آگهی عجیب مایکروسافت برای آینده ویندوز

مایکروسافت در حال تبلیغ محصول ویژه‌ای است که هیچ کس از ماهیت آن باخبر نیست و با این وجود به نظر می‌رسد که ویندوز همان محصولی است که توجه مایکروسافت را به خود جلب کرده است.
 
این کمپانی روی شبکه اجتماعی یک تصویر ویدیویی را به اشتراک گذاشته است که تمام ویرایش‌های سیستم عامل جدید Windows 1.o را نشان می‌دهد و هرآنچه که بین نسخه‌های ویندوز ۹۵ تا ویندوز ۱۰ سپری شده است را یادآوری می‌کند.
 
به نظر می‌رسد این موضوع موضوعات عجیبی که شبکه نتفلیکس دنبال می‌کند در ارتباط باشد. نتفلیکس این هفته وارد هشتادمین سال فعالیت خود می‌شود و این مسئله جالب به نظر می‌رسد که ممکن است مدیران شبکه مجازی ویندوز با انتشار لطیفه‌های مختلف در نتفیلیکس، قصد داشته باشند ۸۰ لطیفه را در مورد آینده فعالیت‌های خود به اشتراک بگذارند.

ساختار «مایکروسافت ۳۶۵» تغییر می‌کند

 اول جولای سال مالی ۲۰۲۰ مایکروسافت آغاز شد. بر این اساس دور از ذهن به نظر می‌رسد که سال جدید با تغییر ساختار جدید، عناوین جدید و گروه‌های کاری جدید در مایکروسافت روبرو نشویم.
 
این طور که منابع آگاه گزارش دادند، بخش سازماندهی و بازاریابی در گروه «مایکروسافت ۳۶۵» که به صورت اختصاری با عنوان M365 شناخته می‌شود در حال تغییر است. بر این اساس گفته می‌شود که هم اکنون گروه بازاریابی M365 تحت مدیریت «جارد اسپاتارو» در حال یکپارچه شدن است.
 
اسپاتارو تاکنون سه گروه بازاریابی جداگانه تحت نظارت خود تشکیل داد که از آنها به عنوان سه پای اصلی گروه M365 یاد می‌کردند: ویندوز ۱۰، آفیس ۳۶۵ و خدمات سازمانی Mobility + Security. در حالی که مدیران مایکروسافت این گروه را یک مجموعه نرم‌افزاری و نه یک پلتفرم جامع معرفی می‌کنند، به نظر می‌رسد این تغییرات در چگونگی استفاده از این محصول بین کاربران تاثیرگذار باشد.
 
برای آن دسته از افرادی که فراموش کردند بهتر است یادآوری کنیم که «مایکروسافت ۳۶۵»  از جمله بخش‌هایی بود که تحت مدیریت «راجش جیها» به عنوان مدیر واحد «تجربیات و دستگاه‌ها» در شرکت مایکروسافت متولد شد. شرکت مایکروسافت مفهوم «مایکروسافت ۳۶۵» را نخستین بار در کنفرانس شرکای خود در ژوئیه ۲۰۱۷ مطرح کرد. دو نسخه اولیه این محصول با نام‌های Business و Enterprise از اوایل آگوست ۲۰۱۷ به صورت عمومی عرضه شدند و این شرکت هم اکنون در حال کار کردن روی نسخه Consumer از مجموعه «مایکروسافت ۳۶۵» است که البته این نسخه هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است.

پتنت جدید لنوو یک گوشی کشویی جدید با دوربین دایروی‌شکل را نمایش می‌دهد

بر اساس ادعای وب‌سایت Tiger Mobiles، شرکت لنوو تائیدیه مربوط به 2 پتنت را دریافت نموده است. هر یک از این پتنت‌ها برای مدل‌های متفاوتی از یک اسمارت‌فون کشویی ارایه شده‌اند و چیدمان آرایه دوربین جلویی گوشی را نمایش می‌دهند.

طرح‌های شماتیک گوشی به موسسه ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) ارسال شده است و از اضافه شدن یک گوشی کشویی جدید به سبد محصولات لنوو حکایت دارند. سال گذشته اسمارت‌فون لنوو Z5 پرو به‌عنوان هندست ارزان‌قیمت با ساختار کشویی عرضه شد. همچنین گوشی قدرتمند Z5 پرو GT با پردازنده پیشرفته و اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر نیز در سال 2018 روانه بازار شد.

