تجزیه‌ی غول‌های بزرگ دنیای فناوری چه تأثیری بر کاربران دارد؟

تجزیه‌ی غول‌های بزرگ دنیای فناوری چه تأثیری بر کاربران دارد؟

سلطه‌ی شرکت‌های فناوری بر بازارهای متنوع جهان، آن‌ها را به غول‌هایی بزرگ تبدیل کرده است که تجزیه و مقابله با انحصار را الزامی‌تر از همیشه می‌کند.

با لپ‌تاپ قدرتمند MSI GE75 Raider 9SF بالاترین سطح از گیمینگ را تجربه کنید

اگر به دنبال یک لپ تاپ پرقدرت با ظاهر خیره‌کننده و قابلیت‌های ویژه برای گیمینگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم با MSI GE75 Raider 9SF آشنا شوید. این لپ‌تاپ هر آنچه را که برای تجربه بالاترین سطح از گیمینگ PC  نیاز دارید، در خود جای داده است.

لپ تاپ گیمینگ MSI GE75 Raider 9SF نیروی پردازشی خود را از پردازنده‌های پرقدرت نسل نهمی اینتل تا Core i9 و گرافیک جدید GeForce RTX 2070 انویدیا با 8 گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6 می‌گیرد. با این حال، این تنها شروع ماجراست و برای اینکه به تمام توانایی‌های GE75 Raider 9SF پی ببرید، باید همه مشخصات آن را بشناسید.

با توجه به اهمیت محض گرافیک در گیمینگ MSI در لپ‌تاپ GE75 Raider 9SF از پردازنده گرافیکی پرقدرت GEFORCE RTX 2070 بهره گرفته است که افزون بر اجرای روان بازی‌ها، از فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون Ray Tracing و DLSS نیز پشتیبانی می‌کند.

بر کسی پوشیده نیست پردازنده‌های هشت هسته‌ای نسل نهمی Core i9 اینتل بهترین گزینه موجود برای گیمینگ هستند که MSI نیز از آنها استفاده کرده است. در وجود دو شکاف حافظه، کاربر می‌تواند تا 64 گیگابایت حافظه رم پرسرعت DDR4 با فرکانس 2666 مگاهرتز بر روی لپ‌تاپ خود داشته باشد که برای اجرای روان سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها کاملاً کافی است.

در انتخاب سخت‌افزارهای لپ تاپ GE75 Raider 9SF تنها بر روی یک هدف تمرکز شده و آن دستیابی به بالاترین سرعت ممکن است. به همین منظور داخل این لپ تاپ از SSDهای پرسرعت نوع NVMe PCIe  استفاده شده تا سیستم عامل و برنامه‌ها با کمترین تأخیر در کسری از ثانیه اجرا شوند. برای نصب بازی‌ها و نگهداری فایل‌ها نیز یک هارد دیسک SATA پرظرفیت در نظر گرفته شده است.

لپ تاپ GE75 Raider 9SF در دو نسخه با صفحه نمایش 17.3 اینچی  Full HD از نوع IPS عرضه می‌شود. گونه اول صفحه نمایش این لپ‌تاپ دارای نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز است و می‌تواند در یک ثانیه 144 فریم را برای ارائه روان‌ترین گیم پلی، نمایش دهد. اما گونه دوم از این هم سریع‌تر است و از پنل خارق‌العاده 240 هرتزی برای ارائه روان‌ترین گیم پلی ممکن بهره می‌برد.

جالب‌تر اینکه صفحه نمایش این لپ‌تاپ از حاشیه‌های بسیار نازک بهره می‌برد که افزون بر  زیبایی بیشتر، امکان گنجاندن یک صفحه بزرگ 17.3 اینچی را در آن داده است. به وضوح نه تنها صفحه نمایش بزرگ ایده آل است، بلکه حاشیه‌های نازک برای یک دستگاه قابل حمل به معنای زیبایی و استفاده بهینه‌تر از فضا است.

صفحه نمایش این لپ‌تاپ در  کارخانه با فناوری انحصاری TRUE COLOR 2.0 کالیبره می‌شود تا دقیق‌ترین رنگ‌ها ارائه کند. حاصل این کار توانایی نمایش نزدیک به 100 درصد رنگ‌های sRGB است. همچنین حالت کاهنده نور آبی مضر برای چشم‌ها، مانع از خستگی آنها در ساعات متمادی نشستن پای لپ تاپ می‌شود.

