گوگل به‌دنبال ساخت رقیبی برای Airdrop اپل است

گوگل به‌دنبال ساخت رقیبی برای Airdrop اپل است

گوگل در حال کار روی ابزار اشتراک‌گذاری جدیدی برای جایگزینی اندروید بیم و رقابت با ایردراپ اپل است.

گوگل به‌دنبال ساخت رقیبی برای Airdrop اپل است

گوگل به‌دنبال ساخت رقیبی برای Airdrop اپل است

گوگل در حال کار روی ابزار اشتراک‌گذاری جدیدی برای جایگزینی اندروید بیم و رقابت با ایردراپ اپل است.

آشنایی با وارنا: شهر ساحلی دریای سیاه

آشنایی با وارنا: شهر ساحلی دریای سیاه

وارنا مهم‌ترین شهر بلغارستان سال‌ها است که علاوه‌بر مقصد گردشگری محبوب دنیا، به مرکز اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مهمی تبدیل شده است.

ژاپن، صادرات برخی اقلام حوزه فناوری به کره‌ جنوبی را محدود می‌کند

ژاپن، صادرات برخی اقلام حوزه فناوری به کره‌ جنوبی را محدود می‌کند

وزارت تجارت ژاپن، محدودیت‌هایی جدیدی برای صادرات برخی مواد و اقلام مورد استفاده جهت تولید گوشی‌های هوشمند و تراشه به کره جنوبی را تعیین کرد.  

فروش ردمی K20 و ردمی K20 پرو به مرز یک میلیون دستگاه رسید

فروش ردمی K20 و ردمی K20 پرو به مرز یک میلیون دستگاه رسید

هنوز مدت زمان زیادی از معرفی و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سری ردمی K20 نمی‌گذرد، اما آخرین آمارها حاکی از فروش یک میلیون دستگاه در این بازه‌ی کوتاه هستند. 

برترین موتورسیکلت‌‌های دنیا با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار

برترین موتورسیکلت‌‌های دنیا با قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار

در این مطلب به معرفی بهترین موتورسیکلت‌های بازار جهانی با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار می‌پردازیم که گزینه‌هایی بسیار خوب برای شروع موتورسواری حرفه‌ای هستند.

اپل احتمالا در تأمین یکی از قطعات مهم آیفون با چالش روبه‌رو می‌شود

اپل احتمالا در تأمین یکی از قطعات مهم آیفون با چالش روبه‌رو می‌شود

چالش‌های تجاری در کشورهای متعدد جهان تنها محدود به چین و آمریکا نمی‌شود. مشکلات ژاپن و کره‌ی جنوبی هم بر شرکت‌های متعددی همچون اپل تأثیر می‌گذارد.

نقش پررنگ شکایات اینترنتی در سه ماهه نخست امسال

آمار ثبت‌شده در سه ماهه‌ی ابتدایی سال‌جاری در سامانه شکایات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، حاکی است که مناطق شمالی کشور بیش‌ترین شکایت و مناطق غرب و شمال‌غربی کمترین شکایت را دارند و در این شکایات، مشکلات مربوط به اینترنت نقش پررنگی ایفاء می‌کند.
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این امکان را برای کاربران ایجاد کرده تا در صورتی که از هر یک از خدمات اینترنتی، تلفن ثابت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان شکایتی دارند، با مراجعه به سامانه ثبت شکایات مبتنی بر مکان‌نمای جغرافیایی، شکایت خود را ثبت کنند تا رگولاتوری به بررسی شکایات آن‌ها بپردازد.
 
بر این اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات رادیویی بر اساس تعداد تیکت‌های ثبت‌شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکین و مناطق نه‌گانه (منطقه شمال، مرکزی، شمال شرق، جنوب، آذر، جنوب غرب، جنوب شرق، غرب و شمال غرب) سازمان در سراسر کشور در سه ماهه‌ی ابتدایی سال جاری ارائه شده است.
 
این گزارش نشان می‌دهد بر اساس بررسی انجام‌شده روی داده‌ها، بیش‌ترین شکایت مشترکین در منطقه شمال و کمترین تعداد شکایات مربوط به مناطق غرب و شمال غرب است. آمار کلی شکایات مطروحه رشد داشته و از ۷۸۵۸ مورد در اردیبهشت ماه به ۸۵۲۳ مورد در خرداد ماه سال جاری رسیده است.
 
بررسی‌ها حاکی است که شرکت مخابرات ایران به تنهایی ۴۱.۳ درصد از کل شکایات را در بازه‌ی خردادماه در تمام مناطق به خود اختصاص داده است؛ در این بین مشکلات مربوط به اینترنت نقش پررنگی ایفا می‌کند.
 
 
بیش‌ترین شکایت مشترکین در منطقه شمال مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه خردادماه نسبت به اردیبهشت‌ماه سال جاری ۲۵.۲ درصد رشد داشته است. بیش‌ترین شکایت در بازه‌ی خرداد ماه مربوط به استان تهران (۸۵ درصد و کمترین مربوط به استان سمنان (۱.۴ درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب و کیفیت سرویس‌ها است.


