والپیپرکده؛ دنیای اینترنتی خرید کاغذ دیواری

والپیپرکده؛ دنیای اینترنتی خرید کاغذ دیواری

والپیپرکده دنیای اینترنتی خریدوفروش کاغذ دیواری به روشی جدید است که بدون نیاز به حضور در فروشگاه شما را به‌منظور انتخاب آلبوم و طرح کاغذ دیواری تا نصب همراهی می‌کند.

درگاه‌های PCI Express 6.0 پهنای باند ۲۵۶ گیگابایت‌بر‌ثانیه خواهند داشت

درگاه‌های PCI Express 6.0 پهنای باند ۲۵۶ گیگابایت‌بر‌ثانیه خواهند داشت

به‌تازگی گروه PCI-SIG اهداف کلی نسل ششم درگاه‌ ارتباطی اطلاعات PCI Express را منتشر کرده است.

درگاه‌های PCI Express 6.0 پهنای باند ۲۵۶ گیگابایت‌بر‌ثانیه خواهند داشت

درگاه‌های PCI Express 6.0 پهنای باند ۲۵۶ گیگابایت‌بر‌ثانیه خواهند داشت

به‌تازگی گروه PCI-SIG اهداف کلی نسل ششم درگاه‌ ارتباطی اطلاعات PCI Express را منتشر کرده است.

رایانش ابری در صنعت گیم، همان کارکرد نتفلیکس در سینما را دارد

امسال هم بیش از ۷۰ هزار گیمر، توسعه‌دهنده و تولیدکننده به بهانه رویداد سالانه E۳ در لس‌آنجلس جمع شدند تا با محصولات و خدمات جدید یکدیگر آشنا شده و تازه‌های خودشان در صنعت گیم را معرفی کنند. تولیدکنندگان بزرگی مانند Ubisoft و Square Enix از این رویداد بین‌المللی استفاده کردند تا بازی‌های جدیدشان را رونمایی کنند. بازی Cyberpunk ۲۰۷۷ یکی از تازه‌های این رویداد بین‌المللی است که انتظار می‌رود به‌خاطر حضور بازیگر معروف «کیانو ریوز» در آن، به پرطرفدارترین و به‌دنبال آن پرفروش‌ترین عنوان سال میلادی جاری تبدیل شود.
 
یکی از مهم‌ترین رونمایی‌ها در رویداد امسال، سرویسی بود که تنها در طول یک برنامه دو ساعته معرفی شد. «فیل اسپنسر» مدیر بخش گیم شرکت مایکروسافت جزئیات تازه‌ای درباره پروژه xCloud ارائه داد؛ پروژه‌ای که در واقع عرض‌اندام مایکروسافت در حوزه بازی‌های ابری است. او اعلام کرد که این سرویس قرار است از ماه اکتبر در دسترس قرار بگیرد. کلاد گیمینگ یا سرویس‌های بازی‌های ابری درست همان هدفی را درصنعت بازی‌های ویدئویی دنبال می‌کند که شرکت‌هایی مانند Spotify و Netflix در صنعت موسیقی و سینما به آن رسیده‌اند؛ دسترسی به محتوا یا همان بازی‌ها روی هر دستگاهی تنها به کمک ارتباط اینترنتی. این اتفاق برای صنعت ۱۴۰ میلیارد دلاری گیم می‌تواند یک انقلاب بزرگ باشد. هر کدام از کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی بزرگ و سنگینی که برای اجرای بازی‌های مدرن لازمند، صدها دلار قیمت دارند.
 
