نخستین گوشی هواوی با سیستم‌عامل HongMeng OS در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد

در خصوص قرارگیری نام هواوی در لیست سیاه سفارشی وزارت بازرگانی ایالات‌متحده کماکان ابهامات بسیار زیادی وجود دارد و هیچ‌کس از رویداد احتمالی بعدی مطلع نیست. پس از آن‌که دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا در روز 29 ژوئن خبر برقراری آتش‌بس در جنگ تجاری میان چین و ایالات‌متحده را اعلام کرد؛ بسیاری از کارشناسان تصور کردند که هواوی قادر خواهد بود به بخش‌هایی از زنجیره تامین آمریکایی خود دسترسی پیدا کند. در این میان نه‌تنها کارشناسان بلکه رسانه‌ها نیز چنین تصوری داشتند. صبح همان روز، پرزیدنت ترامپ شخصا اعلام کرد: “کمپانی‌های آمریکایی می‌توانند تجهیزات خود را به هواوی بفروشند. البته روی کلام با محصولاتی است که مشکلی جدی برای امنیت ملی ایالات‌متحده به‌شمار نمی‌روند.”

با گذشت بیش از 1 ماه، هواوی قادر به خریداری تجهیزات موردنیاز خود از ایالات‌متحده نبوده است و رئیس‌جمهور نیز با انتشار توئیتی طی هفته گذشته اعلام کرد که کالاهای وارداتی چینی با ارزش افزوده 300 میلیارد دلاری مشمول اعمال تعرفه مالیات واردات 10 درصدی خواهند شد. اسمارت‌فون‌ها (نظیر آی‌فون‌هایی که در چین مونتاژ می‌شوند) و سایر محصولات مصرفی در این طیف از کالاها جای می‌گیرند. لذا چنان‌چه هواوی پیش‌تر نسبت به استفاده از نام خود به‌عنوان برگه چانه‌زنی در مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا و حذف نام این شرکت از لیست سیاه وزارت بازرگانی ایالات‌متحده امیدوار بود؛ اکنون ظاهرا کمپانی چینی این موضوع را به دست فراموشی سپرده است. به هرحال فرضیه استفاده از نام هواوی به‌عنوان برگه چانه‌زنی از سوی رسانه‌ها مطرح نشد. دونالد ترامپ در روز 23 می اعلام کرد که “حتی مشارکت هواوی در نوعی توافق تجاری نیز امری محتمل خواهد بود. من تصور می‌کنم که در صورت حصول یک توافق، هواوی احتمالا در قالب نوعی توافق تجاری یا بخشی از آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.”

نخستین گوشی هواوی با سیستم‌عامل HongMeng OS احتمالا در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد

با قطع روابط میان گوگل و هواوی، تولیدکننده چینی دیگر به ورژن خدمات گوگل پلی سیستم‌عامل اندروید دسترسی نداشت. این ورژن از پلتفرم اندروید شامل فروشگاه گوگل پلی، اپلیکیشن‌های کلیدی گوگل و به‌روزرسانی‌های امنیتی است. بر اساس گزارشات، هواوی برای سال‌ها روی توسعه سیستم‌عامل بومی خود به‌عنوان گزینه جانشین پلتفرم اندروید کار کرده است. به‌دنبال قطع روابط هواوی با گوگل به‌نظر می‌رسید که غول چینی، تدابیر خود را عملیاتی خواهد کرد. این تولیدکننده در نخستین گام، نام تجاری HongMeng را در بازارهای اروپایی ثبت کرد و تصور می‌شد که این نام متعلق به سیستم‌عامل جدید هواوی خواهد بود. اما در این حوزه نیز ابهامات فراوانی وجود دارد. چند هفته پیش، کاترین چن؛ معاون ارشد و یکی از اعضای هیئت مدیره هواوی اعلام کرد که HongMeng با تمرکز بر مقوله امنیت و برای مصارف صنعتی و نه اسمارت‌فون‌ها توسعه یافته است. ظاهرا این گزارش با گزارش دیگری در خصوص آغاز فرآیند تست یک سیستم‌عامل روسی موسوم به Aurora توسط هواوی مطابقت دارد. سیستم‌عامل Aurora بر اساس پلتفرم متن-باز Sailfish OS طراحی شده است؛ پلتفرمی که به‌نوبه‌خود، نمونه تکامل‌یافته سیستم‌عامل MeeGo محسوب می‌شود.