از آنجایی که سخت افزارهای پرقدرت گرمای زیادی تولید کنند، MSI در این لپ تاپ از راهکار خنک‌سازی اختصاصی Cooler Boost 5 با 8 لوله ناقل گرما بهره گرفته که حاصل سال‌ها تجربه این کمپانی در طراحی خنک کننده است. در Cooler Boost 5 برای پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی، از خنک کننده‌های مجزا استفاده شده تا بهترین عملکرد را در دفع گرما داشته باشند. گیمرها با خیال آسوده می‌توانند ساعت‌های متمادی به بازی کردن بپردازند و دیگر لازم نیست نگران گرم شدن لپ تاپ خود باشند یا به آن استراحت بدهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه لپ‌تاپ GE75 Raider 9SF برای گیمرها، سیستم صوتی مجهز به بلندگوهای بزرگ طراحی شده توسط کمپانی مشهور Dynaudio است که 5 برابر بزرگ‌تر از بلندگوهای معمولی هستند. حاصل ترکیب یک جفت بلندگوی بزرگ با یک جفت ووفر، صدای واقع‌گرایانه و غنی از جزئیات است که شنونده را در خود غرق می‌کند.

همچنین لپ‌تاپ GE75 Raider 9SF  از موتور نرم‌افزاری بهبود دهنده صدای NAHIMIC 3 بهره می‌برد که افزون بر بهبود مشخصه‌های مختلف صدا، تنظیمات تخصصی صدا را برای گیمینگ، تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی، همانند یک متخصص موسیقی تنظیم می‌کند.

گیمینگ حرفه‌ای بدون یک کیبورد  حرفه‌ای دست نیافتنی است و به همین دلیل  MSI  سراغ کمپانی پر آوازه STEELSERIES رفته است تا  هنر خود را در کیبورد لپ تاپ GE75 Raider 9SF به نمایش بگذارد.  کیبورد GE75 Raider 9SF دارای نورپردازی RGB است که به ازای هر کلید می‌توان آن را شخصی‌سازی کرد. نه تنها کلیدهای این کیبورد از سرعت واکنش بسیار بالا و دوام طولانی برای گیمینگ حرفه‌ای برخوردار هستند، بلکه می‌توان از نورپردازی آن برای نمایش اعلان‌های درون بازی نیز استفاده کرد.

ویژگی‌های منحصر به فرد لپ تاپ‌های گیمینگ MSI  تنها به قابلیت‌های سخت افزاری محدود نمی‌شود و این کمپانی قابلیت‌های نرم افزاری انحصاری متعددی نیز ارائه کرده است که یکی از آنها MSI APP PLAYER نام دارد. این برنامه  که حاصل  همکاری با کمپانی مشهور BlueStacks است،  امکان اجرای بازی‌های اندرویدی را با بالاترین کیفیت و سرعت ممکن در محیط ویندوز می‌دهد. MSI APP PLAYER در مقایسه با برنامه‌هایی چون BlueStacks، دارای گرافیک و سرعت به مراتب بهتر است.

از دیگر برنامه‌های انحصاری این لپ تاپ می‌توان به DRAGON CENTER 2.0 برای پایش و بهینه سازی سخت افزارهای مختلف اشاره کرد. برنامه مزبور قابلیت‌های متنوعی را در خود جای داده است.

گیمرهای آنلاین به خوبی می‌دانند تنها کسری از ثانیه پیش‌دستی، مرز پیروزی و شکست را رقم می زند. این در حالی است که کیفیت نامطلوب ارتباط اینترنتی می‌تواند بر سرعت عمل گیمر تأثیر منفی بگذارد. خوشبختانه لپ‌تاپ  GE75 Raider 9SF از فناوری پیشرفته Killer Doubleshot برای بهبود ارتباط شبکه بهره می‌برد که به طور تخصصی برای گیمینگ آنلاین طراحی است. Killer Doubleshot ترافیک شبکه را همانند یک استاد کارکشته شبکه مدیریت می‌کند تا تأخیر و لگ زدن در بازی‌های آنلاین به حداقل برسد. قابلیت KILLER XTEND نیز قادر است با تقویت خودکار سیگنال شبکه WI-FI  خانگی شما، نقاط کور را حذف کند تا از پوشش حداکثری شبکه بی‌سیم برخوردار شوید.

در پایان باید گفت لپ تاپ مخصوص گیمینگ GE75 RAIDER با طراحی خیره کننده و فناوری‌های منحصر به فرد MSI، برای آنهایی ساخته شده که تنها به بهترین‌ها راضی می‌شوند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با لپ‌تاپ‌های ام‌اس‌آی به صفحه فارسی این شرکت در اینستاگرام مراجعه کنید.

نوشته با لپ‌تاپ قدرتمند MSI GE75 Raider 9SF بالاترین سطح از گیمینگ را تجربه کنید اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

زیباترین آکواریوم های جهان که همه را مجذوب خود می‌کنند

زیباترین آکواریوم های جهان که همه را مجذوب خود می‌کنند

آکواریوم‌ها نمایشگاه‌های مهیجی هستند که بخشی از دنیای جذاب زیر آب را ما نشان می‌دهند. در ادامه به معرفی زیباترین آکواریوم‌های جهان می‌پردازیم.