سرویس‌های بازی‌های ابری قرار است فرآیند پردازشی سنگینی را که درحال‌حاضر توسط کامپیوترها یا کنسول‌های بازی انجام می‌شود، به دیتاسنترها منتقل کنند و نتیجه به‌دست آمده را از طریق اینترنت در دسترس کاربران قرار دهند. این کار به گیمرها اجازه می‌دهد تا بتوانند با اتصال به اینترنت، بازی‌های به‌روز و حرفه‌ای را تقریبا روی دستگاهی صرف‌نظر از اینکه مشخصات سخت‌افزاری ضعیفی داشته باشد یا خیر، انجام بدهند.  «پیرز هاردینگ‌رولز» از موسسه تحقیقاتی IHS Markit می‌گوید که مایکروسافت جایگاه خوبی برای ارائه سرویس‌های بازی‌های ابری دارد. این شرکت به کمک کنسول‌های بازی Xbox خودش، سابقه بیست ساله حضور در صنعت گیم را دارد و پلت‌فرم ابری Azure این شرکت هم بعد از Web Services شرکت آمازون، دومین سرویس ابری بزرگ دنیا به‌حساب می‌آید.
 
با این حال اما مایکروسافت تنها غول تکنولوژی علاقه‌مند به این ایده نیست. چند روز پیش از برگزاری رویداد E۳، شرکت گوگل هم که کسب‌وکار ابری بزرگی دارد، جزئیات بیشتری درباره محصول خودش در زمینه بازی‌های ابری یعنی Stadia منتشر کرد. این محصول قرار است در ماه نوامبر آینده به بازار معرفی شود. این درحالی است که شایعات مختلفی وجود دارند که نشان می‌دهند شرکت آمازون هم در فکر راه‌انداختن کسب‌وکار مشابهی است. تهدید بزرگ غول‌های رایانش باعث می‌شود که شرکت Sony به‌عنوان تولیدکننده کنسول‌های بازی محبوب پلی‌استیشن، وادار شود که در این چالش رقابتی حضور پررنگی داشته باشد. Sony درحال‌حاضر سرویس بازی ابری خودش با نام PlayStation Now را دارد، اما در ماه مه گذشته این شرکت قراردادی را امضا کرد که براساس آن از پلت‌فرم ابری Azure شرکت مایکروسافت در محصولات آینده‌اش استفاده خواهد کرد.
 
ابرها به جای کنسول‌ها و کامپیوترها
همه این اتفاقات در تئوری، بسیار امیدبخش به نظر می‌رسند. اینکه سرویس‌های بازی ابری بتوانند به خوبی پذیرفته شده و موفق شوند، هنوز مشخص نیست. با این حال به نظر می‌رسد که این سرویس‌ها از نظر فنی و تکنیکی بسیار پرطرفدارتر از سرویس‌های پخش آنلاین فعلی خواهند بود. برخلاف سینما یا موسیقی، گیم‌ها ساختار تعاملی دارند و این به معنای آن است که بازی‌ها باید بلافاصله به ورودی یک گیمر واکنش نشان بدهند. قوانین فیزیک محدودیت‌هایی را برای این کار ایجاد می‌کنند؛ اینکه فرمان‌های یک گیمر با چه سرعتی بتوانند از طریق اینترنت منتقل شده و برای پردازش به دیتاسنتر برسند و سپس ویدئو به‌دست آمده با چه سرعتی برگردانده شود. برای بازی‌های اکشن پرجنب‌وجوش که معمولا پرفروش‌ترین بازی‌ها هم هستند، حتی تاخیرهای کسری از ثانیه هم برای گیمرها آزاردهنده است. چنین مشکلات فنی یکی از دلایلی هستند که اقدامات قبلی انجام شده در زمینه بازی‌های ابری توسط شرکت‌هایی مانند OnLive، نتوانستند به نتیجه برسند و موفق شوند. این شرکت سرویس بازی ابری خودش را در سال ۲۰۱۰ به بازار معرفی کرد، اما این سرویس در سال ۲۰۱۵ متوقف شد.
 
