تاثیر استارتاپ‌ها در همگرایی اقتصادی منطقه به قلم حمید فتاحی

از دهه 80 میلادی تاکنون بسیاری از کشورهای صنعتی از سیاست‌ تمرکز بر‌ کسب‌وکارهای بزرگ به سمت ایجاد محیط مناسب برای کسب‌وکارهای نوپا حرکت کرده اند.
از دهه ۸۰ میلادی تاکنون بسیاری از کشورهای صنعتی از سیاست‌ تمرکز بر‌ کسب‌وکارهای بزرگ به سمت ایجاد محیط مناسب برای کسب‌وکارهای نوپا حرکت کرده اند. در سال‌های اخیر، برای مقابله با بحران اقتصادی و مالی سال ۲۰۰۸ و حفظ و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، سیاست‌گذاری‌های صنعتی، از طریق گسترش فرهنگ کارآفرینی و تشویق مشارکت مستقیم شهروندان در روند کارآفرینی، مبتنی بر ایجاد زمینه‌های لازم در گسترش استارتاپ‌ها و به طور کلی ظهور خود اشتغالی بوده است. سرمایه گذاری‌های جدید به عنوان راهی برای اشتغال زایی جوانان که از کمبود فرصت‌های شغلی رنج می‌برند می‌باشد. کسب‌وکارهای نوپا، به عنوان قالب جدیدی از سرمایه‌گذاری‌های نوین مبتنی بر نوآوری، موجب تسریع پذیرش و گسترش مرزهای فناوری می‌شود. 
از جمله اقداماتی که دولت‌ها برای کمک به توسعه استارتاپ‌ها انجام می‌دهند می‌توان از تامین کمک هزینه‌های تحقیق و توسعه، مزایای مالیاتی، حمایت از شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر نام برد. در صنایع تولیدی نیز فناوری‌های دیجیتال باعث ارتقاء الگوهای تولیدی که فرصت‌های جدیدی در بازار ایجاد می‌کند، جریان بیشتر درآمد، ارائه خدمات پیشرفته و افزایش بهره‌وری می‌شود. انتقال اقتصادها به دوران دیجیتال، رشد نوع جدیدی از کسب‌وکارها را بر پایه عوامل و ویژگی‌های کاملا متفاوت از قواعد بازی سنتی ایجاد کرده است.
این تغییرات مجموعه‌ای از فرصت‌ها را برای شرکت‌هایی که قادر به انطباق با پارامترها و ویژگی‌های جدید فناوری‌های دیجیتال هستند عرضه می‌نماید. از این منظر برخی از پویایی‌هایی که برای ترویج ظهور استارتاپ‌های فعال در عرصه دیجیتال، باید مورد توجه سیاست‌گذاران قرار گیرد، ضروری است. پژوهش‌های مبتنی بر کارآفرینی تاکید می‌کند، رویکرد تفسیری برای توسعه استارتاپ‌ها، ایجاد یک اکوسیستم منطقه‌ای مناسب در این زمینه است. با این حال ایجاد یک اکوسیستم برای استارتاپ‌های دیجیتال کاری پیچیده و سنگین است و نیازمند هدایت صحیح و مشارکت فعال بسیاری از بازیگران محلی است. از این رو برای ایجاد محیط‌هایی که باعث رشد و شکوفایی استارتاپ‌ها می‌شوند نیاز به اقدامات جدید سیاست‌گذارانه است و در این میان استارتاپ‌ها نیز نیازمند منابع متفاوتی برای حمایت از شرکت‌های نوپای خود هستند. 
برای دستیابی به این هدف باید چارچوب‌های اقتصادی و اجتماعی حمایتی شکل و پتانسیل‌های اقتصادی گسترده‌تری در اختیار کارآفرینان قرار گیرد. ایجاد شبکه‌ای از استراتژی‌های حمایتی، توسعه رهبری و مشاوره‌ای در سطح منطقه‌ای، به جای تسهیلات مالی صرف که تاثیرات محدودی به دنبال دارد، موجب ایجاد روابطی پایدار و مولد میان تمامی ذینفعان منطقه می‌شود و منابع مالی متنوعی را جذب می‌نماید (مانند فاینانس، سرمایه گذاری جمعی و معاملات پایاپای) که توسعه سیستم نوآوری و پیوستن به مشتریان محلی، تامین کنندگان، دانشگاه‌ها و غیره را به دنبال دارد. 
در ایران نیز طی سالیان گذشته با توجه به گسترش زیرساخت‌های ارتباطی فضای استارتاپی بسیار پررونق بوده است. در حال حاضر اکوسیستم استارتاپی ایران با حضور ارکانی نظیر صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر، فرشتگان کسب ‌وکار و نیروهای خلاق و توانمند به درجه‌ای از بلوغ رسیده که می‌تواند در سطح منطقه فعالیت خود را گسترش دهد. علاوه بر این وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با معرفی و اجرایی کردن کلان طرح «نوآفرین» گامی بلند اما محکم در توسعه این بخش و ایجاد اشتغال برداشته است. این طرح، بخشی از روند ایران هوشمند است که در نهایت به دنبال جایگزینی اقتصاد دیجیتالی با اقتصاد نفتی ایران است. 
علی‌رغم برخی موانع فنی و حقوقی، به نظر می‌رسد حداقل‌های مورد نیاز در زمینه زیرساخت برای رونق کسب و کارهای دیجیتالی در کشور مهیا است و حضور کسب ‌و کارهای ایرانی در کشورهای منطقه با توجه با مولفه‌های اقتصادی روز که صادرات را بسیار توجیه‌پذیر نموده است می‌تواند موجب رشد تصاعدی شرکت‌های داخلی شود. نباید فراموش کرد عمده کشورهای هم ‌مرز با جمهوری اسلامی ایران دارای پتانسیل قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با کسب ‌وکارهای ایرانی نیستند. کسب‌ وکارهای نوپای ایرانی به دلیل وجود مزایایی همچون زبان مشترک با برخی کشورهای منطقه، پیوندهای عمیق فرهنگی اجتماعی، برتری فناوری و نیروی کار متخصص موجود در ایران، پتانسیل بسیار بالایی برای تصاحب بازارهای منطقه‌ای دارند.
اولین قدم برای بین‌المللی شدن کسب‌وکارهای ایرانی حضور این شرکت‌ها در بازارهای منطقه است. کسب سهمی از بازار منطقه هرچند کوچک می‌تواند تجربه گرانسنگی برای آینده کسب ‌وکارهای ایرانی باشد.
در همین راستا برگزاری اجلاس چهارجانبه وزرای ICT چهار کشور مهم منطقه در تهران در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت. هدف از این رویداد ایجاد یک بازار بزرگ منطقه‌ای در حوزه ICT و کسب سهم منطقه‌ای مناسب در آینده اقتصاد دیجیتال در قالب توسعه زیرساخت‌های لازم برای استارتاپ‌های منطقه‌ای بوده است. دستاوردها و تجارب حاصل از این ابتکار چهارجانبه در آینده به سایر کشورهای منطقه قابل تعمیم خواهد بود.
باید توجه داشت تعامل کسب ‌وکارهای ایرانی با هر یک از این سه کشور مزایای منحصر به فردی را شامل خواهد شد. با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از مزیت‌های نسبی موجود در هریک از کشورها بهره‌برداری مناسب نمود. کسب تجربه از فناوری پیشرفته شرکت‌های روسی در زمینه برنامه‌نویسی و امنیت داده، دسترسی مناسب شرکت‌های ترکیه‌ای به بازارهای اروپا (بازاریابی) و بازار مصرف‌گرای آذربایجان از جمله نکاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 
مذاکرات مقدماتی این اجلاس سال گذشته در کشور آذربایجان همزمان با نمایشگاه باکوتل انجام شد. در اجلاس تهران خطوط اصلی ایجاد یک بازار منطقه‌ای مشترک، ایجاد یک مرکز منطقه‌ای حمایت از نوآوری و خلاقیت‌های کسب‌وکارهای نو و تحکیم روابط چهار کشور ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه و ترکیه در حوزهICT و اقتصاد دیجیتال با یکپارچه‌سازی استانداردها تبیین شد. بر این اساس، چهار کشور توافق کردند تا با برگزاری ۸ رویداد تخصصی و عمومی (نمایشگاه) در سال با حضور تمام بازیگران عرصه اقتصاد دیجیتال در منطقه، به ایجاد یک بازار منطقه‌ای قوی‌تر کمک کنند. هدف از ایجاد بازار ایزوله‌کردن آن در قبال اقدامات یکجانبه‌گرایانه امریکا و کمک به رشد و شکوفایی اقتصادی کشورهای منطقه عنوان شده است.
به نظر می‌رسد ایران با برگزاری اجلاس مذکور فرصتی به ایجاد آینده روشن از طریق تولید ثروت داده باشد.
 