اما امروز، نشریه Global Times چین گزارش داد که هواوی پیش‌تر مشغول تست سیستم‌عامل HongMeng OS بوده و این پلتفرم ضمن برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی طی روز 9 آگوست در شهر دونگوان چین معرفی خواهد شد. همین گزارش اعلام می‌کند که نخستین گوشی هواوی با سیستم‌عامل HongMeng طی 3 ماهه چهارم سال جاری و با برچسب قیمتی 2000 یوانی عرضه خواهد شد. این رقم تقریبا معادل با 289 دلار آمریکا خواهد بود. با این‌حال ظاهرا سری تلویزیون‌های هوشمند آنر، نخستین دستگاه‌های هواوی هستند که از HongMeng OS استفاده خواهند کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، این دستگاه‌ها در روز 10 آگوست عرضه خواهند شد.

اسمارت‌فون هواوی میت X به‌صورت پیش‌فرض از ورژن مبتنی بر سرویس گوگل پلی سیستم‌عامل اندروید بهره خواهد برد

وب‌سایت Global Times به منبعی اشاره کرده که ادعا می‌کند هواوی در حال حاضر مشغول تست میزان سازگاری HongMeng با اپلیکیشن‌های اندرویدی است. این منبع بی‌نام‌ونشان همچنین اعلام می‌کند که HongMeng دارای یک مشخصه رمزنگاری است که امکان حفاظت مناسب‌تر از حریم خصوصی و داده‌های شخصی کاربران نسبت به سیستم‌عامل اندروید را فراهم خواهد کرد. سیستم‌عامل هواوی همانند Fuschia OS که در حال حاضر به‌عنوان جانشین احتمالی اندروید توسط شرکت گوگل توسعه یافته است از یک میکروکرنل استفاده می‌کند. این مشخصه ظاهرا اجرای اعمال مرتبط با هوش مصنوعی را تسهیل نموده و امکان به‌کارگیری HongMeng در چندین پلتفرم مختلف را فراهم می‌کند. هواوی در راستای به خدمت گرفتن هرچه بیش‌تر توسعه‌دهندگان جهت نگارش اپلیکیشن برای سیستم‌عامل جدید، تمام تلاش خود را به‌کار خواهد بست.

پیش‌تر و در ماه فوریه اعلام شد که گوشی تاشوی هواوی میت X از سیستم‌عامل اندروید بهره خواهد برد. این هندست طی ماه آینده روانه بازار می‌شود. در روز 16 می، نام هواوی به لیست سیاه ایالات‌متحده منتقل شد و کلیه مدل‌های توسعه یافته پس از این تاریخ قادر به استفاده از ورژن گوگل پلی سیستم‌عامل اندروید نخواهند بود. به‌نظر می‌رسد که اسمارت‌فون‌های سری میت 30 هواوی نیز مشمول چنین قاعده‌ای هستند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، هندست‌های این سری احتمالا تا 3 ماهه چهارم سال جاری معرفی نخواهند شد.

نوشته نخستین گوشی هواوی با سیستم‌عامل HongMeng OS در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

افزایش چشمگیر قدرت تویوتا سوپرا با تنظیم ساده ECU

افزایش چشمگیر قدرت تویوتا سوپرا با تنظیم ساده ECU

تیونر انگلیسی لیچ‌فیلد توانست با تنظیم ECU، قدرت خروجی تویوتا سوپرا جدید را از ۳۳۵ به ۴۲۰ اسب‌بخار افزایش دهد.

افزایش چشمگیر قدرت تویوتا سوپرا با تنظیم ساده ECU

افزایش چشمگیر قدرت تویوتا سوپرا با تنظیم ساده ECU

تیونر انگلیسی لیچ‌فیلد توانست با تنظیم ECU، قدرت خروجی تویوتا سوپرا جدید را از ۳۳۵ به ۴۲۰ اسب‌بخار افزایش دهد.

این روزها در بازار خودرو پرنده پر نمی‌زند و مگس‌پران است.

غالب مردم آبمیوه را یک نوشیدنی سالم می‌دانند و در روزانه چندین لیوان آبمیوه طبیعی می‌نوشند. برخی هم تصور می‌کنند آبمیوه‌ها حاوی ویتامین و خواص خوراکی بیشتری نسبت به میوه‌ها هستند چون عصاره میوه‌ها و بهترین جایگزین برای آن‌ها هستند.