غول‌های صنعت رایانش ابری اصرار دارند که زمانه عوض شده است. مایکروسافت، آمازون و گوگل دیتاسنترهایی در سراسر دنیا دارند که باید به آنها کمک کنند تا در فرآیند انجام بازی‌های ابری، زمان پاسخگویی را به حداقل برسانند. کاربران در سراسر دنیا ارتباطات اینترنت پرسرعت‌تر و رفتار سخاوتمندانه‌تری در برابر استفاده سرویس‌ها از اطلاعاتشان دارند. اگرچه ممکن است بعضی از کارشناسان موضوع تاخیر در پاسخگویی را به‌عنوان پاشنه آشیل بازی‌های ابری، مورد انتقاد قرار بدهند، اما انتظار می‌رود این سرویس‌ها خیلی زود بتوانند جای خودشان را در صنعت گیم و کاربران سراسر دنیا پیدا کنند.  رایانش ابری می‌تواند در زمینه‌های مختلف دیگری هم مورد استفاده قرار بگیرد.
 
علاوه بر ایجاد امکان انجام بازی‌ها در بستر رایانش ابری و از راه دور، یک ویژگی دیگر این تکنولوژی، استفاده برای انجام محاسبات سخت و پیچیده‌ای است که تقریبا حساسیت و هوشمندی در برابر تاخیرهای کوچک ندارند. بازی اکشن Crackdown ۳ که در ماه فوریه امسال برای کنسول Xbox و کامپیوترهای شخصی ارائه شد، از رایانش ابری برای انجام محاسبات پیچیده فیزیکی استفاده می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا محیط بازی را به روشی واقعی‌تر و بدون تحمیل بار پردازشی مضاعف به کامپیوترهایشان، گسترش دهند. نسخه به‌روز شده شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت هم که در رویداد E۳ امسال رونمایی شد، مبتنی بر سرویس ابری Azure این شرکت است. درحال‌حاضر رایانش ابری تقریبا در همه حوزه‌ها از سینما گرفته تا دپارتمان‌های آی‌تی به‌کار گرفته می‌شود و به نظر می‌رسد صنعت بازی، هدف جدید این تکنولوژی باشد.

حمایت ویزا، مسترکارت و پی پال از ارز مجازی فیس بوک

فیس بوک سرانجام راه اندازی پلاتفورم ارز مجازی خود موسوم به کالیبرا را تایید کرده و شرکت های اعتباری مشهوری همچون ویزا، مسترکارت و پی پال از حمایت از آن خبر داده اند.
 
به گزارش انگجت، گفته می شود فیس بوک برای ارائه خدمات در حوزه ارز مجازی به برخی شرکت های خارجی و نیز صرافی های انلاین فعال در این زمینه متوسل خواهد شد.
 
در عین حال فیس بوک تایید کرده که از یک عنوان تجاری جدید برای ارز دیجیتال خود به نام لیبرا استفاده خواهد کرد و یک انجمن به همین نام سیاست گذاری در این زمینه را بر عهده خواهد گرفت. این انجمن یک سازمان چندمنظوره و مستقل خواهد بود که مقر مرکزی آن در شهر ژنو سوئیس واقع خواهد بود.
 
از جمله اعضای این انجمن که فعلا 28 سازمان در تاسیس آن مشارکت کرده اند، می توان به پی پال، ویزا، مسترکارت، ای بی، اسپاتیفای، اوبر، لیفت، وودافون و غیره اشاره کرد که همگی از جمله نام های برتر در دنیای فناوری محسوب می شوند.
 
لیبرا یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که محدود  به این شرکت نخواهد ماند و قرار است میلیاردها نفر برای استفاده از خدمات مالی از آن استفاده کنند،بدون آنکه نیازی به باز کردن حساب بانکی داشته باشند. تصمیم گیری نهایی در مورد ارز یادشده نه توسط فیس بوک بلکه توسط انجمن لیبرا صورت می گیرد که اعضای آن به زودی به صد شرکت و موسسه می رسد.
 