اما بیش‌ترین شکایت مشترکین در منطقه مرکزی مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه‌ی خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته است. بیش‌ترین شکایت در بازه‌ی خردادماه مربوط به استان اصفهان (۵۹ درصد) و کمترین مربوط به استان چهارمحال و بختیاری (۵.۳ درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.
 
 
از سوی دیگر بیش‌ترین شکایت مشترکین در منطقه شمال شرق مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه‌ی خردادماه نسبت به اردیبهشت‌ماه سال جاری چهار درصد کاهش داشته است. بیش‌ترین شکایت در بازه‌ی خرداد ماه مربوط به استان خراسان رضوی (۷۹ درصد) و کمترین مربوط به استان خراسان جنوبی (۳.۷ درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.
 
 
بیش‌ترین شکایت مشترکین در منطقه جنوب کشور هم مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به دفاتر پیشخوان دولت است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه‌ی خردادماه نسبت به اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۳ درصد رشد داشته است. بیش‌ترین شکایت در بازه‌ی خردادماه مربوط به استان فارس (۷۵.۳ درصد) و کمترین مربوط به استان کهکیلویه و بویراحمد (۵.۷ درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.
 
 
اما بیش‌ترین شکایت مشترکین در منطقه آذربایجان مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه‌ی خردادماه نسبت به اردیبهشت‌ماه سال جاری ۵.۵ درصد رشد داشته است. بیشترین شکایت در بازه‌ی خرداد ماه مربوط به استان آذربایجان شرقی (۴۵.۴ درصد) و کمترین مربوط به استان اردبیل (۲۲ درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.
 
 
بیشترین شکایت مشترکین در منطقه جنوب غرب مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه‌ی خردادماه نسبت به اردیبهشت‌ماه سال جاری ۲۷ درصد رشد داشته است. بیشترین شکایت در بازه‌ی خرداد ماه مربوط به استان خوزستان (۷۰.۴ درصد) و کمترین مربوط به استان لرستان (۱۱.۴ درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.
 
 
بیشترین شکایت مشترکین در منطقه جنوب شرق مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه‌ی خردادماه نسبت به اردیبهشت‌ماه سال جاری تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته است. بیشترین شکایت در بازه‌ی خرداد ماه مربوط به استان هرمزگان (۴۲ درصد) و کمترین مربوط به استان کرمان (۲۵.۵ درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.
 
 
بیشترین شکایت مشترکین در منطقه غرب مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه‌ی خردادماه نسبت به اردیبهشت‌ماه سال جاری هشت درصد کاهش داشته است. بیشترین شکایت در بازه‌ی خرداد ماه مربوط به استان کرمانشاه (۴۲ درصد) و کمترین مربوط به استان کردستان (۲۳.۴ درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت مربوط به عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.
 
 
بیش‌ترین شکایت مشترکین در منطقه شمال غرب مربوط به اینترنت و کمترین تعداد شکایات مربوط به خدمات پستی است. تعداد کل شکایت‌های ثبت‌شده در بازه‌ی خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری حدود هفت درصد رشد داشته است. بیشترین شکایت در بازه‌ی خرداد ماه مربوط به استان گیلان (۵۳ درصد) و کمترین مربوط به استان قزوین (۲۲.۸ درصد) است. فراوانی موضوع شکایات مطروحه در حوزه اینترنت عمدتاً مربوط به عدم جمع‌آوری سرویس و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب است.

بهترین سرویس‌های ترجمه آنلاین کدامند؟

بر اساس نظرسنجی و تحقیقات جدید صورت گرفته، بهترین سرویس‌های آنلاین و اینترنتی ترجمه متن و تصویر را در سال جاری میلادی معرفی شده‌اند.
 
با توجه به افزایش روند استفاده کاربران عادی و غیر متخصص از سایت و سرویس‌های آنلاین و اینترنتی، به نظر می‌رسد که سرویس‌های ترجمه آنلاین که از سوی غول‌های تکنولوژی در سراسر جهان توسعه داده شده و در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند، بیش از پیش مورد استقبال و توجه قرار گرفته‌اند.
 
حالا تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در وب سایت thepointsguy حاکی از آن است که کاربران به منظور فهم و درک بهتر متون و سایت‌های مختلف و تبدیل زبان‌های خارجی به زبان مادری خود یا بالعکس، بیشترین استفاده را از سرویس‌های ترجمه ذکر شده در پایین به ثبت رسانده‌اند که هر یک از آنها در نظرسنجی و یافته‌های تحقیقات پژوهشگران، تحت یک عنوان نام برده و معرفی شده‌اند.
 
