همزمانی عرضه اسمارت‌فون گلکسی فولد سامسونگ با آی‌فون‌های اپل!

گلکسی فولد

گلکسی فولد از ماه آوریل به علت به وجود آوردن تغییراتی در طراحی با تاخیری چند ماهه روبرو شده بود و در نهایت چند روز پیش سامسونگ اعلام کرد که در ماه سپتامبر از این اسمارت‌فون رونمایی خواهد کرد. اگرچه تاریخ دقیقی برای عرضه این محصول از طرف شرکت اعلام نشده است، اما گزارش منتشر شده از طرف The Investor نشان می‌دهد که براساس صحبت شرکت‌های ارتباطاتی با سامسونگ، اسمارت‌فون خم‌شدنی کره‌ای‌ها در یکی از روزهای هجدهم، نوزدهم یا بیستم سپتامبر عرضه خواهد شد.

گلکسی فولد

اگر این خبر واقعیت داشته باشد، عرضه گلکسی فولد تقریبا برابر خواهد شد با مراسم رونمایی و فروش آی‌فون‌های 2019 اپل که معمولا در نیمه اول سپتامبر صورت می‌پذیرد. طبق الگوی سال‌های گذشته، فروش اسمارت‌فون‌های جدید کوپرتینویی‌ها بعد از بیستم ماه گفته شده آغاز می‌شود.

سامسونگ تولید انبوه اسمارت‌فون خم‌شدنی خود را آغاز کرده و بر اساس آنچه تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی می‌کنند، در ابتدای راه حدود صد هزار دستگاه از این هندست به فروش خواهد رفت. البته گفته می‌شود در عرضه اولیه، بین 20 تا 30 هزار دستگاه از گلکسی فولد در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت و این مقدار به مرور زمان تا یک میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت. شروع عرضه اولین هندست خم‌شدنی سامسونگ از کره جنوبی و آمریکا خواهد بود و در ادامه گستره این توزیع کشورهای آلمان، فرانسه و انگلستان را نیز در بر خواهد گرفت.

نوشته همزمانی عرضه اسمارت‌فون گلکسی فولد سامسونگ با آی‌فون‌های اپل! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

عرضه نمایشگرهای اولترافاین ال جی با پشتیبانی از مک بوک و آیپد پرو

عرضه نمایشگرهای اولترافاین ال جی با پشتیبانی از مک بوک و آیپد پرو

بعد از عرضه آیپدپرو و نبود مانیتور 5K سازگار با آن، ال‌جی با همکاری اپل مانیتورهای رده‌ بالای خود را برای محصولات شرکت کوپرتینویی عرضه کرده است.

گزارش سه ماهه دوم ۲۰۱۹ ال‌جی: شرکت همچنان زیان‌ده است!

گزارش سه ماهه دوم ۲۰۱۹ ال‌جی منتشر گردید. مطابق این گزارش، شرکت با وجود کاهش زیان‌دهی خود در سه ماهه دوم امسال نسبت به سه ماهه اول، همچنان ضرر و زیان می‌دهد.

ال‌جی که در ابتدای ماه آوریل امسال امیدوار بود با فروش گوشی V50 ThinQ 5G، تکانه‌ مثبتی در سه ماهه دوم سال جاری ایجاد کند و از طرفی عملکرد ناامیدکننده شرکت در سه ماهه اول را جبران کند، حالا در گزارش سه ماهه دوم خود، زیان عملیاتی کم‌تری را نسبت به سه ماهه اول امسال گزارش داده است. گرچه در آن موقع، ال‌جی صحبتی درباره احتمال سوددهی شرکت نکرد، اما امیدوار بود که نتایج ماه‌های آوریل تا ژوئن امسال، بتوانند همان روند تقریبا مثبت بازه ژانویه تا مارس ۲۰۱۹ را ادامه دهند.

باوجود اینکه V50 ThinQ 5G، در بین گوشی‌های ال‌جی در رتبه اول پرفروش‌ها قرار داشت، اما شرکت نتوانست در سه ماهه دوم امسال به سوددهی برسد. بلکه باعث ایجاد یک کسری ۲۶۸ میلیون دلاری برای خود گردید. این میزان کسری، در واقع از زیان‌های گزارش‌شده در سه ماهه‌های اول و دوم امسال بسیار بالاتر بود.