قرار است کیف پول کالیبرا هم تا سال 2020 راه اندازی شود که متشکل از پیام رسان فیس بوک، واتس اپ و یک اپلیکیشن دیگر است.
 

غفلت از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری‌ها گران تمام می‌شود

با اینکه سنگاپور در بخش سلامت و بهداشت دیجیتال یکی از پیشگام‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، کارشناسان بر این باورند که در استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری‌ها عقب افتاده است.
 
با توجه به افزایش استقبال کشورهای مختلف از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که سرعت پیشرفت برخی از کشورهای پیشرفته همچون سنگاپور در استفاده از فناوری‌های دیجیتال به شدت کاهش یافته است به گونه‌ای که از سرعت پیش فرض و پیش بینی شده آن بسیار پایین‌تر گزارش شده است.
 
سنگاپور که یکی از پیشرفته‌ترین و پیشگام‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، تاکنون توانسته است از جدیدترین تکنولوژی‌های دیجیتال در صنایع و بخش‌های مختلف این کشور استفاده کند اما حالا به نظر می‌رسد که در بهره‌گیری از هوش مصنوعی به خصوص در بخش بهداشت و سلامت جامعه اندکی از سایر کشورهای جهان عقب افتاده است.
 
بر اساس آمارهای منتشر شده در وب سایت زد دی نت، حتی کشورهایی همچون چین و عربستان سعودی نیز از هوش مصنوعی برای تشخیص هوشمندانه بیماری‌های ناشناخته و بدون علامت بهره جسته‌اند این در حالیست که کشوری همچون سنگاپور تنها به ثبت ثبت دیجیتال اطلاعات و پرونده‌های پزشکی بیماران اکتفا کرده و از قابلیت هوش مصنوعی در تشخیص هوشمندانه بیماری‌ها صرف نظر کرده است.
 
به گفته تحلیلگران، این سهل انگاری و کم کاری سنگاپور در بهره‌مندی از این فناوری نوین می‌تواند این کشور را برای مدت طولانی از سایر کشورهای رقیب عقب بیندازد و خسارات و ضرر و زیان‌های متعددی را برای آن رقم بزند.
 
اخبار گذشته منتشر شده در رسانه‌های خبری حاکی از توانایی هوش مصنوعی برای تشخیص هوشمندانه بیماری‌هایی همچون سرطان است.
 

غفلت از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری‌ها گران تمام می‌شود

با اینکه سنگاپور در بخش سلامت و بهداشت دیجیتال یکی از پیشگام‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، کارشناسان بر این باورند که در استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری‌ها عقب افتاده است.
 
با توجه به افزایش استقبال کشورهای مختلف از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بر این باورند که سرعت پیشرفت برخی از کشورهای پیشرفته همچون سنگاپور در استفاده از فناوری‌های دیجیتال به شدت کاهش یافته است به گونه‌ای که از سرعت پیش فرض و پیش بینی شده آن بسیار پایین‌تر گزارش شده است.
 
سنگاپور که یکی از پیشرفته‌ترین و پیشگام‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، تاکنون توانسته است از جدیدترین تکنولوژی‌های دیجیتال در صنایع و بخش‌های مختلف این کشور استفاده کند اما حالا به نظر می‌رسد که در بهره‌گیری از هوش مصنوعی به خصوص در بخش بهداشت و سلامت جامعه اندکی از سایر کشورهای جهان عقب افتاده است.
 
بر اساس آمارهای منتشر شده در وب سایت زد دی نت، حتی کشورهایی همچون چین و عربستان سعودی نیز از هوش مصنوعی برای تشخیص هوشمندانه بیماری‌های ناشناخته و بدون علامت بهره جسته‌اند این در حالیست که کشوری همچون سنگاپور تنها به ثبت ثبت دیجیتال اطلاعات و پرونده‌های پزشکی بیماران اکتفا کرده و از قابلیت هوش مصنوعی در تشخیص هوشمندانه بیماری‌ها صرف نظر کرده است.
 