 
 

معرفی ۷ مورد از بهترین پلاگین های نوتیفی برای وردپرس

این که یک وب سایت وردپرسی یا هر وب سایت دیگر می تواند به زندگی اش بدون نوتیفی و پلاگین های ارسال نوتیفی سپری کند شکی نیست. اما به هر دلیلی، این روزها توصیه می شود در راستای اهداف وب سایت، از  پلاگین های نوتیفی استفاده شود. برخی از این پلاگین ها، عمومیت دارند و برخی برای کارهای خاصی بکار می روند.

اما ما در این مقاله قصد داریم برای وبمستران، یک لیست عالی از ۷  پلاگین های نوتیفی داشته باشیم تا در هنگام نیاز، میان این همه پلاگین خوب و بد، گرفتار نشوند.

 

پلاگین نوتیفی رایگان برای وردپرس OneSignal

نام کامل این افزونه نوتیفی وردپرس OneSignal – Free Web Push Notifications  است. این برنامه یکی از محبوب ترین پلاگین هاست که حدودا ۹۰ هزار کاربر دارد.

پلاگین نوتیفی رایگان برای وردپرس OneSignal

این افزونه به شما کمک می کند که زمانی که یک پست جدید ارسال می کنید، مخاطب شما نوتیفی روی دسکتاپ خود دریافت کند و متوجه شود که شما در وبلاگ تان مطلبی ارائه کرده اید.

خوشبختانه پلاگین نوتیفی OneSignal  روی تمام پلتفرم های موبایلی، و روی تمام مرورگر ها به خوبی کار می کند. پس نگران از بابت محدودیت ها نباشید.

از جمله ویژگی های دیگر OneSignal  این است که امکان شخصی سازی و گزارش گیری به صورت عالی درد و دست شما را حسابی در تنظیمات باز گذاشته است.

برای دانلود پلاگین OneSignal اینجا را کلیک کنید

 

پلاگین نوتیفی های دلخواه برای وردپرس به نام Notification

نام این پلاگین نیز به طور کامل Notification – Custom Notifications and Alerts for WordPress است. از آن جا که امکان دارد بخواهید بانک پلاگین های وردپرس را سرچ کنید لازم است که نام کامل افزونه را بدانید.

پلاگین نوتیفی های دلخواه برای وردپرس به نام Notification

هر چند این افزونه، به محبوبیت پلاگین OneSignal  نیست اما دارای امکاناتی است که در داخل OneSignal  نمی توانید در دسترس داشته باشید.

مثلا یکی از امکانات این پلاگین این است که می توانید آدرس ایمیل نیز وارد کنید و نوتیفی ها را به ایمیل نیز ارسال کنید.

امتیاز دیگر این افزونه نوتیفی این است که شما می توانید برای هر اقدام در وردپرس، ( نه تنها برای ارسال پست ها ) برای کاربران نوتیفی ارسال کنید. مثلا وقتی محصولی اضافه می کنید یا هر کار دیگری که می کنید به کمک یک دکمه می توانید دیگران را مطلع کنید.

امتیاز دیگر این که شما می توانید بر اساس معیارهای خاصی نوتیفی تنظیم کنید و ارسال کنید. و اما ویژگی عالی برای تمام نوتیفی هایی که با این برنامه ارسال می کنید این است که کامنت پذیر هستند و کاربران می توانند نظر خود را روی نوتیفی ها ارسال کنند.

برای دانلود این پلاگین عالی کلیک کنید

 

پلاگین نوتیفی ایمیلی وردپرس Better Notifications for WordPress

اگر بیش از نوتیفی های دسکتاپ به نوتیفی ها و اعلان های ایمیلی علاقه دارید، بد نیست که Better Notifications for WordPress را تست کنید.

پلاگین نوتیفی ایمیلی وردپرس Better Notifications for WordPress

شما می توانید از این نرم افزار به صورت رایگان و پولی استفاده کنید.

به کمک نسخه رایگان می توانید اعلان ها را برای افراد، یا به چند نفر، یا به صورت تکی ارسال کنید. اما نسخه پولی به شما امکانات اضافی برای شخصی سازی می دهد.

برای دانلود این پلاگین نوتیفی وردپرس کلیک کنید.

 

پلاگین نمایش نوتیفی وردپرس در نوتیفی بار با WP Notification Bars

WP Notification Bars یک نرم افزار معمولی برای ارسال نوتیفی روی سیستم مخاطبین و کاربران سایت شما نیست. به کمک این پلاگین می توانید روی سایت خود در قسمت نوتیفی بار، یک سری نوتیفی ها نمایش دهید.

پلاگین نمایش نوتیفی وردپرس در نوتیفی بار با WP Notification Bars

این افزونه یک انتخاب عالی برای زمانی است که می خواهید یک خبر مهم را به اطلاع کاربران برسانید یا این که محصولی را تبلیغ کنید.