با بهترین دوربین‌های عکاسی کراپ آشنا شوید

با بهترین دوربین‌های عکاسی کراپ آشنا شوید

در این مقاله در کنار بررسی آینده و تشریح نقاط قوت دوربین‌های کراپ (حسگر کوچک‌تر نسبت به فول‌فریم‌ها) به معرفی برترین نمونه‌های موجود در بازار نیز پرداخته شده است.

سریعترین اس اس دی M.2جهان توسط ای‌دیتا معرفی شد

شرکت ای دیتا به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ ماژول‌های رم و اس‌اس‌دی در دنیا، سریع‌ترین اس‌اس‌دی PCIe نسل چهار جهان را معرفی کرد.

اس‌اس‌دی XPG GAMMIX S50  ای دیتا به لطف بهره مندی از آخرین تکنولوزی PCIe Gen4x4 و پشتیبانی از استاندارد NVMe 1.3، سرعت خواندن / نوشتن ترتیبی بی نظیری به میزان سرعت 5000 / 4400 مگابایت در ثانیه ارایه می‌دهد. سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 4K این درایو  750K/750K IOPS است که در بین محصولات مشابه بیرقیب محسوب می‌شود.

علاوه بر این، حافظه فوق سریع مجهز به یک هیت سینک آلومینیومی بوده و با ظرفیت حداکثر 2 ترابایت، از فناوری‌های SLC caching ،DRAM cache buffer ،End-to-End Data Protection و قابلیت تصحیح خطا یا همان LDPC بهره می‌برد. ای دیتا این اس‌اس‌دی فوق پر سرعت را در ظرفیت‌های یک و دو ترابایتی معرفی کرده که به زودی با گارانتی آونگ در بازار ایران عرضه خواهد شد. GAMMIX S50 تقریبا ده برابر نسبت به اس‌اس‌دی‌های متداول SATA سریع‌تر بوده و کاملا با PCIe 3.0 سازگار است.

PCI Express 4.0 چهارمین نسل از استاندارد ارتباطی PCIe است که پهنای باند در دسترس درایوهای SSD، کارت‌های گرافیک و سخت افزارهای مشابه را تا دو برابر بیشتر از نسل قبل فراهم می‌کند. به لطف AMD پردازنده‌ها و مادربردهای جدیدی که امسال عرضه شده و از این استاندارد استفاده می‌کنند، مسیر برای دستگاه‌های سریعی که از PCIe 4.0  بهره می‌برند، باز خواهد شد.

هر اسلات PCIe را می‌توان با یک مسیر (Lane) یا مضربی از چهار مسیر مانند x16 ،x8 ،x4 و x32 پیکربندی کرد. هر نسل جدید از این استاندارد پهنای باند نسل قبلی را دوبرابر افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، یک درگاه PCIe 3.0 x8 را می‌توان بدون تغییر پهنای باند با درگاه جدیدتر PCIe 4.0 x4 جایگزین کرد.

نوشته سریعترین اس اس دی M.2جهان توسط ای‌دیتا معرفی شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

رونمایی رسمی گلدیران از برند ملی جی پلاس

ظهر امروز و در مراسمی که با حضور خبرنگاران و مدیران شرکت گلدیران در ساختمان این شرکت برگزار گردید، گلدیران به‌صورت رسمی از برند انحصاری خودش با نام جی پلاس رونمایی کرد.

در ابتدای این مراسم، علیرضا لاهیجانیان مدیر بازاریابی گلدیران گفت: می‌خواهیم امروز اولین پیش نویس جی پلاس را با یکدیگر بنویسیم. در روزهایی که خبری از ترامپ نبود، وجود فناوری‌های بسیار زیاد در کنار رقابت‌های تنگاتنگ برندهای اصلی، سبب شد تا گلدیران آرزوی دیرینه خودش را چند وقتی به تعویق بیندازد، ولی گلدیران به عنوان نماینده انحصاری ال‌جی در ایران، لازم بود کاری انجام دهد.

گلدیران در سی سال گذشته در توانایی‌ها و نام خودش بسیار سرمایه‌گذاری کرده بود و بایستی سرانجام برندش را در کنار ال‌جی، به سبد محصولاتش می‌افزود. از چهار پنج سال پیش ما شروع کردیم و از ریبرندینگ لوگوی خودمان استارت کار را زدیم. برند کانال‌های فروش که گلدیران پلاس بود را آغاز کردیم. ما باور داشتیم در این شرایط برای زنده ماندن باید دیوانه بود! الان ما می‌خواهیم سری دوم از تلویزیون جی پلاس را رونمایی کنیم و باورمان این است که آرزوهای‌مان از آن چیزی که می‌خواستیم به ما نزدیک‌تر است.

مراسم امروز دو تفاوت ویژه دارد. این اولین جلسه‌ای است که ما درباره ال‌جی حرف نمی‌زنیم و البته ال‌جی هنوز برند اول ماست و خواهد بود و تا زمانی که شرایط مهیا باشد، از مشتریان پشتیبانی می‌کنیم. تفاوت دوم این است که می‌خواهیم درباره هویت برند جی پلاس و شخصیت آن صحبت کنیم و به مشخصات فنی نمی‌پردازیم.