به گفته تحلیلگران، این سهل انگاری و کم کاری سنگاپور در بهره‌مندی از این فناوری نوین می‌تواند این کشور را برای مدت طولانی از سایر کشورهای رقیب عقب بیندازد و خسارات و ضرر و زیان‌های متعددی را برای آن رقم بزند.
 
اخبار گذشته منتشر شده در رسانه‌های خبری حاکی از توانایی هوش مصنوعی برای تشخیص هوشمندانه بیماری‌هایی همچون سرطان است.
 

چین چگونه می‌تواند اپل، تسلا و بوئینگ را ویران کند

۲۷ سال قبل بود که دنگ ژیائوپینگ متوجه شد «عربستان نفت دارد؛ چین، زمین‌های نایاب». رهبر چین در اوائل دهه ۱۹۹۰، هیچ اطلاعی در مورد آیفون، اتومبیل‌های هوشمند تسلا، پهپادها، روبات‌ها و تاثیر آنها بر تجارت نداشت؛ اما حالا تسلط چین بر این حوزه‌های فناوری، به مهم‌ترین دلیل جنگ تجاری میان این کشور و آمریکا تبدیل شده‌اند.
 
یکی از دیدگاه‌های غالب این است که شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین در مقایسه با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قدرت کمتری دارد. پس چرا از جنگ دور نمی‌شود؟ ترامپ هر روز بیشتر از پیش در مورد پیروزی در سطح جهانی، ناامید می‌شود  و چین به‌راحتی می‌تواند از مخمصه بگریزد.
تیم شی جین‌پینگ ممکن است متوجه نباشند و صرفا جنگ را به صلح ژئوپلیتیک ترجیح دهند. پکن می‌گوید کارت‌های بیشتری در این بازی دارد که هنوز استفاده نکرده است.
 
در گزارشی که فوربز منتشر کرده،‌ اعلام شده که شی‌جین‌پینگ در ماه مه به‌طور منظم از زمین‌های معدنی کم‌یاب چین بازدید کرده است. ذخیره عظیم عناصر حیاتی در چین برای محصولات فناوری بسیاری ضروری‌اند و این امر، اهرم مهمی برای پکن در سیلیکون‌ولی است. اما این یکی از مواردی است که چین می‌تواند با استفاده از آن در مقابل ترامپ بایستد. کارت‌های دیگر شی‌جین‌پینگ چیست؟
 
لوئیس گیو از Gavekal Research به یکی از کارت‌های جالب اشاره می‌کند: «ممنوعیت صادرات کانی‌ها باعث می‌شود زندگی برای مدیران اجرایی آمریکایی که در چین کار می‌کنند، غیرممکن شود. ارز بی‌ارزش شود، بر قیمت‌های جهانی انرژی تاثیر گذاشته شود. گزینه دیگری نیز وجود دارد؛ شرکت هوآوی قرارداد خود را با شرکت‌های اصلی آمریکایی بر هم زند. مورد دوم می‌تواند سریعا میانگین صنعتی داوجونز (Dow Jones Industrial Average) را منهدم کند.»
 
میزان ضربه را تصور کنید؛ اگر دولت چین به‌یکباره تصمیم بگیرد دسترسی بوئینگ به بزرگ‌ترین اقتصاد آسیا را بندد. یا جنرال موتورز متوجه شود که ماشین‌هایش در گمرک‌های چین، مانده‌اند. محدود کردن فروش اپل نیز شوک‌هایی را به این شرکت آمریکایی وارد خواهد کرد. همچنین، ممانعت از واردات سویا بلای مشابهی را بر سر کشاورزی آمریکا خواهد آورد.
 