WP Notification Bars دارای امکانات عالی است. مثلا شما می توانید مشخص کنید که نوتیفی مورد نظر جای ثابت داشته باشد یا داینامیک باشد. یا این که می توانید مشخص کنید که این نوتیفی صرفا در صفحات خاصی نمایش داده شود.

برای دانلود این پلاگین کلیک کنید

 

افزونه نوتیفی Push Notifications for WordPress Lite برای ورد پرس

اگر هدف شما این است که نوتیفی های وب سایت وردپرسی تان را صرفا برای کاربران موبایلی یعنی اندرویدی ها و آیفون ارسال کنید، Push Notifications for WordPress (Lite) یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست.

افزونه نوتیفی Push Notifications for WordPress Lite برای ورد پرس

این افزونه به صورت پولی و رایگان ارائه می شود. در نسخه رایگان شما فقط قادر خواهید بود برای هر پست روی سایت خود، ۱۰۰۰ نوتیفی برای اندرویدی ها و ۱۰۰۰ نوتیفی برای آی او اسی ها ارسال کنید.

اگر این شمار راضی تان نمی کند به ناچار نسخه پولی آن را خریداری کنید.

به نظر می رسد برای یک وب سایت کوچک این پلاگین رایگان نوتیفی وردپرس عالی باشد.

برای دانلود این پلاگین کلیک کنید

 

افزونه نوتیفی WPFront Notification Bar برای وردپرس

همانطور که می توانید از نام این پلاگین حدس بزنید ، WPFront Notification Bar افزونه دیگری است که اعلان ها را در یک نوار نمایش می دهد.

افزونه نوتیفی WPFront Notification Bar برای وردپرس

این نرم افزار دارای برخی از ویژگی های خوب مانند امکان تنظیم تاریخ های شروع و پایان برای اطلاع رسانی و همچنین بستن خودکار است. گزینه های دیگر به شما امکان می دهد رنگ ها ، اندازه ، مکان را تنظیم کنید (مثلاً در کدام صفحه و در کجا نوتیفی نمایش داده شود). همچنین می توانید انتخاب کنید که آیا پس از تعداد مشخصی از ثانیه ، اعلان به صورت خودکار بسته می شود یا خیر.

برای دانلود این افزونه وردپرس کلیک کنید

 

Cookie Notice for GDPR پلاگین وردپرسی برای نوتیفی

این افزونه آخرین موردی است که در این لیست آورده ایم و از اهمیت بالایی برخوردار است. با کمک این افزونه از قوانین کوکی ها استفاده خواهید کرد و بر اساس قوانین اروپا، از کوکی های سیستم کاربران جهت برنامه ریزی ارسال نوتیفی ها استفاده خواهید کرد.

Cookie Notice for GDPR پلاگین وردپرسی برای نوتیفی

نکته ای که وجود دارد این است که، این افزونه برای کسانی که روی سرور های داخلی سایت دارند، نتوانند دقیق از این افزونه یاری بگیرند. باید تست کنید و وضعیت را بسنجید.

اما تعداد نزدیک به ۱ میلیون کاربر فعال برای این افزونه نشان می دهد که رویکرد این برنامه برای جذب کاربر، و استفاده از کوکی ها طبق استانداردهای حاکم بر اروپا موفق بوده است.

این افزونه به شما این امکان را می دهد که به راحتی، نوتیفی ها را شخصی سازی کنید و بر اساس محدودیت های امنیتی آن ها را ارسال کنید.

برای استفاده از این افزونه کلیک کنید

 

چرا افزونه های نوتیفی وردپرس مهم هستند؟

امروزه شمار وب سایت ها روز به روز در حال افزایش است. شما نیاز دارید تا از میان رقبا خودتان به سمت مخاطبین تان بروید. با هجوم وب سایت های مختلف و سرگرمی های متفاوت، کاربری که به سایت شما علاقه دارد شاید اصلا فراموش کند که چنین وب سایتی هم هست و دوباره برای دیدار از سایت شما برنامه ریزی نکند.

وجود این افزونه های نوتیفی به هر ترتیب که شده، کمک می کند هشداری دریافت کند و به سمت سایت شما بیاید.

این افزونه ها در اصل ابزاری برای ارتباط با مخاطب و تاثیر گذاری برای آن هاست.

البته که شما می توانید امتیازهای بیشتری را برای ان ها برشمرید.

نظرتان را در این باره برای ما بگویید

منبع

 

نوشته معرفی ۷ مورد از بهترین پلاگین های نوتیفی برای وردپرس اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.

پیش‌بینی سونی از کاهش فروش هندست‌های اکسپریا در ادامه سال مالی حکایت دارد

شرکت سونی در سال مالی 2014 مجموعا 40 میلیون اسمارت‌فون را به فروش رساند. اما چالش‌های جدید پیش روی کمپانی بدان معناست که تنها پس از گذشت 5 سال، غول ژاپنی در جدیدترین پیش‌بینی میزان فروش خود رقم 40 میلیونی پیشین را به 4 میلیون واحد تقلیل داده است.

علیرغم پیش‌بینی‌های اولیه برای فروش 5 میلیون دستگاهی اسمار‌ت‌فون طی سال مالی 2019 (حد فاصل 1 آوریل 2019 تا 31 مارس 2020) اکنون سونی پیش‌بینی‌های خود را مورد بازنگری قرار داده و به‌دنبال پشت سر گذاشتن یک دوره 3 ماهه کاملا وحشتناک که در آن تنها 900 هزار اسمارت‌فون فروخته شد؛ برآورد فروش سالیانه خود را به 4 میلیون دستگاه کاهش داد. این رقم نشان‌دهنده ثبت یک رکورد ضعیف توسط کمپانی و فروش کم‌تر از 1 میلیون دستگاهی اسمارت‌فون‌های سونی طی یک دوره زمانی 3 ماهه برای نخستین بار است. به منظور دستیابی به چشم‌اندازی بهتر از این مشکل بایستی خاطرنشان کرد که تنها 12 ماه قبل شرکت سونی موفق شد فروش چشمگیر 2 میلیون دستگاهی را تجربه نماید.

اسمارتفون سونی اکسپریا 1

طی 2 ماهه نخست دوره زمانی 3 ماهه، سونی هیچ‌گونه محصول بزرگی را روانه بازار نکرد و در عوض تا حدود زیادی به فروش اسمارت‌فون‌های اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس تکیه کرد. اما با نزدیک شدن به آغاز ماه ژوئن، غول ژاپنی جدیدترین پرچم‌دار خود با نام اکسپریا 1 را در اکثر بازارهای بین‌المللی عرضه کرد. این اسمارت‌فون به‌طور مکرر از فهرست موجودی بسیاری از بازارها خارج شد و این موضوع نهایتا از نرخ تقاضای بالا برای هندست مذکور حکایت داشت. با این‌حال آخرین آمار مربوط به فروش کمپانی نشان می‌دهد که در حقیقت، فرآیند تامین موجودی هندست در بازار به‌صورت محدود اجرا شده است.