در فلسفه جی پلاس همه مردم شایسته داشتن تکنولوژی هستند و بر این اساس ما محصولی خلق کردیم که بایستی احساس متفاوتی در کاربر ایجاد کند. این احساس ناشی از مشخصات فنی نیست بلکه ناشی از این است که مخاطب حس کند که برای این برند مهم است. برای اینکه چنین کاری کنیم، بایستی تمام فعالیت‌هایمان از پایه برنامه‌ریزی می‌شد.

ما به دنبال خلق تکنولوژی نیستیم، بلکه می‌خواهیم آن‌ها را با استانداردهایی که گفتم به مردم عرضه کنیم. قیمت گذاری ما هم از فلسفه‌مان پیروی می‌کند و بایستی خریدار در مقابل بهای پرداختی، فراتر از چیزی که داده دریافت کند.

استراتژی ما برای برند جی پلاس تاثیری است که بر روی مخاطبان می‌گذارد. همه چیز از نگاه محصول به مخاطبش است و ما اعتقاد داریم اگر انسان‌ها نباشند، فناوری چیزی به جز چند تکه آهن پاره و سیم نیست! روح تکنولوژی بایستی در آن دمیده شود و رضایت کاربر از محصول‌مان باشد. این روزها واژه برند و برندسازی را زیاد می‌توان شنید. آن چیزی که برای ما مهم است، تعهد برند است. مردم فقط نباید یک محصول به خانه ببرند، بلکه بایستی دو هزار انسان متعهد را با خودشان به منزل بیاورند!

مدیر مارکتینگ گلدیران در پایان افزود: جایی که ما به آن خیلی می‌نازیم، کارخانه ماست. به بودن با ال‌جی بسیار افتخار می‌کنیم و می‌خواهیم از تجربه آن برای مردم خودمان استفاده کنیم.

پس از لاهیجانیان، نوبت به دکتر امیر عباس کایینی، مدیرعامل گلدیران رسید. وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون تلویزیون، 600 هزار لباس‌شویی و 120 هزار یخچال فریزر در کارخانجات گلدیران گفت: در تمام این حوزه‌ها ما در سالیان گذشته مشغول به کار بودیم که به تحریم‌ها برخورد کردیم. در بخش تولید سرمایه‌گذاری‌ها با تکنولوژی روز دنیا انجام شده است. اولین محصول ما در جی پلاس، تلویزیون است که به‌صورت CKD وارد بازار شده و محصولات جدیدی چون مانیتور، آل‌این‌وان و موبایل هم وارد فاز تولید خواهد شد تا رسالت خودمان را نسبت به جامعه ادا کنیم.

الان همه شرکت‌ها مدعی هستند که ما برترین برند را داریم. این روزها تمام کالاها، با فناوری‌هایی که وجود دارد از یک کیفیت حداقلی برخوردار هستند، آن چیزی که سبب تمایز کالا می‌شود، ارزش خدماتی است که بر روی کالا سوار خواهد شد. ما در طی ۳۰ سال فعالیت خودمان در کانال‌های فروش، حوزه لجستیک و بخش مشتریان تجربه بسیار زیادی کسب کرده‌ایم.

حال یک گام بزرگ برداشته‌ایم و می‌خواهیم برندی ملی خلق کنیم. خلق برند ملی یک عزم ملی می‌خواهد و اگر امروز اینجا هستیم، می‌خواهیم پایه‌های این برند را محکم گذاشته و با مخاطبان خودمان صحبت کنیم. این برند را متعلق به خودتان بدانید و این افتخاری است که برای کشور خواهد بود. انشالا در آینده بتوانیم به بازارهای صادراتی دست پیدا کنیم که ایده‌های بسیاری برای آن داریم و می‌خواهیم به‌ آن‌ها دست یابیم.

پس از این صحبت‌ها نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید که در ادامه گزیده‌ای از آن را مطالعه می‌کنید.

تولید ما برای تلویزیون به ‌صورت CKD قابل انجام است و مانند کاری که برای محصولات ال‌جی انجام می‌دادیم، در ارتباط با محصولات جی پلاس نیز پیش می‌رویم.

در حوزه لوازم خانگی و صوتی تصویری ما با کشورهای مختلفی مذاکره کردیم اما هاب اصلی تولید فناوری در کشور چین قرار دارد و تامین کنندگان متنوعی در آنجا هستند که می‌توانند محصولات را تامین کنند. مالکیت جی پلاس برای خودمان است و بایستی تمام تلاش خود را انجام بدهیم تا محصول را با کیفیت و قول‌هایی که به مشتری داده‌ایم، به بازار عرضه کنیم.

در حال ال‌جی به دقت بازار را رصد می‌کند و دوست نداشت بازار ایران را از دست بدهد. این شرکت زمانی از بازار خارج شد که معادلات مالی ما بر هم خورد. متاسفانه امکان تبادلات مالی بین ایران و کره جنوبی در حال حاضر وجود ندارد.

