نسخه ۷۷ بتا برای مرورگر کروم منتشر شد

 
 نسخه هفتاد و هفتم بتا برای مرورگر کروم منتشر شد. این نسخه دارای ویژگی های جدیدی است. این نسخه جدید حالت تاریک را بهبود می بخشد و برخی موارد را در پنل مدیریت تغییر می دهد.
 
این به روزرسانی به سایت ها اجازه می دهد کلیه موارد دلخواه خود را به راحتی و تنها با یک کلید «enter» تغییر دهند.البته برخی معتقدند شاهد تغییرات گسترده ای در مقایسه با نسخه هفتاد و ششم نیستیم.
 
بهبود حالت تاریک یکی از مهمترین تغییرات نسخه فعلی است. درواقع در حال حاضر کروم برای حالت تاریک دو سطح عملکرد دارد. پیش از این نسخه هفتاد و ششم حالت جستجوی CSS با ترجیح رنگ-طرح را اضافه کرد که به سایتها اجازه می داد با تنظیم دستگاه به حالت تاریک ، موضوعی تیره ایجاد کنند که به طور خودکار فعال می شود. اما اکنون کروم در حال کار روی یک ویژگی حالت تاریک اجباری است که در این بروزرسانی کمی بهبود یافته است.
 
این حالت برای اولین بار در چند نسخه پیش به عنوان یک فیلتر معکوس رنگی ساده ظاهر شد ، اما از آن زمان کمی بهتر شده است. حتمالاً متوجه شده اید که چگونه برخی از برنامه های تلفن همراه با کلید Enter در صفحه کلیدهای مجازی تغییر می کنند تا مشخص شود که با فشار دادن دکمه در واقع چه کاری انجام خواهد شد. به عنوان مثال ، اندروید اجازه می دهد تا دکمه Enter به یک نماد ارسال ، یک فلش رو به جلو ، یک علامت چک و موارد دیگرتبدیل شود. در کروم هفتاد و هفتم نیز دقیقا شاهد همین کاربردها هستیم.
 
با ویژگی جدید enterkeyhint ، می توانید برخی فرمانها را تعیین کنید مثلا ورود، خروج، بررسی صفحه قبلی یا صفحه بعدی از همین فرامین محسوب می شود. خوشبختانه در نسخه جدید، تعدادی از موانع حریم خصوصی و امنیتی برای جلوگیری از رفتارهای مخرب نیز اعمال شده است.
 

مایکروسافت قیمت‌گذاری سرویس‌های ابری و نرم‌افزاری را تغییر می‌دهد

 
مایکروسافت قیمت سرویس‌های خود را برای استفاده از پلتفرم‌های ابری دیگر افزایش داد؛ موضوعی که با اعتراض رقبایی همچون گوگل و آمازون روبه‌رو شد.
 
مایکروسافت سیاست‌های جدیدی برای قیمت‌گذاری سرویس‌های برون‌سپاری خود در نظر گرفته است. مدیران ارشد گوگل کلاود و آمازون وب‌سرویس به‌صورت جدی مخالفت و اعتراض خود را به سیاست‌های جدید اعلام کرده‌اند. ردموندی‌ها هم‌زمان با اعلام خبر رونمایی سرویس Azure Dedicated Host، افزایش قیمت را نیز در برخی سرویس‌های خود رسانه‌ای کردند. در بخشی از خبر مربوط با افزایش قیمت می‌خوانیم:
 
ما قوانین و قیمت‌های برون‌سپاری را برای مجوز نرم‌افزارهای نصبی (on-premise) به‌روزرسانی می‌کنیم. هدف از چنین رویکردی، ایجاد تمایز بین برون‌سپاری نصبی و خدمات ابری است تا قوانین مجوزدهی یکسانی در سرویس‌های ابری چندکاربره و اختصاصی داشته باشیم.
 
از تاریخ یکم اکتبر ۲۰۱۹، مجوزهای نصبی بدون Software Assurance و حقوق جابه‌جایی امکان نصب روی سرویس‌های ابری اختصاصی این شرکت‌ها را ندارند: مایکروسافت، علی‌بابا، آمازون (شامل VMware Cloud روی AWS) و گوگل.
 