میزان زیان‌دهی مالی واحد اسمارت‌فون سونی طی 3 ماهه گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ چرا که کمپانی ژاپنی، دیگر گزارش مالی مجزا برای کسب‌وکار خود را منتشر نمی‌کند. سونی پیش‌تر هشدار داده بود که احتمالا تا دوره 3 ماهه منتهی به مارس سال 2021 به سودآوری نخواهد رسید. کمپانی امیدوار است که با ادامه روند کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش میزان فروش خود به‌دنبال آغاز محبوبیت بیش‌تر اسمارت‌فون‌های 5G به این هدف دست پیدا کند.

نوشته پیش‌بینی سونی از کاهش فروش هندست‌های اکسپریا در ادامه سال مالی حکایت دارد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

پیش‌بینی سونی از کاهش فروش هندست‌های اکسپریا در ادامه سال مالی حکایت دارد

شرکت سونی در سال مالی 2014 مجموعا 40 میلیون اسمارت‌فون را به فروش رساند. اما چالش‌های جدید پیش روی کمپانی بدان معناست که تنها پس از گذشت 5 سال، غول ژاپنی در جدیدترین پیش‌بینی میزان فروش خود رقم 40 میلیونی پیشین را به 4 میلیون واحد تقلیل داده است.

علیرغم پیش‌بینی‌های اولیه برای فروش 5 میلیون دستگاهی اسمار‌ت‌فون طی سال مالی 2019 (حد فاصل 1 آوریل 2019 تا 31 مارس 2020) اکنون سونی پیش‌بینی‌های خود را مورد بازنگری قرار داده و به‌دنبال پشت سر گذاشتن یک دوره 3 ماهه کاملا وحشتناک که در آن تنها 900 هزار اسمارت‌فون فروخته شد؛ برآورد فروش سالیانه خود را به 4 میلیون دستگاه کاهش داد. این رقم نشان‌دهنده ثبت یک رکورد ضعیف توسط کمپانی و فروش کم‌تر از 1 میلیون دستگاهی اسمارت‌فون‌های سونی طی یک دوره زمانی 3 ماهه برای نخستین بار است. به منظور دستیابی به چشم‌اندازی بهتر از این مشکل بایستی خاطرنشان کرد که تنها 12 ماه قبل شرکت سونی موفق شد فروش چشمگیر 2 میلیون دستگاهی را تجربه نماید.

اسمارتفون سونی اکسپریا 1

طی 2 ماهه نخست دوره زمانی 3 ماهه، سونی هیچ‌گونه محصول بزرگی را روانه بازار نکرد و در عوض تا حدود زیادی به فروش اسمارت‌فون‌های اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس تکیه کرد. اما با نزدیک شدن به آغاز ماه ژوئن، غول ژاپنی جدیدترین پرچم‌دار خود با نام اکسپریا 1 را در اکثر بازارهای بین‌المللی عرضه کرد. این اسمارت‌فون به‌طور مکرر از فهرست موجودی بسیاری از بازارها خارج شد و این موضوع نهایتا از نرخ تقاضای بالا برای هندست مذکور حکایت داشت. با این‌حال آخرین آمار مربوط به فروش کمپانی نشان می‌دهد که در حقیقت، فرآیند تامین موجودی هندست در بازار به‌صورت محدود اجرا شده است.

میزان زیان‌دهی مالی واحد اسمارت‌فون سونی طی 3 ماهه گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ چرا که کمپانی ژاپنی، دیگر گزارش مالی مجزا برای کسب‌وکار خود را منتشر نمی‌کند. سونی پیش‌تر هشدار داده بود که احتمالا تا دوره 3 ماهه منتهی به مارس سال 2021 به سودآوری نخواهد رسید. کمپانی امیدوار است که با ادامه روند کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش میزان فروش خود به‌دنبال آغاز محبوبیت بیش‌تر اسمارت‌فون‌های 5G به این هدف دست پیدا کند.

نوشته پیش‌بینی سونی از کاهش فروش هندست‌های اکسپریا در ادامه سال مالی حکایت دارد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

روی کاغذ همه چیز خوب است!

 
الکترونیکی بودن خدمات تنها به ارائه خدمت توسط سازمان مربوطه خلاصه نمی­‌شود بلکه شامل مراحل ارائه خدمت، تولید خدمت، درخواست خدمت و اطلاع­‌رسانی نیز می­‌شود. هر وزارتخانه تعاملات بسیار زیادی با سایر سازما­ن­‌ها و دفاتر ذیربط خود دارد که وزارت اقتصاد بیش‌ترین تعاملات را با سازمان حسابرسی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دارد ولی با این وجود اکثر استعلامات آن به صورت کاملا غیر الکترونیکی انجام می­‌شود.
 
به گزارش ایسنا، طبق ماده ۶۷ برنامه ششم توسعه، تمام دستگاه­های اجرایی موظف به فراهم کردن امکان الکترونیک تبادل اطلاعات و پاسخ گویی به استعلام­ دستگاه­‌های اجرایی و الکترونیکی کردن کلیه خدمات و فرایندهای اداری به ترتیب تا پایان سال دوم و سوم اجرای این برنامه هستند. اما با وجود تاکید صریح قوانین در سطوح مختلف بر ضرورت اجرایی شدن دولت الکترونیک، همچنان روند اجرای آن با سرانجام مطلوب فاصله دارد. این وضعیت واکنش رئیس جمهور را نیز در جلسه رسمی هیئت دولت به همراه داشته که از ضعف­ سازمان­‌های دولتی در الکترونیکی کردن بسیاری از خدمات عمومی و مجوزهای کسب و کار ابراز نارضایتی کرد و دستگاه‌های اجرایی را موظف به پیگیری این موضوع کرد. 
 
مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه پژوهشکده مطالعات توسعه جهاد دانشگاهی با همکاری خبرگزاری ایسنا و بر اساس ارزیابی و بررسی‌های کارشناسی در حوزه‌ی دولت الکترونیک و بهبود فضای کسب و کار، سلسله مباحثی را در خصوص کارنامه دستگاه‌های اجرایی در عمل به تکالیف مربوط به الکترونیکی کردن خدمات، مجوزها و استعلام‌ها تهیه کرده است که به صورت متناوب منتشر می‌شود. گزارش سوم از این مجموعه به بررسی عملکرد وزارت امور اقتصاد و دارایی  اختصاص دارد.
 
