قابلیت جدید اینستاگرام برای مسدودسازی آزار و اذیت‌ها

قابلیت جدید اینستاگرام برای مسدودسازی آزار و اذیت‌ها

با قابلیت جدید اینستاگرام، کامنت‌های توهین‌آمیز به‌غیراز کامنت‌گذار از دید سایر افراد مخفی می‌شوند.

گوگل اطلاعات تکمیلی درمورد سرویس استریم Stadia منتشر کرد

گوگل اطلاعات تکمیلی درمورد سرویس استریم Stadia منتشر کرد

گوگل در صفحه پشتیبانی خود، اطلاعات تکمیلی و پاسخ سوالات متداول درباره سرویس استریم Stadia را منتشر کرد.

پنتاگون با استفاده از پرتوهای لیزر و ضربان قلب قادر به تشخیص هویت افراد است

پنتاگون به منظور شناسایی افراد حاضر در مناطق جنگی، ابزار جدیدی موسوم به Jetson را بر پایه استفاده از پرتوهای لیزری توسعه داده است. نمونه اولیه Jetson برای نیروهای ویژه آمریکایی توسعه یافته است. سامانه مذکور به منظور خواندن علائم منحصربه‌فرد ضربان قلب افراد، یک پرتو لیزر را به سمت آن‌ها شلیک نموده و ظرف مدت چند ثانیه، هویت آن‌ها را شناسایی می‌کند. این سیستم دارای دقت 95 درصدی بوده و در فواصل حداقل 200 متری قابل استفاده است. در نتیجه این سامانه در موقعیت‌هایی نظیر ایستگاه‌های بازرسی نظامی (تصویر زیر) و سایر مناطق مفید واقع می‌شود.

نیروهای ویژه آمریکایی در مناطق عملیاتی خود بایستی تعداد زیادی از افراد ساکن یا شاغل را به‌طور پیوسته و مرتب مورد ردیابی قرار دهند. این موارد می‌توانند شامل اطلاعات مفید، تروریست‌های شناخته شده یا حتی شهروندان غیرنظامی باشند. پرسنل نظامی ایالات‌متحده بایستی بتوانند این افراد را به شکلی سریع و موثر شناسایی کنند. همچنین این سیستم به کاهش تهدید بمب‌گذاران انتحاری و حملات داخلی نیز کمک کرده و قادر به شناسایی هویت آن‌ها به شکلی مخفیانه‌تر است.

حسگر بیومتریکی جدید از طریق تابش یک پرتو لیزری به هدف انسانی عمل می‌کند. این روش که ویبرومتری لیزری نام دارد؛ ضربان قلب موجود بر روی سطح پوست کاربر هدف را اندازه‌گیری می‌کند. ضربان قلب هر انسان نسبت به سایر افراد کمی متفاوت است و این موضوع، شناسایی هویت آن‌ها از طریق حرکات ناشی از ضربان قلب بر روی پوست را امکان‌پذیر خواهد کرد. حتی در صورت وجود چندین لایه پوششی (لباس) نیز پرتو لیزری قادر به دریافت اطلاعات ضربان قلب خواهد بود.

فرآیند شناسایی افراد از فواصل دور، سنجش قلبی از راه دور (Remote Cardiac Sensing) نام دارد. طرفداران این تکنیک معتقدند که کارآیی آن در مقایسه با سایر ابزارها به‌مراتب بیش‌تر است. با استفاده از عینک آفتابی یا روش‌های تغییر چهره می‌توان هویت ظاهری افراد را دگرگون کرد و سیستم‌های تشخیص چهره را فریب داد. تحلیل شیوه راه رفتن یا شناسایی افراد از طریق ویژگی‌های فیزیکی آن‌ها حین قدم زدن نیز در صورت آگاهی فرد از اجرای فرآیند نظارتی شکست خواهد خورد؛ چرا که نام‌برده فعالانه تلاش می‌کند تا وضعیت راه رفتن خود را تغییر دهد. اما تغییر دادن ریتم قلبی منحصربه‌فرد هر شخص، اقدامی غیرممکن یا حداقل بسیار دشوار است.

