فهرست مشخصات کلیدی سامسونگ گلکسی A24 منتشر شد

مشخصات کلیدی سامسونگ گلکسی A24 در فضای آنلاین منتشر شده است. این اطلاعات توسط یک نشریه ویتنامی با نام The Pixel فاش شده‌اند. این اسمارت‌فون به‌عنوان جانشین سامسونگ گلکسی A23 معرفی خواهد شد؛ گجتی که در اوایل سال 2022 روانه بازار شد. چارچوب زمانی عرضه گلکسی A24 هنوز اعلام نشده است.

بر اساس گزارشات، سامسونگ گلکسی A24 مجهز به یک نمایشگر 6.24 اینچی سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس خواهد بود. این نمایشگر از نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ گلکسی A23 مجهز به یک نمایشگر LCD است. هنوز مشخص نیست که سامسونگ برای این نمایشگر از طراحی ناچ قطره‌ای شکل یا حفره کروی استفاده خواهد کرد. همچنین طراحی گلکسی A24 نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

گزارش جدید خاطرنشان می‌کند که توان پردازشی سامسونگ گلکسی A24 از طریق تراشه بومی اگزینوس 7904 تامین خواهد شد. از عمر این تراشه تقریبا 4 سال گذشته است. این دستگاه مجهز به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. با این‌حال در زمان عرضه هندست احتمالا شاهد رونمایی از پیکره‌بندی‌های متفاوتی برای حافظه خواهیم بود.

انرژی مورد نیاز این اسمارت‌فون از طریق یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ 15 واتی تامین می‌شود. به‌نظر می‌رسد که گلکسی A24 از جنبه سخت‌افزاری شاهد نوعی عقب‌گرد کاملا چشمگیر نسبت به گلکسی A23 خواهد بود.

 

از جنبه امکانات تصویربرداری نیز گلکسی A24 احتمالا مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با قابلیت OIS، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و ماژول سوم 5 مگاپیکسلی خواهد بود. دوربین سلفی تعبیه شده روی پنل جلویی گوشی از یک سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

اطلاعات فوق صرفا در حد شایعه و گمانه‌زنی هستند؛ بنابراین در مقطع کنونی توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم آنها با دیده تردید نگاه کنید.

نوشته فهرست مشخصات کلیدی سامسونگ گلکسی A24 منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

تصویر جدید شیائومی ۱۳ پرو، طراحی آن را فاش می‌کند

حدودا یک ماه قبل شخصی موفق به تهیه یک تصویر مخفیانه از پنل جلویی اسمارت‌فون شیائومی 13 پرو شد. اکنون نوبت به انتشار تصویری از پنل پشتی هندست فرا رسیده است. دوربین مهم‌ترین مشخصه قابل رویت در این بخش به‌شمار می‌رود.

بر اساس شنیده‌ها شیائومی 13 پرو همانند شیائومی 12S اولترا از سنسور 1 اینچی IMX989 سونی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. وجود این حسگر در کنار تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 موجب عملکرد درخشان شیائومی 12S اولترا در زمینه تصویربرداری شد. سری شیائومی 13 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 خواهد بود. همچنین بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که همکاری شیائومی و لایکا به چه سمت و سویی پیش خواهد رفت.

شیائومی 12S اولترا مجهز به یک ماژول دوربین غول‌پیکر است؛ اما طراحی سیستم دوربین پشتی شیائومی 13 پرو به طرز شگفت‌انگیزی معمولی به‌نظر می‌رسد. تصویر شیائومی 13 پرو صرفا جنبه نمایشی دارد؛ اما در این تصویر، حسگر 1 اینچی در سمت چپ مستقر شده و دوربین تعبیه شده در مرکز نیز یک ماژول فوق‌عریض است.

اگرچه شیائومی 12S اولترا یک گوشی دوربین‌محور به‌شمار می‌رود؛ اما شیائومی 13 پرو همانند یک پرچم‌دار همه‌جانبه طراحی شده است. این هندست مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه است؛ اگرچه پیرامون مشخصات 2 ماژول دیگر هم‌اکنون هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست.

 

تصاویر شیائومی 12 پرو در کنار شیائومی 12S اولترا

به غیر از دوربین‌ها انتظار می‌رود که شیائومی 13 پرو از همان فرمول هندست نسل قبلی خود استفاده کند. بدین‌ترتیب این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری یک نمایشگر غول‌پیکر 6.7 اینچی آمولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی، رزولوشن +QHD و پنل E6 ساخت شرکت سامسونگ خواهیم بود.

تصویری از پنل جلویی شیائومی 13 پرو 

تصویر منتشر شده از پنل جلویی گوشی نشان‌دهنده پیکره‌بندی 3+12 گیگابایتی برای حافظه رم است (این اسمارت‌فون مجهز به 12 گیگابایت رم واقعی و 3 گیگابایت رم مجازی خواهد بود). همچنین این تصویر نشان می‌دهد که گجت مذکور دارای اسم رمز nuwa است. اکنون می‌دانیم که مدل‌های چینی و جهانی این هندست به‌ترتیب از شماره مدل‌های 2210132C و 2210132G برخوردار هستند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سری شیائومی 13 در اواخر سال 2022 معرفی خواهد شد. رویداد معرفی این هندست‌ها احتمالا چند هفته پس از رونمایی تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 کوالکام در اواسط ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

نوشته تصویر جدید شیائومی 13 پرو، طراحی آن را فاش می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

تصویر جدید شیائومی ۱۳ پرو، طراحی آن را فاش می‌کند

حدودا یک ماه قبل شخصی موفق به تهیه یک تصویر مخفیانه از پنل جلویی اسمارت‌فون شیائومی 13 پرو شد. اکنون نوبت به انتشار تصویری از پنل پشتی هندست فرا رسیده است. دوربین مهم‌ترین مشخصه قابل رویت در این بخش به‌شمار می‌رود.

بر اساس شنیده‌ها شیائومی 13 پرو همانند شیائومی 12S اولترا از سنسور 1 اینچی IMX989 سونی با رزولوشن 50 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. وجود این حسگر در کنار تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 موجب عملکرد درخشان شیائومی 12S اولترا در زمینه تصویربرداری شد. سری شیائومی 13 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 خواهد بود. همچنین بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که همکاری شیائومی و لایکا به چه سمت و سویی پیش خواهد رفت.

شیائومی 12S اولترا مجهز به یک ماژول دوربین غول‌پیکر است؛ اما طراحی سیستم دوربین پشتی شیائومی 13 پرو به طرز شگفت‌انگیزی معمولی به‌نظر می‌رسد. تصویر شیائومی 13 پرو صرفا جنبه نمایشی دارد؛ اما در این تصویر، حسگر 1 اینچی در سمت چپ مستقر شده و دوربین تعبیه شده در مرکز نیز یک ماژول فوق‌عریض است.

اگرچه شیائومی 12S اولترا یک گوشی دوربین‌محور به‌شمار می‌رود؛ اما شیائومی 13 پرو همانند یک پرچم‌دار همه‌جانبه طراحی شده است. این هندست مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه است؛ اگرچه پیرامون مشخصات 2 ماژول دیگر هم‌اکنون هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست.

 

تصاویر شیائومی 12 پرو در کنار شیائومی 12S اولترا

به غیر از دوربین‌ها انتظار می‌رود که شیائومی 13 پرو از همان فرمول هندست نسل قبلی خود استفاده کند. بدین‌ترتیب این‌بار نیز شاهد به‌کارگیری یک نمایشگر غول‌پیکر 6.7 اینچی آمولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی، رزولوشن +QHD و پنل E6 ساخت شرکت سامسونگ خواهیم بود.

تصویری از پنل جلویی شیائومی 13 پرو 

تصویر منتشر شده از پنل جلویی گوشی نشان‌دهنده پیکره‌بندی 3+12 گیگابایتی برای حافظه رم است (این اسمارت‌فون مجهز به 12 گیگابایت رم واقعی و 3 گیگابایت رم مجازی خواهد بود). همچنین این تصویر نشان می‌دهد که گجت مذکور دارای اسم رمز nuwa است. اکنون می‌دانیم که مدل‌های چینی و جهانی این هندست به‌ترتیب از شماره مدل‌های 2210132C و 2210132G برخوردار هستند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سری شیائومی 13 در اواخر سال 2022 معرفی خواهد شد. رویداد معرفی این هندست‌ها احتمالا چند هفته پس از رونمایی تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 کوالکام در اواسط ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

نوشته تصویر جدید شیائومی 13 پرو، طراحی آن را فاش می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

همکاری متفاوت سامسونگ و تیک‌تاک در حوزه موسیقی

سامسونگ و تیک‌تاک طی یک همکاری مشترک سراغ پروژه‌ای به نام StemDrop رفته‌اند. این پروژه فرمتی جدید برای ضبط و میکس موسیقی در تیک‌تاک است. سایمون کاول از داوران مشهور مسابقه استعدادیابی America’s Got Talent به عنوان مدیر نوآوری در این پروژه همکاری داشته است. شرکت‌های Syco Entertainment و Universal Music Group نیز از همکاران در این پروژه هستند.