 قوانین و مقررات مربوط به حوزه دولت الکترونیک، وظیفه نظارت بر اجرایی شدن و کنترل پیشرفت فرایند دولت الکترونیک را به عهده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان اداری و استخدامی کشور گذاشته است. بدین منظور، سازمان فناوری اطلاعات اقدام به تهیه و انتشار گزارشی جهت ارزیابی روند الکترونیکی شدن خدمات به صورت متوالی نمود که پنجمین دوره ارزیابی این گزارش در خردادماه سال ۱۳۹۸ منتشر شد.
 
همچنین، سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در سال ۱۳۹۵ گزارشی تحت عنوان «خدمات دستگاه­های اجرایی از منظر دولت الکترونیک» را در اختیار عموم قرار داد. هر دو این گزارش­ها براساس مدل بین‌­المللی بلوغ پنج مرحله­‌ای که توسط سازمان ملل متحد ارائه شده بود، تدوین شده­ است. این مدل از مراحلی مشخصی شامل حضور در وب یا اطلاع­رسانی، تعاملی یا درخواست خدمت، تراکنشی یا ارائه خدمت، یکپارچگی و مشارکت تشکیل شده است. لازم به ذکر است که در این مدل، خدمات باید به صورت تکاملی در مراحل بلوغ مرحله به مرحله طی شود و امکان تغییر ترتیب مراحل وجود ندارد. در ادامه این گزارش سعی داریم بر اساس این مدل به بررسی عملکرد وزارت اقتصاد بپردازیم.
 
جایگاه وزارت اقتصاد در تحقق دولت الکترونیک
 
ستاد وزارت امور اقتصاد و دارایی در رتبه‌­بندی سازمان­‌ها براساس امتیاز کل در میان ۱۰۵ سازمان مورد بررسی فاوا، رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است. البته بیمه مرکزی، سازمان سرمایه­‌گذاری و کمک­‌های اقتصادی و فنی ایران، سازمان فروش اموال تملیکی و سازمان امور مالیاتی کشور به ترتیب چهار دستگاه برتر در این رتبه­‌بندی بوده که همگی جزو سازمان­‌های تابعه وزارت اقتصاد هستند.
 
در گزارش سازمان اداری و استخدامی، تعداد خدمات ستادی که توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی ارائه می­‌شود در مجموع ۳۰ مورد ذکر شده است که ۷درصد آن خدمت به شهروندان، ۶۵ درصد آن خدمت به دستگاه­‌های دولتی و ۲۸ درصد آن خدمت به کسب­ و کارها ارائه می­‌شود. لذا می­‌توان ملاحظه کرد که با توجه به ماهیت خدمات این وزارت، دستگاه­‌های دولتی بیش‌ترین خدمت­‌گیرندگان آن می­‌باشند.
 
اما در دسته­‌بندی دیگر بیشتر خدمات ارائه­‌شده از جانب این وزارتخانه مرتبط با رویدادهای کسب­‌وکار، مدارک و گواهینامه­‌ها، مالیات و ثبت مالکیت است؛ بنابراین خدمات آن ارتباطی با سایر رویدادهای زندگی شهروندان ندارد. لذا، براساس آخرین گزارش منتشر شده از جانب سازمان اداری و استخدامی، بیشترین خدمات وزارت اقتصاد مربوط به کسب­‌وکار است.
 
 
همچنین الکترونیکی بودن خدمات تنها به ارائه خدمت توسط سازمان مربوطه خلاصه نمی­‌شود بلکه شامل مراحل ارائه خدمت، تولید خدمت، درخواست خدمت و اطلاع­‌رسانی نیز می­‌شود. هر وزارتخانه تعاملات بسیار زیادی با سایر سازما­ن­‌ها و دفاتر ذیربط خود دارد. وزارت اقتصاد بیش‌ترین تعاملات را با سازمان حسابرسی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دارد ولی با این وجود اکثر استعلامات آن به صورت کاملا غیر الکترونیکی انجام می­‌شود.
 
در گزارش دوره پنجم که توسط سازمان فناوری منتشر شده است ۳۰ خدمت مورد ارزیابی قرار گرفته است. در گزارش سازمان اداری و استخدامی نیز ۳۰ خدمت معرفی و ارزیابی شده­‌اند. نکته­ مهم در اینجا این است که اگر با توجه به خوداظهاری مسئولین، وزارت اقتصاد رتبه اول را در تحقق الکترونیکی کردن خدمات در بین دستگاه­‌های اجرایی به خود اختصاص داده است پس آیا این وزارتخانه از سال ۱۳۹۵ که گزارش سازمان اداری و استخدامی منتشر شد تا سال ۹۸ خدمات دیگری جهت ارزیابی ارائه نکرده است؟ اگر تعداد خدمات الکترونیکی شده افزایش یافته­‌اند پس چرا در ارزیابی مذکور شرکت داده نشده­‌اند؟
 
طبق گزارش دوره پنجم سازمان فاوا، وزارت اقتصاد ۹۱درصد خدمات خود را در سطح حضور در وب و ۸۴درصد خدمات را در سطح تراکنشی به صورت الکترونیکی ارائه می­‌دهد. در حالیکه در گزارش دوره چهارم این ارقام به ترتیب ۹۹ درصد و ۹۳درصد بوده­‌اند. دلیل این کاهش چیست؟ از طرفی در گزارش دوره چهارم ۳۷ خدمت در وزارت مزبور مورد ارزیابی قرار گرفته­‌اند، در صورتی که این تعداد در دوره پنجم به ۳۰ مورد تقلیل یافته است. مسئله­‌ای که مطرح می­‌شود این است که اگر این ۷ خدمت در دوره چهارم الکترونیکی شده­‌اند، پس چرا در دوره پنجم حاضر به حضور در ارزیابی نبودند؟
 
با مقایسه­‌ی دوره­‌های ارزیابی چهارم و پنجم مشاهده می­‌شود که وزارت اقتصاد در مراحل حضور در وب، تراکنشی، یکپارچگی افت و در مرحله­‌ی مشارکتی پیشرفت داشته است. همچنین، امتیاز کلی این وزارتخانه در دوره چهارم ۹۵.۲۹ درصد بوده ولی در دوره پنجم به ۸۸.۶۹ درصد کاهش داشته است.
 
وضعیت خدمات الکترونیکی سازمان‌های تابعه وزارت اقتصاد
 
وزارت امور اقتصاد و دارایی بجز بیمه مرکزی از ۱۰ سازمان تابعه (سازمان امور مالیاتی، گمرک، سازمان خصوصی، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان اموال تملیکی، پژوهشکده امور اقتصادی، سازمان حسابرسی، شرکت سرمایه­‌گذاری خارجی ایران، سازمان سرمایه­‌گذاری و کمک­‌های اقتصادی و فنی ایران و  شرکت سهامی چاپخانه دولتی ایران) تشکیل شده است.
 