نوشته این روزها در بازار خودرو پرنده پر نمی‌زند و مگس‌پران است. اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

درس‌هایی که مایکروسافت از بات هوش مصنوعی Tay گرفت

درس‌هایی که مایکروسافت از بات هوش مصنوعی Tay گرفت

مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ فعالیت باتی مبتنی‌بر فناوری یادگیری ماشین را در توییتر آغاز کرد؛ اما این بات در کمتر از ۲۴ ساعت، ادبیاتش تغییر و توییت‌هایی نژادپرستانه منتشر کرد. 

خدمات پس از فروش و کیفیت دو بازوی مهم صادرات محصولات دانش‌بنیان

 
 مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال درحوزه پلیمر معتقد است که خدمات پس از فروش و ثبات در کیفیت، دو بازوی مهم در استمرار صادرات محصولات دانش‌بنیان است.
 
به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت پویا پلیمر تهران یکی از شرکت‌های فعال در حوزه آمیزه‌های پلیمری و کامپاندهای مهندسی مورد مصرف در صنایع پلیمری است، این شرکت مستربچ‌های پلی‌اتیلنی بهبود یافته با فناوری‌ نانو تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.
 
 محسن هنریان مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: سال گذشته این شرکت دانش بنیان موفق به صادرات بیش از ۳۳۰۰ تُن محصولات دانش‌بنیان شده است، این محصولات به کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (C.I.S)، ازبکستان، آذربایجان و همچنین کشورهایی مانند ترکیه و کره‌ جنوبی صادر شده است، از مجموع صادرات این شرکت، ۳۰۰ کیلو مربوط به محصولات نانویی بوده است.
 
وی، درباره دلایل موفقیت صادرات این شرکت گفت: کیفیت یکی از مسائل بسیار مهم در شرکت پویا پلیمر است به طوری که تلاش ما همیشه در راستای یکنواخت بودن کیفیت محصولات است بنابراین مشتریان خارجی می‌توانند نسبت به خرید این محصولات اطمینان پیدا کنند، از آنجایی که بخش عمده محصولات ما به صورت افزودنی یا ترکیبی توسط مشتریان برای تولید محصول نهایی استفاده می‌شود هر نوع نوسان یا تغییری در کیفیت محصولات ما روی محصول نهایی مشتری تاثیر مستقیم دارد.
 
وی بیان داشت: بنابراین تثبیت و یکنواختی کیفیت در جلب نظر مشتریان خارجی تاثیر بسزایی داشته و در نهایت به موفقیت در امر صادرات کمک شایانی می‌کند، دومین نقطه قوت این شرکت درحوزه صادرات، خدمات پس از فروش است به طوری که کارشناسان این شرکت در صورت لزوم به شرکت‌های خریدار مراجعه کرده و مشکلات و مسائل فنی پیش آمده را رفع می‌کنند، این موضوع نیز برای صادرات اهمیت زیادی دارد و اعتماد مشتریان خارجی را جلب می‌کند.
 
وی افزود: از جمله نقاط قوت این شرکت، وجود دانش فنی و امکان تغییر محصول براساس نیاز مشتری است، در واقع اگر مشتری بخواهد محصولی با شرایط خاص و متناسب با نیاز تولید شود این امکان وجود دارد تا فرمولاسیون را به گونه‌ای اصلاح کنیم تا در نهایت محصولی ویژه برای هر مشتری ارائه شود، این نکات اهمیت زیادی برای موفقیت یک شرکت در امر صادرات دارد.
 
وی درباره راهبردهای بازاریابی این شرکت گفت: یکی از راهبردها شرکت در نمایشگاه‌ است، برای مثال با شرکت در نمایشگاه‌هایی مانند چایناپلاست (Chinaplas) توانمندی خود را برای طیف وسیعی از مشتریان به نمایش می‌گذاریم، علاوه براین تلاش داریم تا با حضور در کشورهای مختلف و بازدید از کارخانه‌ها و صنایع، نسبت به شناسایی بازارهای جدید اقدام کرده و با این مشتریان جدید ارتباط برقرار کنیم، از این رو به صورت دوره‌ای در طول سال به کشورهای مختلف سفر می‌کنیم.
 
