طرح تبدیل سایپا برای خودرو آریو اعلام شد

طرح تبدیل سایپا برای خودرو آریو اعلام شد

سایپا برای مشتریانی که دعوتنامه تکمیل وجه خودروی آریو برای آنان صادر نشده است، شرایط تبدیل جدیدی اعلام کرد.

نمایش مدل جدید پینین فارینا باتیستا در ایتالیا

نمایش مدل جدید پینین فارینا باتیستا در ایتالیا

پینین‌فارینا با مدلی جدید از ابرخودروی موردانتظار باتیستا در نمایشگاه تورین ایتالیا شرکت کرد.

احتمال عرضه گلکسی نوت ۱۰ همراه با شارژر بی‌سیم سریع

به‌نظر می‌رسد که گلکسی نوت 10 از فناوری شارژ سریع بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد. مدتی پیش، شایعات نشان می‌دادند که گلکسی نوت 10 پلاس مجهز به شارژر سریع 25 وات است. حتی اسمارتفون‌های سری گلکسی اس 10 نیز از این فناوری پشتیبانی نمی‌کنند و سامسونگ قصد دارد تا به‌وسیله این فناوری، باتری بزرگ نوت 10 را سریع‌تر شارژ کند.

به‌هرحال شایعات جدید نشان می‌دهند که سامسونگ درحال آماده‌سازی یک شارژر بی‌سیم جدید است که احتمال می‌رود همزمان با معرفی نوت 10 رونمایی شود. اخیرا این شارژر، تاییدیه FCC را با شماره مدل EP-N5200 دریافت کرده است.

با مشاهده این تاییدیه می‌توان متوجه شد که این شارژر بی‌سیم مجهز به فناوری شارژ سریع 15 وات است، اما پوسترهای تبلیغاتی سامسونگ در نمایشگاه MWC شانگهای بیانگر استفاده این دستگاه از فناوری شارژ بی‌سیم 20 وات بودند.

ممکن است دلیل این اختلاف به علت محدودیت‌های جدید FCC در آزمایشات مربوط به شارژرهای سریع باشد که در بهار سال گذشته تصویب شد. این کمیسیون در آزمایشات مربوط به شارژرها از محدوده 5 الی 15 واتی استفاده می‌کند. اگر توانایی شارژر موردنظر بیش از این اندازه باشد، مجوز جداگانه‌ای از سوی FCC برای آن صادر می‌‌شود. درنتیجه می‌توان گفت که این شارژر بی‌سیم فعلا از شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می‌کند.

محدودیت 15 واتی FCC در انجام آزمایشات مربوط به شارژر‌های سریع

هم‌چنین ممکن است که سامسونگ در عرضه جداگانه این شارژر سنت‌شکنی کرده و آن را درون جعبه نوت 10 پلاس قرار دهد تا از تحمیل هزینه‌های اضافی به مشتریان وفادار خود جلوگیری کند. به‌نظر می‌رسد وقت آن رسیده که شارژرهای بی‌سیم نیز همانند سایر شارژرها به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر تلفن‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرند و احتمالا سامسونگ در این زمینه پیشتاز باشد.

علاوه‌بر پشتیبانی این تلفن از شارژ سریع 20 وات، هندست مذکور به قابلیت شارژ معکوس 20 وات برای شارژ کردن سایر وسایل الکترونیکی نیز مجهز خواهد بود. هرچند که بعید به‌نظر می‌رسد که توان خروجی نوت 10 در شارژ وسایل به 20 وات برسد، چرا که توانایی شارژ معکوس اس 10 پلاس برروی کاغذ 9 وات بوده اما خروجی آن در عمل حدود یک سوم عددی بود که برروی کاغذ درج شده است.