در موسیقی استم‌ها (Stem) را به عنوان بلوک‌هایی در نظر می‌گیرند که با کنار هم قرار دادنشان در کنار آواز، درام و باس، یک قطعه موسیقایی شکل می‌گیرد. تیکتاک StemDrop Mixer را به پلت‌فرم خود اضافه میکند تا هر کسی بتواند مطابق با میل و سلیقه خود قطعات موسیقی را میکس و مسترینگ کند.

قابلیت StepDrop در تیک‌تاک به صورت هفتگی آهنگ‌های تولید شده توسط کاربران را برجسته می‌کند تا آهنگسازان جدید بتوانند مخاطب بیشتری برای خود پیدا کنند. مکس مارتین، ساوان کوتچا و علی پیامی (آهنگساز، تهیه‌کننده، ترانه‌سرا و خواننده ایرانی-سوئدی) در ساخت آهنگی که منحصراً به عنوان StemDrop منتشر خواهد شد، با یکدیگر همکاری کرده‌اند. کاربران می‌توانند بعد از انتشار این آهنگ، میکس و کاورهای خود را از آن منتشر کنند.

این قابلیت جدید از 26 اکتبر در تیک‌تاک فعال خواهد شد.

StemDrop

نوشته همکاری متفاوت سامسونگ و تیک‌تاک در حوزه موسیقی اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

ایرانسل ۱۶ ساله شد

امروز، جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱، ایرانسل ۱۶ ساله می‌شود. همزمان با تولد ۱۶ سالگی، یکصد و شصتمین (۱۶۰) سایت 5G ایرانسل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در سال‌های پایانی دهه ۱۳۷۰ و ابتدای دهه ۱۳۸۰ هجری شمسی، میزان تقاضا برای خدمات تلفن‌همراه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد و کمبود زیرساخت‌های لازم، باعث شد تا برای ثبت‌نام سیم‌کارت تلفن‌همراه، صف‌های طولانی تشکیل شود. متقاضیان خرید سیم‌کارت، مجبور بودند تا علاوه بر انتظار طولانی، هزینه‌های زیادی را نیز برای دریافت سیم‌کارت پرداخت کنند. ورود ایرانسل به بازار تلفن همراه ایران در ۲۹ مهر ۱۳۸۵، باعث شد تا هزینه لازم برای تهیه یک عدد سیم‌کارت، به چند هزار تومان کاهش یابد و سیم‌کارت و ارتباطات همراه، به وسیله‌ای در دسترس همگان تبدیل شود و زیرساختی برای توسعه اقتصاد دیجیتال باشد.

… و ایرانسل متولد شد!

مشکلات فراوان مردم برای دسترسی به سیم‌کارت و موانع موجود بر سر راه توسعه اقتصادی به دلیل عدم دسترسی عمومی به ارتباطات همراه، باعث شد تا در مهر سال ۱۳۸۲، با هدف اجرای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و تحقق ماده ۱۲۴ این برنامه و با هدف توسعه ارتباطات از طریق خصوصی‌سازی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و همچنین با هدف حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت بخش خصوصی داخلی و ترویج رقابت، تضمین رقابت سالم، کاهش تصدی‌گری، نظارت بر تعرفه‌ها و کیفیت خدمات و حمایت از مصرف‌کنندگان، مقدمات برگزاری مزایده اپراتور دوم تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وقت برپا شود.

با برنده شدن کنسرسیوم «ام‌تی‌ان ایرانسل» در مزایده اپراتور دوم تلفن همراه کشور و تصویب قانون اجازه اجرای موافقتنامه پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار توسط مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل توانست در تاریخ ۶ آذر ۱۳۸۴، پروانه شبکه و خدمات ارتباطات سیار (GSM) را در سطح ملی و برای پوشش جغرافیایی سراسر ایران، از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کند.

شرکت ایرانسل در بازه زمانی کوتاهی توانست مراحل راه‌اندازی و توسعه شبکه را طی کرده و در ۶ شهریور ۱۳۸۵، حدود ۹ ماه پس از دریافت مجوز، از شبکه خود به صورت آزمایشی بهره‌برداری کند. سرانجام، روز ۲۹ مهر ۱۳۸۵، شبکه تلفن‌همراه ایرانسل، به صورت رسمی در شهرهای تهران، مشهد و تبریز راه‌اندازی شد. ایرانسل توانست با استفاده از متخصصان مجرب داخلی و خارجی، شبکه خود را در بازه زمانی کوتاهی، با سرعتی چشمگیر در سراسر کشور توسعه دهد و با ارائه خدمات با کیفیت در سطح استانداردهای جهانی، از جمله ارائه نسل ۲.۷۵ تلفن همراه (EDGE) با ویژگی استفاده از اینترنت همراه برای نخستین بار در ایران، مشترکان زیادی را به خود جلب کند و سهم قابل توجهی از بازار تلفن‌همراه ایران را به دست آورد.

در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ نیز برای نخستین بار در ایران، اپراتور ایرانسل با دریافت پروانه ارائه اینترنت ثابت بی‌سیم (WiMAX) توانست خدمت «وایمکس» را به مشترکان خود ارائه کند. در شهریور ۱۳۹۴، با ارتقای پروانه وایمکس، ایرانسل موفق به دریافت پروانه سراسری انتقال داده مبتنی بر فناوری «بی‌سیم ثابت» شد که به وسیله آن، محدودیت جغرافیایی و تکنولوژیک پروانه وایمکس رفع شد و ایرانسل، خدمت اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) را به مشترکان خود ارائه کرد.

پس از پایان دوران انحصار در ارائه خدمات پهن‌باند همراه، ایرانسل در تاریخ ۱۴ مرداد سال ۱۳۹۳ توانست مجوز آزمایشی ارتقای شبکه تلفن‌همراه خود به نسل سوم، چهارم و بالاتر را کسب کند و سرانجام به صورت رسمی در روز ۴ شهریور ۱۳۹۳ نسل سوم (3G) ایرانسل راه‌اندازی شد. پس از گذشت مدت کوتاهی، در ۲۹ آبان ۹۳ و در مشهد مقدس، ایرانسل نخستین شبکه نسل چهارم تلفن‌همراه (4G/LTE) ایران را ارائه داد و آن را با شتاب چشمگیری، در سراسر کشور عرضه کرد.

اولین بار در ایران، آخرین نسل فناوری

ایرانسل، در ادامه رویکرد خود مبنی بر ارائه جدیدترین فناوری‌های جهانی در ایران، از سال ۱۳۹۵، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرد و پس از آن که در ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ با حضور وزیر وقت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، نخستین آزمایش شبکه کامل نسل پنج تلفن‌همراه در ایران را انجام داد، موفق شد تا در اول مرداد ۱۳۹۹، برای نخستین بار در ایران، خدمات 5G را به صورت تجاری عرضه کند. این سایت توسط رئیس‌جمهوری و با حضور وزیر ارتباطات وقت، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات راه‌اندازی شد.

ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت (۳.۹۰۹ گیگابیت بر ثانیه) و تعداد سایت‌های نسل پنج (۱۶۰ سایت) در ایران، در ادامه این پیشتازی، با رساندن آمار سایت‌ها به «۹» سایت در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، پروژه توسعه فراگیر نسل پنج در ایران را با هدف‌گذاری برای نصب ۴۶۰ سایت 5G، از ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ادامه داد و موفق شد تا همزمان با شانزدهمین سالروز تأسیس شبکه تلفن‌همراه خود، از یکصد و شصتمین سایت نسل پنج، بهره‌برداری کند.

