنش‌های سریعتری نشان دهیم.
از واکنش به رخداد تا مدیریت ریسک
هرچند نقش CISO در نظر سهامداران– بعنوان مثال هیئت مدیره یا مدیر اجرایی-، دیگر پررنگ شده و اهمیت خاصی پیدا کرده است؛ اما مثل سابق هنوز هم وقتی رخدادی صورت می‌گیرد  تماس می‌گیرند و درخواست کمک می‌کنند. (خوشبختانه این بیشتر برای رقبا یا همتاهای صنعتی پیش می‌آید. با این وجود، نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌ها امنیت اطلاعات را به عنوان ابزاری برای مدیریت ریسک نمی‌دانند). و وقتی ازشان می‌پرسند مدیریت، کارکردِ امنیت سایبری را با چه شاقُلی می‌سنجد، خیلی از CISOها همچنان تعداد رخدادها یا زمان واکنش به رخداد را شاخص‌های کلیدی می‌دانند. البته که اینها مؤلفه‌های مهمی‌اند اما در مفهوم جامعه‌ی امروزیِ سایبریِ کسپرسکی، یک شرکتِ بخوبی محافظت‌شده آنی نیست که صرفاً تعداد حملات را پایین می‌آورد و یا به سرعت به رخدادهای واکنش نشان می‌دهد؛ بلکه آنیست که کسب و کارش با وجود چنین رخدادهایی به طور موفقیت‌آمیزی پیشرفت کند.
از اینها گذشته، ریسک‌های قابل‌تحمل و خسران‌هایی که پذیرششان آسانتر از سایر خسران‌هاست از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. برخی‌اوقات ارزشش را دارد که محض رونق بخشیدن به کسب و کار کمی جوانب حفاظتی را شُل‌تر گرفت. در برخی مواقع هم شاید این کار، گزینه‌ی خوبی نباشد. تعداد رخدادها نمی‌تواند سنگ محک دقیقی برای عملکرد امنیت اطلاعات باشد. نحوه‌ی تأثیر اقدامات امنیت اطلاعات بر سرعت پردازش امور و هزینه‌ها هم حائز اهمیت می‌باشد. بنابراین به زعم ما مدیران ارشد امنیت اطلاعات باید اول از همه بتوانند به جای تمرکز بیش از حد روی حفاظتِ رخدادها به حد کافی ریسک‌ها را مدیریت نموده و سیستم‌های امنیت اطلاعات را به طور بی‌نقصی سازگار با شرکت‌ها و پروسه‌های تجاری خود طراحی نمایند.
تعامل بیشتر با مشاورین حقوقی
چیز دیگری که از میان پاسخ‌های شرکت‌کنندگان در تحقیق توجه ما را به خود جلب کرد، اهمیت تعامل با سایر دپارتمان‌های داخل شرکت بود. به مشاورین حقوقی باید خیلی بیشتر از اینها اولویت داده شود. امروزه، پیچیدگی‌های رو به فزونیِ سیستم‌های آی‌تی و ارتطابات بینابینی‌شان با سرویس‌های خارجی از طرفی و قوانین بین‌المللی از طرفی دیگر به این معناست که نمی‌شود پیامدهای قانونی‌ای که تصمیمات متخصصین امنیت اطلاعات می‌تواند داشته باشد نادیده گرفت.
پاسخ‌دهندگانِ پژوهش تماس با مشاورین حقوقی را - بعد از مدیران مالی، هیئت مدیره و همکاران دپارتمان آی‌تی- در رتبه‌ی چهارم قرار دادند. به عقیده‌ی ما تعامل با مشاورین حقوقی می‌بایست دست‌کم بر تماس با مدیران مالی مقدم باشد. تنها زمانی غیر این معقول است که امنیت اطلاعاتی‌ را به چشم ابزاری برای مدیریت کسب و کار ببینید.