۱. گوگل ترنسلیت(Google Translate ) : بهترین مترجم از دید کلی
 
این مترجم آنلاین توانایی ترجمه به ۱۰۰ زبان زنده دنیا را دارد، برای ترجمه محتوای سایت، تنها کاری که باید کرد قرار دادن متن در جایگاه زبان مبدأ و سپس انتخاب زبان آن می‌باشد؛ البته گوگل توانایی تشخیص زبان ورودی را دارد.
 
در بروز رسانی اخیر گوگل و اجرای سیستم Google Neural Machine Translation احتمال دقیق بودن متن ترجمه شده بالا رفته است. با این حال، از صحت و دقت ترجمه اطمینان حاصل کنید تا ایرادات احتمالی وجود نداشته باشد.
 
۲. بینگ مایکروسافت( Bing Microsoft ) : ساده‌ترین مترجم برای استفاده آنلاین
 
این سرویس که از سوی شرکت مایکروسافت توسعه داده و در اختیار کاربران قرار گرفته است، در نسخه‌های ویندوز و موبایل (اندروید و آی او اس) وجود دارد و همواره یکی از سرویس‌هایی بوده است که از سوی این غول تکنولوژی به منظور رقابت با گوگل ترنسلیت حمایت و پشتیبانی شده است.
 
۳. یاندکس ترنسلیت( Yandex Translate) : بهترین مترجم تصاویر و وب سایت‌ها
 
این اپلیکیشن که بیش از ۹۰ زبان زنده دنیا را ترجمه می‌کند، قادر است در حالت آنلاین زبان‌های مختلف را به یکدیگر ترجمه کند و در صورت مواجهه با وب سایت‌های خارجی زبان و مقالات انگلیسی می‌تواند درک ساده‌ای از آن را به شما ارائه کند.
 
۴. ریورسو( Reverso ): بهترین متجرم آموزش زبان
 
این سرویس نیز یکی دیگر از سرویس‌های ترجمه آنلاین است که همچون گوگل ترنسلیت قادر است به طور خودکار زبان‌های مختلف را به همدیگر ترجمه و تبدیل کند. از جمله مهمترین مزایای آن می‌توان به چک‌کننده هجی کلمات، انجام ترجمه بدون نیاز به کلیک کردن بر روی دکمه، امکان گوش دادن صوتی به متن مبدا و متن ترجمه شده، ارائه کیبورد مجازی بر روی صفحه نمایش برای بسیاری از زبان‌ها، امکان رتبه‌بندی اعتبار ترجمه‌های انجام شده به منظور اصلاح خدمات ترجمه اشاره کرد. البته بزرگترین ایراد آن این است که تنها از چند زبان محدود پشتیبانی می‌کند و نمی‌تواند زبان ورودی را به طور خودکار تشخیص بدهد.
 
۵. سیسترانت ( Systranet): بهترین مترجم آنلاین برای ترجمه فایل‌ها
 
سیسترانت نیز یک سرویس ترجمه دیگر به شمار می‌رود که نه تنها متن، بلکه فایل‌ها را نیز ترجمه می‌کند. فقط کافی است فایل موردنظر خود به فرمت مایکروسافت ورد را آپلود کرده و منتظر ترجمه آن به زبان مدنظرتان باشید. به عقیده کارشناسان و کاربران، این سرویس برای ترجمه رزومه، خواندن اسناد و مدارک به زبان‌های خارجی از جمله دستورالعمل‌های استفاده از وسایل به زبان‌های خارجی بسیار مناسب است.
 
از جمله مهم‌ترین معایب آن می‌توان به عدم ترجمه به صورت خودکار، نیاز به ساخت یک حساب کاربری، عدم پشتیبانی از زبان فارسی اشاره کرد.
 
۶. اینترنت اسلنگ ( Internet Slang): بهترین مترجم متون نوشته شده به زبان عامیانه
 
همانطور که از اسم این سرویس ترجمه معلوم است، به منظور تبدیل متون نوشته شده به زبان عامیانه و اصطلاحات کوچه و خیابان توسعه و طراحی شده است.
 

استخراج بیت کوین موجب افزایش مصرف برق در ایران شده است

مصرف برق در ماه‌های گذشته در ایران تا ۷ درصد افزایش داشته است که بخش اصلی این افزایش مصرف مربوط به استخراج بیت کوین است.
 
 به گزارش سیلیکون انجل، استخراج بیت‌کوین در ایران باعث افزایش مصرف برق شده است. مصرف برق در ماه‌های گذشته تا ۷ درصد افزایش داشته است که بخش اصلی این افزایش مصرف مربوط به استخراج بیت کوین است.
 
استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به دلیل قیمت پایین برق در ایران است. استخراج بیت کوین در ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه این کشور رونق بیشتری پیدا کرده است و راهی برای دور زدن تحریم‌ها به حساب می‌آید.
 
بیت کوین دیروز با نرخ ۱۰.۸۵۷ دلار معامله شد که هنوز هم در بالاترین نرخ نسبت به هفته‌های قبل قرار دارد.