در گزارش ارزیابی دوره چهارم، ۷ سازمان و در دوره پنجم، ۶ سازمان تابعه در ارزیابی شرکت کرده­‌اند. سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سهامی چاپخانه و پژوهشکده اقتصادی در هر دو دوره و شرکت سرمایه­‌گذاری خارجی ایران در ارزیابی دوره پنجم شرکت نکرده است. این شرکت در دوره چهارم در مرحله حضور در وب ۳۶درصد و در مرحله تعاملی ۱۰۰ درصد خدمات آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شد؛ لذا عدم حضور در مرحله پنجم ارزیابی به چه معناست؟ علاوه بر سازمان بورس، شرکت سهامی چاپخانه و پژوهشکده اقتصادی، سازمان امور مالیاتی نیز در گزارش سازمان اداری و استخدامی شرکت نکرده‌اند.
 
بنابر آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان فاوا، سازمان حسابرسی و سازمان جمع­‌آوری و فروش اموال تملیکی به ترتیب با ۳۰ درصد و ۲۶درصد رشد بیشترین پیشرفت و سازمان گمرک با ۲۷ درصد نزول بیشترین پس­رفت را در بدست آوردن امتیاز کل مراحل مدل بلوغ به خود اختصاص داده‌اند.
 
 
مسئله بسیار مهمی که ما در اجرایی ساختن دولت الکترونیک با آن مواجه هستیم این است که دستگاه­‌های اجرایی پیش از سپری کردن مراحل پیشین یکسره به­ سراغ مرحله تراکنشی می­‌روند؛ در حالیکه، در ابتدا کاربر باید از وجود سامانه و درگاه­‌های الکترونیکی اطلاع کامل داشته باشد. چنین اخلالی در وزارت اقتصاد و سازمان­های تابعه­‌ی آن بسیار مشاهده می­‌شود.
 
برای مثال، سازمان گمرک ۹۵ درصد تراکنش­های خود را به صورت الکترونیکی انجام می­‌دهد در صورتی که در مرحله حضور در وب تنها ۶۵ درصد فعال است. در این میان با توجه به تعداد خدمات الکترونیکی ارزیابی شده، سازمان امور مالیاتی با کسب امتیاز کل ۹۲.۷۵ درصد بالاترین امتیاز و بیشترین درصد پوشش مراحل مختلف مدل بلوغ را به خود اختصاص می­‌دهد.
 
علاوه بر این تعداد ۲۷ تبادل اطلاعاتی توسط دستگاه­‌های اجرایی با سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران صورت می­ گیرد که از این میان تنها ۱۰ تبادل به صورت الکترونیکی انجام می­‌شود. آنچه در گزارش سازمان فناوری اطلاعات مشهود است، تعداد محدودی از خدمات هر سازمان­ تابعه مورد بررسی قرار گرفته است که این امر ممکن است باعث ایجاد اختلاف میان درصد رشد محاسبه شده در هر سازمان با میزان رشد واقعی داشته باشد. در نهایت سازمان حسابرسی با ۳۱.۹۴ درصد رشد در امتیاز کل، جزو ۱۰ سازمان دارای بیشترین رشد در ارزیابی نوبت پنجم نسبت به نوبت چهارم است.
 
الکترونیکی بودن مراحل دسترسی به خدمات وزارت امور اقتصاد و دارایی
 
طبق گزارش سازمان اداری و استخدامی، ۲۲ خدمت از ۳۰ خدمت این وزارت به صورت کاملا الکترونیکی «اطلاع­‌رسانی» می­شوند. مرحله­‌ی «درخواست خدمت» تنها برای ۷ خدمت به صورت کاملا الکترونیکی انجام می‌­شود. مرحله «تولید خدمت»، برای ۱۳ خدمت به صورت کاملا الکترونیکی انجام می­‌شود و مرحله­‌ی «ارائه خدمت» نیز برای ۱۱ خدمت به صورت کاملا الکترونیکی انجام می­‌شود. بنابراین کمتر از ۵۰ درصد خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط وزارتخانه اقتصاد به صورت کاملا الکترونیکی در سطح «ارائه خدمت» عمل می­‌کنند.
 
تعداد خدمات الکترونیکی مذکور در گزارش سازمان فناوری اطلاعات هم به تعداد ۳۰ خدمت عنوان شده است. این درحالی است که گزارش سازمان فناوری مربوط به خرداد ۹۸ است و انتظار می­‌رود تعداد خدمات الکترونیکی وزارت اقتصاد در طی این سال­ها تا حدی توسعه یافته و به بیش از ۳۰ مورد رسیده باشد. ولی گویا روند الکترونیکی شدن درمورد وزارت اقتصاد تغییری نکرده است و چگونگی ادعای تحقق ۶۲ درصدی دولت الکترونیک مشخص نیست.
 
نمونه ­ای از رضایت عمومی از اجرای دولت الکترونیک در وزارت اقتصاد!
 
وزارت امور اقتصادی و دارایی، رتبه نخست دستگاه‌های اجرایی کشور را در شاخص رشد تحقق اهداف دولت الکترونیک به دست آورده است که رویکرد نوین این وزارتخانه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات از اصلی‌ترین دلایل این موفقیت است. چندی پیش معاون وزیر اقتصاد بیان کرد که استعلام مجوزهای کسب­‌وکار برای تولیدکنندگان، سرمایه­‌گذاران و کارآفرینان از مهمترین مشکلات اقتصادی کشور است؛ به همین منظور مرکز ملی پایش محیط کسب­‌وکار در تلاش است که نظام مجوزدهی کشور را به­‌صورت الکترونیکی یکپارچه و فرایند آن را تسهیل کند بنابراین ۴ سامانه راه­‌اندازی شدند که قرار است متقاضیان درخواست و اعترضات خود را در این سامانه­‌ها ثبت کنند. ولی مسئله مهم آن است که این سامانه­‌ها تا چه حد توانسته­‌اند فرایند کسب مجوز کسب­‌وکار را در سالی که به نام رونق تولید ملی نام­‌گذاری شده است، تسهیل بخشند؟
 
آن روی سکه آن است که رفت و آمدهای متوالی و سر و کله زدن با کلمات و برگه‌ها و اسناد حقوقی همچنان بسیار کلافه کننده است و بسیاری از افرادی که دنبال ثبت شرکت بوده‌اند، به دلیل مواجه شدن با این حجم از فعالیت و نداشتن اطلاعات کافی و رفت و آمد زیاد و پرداخت هزینه‌های متوالی و دوباره کاری­‌های مرسوم از این فرآیند خسته شده و به راحتی قید ثبت شرکت و رویاهای خود را می‌زنند یا باید طی کردن این مراحل را به یک وکیل یا شرکت حقوقی بسپارند که بسیار پرهزینه تمام می­‌شود. بعد از گذراندن مراحل نفس­گیر ثبت شرکت، دریافت کد اقتصادی، پرونده دارایی و دفاتر پلمپ مالیاتی علی­رغم این‌که در سیستم به صورت الکترونیکی تعریف شده­ اند، نیاز به حضور در اداره دارایی و تشکیل پرونده دارد که کار خسته کننده و پیچیده‌ای است.
 