V50 تینکیو 5G

با وجود اینکه شرکت ال‌جی، در طول این مدت، استراتژی خود را مورد بازنگری قرار داد و قدم‌هایی را برای محکم کردن ساختار شرکت و رقابتی‌تر کردن آن برداشت، اما زیان‌های سه‌ماهه‌های اول و دوم امسال، تقریبا دو برابر زیان‌های مدت مشابه سال قبل بودند. نکته جالب اینکه، ظاهرا ال‌جی عوامل خارجی را مسئول عملکرد ناامیدکننده شرکت بیان کرده و کساد موجود در بازار اسمارتفون‌ها و قیمت‌‌های پایین برندهای چینی را دلایل شکست‌های خود عنوان کرده است. به عبارت دیگر، این، خود شرکت ال‌جی نبوده است که به کسب‌وکار او در طول سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ لطمه زده، بلکه کمپانی‌هایی مانند شیائومی، هواوی و کل صنعت گوشی‌های هوشمند بوده‌اند که باعث این موضوع شده‌اند.

البته در همان زمان، ال‌جی تصدیق ‌کرد که علاوه بر موارد فوق، هزینه‌های بازاریابی مرتبط با راه‌اندازی و تبلیغ مدل‌های جدید گوشی‌ها هم، به این کسادی بزرگ در بازار اسمارتفون‌ها کمک کرده است، ولی با حالت خوشبینانه‌ای اعتقاد داشت که عرضه حجم انبوهی از گوشی‌های رقابتی و همچنین وجود تقاضای روبه‌رشدی که برای محصولات 5G در بازار وجود دارد، می‌تواند به شرکت کمک کند تا نتایج خود را در سه ماهه سوم امسال بهبود ببخشد.

و در آخر لازم به گفتن است که با وجود اینکه فروش گوشی‌های ال‌جی از آغاز سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ به این طرف، به‌طور مداوم، کاهش می‌یافت، اما از ابتدای سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، این روند برعکس شد و فروش آنها دچار افزایش گردید. پس با این‌حساب می‌توان گفت که اسمارتفون‌های ال‌جی نسبت به سال گذشته، اندکی محبوب‌تر و سودده‌تر شده‌اند.

نوشته گزارش سه ماهه دوم 2019 ال‌جی: شرکت همچنان زیان‌ده است! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

کلاف سردرگم اختلاف تاکسی‌های اینترنتی با سوژه‌ای جدید

کلاف سردرگم اختلاف تاکسی‌های اینترنتی با سوژه‌ای جدید

در روزهایی که کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها در تنازع برای بقا با چالش‌هایی متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بار دیگر داستانی کهنه با سوژه‌ای جدید نظرها را به سمت خود جلب کرد.

استقبال گسترده از بیدوپین در نمایشگاه الکامپ؛ خرید آفلاین در فضای آنلاین

 
 
سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
 
غرفه بیدوپین در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران بسیار شلوغ بود. مردم آمده بودند تا سر از کار اپلیکیشن جدید این روزهای بازار کسب‌وکار دربیاورند؛ اپلیکیشنی که تازه وارد فضای استارتاپ شده و مدیرانش بر این باورند که در پنج سال آینده، بزرگترین پلتفرم خریدوفروش آنلاین در ایران خواهد شد.
 
این اپلیکیشن فرقی اساسی با دیگر اپلیکیشن‌های خریدوفروش آنلاین دارد که آن را از بقیه متمایز می‌کند؛ جوری که حتی «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر جوان و جوانگرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بازدید از نمایشگاه الکامپ، نظرش جلب غرفه بیدوپین شد و پس از صحبت با تیم جوان آن به این تفاوت پی برد، از این ایده بسیار استقبال کرد و بیدوپینی‌ها را به ادامه کار و توسعه کسب‌وکارشان تشویق کرد.
 
 
بیدوپین می‌گوید این تمایز پس از مدت‌ها تحقیق و مطالعه در فضای کسب‌وکار آنلاین ایران و جهان به‌دست آمده است. جهرمی از نقشه راه و دیدگاه مدیران بیدوپین ابراز خشنودی کرد و متفاوت بودن بیدوپین را از دیگر استارتاپ‌های حوزه تجارت الکترونیک تحسین کرد. مدیران بیدوپین در مورد چشم‌اندازهای بلند مدت این اپلیکیشن با وزیر جوان سخن گفتند و او نیز از قابلیت بیدوپین را برای ایجاد پلی بین بازار سنتی و دنیای دیجیتال تقدیر کرد.
 