دولت چین تاکنون اقدامات تلافی‌جویانه اندکی انجام داده است. به نظر می‌رسد شی جین‌پینگ طوری تاس می‌اندازد که حواس ترامپ را پرت کند یا حوصله‌اش را سر ببرد تا او سراغ هدف دیگری برود. از سوی دیگر، احتمالا او فکر می‌کند چرا باید با ترامپ وارد بازی شود، وقتی آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰ رهبری را انتخاب خواهند کرد که به اندازه ترامپ دمدمی‌مزاج و سرگردان نیست؟
 
استفاده از کانی‌های کمیاب به عنوان اسلحه، احتمالا اولین ابزار واقعی چین است. البته آمریکا منابع متعدد دیگری دارد. در این میان ممکن است شرکت‌ها سراغ استرالیا، میانمار، هند، برزیل یا تایلند بروند و به نظر می‌آید ترامپ آنقدر با پوتین مشکل دارد که نخواهد منابع کانی را از روسیه وارد کند. در این میان اختلال‌ها در زنجیره تامین مسلما باعث خواهد شد مدیرعاملان شرکت‌های صنعتی که اکثرا افراد حامی ترامپ هستند، لب به اعتراض بگشایند.
 
تحلیلگران Fitch Rating می‌گویند: «مسیر معامله پر از چالش است و اینکه بازارها چگونه واکنش نشان خواهند داد، به تعیین نتیجه مذاکرات  کمک می‌کند. ما فکر می‌کنیم خط‌‌مشی تجاری آمریکا که مبتنی بر طرفداری از محصولات داخلی است، منجر می‌شود تا این کشور در سال‌های آتی چرخه‌هایی از انحطاط را تجربه کند».
 
رئیس‌جمهوری چین تقریبا یک هفته پس از سفر به زمین‌های کمیاب مواد کانی، از استان جیانگ‌شی (Jiangxi) بازدید کرد که نقطه آغازین راهپیمایی نظامی‌ ارتش سرخ حزب کمونیست چین به رهبری مائو تسه‌تونگ بود. شی جین‌پینگ در این بازدید گفته بود آمریکای ترامپ بدترین کارها را انجام می‌دهد تا مانع از رهسپاری چین به بالاترین رتبه اقتصادی جهان شود.
این جمله اصلا شبیه رهبری نیست که می‌خواهد در برابر ترامپ تسلیم شود، بلکه بیشتر گویای این است که این جنگ تجاری همچنان ادامه خواهد داشت.

مشتریان بانک‌ها هدف اصلی بدافزار جدید

پژوهشگران امنیتی حملات فیشینگ فعالی را کشف کرده‌اند که در حال انتشار تروجان دسترسی از راه دور RAT هستند و مشتریان بانکی را با کلیدنگارها و سرقت‌کنندگان اطلاعات هدف قرار می‌دهد.
 
به گزارش مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، این بدافزار جدید که ابزار دسترسی از راه دور WSH نامگذاری شده است، نوعی کرم مبتنی بر VBS (ویژوال بیسیک اسکریپت) است که ابتدا در سال ۲۰۱۳ ایجاد و منتشر شده است.
 
سرعت انتشار WSH RAT بسیار بالا است، به طوری که با وجود شروع انتشار در ۲ ژوئن (۱۶ خرداد) ، در حال حاضر توسط یک عملیات فیشینگ و در قالب URL های مخرب و همچنین فایل‌های MHT و ZIP توزیع می‌شود.
 
علاوه بر این، این تروجان به عوامل خود اجازه انجام حملاتی را می‌دهد که قادر به سرقت گذرواژه‌ها از مرورگرهای اینترنتی قربانیان و کاربران ایمیل، کنترل رایانه‌های اهداف از راه دور، بارگذاری، دانلود و اجرای فایل‌ها و همچنین اجرای اسکریپت‌ها و دستورات از راه دور هستند.
 
حملات فیشینگ توزیع‌کننده ضمیمه‌های ایمیل مخرب WSH RAT که در قالب‌های URL،ZIP و یا MHT هستند، مشتریان بانک‌های تجاری را با هدایت آنان به سمت دانلود فایل‌های ZIP حاوی این بدافزار، هدف قرار می‌دهند.
 