پد شارژر بی‌سیم سامسونگ برای گلکسی نوت 10 (نمایشگاه MWC شانگهای)

قابلیت شارژ معکوس در خانواده گلکسی اس 10، توانایی خوبی در شارژ وسایل کوچکی مانند گلکسی بادز دارد و به احتمال زیاد نوت 10 نیز همین روند را ادامه خواهد داد. اما نکته‌ای که در این خبر مطرح شد را نباید فراموش کرد؛ شارژر سریع بی‌سیم نوت 10 می‌تواند نوید این موضوع باشد که پرچمدارهای بعدی سامسونگ به استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم 45 وات نزدیک می‌شوند.

نوشته احتمال عرضه گلکسی نوت 10 همراه با شارژر بی‌سیم سریع اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

 چگونه بهترین ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی را انتخاب کنیم؟

امروز دسترسی به اینترنت سریع و پایدار برای شرکت‌ها و سازمان‌ها بسیار مهم و ضروری است. برای دریافت اینترنتی قابل اعتماد باید بتوان بهترین ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی را انتخاب کرد.در ادامه، گام‌هایی که کسب‌وکارها در انتخاب ارائه‌دهنده سرویس اینترنت باید در نظر بگیرند آورده شده است.

پیش از دسترسی به اینترنت، کسب‌وکارها در برقراری ارتباط با مشترکین، ارائه خدمات، مدیریت کارمندان و محیط سازمان با مشکلات زیادی روبرو بودند. اینترنت در بهبود این موارد انقلابی ایجاد کرد و به ایجاد بازاری کارآمدتر کمک کرد. در حال حاضر کسب‌وکارها به‌طور فزاینده‌ای از یافتن ایده تا مدیریت، تولید تا بازاریابی، مدیریت امور مالی تا بایگانی اسناد مالیاتی و از همه مهم‌تر ارتباط با مشترکین به اینترنت پرسرعت و پایدار نیاز دارند. کیفیت سرویس اینترنت دریافتی تاحد زیادی به اینکه از کدام یک از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی سرویس دریافت کرد، بستگی دارد. با توجه به اهمیت این امر، در ادامه گام‌هایی که لازم است کسب‌وکارها در انتخاب ارائه‌دهنده سرویس اینترنت (پهنای باند) نظر بگیرند تشریح شده است.

گام اول: بررسی انواع روش‌های ارائه سرویس اینترنت سازمانی

در گام نخست انواع سرویس‌های اینترنت سازمانی بررسی شده‌اند. با توجه به مزایا و معایب هر کدام مناسب‌ترین سرویس برای سازمان و یا شرکت را می‌توان انتخاب کرد.

  • DSL

DSL ارائه اینترنت از طریق خط تلفن (بدون اشغالی خط) است، این سرویس رایج‌ترین شکل ارائه‌ی اینترنت خانگی است. این سرویس اگرچه برای مشتریان خانگی مناسب است ولی به دلیل سرعت و پایداری پایین چندان برای استفاده شرکت‌ها و سازمان‌ها توصیه نمی‌شود.

  • Wireless

ارائه اینترنت با استفاده از فرکانس رادیویی است که به‌صورت اختصاصی و یا اشتراکی به مشترکین ارائه می‌شود. در سرویس اینترنت بی‌سیم، مشترکین بدون نیاز به خط تلفن یا کابل می‌توانند با نصب تجهیزات رادیویی درجایی که به پاپ‌سایت ارائه‌دهنده سرویس دید دارد (مثل پشت‌بام) از پهنای باند فرکانسی در بستر وایرلس استفاده کنند. در سرویس اشتراکی به ازای چند مشترک یک رادیو سمت پاپ سایت (point to multipoint) وجود دارد و در سرویس اختصاصی به ازای یک مشترک یک رادیو در سمت پاپ سایت (point to point) قرار دارد. یکی از بهترین روش‌های دریافت سرویس اینترنتی در ایران روش بی‌سیم است که نسبت به روش‌های دیگر پوشش دهی و سرعت خوبی دارد.

