تصویر جدید سامسونگ گلکسی اس ۱۱ پلاس چینش دوربین گوشی را نشان می‌دهد

تصویر جدید سامسونگ گلکسی اس 11 پلاس چینش دوربین گوشی را نشان می‌دهد

OnLeaks، افشاگر معروف، تصاویر جدیدی از گلکسی اس ۱۱ پلاس سامسونگ منتشر کرده که نشان‌دهنده‌ی محل قرارگیری دقیق دوربین‌ها است و مشخصات آن‌ها را نیز بیان می‌کند.

محبوب‌ترین کالاهای دیجی‌کالا را بشناسید (ویدئو اختصاصی)

محبوبترین کالاهای دیجی کالا

دیجی‌کالا به عنوان پرمخاطب‌ترین فروشگاه آنلاین خاورمیانه شناخته شده است و توانسته در سال‌های اخیر، رشد قابل توجهی داشته باشد. پیش‌تر شما را با نحوه نظارت دیجی‌کالا بر عملکرد فروشندگان آشنا کردیم و حالا قصد داریم تا نگاهی به محبوب‌ترین کالاهای این فروشگاه بیندازیم.

منظور از محبوب‌ترین، آن دسته از کالاهایی‌ست که توسط کاربران دیجی‌کالا پسندیده شده‌اند و لایک‌های بیشتری را نسبت به دیگر کالاها مال خود کرده‌اند. اگر می‌خواهید این ۵ کالا را بشناسید، ویدئو اختصاصی زیر را ببینید:

نوشته محبوب‌ترین کالاهای دیجی‌کالا را بشناسید (ویدئو اختصاصی) اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

در آبان ماه صورت گرفت اینترنت، بیشترین شکایات مردمی در سامانه «سپاس»

طبق گزارش‌های ماهانه سامانه سپاس (سامانه ۱۹۵) سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، بیشترین شکایات مردمی ثبت‌شده در آبان ماه مربوط به اینترنت بوده است.
 
مشترکان می‌توانند از طریق مرکز تماس یا سایت، به شکایت در سامانه سپاس(سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی) اقدام کنند و حوزه‌های کاری آن نیز شامل اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده می‌شود.
 
نتیجه این گزارش نشان می دهد که تعداد شکایات ثبتی آبان نسبت به مهر، ۵.۸ درصد افزایش و نسبت به شهریورماه تغییر چندانی نداشته است. در آبان از طریق درگاه مرکز تماس (۱۹۵)، ۵۴۹۹ شکایات ثبت‌ شده که ۵۶.۷ درصد کل شکایات ثبتی در این ماه را تشکیل می‌دهد.
 
از مجموع ۹۶۹۵ شکایت ثبت‌شده، بیشترین شکایت ثبتی مشترکین در آبان ماه مربوط‌ به حوزه اینترنت بوده که ۴۵.۲ درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است. کمترین شکایات نیز مربوط به حوزه دفاتر پیشخوان بوده است. نکته قابل توجه افزایش چشمگیر شکایات حوزه تلفن همراه در آبان و مهرنسبت به شهریور بوده که بیشترین موارد افزایشی مربوط به شکایات حوزه رومینگ ملی و بین‌الملل است.
 
شکایات مربوط به اینترنت، تلفن ثابت و سرویس ارزش افزوده در ماه آبان نیز نسبت به مهرماه ۹۸ افزایش داشته اما شکایات مربوط به خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان نسبت به ماه مهر با کاهش همراه بوده است.
 

در آبان ماه صورت گرفت اینترنت، بیشترین شکایات مردمی در سامانه «سپاس»

طبق گزارش‌های ماهانه سامانه سپاس (سامانه ۱۹۵) سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری)، بیشترین شکایات مردمی ثبت‌شده در آبان ماه مربوط به اینترنت بوده است.
 
مشترکان می‌توانند از طریق مرکز تماس یا سایت، به شکایت در سامانه سپاس(سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی) اقدام کنند و حوزه‌های کاری آن نیز شامل اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات، دفاتر پیشخوان و سرویس ارزش افزوده می‌شود.
 