این توضیحات نشان می‌دهد اولین تأثیر غیرعمدی تغییر قوانین، کاهش هزینه‌ی استفاده از سرویس‌های مایکروسافت روی پنل‌های ابری خود این شرکت خواهد بود. مدیران رقیب هم با اشاره به همین تأثیر، نگرانی و اعتراض خود را بیان کرده‌اند. به‌عنوان مثال، رابرت انسلین، مدیر بخش خدمات ابری گوگل، در توییتر نوشت:
 
مایکروسافت از قیمت‌گذاری پیچیده و جلوگیری از فعالیت توزیع‌کننده‌گان دیگر استفاده می‌کند. آن‌ها در حال تکرار کارهای دهه‌ی ۱۹۹۰ خود البته این‌بار در فضای ابری هستند.
 
 
ورنر ووگلز، مدیرفنی AWS، هم اظهارنظر تندی درباره‌ی عملکرد ردموندی‌ها کرد:
 
بازهم با رویکرد غیرعادلانه‌ی مایکروسافت مواجه شدیم. آن‌ها مجوزها را تغییر می‌دهند تا مشتریان به استفاده از خدمات خودشان مجبور شوند. آن‌ها ابتدا BYOL SQL Server را از RDS حذف کردند و اکنون به‌روزرسانی ویندوز در AWS با مشکل مواجه می‌شود. نمی‌توان به‌راحتی به شرکتی اعتماد کرد که قیمت‌ها را افزایش و قابلیت‌های محصولات را کاهش می‌دهد و انتخاب آزادانه را محدود می‌کند.
 
کارشناسان دیگر هم اعتراض‌های رسمی و شدیدی به رویکرد جدید مایکروسافت کرده‌اند. به‌عنوان مثال، سندی کارتر مقاله‌ای در لینکدین نوشت که با این عنوان منتشر شد: «چرا AWS بهترین سرویس برای کارهای ویندوزی محسوب می‌شود و چگونه مایکروسافت با تغییر مجوزها، سعی می‌کند شما را به استفاده از Azure مجبور کند؟». او روند جدید ردموندی‌ها را نوعی سوء‌استفاده از قدرت می‌داند؛ روندی که در ظاهر شاید تنها به‌صورت حذف حقوق برون‌سپاری به‌نظر برسد؛ اما درواقع، تلاش می‌کنند دستگاه‌های کاربران و سرویس‌های ابری مدنظر آن‌ها را نیز محدود کنند.
 
مایکروسافت در پاسخ به اتهام‌ها ادعا می‌کند ارائه‌ی خدمات بیشتر و افزایش رقابت شدید در بازار، آن‌ها را به افزایش قیمت مجبور می‌کند. به‌هرحال شاید دنیای فناوری در آینده مایکروسافتی را با رویکردهای قدیمی انحصاری و رقابت ناعادلانه شاهد باشد که در حوزه‌ی جدید رشدشان، یعنی خدمات ابری، همان رویکردهای قدیمی مانند اجبار به نصب ویندوز را در پیش می‌گیرد.

گلوبال فاندریز و ARM تراشه‌های سه‌بعدی پربازده را آزمایش کردند

 
گلوبال فاندریز با همکاری ARM، نسخه‌ی آزمایشی تراشه‌های سه‌بعدی با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری را ساخته‌اند.
 
گلوبال فاندریز (GlobalFoundries) در هفته جاری اعلام کرد از فرایند تولید تراشه‌های ۱۲ نانومتری خود با فناوری FinFET برای ساخت تراشه‌ی سه‌بعدی پربازده استفاده کرده است. این شرکت عقیده دارد تراشه‌های سه‌بعدی این‌چنینی با چگالی بالا، بهبود عملکرد و بهینه‌سازی مصرف برق را برای طیف وسیعی از کاربردها به‌ارمغان می‌آورند؛ کاربردهایی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و راهکارهای رده‌بالای قابل‌حمل و بی‌سیم برای کاربران.
 