اصل بیدوپین
«شکل‌وشمایل فعلی بیدوپین از مرداد و شهریور ۱۳۹۶ شروع شد. ایده‌پردازی و نقشه کسب‌وکار را آماده کردیم و اواسط سال ۹۷ برای نخستین‌بار راه انداختیم.» این را «امیر محمدی»، مؤسس بیدوپین می‌گوید که صورتش در گرمای سالن ۱۲ الکامپ، خیس عرق بود. او هیجان‌زده بود که این تعداد از بازدیدکنندگان نمایشگاه، جلوی غرفه جمع شده‌اند و با حرارت بیشتر به سؤال‌ها جواب می‌داد: «یکی از اصلی‌ترین ارزش‌های ما در بیدوپین این است که بر اساس بازخورد بازار تغییر کنیم. ما معتقدیم که باید گوش شنوای بازار باشیم. یعنی اگر بازار محصولی صددرصد متفاوت را از محصول فعلی ما بخواهد، ما موظفیم کاملا تغییر بکنیم.»
 
بیدوپین بعد از گرفتن بازخوردهای اولیه، در دی ماه ۹۷ رسما نسخه اول اپلیکیشن را ارائه کرد: «در همین نسخه، اقبال عمومی به بیدوپین خیلی زیاد بود؛ هم از سمت فروشنده‌ها و هم از سمت خریدار.» سی‌ام بهمن ماه همان سال هم همایشی برگزار کردند و از فروشنده‌ها دعوت کردند تا نقایص کارشان را بشنوند: «بازخوردهای جدید را در آن روز گرفتیم و کلی انرژی تزریق شد. انتظارش را نداشتیم!»
 
محمدی که فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است، تأکید می‌کند که بیدوپین همواره در حال گرفتن بازخورد از گروه‌های مختلف جامعه است؛ از مشتری گرفته تا فروشنده‌ها و بازار کسب‌وکار: «دوباره با توجه به بازخوردها، اواسط خرداد ماه امسال نسخه جدید را ارائه کردیم. همین حالا که با شما صحبت می‌کنم، بیدوپین بیش از ۴۰ هزار کاربر دارد. بین ۶ تا ۷ هزار درخواست خرید روزانه ثبت می‌شود و بیش از سه هزار فروشگاه در سیستم ثبت شده‌اند. بازار به‌شدت از ما استقبال کرده است و ممنونیم. وظیفه تک‌تک پرسنل شرکت، از مدیرعامل تا کارمندان جزء، تمکین به نظر مشتری است. باید گوش شنوای آنان باشیم.»
آن‌ها اولین بار است که در نمایشگاه الکامپ شرکت می‌کنند و لبخند امیر محمدی نشان می‌دهد که از این حضور راضی است: «ما در الکامپ می‌خواستیم به مردم بگوییم که طرف شماییم. ما پلتفرمی هستیم که سمت مشتری ایستاده است و به همه تقاضاهای او تمکین می‌کند. ما به مردم گفتیم که فروشگاه آنلاین نیستیم و حتی فروشگاه‌های آنلاین هم می‌توانند از بیدوپین سرویس بگیرند!»
 
محتوای بی‌محتوا، و تکنولوژی متفاوت خرید
جرقه اول برای تأسیس پلتفرم بیدوپین از یک وب‌سایت خریدوفروش جهانی آغاز شد؛ چهار پنج سال پیش: «به فکرم رسید که در ایران هم کسب‌وکار عمده‌فروشی مشابه آن وب‌سایت بزرگ راه بیندازیم. با دوستانم در دانشگاه شریف بررسی کردیم و چون بازار عمده‌فروشی برپایه چک مدت‌دار بود و مشکل ایجاد می‌کرد نمی‌توانستیم مشابه آن عمل کنیم.»؛ پس ایده را تغییر دادند و سراغ اینستاگرام رفتند: «می‌خواستیم خرید اجتماعی راه بیندازیم که فروشنده‌ها عکس بگذارند و جنس‌هایشان را عرضه کنند.» کیفیت کار آن‌طور که می‌خواستند از آب درنیامد. دوباره تلاش کردند و ایده‌های جدیدتری مطرح شد تا رسید به بیدوپین: «بارها و بارها با مردم و مصرف‌کننده‌ها و فروشندگان صحبت کردیم و بازخورد گرفتیم. آخر سر به این نتیجه رسیدیم که بیدوپین به‌عنوان واسطه به میدان بیاید و مصرف‌کننده را به فروشنده برساند. باز هم فکر کردیم و به اصطلاحی رسیدیم به نام Contentless یعنی بدون محتوا.
 
این یک اصطلاح تخصصی است و مردم این اصطلاح را نمی‌شنوند، اما در عمل تجربه کار با بیدوپین برایشان ارمغان‌آور این مفهوم است. این اصطلاح شالوده یکی از مفاهیم اصلی و تمایزهای رقابتی بیدوپین شد، در واقع خواستیم فرآیند خرید را دقیقا همان‌گونه که هست برای مردم رقم بزنیم. هیچ‌وقت یک فرد که قصد خرید دارد محتوای دقیق خریدش را نمی‌داند (بدون محتوا) و در یک فرآیند ذهنی و غیرذهنی به اطمینان از خریدش می‌رسد؛ بدون محتوا بودن بیدوپین دقیقاً یعنی همین.»
 