اسمارت‌فون بی‌نام‌ونشان مذکور احتمالا متعلق به همین سری خواهد بود. طرح‌های شماتیک ظاهرا نشان می‌دهند که مدل ضعیف‌تر تنها از پیکره‌بندی دوربین پشتی دوگانه و دوربین سلفی منفرد بهره خواهد برد. این موضوع تنها هنگام قرارگیری گوشی در وضعیت اریب قابل تشخیص است.

گوشی دوم نیز از طراحی ظاهری مشابهی برخوردار است؛ اما در عین‌حال از تعداد دوربین بیشتری بهره می‌گیرد. این هندست مجهز به دوربین سلفی دوگانه و آرایه دوربین پشتی سه‌گانه است. جالب این‌که طراحی برجسته دوربین دایروی‌شکل به وضوح از گوشی‌های موتورولا الهام گرفته شده است. این دستگاه با وجود نمایشگر تمام‌صفحه و قالب طراحی یک گوشی کشویی از شباهت فراوانی با اسمارت‌فون موتو Z برخوردار است.

دستگاه‌های لنوو عمدتا در بازار چین به فروش می‌رسند؛ لذا عرضه چنین هندستی در بازارهای غربی احتمالا بعید به‌نظر می‌رسد. پتنت‌های طراحی به هیچ‌گونه اطلاعاتی پیرامون مشخصات هندست‌ها اشاره نکرده‌اند؛ لذا موارد مذکور صرفا بر اساس گمانه‌زنی مطرح می‌شوند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، این گوشی کشویی احتمالا به‌عنوان جانشین اسمارت‌فون‌های لنوو Z5 پرو و Z5 پرو GT عرضه خواهد شد. هر 2 مدل مذکور در رده گوشی‌های کشویی با اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر جای می‌گیرند.

هر یک از این هندست‌ها احتمالا مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بوده و از اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده می‌کنند. هنوز کاملا روشن نیست که آیا این دستگاه‌ها در ادامه عرضه سری لنوو Z یا در قالب یک سری کاملا جدید ارایه خواهند شد.

چند تولیدکننده مختلف به سوی طراحی گوشی‌های کشویی مستقل خود حرکت کرده‌اند؛ اما به منظور ایجاد فضای لازم جهت توسعه دوربین‌های سلفی با مکانیسم کشویی موتوری، رویکرد مذکور با سرعت آهسته‌تری دنبال شده است. با وجود اسمارت‌فون‌هایی نظیر سامسونگ گلکسی A80 و ایسوس ذن‌فون 6 مجهز به دوربین قابل‌چرخش، این الگو احتمالا به رویکرد آینده صنعت تلفن‌همراه تبدیل خواهد شد.

نوشته پتنت جدید لنوو یک گوشی کشویی جدید با دوربین دایروی‌شکل را نمایش می‌دهد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

خرید ۲٫۶ میلیارد دلاری سیسکو برای نزدیک شدن به شرکت‌های ابری

سیسکو اعلام کرد با پرداخت ۲٫۶ میلیارد دلار شرکت «آکاچا کامیونیکیشنز» را خریداری کرده است.
 
بر اساس جزییات مربوط به این واگذاری سیسکو در نظر دارد هر سهام شرکت آکاچا را با پرداخت ۷۰ دلار به صورت نقدی خریداری کند. آکاچا که در زمینه توسعه فناوری ارتباطات نوری فعالیت می کند، تا پیش از این به عنوان یکی از تامین کنندگان سیسکو مشغول به فعالیت بود.
 
شرکت آکاچا الگوریتم‌های ویژه خود را برای پردازش سیگنال‌های دیجیتال توسعه می‌دهد و همچنین فناوری دیگر آنبرای طراحی و بهینه سازی ASIC، توسعه نرم‌افزار، یکپارچه سازی و ادغام سیستم‌های نوری مورد استفاده قرار می گیرد.
 
سیسکو توضیح داد با انجام واگذاری جدید مشتریان شرکت آکاچا را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد و مشتریان جدیدی که از سیستم‌های اپتیک، پردازنده‌های سیگنال‌های دیجیتالف فرستنده‌ها و سایر محصولات آکاچا استفاده می‌کنند نیز می‌توانند تجهیزات شبکه‌ای سیسکو را هم در اختیار بگیرند.
 