  • FTTH

FTTH ارائه اینترنت با استفاده از فیبر نوری است، با وجود اینکه این روش، سرعت و پایدار بسیار خوبی دارد ولی این سرویس هزینه زیادی برای شرکت‌های کوچک و متوسط دارد و از طرفی بسیاری از مناطق ایران از این فناوری بی‌بهره‌اند و این سرویس پوشش دهی مناسبی در ایران ندارد.

  • TD-LTE

فناوری TD-LTE در حقیقت آخرین نسل اینترنت ثابت است که اینترنت را به صورت بی‌سیم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این سرویس ارائه اینترنت با استفاده از مودم و سیم‌کارت‌های خاص است که سیم‌کارت در مودم قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی دریافت و ارسال اطلاعات را بر عهده دارد. شرکت‌های محدودی این سرویس را در ایران ارائه می‌دهند، به همین دلیل پوشش دهی مناسبی ندارد، همچنین تجهیزات آن به‌صورت انحصاری پشتیبانی می‌شود.

گام دوم: آماده سازی لیست شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت

پس از انتخاب بهترین روش دسترسی به اینترنت، باید فهرستی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس موردنظر که در محل مورد نظر فرد پوشش دهی خوبی دارند تهیه شود. برای این منظور می‌توان وب‌سایت‌های شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت سازمانی را بررسی و یا با پشتیبانی آن‌ها تماس گرفت و از ارائه سرویس اینترنت در محل سازمان خود اطمینان حاصل کرد.

گام سوم: تعیین میزان پهنای باند موردنیاز

این مرحله شامل انتخاب میزان پهنای باند و یا سرعت سرویس است. کندی اینترنت، تأثیر منفی بر کارمندان و مشترکین دارد که موجب از دست رفتن سرمایه انسانی و اعتماد مشترکین خواهد شد. برای پیدا کردن جواب این سؤال که به چه میزان پهنای باند نیاز دارد، ابتدا لازم است به سؤالات زیر پاسخ داده شود:

  • چه تعداد کارمند دارید؟ چه تعداد دستگاه نیاز است که به اینترنت متصل شوند؟ میزان آپلود و دانلود روزانه چقدر است؟ از تلفن اینترنتی استفاده می‌کنید؟ از ویدیو کنفرانس استفاده می‌کنید؟ و …

بهترین مشاور در این زمینه بخش فروش شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت سازمانی است که با در اختیار قراردادن جواب سوالات بالا به آن‌ها، بهترین سرویس را به شما پیشنهاد خواهند داد.

گام آخر: بررسی سایر موارد مهم

در کنار عواملی که مورد بحث قرار گرفت باید متغیرهای متعدد دیگری نیز بررسی شود که به شدت روی سرعت و کیفیت سرویس دریافتی تاثیر می گذارند.