وی یادآور شد: ظرفیت رسمی سالیانه این شرکت در شرکت‌های تابعه بالغ بر۱۲۰ هزار تن در زمینه تولید انواع آمیزه‌های پلیمری و کامپاندهای مهندسی مورد مصرف در صنایع پلیمری است،این شرکت با اخذ استانداردهای بین‌المللی و استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت و اخذ گواهی‌نامه‌های بهداشتی برای محصولات تولیدی خود از سازمان غذا و دارو و اتحادیه اروپا، ضمن تامین بخش عمده‌ای از نیاز شرکت‌های معتبر مصرف‌کننده داخلی بالغ‌ بر ۲۵ درصد از محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی، آلمان، روسیه، سوئیس، کانادا، ترکیه، عراق و پاکستان و تمامی کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر می‌کند، این شرکت در سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ تاییدیه دانش‌بنیان برای بخشی از محصولات تولیدی خود شده است.
 
 
 
 

خدمات پس از فروش و کیفیت دو بازوی مهم صادرات محصولات دانش‌بنیان

 
 مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال درحوزه پلیمر معتقد است که خدمات پس از فروش و ثبات در کیفیت، دو بازوی مهم در استمرار صادرات محصولات دانش‌بنیان است.
 
به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت پویا پلیمر تهران یکی از شرکت‌های فعال در حوزه آمیزه‌های پلیمری و کامپاندهای مهندسی مورد مصرف در صنایع پلیمری است، این شرکت مستربچ‌های پلی‌اتیلنی بهبود یافته با فناوری‌ نانو تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.
 
 محسن هنریان مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: سال گذشته این شرکت دانش بنیان موفق به صادرات بیش از ۳۳۰۰ تُن محصولات دانش‌بنیان شده است، این محصولات به کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (C.I.S)، ازبکستان، آذربایجان و همچنین کشورهایی مانند ترکیه و کره‌ جنوبی صادر شده است، از مجموع صادرات این شرکت، ۳۰۰ کیلو مربوط به محصولات نانویی بوده است.
 
وی، درباره دلایل موفقیت صادرات این شرکت گفت: کیفیت یکی از مسائل بسیار مهم در شرکت پویا پلیمر است به طوری که تلاش ما همیشه در راستای یکنواخت بودن کیفیت محصولات است بنابراین مشتریان خارجی می‌توانند نسبت به خرید این محصولات اطمینان پیدا کنند، از آنجایی که بخش عمده محصولات ما به صورت افزودنی یا ترکیبی توسط مشتریان برای تولید محصول نهایی استفاده می‌شود هر نوع نوسان یا تغییری در کیفیت محصولات ما روی محصول نهایی مشتری تاثیر مستقیم دارد.
 
وی بیان داشت: بنابراین تثبیت و یکنواختی کیفیت در جلب نظر مشتریان خارجی تاثیر بسزایی داشته و در نهایت به موفقیت در امر صادرات کمک شایانی می‌کند، دومین نقطه قوت این شرکت درحوزه صادرات، خدمات پس از فروش است به طوری که کارشناسان این شرکت در صورت لزوم به شرکت‌های خریدار مراجعه کرده و مشکلات و مسائل فنی پیش آمده را رفع می‌کنند، این موضوع نیز برای صادرات اهمیت زیادی دارد و اعتماد مشتریان خارجی را جلب می‌کند.
 
وی افزود: از جمله نقاط قوت این شرکت، وجود دانش فنی و امکان تغییر محصول براساس نیاز مشتری است، در واقع اگر مشتری بخواهد محصولی با شرایط خاص و متناسب با نیاز تولید شود این امکان وجود دارد تا فرمولاسیون را به گونه‌ای اصلاح کنیم تا در نهایت محصولی ویژه برای هر مشتری ارائه شود، این نکات اهمیت زیادی برای موفقیت یک شرکت در امر صادرات دارد.
 
وی درباره راهبردهای بازاریابی این شرکت گفت: یکی از راهبردها شرکت در نمایشگاه‌ است، برای مثال با شرکت در نمایشگاه‌هایی مانند چایناپلاست (Chinaplas) توانمندی خود را برای طیف وسیعی از مشتریان به نمایش می‌گذاریم، علاوه براین تلاش داریم تا با حضور در کشورهای مختلف و بازدید از کارخانه‌ها و صنایع، نسبت به شناسایی بازارهای جدید اقدام کرده و با این مشتریان جدید ارتباط برقرار کنیم، از این رو به صورت دوره‌ای در طول سال به کشورهای مختلف سفر می‌کنیم.
 
