هزینه تعویض نمایشگر گوشی های هوشمند تاشدنی بازار چقدر است؟
با عرضهی گوشیهای هوشمند تاشدنی به بازار، این سؤال پیش میآید که هزینهی تعویض نمایشگر چنین دستگاههایی چقدر است؟
با عرضهی گوشیهای هوشمند تاشدنی به بازار، این سؤال پیش میآید که هزینهی تعویض نمایشگر چنین دستگاههایی چقدر است؟
احتمالا لپتاپ یا کیبوردی که خریدهاید دارای پد شمارهگیر نیست. از آنجایی که بسیاری از لپتاپها دارای پد شمارهگیر نیستند، این چه برایتان خوشایند باشد چه نباشد، ولی اپلیکیشنهای فراوانی هستند که از تمام قابلیتهای یک پد شمارهگیر پشتیبانی کرده و البته حس تجربهای تازه را به شما میدهند.
استفاده از کیبورد مجازی
در تمام نسخههای سیستمعامل ویندوز، یک کیبورد مجازی با عنوان On-Screen keyboard ارایه شده است. این یک برنامه داخلی ویندوز است که توسط شرکت مایکروسافت طراحی و ساخته شده، و دارای همه کلیدهای کیبورد واقعی، و البته یک پد شمارهگیر نیز هست. اگر دسترسی به آن سریعتر از استفاده از یک کیبورد فیزیکی نباشد، به کمک تنظیمات داخلی، میتوان به بهبود سرعت افزود.
برای دسترسی به آن در ویندوز ۱۰، راههای گوناگونی وجود دارند، که سریعترین آنها استفاده از کلید میانبر WIN + Ctrl + O برای اجرای مستقیم آن است. همچنین میتوانید این قابلیت را به صورت دائم روشن یا خاموش کنید.
برای دستیابی به کیبورد مجازی ویندوز ۱۰ از طریق تنظیمات، مراحل زیر را طی کنید:
در حالت پیشفرض، پد شمارهگیر غیرفعال است، ولی برای فعالسازی و مشاهده آن در کیبورد، روی گزینه Options که در گوشه پایین و راست کیبورد وجود دارد کلیک کنید، سپس تیک Turn on numeric key pad را بزنید و دکمه OK را بفشارید.
در نهایت برای نمایش یا عدم نمایش پد، روی دکمه NumLock روی کیبورد کلیک کنید.
با فعالسازی گزینه Hover over keys در Options میتوانید با کشیدن اشارهگر ماوس روی دکمههای کیبورد، بدون کلیک کردن دستی، کلیدها را انتخاب کنید. همچنین میتوانید طول زمانی که پیش از هر کلیک خودکار باید طی شود را تغییر دهید، که البته با حرکت دادن اشارهگر، مقدار آن هر بار بازنشانی میشود.
اگر از پد شمارهگیر خیلی استفاده میکنید، میتوانید اندازه کیبورد را کوچک کرده، تا فقط روی شمارهها تمرکز کند.
اگر در اینترنت جستجو کنید، متوجه خواهید شد که برنامههای اینچنینی زیادی توسط افراد برای سیستمعاملهای مختلف با طرحها و قابلیتهای گوناگون ساخته شدهاند، که چند نمونه از آنان را برای شما در زیر شرح کردهایم:
جمعبندی
یکی از مزیتهای استفاده از پد شمارهگیر مجازی، پایدار بودن آن است; در حالی که کلیدهای فیزیکی روی کیبورد، عمری همیشگی ندارند. توصیه ما این است، که به استفاده از یکی بسنده نکنید — همیشه هوشیار باشید که لپتاپ یا کیبوردی که قصد خریدش را دارید، دارای کلیدها و دکمههای موردنیازتان باشد و در کنار آن، در صورت تمایل، میتوانید از شبیهسازهای آنان نیز استفاده کنید.
نوشته اگر کیبورد لپتاپ یا سیستمتان پد شمارهگیر ندارد، این مطلب را بخوانید اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
احتمالا لپتاپ یا کیبوردی که خریدهاید دارای پد شمارهگیر نیست. از آنجایی که بسیاری از لپتاپها دارای پد شمارهگیر نیستند، این چه برایتان خوشایند باشد چه نباشد، ولی اپلیکیشنهای فراوانی هستند که از تمام قابلیتهای یک پد شمارهگیر پشتیبانی کرده و البته حس تجربهای تازه را به شما میدهند.
استفاده از کیبورد مجازی
در تمام نسخههای سیستمعامل ویندوز، یک کیبورد مجازی با عنوان On-Screen keyboard ارایه شده است. این یک برنامه داخلی ویندوز است که توسط شرکت مایکروسافت طراحی و ساخته شده، و دارای همه کلیدهای کیبورد واقعی، و البته یک پد شمارهگیر نیز هست. اگر دسترسی به آن سریعتر از استفاده از یک کیبورد فیزیکی نباشد، به کمک تنظیمات داخلی، میتوان به بهبود سرعت افزود.
برای دسترسی به آن در ویندوز ۱۰، راههای گوناگونی وجود دارند، که سریعترین آنها استفاده از کلید میانبر WIN + Ctrl + O برای اجرای مستقیم آن است. همچنین میتوانید این قابلیت را به صورت دائم روشن یا خاموش کنید.
برای دستیابی به کیبورد مجازی ویندوز ۱۰ از طریق تنظیمات، مراحل زیر را طی کنید:
در حالت پیشفرض، پد شمارهگیر غیرفعال است، ولی برای فعالسازی و مشاهده آن در کیبورد، روی گزینه Options که در گوشه پایین و راست کیبورد وجود دارد کلیک کنید، سپس تیک Turn on numeric key pad را بزنید و دکمه OK را بفشارید.
در نهایت برای نمایش یا عدم نمایش پد، روی دکمه NumLock روی کیبورد کلیک کنید.