قیمت محصولات ما در مقایسه با کالاهایی چون ال‌جی و سامسونگ حداقل ۳۰ درصد پایین‌تر اما با همان درجه کیفیت هستند. قیمت‌ها از حدود ۲.۱۰۰ در تلویزیون‌های 32 اینچ شروع شده و بسته به سایز و امکانات بالا می‌رود.

کالاهای ما در صدد رقابت با محصولات ال‌جی نیست زیرا آن‌ها یک جایگاه بین المللی داشته و ارزش خودشان را دارند. ما قصد ورود به فناوری‌های پریمیوم را هم نداریم و کاربران نیز به دنبال دریافت آن از برند ما نیستند. در حال حاضر با توجه به تغییرات قیمتی و پایین آمدن قدرت خریدی که در مردم ایجاد شده، بخش‌هایی از بازار خالی مانده و می‌خواهیم انتخابی به خریدار بدهیم که با توجه به بودجه مناسب، محصول با کیفیتی را انتخاب کند. حداقل تضاد و تناقض را با عرضه کالاهای ال‌جی داشته و از ورود به حوزه‌های که هم جنس خواری کند، به شدت اجتناب می‌کنیم.

نوشته رونمایی رسمی گلدیران از برند ملی جی پلاس اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

رونمایی رسمی گلدیران از برند ملی جی پلاس

ظهر امروز و در مراسمی که با حضور خبرنگاران و مدیران شرکت گلدیران در ساختمان این شرکت برگزار گردید، گلدیران به‌صورت رسمی از برند انحصاری خودش با نام جی پلاس رونمایی کرد.

در ابتدای این مراسم، علیرضا لاهیجانیان مدیر بازاریابی گلدیران گفت: می‌خواهیم امروز اولین پیش نویس جی پلاس را با یکدیگر بنویسیم. در روزهایی که خبری از ترامپ نبود، وجود فناوری‌های بسیار زیاد در کنار رقابت‌های تنگاتنگ برندهای اصلی، سبب شد تا گلدیران آرزوی دیرینه خودش را چند وقتی به تعویق بیندازد، ولی گلدیران به عنوان نماینده انحصاری ال‌جی در ایران، لازم بود کاری انجام دهد.

گلدیران در سی سال گذشته در توانایی‌ها و نام خودش بسیار سرمایه‌گذاری کرده بود و بایستی سرانجام برندش را در کنار ال‌جی، به سبد محصولاتش می‌افزود. از چهار پنج سال پیش ما شروع کردیم و از ریبرندینگ لوگوی خودمان استارت کار را زدیم. برند کانال‌های فروش که گلدیران پلاس بود را آغاز کردیم. ما باور داشتیم در این شرایط برای زنده ماندن باید دیوانه بود! الان ما می‌خواهیم سری دوم از تلویزیون جی پلاس را رونمایی کنیم و باورمان این است که آرزوهای‌مان از آن چیزی که می‌خواستیم به ما نزدیک‌تر است.

مراسم امروز دو تفاوت ویژه دارد. این اولین جلسه‌ای است که ما درباره ال‌جی حرف نمی‌زنیم و البته ال‌جی هنوز برند اول ماست و خواهد بود و تا زمانی که شرایط مهیا باشد، از مشتریان پشتیبانی می‌کنیم. تفاوت دوم این است که می‌خواهیم درباره هویت برند جی پلاس و شخصیت آن صحبت کنیم و به مشخصات فنی نمی‌پردازیم.

در فلسفه جی پلاس همه مردم شایسته داشتن تکنولوژی هستند و بر این اساس ما محصولی خلق کردیم که بایستی احساس متفاوتی در کاربر ایجاد کند. این احساس ناشی از مشخصات فنی نیست بلکه ناشی از این است که مخاطب حس کند که برای این برند مهم است. برای اینکه چنین کاری کنیم، بایستی تمام فعالیت‌هایمان از پایه برنامه‌ریزی می‌شد.

ما به دنبال خلق تکنولوژی نیستیم، بلکه می‌خواهیم آن‌ها را با استانداردهایی که گفتم به مردم عرضه کنیم. قیمت گذاری ما هم از فلسفه‌مان پیروی می‌کند و بایستی خریدار در مقابل بهای پرداختی، فراتر از چیزی که داده دریافت کند.

استراتژی ما برای برند جی پلاس تاثیری است که بر روی مخاطبان می‌گذارد. همه چیز از نگاه محصول به مخاطبش است و ما اعتقاد داریم اگر انسان‌ها نباشند، فناوری چیزی به جز چند تکه آهن پاره و سیم نیست! روح تکنولوژی بایستی در آن دمیده شود و رضایت کاربر از محصول‌مان باشد. این روزها واژه برند و برندسازی را زیاد می‌توان شنید. آن چیزی که برای ما مهم است، تعهد برند است. مردم فقط نباید یک محصول به خانه ببرند، بلکه بایستی دو هزار انسان متعهد را با خودشان به منزل بیاورند!