رقابت برای تولید تراشه‌های سه‌بعدی
نسخه‌ی آزمایشی تراشه‌ی مذکور با استفاده از فرایند تولید تراشه‌‌ی ۱۲ نانومتری FinFET گلوبال فاندریز ساخته شده و فناوری اتصال توری ARM نیز در سطح سه‌بعدی آن به‌کار گرفته شده است. این راهکار تولید تراشه با هسته‌های بیشتر را تسهیل می‌کند و انتقال مستقیم داده میان هسته‌ها را بهبود می‌بخشد. روش مذکور به تأخیر کمتر و سرعت بیشتر انتقال داده برای مراکز داده و رایانش لبه‌ای و سایر کاربردهای مصرفی پیشرفته منجر می‌شود.
 
در عصر داده‌های عظیم و رایانش شناختی، فرایند پیشرفته‌ی بسته‌بندی تراشه در مقایسه با گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است. استفاده از هوش مصنوعی و نیاز به اتصالات کم‌مصرف و پربازده، به‌کارگیری فرایند بسته‌بندی پیشرفته را تسریع کرده است.
 
جان پلرین، رئیس بخش توسعه فناوری شرکت گلوبال فاندریز، درباره‌ی این موضوع می‌گوید:
 
از همکاری با شریکی نوآور همچون ARM برای ارائه‌ی فرایند بسته‌بندی پیشرفته‌ی تراشه بسیار خوشحالیم. این راهکار ادغام فناوری‌های مختلف تولید تراشه را ممکن و پیمایش منطقی، پهنای باند حافظه و عملکرد فرکانس رادیویی را بهینه می‌کند. این روند به ما کمک می‌کند جلوه‌های تازه‌ای از بسته‌بندی پیشرفته‌ی تراشه را مشاهده کنیم که به مشتریان اجازه می‌دهد راهکارهای کامل و متمایز خود را با بازده بیشتری ارائه دهند.
 
دو شرکت ARM و گلوبال فاندریز فرایند تولید آزمایشی تراشه‌های سه‌بعدی را با استفاده از فرایند اتصال هیبریدی ویفر‌به‌ویفر گلوبال فاندریز اعتباردهی کرده‌اند. به‌گفته‌ی گلوبال فاندریز، فناوری یادشده یک‌میلیون اتصال سه‌بعدی را در هر میلی‌مترمربع امکان‌پذیر می‌کند؛ بنابراین، مقیاس‌پذیری تراشه‌ی سه‌بعدی ۱۲ نانومتری افزایش خواهد یافت و عمر آن طولانی خواهد شد.
 
 
ARM یکی از آخرین شرکت‌های تولید پردازنده است که به تراشه‌های سه‌بعدی علاقه نشان می‌دهد. اینتل سال گذشته، تحقیق خود روی فرایند تولید تراشه‌های سه‌بعدی را اعلام کرد. به‌علاوه، ARM پیش‌تر از تولید حافظه‌های DRAM و SRAM سه‌بعدی صحبت کرده بود. شرکت‌های تولید حافظه‌های فلش NAND نیز چندین سال است که تولید تراشه‌های سه‌بعدی حافظه را آغاز کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد صنایع مرتبط به تولید تراشه‌های سه‌بعدی در آینده‌ای نزدیک متعهد هستند.
 
تمرکز روی تراشه‌های سه‌بعدی به‌دلیل ناتوانی در دستیابی به لیتوگرافی ۷ نانومتری
گلوبال فاندریز اخیرا اعتراف کرده است در تکمیل فرایند تولید تراشه‌‌ی ۷ نانومتری که قولش را به AMD داده بود، ناموفق عمل کرده است. این اتفاق رابطه‌ی ۱۰ ساله‌ی دو شرکت را تا حد زیادی تحت‌تأثیر قرار داد؛ به‌گونه‌ای که میزان خرید AMD از گلوبال فاندریز به‌طرز چشمگیری کاهش یافته است.
 
گلوبال فاندریز باید در فرایند تولید خود تجدیدنظر کند؛ چراکه از سرعت پیشروی قانون مور کاسته شده و کوچک‌سازی نودهای پردازشی بسیار دشوار و پرهزینه شده است. به‌نظر می‌رسد حرکت به‌سمت تولید تراشه‌های سه‌بعدی به حفظ تعادل گلوبال فاندریز کمک خواهد کرد و این موضوع با توجه به افزایش سالانه‌ی تقاضای مشتریانش برای تولید تراشه‌های پربازده اهمیت بیشتری می‌یابد.
 