با فعالسازی گزینه Hover over keys در Options میتوانید با کشیدن اشارهگر ماوس روی دکمههای کیبورد، بدون کلیک کردن دستی، کلیدها را انتخاب کنید. همچنین میتوانید طول زمانی که پیش از هر کلیک خودکار باید طی شود را تغییر دهید، که البته با حرکت دادن اشارهگر، مقدار آن هر بار بازنشانی میشود.
اگر از پد شمارهگیر خیلی استفاده میکنید، میتوانید اندازه کیبورد را کوچک کرده، تا فقط روی شمارهها تمرکز کند.
اگر در اینترنت جستجو کنید، متوجه خواهید شد که برنامههای اینچنینی زیادی توسط افراد برای سیستمعاملهای مختلف با طرحها و قابلیتهای گوناگون ساخته شدهاند، که چند نمونه از آنان را برای شما در زیر شرح کردهایم:
جمعبندی
یکی از مزیتهای استفاده از پد شمارهگیر مجازی، پایدار بودن آن است; در حالی که کلیدهای فیزیکی روی کیبورد، عمری همیشگی ندارند. توصیه ما این است، که به استفاده از یکی بسنده نکنید — همیشه هوشیار باشید که لپتاپ یا کیبوردی که قصد خریدش را دارید، دارای کلیدها و دکمههای موردنیازتان باشد و در کنار آن، در صورت تمایل، میتوانید از شبیهسازهای آنان نیز استفاده کنید.
نوشته اگر کیبورد لپتاپ یا سیستمتان پد شمارهگیر ندارد، این مطلب را بخوانید اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
لوک میلر؛ متخصص علوم اعصاب هنگام کار با میله پرده نصب شده در آپارتمان خود با یک موضوع تحقیقاتی عجیب مواجه شد. زمانیکه وی با میله به یک جسم ضربه زد؛ حتی بدون مشاهده شی نیز قادر به تعیین محل تماس میله با جسم بود. این پدیده نشاندهنده عملکردی مشابه حس لامسه در بدن انسان است. یادآوری چنین تجربهای برای آقای میلر کمی عجیب بهنظر میرسید؛ لذا وی به آزمایشگاه مراجعه کرد و این موضوع را مورد بررسی قرار داد.
ادراک لمسی از طریق ابزارها مفهوم چندان جدیدی نیست؛ اگرچه این پدیده به شکلی گسترده مورد بررسی قرار نگرفته است. در قرن 17 فیلسوفی با نام رنه دکارت به بررسی توانایی اشخاص نابینا در تشخیص محیط پیرامون خود از طریق عصای مخصوص قدم زدن پرداخت. اگرچه دانشمندان در زمینه استفاده از ابزارها دست به تحقیقات گستردهای زدند؛ اما آنها بهطور معمول بر نحوه حرکت دادن ابزارها توسط افراد تمرکز داشتند. به گفته آقای میلر، “محققان غالبا از جنبه حسی بهکارگیری ابزارها غافل بودند.”
در جریان مطالعه تحقیقاتی موسسه Nature در سال 2018، لوک میلر و همکارانش در دانشگاه کلود برنارد لیون 1 کشور فرانسه گزارش دادند که انسان با تماس دادن ابزارهای دستی به اشیاء مختلف بهخوبی میتواند محل برخورد جسم با ابزار را تعیین نماید؛ گویی که شی مذکور را با پوست بدن خود لمس میکند. یک ابزار برخلاف پوست بدن فاقد رشتههای عصبی است؛ بنابراین مغز انسان چگونه به زمان و مکان لمس اشیاء پی خواهد برد؟ نتایج یک پژوهش پیوسته که در شماره ماه دسامبر نشریه Current Biology منتشر شده است؛ نشان میدهند که مناطق مغزی فعال در زمینه ادراک لمسی بدن، هنگام استفاده از یک ابزار نیز رفتار مشابهی خواهند داشت. به گفته آقای میلر، این ابزار همانند نمونه تعمیمیافته سیستم لامسه بدن عمل میکند.
سیستم لامسه انسان از دست تا مغز وی توسعه یافته است
محققان در آزمایش اولیه از 16 فرد دستراست درخواست کردند تا حین لمس یک میله چوبی 1 متری، مکان تماس دست خود با میله را تعیین نمایند. بهطور کلی در جریان 400 نوبت انجام آزمایش، هر فرد به مقایسه مکانهای لمس شده بر روی جسم پس از 2 نوبت تماس دست پرداخت. شرکتکنندگان در صورت احساس تفاوت میان موقعیتها از پاسخدهی امتناع میکردند. این افراد در صورت احساس لمس موقعیتهای مشابه با ضربه زدن بر روی یک پدال اعلام کردند که مکان لمس شده به دست آنها دور یا نزدیک است.
حتی با وجود عدم تجربه کار با میله یا بازخورد گرفتن شرکتکنندگان از عملکرد خود، پاسخهای آنها بهطور متوسط از دقت 96 درصدی برخوردار بود. در طول مدت آزمایش، محققان با استفاده از الکترودهای نصب شده بر روی پوست سر، فعالیت قشر مغزی افراد شرکتکننده را ثبت نموده و دریافتند که مکان تماس ابزار با اشیاء محیطی به سرعت توسط قشر مغز پردازش میشود. در صورت تماس میله با موقعیتی مشابه در 2 نوبت متوالی، شاهد نوعی سرکوب ویژه پاسخهای عصبی در مناطقی از مغز هستیم؛ نقاطی شامل قشر ادراکی اصلی و قشر جداری عقبی که پیشتر بهعنوان مسئول ادراک لمسی در بدن شناخته شدهاند.