بر این اساس، تاکنون شهرهای تهران، مشهد، ارومیه، اهواز، ایلام، بندرعباس، تبریز، خرم‌آباد، رشت، زاهدان، ساری، سنندج، شیراز، قم، کرج، گرگان، آمل، بندرانزلی و کیش، تحت پوشش شبکه نسل پنج ایرانسل قرار گرفته‌اند و اقدامات ایرانسل برای راه‌اندازی سایت‌های 5G در شهرهای دیگر ایران نیز با سرعت ادامه دارد.

پیش از این و در جدیدترین رویداد، سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱، همزمان با هفته دولت، دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، یکصد و ششمین سایت 5G ایرانسل که چهارمین سایت ایرانسل در شهر تبریز بود را به نمایندگی از ۸۷ سایت جدید نسل پنج ایرانسل، افتتاح کرد.

ایرانسل همچنین بهره‌برداری از فناوری «موج میلیمتری» را در توسعه شبکه نسل پنج، در برنامه قرار داده است که با استفاده از این فناوری، امکان پوشش شبکه در مراکز اداری، تجاری و فضاهای بسته، با سرعت بالاتر از قبل، فراهم خواهد شد.

ایرانسل، اولین ارائه‌دهنده 5G در ایران، همزمان با گسترش پوشش شبکه نسل پنج، مطالعه بر روی نسل ششم تلفن‌همراه یا 6G را نیز از آغاز سال ۱۳۹۹ با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی و تأکید بر بومی‌سازی این فناوری آغاز کرده است.

توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال

ایرانسل طی یک سال گذشته، موفق به راه‌اندازی ۹۴۰ سایت ارتباطی جدید و نیز به‌روزرسانی و افزایش ظرفیت ۳۲۰۰ سایت ارتباطی شده است. همچنین در پروژه توسعه پوشش ارتباطی و دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی، ایرانسل موفق به راه‌اندازی ۲۸۰ سایت ارتباطی جدید و ارتقای سایت‌های موجود شده که به این ترتیب، در مجموع، ۵۱۴ روستا و جمعیتی در حدود ۱۳۵هزار و ۴۸ نفر، برای اولین بار تحت پوشش اینترنت پرسرعت ایرانسل قرار گرفته‌اند.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و اپراتور پیشتاز در توسعه اینترنت پرسرعت روستایی، طی سال‌های اخیر توانسته است نقش مهمی در ایجاد دسترسی مردم ساکن در روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت، به خصوص در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، ایفا کند. در آخرین گزارش دوره‌ای وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات که در صفحه اینستاگرام دکتر عیسی زارع‌پور منتشر شد، از ابتدای خرداد تا انتهای مرداد ۱۴۰۱، دسترسی ۱۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت، توسط ایرانسل برقرار شده است.

پیش از این، در روز ۳ بهمن ۱۴۰۰ و در «آیین رونمایی از اتصال ۱۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و مدیرعامل ایرانسل، دکتر زارع‌پور با تشکر از دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و مجموعه کارکنان ایرانسل که در راه‌اندازی ارتباطات روستایی سهیم بوده و بسیار فعالانه ایفای نقش کرده‌اند، گفت: «زحمت اصلی در برقراری دسترسی روستاییان عزیز به اینترنت پرسرعت را این عزیزان می‌کشند.»

با تخصیص باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز به اپراتورهای همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در تیر ۱۴۰۰، ایرانسل موفق شد تا به‌عنوان اپراتور پیشگام در نصب تجهیزات و راه‌اندازی لایه جدید مبتنی بر این باند فرکانسی، در دهه فجر ۱۴۰۰، از ۵۰ سایت ارتباطی مجهز به لایه جدید ۲۳۰۰ مگاهرتز، در شبکه پهن‌باند همراه خود رونمایی کند و در روز ۸ شهریور ۱۴۰۱ و در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت نیز، فاز نخست این پروژه، شامل تجهیز ۷۰۰ سایت، تکمیل و توسط وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، رسماً افتتاح شد.

در ادامه این پیشتازی، تاکنون ۸۲۰ سایت ارتباطی ایرانسل به لایه فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز تجهیز شده‌اند. ایرانسل قصد دارد تا در فاز دوم این پروژه، تعداد سایت‌های ارتباطی مجهز به این لایه فرکانسی را به عدد ۲۵۰۰ سایت پهن‌باند برساند.

ایرانسل در حوزه احداث خطوط فیبرنوری نیز که یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعه شبکه 5G و فناوری‌های نوین ارتباطی، از جمله خدمات شهر هوشمند است، در ادامه اقدامات گذشته خود، طی یک سال اخیر، توانسته است اتصال ۲۵۴ سایت ارتباطی به شبکه فیبر نوری خود و نیز توسعه ۳۲۰ کیلومتر فیبر نوری در استان‌های اصفهان، البرز، بوشهر، خوزستان، زنجان، فارس، مازندران و مرکزی را محقق کند.

همچنین با ادامه برنامه ایرانسل برای ساخت و توسعه زیرساخت‌های تبادل داده در سطح کشور، سه مرکز سوییچینگ جدید به ظرفیت ۲۴۰ رک در شهرهای کرج، مشهد و اصفهان به بهره‌برداری رسیده و ایجاد سه مرکز سوییچینگ دیگر با ظرفیت ۲۴۰ رک در شهرهای همدان، بابل و بندرعباس، برنامه‌ریزی و آغاز شده است.

در زمینه توسعه خطوط انتقال نیز، ایرانسل طی یک سال گذشته، موفق به ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خطوط مایکروویو و نیز ارتقای این خطوط از طریق تجهیز لینک‌های E-Band، در مجموع به تعداد ۳۲۷۰ مورد شده است.

ایرانسل همچنین به تازگی با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در زمینه توسعه خدمت «فیبر به منازل (FTTH)»، انجام مقدمات لازم برای اجرای این پروژه را آغاز کرده است.

سهم بازار ۴۳ درصدی

بر اساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) از سه ماهه نخست سال جاری، ایرانسل با دارا بودن بیش از ۶۰ میلیون مشترک فعال، توانسته است سهم بازار ۴۲.۹۳۲ درصدی را در رقابت با دیگر اپراتورها از آن خود کند.

هم اکنون، بیش از ۶۱ میلیون مشترک فعال در شبکه تلفن‌همراه ایرانسل حضور دارند که از این تعداد، بیش از ۴۳ میلیون مشترک، مصرف‌کننده دیتا هستند. پوشش جمعیتی شبکه 4G به ۸۲.۵ درصد، پوشش جمعیتی شبکه 3G به ۹۱.۷۶ درصد و پوشش شبکه 2G به ۹۰.۲۷ درصد رسیده است. در شبکه اینترنت ثابت (TD-LTE) ایرانسل نیز، نزدیک به ۷۵۰هزار مشترک، فعال هستند.

همچنین متوسط سرعت دانلود شبکه برای کاربران ایرانسل به حدود ۱۲ مگابیت بر ثانیه رسیده و با روند رشد مصرف دیتا در شبکه ایرانسل، مصرف روزانه دیتا به نزدیک به ۲۰ پتابایت افزایش یافته است. طی سه سال اخیر، ترافیک روزانه دیتای همراه ایرانسل، ۳۲۰ درصد رشد داشته و میزان کاهش ضریب تأخیر، ۷ درصد، میزان رشد ظرفیت شبکه دیتا، ۱۵۳ درصد و میزان رشد تعداد مشترکان، ۱۹۴ درصد بوده است.

«رشد مصرف دیتا» در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بیش از ۲۵ درصد رسیده و در دوره ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱ نیز نسبت به دوره ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۰، بیش از ۳۰ درصد بوده است.

در حال حاضر، نزدیک به سه میلیون گوشی با قابلیت اتصال به 5G، در شبکه ایرانسل فعال هستند که در این میان، حدود یک میلیون دستگاه، توسط شرکت سازنده، قابلیت استفاده از شبکه 5G در ایران را دارند و اصطلاحاً unlocked هستند ولی این امکان، به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، از کاربران سایر دستگاه‌ها سلب شده است.

۶۶۵هزار میلیارد ریال؛ درآمد دولت از ایرانسل

ایرانسل از ابتدای فعالیت خود تا پایان شهریور ۱۴۰۱ و بر اساس نتایج مالی در دست حسابرسی، معادل ۶۶۵هزار میلیارد ریال پرداخت مستقیم و غیرمستقیم به دولت داشته و میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در ایرانسل، از ابتدای فعالیت تا پایان شهریور ۱۴۰۱، بالغ بر ۹ میلیارد دلار بوده است.