فناوری‌های ارتباطات نوری بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. شرکت سیسکو بر این باور است که با این خرید جدید می‌تواند با استفاده از فناوری آکاچا پروژه‌های شبکه‌ای خود را بیش از پیش گسترش دهد و از این طریق بتواند همکاری‌های بیشتری با مراکز ارایه دهنده خدمات پردازش ابری، ارایه دهندگان سرویس‌های عمومی و سازمان‌ها داشته باشد.
 
پیش‌بینی می‌شود واگذاری آکاچا در نیمه دوم سال مالی سیسکو انجام شود و پس از آن شرکت آکاچا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مرکز «سیستم‌های اپتیک» شرکت سیسکو به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

اینتل فرمت BFLOAT16 گوگل را به پردازنده‌های خود پیوند می‌زند

اینتل فرمت BFLOAT16 گوگل را به پردازنده‌های خود پیوند می‌زند

اینتل با استفاده از فرمت جدید bfloat126 گوگل در پردازنده‌هایش، نوید افزایش حداقل ۱.۷ برابری سرعت آموزش به شبکه‌های یادگیری عمیق را می‌دهد.

خرید جدید گوگل در حوزه خدمات ذخیره‌سازی ابری

گوگل در تلاش است شرکت Elastifile از ارایه دهنده سیستم‌های ذخیره سازی داده را خریداری کند. جزییات مالی مربوط به این واگذاری هنوز مشخص نشده است، ولی Elastifile در آخرین دور از سرمایه‌گذاری‌های خود معادل ۶۵ میلیون دلار دریافت کرد.
 
شرکت Elastifile که هم اکنون تمام فعالیت‌های خود را مبتنی بر خدمات پردازش ابری Cloud Platform گوگل پیش می‌برد، سرویس‌های ذخیره‌سازی داده در مقیاس اپلیکیشن‌های سازمانی را مبتنی بر فضای ابری در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. خدمات این شرکت به سازمان‌ها امکان می‌دهد به صورت انبوه و در مقیاس مورد نظر خود یا مقیاس مورد تقاضا، فضای ذخیره‌ سازی اطلاعات را در اختیار بگیرند. این شرکت همچنین سرویسی را با نام ClearTier در اختیار سازمان‌ها می گذارد که ابزارهای هوشمند بین فایل‌ها و فضای ذخیره‌سازی را ارایه می‌کند.
 
خدمات پردازش ابری Cloud Platform گوگل فضای اختصاصی خود موسوم به Cloud Filestore را برای ذخیره‌سازی داده‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد. با این وجود سرویس Elastifile Cloud File انعطاف بیشتری را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد و هزینه استفاده از خدمات ذخیره‌سازی آن به ازای هر یک از کارمندان سازمانی کمتر است.
 
شرکت گوگل در نظر دارد که با این خرید جدید سرویس‌های Elastifile را با خدمات Cloud Filestore ادغام کند تا از این طریق ضمن افزایش سرعت دسترسی به خدمات خود، آنها را در مقایس گسترده‌تر ارایه دهد.
 

خرید جدید گوگل در حوزه خدمات ذخیره‌سازی ابری

گوگل در تلاش است شرکت Elastifile از ارایه دهنده سیستم‌های ذخیره سازی داده را خریداری کند. جزییات مالی مربوط به این واگذاری هنوز مشخص نشده است، ولی Elastifile در آخرین دور از سرمایه‌گذاری‌های خود معادل ۶۵ میلیون دلار دریافت کرد.
 
شرکت Elastifile که هم اکنون تمام فعالیت‌های خود را مبتنی بر خدمات پردازش ابری Cloud Platform گوگل پیش می‌برد، سرویس‌های ذخیره‌سازی داده در مقیاس اپلیکیشن‌های سازمانی را مبتنی بر فضای ابری در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. خدمات این شرکت به سازمان‌ها امکان می‌دهد به صورت انبوه و در مقیاس مورد نظر خود یا مقیاس مورد تقاضا، فضای ذخیره‌ سازی اطلاعات را در اختیار بگیرند. این شرکت همچنین سرویسی را با نام ClearTier در اختیار سازمان‌ها می گذارد که ابزارهای هوشمند بین فایل‌ها و فضای ذخیره‌سازی را ارایه می‌کند.
 
خدمات پردازش ابری Cloud Platform گوگل فضای اختصاصی خود موسوم به Cloud Filestore را برای ذخیره‌سازی داده‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد. با این وجود سرویس Elastifile Cloud File انعطاف بیشتری را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد و هزینه استفاده از خدمات ذخیره‌سازی آن به ازای هر یک از کارمندان سازمانی کمتر است.
 