  • اختصاصی یا اشتراکی بودن سرویس: در سرویس اینترنت اشتراکی، سرویس به صورت مشترک با چند کاربر دیگر در همان شبکه در حال استفاده است. اما در سرویس اینترنت اختصاصی، تمامی پهنای باند اختصاصا به یک مشترک ارائه می‌شود. سرویس اینترنت اشتراکی مناسب برای مصارفی مانند مصارف خانگی و یا دفاتر کوچک است، در مقابل شرکت‌ها و سازمان هایی و یا حتی کسب‌وکارهای کوچک که نیازمند تبادل اطلاعات سریع‌تر ، بدون افت سرعت و پایدار هستند می‌بایست از پهنای باند اختصاصی استفاده کنند.
  • محدود بودن و یا نامحدود بودن حجم دانلود: در اینترنت حجمی، کاربر هرچقدر از اینترنت استفاده کند به همان اندازه باید هزینه پرداخت کند ولی در سرویس اینترنتی نامحدود، مشترک قادر به تبادل حجم نامحدود اطلاعات است.
  • پشتیبانی: کیفیت، کانال‌های ارتباطی، سرعت عمل و پیگیری پشتیبانی فروش و پشتیبانی فنی در حوزه‌ی ارائه سرویس‌های اینترنتی بسیار مهم و حیاتی است. اگر مدت زمان پاسخگویی برای حل مشکلات به طول بیانجامد، سرمایه انسانی، مالی و وقت مشترک از بین می‌رود.
  • پایداری سرویس و امکان ارائه توافق‌نامه SLA: ممکن است که گاهی اوقات سرعت سرویس کاهش یابد، حتی گاهی اینترنت قطع شود. اگر این قطع ارتباط یا کاهش سرعت ترافیک، به صورت مکرر انجام شود مسلما موجب متضرر شدن مشترک خواهد شد. توافق نامه  SLA ارائه دهنده را ملزم به جبران خسارت می‌کند.
  • روش تأمین تجهیزات: مهم است که بودجه‌ای که مشترک به اینترنت اختصاص داده، با روش تامین تجهیزات متناسب باشد، یا درصورتی که مشترک قادر به خرید تجهیزات نیست، بتواند آن را به صورت امانی و یا استیجاری در مدت قرارداد از ارائه دهنده دریافت کند. ارائه‌دهندگان سرویس پهنای باند اختصاصی حرفه‌ای، امکان دریافت تجهیزات را به صورت امانی و استیجاری برای سازمان‌ها فراهم می‌کنند.
  • میزان انعطاف‌پذیر بودن قرارداد: باید به این مورد باید توجه شود که قراردادها یک طرفه و به نفع شرکت ارائه دهنده سرویس تنظیم نشود.
  • امکان ارائه IP: امکان سنجی‌های لازم جهت اینکه مشترک بتواند بر روی سرویس اینترنتی خود رنج IPهای استاندارد را دریافت کند، را اعمال نمایید.

عوامل بالا را به دقت بررسی نمایید، وجود کاستی در هریک از موارد خسارت غیرقابل جبرانی برای کسب‌وکار به‌جا خواهد گذاشت. لازم است با تعدادی از شرکت‌ها و سازمان‌ها درباره‌ی سرویس اینترنتی که دریافت می‌شود صحبت کرد تا بتوان بهترین ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی که مختص شرکت‌ها و سازمان‌ها است را پیدا کرد.

شرکت داده‌پردازی رسپینا دارنده‌ی پروانه FCP و بزرگترین توزیع‌کننده‌ی پهنای باند اختصاصی به‌صورت Point to Point به سازمان‌ها است. تفاوت رسپینا با سایر رقبا، تمرکز ویژه بر ارائه خدمات سازمانی است که منجر به شناسایی دقیق‌تر نیازهای سازمان‌ها و در نتیجه کسب جایگاه و موقعیتی ممتاز در میان سازمان‌ها شده است. رسپینا در حال حاضر به بیش از 3500 سازمان خدمات ارائه می‌دهد و از این حیث در کشور از جایگاه اول برخوردار است.

ویژگی‌های پهنای باند اختصاصی رسپینا

  • تضمین ارائه‌ی سرویس با پایداری از ۹۹.5% تا ۹۹.9%
  • بالاترین سرعت در نصب و راه‌اندازی سرویس به‌صورت رایگان
  • امکان ارائه‌ی پهنای باند متقارن/نامتقارن با توجه به نیاز کاربر
  • عدم محدودیت در حجم و سرعت
  • پشتیبانی شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیل
  • ارائه‌ی خدمات پشتیبانی حضوری به‌صورت رایگان
  • ضریب بالای سطح پوشش دهی شبکه با ایجاد بیش از 240 پاپ سایت
  • امکان افزایش پهنای باند در هر زمان

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر از خدمات رسپینا می‌توانند به وب سایت Respina.net مراجعه و یا با شماره 02191070000 در ارتباط باشند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته  چگونه بهترین ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی را انتخاب کنیم؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

خالق بازی ماریو: بازی‌ها هنوز می‌توانند بدون فضای ابری جذاب باشند

خالق بازی ماریو: بازی‌ها هنوز می‌توانند بدون فضای ابری جذاب باشند

سازنده بازی خاطره‌انگیز ماریو، در اظهارات اخیر خود درباره گیمینگ ابری صحبت کرده است و عقیده دارد که نینتندو می‌تواند بدون آن به پیشروی ادامه دهد.