نتیجه این گزارش نشان می دهد که تعداد شکایات ثبتی آبان نسبت به مهر، ۵.۸ درصد افزایش و نسبت به شهریورماه تغییر چندانی نداشته است. در آبان از طریق درگاه مرکز تماس (۱۹۵)، ۵۴۹۹ شکایات ثبت‌ شده که ۵۶.۷ درصد کل شکایات ثبتی در این ماه را تشکیل می‌دهد.
 
از مجموع ۹۶۹۵ شکایت ثبت‌شده، بیشترین شکایت ثبتی مشترکین در آبان ماه مربوط‌ به حوزه اینترنت بوده که ۴۵.۲ درصد کل آمار شکایات را به خود اختصاص داده است. کمترین شکایات نیز مربوط به حوزه دفاتر پیشخوان بوده است. نکته قابل توجه افزایش چشمگیر شکایات حوزه تلفن همراه در آبان و مهرنسبت به شهریور بوده که بیشترین موارد افزایشی مربوط به شکایات حوزه رومینگ ملی و بین‌الملل است.
 
شکایات مربوط به اینترنت، تلفن ثابت و سرویس ارزش افزوده در ماه آبان نیز نسبت به مهرماه ۹۸ افزایش داشته اما شکایات مربوط به خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان نسبت به ماه مهر با کاهش همراه بوده است.
 

رشد سالانه ۱۳ درصدی بر بازار جهانی نرم‌افزارهای سازمانی تا سال ۲۰۲۵

نرم‌ افزارهای حوزه خدمات بهداشت و درمان که در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرند، با هدف مدیریت داده‌ها بالینی و غیربالینی ارایه می‌شوند. این نرم‌ افزارها در تهیه سوابق الکترونیکی بیمار برای بازیابی و ذخیره آنها کاربرد فراوان دارند. این قبیل نرم افزارها همچنین در تامین امنیت، مدیریت و تحلیل اطلاعات در صنعت بهداشت و درمان هم کمک می‌کنند و بخش بزرگ داده‌های تولید شده در این عرصه می‌توانند به جای آنکه به صورت دستی تحلیل شوند، از طریق این پلتفرم‌ها به صورت کاربردی‌تر ارایه شوند.
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی «مارکت ریسرچ فیوچر» (MRFR) بازار جهانی نرم افزارهای سازمانی در صنعت بهداشت و درمان بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ میلادی میانگین رشد سالانه ۱۳٫۰ درصدی را تجربه می‌کنند و ارزش این بازار در دوره زمانی مذکور به ۷۶۴۹۵٫۷ میلیون دلار خواهد رسید.
بازار جهانی نرم‌ افزارهای سازمانی مختص صنعت بهداشت و درمان طی چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل ملاحظه بوده است و این فرآیند عمدتا به دلیل افزایش تعداد راهکارهای نرم‌افزاری که برای مدیریت سیستم‌های مراقبت درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار کاربرد داشته است.
تمرکز بالای سوابق درمانی بیماران به صورت الکترونیک به همراه قوانین سختگیرانه برای مدیریت اطلاعات بیماران از مهم‌ترین عواملی بود که رشد هرچه بیشتر این بازار در سال‌های اخری را باعث شد. افزایش تقاضا برای محدود کردن هزینه‌های مراقبت درمانی و ابتکارهای دولت برای بهبود مراقبت از بیمار نیز از جمله محرک‌هایی بود که به رشد هرچه بیشتر این بازار انجامید. در این میان افزایش بودجه دولت‌ها برای ارتقا قابلیت‌های همکاری در فرآیند مراقبت‌های درمانی و افزایش تاکید بر مراقبت از بیماران به صورت هوشمندانه نیز بر این بازار اثر قابل ملاحظه گذاشت.