برخی شواهد موجود نشان میدهند که با ارسال مکرر محرکهای مشابه به مناطق حسی مغز، پاسخهای عصبی پسزمینه آنها بهنوعی سرکوب میشوند. این سرکوب مکرر قابل اندازهگیری بوده و بهعنوان یک “تمبر زمانی” جهت تشخیص زمان استخراج محرک در مغز بهکار گرفته میشود. در جریان پژوهش فوق، برخی شرکتکنندگان در عوض میله اقدام به لمس بازوی خود نمودند. در اینحالت نیز تیم تحقیقاتی با نوعی سرکوب مکرر و مشابه در همان مناطق مغز و با مقیاس زمانی یکسان مواجه شد. قشر حسی ظرف مدت 52 میلیثانیه (حدودا یکبیستم ثانیه) پس از تماس با میله و بازو سرکوب شد. طی مدت 80 میلیثانیه، سرکوب فعالیت در کل قشر جداری خلفی گسترش یافت. به گفته آلساندرو فارن؛ متخصص علوم اعصاب در مرکز تحقیقاتی علوم اعصاب لیون در کشور فرانسه و نویسنده ارشد هر 2 پژوهش، نتایج فوق نشان میدهند که مکانیسمهای عصبی جهت تشخیص موقعیت لمس ابزارها با سازوکار مورد استفاده هنگام تعیین مکان لمس بدن، شباهت چشمگیری دارد. به گفته آقای میلر، “میله پس از هر نوبت تماس برای مدت حدودا 100 میلیثانیه نوسان میکند. بنابراین تا زمان پایان لرزش میله در دست، افراد به موقعیت تماسها طی دهها میلیثانیه قبل پی بردهاند.” نوسانات میله از طریق حسگرهای لمسی یکپارچه با پوست موسوم به گیرندههای Pacinian تشخیص داده میشوند. سپس سیگنالهای عصبی از طریق این گیرندهها به قشر حسی مغز ارسال خواهند شد. شبیهسازی کامپیوتری عملکرد گیرندههای Pacinian در دست نشان داد که اطلاعات مربوط به محل تماس دست با میله ظرف مدت 20 میلیثانیه بهطور موثر قابل استخراج است.
نوسانات میله احتمالا اطلاعات کلیدی موردنیاز برای تعیین موقعیت لمس را فراهم خواهد کرد. محققان با استفاده از همین میله به بررسی رفتار بیماری پرداختند که بازوی راست وی فلج شده بود. چنین وضعیتی بدان معناست که وی قادر به تشخیص مکان لمس عضو فلج شده نیست. با اینحال نامبرده کماکان توانست فرامین لمسی سطحی را درک نماید. بعلاوه وی با گرفتن میله در هر 2 دست خود موفق شد مکان لمس میله را تعیین کند. فعالیت مغزی بیمار حین انجام این فعالیت نیز مشابه افراد سالم بود. بر اساس اظهارات آقای فارن، “این یافتههای کاملا متقاعدکننده نشان میدهند که لرزشهای دریافتی هنگام لمس میله برای تشخیص موقعیت تماسها توسط مغز فرد بیمار کفایت خواهند کرد.” این نتایج در کنار یکدیگر نشان میدهند که افراد با وجود مکانیسمهای عصبی مشابه برای ادراک لمسی در بدن قادر به تعیین موقعیت لمس یک شی به شیوهای سریع و موثر خواهند بود. آقای فارن تاکید میکند که در جریان مطالعات انجام شده، هیچکس تصور نمیکرد که این ابزار به بخشی از بدن وی تبدیل شده است. به گفته این متخصص علوم اعصاب، “چنین عملی نشاندهنده نوعی تجسم حسی است که در آن مغز با استفاده مجدد از دانش خود پیرامون بدن، راهبردهای جدیدی را جهت مواجهه با اشیاء تعریف میکند.”
اسکات فری؛ محقق و متخصص عصبشناسی در دانشگاه میسوری معتقد است که چنین عملکردی واقعا زیبا، جامع و قابلتامل است. آقای فری که در انجام پژوهشهای فوق مشارکت نداشته بر این باور است که “نتایج مطالعات اخیر به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی پروتزهای مناسبتر کمک خواهند کرد؛ چرا که نشان میدهند اشیاء بیجان بهصورت بالقوه میتوانند به روشی جهت کشف اطلاعات دنیای پیرامون و انتقال آنها به سیستمهای حسی تبدیل شوند. اکنون مردم جهان در خصوص طراحی پروتزها حقیقتا چنین ذهنیتی ندارند؛ اما ظاهرا بایستی نگرش خود را تغییر دهند. بنابراین نتایج مطالعات فوق میتوانند به خلق یک ایده درمانی جدید و نوآورانه منجر شوند.”
نوشته حس تشخیص لامسه در مغز انسان فراتر از بدن وی عمل میکند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
یکی از مشکلات کاربرانی که از یک سیستم مشترک استفاده می کنند معمولا با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که، محتویات پوشه های شان را نمی توانند از یکدیگر مخفی کنند. اما به لطف ویندوز ۱۰ حالا شما می توانید پوشه ایجاد کنید و روی آن رمز بگذارید. با قفل کردن پوشه در ویندوز ۱۰ دیگر کسی جز خود شما آن هم با رمز ورودی که تعیین کرده اید، کسی نمی تواند از محتویات پوشه خبر دار شود.
به منظور این که بخواهید یک پوشه را قفل کنید، یک بار به صورت تستی این دستورالعمل ها را دنبال کنید.
ابتدا یک پوشه جدید ایجاد کنید.
این پوشه را باز کنید و در داخل آن راست کلیک کنید
به محض باز کردن راست کلیک، شرایط ایجاد یک فایل متنی را در این جایی که راست کلیک کرده اید را فراهم کنید و نام این فایل را Password یا هر چیز دیگری بگذارید.