اما همچنان بیدوپین تمایز رقابتی دیگری هم دارد که نه‌تنها در ایران بلکه احتمالاً در دنیا هم منحصر به فردش می‌کند. «همین حالا در تمام دنیا خرید به‌جای اینکه از سمت تقاضا صورت گیرد، از طریق عرضه صورت می‌گیرد. حتی بازارهایی بزرگی مثل آمازون محصول‌های مختلف را عرضه می‌کند و به مصرف‌کننده می‌گوید بگرد و انتخاب کن. بیدوپین دقیقاً برعکس این ماجرا عمل می‌کند. مصرف‌کننده مراجعه می‌کند و جنس مورد تقاضای خود را در اپلیکیشن عنوان می‌کند و در لحظه فروشگاه‌های مختلف بهترین‏های خود را به او پیشنهاد می‏دهند. به عبارت دیگر، به‌جای اینکه مشتری را درگیر محتوای زیاد و پیچیده بکنیم، درخواست او را می‌گیریم و بهترین پیشنهادهای سطح شهر را به او ارائه می‌کنیم. زیرساخت‏های بیدوپین را به گونه‏ای درنظر گرفته‏ایم که در هر حوزه‌ای می‏توانیم ورود بکنیم از خدمات بگیر تا کالاهای مصرفی یا خرید خانه و حتی تاکسی آنلاین؛ اما در حال حاضر و برای شروع در سه صنف مد و پوشاک، کالای دیجیتال و لوازم خانگی فعالیت داریم.»
 
بیدوپین یعنی چه؟
امیر محمدی که میان سؤالات ما به پرسش‌های مراجعه‌کننده‌ها هم جواب می‌دهد، در پاسخ به این سؤال که اسم بیدوپین را چطور انتخاب کرده‌اند، می‌گوید: «در زبان انگلیسی فعل Bidding وجود دارد. در واقع، به معنای پیشنهاد دادن قیمت در ساختار یک مناقصه است که در اپلیکیشن ما هم به نوعی وجود دارد. مشتری کالایی را درخواست می‌دهد و فروشنده‌های مختلف، قیمت و کالای درخواستی را عرضه می‌کنند. این نوعی از مفهوم فعل «بیدینگ» است. از طرف دیگر، اپلیکیشن ما بر اساس موقعیت جغرافیایی افراد و فروشندگان کار می‌کند. پین هم که مصطلح از مشخص کردن موقعیتی روی نقشه است و برای اینکه خوش‌آوا هم بشود یک O وسطشان گذاشتیم و شد «بیدوپین».»
 
سود بیدوپین
یکسان‌سازی در تجارت چیزی است که تجارت جهانی آرام‌آرام به سمتش پیش می‌رود. تیم بیدوپین هم از این موضوع غافل نبوده‌اند و در کارشان دنبال همین موضوع هستند: «در ایران، با توجه به مشکلات و تحریم‌ها و شرایط اقتصادی، بازار کوچک‌تر است. به همین دلیل، چگالی خریدوفروش در ایران نمی‌تواند یکسان نگه‌ داشته شود. در برخی کشورهای خارجی هم هنوز این اتفاق نیفتاده است. ما در بیدوپین دنبال همین موضوع هستیم. به‌عنوان مثال، شما ساکن شرق تهران هستید و نیاز به یک شلوار دارید. جنس مورد نظر در فروشگاهی در غرب تهران است. اگر چگالی خریدوفروش یکسان شود، شما باید بتوانید به جنس موردنظرتان دسترسی داشته باشید.
ارزش اول ما هم در بیدوپین همین است: خرید را، با توجه به جامعه آماری‌ای که به‌دست می‌آوریم، به بهترین وجه ممکن ساماندهی کنیم. از جایی به بعد هم، پلتفرم‌هایی مثل بیدوپین یا از فروشندگان به سود می‌رسند یا از طریق بسترهای تبلیغاتی؛ ولی ارزش اولیه ما این است که خدمات برای مشتری الی‌الابد رایگان خواهد بود، چون مشتری پادشاه ماست.» مؤسس بیدوپین با هیجان حرف می‌زند و نشان می‌دهد که انگیزه برای توسعه‌ پلتفرمشان چقدر بالاست.
 