مدیر مارکتینگ گلدیران در پایان افزود: جایی که ما به آن خیلی می‌نازیم، کارخانه ماست. به بودن با ال‌جی بسیار افتخار می‌کنیم و می‌خواهیم از تجربه آن برای مردم خودمان استفاده کنیم.

پس از لاهیجانیان، نوبت به دکتر امیر عباس کایینی، مدیرعامل گلدیران رسید. وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون تلویزیون، 600 هزار لباس‌شویی و 120 هزار یخچال فریزر در کارخانجات گلدیران گفت: در تمام این حوزه‌ها ما در سالیان گذشته مشغول به کار بودیم که به تحریم‌ها برخورد کردیم. در بخش تولید سرمایه‌گذاری‌ها با تکنولوژی روز دنیا انجام شده است. اولین محصول ما در جی پلاس، تلویزیون است که به‌صورت CKD وارد بازار شده و محصولات جدیدی چون مانیتور، آل‌این‌وان و موبایل هم وارد فاز تولید خواهد شد تا رسالت خودمان را نسبت به جامعه ادا کنیم.

الان همه شرکت‌ها مدعی هستند که ما برترین برند را داریم. این روزها تمام کالاها، با فناوری‌هایی که وجود دارد از یک کیفیت حداقلی برخوردار هستند، آن چیزی که سبب تمایز کالا می‌شود، ارزش خدماتی است که بر روی کالا سوار خواهد شد. ما در طی ۳۰ سال فعالیت خودمان در کانال‌های فروش، حوزه لجستیک و بخش مشتریان تجربه بسیار زیادی کسب کرده‌ایم.

حال یک گام بزرگ برداشته‌ایم و می‌خواهیم برندی ملی خلق کنیم. خلق برند ملی یک عزم ملی می‌خواهد و اگر امروز اینجا هستیم، می‌خواهیم پایه‌های این برند را محکم گذاشته و با مخاطبان خودمان صحبت کنیم. این برند را متعلق به خودتان بدانید و این افتخاری است که برای کشور خواهد بود. انشالا در آینده بتوانیم به بازارهای صادراتی دست پیدا کنیم که ایده‌های بسیاری برای آن داریم و می‌خواهیم به‌ آن‌ها دست یابیم.

پس از این صحبت‌ها نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید که در ادامه گزیده‌ای از آن را مطالعه می‌کنید.

تولید ما برای تلویزیون به ‌صورت CKD قابل انجام است و مانند کاری که برای محصولات ال‌جی انجام می‌دادیم، در ارتباط با محصولات جی پلاس نیز پیش می‌رویم.

در حوزه لوازم خانگی و صوتی تصویری ما با کشورهای مختلفی مذاکره کردیم اما هاب اصلی تولید فناوری در کشور چین قرار دارد و تامین کنندگان متنوعی در آنجا هستند که می‌توانند محصولات را تامین کنند. مالکیت جی پلاس برای خودمان است و بایستی تمام تلاش خود را انجام بدهیم تا محصول را با کیفیت و قول‌هایی که به مشتری داده‌ایم، به بازار عرضه کنیم.

در حال ال‌جی به دقت بازار را رصد می‌کند و دوست نداشت بازار ایران را از دست بدهد. این شرکت زمانی از بازار خارج شد که معادلات مالی ما بر هم خورد. متاسفانه امکان تبادلات مالی بین ایران و کره جنوبی در حال حاضر وجود ندارد.

قیمت محصولات ما در مقایسه با کالاهایی چون ال‌جی و سامسونگ حداقل ۳۰ درصد پایین‌تر اما با همان درجه کیفیت هستند. قیمت‌ها از حدود ۲.۱۰۰ در تلویزیون‌های 32 اینچ شروع شده و بسته به سایز و امکانات بالا می‌رود.

کالاهای ما در صدد رقابت با محصولات ال‌جی نیست زیرا آن‌ها یک جایگاه بین المللی داشته و ارزش خودشان را دارند. ما قصد ورود به فناوری‌های پریمیوم را هم نداریم و کاربران نیز به دنبال دریافت آن از برند ما نیستند. در حال حاضر با توجه به تغییرات قیمتی و پایین آمدن قدرت خریدی که در مردم ایجاد شده، بخش‌هایی از بازار خالی مانده و می‌خواهیم انتخابی به خریدار بدهیم که با توجه به بودجه مناسب، محصول با کیفیتی را انتخاب کند. حداقل تضاد و تناقض را با عرضه کالاهای ال‌جی داشته و از ورود به حوزه‌های که هم جنس خواری کند، به شدت اجتناب می‌کنیم.

