عملکرد دیدنی فورد F-150 برقی؛ کشیدن ۴۵۳ تن واگن قطار
وانت الکتریکی فورد F-150 موفق شد رکورد حمل وزن بیش از ۴۵۳ تن را ثبت کند.
عملکرد دیدنی فورد F-150 برقی؛ کشیدن ۴۵۳ تن واگن قطار
وانت الکتریکی فورد F-150 موفق شد رکورد حمل وزن بیش از ۴۵۳ تن را ثبت کند.
چطور خوابگاه و پانسیون ارزانقیمت در تهران پیدا کنیم؟
پیداکردن خوابگاه در تهران اصلا کار سادهای نیست؛ بهویژه اگر وقت زیادی برای گشتن نداشته باشید و بخواهید هرچهزودتر خوابگاه مطمئن و مجهز در تهران پیدا کنید.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دستگاههای ۳ زمانه در اختیار ماینرهای بیت کوین قرار می گیرد
گوشی آیفون XR در سه ماهه دوم امسال بازار اسمارتفون آمریکا را قبضه کرد!
گزارشها نشان میدهند که گوشی آیفون XR اپل نصف فروش گوشیهای آیفون در بازار آمریکا را در اختیار خود داشته است. به نظر میرسد که این گوشی ۶.۱ اینچی فراتر از حد انتظارات ظاهر شده است.
زمانی که فروش آیفون XR از میزان پیشبینیها کمتر شد، خیلی از تحلیگران با شتابزدگی هندست ارزانقیمت سال ۲۰۱۸ اپل را یک شکست برای این شرکت تلقی کردند. اما این هندست با رقم فروش ۷۴۹ میلیون دلار و بالاتر از آن، توانست در برابر پرچمدارهای اندرویدی که در رده قیمتی آن بودند و از قضا مشخصات بهتری هم نسبت به آن داشتند، مقاومت جانانهای از خود نشان بدهد، بطوریکه از زمان عرضه خود در اواخر اکتبر ۲۰۱۸، در رتبه اول چندین «لیست پرفروش» قرار داشته است.
آیفون XR توانست از ماه ژانویه امسال، بازار ضعیف ولی مهم آمریکا را در دست بگیرد؛ بطوریکه جایگاه برتر خود را در طول سه ماهه اول آن حفظ نمود و همان موقعیت را تا پایان سه ماهه دوم نیز ادامه داد. اپل در فاصله زمانی بین ماه ژانویه تا ماه مارس سال ۲۰۱۹، بهرغم موفقیت اولیه خانواده گلکسی S10 سامسونگ، برد دیگری را در رقابت منطقهای خود با این غول کرهای رقم زد.
براساس آخرین گزارش موسسه Kantar، گوشیهای گلکسی S10 و +S10 نتوانستند خللی در جایگاه سه اسمارتفون پرفروش بازار آمریکا در طول سه ماهه دوم امسال، که بهترتیب آیفون XR، آیفون ۸ و XS مکس بودند، ایجاد کنند. این موضوع همچنین بهوضوح نشان میدهد که هندستهای بالارده ۲۰۱۸ اپل در مقایسه با مدلهای ارزانقیمتتر آنها، محبوبیت خیلی کمتری داشتهاند. آمار جدیدی که توسط موسسه Consumer Intelligence Research Partners منتشر شده است نیز این وضعیت جالب و تاحدودی غیرعادی را تایید میکنند.
سلطه آیفون XR در بازار آمریکا تقریبا بیسابقه است
اگرچه شاید آیفون XR موفق نشد به پیشبینیهای خوشبینانهای که در مورد فروش آن انجام شده بود، دست یابد، اما اگر سهم بازار را در نظر بگیریم، به نظر میرسد که این گوشی ۶.۱ اینچی فراتر از انتظارات ظاهر شده است. براساس آمار Kantar، حدود ۷.۸ درصد از کل اسمارتفونهایی که بین ماههای آوریل و ژوئن در آمریکا بارگیری شدهاند، متعلق به دستگاههای آیفون XR بوده است. این در حالی است که براساس آخرین گزارش CIRP، این مدل LCD، در همان بازه زمانی، ۴۸ درصد از کل فروش گوشیهای آیفون را در آمریکا در اختیار داشته است.
بله درست است، در طول سه ماهه دوم از هر دو نفری که در آمریکا هندستهای آیفون خریداری کردهاند، یک نفر گوشی XR را انتخاب نموده است؛ در حالیکه XS و XS مکس، در مجموع فقط ۱۹ درصد از سهم بازار را در اختیار داشتهاند. آمار نشان میدهد که گوشیهای سال ۲۰۱۸، در طول سه ماهه دوم امسال، رویهمرفته ۶۷ درصد از بازار آمریکا را از آنِ خود کردهاند، که از سهم ۵۹ درصدی آنها در سه ماهه اول و از سهم ۵۰ درصدی آیفون ۸، ۸ پلاس و X در مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.