عملکرد سیستم سنجش ریتم قلبی، ایده‌آل نیست؛ چرا که عملکرد موفقیت‌آمیز این سامانه مستلزم تماس 30 ثانیه‌ای لیزر با بدن کاربر هدف است. بعلاوه سوژه بایستی در وضعیت ایستاده یا نشسته قرار داشته باشد. اما عملکرد سیستم در 95 درصد مواقع موفقیت‌آمیز بوده و پنتاگون تصور می‌کند که سامانه مذکور در فواصل بیش از 200 متر نیز قابل استفاده خواهد بود. نهایتا به‌نظر می‌رسد که نیروهای نظامی به منظور شناسایی صحیح هویت افراد، احتمالا از چندین روش شناسایی بهره خواهند برد که هر یک از آن‌ها نقاط ضعف متدهای دیگر را پوشش خواهد داد.

نوشته پنتاگون با استفاده از پرتوهای لیزر و ضربان قلب قادر به تشخیص هویت افراد است اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

اپل، مک‌ بوک ایر و مک بوک پرو ۲۰۱۸ را با قابلیت‌های جدید ارتقاء داد

اپل، مک‌ بوک ایر و مک بوک پرو 2018 را با قابلیت‌های جدید ارتقاء داد

اپل با به‌روزرسانی مدل‌ پایین‌رده مک‌بوک پرو با تاچ‌بار و مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ با نمایشگر True Tone، لپ‌تاپ‌های خود را ارتقاء داد.

گزارش رویداد Air Solution 2019 ال جی

گزارش رویداد Air Solution 2019 ال جی

ال‌جی طی رویدادی با حضور اصحاب رسانه، از آخرین دستاورد‌های خود در صنعت تجهیزات گرمایشی و سرمایشی کاربران خانگی و تجاری رونمایی کرد.

تویوتا مدل اولیه پریوس مجهز به پنل خورشیدی را آزمایش می‌کند

تویوتا مدل اولیه پریوس مجهز به پنل خورشیدی را آزمایش می‌کند

تویوتا قصد دارد با همکاری شارپ، آزمایش مدل پریوس پرایم مجهز به پنل‌های باتری خورشیدی را در ژاپن آغاز کند.

بهبود قابلیت‌های دوربین نوکیا ۹ PureView با انتشار به‌روزرسانی جدید این هندست

شرکت‌های مخابراتی ایالات‌متحده هنوز هیچ‌یک از گوشی‌های پیشرفته کمپانی HMD Mobile را ارایه نکرده‌اند. اما رقابت در چنین سطحی بسیار شدید است. علاوه بر اپل و سامسونگ، کمپانی‌های دیگری نیز وجود دارند که اسمارت‌فو‌ن‌های پرچم‌دار آن‌ها در ایالات‌متحده به موفقیت دست یافته‌اند. حتی با وجود عدم عرضه اسمارت‌فون نوکیا 9 PureView از سوی اپراتورهای مخابراتی ایالات‌متحده در مقطع کنونی، کلیه مشتریان کماکان می‌توانند این هندست را از طریق خرده‌فروشی‌های بی‌شمار مستقر در این کشور با قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه 650 دلاری خریداری نمایند. چنان‌چه شما یکی از دارندگان این گوشی هستید؛ احتمالا از شنیدن خبر انتشار به‌روزرسانی جدید نوکیا 9 PureView از سوی شرکت HMD خرسند خواهید شد. این به‌روزرسانی، عملکرد دوربین را به شکل محسوسی ارتقا خواهد داد.

بر اساس گزارش وب‌سایت NokiaPowerUser، اصلاحات جدید به‌همراه یک حالت بوکه زنده جدید و پچ امنیتی ماه جولای عرضه خواهند شد. به لطف این مشخصه جدید، دارندگان نوکیا 9 PureView پیش و پس از ثبت یک عکس قادر به تنظیم فوکوس صحنه خواهند بود.