تمام آنچه برای یک نمایش خانگی عالی نیاز داریم

WhatsApp Image 2019-12-29 at 16.16.13.jpeg
 
 
ترکیب جذاب تلویزیون‌های هوشمند و پلتفرم‌های IPTV و VOD موجب شده تا دنیای سرگرمی‌های خانگی تحولی بزرگ را تجربه کند. این دنیای جدید رابطه میان تماشاگران و محتواها را به نفع بیننده‌ها تغییر داده است. در فضای فعلی سرگرمی‌های خانگی، محتواها به مراتب بیشتر و متنوع‌تر شده و دیگر قرار نیست کسی ساعت معینی پای تلویزیون‌ بشیند تا فیلم و سریال مورد علاقه‌اش را تماشا کند. حالا هر کدام از کاربران تلویزیون‌های هوشمند در هر ساعتی از شبانه‌روز که بخواهد می‌تواند به تماشای سریال مورد نظرش بنشیند.
اما با وجود تمام این نکات برای اینکه لذت یک نمایش خانگی عالی و کم‌نقص را تجربه کنیم به چیزی فراتر از یک دستگاه تلویزیون هوشمند یا یک اینترنت پرسرعت نیاز داریم. چیزهایی که اگر در یک خانه جمع شود آن وقت می‌توانیم به معنای واقعی کلمه یک سالن سینما را همیشه پیش چشم خود داشته باشیم.
 
تلویزیون‌های هوشمند
تلویزیون سامسونگ از سیستم عامل تایزن بهره می‌برد که در عین برخورداری از امکانات برتر ارتباطی و داشتن بستری قدرتمند برای استفاده از نرم افزارهای مختلف، کاربری ساده‌ای داشته و استفاده از آن برای اغلب افراد آسان و لذت بخش است. در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ کافیست کنترل از راه دور را برداشته و تنها با فشردن یک دکمه هر برنامه یا محتوایی را که می‌خواهید در اسمارت هاب پیدا کنید. اسمارت‌هاب (Smart Hub) جایی‌ست که تمامی برنامه‌های کاربردی و بازی‌های مربوط به تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در آنجا قرار داده شده است. به محض اتصال تلویزیون به اینترنت و رفتن به بخش اسمارت هاب دنیایی از برنامه‌ها و محتواها را پیش‌روی خود مشاهده می‌کنید که هر کدام از آنها برای سرگرم کردن چندین ساعته کاربران کفایت می‌کند. 
تلویزیون‌های هوشمند جدید سامسونگ برخلاف تلویزیون‌های هوشمند قدیمی‌تر از قابلیت‌های سخت‌افزاری پیشرفته‌تری چون CPU با سرعت پردازش و RAM با حجم بالار برخوردار هستند. این به معنی قابلیت نصب و اجرای اپلیکیشن‌های گرافیکی جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر در نسل جدید است.
 
جادوی بزرگ
تماشای تعقیب ‌وگریز‌ها و آتش‌بازی‌های هیجان انگیز فیلم‌های اکشن یا مشاهده مسابقات فوتبال و بازی‌های کامپیوتری لذتی صد چندان پیدا می‌کند اگر بتوانیم آنها را در تلویزیونی بزرگ ببینیم. به همین دلیل است که تقاضاها در بازار تلویزیون برای داشتن تلویزیون‌های بزرگ روز به روز بیشتر می‌شود و به تبع آن شرکت‌های سازنده تلویزیون هم با تولید تلویزیون‌های ۶۰ اینچ به بالا این درخواست‌ها را عملی کرده‌اند. 
به طور نمونه شرکت سامسونگ به عنوان رهبر بازار جهانی تلویزیون در سال ۲۰۱۷ نسل جدید تلویزیون‌های QLED خود را در ابعاد ۵۵، ۶۵، ۷۵ اینچ تولید و عرضه کرد. تلویزیون‌های QLED که به عنوان پرچمداران فعلی تلویزیون‌های سامسونگ شناخته می‌شود از قابلیت‌های منحصربه‌فردی همچون فناوری کوانتوم دات، HDR 1500، نمایش بیش از یک میلیارد رنگ و حجم رنگ ۱۰۰ درصدی بهره می‌برد. 
همچنین با فراگیر شدن محتواهای 4K نیز سامسونگ نسل جدید تلویزیون‌های PUHD خود را با ابعاد ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۲ اینچ تولید و عرضه کرده است. 
 