فروش آیفون XR، بهتنهایی، از مجموع فروش دو گوشی آیفون X و ۸ پلاس در پایان سه ماهه دوم ۲۰۱۸ بیشتر بوده است. اما نکته جالب توجه در مورد XR این است که این میزان فروش بالا، آخرین بار در مورد یک مدل دیگر آیفون در سال ۲۰۱۵ گزارش شده بود. البته چهار سال پیش، آیفون ۶ رقبای کمتری داشت در حالیکه الان آیفون XR نهتنها بههمراه XS و XS مکس در اختیار مشتریان قرار گرفته بلکه با گوشیهایی مانند آیفون ۸، ۸ پلاس، ۷ و ۷ پلاس هم در حال رقابت است.
برخی از سرویسهای اپل همچنان در حال تقلا کردن هستند
به دلیل اینکه در حالحاضر دستگاههای سختافزاری مثل سابق نمیفروشند، کوپرتینونشینها مدتی است که تمرکز خود را بر روی نرمافزار و سرویسهایی مانند پلتفرم پخش +TV گذاشتهاند. گزارش CIRP، نکات جالب دیگری دارد و آن اینکه این موسسه تخمین میزند نزدیک به نیمی از خریداران آمریکایی آیفون، از سرویس پولی حافظه iCloud اپل نیز استفاده نمودهاند.
ضریب نفوذ ۴۷ درصدی این سرویس در بین کاربران، با در نظر گرفتن رقبای سرسختی که در حالحاضر بر روی iOS وجود دارند، عدد نسبتا قابلتوجهی است. با وجود این، سایر سرویسهای اپل ضریب نفوذ کمتری در بین مشتریان دارند. برای نمونه، ضریب نفوذ پلتفرم پخش موزیک اپل، ۳۵ درصد است. هرچند این عدد، رشد قابلملاحظهای را نسبت به سه ماهه اول امسال نشان میدهد، اما باید توجه داشت که این افزایش، تا حدود بسیار زیادی بهلطف تغییرات اخیری که در آیتونز صورت گرفته، امکانپذیر شده است.
در این بین، با وجود محبوبیت و قیمتهای پایین سایر اپلیکیشنهای شخص ثالث، دستیابی گارانتیهای AppleCare به درصدهای نفوذ دو رقمی تقریبا غیرممکن به نظر میرسد. این در حالی است که سرویسهای دیگر اپل مانند اپل تیوی، اپل پادکست و اپل نیوز هم با وجود میزان نفوذ ۱۵ و ۲۹ درصدی، رقابت سختی را در پیشرو دارند.
نوشته گوشی آیفون XR در سه ماهه دوم امسال بازار اسمارتفون آمریکا را قبضه کرد! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
دیمارک به محلی برای تحول بزرگ دیجیتال مارکتینگ تبدیل خواهد شد
بزرگترین و تخصصیترین جشنواره سالیانه دیجیتال مارکتینگ روز 10 مرداد 98 در تهران برگزار خواهد شد و به گفته برگزار کنندگان این جشنواره به یکی از رویدادهای کشور تبدیل شده که به برابری اجتماعی و دسترسی مساوی به مطالب علمی در این زمینه کمک خواهد نمود.
به گزارش آیتیرسان، نشست خبری همایش و جشنواره سالانه دیمارک روز گذشته در محل مدرسه کسب و کار ماهان برگزار شد که طی آن مسئولین برگزاری این همایش، توضیحاتی پیرامون این رویداد بزرگ ارائه کردند که با حضور افراد متخصص و شناخته شده در حوزه دیجیتال مارکتینگ برگزار خواهد شد. از جمله نکات قابل توجه و موکد مسئولین این همایش، حضور افرادی است که اولا به صورت کارشناسی و تخصصی انتخاب شده و معمولا حضورشان در سایر همایشها به سختی صورت میگیرد.
سه محور اصلی این همایش “ استراتژیهای برتر در دنیای دیجیتال، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال و D.I.M.C موفق ” بوده و ارائه مطالب علمی مهمترین اولویتی است که در نگاه مسئولین این جشنواره وجود داشته و قرار نیست این همایش به یک دورهمی تکراری در حوزه دیجیتال مارکتینگ تبدیل شود.
گفتنی است که در این نشست خبری امیرحسین اعظمی، دبیر دیمارک، فرزاد مقدم، رئیس شورای سیاستگذاری دیمارک و از اساتید دیجیتال مارکتینگ و فرشته اسدی، مدیر مرکز کسبوکارهای ماهان در مدرسه کسبوکار ماهان به ارائه توضیحات پرداختند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.
طبق گفتههای فرشته اسدی، مدیر مرکز کسبوکارهای ماهان این همایش و کارهای ابتدایی آن از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و با اجرای همایشهای تخصصی به این مرحله رسیده تا به یک رویداد کشوری تبدیل شود و هفته آینده و طی یک پوشش خبری قابل توجه از طرحی رونمایی خواهد شد که قطعا در حوزه دیجیتال مارکتینگ بی نظیر خواهد بود.