بعد در داخل این فایل متنی، کد های زیر را کپی کنید و در ان بنویسید:
cls @ECHO OFF title Folder Locker if EXIST "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" goto UNLOCK if NOT EXIST Locker goto MDLOCKER :CONFIRM echo Are you sure u want to Lock the folder(Y/N) set/p "cho=>" if %cho%==Y goto LOCK if %cho%==y goto LOCK if %cho%==n goto END if %cho%==N goto END echo Invalid choice.goto CONFIRM :LOCK ren Locker "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" attrib +h +s "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" echo Folder locked goto End :UNLOCK echo Enter password to Unlock folder set/p "pass=>" if NOT %pass%== mypassword goto FAIL attrib -h -s "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" ren "Control Panel.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}" Locker echo Folder Unlocked successfully goto End :FAIL echo Invalid password goto end :MDLOCKER md Locker echo Locker created successfully goto End :End
در خط ۲۲ ام، جایی که عبارت mypassword نوشته شده است، را این واژه را پاک کنید و پسوردی که می خواهید پوشه تان را با آن قفل کنید در نظر بگیرید.
توجه کنید که یک خط فاصله، قبل و بعد از پسورد تان حتما قرار دهید
بعد از این که کار خود را به درستی انجام دادید، به بالای فایل متنی خود بروید و Save As را انتخاب کنید.
در پنجره جدیدی که باز می شود ، نوع پرونده را به عنوان All Files ذخیره کنید و نام پرونده را Lock یا هر نام دیگری که می خواهید تغییر دهید، اما مطمئن شوید که پسوند .bat را در انتهای نام پرونده اضافه کنید. سپس آن چه تغییر داده اید را ذخیره کنید.
با این کار یک فایل دیگر در کنار فایل متنی تان که ایجاد کرده اید قرار می گیرد. روی این فایل کلیک کنید تا پنجره پاپ آپ آن برای تان باز شود. حالا می توانید در این پنجره، تمام چیزهایی که قصد پنهان کردن آن را داشتید وارد کنید ( دراگ و دراپ ) و بعد پنجره را ببندید.
یک بار دیگر ، روی پرونده .bat دو بار کلیک کنید، و یک پنجره جدید ظاهر می شود که از شما اطمینان می خواهد که پوشه را قفل کنید. در فضای زیر آن ، “Y” را با حروف بزرگ تایپ کرده و Enter را بزنید. اکنون پوشه قفل شده است و ناپدید می شود.
پوشه ای که در مرحله اول ایجاد کردید هنوز در مکان اصلی خود قابل مشاهده خواهد بود. داخل پوشه بروید، و پرونده .bat را پیدا خواهید کرد و می توانید روی آن کلیک کنید. بر روی فایل دوبار کلیک کرده و پسورد جدیدی را که قبلاً انتخاب کرده اید را در پنجره جدید وارد کنید و اینتر را بزنید تا آن چه که ذخیره کرده بودید را مشاهده کنید.
پوشه پنهان حاوی پرونده های خصوصی شما روی صفحه ظاهر می شود. شما می توانید هر طور که دوست دارید از این فایل ها و پوشه های پنهان شده تان به طور آزادانه استفاده کنید، روی آن ها تغییرات اعمال کنید یا این که آن ها را حذف کرده ویا فایل جدیدی به آن ها اضافه کنید.
وقتی کار استفاده از پرونده ها تمام شد، دوباره به پوشه قبلی بروید و دوباره روی پرونده .bat دو بار کلیک کنید. این برنامه دوباره سوال خواهد کرد که آیا می خواهید پوشه را قفل کنید. یک بار دیگر ، “Y” را تایپ کنید و Enter را بزنید و پوشه قفل می شود.
این روند را تا زمانی که مایل به استفاده از پوشه محافظت شده با رمز عبور هستید ، تکرار کنید.
نکته نهایی:
توجه کنید که اگر از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید صرفا این ترفند روی سیستم شما پیاده خواهد شد. بعد از این که پوشه را قفل کردید اگر حاوی اطلاعات حیاتی است، حتما آن را بررسی کنید و از قفل بودن پوشه مطمئن شوید.
اگر شما این پوشه را در ویندوز ۱۰ درست کنید و بعد از مدتی ویندوز خود را به ۷ یا ۸ دانگرید کنید، باید مطمئن شوید که پوشه را پاک می کنید چرا که ممکن است این ترفند به درستی در نسخه های مختلف ویندوز به غیر از ویندوز ۱۰ کار نکند.
آیا در این باره سوالی دارید؟
نوشته روش قفل کردن پوشه در ویندوز ۱۰ با پسورد اولین بار در گويا آی تی پدیدار شد.
وقتی که فروشگاه آنلاین دارید، یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید، خوشحال کردن مشتری ها، و حتی وفادار سازی آن ها است. از روشی که برای این کار بکار گرفته می شود، بارها صحبت شده اما پیشنهاد خرید، ارائه کوپن یا کد تخفیف و حتی نوع معامله ای که می کنید ممکن است یک برگ برنده برای تان باشد یا حتی به ضررتان شود. من در این مقاله سعی بر این دارم تا کامل ترین نکته ها در رابطه با تخفیف ها و پیشنهادات آنلاین را به شما یاد دهم و بگویم که چکار کنید تا ضرر نکنید.
نکته: برای این که خواندن این مقاله برای تان راحت تر باشد، هر گونه، تخفیف، کد تخفیف، کوپن، و غیره را به صورت آفر در این مقاله نوشته ایم.
این مطلب با سر فصل های مهم و اولیه زیر شروع می شود:
قبل از این که فورا به سراغ روش استفاده و ارائه آفرها برویم، خوب است که کمی در مورد، مزیت ها و معایب استفاده از این کوپن و آفرها بپردازیم.
همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، پیشنهادات فروشگاه آنلاین می تواند ابزاری مؤثر برای نه تنها کسب مشتری بلکه برای وفاداری مشتری باشد. با این حال ، مهم است که قبل از شروع تخفیف ، استراتژی کلی برند خود را در نظر بگیرید.