رشد سالانه ۱۳ درصدی بر بازار جهانی نرم‌افزارهای سازمانی تا سال ۲۰۲۵

نرم‌ افزارهای حوزه خدمات بهداشت و درمان که در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرند، با هدف مدیریت داده‌ها بالینی و غیربالینی ارایه می‌شوند. این نرم‌ افزارها در تهیه سوابق الکترونیکی بیمار برای بازیابی و ذخیره آنها کاربرد فراوان دارند. این قبیل نرم افزارها همچنین در تامین امنیت، مدیریت و تحلیل اطلاعات در صنعت بهداشت و درمان هم کمک می‌کنند و بخش بزرگ داده‌های تولید شده در این عرصه می‌توانند به جای آنکه به صورت دستی تحلیل شوند، از طریق این پلتفرم‌ها به صورت کاربردی‌تر ارایه شوند.
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی «مارکت ریسرچ فیوچر» (MRFR) بازار جهانی نرم افزارهای سازمانی در صنعت بهداشت و درمان بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ میلادی میانگین رشد سالانه ۱۳٫۰ درصدی را تجربه می‌کنند و ارزش این بازار در دوره زمانی مذکور به ۷۶۴۹۵٫۷ میلیون دلار خواهد رسید.
بازار جهانی نرم‌ افزارهای سازمانی مختص صنعت بهداشت و درمان طی چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل ملاحظه بوده است و این فرآیند عمدتا به دلیل افزایش تعداد راهکارهای نرم‌افزاری که برای مدیریت سیستم‌های مراقبت درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار کاربرد داشته است.
تمرکز بالای سوابق درمانی بیماران به صورت الکترونیک به همراه قوانین سختگیرانه برای مدیریت اطلاعات بیماران از مهم‌ترین عواملی بود که رشد هرچه بیشتر این بازار در سال‌های اخری را باعث شد. افزایش تقاضا برای محدود کردن هزینه‌های مراقبت درمانی و ابتکارهای دولت برای بهبود مراقبت از بیمار نیز از جمله محرک‌هایی بود که به رشد هرچه بیشتر این بازار انجامید. در این میان افزایش بودجه دولت‌ها برای ارتقا قابلیت‌های همکاری در فرآیند مراقبت‌های درمانی و افزایش تاکید بر مراقبت از بیماران به صورت هوشمندانه نیز بر این بازار اثر قابل ملاحظه گذاشت.

بازار ۲۳۵ میلیارد دلاری نرم افزارهای مراکز داده تا سال ۲۰۲۶

هم اکنون که سال ۲۰۱۹ میلادی رو به پایان است گزارش نهایی «بازار نرم افزارهای تعریف شده بر پایه مراکز داده» (SDDC) منتشر شد. این گزارش اجزای مختلف بازار از جمله نرم‌ افزارهای تعریف شده پردازشی، نرم افزارهای تعریف شده شبکه، نرم افزارهای تعریف شده ذخیره سازی داده، نرم‌ افزارهای تعریف شده برای سازمان‌های کوچک و بزرگ، نرم‌ افزارهای مخصوص سازمان‌ها، مراکز ارایه دهنده خدمت مخابراتی و مراکز ارایه دهنده سرویس‌های ابری در عرصه مراکز داده را به همراه چشم انداز آتی برای فعالیت این مراکز بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۶ میلادی نشان می‌دهد.
بررسی جدید توسط مرکز تحقیقاتی «گلوبال مارکت اینسایت» انجام شده است و بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود سال ۲۰۲۶ میلادی ارزش بازار جهانی نرم افزارهای مختص مراکز داده به بیش از ۲۳۵ میلیارد دلار برسد. در این گزارش اعلام شده است که افزایش درخواست برای در اختیار گرفتن منابع، انعطاف پذیری، یکپارچگی داده‌ها، مجازی سازی و پیش بینی پذیری بین مشاغل مختلف مهم‌ترین عواملی محسوب می‌شوند که در این بازار زمانی روی بازار نرم افزارهای مراکز داده اثر می‌گذارند.
افزایش تسلط بر خدمات رایانش ابری در کنار رشد مداوم اپلیکیشن‌های کاربردی تجاری و مصرفی در سراسر جهان موجب شده است صنعت نرم افزارهای مخصوص مراکز داده رشد چشمگیری را تجربه کند. روند رو به رشد تقاضای کاربران جهانی برای تماشای ویدیوهای آنلاین، خریدهای آنلاین و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی نیز مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر رونق این بازار محسوب می‌شود.
گسترش هرچه بیشتر گوشی‌های هوشمند در عرصه جهانی در کنار نفوذ فزاینده اینترنت بین مردم در منطقه آسیا پسیفیک باعث شده است این نقطه از جهان به قطب اصلی بازار نرم افزارهای مراکز داده تبدیل شود.
این گزارش اعلام کرده است که شرکت‌های سیسکو، فوجیتسو، هیتاچی دیتا سیستمز، اچ‌پی اینترپرایز، هوآوی، آی‌بی‌ام، جونیپر نتورکز، مایکروسافت، ان‌ای‌سی، نِت‌اَپ، نوتانیکس، اوراکل و وی‌ام‌ویر بزرگترین بازیگران این عرصه در سال‌های پیش‌رو خواهند بود.