ازآنجاکه لیتوگرافی ۱۲ نانومتری ثبات بیشتری دارد، توسعه‌ی تراشه به‌صورت سه‌بعدی با این لیتوگرافی، بدون نگرانی از مشکلاتی که ممکن است در لیتوگرافی ۷ نانومتری روی دهد، آسان‌تر خواهد بود. به‌هرحال، زمان مشخص خواهد کرد که TSMC و سامسونگ و اینتل می‌توانند تراشه‌های سه‌بعدی با نودهای پردازشی کوچک‌تر تولید کنند یا خیر.

آی‌پد تاشو زودتر از آیفون تاشو عرضه می‌شود

 
به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد آی‌پد تاشو و انعطاف‌پذیر خود را زودتر از آیفون تاشوی خود عرضه و ارائه کند.
 
 گزارش‌های منتشر شده از سوی  شبکه CNBC نشان می‌دهد که تبلت‌های آی‌پد تاشوی مجهز به فناوری صفحه نمایش منعطف زودتر از گوشی‌های هوشمند آیفون تاشو عرضه می‌شوند.
 
چندی پیش بود که اخبار و گزارش‌های منتشر شده نشان می‌داد اپل می‌خواهد یک دستگاه تاشو مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر را تا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه کند که به احتمال زیاد، گوشی آیفون نیست بلکه به جای آن، تبلت آی‌پد قرار است به نمایشگر تاشو و منعطف تجهیز و سپس عرضه شود.
 
با توجه به آنکه در سال‌های اخیر بازار گوشی‌های هوشمند و سایر محصولات مرتبط همچون تبلت با رکود و کاهش قابل توجهی از لحاظ میزان فروش و درآمدزایی برای شرکت‌های توسعه‌دهنده و غول‌های تکنولوژی مواجه شده‌اند، در طول یک سال گذشته تمرکز ویژه‌ای بر روی توسعه محصولات مجهز به فناوری‌های نوین همچون شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G کرده‌اند تا بدین ترتیب بتوانند نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و علاقمندان به دنیای تکنولوژی را جلب کنند و سهم چشمگیری از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.
 
در طول یک سال گذشته رقابت تنگاتنگی میان شرکت‌های تکنولوژی همچون سامسونگ، اپل، هواوی و سایر تولیدکنندگان موبایل برای توسعه گوشی‌ها و محصولات مجهز به فناوری پشتیبانی از شبکه ۵G در گرفته است، به گونه‌ای که اخبار و گزارش‌های متعددی از سوی منابع مختلف خبری منتشر می‌شود که نشان‌دهنده تلاش بی‌وقفه آنها برای تولید و عرضه چنین محصولاتی است.
 
برخی از کارشناسان در تشریح و توصیف این محصول پیش‌بینی و خاطرنشان کرده‌اند که آی‌پد تاشوی اپل همانند گوشی‌های تاشو و انعطاف‌پذیر گلکسی فولد سامسونگ و هواوی میت ایکس، خواهد بود که از وسط صفحه نمایش به دو قسمت تقسیم و خم می‌شود و امکان استفاده از نسخه کوچک‌تر را به کاربر می‌دهد.
 
این در حالیست که برخی دیگر از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که این محصول بیشتر شبیه به یک لپ‌تاپ خواهد بود که دو صفحه نمایش خواهد داشت و به یک صفحه کلید فیزیکی نیز مجهز است. آنها همچنین عنوان کرده‌اند که سایز نمایشگر این آی‌پد تاشوی اپل در حالت گسترده همچون سایز نمایشگرهای مک‌بوک خواهد بود.
 
پیش‌تر اخبار منتشر شده از توسعه و عرضه یک مدل گوشی هوشمند آیفون تاشو و مجهز به ۵G خبر می‌دادند که حالا باید تا توسعه و عرضه این محصولات منتظر باشیم تا ببینیم اپل می‌خواهد تنها یک محصول تاشو مجهز به نمایشگر تاشو و انعطاف پذیر را روانه بازارهای جهانی کند یا علاوه بر گوشی آیفون، یک تبلت آی‌پد تاشو نیز توسعه داده و عرضه می‌کند.