توسعه‌ بیدوپین
استقبال از بیدوپین، آنطور که مدیرانش می‌گویند، آنقدر زیاد بوده که بزرگترین چالش موجودشان، مدیریت توسعه بیدوپین است. محمدی توضیح می‌دهد: «حتی تعداد درخواست آنقدر زیاد است که ترسیدیم سرورها از کار بیفتند و بلافاصله سرور جدید تهیه کردیم. در حال حاضر با میانگین ۲۰ هزار کاربر، روزانه بین ۶ تا ۷ هزار درخواست خرید داریم. چشم‌انداز ما این است که در پنج سال آینده بزرگترین کسب‌وکار مرتبط با خریدوفروش آنلاین در ایران باشیم. مدل بیدوپین آنقدر جذاب هست که حتی می‌تواند قابل انتقال به خارج از کشور باشد. بررسی‌های اولیه را هم انجام داده‌ایم. توسعه در کسب‌وکار و تجارت همیشه امکان‌پذیر است.»
 
چالش iOS
چندوقتی است که اپلیکیشن‌های بزرگ ایران با چالش نصب در گوشی‌های اپل مواجه‌اند. دولت ایالات متحده گوشی‌های داخل ایران را مدام با محدودیت مواجه می‌کند. اما بیدوپینی‌ها به این هم فکر کرده‌اند: «ما با مرارت‌های بسیار توانستیم نسخه فروشندگان اپلیکیشن را برای کاربران اپل راه بی‌اندازیم. اکنون به سمت فناوری جدید برنامه‌نویسی به نام PWA پیش می‌رویم. یعنی با مرورگرهای اینترنت مثل کروم یا سافاری که روی گوشی همه افراد وجود دارند، وارد سایت می‌شوید و همان امکانات اپلیکیشن را دریافت می‌کنید. به‌زودی این روش را راه می‌اندازیم.»
 
جذب فروشنده و خدمات به مشتری
 
«سپهر رجبی»، مدیر خدمات ارتباط با مشتریان بیدوپین است. او هم مثل محمدی هیجان دارد و با اشتیاق از پیشرفتشان حرف می‌زند: «بیش از ۲۰ نفر تیم عملیاتی در سطح شهر داریم. واحد اکانت هم هست که ارتباط با فروشگاه‌ها را برقرار می‌کنند. بخش ارتباط با مشتریان هم داریم که خدمت‌رسانی به مشتری‌ها را پشتیبانی می‌کنند.»
رجبی در ادامه از دغدغه بزرگشان می‌گوید: «چالش ما در ابتدا جلب اعتماد فروشگاه‌ها بود که تا امروز درصد زیادی از آن مرتفع شده است؛ چراکه فقط از ابتدای فروردین امسال تا امروز بیش از دو هزار فروشگاه وارد سامانه ما شده‌اند که در مجموع به سه هزار فروشگاه رسیده‏ایم. برای این اعتمادسازی به‌طور کلی شیوه‌هایمان را عوض کردیم و موفق هم شدیم.»
 
یکی از فعالیت‌هایشان جذب فروشگاه‌هایی بود که به هردلیل بعد از مدتی از سامانه خارج شده بودند: «این‌ها را عارضه‌یابی و دوباره احیاشان کردیم. هم تلفنی و هم حضوری ارتباطمان را با فروشگاه‌ها قوی‌تر کردیم. از طرق مختلف این ارتباط‌ها را ادامه دادیم و الان در سه حوزه لوازم خانگی، پوشاک و دیجیتال فعالیت‌های فروشگاه‌ها ادامه دارد.»
 
چطور عضو بیدوپین شویم؟
راه عضویت فروشگاه‌ها در بیدوپین ساده است؛ فروشنده پس از نصب «اپلیکیشن فروشنده‌ها» ثبت‌نام می‌کند، حوزه کاری خود را مشخص می‌کند و پس از ثبت مشخصات، موقعیت جغرافیایی فروشگاه خود را از نقشه انتخاب می‌کند و یک عکس از جواز کسب را در اپلیکیشن آپلود می‌کند. «جواز کسب را به دو دلیل گذاشته‌ایم: اول این‌که به مشتریان خود اطمینان خاطر از خریدشان دهیم و دوم اینکه بنای بیدوپین بر بی‌واسطه کردن بازار است؛ پس دلالانی که تنها به نفع خودشان قیمت‏ها را جابجا می‏کنند، در بیدوپین جایی ندارند. در نهایت هم، کارشناسان واحد اکانت، اطلاعات را بررسی می‌کنند و در صورت لزوم، نیروی میدانی اعزام می‌شود، اما پس از تأیید به‌دست کارشناسان ما، فروشگاه در اپلیکیشن ساخته می‌شود.»
 