بالا گرفتن مشاجرات آمازون و مایکروسافت بر سر قرارداد JEDI

اکتبر امسال مایکروسافت در رقابت مناقصه‌ای که تصور می‌شود خدمات پردازش ابری AWS آمازون بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد برنده شد تا امتیاز قرارداد زیرساخت‌های مشترک دفاعی (JEDI) وابسته به دولت آمریکا را به دست آورد.
مرکز توسعه خدمات رایانش ابری آمازون که با نام AWS شناخته می‌شود این روزها با استناد به «برتری فنی» و دخالت‌های سیاسی مایکروسافت را به چالش کشیده است تا امتیاز مذکور را از آن خود کند و در این میان تحلیل گران صنعت می‌گویند شرکت مایکروسافت بر اساس شایستگی‌های خود پیروز شده است.
با این اتفاق مایکروسافت توانست امتیاز ۱۰ میلیارد دلاری مربوط به زیرساخت‌های مشترک دفاعی دولت آمریکا را از آن خود کند. این قرارداد که با عنوان JEDI شناخته می‌شود به وزارت دفاع آمریکا کمک می‌کند تا داده‌های حساس خود را به فضای رایانش ابری انتقال دهد. مرکز خدمات ابری آمازون از جمله شرکت‌های پیش‌رو در این زمینه محسوب می‌شود و با فاصله زمانی کوتاه پس از پیروزی مایکروسافت،‌ ارزیابی گزینه‌های مختلف را آغاز کرد تا بتواند خود را جایگزین این شرکت کند.
بر این اساس شرکت AWS یک مشکل حقوقی را در این زمینه مطرح کرد و توضیح داد که می‌بایست به دلیل «برتری فنی» که مایکروسافت نتوانسته است با آن مطابقت پیدا کند، پیروز این رقابت شود.
تحلیلگران صنعت توضیح دادند این پیروزی مایکروسافت را همان سطحی قرار می‌دهد که AWS تمایل داشت در آن قرار گیرد. در این میان «اندی جِیسی» مدیرعامل شرکت AWS گزارش داد که میزان توسعه خدمات ابری آمازون دو سال جلوتر از مایکروسافت است. او همچنین در کنفرانس مطبوعاتی که به تازگی برگزار شده است توضیح داد این شرکت به شدت احساس می‌کند که در مورد قرارداد JEDI دخالت‌های سیاسی موجب شده است قضاوت عادلانه در مورد آن صورت نگیرد.

پدر رایانه‌های خانگی درگذشت

 «چاک پدل» (Chuck Peddle) یکی از مهم‌ترین مهندسان توسعه «رایانه‌های خانگی» اولیه که از وی به‌عنوان پدر رایانه‌های شخصی یاد می‌شود، به علت ابتلا به سرطان لوزالمعده در ۸۲ سالگی درگذشت. به گزارش «ایسنا» و به نقل از انگجت، «چاک پدل» بیشتر به‌دلیل طراحی سیستم MOS ۶۵۰۲ که بسیار کم‌هزینه بود و در سال ۱۹۷۵ تنها ۲۵ دلار قیمت داشت، شناخته شده است. MOS ۶۵۰۲ یک ریزپردازنده ۸ بیتی است که در ابتدا کمتر از یک ششم فروش پردازشگرهایی که توسط کمپانی‌های بزرگ تولید شده بودند، فروش کرد و به اولین موج رایانه‌های خانگی از جمله «کمودور پی‌ای‌تی» (PET) و «اپل ۲» (Apple II) راه پیدا کرد. پس از آن این پردازنده‌ها به کنسول‌های بازی همچون آتاری وارد شد. پدل در سال ۱۹۸۰ میلادی شرکت ام‌اواس را ترک و روی پروژه‌های دیگر کار کرد. وی با ساخت رایانه‌های خانگی به از انحصار خارج کردن استفاده از آنها کمک کرد.