پردازش سریع‌تر تصاویر یکی دیگر از تغییرات مهم به‌روزرسانی جدید به‌شمار می‌آید. این موضوع بدان معناست که کاربران می‌توانند سریع‌تر از گذشته اقدام به عکاسی نمایند. این مشخصه یکی از امکاناتی است که میزان کارآیی آن تا زمان دسترسی کاربران به آپدیت جدید روشن نخواهد شد.

نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که به‌روزرسانی جدید، کارآیی حسگر اثرانگشت را ارتقا داده و سرعت عملکرد آن را افزایش می‌دهد. این به‌روزرسانی 280 مگابایت حجم دارد و اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی منتشر شده است؛ اما احتمالا به‌زودی در سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد.

نوشته بهبود قابلیت‌های دوربین نوکیا 9 PureView با انتشار به‌روزرسانی جدید این هندست اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

نسخه‌ کم‌حجم‌ اسپاتیفای برای اندروید منتشر شد

نسخه‌ کم‌حجم‌ اسپاتیفای برای اندروید منتشر شد

اسپاتیفای محبوب‌ترین اپلیکیشن بین دوست‌داران موسیقی است. حال نسخه‌ی سبک ۱۰ مگابایتی و مناسب اینترنت‌همراه این اپلیکیشن برای اندروید منتشر شده‌ است. 

تصاویر پنل پشتی گلکسی M30s با دوربین دوگانه منتشر شد

تقریبا بر کسی پوشیده نیست که سامسونگ در حال طراحی و تولید نسخه‌ای جدید از گلکسی M30 است و به لطف گیک‌بنچ مشخص شده که نام این دستگاه گلکسی M30s خواهد بود. پیش از این مشخص شده بود که اسمارت‌فون جدید کره‌ای‌ها دارای پردازنده اگزینوس 9610 و 4 گیگابایت رم خواهد بود و حالا انتشار تصاویر پنل پشتی این هندست تصور بهتری از گوشی به ما ارایه می‌دهد.

گلکسی M30s

در مقایسه با M30، به نظر می‌رسد گلکسی M30s برشی متفاوت در دوربین پشتی دارد؛ کمی کوتاه‌تر و کمی پهن‌تر. به عبارت دیگر دوربین دوگانه هندست جدید سامسونگ جایگزین دوربین سه‌گانه M30 خواهد شد. گلکسی M30 دارای یک لنز 13 مگاپیکسلی اصلی، یک لنز اولتراواید 5 مگاپیکسلی و یک لنز 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق است. به احتمال فراوان لنز 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق در گلکسی M30s حذف خواهد شد.

گلکسی M30s

دیگر بخش‌های این اسمارت‌فون تقریبا مشابه با M30 است. محل تعبیه سیم‌کارت میزبان دو سیم‌کارت نانو بوده و محلی جدا برای قرارگیری کارت حافظه SD تعبیه شده است. در قسمت پایینی پنل پشتی این هندست درگاه USB-C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری به خوبی مشخص است. گفته می‌شود سامسونگ در این دستگاه نیز از باتری 5000 میلی‌آمپری و شارژر 15 واتی استفاده خواهد کرد.

گلکسی M30s

بر اساس شنیده‌ها گلکسی M30s ماه آینده میلادی در هند رونمایی خواهد شد.

نوشته تصاویر پنل پشتی گلکسی M30s با دوربین دوگانه منتشر شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

تبلیغات گوگل؛ پیشرو در عرصه تبلیغات

تبلیغات با توجه به کسب و کارهای مختلف و سلایق صاحبان کسب و کارها می‌تواند متفاوت باشد. اما امروزه تبلیغات در گوگل بیش از هز نوع تبلیغ دیگری مورد توجه قرار گرفته است.