 
 
پس از احراز هویت فروشگاه، دیگر همه‌چیز دست خریدار و فروشنده است که به دو روش می‌توانند خریدشان را کامل کنند: روش اول خرید بیدوپینی و دیگری خرید مستقیم از فروشگاه است: «در خرید مستقیم، بیدوپین هیچ دخالتی نمی‌کند و نقشش صرفاً برقراری ارتباط میان مشتری و فروشنده است. اما در خرید بیدوپینی ما سیستم نظارتی داریم که فرضاً اگر مشتری از خرید راضی نبود یا کالا ایرادی داشت، فرایند خرید و فروش کامل نمی‌شود. حتی اگر پس از اتمام قطعیِ خرید، موردی پیش بیاید، واحد پشتیبانی موضوع را پیگیری می‌کند و در رتبه‌بندیِ شاخص عملکردی فروشنده‌ها اعمال می‌شود.»
 
رجبی اضافه می‌کند که فعلاً محدوده تحت پوشش بیدوپین، شهر تهران است و پوشش سراسری هم در برنامه دارند.
 
خرید همزمان آفلاین و آنلاین
«مهسا عباسی»، مدیر محصول بیدوپین هم لابه‌لای پاسخ به مراجعه‌کننده‌ها فرصتی پیدا می‌کند تا درباره بیدوپین و حوزه‌ کاری‌اش توضیح بدهد. جوان است و با انگیزه حرف می‌زند. از نخستین روزهای راه‌اندازی همراه تیم بوده و در کار تولید کسب‌وکار، تحلیل رقبا، تولید اپلیکیشن‌های فروشگاه‌ها و مشتریان مدیریت و نظارت می‌کرده است: «امروزه نیاز به فروش اینترنتی خیلی زیاد شده است و فروشنده‌ها اغلب به فکر فروش اینترنتی هستند و برای این کار مجبورند برای طراحی وب‌سایت مبلغ زیادی هزینه کنند، اما تجربه خرید آفلاین هنوز برای مردم جذاب است و دوست دارند کالا را از نزدیک ببینند و لمس کنند. به این فکر افتادیم که بیدوپین را تأسیس کنیم که فروشگاه‌های سطح شهر را به‌صورت آنلاین برای مردم نمایش بدهد. انگار که از طریق اپلیکیشن وارد مغازه می‌شوند و کالای مورد نظر را درخواست می‌دهند. به این ترتیب پیشنهادهای جذاب فروشگاه‌های محدوده‌ای که مشخص کرده‌اند البته با نظارت و الگوریتم‏های مخصوص بیدوپین که برای افزایش سطح رضایت مشتریان و فروشندگان طراحی کردیم به آن‌ها پیشنهاد داده می‌شود.»
 
عباسی به راه‌حل‌هایی که برای عرضه‌ بهتر کالا به مشتریان فکر کرده‌اند اشاره می‌کند: «تلاش کرده‌ایم که تجربه خرید آفلاین را از طریق اپلیکیشن به مشتری‌ها ارائه بدهیم و در حال حاضر هر فروشنده به نمایندگی از یک فروشگاه می‌تواند حداکثر پنج قلم کالا را برای هر درخواست مشتری ارائه بدهد. گاهی اوقات مشتری دقیقاً می‌داند دنبال چه کالایی است که در این صورت خرید راحت‌تر انجام می‌گیرد و فروشنده بر مبنای درخواست مشتری، کالا را عرضه می‌کند. بعضی وقت‌ها هم مشتری درست نمی‌داند دنبال چه چیزی است که بیدوپین این مسئله را رفع کرده است. به این صورت که مشتری ویژگی‌های کالای موردنظرش را مشخص می‌کند و فروشنده بر طبق آن‌ها پیشنهادهای خودش را ارائه می‌کند.»
 
گرمای آفتاب جاندارتر از همیشه بر نمایشگاه الکامپ می‌تابد. غرفه‌های استارتاپی شلوغند؛ بیدوپین شلوغ‌تر.
 
    

منشا مشکلات آپدیت جدید ویندوز ۱۰ کجاست؟

 
 معمولاً کاربران همیشه با آغوش باز از آپدیت‌های جدید استقبال می‌کنند اما مشکلات گزارش شده با آپدیت ماه مِی ویندوز 10 باعث شده بسیاری در نصب آن مردد باشند. بدتر اینکه مایکروسافت به برخی از کاربران پیشنهاد نصب آن را می‌کند اما برخی دیگر از نصب آن محروم شده‌اند.
 