پس از اجرای محتوای مخرب و برقراری ارتباط با سرور c۲، این بدافزار سه محتوای مخرب را روی ماشین‌های آسیب‌دیده قربانیان در قالب فایل‌های اجرایی PE۳۲ و تحت پوشش آرشیوهای tar.gz.، به عنوان بخشی از مرحله دوم حمله، بارگیری‌کرده و روی سیستم قربانی قرار می‌دهد.
 
این سه ابزار مخرب کلیدنگار، ناظر اطلاعات ایمیل و ناظر اطلاعات مرورگر هستند که اپراتورهای عملیات مخرب برای جمع‌آوری مدارک و سایر اطلاعات حساس از آنها استفاده می‌کنند.
 
بدافزار WSH RAT همچنین دارای ویژگی کلیدنگاری نیز هست که آن را قادر به از بین‌بردن روش‌های ضدبدافزار و غیرفعال کردن UAC ویندوز کرده و ارسال دسته‌ای دستورات را به همه قربانیان حمله امکان‌پذیر می‌کند.
 
کارشناسان معاونت فنی مرکز افتا می‌گویند: در حال حاضر، سازندگان بدافزار WSH RAT ، آن را تحت یک مدل اشتراکی به فروش می‌رسانند و تمام امکانات موجود در آن را برای خریداران فعال می‌کنند.

نمایندگان مجلس آمریکا خواهان تعویق توسعه ارز دیجیتال فیس بوک

فیس بوک روز گذشته ارز مجازی خود را رونمایی کرد. این در حالی است که رئیس کمیته خدمات مالی مجلس آمریکا خواهان تعویق توسعه این ارز دیجیتال و تحقیقات بیشتر درباره آن است.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، فیس بوک روز گذشته از ارز مجازی خود به نام «لیبرا» رونمایی کرد. این ارز مجازی مشابه بیت کوین است و می‌توان در سراسر جهان از آن استفاده کرد. این در حالی است که پیش بینی می‌شود این ارز مجازی طی ۶ تا ۱۲ ماه آتی رونمایی شود. اما به نظر می‌رسد این عرضه چندان مطابق برنامه‌های فیس بوک پیش نخواهد رفت. زیرا برخی از نمایندگان خواهان تحقیقات بیشتری درباره «لیبرا» هستند.
 
«مکسین واترز» نماینده مجلس آمریکا و همچنین رئیس کمیته خدمات مالی مجلس با صدور بیانیه‌ای از فیس بوک خواست توسعه لیبرا را تا زمانی که کنگره و سازمان‌های قانونگذاری آن را بررسی کنند، به تعویق بیندازد.
 
به گفته «واترز» این شبکه اجتماعی به طور مداوم نشان داده اهمیتی به امنیت اطلاعات کاربران نمی‌دهد. علاوه بر آن واترز افزود: به عنوان بخشی از اقدامات نظارتی مدیران ارشد اجرایی فیس بوک باید درباره لیبرا توضیحاتی ارائه کنند.
 
این در حالی است که این نماینده حزب دموکرات در اظهار نظری دیگر گفته بود ارز مجازی جدید فیس بوک به این شرکت مزیت رقابت ناعادلانه ای در حوزه جمع آوری اطلاعات کاربران یا تراکنش‌های مالی می‌دهد. از سوی دیگر سناتور «شرود براون» از ایالت اوهایو می‌گوید: فیس بوک در حال حاضر نیز بسیار بزرگ و قدرتمند است.
 
براون و واترز از قانونگذاران بخش مالی تقاضا کرده اند تا این پروژه فیس بوک را از نزدیک بررسی کنند.
 
فیس بوک در بیانیه‌ای نیز اعلام کرد: ما آماده پاسخگویی به سوالات نمایندگان درباره این روند هستیم.