اگر می خواهید خود را به عنوان یک برند برتر معرفی کنید یا حاشیه های باریک تری داشته باشید ، ممکن است بخواهید برخلاف فروش هفتگی ، به پیشنهادهای وفاداری مشتری توجه کنید. از طرف دیگر ، در صورت داشتن حاشیه های سالم ، تخفیف های عمیق و فروش روزانه یا هفتگی ممکن است برای رسیدن به اهدافتان بهتر باشد.
در نهایت ، باید در نظر بگیرید که آیا پیشنهادات و کدام نوع (پیشنهادات) مناسب برای برند شما مناسب تر است. ایجاد یک تجارت آنلاین عموماً برای درک بهتر کارآیی درگیر آزمایش های زیادی است. بهترین روش انتخاب هدف برای هر پیشنهادی ، این است که به صورت جزیی آفری ایجاد شود، و به اجرا گذاشته شود و در نهایت مورد تست و بررسی قرار گیرد، که آیا کار می کند یا نه.
پیشنهادات و کوپن های تخفیفی مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. در فروشگاه های مطرح ایران نیز این نوع آفرها را به کرات دیده اید. بیایید نگاهی به لیست انواع آفرها بیندازیم:
البته در پلتفرم های مختلف فروش می توانید تخفیف های خودکار یا کد های تخفیفی را برای هر مورد از موارد بالا را ایجاد کنید.
یکی از مشهورترین حالت های ایجاد تخفیف که همه جا رواج دارد، تخفیف های درصدی مبتنی بر قیمت کلی محصول است. در این حالت معمولا تخفیفات کم رقم، مثل ۵ یا ۱۰ درصد برای کسانی است که می خواهند مشتری را به خرید تشویق کنند. اما درصد های ۲۰ تا ۲۵ درصدی برای کسانی است که می خواهند واقعا هم فروش داشته باشند هم سودی کنند. اما تخفیف های بالا مثل ۵۰ درصد تخفیف برای کسانی است که قصد دارند محصولی قدیمی و فروش نرفته را هر طور که شده از انبار خود خارج کنند.
البته مدل های ایجاد این تخفیف ها نیز جالب و متفاوت است. مثلا شما می توانید بگویید که یک جفت کفش برند فلان بخرید و برای هر محصول دیگر ۵۰ درصد آف هدیه بگیرید.
این نوع تخفیف شامل مواردی می شود که شما به تناسب نوع قیمت محصول خود، تخفیف ویژه ای ارائه می کنید.
یکی از این روش ها این است که، برای هر محصول، مقداری را کاهش می دهید: مثلا یک محصول ۳۰۰ هزار تومانی را ۲۸۰ هزار تومان پیشنهاد می کنید.
یا این که به مشتری پیشنهاد می دهید که به ازای خرید ۲۰۰ هزار تومان، ۲۰ هزار تومان هدیه دریافت می کنند ( یا تخفیف در پرداخت دارند )
البته باید توجه کنید که برای محصولات زیر ۱۰۰ دلار، از تخفیف درصدی استفاده کنید ولی برای بالاتر از این قیمت نوع تخفیف و آفر بر پایه محصول، ( همان چیزی که در این بخش آموزش داده شد) مناسب ترین حالت است.
ارسال رایگان، می تواند برای کسانی که می خواهند شمار فروش خود را بالا ببرند پیشنهاد می شود. چرا که بسیاری از سبدهای خرید تنها به این دلیل رها می شوند که با رقم بالایی برای ارسال مواجه می شوند.
معمولا ارسال رایگان را چیزی معادل ۲۰ درصد تخفیف روی خرید مورد نظر در نظر می گیرند.
اما شما می توانید این آفر را با بخش های مختلف بازاریابی خود عجین کنید تا تاثیرات بیشتری بگذارید. مثلا پیشنهاد ارسال رایگان برای مشترکان ایمیلی معمولا خوب جواب می دهد.
یکی از بهترین روش ها که می تواند حس و حال مشتری ها را خوب کند این است که از مدل هدیه رایگان استفاده کنید. این روش، به طور آگاهانه یا نا اگاهانه توسط مشتری صورت بگیرد.
هدیه رایگان بدین صورت ارزشمند است که، شما می توانید از آن برای خالی کردن انبار از محصولات فروش نرفته استفاده کنید. پیشنهادی نیز که ارائه می کنید این است ” محصول X را بخرید، و محصول Y را هدیه ببرید “.
یا مثلا برای خریداران مبلغ بالای ۲۰۰ هزار تومان، هدیه X یا یک هدیه نامعلوم ارائه می شود.
یکی دیگر از موارد آفری که معمولا خوب جواب می دهد این است که از تخفیف خودکار بهره مند شوید. بدین صورت که تخفیف مورد نظر، برای سبد های خرید واجد شرایط خاص فعال می شود. در این حالت لازم نیست مشتری در به در به دنبال کد تخفیف یا کوپن مورد نظر باشد. حتی لازم نیست که کدی در جایگاه خاصی وارد شود. همه چیز به طور اتوماتیک رخ می دهد. گفته شده که در حال حاضر، این مدل تخفیف بهترین جواب را در بین تخفیف های پلتفرم های فروشگاهی نظیر شاپیفای داشته اند.
کد تخفیف کدهایی است که مشتریان شما در طی فرآیند پرداخت برای بازخرید یک پیشنهاد خاص مورد استفاده قرار می دهند. این کد ها یک روش آزمایش شده و واقعی برای ارائه تخفیف به افراد مناسب هستند ، خواه همه افراد در لیست ایمیل شما یا یک بخش خاص مانند اعضای جدید باشند یا مشتریان قبلی را پوشش دهند..