جدیدترین و قدرتمندترین اسمارتفون میزو با نام میزو ۱۶ اس پرو به‌زودی روانه بازار خواهد شد

میزو 16 اس پرو

نسخه جدید تلفن میزو 16 اس با نام 16 اس پرو به‌زودی عرضه خواهد شد. شرکت میزو (Meizu) در 16 آوریل سال جاری از پرچمدار جدید خود با نام میزو 16 اس (Meizu 16s) رونمایی و آن را به بازار عرضه کرد. خبرهای جدید نشان می‌دهند که نسخه جدیدتر این هندست هوشمند با نام 16 اس پرو (16s Pro) به‌زودی عرضه خواهد شد. مشخصات فنی این گوشی در وب‌سایت رسمی میزو مشاهده شده است.

این دستگاه از یک صفحه‌نمایش آمولد 90 هرتزی با نرخ نمونه لمسی 120 هرتز و اسکنر اثرانگشت در زیر آن بهره می‌برد. طراحی بدنه دستگاه از همان طراحی میزو 16 اس بهره برده و عمده‌ترین تغییرات 16 اس پرو در سخت‌افزار آن ایجاد شده‌اند.

البته این اولین باری نبوده که مشخصات فنی این تلفن نشت کرده است، زیرا مشخصات دستگاه به‌طور مختصر توسط یک فروشگاه آنلاین چینی در اوایل ماه جولای افشا شده بود. این اسمارتفون از جدیدترین چیپست شرکت کوالکام با نام اسنپدراگون 855 پلاس در کنار یک رم 12 گیگابایتی استفاده می‌کند. حافظه داخلی با ظرفیت 256 گیگابایت و استفاده از فناوری UFS 3.0 به اهمیت بخش ذخیره‌سازی و سرعت اجرای آن اشاره می‌کند.

میزو 16 اس پرو

اما درکنار لنز‌ اصلی 48 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو 20 مگاپیکسلی یک سنسور جدید به مجموعه دوربین اضافه شده است که هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس نیست.

اطلاعات کمی از این تلفن در سایت رسمی میزو وجود دارد. پشتیبانی دستگاه از شارژ سریع 18 وات و رام سفارشی FlymeOS 8 که برپایه اندروید پای اجرا می‌شود نیز از سایر مشخصات جدیدترین اسمارتفون میزو به شمار می‌روند.

نوشته جدیدترین و قدرتمندترین اسمارتفون میزو با نام میزو 16 اس پرو به‌زودی روانه بازار خواهد شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

نمره عالی هیوندای نکسو هیدروژنی در آزمایش تصادف IIHS

نمره عالی هیوندای نکسو هیدروژنی در آزمایش تصادف IIHS

هیوندای نکسو در آخرین آزمایش تصادف مؤسسه‌ی IIHS، توانسته است نمرات بسیار خوبی به‌عنوان خودرویی پیل سوختی به‌دست آورد.

رونمایی از نخستین حسگر تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی

 
کمپانی سامسونگ امروز از نخستین حسگر تصویر ایزوسل برایت اچ ام ایکس با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل رونمایی کرد.  
 
به گزارش پایگاه اینترنتی «تک بلاگ»، این نخستین حسگر تصویری است که ظرفیت آن از مرز ۱۰۰ میلیون پیکسل عبور کرده و وضوحی برابر با وضوح یک دوربین  high-end DSLR دارد.   
 
برخورداری از بیش از ۱۰۰ میلیون پیکسل موثر امکان گرفتن عکس هایی فوق واضح را حتی در محیط هایی که نور در آن ها شدید است، ممکن می کند. از آن جایی که اچ ام ایکس نخستین حسگر تصویر با ابعاد ۱ تا ۱.۳۳ اینچ است، در محیط های کم نورنسبت به حسگرهای کوچکتر، نور بیشتری جذب کرده و تکنولوژی تغییر پیکسل تتراسل آن به این حسگر اجازه می دهد تا با تقلید از حسگرهای بزرگ پیکسل، تصاویر ۲۷ مگاپیکسلی روشن تری تولید کند.
 