نوشته رونمایی رسمی گلدیران از برند ملی جی پلاس اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

وزیر ارتباطات: نباید از فضای مجازی بترسیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شفافیت از فرصت‎های شبکه‎های مجازی است اما اگر نورافکن شبکه‌های اجتماعی در بین مسئولان سابق بود چه بسا عملکردشان شدیدتر از آنچه امروز است، نقد می‎شد.
 
 
محمدجواد آذری جهرمی امروز در جلسه شورای اداری کاشمر که در سالن همایش‌های مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: محور اقتصادی آینده توسعه کشور که توسط جوان‌های این مرزو بوم ساخته خواهد شد در گرو اقتصاد دیجیتال است. فناوری اطلاعات امروز کمربند اجرایی تمامی حوزه‎هاست و با ورود به همه عرصه‎ها به خصوص بخش کشاورزی موجب افزایش بهره‎وری می‎شود.
 
Jahromiiii.jpg
 
او عنوان کرد: تحول اقتصاد دیجیتال موجب می‎شود شبکه توزیع هم تغییر کند، کاری که امروز اتفاق افتاده و شاهد آن هستیم و ظرفیت‎های بسیاری را به خصوص برای جوانان به وجود آورده است.
 
وی گفت: در عرصه اقتصادی وظیفه داریم ابتدا دسترسی را بالا ببریم، اگر امروز فرش کاشمر دارد به فراموشی سپرده می‎شود، با تحول دیجیتال می‌شود آن را زنده کرد و به بازارهای مطلوب عرضه کرد.
 
آذری‌ جهرمی افزود: اگر به توسعه دسترسی توجه داریم چون هدف والاتری را پیگیری می‌کنیم، در همین راستا طی 1.5 سال گذشته اتصال مناطق شهری کشور به شبکه ملی اطلاعات از 50 درصد به 100 درصد و مناطق روستایی از 32 درصد به 78 درصد رسیده و این موجب شده بازار شرکت‎های اینترنتی دو برابر شود.
 
وی با تاکید براینکه باید فرآیند و مکانیزم رشد نخبگان در کشور را تسهیل کنیم، افزود: از پیرمردانی که به صندلی‎های خود چسبیده‌اند و حاضر نیستند، بلند شوند نمی‎توان چنین انتظاراتی را داشت.
 
 
 
طرح «نوآفرین» توانایی ایجاد ۶۸ هزار شغل در سال را دارد
 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: برای رشد و رفع مشکلات نخبگان در کشور باید در این عرصه وارد شویم و اقدامات لازم را انجام دهیم که این کار انجام شده و مصوبه دولت برای طرح نوآفرین با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا گرفته شده است. برای گرفتن این مصوبه که 9 ماه تلاش شد تا روز گذشته بیش از 1000 شرکت فن‌آور از سراسر کشور در این طرح ثبت نام کرده‌اند.
 
وی گفت: در طرح نوآفرین استارت‌آپ‌هایی را مد نظر داریم که اندازه اقتصادی آن‌ها از صفر تا 500 میلیون تومان درآمد سالانه است و این استارت‌آپ‌ها سه سال فرصت دارند تحت حمایت قرار بگیرند تا خودشان را از درآمد صفر به 500 میلیون تومان برسانند و اگر زودتر به این مقدار رسیدند، خدمات نوآفرین برای آن‌ها به پایان می‌رسد و وارد مرحله بعدی می‌شوند.
 
او با اشاره به اینکه طرح «نوآفرین» با هدف حمایت از کسب و کارهای نوپا، توانایی ایجاد ۶۸ هزار شغل در سال را دارد، عنوان کرد: به زودی اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی خواهد شد.
 
 
 
نباید از فضای مجازی ترس و هراس داشت
 
 
آذری جهرمی در ادامه به ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تحول دیجیتال اشاره کرد و گفت: اکنون ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به حدی رسیده که وزیر امور خارجه و مسئول دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را تحریم می‎کنند تا صدای وی از طریق فضای مجازی به گوش مردم و سیاستمداران سایر کشورها نرسد.
 
وی افزود: اگر در استفاده از فضای مجازی توانمند باشیم، بدون شک می‌توانیم برای کسانی که خیر و صلاح مردم ما را نمی‌خواهند، ایجاد تهدید کنیم و حرف حق خود را بزنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  اظهار کرد: نباید از فضای مجازی ترس و هراس داشت، فقط باید شیوه بیان را دانست و به جنبه‎های مهم آن توجه داشت که بسیار حائز اهمیت است.
 
وی عنوان کرد: برای تغییر سبک زندگی باید برنامه داشت و از فرصت‎های فرهنگی استفاده کرد در غیر این صورت رشد ما کاریکاتور گونه خواهد بود.
 
او راه حل فضای مجازی از نظر مسائل اجتماعی و فرهنگی را حضور جریان‌ساز ذکر کرد و گفت: هرچند برخی به فعالیت من در فضای مجازی ایراداتی می‎گیرند اما روایت‌گری زندگی مسئولان در فضای مجازی یک فرصت است.
 