بازار جدید استارت‌آپ‌های گردشگری

بازار گردشگری آنلاین حالا با استارت‌آپ‌های مختلفی رنگ‌آمیزی شده و همین موضوع دایره خدمات در این عرصه را بسیار گسترش داده است. ترکیب خدمات برخی نوآوری‌ها درعرصه خدمات مالی (که به حوزه استارت‌آپ‌های فین‌تک مشهورند) با حوزه‌ای چون گردشگری حالا به تحولی در این عرصه منجر شده است. یکی از روبه رشد‌ترین آنها استارت‌آپ آپ‌لیفت (Uplift) است که وام‌های کوتاه‌مدت برای تعطیلات و سفر یا به اصطلاح وام گردشگری ارائه می‌کند.با استفاده از خدمات این استارت‌آپ افراد به سرعت و راحتی قادر به دریافت وام کوتاه‌مدت برای انجام سفر خواهند بود. از این رو Uplift با برخی از بزرگ‌ترین خطوط هوایی و آژانس‌های رزرو هتل همکاری می‌کند از جمله خطوط هوایی امریکن، اسپرینت، Southwest و همچنین اپلیکیشن مشهور Kayak که خدمات مختلفی از خرید بلیت گرفته تا رزرو هتل و کرایه خودرو ارائه می‌دهد.
 
 
اوضاع برای بازار گردشگری آنلاین و استارت‌آپ Uplift آنقدر خوب بوده که به تازگی این شرکت ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید دریافت کرده و خطوط هوایی یونایتد و Carnival Cruises را هم به سرویس‌های خود اضافه کرده است.آپلیفت و استارت‌آپ Affirm ( که آن هم با شراکت سایت مشهور گردشگری اکسپدیا Expedia)  وام گردشگری ارائه می‌دهد معتقدند خدمات آنها برای کسانی است که قادر به تامین هزینه سفر رویایی نیستند. خدمات آنها به‌خصوص برای کسانی است که نمی‌خواهند هزینه یک سفر تمام حساب بانکی آنها را درجا خالی کند یا اساسا کارت اعتباری ندارند. از این رو این وام‌های گردشگری می‌تواند به‌خصوص برای کسانی جذاب باشد که هم به‌دنبال سفر هستند و هم مایل به پرداخت بلافاصله هزینه‌های آن نیستند.راب سادربری مدیر آپلیفت اعتقاد دارد که این استارت‌آپ باعث شده فکر کردن به سفر ارزان‌قیمت‌ بیشتر ممکن شود.با این حال این خدمات فقط برای کسانی نیست که دنبال یک سفر تفریحی هستند حتی کسانی که مجبور به یک سفر خانوادگی (مثلا شرکت در مراسم خاکسپاری) هستند؛ اما هزینه آن را ندارند هم قادر به استفاده از آن هستند. با این حال ایده دادن وام کوتاه‌مدت برای سفر می‌تواند نگرانی‌هایی را هم ایجاد کند به‌خصوص آنکه با توجه به سرعت تصمیم‌گیری برای اعطای وام و ایجاد سهولت در این مسیر، سنجش دقیق میزان توانایی افراد در بازپرداخت آن ممکن نیست.
 