 
 
قابلیت های این حسگر که محصول مشترک سامسونگ و شیائومی است، به همین جا خلاصه نمی شود. در محیط های غرق در نور، ISO هوشمند آن به طور خودکار کاهش می یابد تا با بالا بردن میزان خلوص رنگ (saturation)، وضوح عکس ها را افزایش دهد. برای فیلم برداری حرفه ای نیز اچ ام ایکس از ضبط ویدئو با وضوح تصویر (۶۰۱۶ *  ۳۳۸۴) و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه بدون ایجاد تاری در دید پشتیبانی می کند.
 
 
 
 

رونمایی از نخستین حسگر تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی

 
کمپانی سامسونگ امروز از نخستین حسگر تصویر ایزوسل برایت اچ ام ایکس با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل رونمایی کرد.  
 
به گزارش پایگاه اینترنتی «تک بلاگ»، این نخستین حسگر تصویری است که ظرفیت آن از مرز ۱۰۰ میلیون پیکسل عبور کرده و وضوحی برابر با وضوح یک دوربین  high-end DSLR دارد.   
 
برخورداری از بیش از ۱۰۰ میلیون پیکسل موثر امکان گرفتن عکس هایی فوق واضح را حتی در محیط هایی که نور در آن ها شدید است، ممکن می کند. از آن جایی که اچ ام ایکس نخستین حسگر تصویر با ابعاد ۱ تا ۱.۳۳ اینچ است، در محیط های کم نورنسبت به حسگرهای کوچکتر، نور بیشتری جذب کرده و تکنولوژی تغییر پیکسل تتراسل آن به این حسگر اجازه می دهد تا با تقلید از حسگرهای بزرگ پیکسل، تصاویر ۲۷ مگاپیکسلی روشن تری تولید کند.
 
 
 
قابلیت های این حسگر که محصول مشترک سامسونگ و شیائومی است، به همین جا خلاصه نمی شود. در محیط های غرق در نور، ISO هوشمند آن به طور خودکار کاهش می یابد تا با بالا بردن میزان خلوص رنگ (saturation)، وضوح عکس ها را افزایش دهد. برای فیلم برداری حرفه ای نیز اچ ام ایکس از ضبط ویدئو با وضوح تصویر (۶۰۱۶ *  ۳۳۸۴) و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه بدون ایجاد تاری در دید پشتیبانی می کند.
 
 
 
 

بومی‌سازی قطعات هواپیما توسط یک شرکت دانش بنیان

 
 
قراردادی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار بین یک شرکت دانش بنیان داخلی و یک شرکت هواپیمایی به منظور ساخت برخی قطعات هواپیماهای این شرکت و بومی‌سازی آنها مطابق با استانداردهای هواپیمایی کشوری منعقد شد.
 
 به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، پویا باهمت، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به جزئیات قراردادی که در حاشیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما که در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده بود، منعقد شد، افزود: پس از شناسایی نیازمندی‌های یک شرکت هواپیمایی که با توانمندی‌های شرکت ما منطبق بود، نمونه‌های اولیه از آن نیازمندی‌ها با صرف سرمایه‌ای قابل توجه از جانب شرکت و در قالب یک فرایند تحقیق و ‌توسعه منسجم، طراحی و ساخته شد و به منظور ارزیابی توسط تسترهای مربوطه در اختیار این شرکت هواپیمایی قرار گرفت.
 
وی افزود: این شرکت هواپیمایی پس از بررسی نمونه‌های اولیه قطعات ساخته شده و انجام ارزیابی‌ها مطابق با دستورالعمل‌های مرجع و با تایید صحت کارکرد محصولات، تولید انبوه این قطعات را با رعایت الزامات سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت ما سپرد.
 