استفاده از کدهای تخفیف همچنین می تواند به شما در پیگیری موفقیت تلاشهای بازاریابی کمک کند. اگر چندین کمپین را اجرا می کنید ، ایجاد کد تخفیف جداگانه برای هرکدام می تواند تاثیر نسبی بر فروش را آسان تر کند.
روش های مختلفی برای ارائه آفرها به منظور افزایش فروش، افزایش وفاداری، تشویق به خرید و غیره وجود دارد که از این میان ۱۹ مورد آن واقعا کار می کند.
در ادامه این موارد را به اختصار توضیح می دهیم
تخفیف هفتگی یا ماهانه، نمونه ای از فروش سنتی است که برای هدایت تبدیل استفاده می شود. غالباً این فروش ها در پایان ماه یا سه ماهه برای افزایش درآمد برای تحقق اهداف تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.
مثال: دپارتمان عکس آنلاین در والگرینز دارای کدهای فروش هفتگی و کوپن و همچنین کدهای تبلیغی مداوم در پایین صفحه است.
اگر هنوز در مرحله آغاز فعالیت خود هستید و یا حتی می توانید یک محصول جدید را راه اندازی کنید ، می توانید از پیشنهادهای prelaunch یا پیش فروش و پیش ارائه، برای افزایش ترافیک و علاقه استفاده کرده و مشتریان جدید را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.
مثال: کمد جواهرات با موفقیت از این روش استفاده می کنند. آنها در ازای آدرس ایمیل و مشتریان و زمان تکمیل یک بررسی مختصر ،به ارائه کارت تخفیف ۲۵ درصدی می پردازند.
اگر دقت کرده باشید یک تعطیلی رسمی که آفرهای ویژه در آن ارائه می شود، بلک فرایدی یا جمعه سیاه است که البته ایرانی ها نیز آن را فتح کرده اند. اما جالب تر است که آفرهای ما برای تعطیلات رسمی و بومی و فرهنگی خودمان باشد چرا که بیشتر روی ذهن مخاطب پذیرش دارند. مثلا تخفیفات مثل
معمولا هدف از این گونه تخفیفات برای این است که، مشتری، تاثیر بهتری از رویداد مورد نظر بپذیرد.
Blu Skin Care Blu فروشگاهی است که با روش های مختلف از طریق شبکه های مختلف بازاریابی خود، هر چند وقت یک بار تخفیف هایی ارائه می کند تا مشتری های خود را افزایش دهد. البته این فروشگاه در این باره واقعا موفق است.
گفته می شود که طبق تحقیقات، تقریبا ۷۰ درصد از سبد های خرید بدون پرداخت نهایی رها می شوند. پس خوب است که در چنین شرایطی، یک ایمیل یادآوری با آفری ویژه برای مخاطب خود ارسال کنید.
می توانید این سبد ها را با قیمت های آف خورده و ویژه برای مشتری مورد نظر، یاد اوری کنید یا این که مبلغ ارسال را کاهش دهید یا هر طور که امکان دارد از آف های موجود استفاده کنید.
تنها باید بدانید که در صنعت کاری شما، علت ترک کردن سبد خرید چه چیزی می تواند باشد.
ساختن لیست ایمیل در فروشگاه ها یک اقدام مهم بازاریابی است. شما می توانید این آفر را برای کسانی ایجاد کنید که یا به خبرنامه تان ملحق می شوند و یا در لیست ایملی تان قرار می گیرند. از طرفی این پیشنهاد موجب می شود که فرد ایمیل خود را وارد کند و شما بتوانید با او در ارتباط ویژه قرار گیرید، پیشنهاد های ویژه دهید و حتی او را به یک مشتری وفادار خود تبدیل کنید.
اگر این رقم چشم گیر باشد احتمال افزایش لیست قطعا وجود خواهد داشت. من فروشگاه های مختلفی را دیده ام که به ازای ثبت نام در خبرنامه، برای اولین خرید تا سقف ۱۰۰ هزار تومان تخفیف ارائه می کنند. این یعنی ایمیل شما برای ان ها این ارزش را داراست.
آفر به ازای اشتراک گذاری لینک، کامنت گذاری و لایک
یکی از جذاب ترین مدل های تخفیفی که تا کنون من بارها از آن استفاده کرده ام، شیوه ارائه کد تخفیف برای زمانی است که لینکی را به اشتراک می گذاریم یا نظردهی می کنیم. در این حالت ها، محصولات زیادی به صورت خرد در فروشگاه وجود دارد. معمولا محصولات مرتبط زیادی نیز وجود دارد. مثلا چند دسته با هزاران زیر دسته از محصول.
به شما پیشنهاد می شود که، به ازای کامنت گذاری مناسب و مفید، ۱۰ امتیاز بگیرید. به ازای اشتراک لینک ۲۰ امتیاز بگیرید. وقتی امتیازتان به ۱۰۰ یا ۲۰۰ رسید یک کد تخفیف موقت ۵۰ درصدی برای تان صادر می شود.
این نوع آفرها در واقع آفرهای برنده برنده محسوب می شوند.
این نوع آفر کمی زحمت دارد اما پاداش لطف شما است. در این مدل فروشنده به شما آفری می دهد که اگر با خریدی که انجام داده اید، دوستان یا آشنایان خود را ترغیب به خرید کنید و آن ها خرید خود را نهایی کنند، به شما کد تخفیف و آفر ویژه ای ارائه می شود.
اولین خرید شاید سخت ترین مرحله بازاریابی برای جلب مشتری باشد.. بدین ترتیب، با یک آفر جذاب می توان مشتری ها را به خرید راغب تر کرد. بدین صورت که
فروشگاه ها در اولین خرید مشتری از جهات مختلف آلام خرید را برای او راحت می کنند. از تخفیف روی محصول و سبد خرید گرفته، تا آفرهای خرید دوم و حتی ارسال رایگان و غیره .