با اینکه مایکروسافت به برخی از کاربران توصیه به نصب آپدیت جدید می‌کند، اما برخی دیگر به دلیل عدم سازگاری با سیستم آنها، از نصب آپدیت ماه مِی ویندوز 10 منع شده‌اند. حالا به نظر می‌رسد یک درایور اینتل پشت ماجرا باشد.
 
مایکروسافت در نوشتاری در وب سایت رسمی خود به تشریح پیش نیازهای نصب آپدیت ماه مِی ویندوز 10 پرداخته و نگارش 15.5.2.1054 یا جدیدتر Intel Rapid Storage Technology (RST) را برای دارندگان پردازنده‌های اینتل که این درایور را نصب دارند، الزامی اعلام کرده است. هرچند علت آن مشخص نیست، اما مایکروسافت توصیه به نصب نگارش 15.9.6.1044 درایور RST کرده است. جالب اینکه در صورت تلاش برای نصب این آپدیت بدون داشتن نگارش توصیه شده از RST، ویندوز به کاربر نسبت به ناپایداری و مشکلات ناشی از درایور قدیمی هشدار می‌دهد.
 
در ظاهر توصیه به نصب درایور سازگار با این آپدیت جهت پیش گیری از مشکلات احتمالی معقول به نظر می‌رسد اما مشکل آنجاست با انجام این کار، باز هم کاربران پیغام هشدار دریافت می‌کنند. در واقع حتی اگر کاربر نگارش توصیه شده درایور RST اینتل را هم نصب کند، کماکان پیغام نصب نبودن درایور سازگار با این آپدیت دریافت می‌کند.
 
در حال حاضر گزارش‌های متعددی در سطح وب سایت‌ها و فروم های اینترنتی یافت می‌شود که این ادعا را تأیید می‌کنند. حتی توصیه پشتیبانی رسمی مایکروسافت نیز حاکی از وجود یک مشکل مرتبط با درایور RST است.
آن‌طور که به نظر می‌رسد، Windows Update قادر نیست نصب بودن نگارش‌های جدیدتر درایور RST را تشخیص بدهد. این در حالی است که همواره به کاربران توصیه می‌شود از جدیدترین درایورها استفاده کنند.
 
به وضوح این نمی‌تواند عملکرد خوبی برای آپدیت ماه مِی ویندوز 10 باشد و ممکن است برخی از کاربران از نصب آن صرف نظر کنند. حال باید امیدوار بود مایکروسافت مشکل سازگاری با نگارش‌های جدیدتر درایور RST را برطرف کند.

جنگ تجاری ارزش سهام فناوری در چین را کاهش می‌دهد

 
وضعیت شرکت‌های فناوری چین چندان امیدبخش نیست؛ فوربس در گزارشی اعلام کرده که بالا گرفتن جنگ تجاری بین این کشور با آمریکا باعث خواهد شد ارزش سهام فناوری‌ در چین در ماه‌های آتی، کاهش یابد.
 
 چین همیشه به عنوان خط مونتاژ جهانی شناخته شده؛ اما امروز هزینه‌های زیاد نیروی کار، اتوماسیون و جنگ تجاری این کشور و البته تمایل این کشور برای حرکت به سمت زنجیره ارزش، باعث شده تولید یدی به تاریخ بپیوندد. 
 
تولید در چین با مشکلاتی جدی مواجه است. شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در حال کاهش است و این امر نشان می‌دهد که ابزارهای چینی در حال از دست دادن قدرت خود هستند. این ضعف علاوه بر افت تولید، بر شرکت‌ها فشار می‌آورد؛ شرکت‌هایی که دوره سختی را در زمان جنگ تجاری تجربه می‌کنند.  
 
ابهام در مورد مسیر رشد چین در دولت ترامپ و جنگ تجاری‌ای که بین این دو کشور راه افتاده، برای کشورهایی که متکی به چین هستند هم مشکل‌ساز شده است؛ کشورهایی مانند شیلی و برزیل به کالاهای صادراتی چین وابستگی بیشتری دارند. برخی مشتریان آمریکایی دنبال کشورهای تولیدکننده دیگری هستند و به نظر می‌رسد چین نتوانسته مشتریان جدید زیادی بیابد. 
 
به نظر برخی از تحلیلگران ادامه جنگ تجاری، باعث افت رشد تولید در چین خواهد شد؛ زیرا تعرفه‌های صادرات باعث شده تولیدکنندگان میزان کالاهای تولیدشده را کاهش دهند. وضعیت نامشخص تعرفه‌های آینده صادرات، باعث خواهد شد شاهد افت تولید در اقتصاد چین باشیم. 