باهمت در ادامه درباره زمینه فعالیت این شرکت و محصولات دانش بنیانی که در آن تولید می‌شود، گفت: زمینه عملکرد شرکت ما در حدود ۶۰ درصد در بخش صنعت هواپیمایی و ۴۰ درصد در بخش صنایع بالادستی نفت متمرکز بوده و این شرکت در هر دو صنعت مذکور دارای رتبه دانش‌بنیان نوع یک از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. همچنین، دو حوزه فنی اصلی فعالیت شرکت، شامل تجهیزات سامانه‌های هیدرولیکی و تجهیزات انتقال‌دهنده نیرو است. 
 
وی درباره نوع تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی برای تولید محصولات دانش بنیان خود اظهار کرد:  تسهیلات دریافتی ما از صندوق تاکنون غالبا متمرکز بر صدور ضمانت‌نامه در قراردادها بوده است که خدمات مناسبی در این خصوص توسط صندوق ارائه می‌شود.
 
باهمت درباره بازار هدف و استفاده کنندگان نهایی محصول تصریح کرد:  بازار هدف ما در ایران در حال حاضر ایرلاین‌های داخل کشور هستند. از آنجایی که هواپیمایی کشوری ایران، عضو (CAO) سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی است در صورت تایید هواپیمایی کشوری با گذراندن مراحل و قوانینی، امکان صادرات محصول برای شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه طراحی و ساخت قطعات هواپیمایی می‌تواند فراهم باشد.
 
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره میزان رقابت‌پذیری و برابری محصول تولیدی این شرکت با مشابه خارجی آن گفت: محصول تولیدی ما در حوزه‌های مختلف عملکرد یکسانی با نمونه‌های خارجی دارد؛ اما بالطبع شرکت‌های بزرگ بین المللی سازنده قطعات هواپیمایی که دهه‌هاست در این صنعت با صرف هزینه‌های بالای تحقیق و توسعه فعال هستند دارای بلوغ فناوری بالاتری نسبت به شرکت‌هایی هستند که چند سالی است به این حیطه ورود کرده‌اند و رشد و ‌توسعه در این صنعت نیازمند بهره‌گیری هرچه بیشتر از نخبگان کشور و استحکام بخشی زیر ساخت‌های تحقیق و توسعه توسط شرکت‌های فناور داخلی است.

چالش استارت‌آپ‌های برتر حوزه فین‌تک با یکدیگر

 
 مسابقات فین تک دانشگاه شریف ( سومین دوره مسابقات چالش‌‎های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات)، صبح پنجشنبه و جمعه، ۱۷و ۱۸ مرداد ماه در محل باشگاه کسب ‌وکار دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
 
این رویداد با هدف شناسایی افراد توانمند جویای کار و ورود این افراد به بازار کار تحت قوانینی خاص برای حل چالش‌های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به مدت دو روز برگزار شد. لازم به توضیح است که در هر کدام از این رویدادها یک چالش خاص در حوزه ICT هدف قرار می‌گیرد.
علی روزی طلب، دبیر اجرایی سومین دوره از مسابقات فین‌تک چلنج دانشگاه شریف گفت: هدف اصلی این مسابقات شناسایی افراد با توانایی حل چالش و اتصال آن‌ها به بازار کار است. بنابراین از کلیه علاقه‌مندان و استارت‌آپ‌ها برای شرکت در این مسابقات دعوت به عمل آمد و حدود ۳۰۰ نفر در این مسابقات ثبت‌نام کردند که از این میان حدود ۲۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند. پراکندگی این افراد از تهران و صرفا از دانشگاه شریف نبوده و از همه شهرستان‌ها در این چالش حضور دارند و تقریبا ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان از شهرستان‌ها و مابقی نیز از تهران هستند.
وی افزود: در کنار این اکوسیستم، ما از تعدادی از شرکت‌ها دعوت کردیم تا به عنوان سرمایه‌گذار در این رویداد حضور پیدا کنند تا علاوه برآشنایی با شرکت‌کنندگان، این افراد بتوانند برای رفع چالش‌های اصلی مسابقه که بر اساس نیاز آن‌ها انتخاب شده است، به بازار کار متصل شوند و نیاز بازار کار در این حوزه برطرف گردد.
روزی‌طلب درباره روند برگزاری این مسابقات نیز اظهار کرد: روند برگزاری به این صورت است که شامل سه چالش فنی و یک چالش ایده‌پردازی خواهد بود و شرکت‌کنندگان ده ساعت برای ارائه راه‌حل‌های خود زمان خواهند داشت. همچنین، روز دوم چالش شامل ۴ ساعت است که روند داوری تیم‌ها در این روز طی خواهد شد و هرتیم ۵ الی ۱۰ دقیقه برای ارائه ایده جدید در این حوزه فرصت دارد. پس از این مرحله با نظر داوران و بررسی بحث فنی و ایده‌پردازی تیم‌ها نمرات آن‌ها اعلام خواهد شد و رنکینگ شرکت‌کنندگان از یک تا هر عددی که باشد اعلام خواهد شد.
در ادامه مصطفی وکیلی از اعضای تیم فنی شرکت سداد، هدف این شرکت از حضور در مسابقات فین‌تک چلنج دانشگاه شریف را در راستای انجام رسالت اجتماعی این شرکت برای توسعه این قبیل فعالیت‌‎ها و در درجه بعد شناسایی افراد نخبه برای کمک به رشد این اکوسیستم خواند.
وی درباره شرکت در رویدادهای اینچنینی گفت: شرکت پرداخت الکترونیک سداد به عنوان حامی و با هدف جذب نیروهای نخبه در رویدادهای اینچنینی در طول سال شرکت خواهد کرد.
 