سخن آخر
 
 با توجه به مطالبی که پیش‌تر بیان شد، تعداد کل خدمات دستگاه­‌ها ۵۴۷ مورد است که از این بین ۹۲ خدمت به­‌صورت الکترونیکی ارائه می­‌شوند. بنابراین نسبت خدمات الکترونیکی به تعداد کل خدمات ۱۷ درصد است که متاسفانه وضعیت مطلوبی را نشان نمی­‌دهد. این نسبت درمورد استعلام­‌ها و تبادل­‌های اطلاعاتی ۲۴ درصد است که گرچه نسبت به خدمات وضعیت بهتری دارد، اما درکل این نسبت جهت تحقق دولت الکترونیک راضی کننده نیست. وزارت اقتصاد به­‌دلیل آنکه سهم عمده­‌ای در رونق کسب­‌وکار و ارائه مجوز دارد، نقش به­‌سزایی در رونق تولید در کشور ایفا می­‌کند. لذا انتظار می­‌رود با توجه به گستردگی وظایف مربوط به این وزارتخانه و تاثیر آن کاهش فساد و ارتقا شفافیت، روند الکترونیکی شدن خدمات آن با سرعت بیشتری صورت گیرد.

کارآفرینی در اقتصاد دیجیتال

رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات گفت: کارآفرینی و ایجاد شغل در رشته‌های جدید به خصوص اقتصاد دیجیتال به حدی زیاد است که نباید از این مهم غافل شد، برهمین اساس این دانشکده به دنبال این است که اقتصاد دیجیتال را آموزش دهد.
 
 
صادق عباسی شاهکوه ‌رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به وظایف این دانشکده برای آموزش نیروهای مهارتی گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما و اصلی‌ترین ماموریتی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما واگذار کرده است، آموزش مهارت به دانشجویان است.
 
وی افزود: این دانشکده بر اساس ماموریت‌هایی که تعیین شده، به دنبال این است که اقتصاد دیجیتال را آموزش دهد تا آموزش این رشته منجر به خلق شغل شود.
 
عباسی شاهکوه در ادامه تصریح کرد: کارآفرینی و ایجاد شغل در رشته‌های جدید به خصوص اقتصاد دیجیتال به حدی زیاد است که نباید از این مهم غافل شد.
 
رئیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات اظهار داشت: بر همین اساس با استفاده از تجربیات بین‌المللی، گام‌هایی را در جهت تحقق این موضوع برداشته‌ایم، البته آموزش دیجیتال، آموزش‌های کوتاه‌مدتی است که می‌توان با کمک دیگر وزارتخانه‌ها این آموزش‌ها را تا حد زیادی فراگیر کرد.

نرم افزاری که خنده های مصنوعی را شناسایی می کند

 
محققان نرم افزاری ابداع کرده اند که با استفاده از هوش مصنوعی قادر به شناسایی لبخندهای مصنوعی است.
 
 در آینده نزدیک  افراد به سختی می توانند رایانه ها را گول بزنند و وانمود کنند خوشحال هستند. در همین راستا محققان دانشگاه بردفورد انگلیس نرم افزاری ابداع کرده اند که می تواند خنده های مصنوعی را شناسایی کند.
 
محققان به رهبری «حسن یوگیل» در این پژوهش از دو مخزن اطلاعاتی استفاده کردند که در یکی از آنها ویدئوهایی از افراد در حال خنده واقعی و در دیگری کلیپ هایی از افراد با خنده های مصنوعی وجود داشت.
 
در مرحله بعد از الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده شد تا صورت افراد در این ویدئوها علامت گذاری شود. به این ترتیب الگوریتم مشخص کرد بخش های مختلف صورت از جمله دهان، گونه ها و چشمان هنگام لبخند تا چه حد تغییر می کنند. هرچند تمایزهایی بین دو گروه وجود داشت اما مهمترین آنها مربوط به چشمان بود. افرادی که به طور واقعی می خندیدند  ماهیچه های دور چشمان خود را ۱۰ درصد بیشتر از افرادی حرکت می دادند که لبخندشان مصنوعی بود.
 
 این نرم افزار پس از آموزش توانست ویدئوهای افراد در حال خنده را ارزیابی کند وبه طور دقیق  واقعی بودن لبخند فرد را تشخیص دهد. کارشناسان امیدوارند به تدریج از این فناوری در سیستم های امنیتی بیومتریک و مطالعات روانشناسی استفاده کنند.

دانلود ویدیو فیس بوک در آیفون با فایل منجر MyMedia

برنامه فیس بوک یا بهتر بگویم، سایت فیس بوک، به عنوان محبوب ترین و پر بازدید ترین وب سایتی به شمار می آید که تا کنون روی کره زمین ساخته شده است. آیا می دانید در آخرین آماری که گرفته شده است، این شبکه دارای ۲٫۳ میلیارد کاربر است؟ با این حال، فیس بوک، بیشتر روی پلتفرم های اندروید و ios در دسترس است. نرم افزار ios فیس بوک، یک سرویس عالی برای همراهی با فیس بوک است اما یک مشکل وجود دارد. امکان دانلود ویدیو فیس بوک در آیفون به راحتی و سادگی وجود ندارد. از این رو ما بر آن شدیم تا ترفند های دانلود ویدیو فیس بوک در آیفون را به شما آموزش دهیم

 

راه حل مشکل دانلود ویدیو فیس بوک در آیفون

راه حلی که برای حل مشکل دانلود ویدیو فیس بوک در آیفون به نظرمان رسیده، نرم افزار فایل منجر MyMedia است. MyMedia فایل منجری است که اجازه می دهد از سایت ها فیلم دانلود کنید و به راحتی، آن ها را در اختیار بگیرید.

امتیاز دیگری که این فایل منجر دارد، این است که واقعا رایگان است.

 

شیوه دانلود ویدیو فیس بوک در ios

برای این که موفق به دانلود ویدیو فیس بوک در آیفون شوید کافی است که ابتدا، اپلیکیشن را نصب کنید. اینجا را کلیک کنید تا این نرم افزار را دانلود کنید.

برای این که این نرم افزار روی گوشی تان خوب کار کند نیاز دارید تا سیستم عامل تان  iOS 9 به بالا باشد.

بعد از این که این اپلیکیشن را نصب کردید، می توانید عملیات دانلود فیلم های فیس بوک در آیفون را شروع کنید.

برای شروع:

نرم افزار فیس بوک یا وب سایت فیس بوک را باز کنید و با ورود نام کاربری و پسورد خود، به داخل صفحه ای بروید که می خواهید ویدیویی از آن دانلود کنید.