ایرانسل در سال ۱۴۰۱، فرآیندهای مربوط به پذیرش و ورود به بازار بورس را آغاز کرد که این فرایندها، همچنان در حال انجام است.

توسعه زیست‌بوم دیجیتال

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تلاش دارد تا با ارائه خدمات و محصولات دیجیتال و حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان دیجیتال، به توسعه زیست‌بوم فناوری‌اطلاعات و ارتباطات با هدف رشد اقتصاد دیجیتال، کمک کند. در همین رابطه، ایرانسل محصولات و خدمات مختلف و پلتفرم‌های دیجیتال گوناگونی را عرضه کرده است.

یکی از جدیدترین اقدامات ایرانسل در این زمینه، عرضه کیف پول دیجیتال ایرانسل، با عنوان «جیب جت» است. به تازگی، نسخه جدید جیب جت با قابلیت Open Loop بودن به بهره‌برداری رسیده است و پذیرندگان می‌توانند به صورت آنلاین و آفلاین خدمات خود را به کاربران آن عرضه کنند. جیب جت در حال حاضر، قابلیت‌هایی مانند واریز پول، خرید، پرداخت از طریق کد QR، امکان جابه‌جایی وجوه بین کاربران را فراهم کرده است. با عرضه جیب جت، کاربران غیر ایرانسلی هم می‌توانند از خدمات متصل به آن به راحتی استفاده کنند. جیب جت در حال حاضر، بیش از ۹ میلیون کاربر دارد.

با استقبال مشترکان ایرانسل از سوپر اپلیکیشن «ایرانسل‌من» طی سال گذشته، تعداد کاربران فعال ایرانسل‌من به حدود ۱۹ میلیون کاربر افزایش یافته و بستری مناسب و جذاب برای دیده شدن خدمات کسب‌وکارهای ایرانی فراهم شده است که به موجب آن، بخش بازارگاه این سوپر اپلیکیشن، توانسته است در لایه ارائه خدمات به کسب‌وکارها، نقش محوری داشته باشد. سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من با هدف یکپارچه‌سازی و ارائه بستری به منظور تسهیل دسترسی به خدمات کسب‌وکارهای نوپا و فعال بازار به کاربران ایرانسلی، توانسته با ایجاد بخش بازارگاه (Marketplace) در سال گذشته، بیش از ۵۰ کسب‌وکار را به این وسیله، به کاربران خود معرفی کند. ظرفیت حقیقی ارجاع کاربران به کسب‌وکارها به واسطه قرارگرفتن در بخش بازارگاه، برابر با ۵۰ میلیون بار و تعداد خرید موفق از طریق آن، بیش از ۲.۵ میلیون بار بوده است.

«یلو ادوایز»، «یلو هاب» و «یلو نام»، دیگر پلتفرم‌های مرتبط هستند که توسط ایرانسل عرضه شده‌اند. یلو ادوایز که سامانه تبلیغات دیجیتال ایرانسل است، در زمینه برندینگ محصولات و مشاوره تبلیغات به کسب‌وکارها فعالیت می‌کند و در سال گذشته، تعداد مشتریان آن به حدود ۱۵۰ شرکت فعال افزایش یافته است. یلو هاب نیز، سامانه مدیریت و تبادل API است که با هدف مدیریت و عرضه APIهای مورد نیاز کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان محصولات در زیست‌بوم دیجیتال، راه‌اندازی شده است. یلوهاب در سال گذشته منتخبی از APIهای اپراتوری، انواع خدمات شهرداری و خدمات بانکداری باز را عرضه کرد. یلونام نیز سامانه احراز هویت و امضای دیجیتال ایرانسل است که به تازگی به مرحله بهره‌برداری رسیده و برای کاربران و کسب‌وکارها، امکان احراز هویت امن و مدیریت حساب‌های کاربری خود را فراهم می‌کند. در حال حاضر احراز هویت در این سامانه، از طریق رمز یک بار مصرف، ارسال لینک از طریق پیامک و کد دستوری (USSD) پیاده‌سازی شده است. در فازهای بعدی، روش‌های پیشرفته احراز هویت (مانند روش بیومتریک) و همچنین امضای دیجیتال نیز به این سامانه اضافه خواهد شد.

لنز، اپلیکشن و پلتفرم ارائه محتوای تصویری ایرانسل، با بیش از ۳.۲ میلیون کاربر، در حال حاضر توانسته جزو برترین سامانه‌های ارائه محتوای تصویری، به‌ویژه در حوزه ورزش باشد. این سرویس توانسته به‌صورت ماهانه، بیش از ۱۰۰ رویداد زنده را پخش و ترافیک ماهانه بیش از ۱.۷ میلیون گیگابایت را مدیریت کند. در برنامه‌های آتی لنز، میزبانی از مسابقات جام جهانی فوتبال و ارائه محتواهای اختصاصی و مورد علاقه کاربران جای گرفته است و هدف اصلی لنز تنوع بخشی و عرضه محتوای تصویری مورد نیاز مخاطبان خود است. سامانه و اپلیکیشن آهنگ پیشواز نیز در سال گذشته، به رشد بسیار چشمگیری از نظر محبوبیت بین کاربران دست یافته و تعداد کاربران فعال آن بر روی سامانه به ۱۰ میلیون نفر رسیده و توانسته است حمایت خوبی از صنعت تولید محتوای صوتی انجام دهد. همچنین اپلیکیشن پیشواز در سال گذشته توانست بیش از ۴۰۰هزار کاربر ماهانه فعال را تجربه کرده و تعداد نصب آن به بیش از یک میلیون بار برسد. این پیشرفت، موجبات توسعه فنی برای در اختیار قرار دادن API به سایر محصولات دیجیتال صوت‌محور را فراهم کرده تا کاربران سایر اپلیکیشن‌ها هم بتوانند آهنگ پیشواز هر محصول را تنظیم کنند. این قابلیت در حال حاضر قابل بهره‌برداری است و کسب‌وکارهایی که به آن نیاز دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

«دانا» و «دانا پلاس»، سامانه‌های آموزش و برگزاری جلسه آنلاین ایرانسل هستند که در سال گذشته، دانا توانست با برگزاری بیش از ۱۵۰هزار جلسه، به میزان ۲۹۰هزار ساعت، کمک قابل توجهی را به کسب‌وکارها برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمان همه‌گیری کرونا انجام داده و تعداد کاربران خود را به ۱.۷ میلیون نفر افزایش دهد. این سامانه، امکان تولید طرح درس و ارائه آن را برای مدرسان خود فراهم کرده است و نیز با ارائه انواع محتوا و دوره‌های آموزشی جذاب به کاربران، به عنوان یک سامانه مفید در زیست‌بوم آموزشی کشور نقش داشته است. همچنین «ایران من»، عنوان سامانه‌ای است که با هدف یکپارچه‌سازی خدمات هوشمند دولتی، برای تقویت زیرساخت‌های معاونت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات وزارت کشور، از آذرماه ۱۴۰۰ توسعه داده شده است. عرضه این سوپر اپلیکیشن، با هدف تجمیع ارائه خدمات دولتی به کاربران برنامه‌ریزی شده و خدمات شهروندی برای زائران اربعین، خدمات عمومی شهرداری، اصناف، سامانه روستای من و صدای من و سلامت را یکپارچه‌سازی کرده است. این سامانه از طریق وب و اپلیکیشن قابل استفاده است و تاکنون نزدیک به ۴۰۰هزار کاربر از آن استفاده کرده‌اند و به تعداد ۷۰۰۰ کاربر روزانه دست یافته است.

ایرانسل در حوزه راهکارهای سازمانی و خدمات دستگاه به دستگاه و فناوری اینترنت اشیا نیز، با هدف بومی‌سازی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توانمندسازی زیست‌بوم کسب‌وکار دیجیتال کشور در حوزه‌های متنوع، طی سال گذشته اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داد که از آن جمله، می‌توان به رونمایی از راه‌حل نوآورانه خودروی متصل (Connected Car) اشاره کرد. دستیابی به این مهم، در گام نخست با ایجاد زیرساخت خودروی متصل آغاز شد. در گام بعدی ایرانسل از سرویس خودروی متصل خود در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران رونمایی کرد. بهره‌برداری از خدمت خودروی متصل در دومین رویداد فناورانه خودروهای آینده با رونمایی از خودرو «شاهین متصل»، جدیدترین محصول شرکت خودروسازی سایپا، به‌طور رسمی آغاز شد. ایرانسل همچنین با امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و گروه خودروسازی سایپا، ارتقای فناوری اینترنت اشیا و توسعه زیست‌بوم مرتبط با خودروهای متصل را در دستور کار آینده خود، برای ارتقای این خدمت قرار داد.