وکیلی درباره جذب نخبگان و نحوه به‌کارگیری آن‌ها در شرکت پرداخت الکترونیک سداد نیز افزود: هدف ما این است که دانشجویانی که از صنعت دور هستند و صرفا به تحصیل در دانشگاه می‌پردازند، از طریق این سوالات که مربوط به دنیای واقعی است وارد این چالش‌ شوند و برای شروع به کار دعوت گردند.
گفتنی است؛ شرکت پرداخت الکترونیک سداد یکی از شرکت‌های پی اس پی ایران است که در زمینه تسهیل پرداخت اعم از دستگاه‌های کارتخوان، درگاه‌های پرداخت اینترنتی و مواردی از این دست فعالیت می‌کند.
سامان صفایی، مدیر توسعه کسب‌وکار شرکت فرادیس البرز و اسپانسر طلایی رویداد فین‌تک چلنج نیز درباره هدف از حضور در این رویداد گفت: این شرکت در راستای مطرح کردن چالش‌هایی در این حوزه و رفع آن‌ها و شناسایی نیروهای حاذق در این زمینه که اهداف شرکت فرادیس البرز است به عنوان حامی مسابقات در این رویداد شرکت کرد.
وی درخصوص تعداد نفرات مورد نیاز برای دعوت به کار در این شرکت نیز اظهار کرد: شرکت فرادیس البرز حدود یک سال است که فعالیت خود را در رابطه با استارت‌آپ‌ها آغاز کرده است و تیم‌های فنی همواره در حال رفت‌وآمد در این قبیل شرکت‌ها هستند ولی باید خروجی این مسابقات مورد ارزیابی قرار گیرد و در این خصوص تصمیم‌گیری به عمل آید.
شرکت فرادیس البرز یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت خدمات انفورماتیک محسوب می‌شود که بحث شتابدهنده‌ها را مدیریت می‌کند و مسئولیت اصلی آن تولید و تجهیز SSD در زمینه بانکی مانند خودپرداز کیوسک و پشتیبانی آنها و بحث کیف پول و پرداخت‌یاری در حوزه تراکنش‌‍‌های بانکی خُرد است که به تازگی به اهداف شرکت اضافه شده است.
گفتنی است؛ سومین دور از مسابقات فین‌تک دانشگاه صنعتی شریف (Fintech Challenge)، ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه همراه با جوایز نقدی و غیرنقدی برای تیم‌های برتر و امکان استخدام در شرکت‌های بزرگ این حوزه برگزار شد.
هدف اصلی این رویداد دو روزه حل مسائل واقعی فین‌تکی، خلاقیت و نوآوری در فناوری‌های نوین مالی، بانکداری و پرداخت الکترونیک به همراه ارائه استارت‌آپ‌های برتر این حوزه به سرمایه‌گذاران بود.