قانون شکنی اف بی آی در زمینه استفاده از فناوری تشخیص چهره

اگرچه مقامات محلی و برخی شرکت های امریکایی به علت نقض حریم شخصی کاربران استفاده از فناوری تشخیص چهره را متوقف کرده اند، اما اف بی آی بر این کار اصرار دارد.
 
به گزارش انگجت، گزارش خبری روزنامه واشنگتن پست در این زمینه نشان می دهد پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) و اداره گمرک و مهاجرت این کشور از عکس های گواهینامه های رانندگی مانند یک معدن طلا برای جمع آوری داده های مورد نیاز در سیستم شناسایی چهره بهره می گیرند.
 
این سازمان ها با اسکن کردن صدها میلیون عکس قابل دسترس از این طریق یک پایگاه داده غیررسمی کنترل و نظارت طراحی کرده و به طور منظم از داده های این عکس ها برای شناسایی مجرمان جرائم خرد مانند سارقان و غیره استفاده می کنند.
 
بر اساس اطلاعات موجود اف بی آی هر ماه به تنها در حدود ۴۰۰۰ جستجو در ارتباط با فناوری شناسایی چهره انجام می دهد و از این طریق حریم شخصی میلیون ها شهروند امریکا به طور مرتب نقض می شود.
 
این اقدامات در ۲۱ ایالت آمریکا متداول است که از جمله آنها می توان به ایالت های واشنگتن، پنسیلوانیا و تگزاس اشاره کرد. نکته جالب عدم نیاز به دستور دادگاه برای انجام چنین اقداماتی است.

قانون شکنی اف بی آی در زمینه استفاده از فناوری تشخیص چهره

اگرچه مقامات محلی و برخی شرکت های امریکایی به علت نقض حریم شخصی کاربران استفاده از فناوری تشخیص چهره را متوقف کرده اند، اما اف بی آی بر این کار اصرار دارد.
 
به گزارش انگجت، گزارش خبری روزنامه واشنگتن پست در این زمینه نشان می دهد پلیس فدرال امریکا (اف بی آی) و اداره گمرک و مهاجرت این کشور از عکس های گواهینامه های رانندگی مانند یک معدن طلا برای جمع آوری داده های مورد نیاز در سیستم شناسایی چهره بهره می گیرند.
 
این سازمان ها با اسکن کردن صدها میلیون عکس قابل دسترس از این طریق یک پایگاه داده غیررسمی کنترل و نظارت طراحی کرده و به طور منظم از داده های این عکس ها برای شناسایی مجرمان جرائم خرد مانند سارقان و غیره استفاده می کنند.
 
بر اساس اطلاعات موجود اف بی آی هر ماه به تنها در حدود ۴۰۰۰ جستجو در ارتباط با فناوری شناسایی چهره انجام می دهد و از این طریق حریم شخصی میلیون ها شهروند امریکا به طور مرتب نقض می شود.
 
این اقدامات در ۲۱ ایالت آمریکا متداول است که از جمله آنها می توان به ایالت های واشنگتن، پنسیلوانیا و تگزاس اشاره کرد. نکته جالب عدم نیاز به دستور دادگاه برای انجام چنین اقداماتی است.

صدور بیانیه برای حل مشکلات اپراتورها

در حالی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات معتقد است شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت باید درخواست خود برای افزایش تعرفه خدمات را به‌صورت مستدل ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از ارائه‌ی بیانیه‌ای برای حل مشکلات اپراتورهای ثابت خبر داد.
 
شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت معتقدند این روزها دچار مشکلات مالی شدند و وضعیت مطلوبی ندارند. حتی برخی از شرکت‌های FCP بازار را به اپراتورهای موبایلی واگذار کردند و می‌گویند پایین بودن تعرفه اینترنت در اپراتورهای موبایلی، موجب شده تمایل افراد به استفاده از اینترنت موبایل به‌جای اینترنت ثابت باشد و درنتیجه این شرکت‌ها در حال از دست دادن مشترکانشان هستند.
 
از طرفی محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- معتقد است که در تلاطم اقتصادی نباید صرفاً هزینه را از جیب مردم برداشت و هزینه خدمات ICT باید متناسب با جیب مردم باشد و از طرف دیگر حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - که معتقد است در مقیاس‌های جهانی ایران ارزان‌ترین قیمت اینترنت را دارد، اظهار کرده بود تمام تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به‌عنوان رگولاتوری یا مقررات‌گذار، این است که قیمت‌های ارائه خدمات اینترنت توسط اپراتورها از آنچه اکنون ارائه می‌شود، بالاتر نرود.
 
موضوع افزایش تعرفه خدمات باید از ابعاد مختلف بررسی شود
 
همچنین چندی پیش رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اظهارات برخی از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت درباره لزوم افزایش قیمت اینترنت گفته بود: موضوع افزایش تعرفه خدمات اینترنت باید از ابعاد مختلف بررسی شود و شرکت‌های ارایه‌دهنده این خدمات به جای طرح موضوع در رسانه‌ها دلایل و مستندات خود را به رگولاتوری ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.
 
در این راستا، محمدباقر اثنی‌عشری - رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات - در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به تلاش برای حل مشکلات اپراتورهای ثابت، بیان کرد: ما در صنف معمولاً مسائلمان را با گروه‌های مختلف مشورت می‌کنیم و نظرات مختلف را می‌گیریم. درباره‌ی اظهارات رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزیر ارتباطات هم ما به زودی نظرات صنف را به صورت بیانیه مستدل خواهیم داد.
 
وی در پاسخ به این‌که آیا معتقد است تعرفه اپراتورهای سیار باعث کاهش درآمد اپراتورهای ثابت می‌شود، گفت: این واقعیت است، شما می‌بینید که در اینترنت ثابت سالهاست رشدی نداشتیم و شرکت‌ها هم که حساب‌هایشان معلوم است که زیان می‌دهند؛ اینها مواردی است که همه قبول داریم. مشکل سر این است که راه‌حل چیست.
 
مشکل شرکت‌های اینترنتی چیست؟
 
همچنین آذری‌جهرمی پیش از این درباره‌ی عدم تمایل کاربران اینترنتی به استفاده از اینترنت ثابت، اظهار کرده بود: در گذشته شما روی سرویس ۳G، متوسط دو تا سه مگابیت پهنای باند سرعت داشتید و ADSL خانه به شما هفت تا هشت مگ سرعت می‌داد، اما الان وقتی سرعت موبایل به طور متوسط ۲۵ مگ است و سرعت خانه روی همان شش مگ مانده، شما علاقه‌ای به سوئیچ کردن روی اینترنت ثابت ندارید. بنابراین دلیل اصلی از دید ما که بررسی می‌کنیم، قیمت نیست بلکه کیفیت و کمیت سرویس است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که سرویس ADSL در مقابل LTE شانسی ندارد، گفته بود: برای این‌که بازار اپراتورهای ثابت بزرگ شود، باید خدمات فیبر ارائه دهند، از جمله FTTC و یا سراغ VDSL بروند و تکنولوژی خود را رشد بدهند اما تاکنون در این حوزه سرمایه‌گذاری نکردند. برای سرمایه‌گذاری هم می‌گویند، بازگشت سرمایه مهم است. اگر ۱۷ شرکت بخواهند سرمایه‌گذاری کنند، برگشت نمی‌شود. حرف ما این است که آن‌ها باید از راه‌حل‌های ادغام استفاده کنند و یک شرکت شوند، یک شبکه را توسعه دهند تا هزینه سرمایه‌گذاری پایین بیاید و بازار توجیه داشته باشد.
 