ایرانسل همچنین با تأسیس شرکت ویستا و شرکت ویستا مدیا، تلاش کرده است تا در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز سرمایه‌گذاری در حوزه تولید محتوای چندرسانه‌ای، از رشد و توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال حمایت کند. یکی از نمونه‌های موفق سرمایه‌گذاری ایرانسل، شرکت اسنپ است که از طریق سوپراپلیکیشن اسنپ، خدمات مختلفی را در حوزه‌های گوناگون به مردم ایران ارائه کرده است.

نوآوری و تحقیق و توسعه

مجموعه ایرانسل‌لبز به‌عنوان بازوی نوآوری و تحقیق و توسعه ایرانسل، در سال گذشته، با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی هوش مصنوعی (AI Lab) و ابری (Cloud lab) در مرکز نوآوری ایرانسل، گامی مهم برای تحقق حرکت از اپراتور ارتباطی (Telco) به سوی یک شرکت فناوری (Techco) برداشته است. این دو آزمایشگاه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ صنعتی شریف و سایر دانشگاه‌های برتر کشور به منظور توسعه خدمات نوین بر پایه هوش مصنوعی و زیرساخت ابری، ایجاد شده و در حال توسعه هستند. همچنین ایرانسل لبز، با بهره‌گیری از جوانان خلاق کشور در مرکز توسعه نرم‌افزار (LDC)، موفق به بازطراحی و توسعه برنامه‌های کاربردی مورد نیاز شده است. از دیگر راهکارهای نرم‌افزاری توسعه داده شده توسط مرکز توسعه نرم‌افزار، می‌توان به پیاده‌سازی پلتفرم‌های مورد نیاز در کسب‌وکار ایرانسل اشاره کرد. آکادمی ایرانسل نیز در سال گذشته، دوره‌های متنوعی را با موضوع‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین اعم از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، علوم داده، بلاک‌چین، زبان‌های برنامه نویسی و… به منظور توسعه دانش دیجیتال برگزار کرد. همچنین در مرکز تحقیق و توسعه سخت افزار، تجهیزات پیشرفته مورد نیاز در شبکه‌های ارتباطی، در حال بومی‌سازی بوده و نمونه‌های اولیه آن، تست‌های آزمایشگاهی را با موفقیت سپری کرده است.

پایداری و کسب‌وکار مسؤولانه

ایرانسل در حوزه پایداری و کسب‌وکار مسؤولانه نیز سال پرفروغی را پشت سر گذاشت. مسؤولیت اجتماعی شرکتی (CSR) در ایرانسل، ذیل چارچوب پایداری تعریف شده و ایرانسل تلاش دارد تا در کنار ارائه خدمات ارتباطی و محرومیت‌زدایی ارتباطی در سطح کشور به‌خصوص در مناطق محروم، با انجام فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله کاهش ردپای کربن، احداث و بازسازی مدارس، اهدای بسته‌های اینترنت رایگان، توسعه نخستین مرکز ارتباط با مشتریان ویژه ناشنوایان، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا و…، در حوزه سرمایه‌گذاری و مسؤولیت اجتماعی شرکتی (CSR-CSI)، به مشترکان خود و آحاد جامعه، خدمات‌رسانی کند. ایرانسل برای نخستین بار در صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات ایران، اولین «گزارش پایداری کسب‌وکار» خود، مربوط به سال ۱۳۹۹ را منتشر کرد. این گزارش بر بررسی اثرات اجتماعی، اقتصادی و محیط‌زیستی کسب‌وکار ایرانسل بر جامعه ایران متمرکز است و مروری کوتاه بر شاخص‌ها، تلاش‌ها، دستاوردها و چالش‌های ایرانسل در پایش و مدیریت تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطیِ کسب‌وکار خود و نیز، مبنایی برای طراحی، استخراج، ارزیابی و در نهایت، مقایسه سالانه شاخص‌های عملکردی سازمان در موضوع «پایداری» و «کسب‌وکار مسؤولانه» به شمار می‌رود. ایرانسل، امسال برای دومین سال متوالی، در دومین دوره «جشنواره روابط عمومی و مسؤولیت اجتماعی»، موفق به دریافت «نشان عالی ۶ ستاره مسؤولیت اجتماعی» و «نشان سفیر و مروج مسؤولیت اجتماعی روابط عمومی» شد.

ایرانسل از ۱۴ دی ۱۴۰۰، با انعقاد قرارداد با فدراسیون هندبال، حامی ورزش هندبال کشور شد و این حمایت، آغازگر یک دوره درخشش در رده‌های مختلف این رشته ورزشی بود. ایرانسل همچنین در ادامه اقدامات خود در چارچوب مسؤولیت و سرمایه‌گذاری اجتماعی شرکتی، با هدف ایجاد شور و نشاط در جوانان به‌عنوان جامعه اصلی مشترکان این اپراتور و کمک به توسعه پایدار و ارتقای جایگاه اقتصادی و فرهنگی باشگاه پرسپولیس و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بالقوه موجود برای ارائه خدمات بیشتر به هواداران این باشگاه، در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱ لیگ برتر فوتبال، از باشگاه پرسپولیس حمایت کرد.

فروش و پشتیبانی از مشترکان

ایرانسل همچنین با هدف دسترسی سریع و راحت مشترکان خود به خدمات فروش و پس‌از فروش، اقداماتی از جمله توسعه مراکز خدمات در شهرهای بزرگ کشور و نقاط استراتژیک، با راه‌اندازی ۶ مرکز جدید و افزایش تعداد کل مراکز خدمات در سراسر کشور به ۵۴ مرکز، توسعه فروش انواع سیم‌کارت‌های ایرانسل بر روی پلتفرم‌های پرمخاطب، دستیابی به سهم بیش از ۹۸ درصدی فروش الکترونیکی شارژ، راه‌اندازی و ایجاد امکان فروش اقساطی گوشی تلفن‌همراه با سود حداقلی و همراه با طرح‌های ویژه ایرانسلی، راه‌اندازی و توسعه سامانه مدیریت موجودی محصولات برای تمامی نمایندگان فروش و توزیع کنندگان، راه‌اندازی سامانه محاسبه و پرداخت آنی کمیسیون خدمات به نقاط فروش، راه‌اندازی و توسعه سامانه تحویل سریع محصول به مشترکان در بازه زمانی کمتر از دو ساعت در ۱۴ شهر کشور، توسعه فرایندهای تولید و تأمین مدل‌های مختلف مودم توسط تولیدکنندگان داخلی و بومی، اجرای برنامه تأمین سیم‌کارت از طریق تولیدکنندگان داخلی و بومی و تأمین ۱۰۰ درصدی سفارش‌های بلندمدت از این تأمین‌کنندگان و نیز توسعه دفاتر فروش منطقه‌ای و انبار فعال به ۱۷ مرکز استان در کل کشور را اجرا کرده است.

همچنین مراکز ارتباط با مشتریان ایرانسل با بیش از ۹۵۰ کارشناس، در پنج شهر تهران، مشهد، تبریز، شیراز و بابل، به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخ‌گویی به مشکلات مشترکان ایرانسل هستند. ثبت میانگین ۳۰هزار پاسخگویی روزانه به تماس‌های مشترکان و میانگین ۲۰هزار گفت‌وگوی آنلاین روزانه، پیاده‌سازی نسل دوم دستیار هوشمند مرکز تماس با استفاده از هوش مصنوعی، توسعه امکان پاسخگویی به زبان اشاره با هدف افزایش رضایت مشترکان ناشنوا، امکان ارتباط با مرکز ارتباط با مشتریان از طریق کانال‌های دیجیتال علاوه بر تماس تلفنی و نیز توسعه فرایندهای تخصصی تضمین کیفیت و پایش میزان رضایتمندی مشترکان برای بررسی استانداردهای خدمات‌رسانی، از جمله مهمترین دستاوردهای ایرانسل در حوزه پشتیبانی از مشترکان، طی یک سال گذشته است.