یا موردی دیگر به صورت زیر:
یک استراتژی دیگر برای ارائه آفر به کاربران فروشگاه های اینترنتی این است که، بر اساس شرایط مختلف به کاربران خود تخفیف ویژه ای ارائه کنید که بر اساس مبلغ مشخص شده ای هست. مثلا برای کاربرانی که طی دوره ۶ ماهه یا ۳ ماهه میزان خاصی خرید کرده اند، تخفیف ویژه در سبد خرید ارائه کنید.
یا این که به ازای مبلغ خاصی خرید، تخفیف درصدی خاصی ایجاد کنید. این روش می تواند حتی برای دسته بندی خاصی از محصولات نیز کاربردی باشد. بدین ترتیب که، می توانید به راحتی، با ایجاد تخفیف درصدی خاص برای یک دسته خاص تمرکز کاربران را به خرید این محصولا سوق دهید.
این تخفیف بین ۱۰ درصد تا ۲۰ درصد معمولا لحاظ می شود و از این حد فراتر نمی رود.
یکی از روش های عالی برای افزایش کاربران و دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی این است که تخفیف ها و آفرها را به سمت شبکه های اجتماعی بکشانید. این کار کمک می کند که
بدین ترتیب وقتی که کاربران متوجه شوند که به دنبال کنندگان خود در شبکه خاصی، درصد خاصی تخفیف ارائه می کنید حاضرند که از این فرصت استفاده کنند.
این تخفیف ویژه و این تشویق خاص موجب می شود که افراد را گرد هم آورید و در اینده تلاش های بازاریابی مثمر ثمری روی آن ها انجام دهید.
مثالی از این روش، فروشگاه Maple Holistics است که به کاربران خود این آفر را داده که تنها دنبال کنندگان توییتر، ۱۵ درصد تخفیف خرید از آمازون را دریافت کنند.
اگر بتوانید به مشتریانی که قبلا برای شما خرید کرده اند، یک فرصت تخفیفی ویژه ایجاد کنید بدین معنی است که هدفتان تقویت ارتباط تان با مشتری های قبلی و نگهداری آن هاست. بازاریاب ها خوب می دانند که ارزش مشتری های کنونی بیش از افرادی است که می خواهند به تازگی جذب کنند چرا که هزینه نگهداری و وفاداری این مشتری ها به مراتب کمتر از هزینه جذب یک مشتری جدید است.
شما می توانید این تخفیف را برای گروهی از مشتری ها اعمال کنید. انواع روش ها برای این مورد وجود دارد. مثلا می توانید برای کاربران قدیمی تر و پر تراکنش تر، تخفیف های بیشتری اعمال کنید.
شما می توانید این پیشنهادات را با ایمیل به اطلاع این افراد برسانید.
بعضی اوقات برای تبدیل یک بازدید کننده به مشتری ، نیاز به یک پیشنهاد آخر قبل از ترک کردن صفحه سایت شما توسط آنها است.
پیشنهاد خروج دقیقاً همانطور که بازدید کننده شما قصد دارد سایت شما را ترک کند یا تب را ببندد ، ظاهر می شود و یک پیشنهاد نهایی برای خرید به آنها ارائه می دهد.
مثلا در این باره می توانید از افرادی که قصد خرید دارند، یک آدرس ایمیل دریافت کنید. به فرض این که مشتری قبل از نهایی کردن سبد خرید، ایمیل خود را وارد کرده باشد، و قبل از پرداخت سایت را ببندد، می توانید در همان لحظه سبد خریدش را با یک درصد تخفیف ویژه به وی هشدار دهید.
یا این که بعد از بستن صفحه با یک ایمیل تخفیف اعمال شده روی سبد خریدش را به او نشان دهید.
در این مدل آفرها که نیاز به استفاده از پلتفرم های بازاریابی است، این تخفیف ها صرفا برای افرادی نمایش داده می شود که از قبل وارد سایت شما شده اند و به گونه ای توسط الگوریتم ها و سایت شما آشنا هستند. مثلا طی این گونه آفر ها وقتی که کاربری خاص از صفحه و یا محصولی خاص دیدن کرده است، و صفحه را رها کرده است. بعد از این که دوباره وارد سایت شما می شود، آفر هدفمند سازی شده، به گونه ای است که برای همان دسته یا محصول پیشنهاد خرید ویژه ای به او اعلام می شود.
این آفرها می توانند به صورت درصدی، یا مبلغی و یا ترکیبی از مدل های یاد شده در این مقاله باشد.
آفرهای اینفلوئنسری شامل پیشنهاداتی می شود که شما به خاطر شهرت و نفوذ افرادی خاص به دنبال کنندگان آن ها ارائه می کنید. شاید این کار، بیشترین مدلی باشد که این روزها در شبکه های اجتماعی رونق پیدا کرده است.
با این روش شما در واقع از نفوذ این افراد و شبکه همراهان آن ها استفاده می کنید و آفرهای خود را سریع تر و موثر تر به گوش گروه زیادی از افراد می رسانید.
پاداش به مشتریان برای پیوستن به برنامه وفاداری مشتری شما می تواند فرصت ویژه برای انگیزه بخشی به مشتری ها باشد تا به شما پیوند یابند. این امر نه تنها به مشتریان برای تعامل با برند شما پاداش می دهد ، بلکه باعث می شود که در وهله اول انگیزه بیشتری برای ثبت نام در این برنامه داشته باشند.
اگر از پلتفرم های وفاداری مشتری استفاده نمی کنید، می توانید همین امروز به فکر افتید چرا که معمولا اینگونه برنامه ها به طور تقریبی موجب می شود که هر فرد، به طور متوسط هر سه ماه حداقل ۴۳ دلار در فروشگاه شما خرید داشته باشد.