شرکت گوگل در نظر دارد که با این خرید جدید سرویس‌های Elastifile را با خدمات Cloud Filestore ادغام کند تا از این طریق ضمن افزایش سرعت دسترسی به خدمات خود، آنها را در مقایس گسترده‌تر ارایه دهد.
 

خسارت ۴۵ میلیارد دلاری حملات سایبری به سازمان‌ها در سال ۲۰۱۸

انجمن اعتماد آنلاین (OTA) وابسته به مرکز Internet Society که وظیفه شناسایی و ترویج بهترین روش های امنیتی و حفظ حریم شخصی کاربران را برعهده دارد و فعالیت‌های آن به صورت ویژه روی افزایش اعتماد کاربران به اینترنت متمرکز شده است، روز جاری «گزارش حوادث و نقص‌های سایبری» را منتشر کرد.
 
بر اساس این گزارش مشخص شد تاثیرات مالی باج‌افزارها ۶۰ درصد افزایش یافته است، خسارت‌های ناشی از پست‌های الکترونیکی ناخواسته در فضاهای سازمانی دو برابر شده است، و حوادث مرتبط با رمزگشایی داده‌ها رشد سه برابری را تجربه کرده است. این فرآیندها در حالی دنبال شده است که میزان کلی نقص‌های امنیتی و خطرات سایبری در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است.
 
اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد مجرمان سایبری برای کسب درآمد از فعالیت‌های هکری خود بهتر از گذشته عمل می‌کنند و این در حالی است که مرکز OTA پیش‌‌بینی کرد در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۲ میلیون حمله سایبری در سراسر جهان صورت گرفته و در نتیجه آن خسارتی بالغ بر ۴۵ میلیارد دلار ایجاد شده است. البته باید توجه داشت تعداد واقعی حملات سایبری بسیار بیشتر از این رقم خواهد بود. زیرا گزارش‌های مربوط به بسیاری از اتفاقات سایبری صورت گرفته هرگز منتشر نمی‌شوند.
 
«جِف ویلبور» مدیر فنی مرکز OTA در این خصوص گفت: «در حالی که کاهش لی تعداد حملات سایبری بسیاری خوشحال کننده است، ولی یافته‌های این گزارش نگرانی بزرگی را نشان می‌دهد. تاثیرات مالی ناشی از جرایم سایبری بسیار زیاد است و مجرمان سایبری نسبت به گذشته مهارت بیشتری کسب کرده‌اند تا حملات خود را با موفقیت به انجام برسانند. بنابراین، در حالی که تعداد کمتری حملات سایبری برای سرقت‌های اطلاعاتی صورت گرفته است، ولی تاثیرات مالی آنها بیشتر شده است».
 

خسارت ۴۵ میلیارد دلاری حملات سایبری به سازمان‌ها در سال ۲۰۱۸

انجمن اعتماد آنلاین (OTA) وابسته به مرکز Internet Society که وظیفه شناسایی و ترویج بهترین روش های امنیتی و حفظ حریم شخصی کاربران را برعهده دارد و فعالیت‌های آن به صورت ویژه روی افزایش اعتماد کاربران به اینترنت متمرکز شده است، روز جاری «گزارش حوادث و نقص‌های سایبری» را منتشر کرد.
 
بر اساس این گزارش مشخص شد تاثیرات مالی باج‌افزارها ۶۰ درصد افزایش یافته است، خسارت‌های ناشی از پست‌های الکترونیکی ناخواسته در فضاهای سازمانی دو برابر شده است، و حوادث مرتبط با رمزگشایی داده‌ها رشد سه برابری را تجربه کرده است. این فرآیندها در حالی دنبال شده است که میزان کلی نقص‌های امنیتی و خطرات سایبری در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است.
 
اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد مجرمان سایبری برای کسب درآمد از فعالیت‌های هکری خود بهتر از گذشته عمل می‌کنند و این در حالی است که مرکز OTA پیش‌‌بینی کرد در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۲ میلیون حمله سایبری در سراسر جهان صورت گرفته و در نتیجه آن خسارتی بالغ بر ۴۵ میلیارد دلار ایجاد شده است. البته باید توجه داشت تعداد واقعی حملات سایبری بسیار بیشتر از این رقم خواهد بود. زیرا گزارش‌های مربوط به بسیاری از اتفاقات سایبری صورت گرفته هرگز منتشر نمی‌شوند.
 