اگر ویدیوی یاد شده در حالت Public نشر داده شده باشد، با نرم افزار MyMedia  قابل شناسایی است. در غیر اینصورت از دست این نرم افزار کاری بر نمی آید.

در ادامه باید لینک فیلم مورد نظر را کپی کنید. برای این کار به مسیر Share button -> More Options -> Copy بروید و همانطور که در عکس زیر می بینید این لینک به تو اتوماتیک در کلیپبرد شما ذخیره می شود.

دانلود ویدیو فیس بوک در آیفون

در ادامه، بدون هیچ کار اضافی به سراغ اپلیکیشن  MyMedia بروید و مرورگر داخلی آن را باز کنید و آدرس fbdown.net را در داخل آن بنویسید.

دانلود ویدیو فیس بوک در آیفون

و در ادامه، وقتی که وب سایت باز شد آدرسی که در کلیپبرد ذخیره شده است را در داخل آن پیست کنید.

 

دانلود ویدیو فیس بوک در  ios

با این کار وب سایت مورد نظر متوجه می شود که قصد دارید فیلمی از فیس بوک را دانلود کنید. در ادامه به شما در مورد کیفیت دانلود سوال می شود.

دانلود ویدیو فیس بوک در آیفون

کیفیت دانلود مورد نظر را انتخاب کنید. مثلا شما می توانید حالت استاندارد را انتخاب کنید یا کیفیت hd را انتخاب نمایید.

در ادامه نامی برای فایل دانلودی خود انتخاب کنید و اینتر را روی گوشی تان بزنید تا عملیات دانلود همانطور که دوست دارید انجام شود.

وقتی که دانلود فیلم فیس بوک تمام شد، نوتیفی مشاهده می کنید. در انتهای صفحه نوتیفی محلی است که می توانید از طریق آن فیلم را مشاهده کنید

در انتهای همین صفحه نوتیفی تب های مختلفی وجود دارد. روی تب Media کلیک کنید.

دانلود ویدیو فیس بوک در آیفون

با انتخاب این گزینه آپشن های مختلف برای فیلم مورد نظر دیده می شود. شما باید گزینه Save to Camera Rol را انتخاب کنید.

دانلود فیلم فیس بوک در آیفون

بدین ترتیب فیلم فیس بوک برای شما در آیفون به راحتی توسط این برنامه قابل دانلود است.

البته این شیوه یک روش عالی است اما روی برخی پلتفرم ها نیز یک شیوه متفاوت برای دانلود ویدیو فیس بوک مرسوم است که ترفندش را در مقاله ای نوشته ام.

صحبت آخر:

البته این نرم افزار مختص فیس بوک به تنهایی نیست. همانطور که می دانید از یوتیوب به راحتی نمی توان فیلم دانلود کرد مگر به کمک افزونه ها و نرم افزارهای مختلف. مثلا برای دانلود فیلم یوتیوب در آیفون یک روش ساده و مرسوم برای ذخیره فیلم یویتوب در رول دوربین وجود دارد. اما تمام شیوه های دانلود از یویتوب را می توانید از اینجا مطالعه کنید که بالغ بر ۲۳ روش است.

اما همین نرم افزار که در این مقاله معرفی شد نیز یک سرویس عالی برای دانلود فیلم از یوتیوب یا هر سرویس دیگری است که به راحتی امکان دانلود از آن فراهم نیست.

نظر خود را در این باره بنویسید.

منبع

نوشته دانلود ویدیو فیس بوک در آیفون با فایل منجر MyMedia اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.

رشد ۱۲۰درصدی خرید آنلاین

 معاون وزیر ارتباطات از رشد ۱۲۰ درصدی خرید و فروش اینترنتی در کشور خبر داد و گفت: قبوض خدماتی دستگاه‌ها از طریق کارپوشه ملی ایرانیان ارائه می‌شود. حسین نعمتی در مراسم رونمایی کارپوشه ملی ایرانیان گفت: در راستای سیاست‌های کلان وزارت ارتباطات در تحقق ایران هوشمند، فعالیت‌های موثری در حال انجام است که یکی از آنها تعریف ۱۰۰ پروژه با مشارکت بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها در راستای ارائه خدمات باکیفیت به مردم است. وی ایجاد کار پوشه ملی ایرانیان را استفاده از بستر الکترونیکی برای تبادل خدمات دولت عنوان کرد که ثمره آن رفاه و آسایش مردم خواهد بود و گفت: از طریق این طرح، مکاتبات و خدمات الکترونیکی دولت به مردم در بستر اپلیکیشن‌ها و به‌صورت آنلاین ارائه می‌شود.

ظرفیت دقیق باتری گلکسی نوت ۱۰ پلاس و گلکسی واچ اکتیو ۲ مشخص شد

باتری نوت 10 پلاس

در میان اخبار و شایعات درباره تامین‌کننده باتری برای اسمارتفون گلکسی نوت 10 پلاس و گلکسی واچ اکتیو 2 خبرهایی درباره ظرفیت دقیق باتری این دو دستگاه منتشر شده است. اخبار و شایعات درباره بالاترین مدل نوت 10 نشان می‌دادند که باتری این دستگاه نسبت به سایر نسخه‌های خود از ظرفیت بیشتری برخوردار خواهد بود و عددی در حدود 4300 میلی‌آمپر در اختیار رسانه‌ها قرار داشت.

اما اخبار جدید حاکی از آن هستند که ظرفیت باتری نوت 10 پلاس به‌طور دقیق، 4370 میلی‌آمپر بوده که نسبت به گلکسی نوت 9 افزایش 10 درصدی داشته است. باوجود نسل دوم پردازنده‌‌های 7 نانومتری برای چیپست‌های اگزینوس 9828 و اسنپدراگون 855 پلاس، تامین انرژی تلفن نیازمند باتری قدرتمند و با ظرفیت بالا است. باید این موضوع را هم یادآور شد که کمپانی Samsung SDI که یکی از زیر‌مجموعه‌های سامسونگ است، وظیفه تولید باتری‌های جدید را برعهده دارد.

گلکسی واچ اکتیو 2

گلکسی واچ اکتیو 2 نیز در دو نسخه مختلف همراه با پرچمدار سری نوت در رویداد هفتم اوت (16 مرداد) معرفی خواهد شد. ظرفیت باتری این ساعت نیز به ترتیب 240 و 330 میلی‌آمپر است که توسط کمپانی چینی (ATL (Amperex تولید می‌شود. طرفیت باتری این ساعت نیز نسبت به نسخه اول آن که 230 میلی‌آمپر بود، افزایش یافته است. هم‌چنین طبق گزارش‌ها، این ساعت مجهز به ویژگی جدید ECG برای نمایش ضربان قلب نیز هست.

نوشته ظرفیت دقیق باتری گلکسی نوت 10 پلاس و گلکسی واچ اکتیو 2 مشخص شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.