برای مثال، در این نمونه، بدین صورت می توانید عمل کنید که به خریداران خود توصیه کنید که برای خرید بعدی خود ۵ دلار تخفیف یا ۵ درصد تخفیف خواهند داشت.
اگر شما دارای فروشگاه فیزیکی و اینترنتی هر دو با هم هستید می توانید از این مدل آفر بهره مند شوید. بدین صورت که، این آفر ها به شما کمک می کند که با هدف خاصی که می خواهید مشتریان را به سمت خود سوق دهید، و روانه فروشگاه آنلاین خود کنید، در این باره یک امتیاز ویژه کسب کنید.
مردم معمولا به سمت آفرها جذب می شوند. حتی کسانی که به صورت فیزیکی به شما مراجعه می کنند تمایل دارند تا خرید خود را با آفرهای ویژه از طریق فروشگاه اینترنتی تان ثبت کنند.
بازاریاب ها خوب می دانند که اگر فردی بتواند آنلاین خرید کند و با سیستم فروش انلاین فروشگاهی آشنا شود، در ۲۴ ساعت از ۷ روز هفته می تواند در معرض پیشنهادات یا محصولات بیشتری باشد و احتمال خرید را بالا تر می برد.
پس طبیعی است که هرکس از فروشگاه شما خرید کند، بخواهید او را به سمت فروشگاه انلاین نیز هدایت کنید.
شاید شما فروشگاه اینترنتی داشته باشید، اما به دلایل مختلف ممکن است بخواهید یک گردهمایی فیزیکی نیز داشته باشید. در این حالت در فروشگاه آنلاین خود کد های تخفیفی خاصی ارائه می کنید که کاربر با داشتن آن ها می تواند خرید مقرون به صرفه تر در رویدادی خاص داشته باشد. این رویداد ها می توانند شامل نمایشگاه ها، همایش ها و جشنواره ها باشد.
اگر میزبان رویدادها ، بصورت حضوری و یا مجازی هستید ، می توانید با تخفیف یا هدایای رایگان به شرکت کنندگان پاداش دهید. این تخفیف ها را می توان در طول رویداد یا بعد از رویداد اهدا کرد. این کمک می کند تا رابطه خود را با مشتریان درگیر ادامه داده و وفاداری بیشتری به مشتری ببخشید. البته این حس خوب موجب می شود که فرد یا همان مشتری برای رویداد بعدی تمایل بیشتری برای همکاری با شما داشته باشد.
مدل نهایی آفری که شاید گاهی در مورد آن شنیده باشید این است که، به دلایل خاص، مثل تاریخ عضویت، تاریخ اولین خرید، تاریخ تولد یا هر تاریخ خاصی که برای شما مبارک و میمون است، به مشتریان خود تخفیف دهید. حتی شما می توانید به ازای تاریخ تولد یک مشتری خود، به چند نفر از دوستان او تخفیف های ویژه ارائه کنید.
این روش ها موجب می شوند که کاربر انگیزه بگیرد و با احساس خوشی که از مهم بودن او برایش رخ می دهد به خرید راغب تر شود.
البته نوع دیگری از تخفیف های عطفی برای تمام مشتریان این است که اگر کسی به واسطه این افراد از شما خرید کند، شما یک آفر ویژه نیز به آن مشتری واسطه ارائه کنید.
کلام آخر
آن چه در این مقاله آورده شد صرفا بخاطر این است که بتوانید انواع روش های تخفیفی را بیاموزید و از آن در پلتفرم های بازاریابی خود دخیل کنید تا بتوانید در شرایط ممکن بیشترین سود را ببرید.
البته ناگفته نماند که استفاده از تخفیف برای محصولات مجازی، در هر صورت یک معامله برنده برنده است. اما در مورد محصولات فیزیکی باید با دقت این تخفیف ها و درصد ها و مبلغ ها را لحاظ کرد.
آیا شما از تجربیات تخفیف گذاری خود، تجربه خوبی دارید که فروش بالایی برای تان رقم زده باشد؟ آن را بنویسید
نوشته ۱۹ روش برای ارائه تخفیف و یا پیشنهاد خرید آنلاین که کار می کند اولین بار در گويا آی تی پدیدار شد.
مطلب باتری شیائومی می 10 پرو 35 دقیقهای کامل شارژ میشود برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/
شنیدهها حاکی است باتری شیائومی می 10 پرو ، پرچمدار جدید کمپانی چینی با فناوری فست شارژ خود تنها طی ۳۵ دقیقه به طور کامل شارژ میشود. شائومی دارد خود را آماده میکند تا حداقل از دو اسمارتفون پرچمدار خود از خانواده می 10 رونمایی کند: شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو. انتظار...
مطلب باتری شیائومی می 10 پرو 35 دقیقهای کامل شارژ میشود برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/
مطلب نخستین رندرهای آیپد پرو 2020 منتشر شد ؛ درست حدس زدید دوربین سه گانه! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/
چیزی وجود دارد که امسال واقعا انتظارش را نداشتیم. نخستین رندرهای آیپد پرو 2020 توسط دو گیک تکنولوژی مقیم شبکههای اجتماعی منتشر شده است. توسط دو بلاگ OnLeak و iGeekbsBlog نخستین رندرهای آیپد پرو 2020 منتشر شده است. این رندرهای آیپد پرو 11 و آیپد پرو 12.9 را نشان میدهند. بر اساس پوستر این دو...
مطلب نخستین رندرهای آیپد پرو 2020 منتشر شد ؛ درست حدس زدید دوربین سه گانه! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/
تراویس کالانیک، مدیرعامل سابق و یکی از بنیانگذاران این شرکت، بهدلیل فروش کل سهام خود از عضویت در هیئتمدیره برکنار میشود.
در سری بیستم از مجموعه تصاویر برتر هفته از نگاه زومیت، نگاهی به برترین عکسهای علمی ۲۰۱۹ و بارش شهابی جوزایی خواهیم انداخت.