«جِف ویلبور» مدیر فنی مرکز OTA در این خصوص گفت: «در حالی که کاهش لی تعداد حملات سایبری بسیاری خوشحال کننده است، ولی یافته‌های این گزارش نگرانی بزرگی را نشان می‌دهد. تاثیرات مالی ناشی از جرایم سایبری بسیار زیاد است و مجرمان سایبری نسبت به گذشته مهارت بیشتری کسب کرده‌اند تا حملات خود را با موفقیت به انجام برسانند. بنابراین، در حالی که تعداد کمتری حملات سایبری برای سرقت‌های اطلاعاتی صورت گرفته است، ولی تاثیرات مالی آنها بیشتر شده است».
 

معاون وزیر ارتباطات: با تعیین نرخ صادراتی برق برای ماینرها مخالف هستیم

معاون وزیر ارتباطات در حاشیه امضای تفاهمنامه شرکت ملی پست و سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در جلسه هیات دولت مقرر شده تا تعیین و تکلیف بخش‌های مختلف صنعت ماینینگ بر عهده چند وزارتخانه دولت باشد. او همچنین تاکید کرد که وزارت ارتباطات با بیانیه انجمن بلاک‌چین ایران موافق است و اعتقاد دارد که قیمت برق نباید به نرخ صادراتی برای ماینرها مشخص شود.
 
«امیر ناظمی» اعلام می‌کند که اعطای پروانه کار از سوی وزارت صمت، تعیین و تکلیف نرخ و توزیع برق بر عهده وزات نیرو و تعیین استانداردهای تکنولوژی بر عهده وزارت ارتباطات است: «سازمان فناوری اطلاعات و رگولاتوری دو نهادی از وزارت ارتباطات هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند.»
 
ناظمی در پاسخ به این سوال که آیا با بیانیه انجمن بلاک‌چین ایران که دیروز منتشر شده مبنی بر اینکه قیمت نرخ برق نباید با ماینرها به صورت صادراتی تعیین شود موافق است یا خیر اعلام می‌کند که با صحبت‌های این بخش از بیانیه موافق است:
 
«من شدیدا با این گفته انجمن بلاکچین موافق هستم. ما جلسات متعددی را با انجمن بلاکچین، اعضای سندیکای برق ایران و همچنین اتاق بازرگانی داشتیم  موضوعی درباره تعیین این نوع نرخ برق وجود دارد و ما با آن در هیات دولت مخالفت هم کردیم ولی موافقت نشد. ما بارها در این مورد صراحتا اعلام کردیم که ۲۰۰ ساعت پیک مصرف برق در سال است که مردم باید استفاده کنند و حرفی در آن نیست اما ساعات غیر پیک که سالانه به ۸ هزار و ۵۶۰ ساعت می‌رسد را ماینرها استفاده کنند.»
Capture.JPG88888888888888.JPGبه گفته ناظمی دولت اگر می‌تواند برق را در این ساعات صادر کند این کار را بکند ولی اگر نمی‌تواند و راهی برای آن نمی‌بیند چرا باید سنگ‌اندازی کند؟ ناظمی باور دارد که برق در یک بازار ثانویه عرضه و تقاضا باید عرضه شود. او می‌گوید پیشنهادی هم با همین مضمون به هیات دولت ارائه کردیم که متاسفانه رای نیاورده است:
 
«دولت حقی ندارد برق را در این موضوع قیمت‌گذاری کند. این خلاف اصول اولیه اقتصاد است و هرکس با اقتصاد سر و کار داشته باشد می‌داند که این راه‌حل یک راه حل نادرست است.»
 
با وجود اینکه هیات دولت چند روز پیش ماینینگ را بالاخره به طور رسمی به عنوان صنعت شناخته ولی همچنان موانعی بر سر فعالان این حوزه قرار دارد که تعدادی از آنها عصر دیروز توسط انجمن بلاک‌چین ایران در طی یک بیانیه منتشر شد. یکی از ایرادات بزرگی که این انجمن بر دولت گرفته برخورد با ماینرها مانند بیگانه است و به گفته این انجمن نباید برق با نرخ صادراتی برای ماینرها تعیین تکلیف شود چرا که آنها فعالان اقتصادی داخل کشور هستند.