 آیا وام سفر ریسک دارد؟
یک ریسک دادن چنین وام‌هایی این است که این وام‌ها با پشتوانه کارت‌های اعتباری (و به‌عنوان مثال معتبر بودن مشتری از نظر مالی) اعطا نمی‌شود. از این رو تحلیلگران این عرصه اعتقاد دارند اعطای چنین وام‌هایی به کسانی که نمی‌توان سنجش دقیقی از توانایی بازگرداندن آن را انجام داد کار پرریسکی است ضمن اینکه قوانین موجود آمریکا نیز هنوز برای تعقیب کسانی که قادر به بازپرداخت آن نیستند چندان به روز نیست.موقعی که یک فرد از طریق استارت‌آپ Uplift یا Affirm اقدام به گرفتن وام گردشگری می‌کند این شرکت‌ها یک استعلام ساده از وضعیت مالی او را انجام می‌دهند که با استعلام مفصلی که عمدتا هنگام دادن وام‌های عادی انجام می‌گیرد متفاوت است. از این رو معمولا از طریق استعلام اینکه فرد وام‌گیرنده قادر به بازپرداخت آن است بررسی نمی‌شود.از این رو شواهد و گزارش‌ها از میزان شکایت‌ها حاکی است که شرکت‌ها ممکن است به کسانی وام دهند که قادر به بازپرداخت آن نیستند. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ یکی از کسانی که از Uplift وام گرفته بود کسی بود که یک ماه قبل اعلام ورشکستگی کرده بود. با این حال این استارت‌آپ‌ها رشد استفاده از خدماتشان را به ریسک عدم بازپرداخت آنها ترجیح می‌دهند.آپ لیفت می‌گوید با خدمات وام این استارت‌آپ و با کمک شرکای تجاری آن بیش از ۵۰ میلیون سفر انجام گرفته و ۳۰۰ هزار خاطره در تعطیلات در ۱۰۵ کشور شکل گرفته است. به واقع این استارت‌آپ‌ها با افزایش حجم وام‌ها ریسک موارد عدم بازپرداختی را به شدت پایین می‌آورند.
 
 وام سفر و وام گردشگری چگونه کار می‌کند؟
در صورتی که خدمات آپلیفت را انتخاب کنید در هنگام پرداخت صورت‌حساب با یکی از شرکای این استارت‌آپ بلافاصله میزان کل سفر به‌صورت وام قسط‌بندی شده و طی سه تا ۲۴ ماه با یک مبلغ ثابت ماهانه باید بازپرداخت آن را انجام دهید.نرخ سود شارژ این خدمات که به اصطلاح APR نامیده می‌شود براساس میزان اعتبار مالی هر فرد متفاوت است. آپلیفت به‌عنوان مثال بین ۷ تا ۳۶ درصد سود بابت هر وام دریافت می‌کند و متوسط سود آن ۱۵ درصد است. شرکت Affirm نیز نرخ سودی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد دارد و متوسط سود آن ۱۷ درصد است.آپلیفت روی سایت خودش این را با مثال‌هایی توضیح داده است. مثلا تور کشتی کروز دریای Caribbean قیمتی معادل ۶۱۵۸ دلار دارد که با احتساب سود یا APR معادل ۱۵ درصد متقاضی باید ماهانه مبلغ ۵۵۱ دلار و ۶۳ سنت برای مدت ۱۱ ماه بپردازد که مبلغ کلی بازپرداخت آن معادل ۶۶۱۹ دلار خواهد شد.البته گاهی به این مبلغ هزینه‌های دیگری هم اضافه می‌شود مثلا آپلیفت هزینه‌ای ۲ درصدی تحت عنوان Origination fee را هم به مبلغ کل اضافه می‌کند و این چیزی است که شرکت Affirm از گیرنده وام دریافت نمی‌کند. از سوی دیگر لغو سفر هم ممکن است هزینه‌هایی را به شما تحمیل کند.
 
 انتخاب‌های بهتر
به جز اینها انتخاب‌های دیگری نیز وجود دارد از جمله آنها سایت Nerdwallet است که مدلی از دادن وام بدون بهره است اما پیش‌نیازهایی را برای داشتن امتیاز لازم و گرفتن کارت‌های اعتباری خاص دارد.متخصصان توصیه می‌کنند کاربران باید قبل از کلیک روی چنین پیشنهادهای وام و سفر با یک یا چند کلیک شرایط بازپرداخت آن را به طور کامل مطالعه کنند. از سوی دیگر کاربران باید شرایط بازپرداخت وام را هم مد نظر قرار دهند، چراکه ممکن است هزینه‌های بیشتری به آنها تحمیل کند.