از دیرباز هر کسب و کاری به نحوی تمایل داشته تا حرفه خود را بین عموم معرفی کند و بتواند ضمن جذب بازار، فروش و موفقیت بیشتری کسب کند. از تبلیغات بنری و تراکت‌ها گرفته تا تبلیغات رادیویی و تلویزیونی که از جمله تبلیغات محبوب بین تبلیغ‌کنندگان بودند.

این تبلیغات ضمن صرف انرژی و زمانبر بودن هزینه زیادی می‌طلبید که حتی امکان آگاهی از نتیجه کار هم وجود نداشت. به مرور تبلیغات شکل جدیدتری به خود گرفت و بصورت تبلیغات پیامکی، تبلیغات ایمیلی و البته تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز شروع به ترویج کردند.

در ابتدا تبلیغات پیامکی جالب به نظر می‌رسید ولی به مرور به دلیل عدم رعایت حق و حقوق دریافت کننده و اینکه آیا افراد تمایلی به دریافت چنین تبلیغاتی دارند و عدم برنامه‌ریزی دقیق در ارسال تبلیغات، قشر زیادی از مردم دید مثبت خود را نسبت به این تبلیغات از دست دادند؛ چرا که این تبلیغات با نظر و خواست آنها ارسال نمی‌شد ولی به مرور کسب و کارها دریافتند که باید دریافت کنندگان پیامک‌ها را انتخاب کنند تا تبلیغات به دست افراد و مشتریان بالقوه برسد.

به مرور شبکه‌های اینترنتی وارد عرصه تبلیغات شدند و تبلیغات در گوگل بدلیل دسترسی طیف گسترده‌ و اقشار مختلفی از عموم به آنها بسیار مورد توجه قرار گرفت.

صاحبان مشاغل چون تمایل دارند فروش بیشتری برای محصولات خود بدست آورند، همواره بدنبال سرمایه‌گذاری روی روش‌های تبلیغاتی مختلف هستند. افراد براساس هزینه تبلیغات و سرمایه‌گذاری که می‌خواهند در این زمینه انجام دهند، روش‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند. تبلیغ کنندگان همواره تمایل دارند تا سرمایه خود را چندین برابر کنند و برای دستیابی به خواسته خود زمان زیادی را برای جمع آوری اطلاعات جهت یافتن بهترین روش‌ها و شگردهای تبلیغاتی صرف می‌کنند و حتی شیوه‌هایی که بتوانند مشتریان خود را مجاب کنند که محصولات آنها را خریداری کنند.

امروزه هر کسب و کاری بدنبال طراحی سایت و وبلاگ برای معرفی شرکت و محصول خود است، سایت‌های مختلف همواره با یکدیگر در حال رقابت هستند تا بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند و در کلمات کلیدی خاص خود، رتبه‌های برتر گوگل را به خود اختصاص دهند. در این بین برخی هم با صرف هزینه معقول سعی می‌کنند تا زمان خود را مدیریت کرده و با پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل بتوانند رتبه‌های برتر گوگل را در زمان اندکی به خود اختصاص دهد.

برخی هم روش تبلیغات کلیکی و پاپ آپ را برای تبلیغات خود در نظر می‌گیرند. در تبلیغات کلیکی گوگل ادز، تبلیغات بر روی لینک برخی سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرد که کاربران با کلیک بر روی آنها به سایت و پیج مورد نظر هدایت خواهند شد. همه چیز به بودجه و هزینه تبلیغات بستگی دارد تا بتوان نتایج خوبی را از تبلیغات خود دریافت کرد.

روش‌های مناسب تبلیغات گوگل

تبلیغات در گوگل ادوردز یکی از انواع تبلیغات در پیشرفت هر کسب و کار است که شرکت‌ها می‌توانند این تبلیغات را روی یوتیوب، سایت‌های موجود در شبکه‌های گوگل Adsend و البته صفحات جستجوی گوگل به نمایش بگذارند. درباره شبکه‌های نمایش تبلیغاتی گوگل می‌توان این مطلب را مطالعه کرد. گوگل توانسته است بیش از 30 درصد از تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص دهد و در این عرصه پیشرو باشد.