اسمارت‌فون رول‌شونده ال‌جی در راه است

اسمارتفون رولی ال‌جی

چند ماه پیش شرکت ال‌جی یک پتنت مربوط به اسمارتفون رول‌شونده دارای قلم هوشمند را ثبت کرده بود. اکنون به نظر می‌رسد که این پتنت زودتر از چیزی که فکر می‌کردیم به یک محصول تجاری تبدیل شده است. شرکت ال‌جی در آوریل سال جاری پتنت خود را با نام تجاری LG Rolling در اداره مالکیت معنوی کره‌جنوبی به ثبت رسانده است.

هم‌چنین، کره‌ای‌ها چندین نام تجاری مربوط به اسمارتفون رولی خود را در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) ثبت کرده‌اند که شباهت زیادی به نام تلفن‌های هوشمند رولی دارند. نام‌هایی مانند The Roll، Bi-Roll، Dual Roll، E Roll، Singature R، R Screen، R Canvas، Roll Canvas و Rotolo برخی از اسامی مربوط به تلفن رولی ال‌جی هستند که به همراه نشان تجاری LG Rolling در کره‌جنوبی ثبت شده‌اند.

کره‌ای‌ها این دستگاه را در طبقه‌بندی شماره 9 قرار داده‌اند. این طبقه‌بندی شامل دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌های LED، نمایشگر‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند می‌شود. باتوجه به این موضوع که شرکت ال‌جی به تازگی تلویزیون‌های خمیده خود را وارد بازار کرده است، باید زمان زیادی را نیز صرف تولید تلفن‌های هوشمند رولی کند.

نوشته اسمارت‌فون رول‌شونده ال‌جی در راه است اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

اسمارت‌فون رول‌شونده ال‌جی در راه است

اسمارتفون رولی ال‌جی

چند ماه پیش شرکت ال‌جی یک پتنت مربوط به اسمارتفون رول‌شونده دارای قلم هوشمند را ثبت کرده بود. اکنون به نظر می‌رسد که این پتنت زودتر از چیزی که فکر می‌کردیم به یک محصول تجاری تبدیل شده است. شرکت ال‌جی در آوریل سال جاری پتنت خود را با نام تجاری LG Rolling در اداره مالکیت معنوی کره‌جنوبی به ثبت رسانده است.

هم‌چنین، کره‌ای‌ها چندین نام تجاری مربوط به اسمارتفون رولی خود را در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) ثبت کرده‌اند که شباهت زیادی به نام تلفن‌های هوشمند رولی دارند. نام‌هایی مانند The Roll، Bi-Roll، Dual Roll، E Roll، Singature R، R Screen، R Canvas، Roll Canvas و Rotolo برخی از اسامی مربوط به تلفن رولی ال‌جی هستند که به همراه نشان تجاری LG Rolling در کره‌جنوبی ثبت شده‌اند.

کره‌ای‌ها این دستگاه را در طبقه‌بندی شماره 9 قرار داده‌اند. این طبقه‌بندی شامل دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌های LED، نمایشگر‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند می‌شود. باتوجه به این موضوع که شرکت ال‌جی به تازگی تلویزیون‌های خمیده خود را وارد بازار کرده است، باید زمان زیادی را نیز صرف تولید تلفن‌های هوشمند رولی کند.

نوشته اسمارت‌فون رول‌شونده ال‌جی در راه است اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

پیاده‌سازی سامانه مدیریت اموال وزارت اقتصاد به داتین سپرده شد

 
سامانه مدیریت اموال و دارایی‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی توسط داتین اجرایی می‌شود.
 این سامانه قرار است در کنار ۶ سامانه دیگر وزارت امور اقتصادی و داریی فرایندهای کاری این وزارتخانه را به صورت الکترونیکی مدیریت کند.
سامانه‌های نظارت بر اجرای بودجه، مدیریت و عملیات پرداخت، مدیریت تطبیق، مدیریت درآمد و تامین مالی، مدیریت حسابداری و حسابرسی و سامانه حوزه فرایند برنامه‌ریزی از جمله این سامانه‌ها است. 
 
به گزارش روابط عمومی داتین، وزارت امور اقتصادی و دارایی مناقصه اجرای این سامانه را با موضوع «تولید سامانه نرم‌افزاری و مدیریت اموال و دارایی» بهمن ماه سال گذشته برگزار کرد و این شرکت توانست برنده مناقصه شود.
طبق قرار داد منعقد شده میان وزارت اقتصاد و داتین این شرکت باید در یک دوره زمانی سه ساله، سامانه مورد نیاز وزرات امور اقتصادی و دارایی را تحلیل، طراحی و پیاده سازی کند. همچنین پشتیبانی و نگهداری این سامانه از دیگر تعهدات این شرکت است.