این در حالی است که اپراتورهای ثابت، نیاز توسعه و پیشرفت در زمینه‌ی اینترنت ثابت را سرمایه‌گذاری در این زمینه و اصلاح تعرفه‌ها می‌دانند. اثنی‌عشری در این زمینه بیان کرد: صورت‌مساله همین است، اما مشکل این است که چه کار باید کرد که بتوان این چرخه خارج شد. اما به نظر نمی‌رسد تنها با تغییر تعرفه مشکل حل شود. از طرف وزارت ارتباطات نمی‌توانیم صحبت کنیم و خودشان باید تصمیم بگیرند، اما درخواستی که شرکت‌ها دارند، خیلی غیرمنطقی نیست و با یک منطق می‌توان آن را پذیرفت.

صدور بیانیه برای حل مشکلات اپراتورها

در حالی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات معتقد است شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت باید درخواست خود برای افزایش تعرفه خدمات را به‌صورت مستدل ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از ارائه‌ی بیانیه‌ای برای حل مشکلات اپراتورهای ثابت خبر داد.
 
شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت معتقدند این روزها دچار مشکلات مالی شدند و وضعیت مطلوبی ندارند. حتی برخی از شرکت‌های FCP بازار را به اپراتورهای موبایلی واگذار کردند و می‌گویند پایین بودن تعرفه اینترنت در اپراتورهای موبایلی، موجب شده تمایل افراد به استفاده از اینترنت موبایل به‌جای اینترنت ثابت باشد و درنتیجه این شرکت‌ها در حال از دست دادن مشترکانشان هستند.
 
از طرفی محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- معتقد است که در تلاطم اقتصادی نباید صرفاً هزینه را از جیب مردم برداشت و هزینه خدمات ICT باید متناسب با جیب مردم باشد و از طرف دیگر حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - که معتقد است در مقیاس‌های جهانی ایران ارزان‌ترین قیمت اینترنت را دارد، اظهار کرده بود تمام تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به‌عنوان رگولاتوری یا مقررات‌گذار، این است که قیمت‌های ارائه خدمات اینترنت توسط اپراتورها از آنچه اکنون ارائه می‌شود، بالاتر نرود.
 
موضوع افزایش تعرفه خدمات باید از ابعاد مختلف بررسی شود
 
همچنین چندی پیش رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اظهارات برخی از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت درباره لزوم افزایش قیمت اینترنت گفته بود: موضوع افزایش تعرفه خدمات اینترنت باید از ابعاد مختلف بررسی شود و شرکت‌های ارایه‌دهنده این خدمات به جای طرح موضوع در رسانه‌ها دلایل و مستندات خود را به رگولاتوری ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.
 
در این راستا، محمدباقر اثنی‌عشری - رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات - در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به تلاش برای حل مشکلات اپراتورهای ثابت، بیان کرد: ما در صنف معمولاً مسائلمان را با گروه‌های مختلف مشورت می‌کنیم و نظرات مختلف را می‌گیریم. درباره‌ی اظهارات رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزیر ارتباطات هم ما به زودی نظرات صنف را به صورت بیانیه مستدل خواهیم داد.
 
وی در پاسخ به این‌که آیا معتقد است تعرفه اپراتورهای سیار باعث کاهش درآمد اپراتورهای ثابت می‌شود، گفت: این واقعیت است، شما می‌بینید که در اینترنت ثابت سالهاست رشدی نداشتیم و شرکت‌ها هم که حساب‌هایشان معلوم است که زیان می‌دهند؛ اینها مواردی است که همه قبول داریم. مشکل سر این است که راه‌حل چیست.
 