اسدی در ادامه افزود: در این همایش سعی کردیم افرادی را دعوت به سخنرانی کنیم که در حوزه فعالیت خود حرفهای بوده و بهترین بازخورد را برای مخاطبینمان داشته باشند. از جمله این افراد میتوان به مدیران ارشد بخشهای مختلف دیجیکالا، علیبابا، همراه اول، اسنپفود و… اشاره کرد.
در ادامه فرزاد مقدم، رئیس شورای سیاستگذاری دیمارک نسبت به چرایی برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: پیشرفت کسب و کارهای دیجیتالی باعث شده تا نیاز برای آموزش و یادگیری بیش از قبل شود چرا که تغییرات اساسی در آن ایجاد شده و میشود. آمارهای مربوط به فعالیت ایرانیها در فضای مجازی نشان میدهد که در حال حاضر درصد بالایی از مردم برای خرید، یا مستقیما به سایتهای اینترنتی مراجعه میکنند و یا از فضای مجازی برای تحقیقات قبل از خرید استفاده میکنند که طبیعتا عدم حضور شرکتها در این فضا را به حکم نابودی آنها تبدیل میکند.
همچنین امیرحسین اعظمی، دبیر دیمارک به سخنرانان و ارائه دهندگان این همایش اشاره کرد و گفت: اول از همه باید بگویم که همایش دیمارک به صورت سالانه برگزار خواهد شد و با توجه به مشورتهای انجام شده نیاز به این همایش بیش از پیش احساس شد. طبق برنامه ریزیهای انجام شده همایش دیمارک در تاریخ اعلام شده برقرار خواهد شد و پس از آن فراخوانی صادر میشود تا شرکتهای مختلف و همه کسب و کارهای موجود در سرتاسر کشور در جشنواره دیمارک شرکت کنند تا بتوانند تندیس دیمارک را دریافت نمایند.
وی در ادامه افزود: سخنرانان این همایش از شرکتهای مختلف و شناخته شده خواهد بود و پنل و نشستهای تخصصی در این همایش برگزار خواهد شد.
در ادامه خبرنگار آیتیرسان پیرامون معیار انتخاب سخنرانان پرسید که فرزاد مقدم در پاسخ به این سوال گفت: ما لیست 93 نفره از افرادی که قابلیت سخنرانی و ارائه مطلب در این همایش داشتند تهیه کردیم و پس از بررسی رزومه و نوشتهها و موارد مختلف اقدام به انتخاب سخنرانان فعلی کردیم و به هیچ وجه مسائلی از جمله فعالیت در فضای مجازی یا محبوبیتهای این چنینی مد نظرمان نبوده و صرفا توانایی فنی و علمی سخنرانان مورد نظر ما هستند.
در ادامه خبرنگار آیتیرسان در مورد تندیس دیمارک و مشکلاتی که معمولا جشنوارههای دیگر با آن دست و پنجه نرم میکنند سوال کرد که خانم اسدی و فرزاد مقدم توضیحاتی را پیرامون این موضوع ارائه کردند. اسدی در پاسخ به این سوال گفت: ما اطمینان میدهیم که تندیس دیمارک به شرکتی اعطا خواهد شد که از نظر علمی حائز شرایط بوده و منتخب مردم است و به هیچ وجه ریالی برای اهدای این تندیس گرفته نخواهد شد و ما تندیس فروشی نخواهیم داشت چرا که قصد داریم یک جشنواره در سطح استانداردهای بین المللی داشته باشیم.
لازم به ذکر است که این همایش روز 10 مرداد 98 از ساعت 8 صبح تا 18 عصر برگزار خواهد شد و علاقه مندان به حضور در این همایش میتوانند با مراجعه به وب سایت رسمی این همایش به آدرس mahanseminar.com اقدام به ثبت نام نمایند و با توجه به تمایل خود از پلنهای موجود استفاده کنند.
نوشته دیمارک به محلی برای تحول بزرگ دیجیتال مارکتینگ تبدیل خواهد شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.
بایک به دومین سهام دار بزرگ چینی دایملر تبدیل شد
شرکت چینی بایک با خرید ۵ درصد از سهام دایملر، پس از جیلی، بهدومین سهامدار بزرگ چینی شرکت آلمانی تبدیل شد.
روز سخت وزیر ارتباطات در دو کمیسیون صنایع و امنیت ملی مجلس
تعداد کاربران اسنپ چت از مرز ۲۰۳ میلیون گذشت
براساس اعلام اسنپچت، تعداد کاربران این شبکهی اجتماعی با رشد سالیانهی ۸ درصد اکنون به رقمی بالغ بر ۲۰۳ میلیون کاربر رسیده است.