تبلیغات گوگل ادوردز یا همان گوگل ادز به کاربران و مشتریان این امکان را می‌دهد تا بتوانند هزینه تبلیغات خود را همانگونه که تمایل دارند مشخص کنند. تبلیغات گوگل ادز بیشتر بر مبنای کلمات کلیدی کار می‌کند که تبلیغ کنندگان بیشتر از این نوع تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند. البته تبلیغات نمایشی و تصویری هم امروزه طرفداران زیادی دارد چرا که کاربران تمایل دارند تا در مورد کالایی که می‌خواهند خریداری کنند اطلاعات تصویری کسب کنند.

تبلیغات گوگل در 5 دسته انجام می‌شود: شبکه‌های جستجو، نمایشی، بازاریابی مجدد، خرید (shopping) و یوتیوب.

در گوگل ادوردز می‌توان براساس معیارهای خود، مخاطبان را هدف قرار داد. معیارهای افراد می‌تواند شامل تایتل‌ها، علایق، کلمات کلیدی و نوع عملکرد کاربر، جنسیت، سن و موقعیت جغرافیایی باشد. می‌توان تبلیغات انعطاف پذیری ایجاد کرد و مخاطبان خود را بخوبی مورد هدف قرار داد.

هزینه و تعرفه تبلیغات گوگل ادوردز به نحوی است که افرادخرده فروش هم می‌توانند در راستای دستیابی به نتیجه مطلوب آن را بکار گیرید.

چندی است که تبلیغات در گوگل به یکی از سودمندترین شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. گوگل یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو در سراسر جهان است. بطور متوسط روزانه بالغ بر 4 میلیارد جستجو در گوگل صورت می‌گیرد که خود نشاندهنده بازده خوب برای تبلیغات در بستر گوگل است که می‌تواند درآمد بالایی برای هر حرفه به ارمغان آورد.

از طریق سیستم تبلیغات گوگل می‌توان دریافت که تبلیغ چندبار، توسط چه کاربرانی، در چه زمانی و چه موقعیت جغرافیایی مورد بازدید قرار گرفته و یا حتی خریداری شده است، بدین ترتیب می‌توان بصورت کاملا هوشمندانه تبلیغات خود را طراحی و پیاده‌سازی کرد.

می‌توان با استفاده از تبلیغات گوگل ترافیک زیادی را به سایت خود هدایت کرد، همچنین با توجه به بودجه‌ای که برای تبلیغ گوگل در نظر گرفته‌ شده، تبلیغ می‌تواند در پیج اول و در لینک‌های اول یا آخر صفحه قرار گیرد. هزینه تبلیغ گوگلی که در نظر گرفته می‌شود می‌تواند بخوبی مشخص کند که تبلیغ چه میزان موفق خواهد بود.

این شما هستید که روش پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز را تعیین می‌کنید. این روش پرداخت به دو صورت امکانپذیر است: CPC (کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک کند)، CPM (کاربران تبلیغ شما را مشاهده کنند).

در سیستم تبلیغ گوگل ادوردز تمامی تبلیغ کنندگان برای دستیابی به رتبه‌های بالا با دسترسی بیشتر با هم رقابت می‌کنند.

وی دیجیتال مارکتینگ یکی از پیشروان تبلیغات در گوگل است که بعنوان پارتنر رسمی گوگل در نیوزیلند می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در امر تبلیغات کلیکی گوگل باشد. بهتر است که برای شروع فعالیت در زمینه تبلیغات، ابتدا اطلاعات کافی را از شیوه‌های مختلف تبلیغاتی کسب کرد تا بتوان بهترین انتخاب را برای پیشرفت کسب و کار خود در نظر داشت.

تبلیغات در گوگل، تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی، همه جزو مواردی هستند که افراد می‌توانند با بکارگیری آنها زمینه‌های موفقیت خود و کسب و کار خود را فراهم کنند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته تبلیغات گوگل؛ پیشرو در عرصه تبلیغات اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.