مشکل شرکت‌های اینترنتی چیست؟
 
همچنین آذری‌جهرمی پیش از این درباره‌ی عدم تمایل کاربران اینترنتی به استفاده از اینترنت ثابت، اظهار کرده بود: در گذشته شما روی سرویس ۳G، متوسط دو تا سه مگابیت پهنای باند سرعت داشتید و ADSL خانه به شما هفت تا هشت مگ سرعت می‌داد، اما الان وقتی سرعت موبایل به طور متوسط ۲۵ مگ است و سرعت خانه روی همان شش مگ مانده، شما علاقه‌ای به سوئیچ کردن روی اینترنت ثابت ندارید. بنابراین دلیل اصلی از دید ما که بررسی می‌کنیم، قیمت نیست بلکه کیفیت و کمیت سرویس است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که سرویس ADSL در مقابل LTE شانسی ندارد، گفته بود: برای این‌که بازار اپراتورهای ثابت بزرگ شود، باید خدمات فیبر ارائه دهند، از جمله FTTC و یا سراغ VDSL بروند و تکنولوژی خود را رشد بدهند اما تاکنون در این حوزه سرمایه‌گذاری نکردند. برای سرمایه‌گذاری هم می‌گویند، بازگشت سرمایه مهم است. اگر ۱۷ شرکت بخواهند سرمایه‌گذاری کنند، برگشت نمی‌شود. حرف ما این است که آن‌ها باید از راه‌حل‌های ادغام استفاده کنند و یک شرکت شوند، یک شبکه را توسعه دهند تا هزینه سرمایه‌گذاری پایین بیاید و بازار توجیه داشته باشد.
 
این در حالی است که اپراتورهای ثابت، نیاز توسعه و پیشرفت در زمینه‌ی اینترنت ثابت را سرمایه‌گذاری در این زمینه و اصلاح تعرفه‌ها می‌دانند. اثنی‌عشری در این زمینه بیان کرد: صورت‌مساله همین است، اما مشکل این است که چه کار باید کرد که بتوان این چرخه خارج شد. اما به نظر نمی‌رسد تنها با تغییر تعرفه مشکل حل شود. از طرف وزارت ارتباطات نمی‌توانیم صحبت کنیم و خودشان باید تصمیم بگیرند، اما درخواستی که شرکت‌ها دارند، خیلی غیرمنطقی نیست و با یک منطق می‌توان آن را پذیرفت.

آمازون به دنبال مجوز پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره اینترنتی به فضا

آمازون قصد دارد برنامه خود برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای را هر چه سریع‌تر پیاده سازی کند و از همین رو به دنبال اخذ مجوزهای لازم از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکاست.
 
به گزارش انگجت، بر اساس درخواست آمازون این شرکت به دنبال پرتاب ۳۲۳۶ ماهواره به فضا به منظور عملیاتی سازی طرح Kuiper است.
 
ماهواره‌های یادشده که در ۹۸ مدار مختلف به دور زمین مستقر می‌شوند با فاصله ۵۹۰ تا ۶۳۰ کیلومتر از سطح زمین حرکت خواهند کرد. آمازون مدعی است با اجرای این طرح ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان می‌توانند به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند.
 
این شرکت تأیید کرده که با اجرای طرح یادشده کل کره زمین تحت پوشش اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای قرار نمی‌گیرد. این خدمات حتی کل آمریکا را نیز پوشش نمی‌دهد و به عنوان مثال بخش‌هایی از آلاسکا از این طریق به اینترنت دسترسی نمی‌یابند.
 
آمازون همچنین قصد دارد از فناوری ویژه ای برای جلوگیری از ایجاد اختلال در خدمات اینترنت خود بهره بگیرد. عمر مفید ماهواره‌های مورد استفاده بدین منظور ۱۰ سال تخمین زده شده است. زمان بندی دقیق اجرای این طرح هنوز اعلام نشده است.