ایرانسل همچنین در حوزه فرایندهای داخلی خود نیز، پس از آن که از اولین روزهای شروع همه‌گیری کرونا در اسفند ۱۳۹۸، شرایط و زیرساخت‌های دیجیتال برای اجرای حداکثری دورکاری را فراهم کرد، در سال ۱۴۰۰ نیز به عنوان یکی از اولین سازمان‌ها در ایران، نسبت به تأمین و اجرای دو نوبت واکسیناسیون کووید-۱۹ برای کارکنان و پیمانکاران خود در تمامی دفاتر اقدام کرد. مجموعه اقدامات مؤثر صورت گرفته در تمامی ابعاد، برای مدیریت، پایداری و رشد کسب‌وکار در دوران کرونا، منجر به کسب تقدیرنامه «مدیریت کار در دوران کرونا» توسط شرکت ایرانسل از پنجمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال در سال ۱۴۰۰ شد. علاوه بر این، ایرانسل هر ساله در قالب سه برنامه مدون حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، جذب نخبگان برتر از طریق «مرکز اشتغال ایرانسل» و حضور منظم و گسترده در نمایشگاه‌های کار دانشگاه‌های معتبر، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و جذب نخبگان در حوزه‌های مرتبط با کسب‌وکار شرکت را در دستور کار خود قرار داده است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وب‌سایت ایرانسل به نشانی careers.irancell.ir و صفحه رسمی ایرانسل در پلتفرم‌های کاریابی، از آخرین فرصت‌های شغلی موجود ایرانسل در تهران و شهرستان‌ها آگاه شوند.

نوشته ایرانسل ۱۶ ساله شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

معرفی ۱۴ قابلیت مخفی و کاربردی در گالری گوشی‌های سامسونگ

در این مقاله به قابلیت‌های متنوع و کاربردی یکی از بهترین گالری های دنیای اندروید و گوشی‌های هوشمند یعنی گالری سامسونگ پرداخته‌ایم.

سامسونگ، پرفروش‌ترین برند تلف همراه در بازار ایران به شمار می‌رود. به این ترتیب کاملا طبیعی است که بسیاری از مردم ایران از برنامه‌های اختصاصی سامسونگ مانند گالری سامسونگ استفاده کنند.

گالری سامسونگ برنامه نمایش عکس پیش‌فرض در گوشی‌های گلکسی است و کارهای زیادی می‌توانید با آن انجام دهید که ممکن است درباره آن‌ها ندانید، کارهایی که نمی‌توانید در Google Photos انجام دهید.

در این مقاله، ما 14 ویژگی برتر برنامه Samsung Gallery را فهرست می‌کنیم و می‌بینیم که چگونه تجربه تماشای شما را بهبود می‌بخشد، دسترسی و امنیت را افزایش می‌دهد و موارد دیگری که در ادامه ذکر شده است.

1. برای تغییر چینش صفحه را فشار دهید

گالری سامسونگ تغییر چینش آلبوم‌ها و آیتم‌های رسانه‌ای را بسیار آسان می‌کند. می‌توانید برای دید بهتر بزرگ‌نمایی کنید یا برای مشاهده محتوای بیشتر زوم‌اوت کنید.

در صفحه اصلی، آلبوم‌های خود را می‌بینید که به صورت شبکه ای با یک ردیف سه تایی به طور پیش فرض مرتب شده‌اند. بزرگ‌نمایی آن را به یک ردیف دو تایی تغییر می‌دهد و کوچک‌نمایی فرم را به یک لیست تغییر می‌دهد. در داخل یک آلبوم، می‌توانید آیتم‌ها را با یک ردیف هفت، چهار یا سه تایی مشاهده کنید یا همه عکس و فیلم‌ها را در اندازه کامل مشاهده کنید که به خوبی در کنار یکدیگر چیده می‌شوند.

2. آلبوم‌ها و آیتم‌ها را به ترتیب‌های مختلف مرتب کنید

برای سازماندهی بهتر می‌توانید آلبوم‌ها و آیتم‌های رسانه را به ترتیب‌های مختلف مرتب کنید. آلبوم‌ها به‌طور پیش‌فرض به ترتیب سفارشی مرتب شده‌اند، به این معنی که می‌توانید آلبومی را در جایی که می‌خواهید بکشید و رها کنید. یا می‌توانید آن‌ها را بر اساس نام یا تعداد موارد به ترتیب صعودی یا نزولی مرتب کنید.

به‌طور پیش‌فرض، آیتم‌های رسانه بر اساس تاریخ ایجادشان مرتب می‌شوند، اما شما همچنین می‌توانید آن‌ها را بر اساس نام به ترتیب صعودی یا نزولی مرتب کنید. همچنین می‌توانید موارد را بر اساس تاریخ گروه‌بندی کنید، بنابراین رابط کاربری مشابه آنچه در Google Photos می‌بینید به نظر خواهد رسید.

3. آیتم‌ها را به پوشه امن منتقل کنید

می‌توانید آیتم‌های رسانه یا کل آلبوم‌هایی که حاوی اطلاعات حساس، خصوصی یا محرمانه هستند را به پوشه امن منتقل کنید. در اینجا، به لطف پلتفرم امنیتی Samsung Knox که در دستگاه‌های Galaxy تعبیه شده است، از محافظت بیشتری در برابر نفوذ احتمالی برخوردار می‌شوند.

انتقال فایل‌ها به پوشه امن شما را از تهیه نسخه پشتیبان آن‌ها در فضای ابری محدود می‌کند. علاوه بر این، اگر شخصی سعی کند از طریق brute force به آن فایل‌ها دسترسی پیدا کند یا آن را بازنشانی کند، تمام محتوای پوشه پاک می‌شود تا مطمئن شود که اطلاعات حساس شما را در اختیار نخواهند داشت.

4. آلبوم‌ها را مخفی کنید یا آن‌ها را با هم گروه بندی کنید

برخی از آلبوم‌ها ممکن است حاوی مواردی باشند که در نمایش آن‌ها احساس راحتی نمی‌کنید. خوشبختانه، می‌توانید چنین آلبوم‌هایی را پنهان کنید تا در صفحه اصلی ظاهر نشوند و بعداً آن‌ها را از حالت مخفی خارج کنید.

اگر آلبوم‌های زیادی در گالری خود دارید، می‌توانید برای سازماندهی بهتر، آن‌ها را بر اساس موضوع گروه بندی کنید. در واقع حتی می‌توانید در داخل گروه‌ها زیر گروه ایجاد کنید!

گالری سامسونگ گالری سامسونگ گالری سامسونگ

5. تاریخ، زمان و مکان عکس‌ها و ویدیوهای خود را ویرایش کنید

اگر بین تاریخ و زمان ذخیره شده و واقعی برخی از آیتم‌های رسانه تناسبی وجود ندارد، می‌توانید پس از گرفتن عکس آن‌ها را ویرایش کنید. در صورتی که این موارد بر اساس تاریخ ایجاد مرتب شده باشند، ممکن است ویرایش این اطلاعات موقعیت این موارد را در آلبوم نیز تغییر دهد.

به همین ترتیب، می‌توانید مکانی را که در آن عکس گرفته شده است نیز اضافه کنید. انجام این کار به شما امکان می‌دهد سفرهای خود را بازیابی کنید و به سرعت عکس‌های مرتبط گرفته شده در یک سفر خاص را جستجو کنید.

6. میانبر آلبوم‌ها را به صفحه اصلی اضافه کنید

اگر آلبومی وجود دارد که به طور منظم آن را باز می‌کنید، بهتر است یک میانبر به آن در صفحه اصلی خود اضافه کنید تا بتوانید هر زمان که نیاز بود به سرعت به آن دسترسی داشته باشید.

بنابراین، به عنوان مثال، اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید، می‌خواهید یک میانبر برای آلبوم دوربین داشته باشید. اگر آموزش‌های زیادی برای گوشی‌های هوشمند می‌نویسید، می‌خواهید یک میانبر برای آلبوم Screenshots داشته باشید.

گالری سامسونگ گالری سامسونگ گالری سامسونگ

7. یک تصویر کاور سفارشی برای آلبوم‌ها انتخاب کنید

به‌طور پیش‌فرض، آلبوم‌ها از جدیدترین عکسی که گرفته‌اید یا دانلود کرده‌اید به‌عنوان تصویر جلد خود استفاده می‌کنند. این مفید است، اما به دلایل واضح همیشه زیبا به نظر نمی‌رسد.

با گالری سامسونگ، می‌توانید جلد آلبوم خود را با تصویر دلخواه خود تغییر دهید. این ویژگی مشابه نحوه تغییر جلد آلبوم در Google Photos است.