وی بیان کرد: چون برخی افراد نمی‎توانند زندگی خود را به تصویر بکشند، بر من خرده می‎گیرند که چرا این اقدامات را انجام می‌دهم، در صورتی که مسئول مشکل این افراد من نیستم.
 
آذری جهرمی عنوان کرد: به عنوان یک مسئول تلاش می‎کنم از روش‎های مختلف با مردم ارتباط برقرار کنم تا مردم بدانند در ذات عملکرد ما چه است.
 
وی افزود: شفافیت از فرصت‎های شبکه‎های مجازی است، بدون شک اگر نورافکن شبکه‌های اجتماعی در بین مسئولان سابق بود چه بسا عملکردشان شدیدتر از آنچه امروز است، مورد نقد قرار می‎گرفت.
 
او عنوان کرد: امروز مسئولان بسیار مراقب رفتار و منش خود هستند، هرچند شایعاتی هم وجود دارد اما بازهم همان ابزار فضای مجازی کمک می‎کند تا بتوان در برابر شایعه‌سازان نیز ایستاد.
 
وی اظهار کرد: اگر می‎خواهیم آینده روشنی داشته باشیم باید ایران هوشمند را ساخت، این فن‎آوری چون مبتنی بر خلاقیت، فکر و مغز است، قابل تحریم نیست.

فیلیمو را با کیفیت ایکس ویژن ببینید

فیلیمو را با کیفیت ایکس ویژن ببینید

 خریداران تلویزیون‌های هوشمند ایکس ویژن از این پس می‌توانند به یک آرشیو بزرگ فیلم و سریال دسترسی داشته باشند.

انتقاد صنف رایانه به گران شدن تعرفه استاندارد کالاهای کامپیوتری

رئیس اتحادیه صنف رایانه در نامه ای به رئیس سازمان استاندارد، از گران شدن ۵ برابری تعرفه استاندارد کالاهای کامپیوتری و ماشین های اداری انتقاد کرد.
 
به گزارش اتحادیه فناوران رایانه، باتوجه به اینکه هزینه استاندارد کالاهای کامپیوتری و ماشین‎های اداری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و این موضوع موجب ضرر هنگفت و اعتراض شدید واردکنندگان رسمی این کالاها به کشور شده است، سیدمهدی میرمهدی رئیس اتحادیه صنف رایانه تهران در نامه‎ای به نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خواستار چرایی افزایش ۵ برابری هزینه استانداردسازی این کالاها شد.
 
در این نامه آمده است: «طبق قانون جمهوری اسلامی واردکنندگان باید کالای با کیفیت و استاندارد وارد کشور کنند، اما با این وجود هنگام ورود کالای باکیفیت و دارای استانداردهای جهانی به گمرکات کشور، واردکننده باید با ارسال نمونه کالا به سازمان استاندارد مجوز دریافت کند که این استاندارد شامل هزینه های بسیاری است و در مواردی واردکننده زمان زیادی برای دریافت استاندارد معطل می‎ماند.
 
درست است که آنچه در کشور تبدیل به قانون می‎شود لازم الاجراست و باید به قانون احترام گذاشت، اما متاسفانه استاندارد برای واردکنندگان کالا به ایران تبدیل به چالش بزرگی شده است. زیرا در خصوص دریافت هزینه‎ها هیچگونه مصوبه قانونی وجود ندارد و سازمان استاندارد طبق ضوابط خود، پول دریافت می‎کند و واردکننده کلیه این هزینه ها را جمع بندی و در نهایت از مصرف کنندگان دریافت می‎کند.
 
سال ۱۳۹۷ برای واردات یک دستگاه پرینتر چندکاره به کشور با وجود استانداردهای اروپایی مبلغی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه استاندارد از واردکننده دریافت می‎شد و آنقدر زمان می برد که این دستگاه پس از خروج از استاندارد، قابل استفاده نبود.
 
ولی با توجه به تحریم کشور، متاسفانه سازمان استاندارد به جای کمک به واردکنندگان، هزینه استاندارد یک دستگاه پرینتر که در سال ۹۷ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود را اکنون به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش داده است و در یک کانتینر چهل فوت حدود ۸ دستگاه برای استاندارد برده می‎شود. این سوال وجود دارد که طبق کدام قانون هزینه استاندارد چندین برابر شده است؟
 
چرا بابت یک کانتینر چهل فوت واردکننده باید حدود ۴۰ میلیون تومان به سازمان استاندارد هزینه پرداخت کند؟ آیا استاندارد دستگاه فرق کرده است؟ چرا زمانی که رهبر انقلاب و مسئولان نظام صحبت از لزوم کاهش قیمت‎ها درجهت افزایش قدرت خرید مردم می‎کنند، سازمان استاندارد هزینه ها را اینگونه افزایش می‎دهد؟ آیا سازمان استاندارد با این اقدام می‎خواهد حمایت خود را از مصرف کنندگان اعلام کند؟»