نوار باریک صدا
حضور یک دستگاه تلویزیون بزرگ و هوشمند می‌تواند شما را تا حد زیادی به داشتن سینمایی کوچک در خانه‌تان نزدیک کند اما هنوز یک گام باقی مانده است. این بار باید به سراغ بهبود کیفیت صدای فیلم‌ها و سریال‌ها بروید. جایی که می‌تواند شما را در پیچ و تاب داستان غرق کند و تجربه‌ای وصف ناشدنی از تماشای فیلم مورد علاقه‌تان رقم بزند. 
خبر خوشحال کننده اینکه ساندبار این قابلیت را به شما می دهد که با کمترین فضای ممکن بیشترین لذت را از صدای فیلم‌ها ببرید. ساندبارها از دو تکه اسپیکر و ووفر تشکیل شده‌اند که در ساندبارهای سامسونگ از طریق بی‌سیم به هم متصل می‌گردند. همچنین اتصال ساندبار به تلویزیون، دستگاه‌های پخش و موبایل از طریق بی‌سیم انجام می‌گیرد که راحتی قابل توجهی را در استفاده از آن فراهم می‌کند. 
اسپیکر ساندبارهای سامسونگ را می‌توانید در صورت علاقه روی دیوار نصب کنید و یا روی میز تلویزیون قرار دهید. این اسپیکرها همچون یک نوار باریک طراحی شده‌اند.
همانطور که عنوان شد، در تمامی ساندبارهای سامسونگ قابلیت اتصال بلوتوث وجود دارد، به کمک این قابلیت می‌توان تلویزیون، گوشی‌، تبلت و لپ تاپ خود را به ساندبار وصل کرده و صدای فیلم و موسیقی مورد نظرتان را با کیفیتی متمایز و عالی گوش دهید. 
ساندبار مدل J7591R یکی از ساندبارهای موجود در بازار است که از سوی شرکت سامسونگ طراحی و عرضه شده است. این مدل از صدای خروجی با ۳۲۰ وات قدرت بهره می‌برد که سیستم ۵.۱ کاناله آن در سرتاسر خانه طنین‌انداز می‌شود. در این سیستم ۵ اسپیکر به همراه یک ساب ووفر مکانی همچون یک سالن سینمای مجهز را شبیه‌سازی می‌کند. پنج اسپیکر موجود در ساندبار J7591R سامسونگ از همه جهات (چپ، راست، مرکز و پشت) تماشاگر را احاطه کرده تا تمامی جزئیات مربوط به افکت‌ها و جلوه‌های صوتی فیلم‌ها در بهترین شکل ممکن به گوش برسد. 
همچنین به کمک فناوری پخش صدای سه بعدی فراگیر (Surround Sound Expansion) صداهای مربوط به هر حادثه‌ای در فیلم متناسب با فاصله و جاگیری سوژه‌ها شنیده می‌شود تا هیجان متفاوتی را تجربه کنید.

ایسوس کارت گرافیک های سری Radeon RX 5500 XT را معرفی کرد

WhatsApp Image 2019-12-29 at 16.14.51.jpeg
ایسوس برند نخست کارت گرافیک های گیمینگ در جهان، جدید ترین تراشه معرفی شده توسط AMD را با معماری 7 نانومتری RDNA به صورت اختصاصی معرفی کرد. تراشه گرافیکی Radeon RX 5500 XT توسط ایسوس در دو سری Dual و STRIX در حال حاضر در دسترس است. هدف از معرفی این تراشه، گیمینگ در تفکیک پذیری 1080p بوده تا گیمرهای با بودجه محدود بتوانند از امکانات این سری به طور کامل بهره مند شوند. ایسوس نیز با طراحی مجدد مدار چاپی و خنک کننده اختصاصی خود، رنگ و بویی ویژه و خواستنی به این سری بخشیده است.
 
ROG STRIX: گیمینگ تمام عیار
ROG Strix Radeon™ RX 5500 XT با مدار چاپی اختصاصی خود در خط تولید Auto-Extreme ایسوس طراحی و تولید شده است. دو فن جدید با فناوری Axial-Tech ایسوس وظیفه خنک سازی این کارت گرافیک خوش نقش را ایفا می کنند. این فنها علاوه بر شکل منحصر به فرد خود، با ویژگی 0dB نیز همگام شده تا در هنگام بیکاری کارت گرافیک، به صورت غیرفعال خنک سازی را انجام دهد. همچنین این فن ها نیز از گواهی ضد نفوذ IP5X بهره برده و از یک بک پلیت فلزی زیبا در قسمت روی کارت گرفیک به منظور محافظت بیشتر در برابر ورود گرد و غبار و زیبایی بیشتر استفاده می کند.
 
Dual ایسوس: ظاهر لوکس در کنار عملکرد بی نقص
کارت گرافیک Dual Radeon™ RX 5500 XT EVO به منظور تجربه ای کامل از گیمینگ و عملکردی بالا برای تراشه های جدید تولید شده است. در طراحی این کارت گرافیک اصل سادگی در کنار عملکرد بالا به طوری وسواسی رعایت شده تا ظاهر لوکسی به سیستم ها ببخشد. این سری نیز مانند کارت گرافیک های سری ROG STRIX در خط تولید Auto-Extreme ایسوس طراحی و تولید شده و خنک کننده آن نیز به فن های دوتایی Axial-Tech با گواهی IP5X تجهیز شده است.