وی یادآور شد: ظرفیت رسمی سالیانه این شرکت در شرکت‌های تابعه بالغ بر۱۲۰ هزار تن در زمینه تولید انواع آمیزه‌های پلیمری و کامپاندهای مهندسی مورد مصرف در صنایع پلیمری است،این شرکت با اخذ استانداردهای بین‌المللی و استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت و اخذ گواهی‌نامه‌های بهداشتی برای محصولات تولیدی خود از سازمان غذا و دارو و اتحادیه اروپا، ضمن تامین بخش عمده‌ای از نیاز شرکت‌های معتبر مصرف‌کننده داخلی بالغ‌ بر ۲۵ درصد از محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی، آلمان، روسیه، سوئیس، کانادا، ترکیه، عراق و پاکستان و تمامی کشورهای آسیای میانه و قفقاز صادر می‌کند، این شرکت در سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ تاییدیه دانش‌بنیان برای بخشی از محصولات تولیدی خود شده است.
 
 
 
 

تجاری سازی ماهواره‌های مدار پایین زمین/ایجاد استارت‌آپهای ماهواره

 
رئیس سازمان فضایی از تجاری سازی ماهواره های مدار پایین زمین (لئو) در دنیا خبر داد و گفت: بستر نقش آفرینی استارت‌آپهای فضایی برای ایجاد کسب و کار در این عرصه فراهم است.
 
مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حوزه فضایی، بستر را برای نقش آفرینی بخش خصوصی ایجاد کردند که نمونه‌ای از آن، جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری یک استارت‌آپ ژاپنی برای ایجاد منظومه ماهواره‌ای در حوزه سنجش از دور است.
 
وی از تجاری شدن ماهواره های قرار گرفته در مدارهای پایین فضا (leo) خبر داد و گفت: در این راستا یکی از مهمترین اهداف سازمان فضایی ایران ایجاد بسترهای مناسب برای حضور و ایفای نقش بخش خصوصی و استارت‌آپی در این حوزه است.
 
براری با تاکید بر تحقق آینده روشن برای صنعت فضایی ایران، اظهار امیدواری کرد که با پررنگ‌تر شدن این حضور در آینده نزدیک، شاهد تحول عظیمی در صنعت فضایی کشور باشیم.
 
 

تجاری سازی ماهواره‌های مدار پایین زمین/ایجاد استارت‌آپهای ماهواره

 
رئیس سازمان فضایی از تجاری سازی ماهواره های مدار پایین زمین (لئو) در دنیا خبر داد و گفت: بستر نقش آفرینی استارت‌آپهای فضایی برای ایجاد کسب و کار در این عرصه فراهم است.
 
مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حوزه فضایی، بستر را برای نقش آفرینی بخش خصوصی ایجاد کردند که نمونه‌ای از آن، جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری یک استارت‌آپ ژاپنی برای ایجاد منظومه ماهواره‌ای در حوزه سنجش از دور است.
 
وی از تجاری شدن ماهواره های قرار گرفته در مدارهای پایین فضا (leo) خبر داد و گفت: در این راستا یکی از مهمترین اهداف سازمان فضایی ایران ایجاد بسترهای مناسب برای حضور و ایفای نقش بخش خصوصی و استارت‌آپی در این حوزه است.
 
براری با تاکید بر تحقق آینده روشن برای صنعت فضایی ایران، اظهار امیدواری کرد که با پررنگ‌تر شدن این حضور در آینده نزدیک، شاهد تحول عظیمی در صنعت فضایی کشور باشیم.
 
 

تجاری سازی ماهواره‌های مدار پایین زمین/ایجاد استارت‌آپهای ماهواره

 
رئیس سازمان فضایی از تجاری سازی ماهواره های مدار پایین زمین (لئو) در دنیا خبر داد و گفت: بستر نقش آفرینی استارت‌آپهای فضایی برای ایجاد کسب و کار در این عرصه فراهم است.
 
مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در حوزه فضایی، بستر را برای نقش آفرینی بخش خصوصی ایجاد کردند که نمونه‌ای از آن، جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری یک استارت‌آپ ژاپنی برای ایجاد منظومه ماهواره‌ای در حوزه سنجش از دور است.
 
وی از تجاری شدن ماهواره های قرار گرفته در مدارهای پایین فضا (leo) خبر داد و گفت: در این راستا یکی از مهمترین اهداف سازمان فضایی ایران ایجاد بسترهای مناسب برای حضور و ایفای نقش بخش خصوصی و استارت‌آپی در این حوزه است.
 
براری با تاکید بر تحقق آینده روشن برای صنعت فضایی ایران، اظهار امیدواری کرد که با پررنگ‌تر شدن این حضور در آینده نزدیک، شاهد تحول عظیمی در صنعت فضایی کشور باشیم.