8. دسترسی سریع به دسته‌بندی‌های مختلف رسانه‌ها

گاهی اوقات می‌خواهید انواع خاصی از عکس‌ها را مرور کنید. برای این کار، می‌توانید روی نماد جستجو در برنامه گالری ضربه بزنید. در زیر عنوان انواع عکس، دسته بندی رسانه‌های مختلف مانند ویدئو، سلفی، پرتره، پانوراما و موارد دیگر را مشاهده خواهید کرد.

می‌توانید از این دسته‌ها برای دسترسی سریع به عکس‌های مرتبط بدون نیاز به یافتن دستی آن‌ها در آلبوم‌های خود استفاده کنید و این قابلیت، کار را هنگام اشتراک‌گذاری عکس‌ها با عزیزانتان راحت‌تر می‌کند.

9. ریلز، فیلم، فایل‌های GIF و کلاژ ایجاد کنید

گالری سامسونگ به شما امکان می‌دهد از عکس‌ها و ویدیوهای خود برای ایجاد ریلز، فیلم‌های کوتاه، فایل‌های GIF و کلاژ در داخل برنامه استفاده کنید. می‌توانید موسیقی پس‌زمینه خود را برای حلقه‌ها انتخاب کنید، استیکرها را به فایل‌های GIF اضافه کنید، جلوه‌های مختلف فیلم را آزمایش کنید و موارد دیگر.

مسلماً این جایگزینی برای ابزارهای اختصاصی ایجاد محتوا نیست، اما برای زمانی که می‌خواهید سریع چیزی ایجاد کنید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به اندازه کافی خوب کار می‌کند.

10. عکس‌های تار را واضح‌تر کنید

بارها و بارها، برنامه گالری به شما پیشنهادهایی برای تصاویری که فکر می‌کند تار و کم‌کیفیت هستند ارائه می‌کند و می‌تواند با افزایش وضوح، آن‌ها را بهبود ببخشد.

انجام این کار وضوح تصاویر و دید آن‌ها را افزایش می‌دهد، به خصوص آن‌هایی که حاوی متن هستند، مانند میم‌ها یا اسناد تار.

11. افکت پرتره را به عکس‌های ذخیره شده اضافه کنید

مشابه آخرین نکته، این برنامه همچنین برخی عکس‌های پرتره را که فکر می‌کند می‌تواند از افکت بوکه بهره‌مند شود، نمایش می‌دهد، از جمله سلفی‌ها و پرتره‌های گرفته شده با دوربین اصلی.

می‌توانید به‌صورت دستی نوار لغزنده را تنظیم کنید تا ببینید چه مقدار تاری در تصویر می‌خواهید تا سوژه را از پس‌زمینه جدا کنید. اگر نتیجه را دوست ندارید، همیشه می‌توانید به تصویر موجود در آلبوم خود برگردید و آن را به شکل اصلی خود بازگردانید.

12. تجربه مشاهده گالری سامسونگ را بهبود بخشید

به‌طور پیش‌فرض، برنامه گالری، نوارهای منوی بالا و پایین را در حین پیمایش آلبوم‌ها، در صفحه نگه می‌دارد. اگر این کار را دوست ندارید، می‌توانید اسکرول تمام صفحه را فعال کنید تا نوارهای منو ناپدید شوند و محتوای بیشتری در یک زمان روی صفحه‌نمایش شما نمایش داده شود.

همچنین می‌توانید پخش خودکار عکس‌های متحرک را فعال کنید، به این معنی که وقتی در حال مرور آیتم‌های داخل آلبوم هستید، ویدیوها، فایل‌های GIF، حلقه‌ها و موارد دیگر به‌طور خودکار پخش می‌شوند (بدون صدا). هنگام مرور، این به شما کمک می‌کند فوراً بدانید کدام عکس‌ها ثابت هستند و کدام‌ها نیستند.

13. مخفی کردن محتوا از استوری‌های ایجاد شده به صورت خودکار

به‌طور پیش‌فرض، برنامه گالری سامسونگ عکس‌ها و ویدیوهای قدیمی‌تر را در قالب استوری‌ها مجدداً نمایان می‌کند، مشابه کاری که Google Photos انجام می‌دهد. این یک ویژگی عالی برای زنده کردن خاطرات قدیمی است، زیرا اکثر عکس‌های گرفته شده هرگز دوباره مشاهده نمی‌شوند و در تلفن‌های ما باقی می‌مانند.

اما گاهی اوقات برنامه می‌تواند خاطرات دردناک را دوباره زنده کند. در این صورت، می‌توانید افراد و حیوانات خانگی را که نمی‌خواهید عکس‌هایشان را ببینید، به صورت دستی به لیست اضافه کنید. همچنین می‌توانید تاریخ‌هایی را تعیین کنید که در آن بازه عکس‌هایی که گرفته‌اید برای ایجاد خودکار داستان‌ها استفاده نشوند.

14. برای جستجوی سریع، برچسب‌ها را به آیتم‌های رسانه اضافه کنید

در حالی که هوش‌مصنوعی سیستم در دسته‌بندی عکس‌ها در گروه‌های مختلف کارش را به خوبی انجام می‌دهد، به اندازه تخصیص دستی یک برچسب به عکس مؤثر نیست.

در برنامه گالری، می‌توانید برچسب‌هایی را ایجاد کرده و به عکس‌های خود اضافه کنید تا دفعه بعد که به آن‌ها نیاز داشتید جستجوی آن‌ها آسان‌تر شود. به عنوان مثال، می‌توانید یک برچسب جدید برای اعضای خانواده، حیوانات خانگی، کتاب‌ها، سفرها، دوستان مدرسه، غذای مورد علاقه و موارد دیگر ایجاد کنید.

از گالری سامسونگ بیشتر استفاده کنید

در مورد برنامه Samsung Gallery چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد، به خصوص کارهایی که Google Photos نمی‌تواند انجام دهد، مانند مرتب کردن آیتم‌های رسانه به ترتیب‌های مختلف، مخفی کردن یا گروه بندی آلبوم ها و موارد دیگر. همه این ویژگی‌ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک از آن‌ها مفیدتر هستند.

شما کدام قابلیت گالری سامسونگ را بیشتر دوست دارید؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

نوشته معرفی 14 قابلیت مخفی و کاربردی در گالری گوشی‌های سامسونگ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

آنر پلی ۴۰ پلاس با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی معرفی شد

امروز آنر از یک اسمارت‌فون اقتصادی با نام آنر پلی 40 پلاس رسما رونمایی کرد. مشخصه متمایزکننده گجت جدید آنر بهره‌مندی از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی فلش است. این مدل با قیمت‌گذاری 165 دلاری روانه بازار می‌شود. 2 پیکره‌بندی دیگر این اسمارت‌فون با 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 195 و 220 دلاری در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

آنر پلی 40 پلاس بر پایه تراشه Dimensity 700 مدیاتک با مودم 5G تولید شده است. این هندست مجهز به یک نمایشگر بزرگ با طول قطر 6.74 اینچ، رزولوشن اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی است. اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه گوشی تعبیه شده و جک صوتی استاندارد هدفون نیز قابل دسترس است.

باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی این هندست از فناوری شارژ 22.5 واتی پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی مجهز به یک سنسور 5 مگاپیکسلی است؛ در حالی‌که دوربین اصلی روی پنل پشتی هندست از رزولوشن 50 مگاپیکسلی برخوردار است. ابعاد آنر پلی 40 پلاس معادل 167.48×76.85×8.27 میلی‌متر و وزن آن برابر با 196 گرم است.

نوشته آنر پلی 40 پلاس با باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

آنر پلی ۴۰ پلاس با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی معرفی شد

امروز آنر از یک اسمارت‌فون اقتصادی با نام آنر پلی 40 پلاس رسما رونمایی کرد. مشخصه متمایزکننده گجت جدید آنر بهره‌مندی از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی فلش است. این مدل با قیمت‌گذاری 165 دلاری روانه بازار می‌شود. 2 پیکره‌بندی دیگر این اسمارت‌فون با 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 195 و 220 دلاری در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

آنر پلی 40 پلاس بر پایه تراشه Dimensity 700 مدیاتک با مودم 5G تولید شده است. این هندست مجهز به یک نمایشگر بزرگ با طول قطر 6.74 اینچ، رزولوشن اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی است. اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه گوشی تعبیه شده و جک صوتی استاندارد هدفون نیز قابل دسترس است.

باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی این هندست از فناوری شارژ 22.5 واتی پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی مجهز به یک سنسور 5 مگاپیکسلی است؛ در حالی‌که دوربین اصلی روی پنل پشتی هندست از رزولوشن 50 مگاپیکسلی برخوردار است. ابعاد آنر پلی 40 پلاس معادل 167.48×76.85×8.27 میلی‌متر و وزن آن برابر با 196 گرم است.

نوشته آنر پلی 40 پلاس با باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

شیائومی از تلویزیون ردمی گیمینگ اکس پرو رونمایی کرد

تلویزیون ردمی گیمینگ اکس پرو

غول فناوری چینی که همین چند روز پیش با انتشار گزارش مالی سه ماه سوم صنعت گوشی‌های هوشمند عنوان برترین شرکت چینی فعال در صنعت موبایل را به خود اختصاص داد، در جدیدترین حرکت خود سراغ یک تلویزیون گیمینگ از برند ردمی رفته است. تلویزیون ردمی گیمینگ اکس پرو جدیدترین محصول تولیدی شیائومی است که به عنوان یک تلویزیون هوشمند معرفی شده است. این تلویزیون در دو مدل 65 و 75 اینچی ارائه می‌شود. قیمت در نظر گرفته برای مدل کوچک‌تر 414 دلار معادل 2999 یوآن است و قیمت مدل بزرگ‌تر 595 دلار معادل 4299 یوآن عنوان شده است.

به غیر از قیمت جذاب، تلویزیون ردمی گیمینگ اکس پرو مشخصات بسیار خوبی هم دارد. این دستگاه از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و MEMC بیش از 120 هرتز در تمام مدل‌هایش پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون از نور پس‌زمینه پارتیشن‌بندی شده در سطح سخت‌افزار بهره می‌‌برد که می‌تواند به تنظیم روشنایی در سطح 4096 دست پیدا کند. پشتیبانی از قابلیت VRR از جمله دیگر امکانات این تلویزیون است. به وسیله این ویژگی، دستگاه می‌تواند به صورت هوشمند نرخ تازه‌سازی صفحه را با نرخ تازه‌سازی خروجی بازی مطابقت دهد و از لرزش صفحه جلوگیری کند.

به عنوان یک تلویزیون گیمینگ، ردمی گیمینگ اکس پرو رزولوشن 3840 در 2160 دارد و 94 درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. پشتیبانی از دالبی ویژن و دالبی اتموس را هم به لیست بلند امکانات این تلویزیون اضافه کنید. تلویزیون هوشمند شیائومی هنگامی که تشخیص می‌دهد کاربر در حال بازی کردن است، به صورت خودکار حالت ALLM را فعال می‌کند. در این حالت، دیگر فعالیت‌های غیر ضروری تلویزیون متوقف می‌شود و تصویر با کمترین میزان تاخیر به نمایش گذاشته می‌شود.

از نظر عملکرد پردازشی، اکس پرو از پردازنده چهار هسته‌ای از نوع A73، سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. این تلویزیون از از استاندارد  FreeSync Premium شرکت AMC پشتیبانی می‌کند که به موجب این گواهینامه می‌توان آن را به کنسول‌های دستی، کنسول‌هایی مثل پلی استیشن و ایکس باکس و حتی رایانه‌های شخصی وصل کرد.

به لطف همکاری ردمی و Migu Kuaiyou،  و پشتیبانی تلویزیون ردمی گیمینگ اکس پرو از cloud gaming ، خریداران این دستگاه می‌توانند بیش از 40 عنوان از شاهکاهای دنیای بازی را بدون نیاز به دانلود کردن آنها، بازی کنند. تلویزیون معرفی شده به رابط‌های HDMI 2.1 و HDMI 2.02، پورت کابل شبکه، رابط USB 2.02، ورودی AV و ورودی آنتن مجهز شده است.

نوشته شیائومی از تلویزیون ردمی گیمینگ اکس پرو رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

گلکسی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی عرضه می‌شود، اما این دوربین محدودیت‌هایی دارد!

سه سال است که سامسونگ گوشی‌های گلکسی اس اولترا را با دوربین 108 مگاپیکسلی روانه بازارها می‌کند. حالا این شرکت آمادگی آن را دارد که پرچم‌دار بعدی خود را با دوربینی 200 مگاپیکسلی عرضه کند. شرکت کره‌ای در این سه سال چند لنز 200 مگاپیکسلی طراحی و تولیده کرده است که در تولیدات شرکت‌های رقیب، از جمله یکی از اسمارت‌فون‌های شیائومی، به کار رفته‌اند. براساس گزارش‌ها سامسونگ قصد دارد سال بعد در دوربین گلکسی S23 اولترا از یک لنز 200 مگاپیکسلی استفاده کند.

به مانند دوربین‌های 108 مگاپیکسلی گوشی‌های گلکسی S21 اولترا یا S22 اولترا، دوربین گلکسی S23 اولترا نیز در حالت پیش‌فرض از رزولوشون 200 مگاپیکسلی برای عکس‌برداری استفاده نمی‌کند. این هندست با استفاده از قابلیت pixel binning تصاویر 12.5 مگاپیکسلی می‌گیرد. فناوری یاد شده فرایندی است که طی آن چند پیکسل کوچک با یکدیگر ادغام می‌شوند و یک پیکسل بزرگتر تشکیل می‌دهند. استفاده از این قابلیت کیفیت تصاویر گرفته شده را به خصوص در شرایط نور کم افزایش می‌دهد. البته که بدون شک امکان استفاده از رزولوشن 200 مگاپیکسلی در گوشی فراهم خواهد بود، اما سامسونگ برعکس رقبایش در این زمینه، گزینه 50 مگاپیکسلی را حذف خواهد کرد.

در صورت واقعیت داشتن این خبر، کاربر دوربین گلکسی S23 اولترا برای تصویربرداری دو گزینه خواهد داشت؛ اولین گزینه که به صورت پیش‌فرض قرار دارد تصاویر 12.5 مگاپیکسلی می‌گیرد که شاید کیفیت متمایزی از دیگر دوربین‌ها نداشته باشد، ولی حجم تصاویر گرفته شده جای زیادی را در حافظه هندست اشغال نمی‌کنند. گزینه دوم تصاویر 200 مگاپیکسلی خواهد بود که از نظر کیفیت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما تصاویر گرفته شده حجم بالایی نیز خواهند داشت.

دوربین گلکسی S23 اولترا

برای مقایسه بهتر در این زمینه اشاره به تصاویر گرفته شده توسط گوشی گلکسی S22 اولترا می‌کنیم. تصاویری که با دوربین این گوشی در حالت 108 مگاپیکسلی گرفته می‌شود، 4 تا 5 برابر حجم بیشتری نسبت به تصاویر گرفته شده در حالت 12.5 مگاپیکسلی اشغال می‌کنند. مطمئناً حجم تصاویری که با حالت 200 مگاپیکسلی گرفته خواهد شد، به مراتب از حجم تصاویر 108 مگاپیکسلی بیشتر خواهد بود.

حالت 50 مگاپیکسلی که شاهد حضور آن در گوشی‌های هوشمند شرکت‌هایی مانند شیائومی و موتورولا هستیم، حالتی بینابینی دارد و هم کیفیت تصاویر را افزایش می‌دهد و هم حجم آنها را چند برابر نمی‌کند. ولی ظاهراً سامسونگ در این زمینه سنت‌شکنی خواهد کرد و خبری از حالت 50 مگاپیکسلی در دوربین گلکسی S23 اولترا نخواهد بود. این مسئله شاید تفاوت چندانی برای کاربران عادی نکند، اما به مذاق علاقه‌مندان به عکاسی حرفه‌ای با دوربین گوشی خوش نخواهد آمد.

در حال حاضر هیچ کدام از صحبت‌های مطرح شده در خصوص دوربین گلکسی S23 اولترا توسط سامسونگ تایید یا رد نشده‌اند. با این حال همان طور که اشاره شد، شرکت کره‌ای توانایی تولید لنزهای 200 مگاپیکسلی را دارد و احتمال استفاده از آن در یکی از پرچم‌دارانش بسیار بالا است؛ حتی اگر حرف وحدیث پیرامون قسمت نرم‌افزاری این دوربین زیاد باشد.

نوشته گلکسی S23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی عرضه می‌شود، اما این دوربین محدودیت‌هایی دارد! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.