آمادگی مجلس برای تصویب قوانین حمایتی از استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس بازدید و آمادگی مجلس را برای تصویب قوانین حمایتی مورد نظر استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اعلام کرد.
 
لاریجانی در جریان این بازدید گفت: شما جوانان اندیشمند و مبتکر در آستانه جهش‌های بزرگ هستید و تحریم‌ها کمک کرد که رویکرد وزارتخانه‌ها به تولیدات و ابتکارات شما باشد و محصولاتی را که در داخل امکان تولید آن هست را از خارج وارد نکنند.
 
وی افزود: تردید نکنید در کشور اراده و سمت‌گیری در جهت کمک به شماهاست و ما نیز آمادگی داریم در بخش‌های قانون گذاری و هماهنگی بین سازمان‌ها در جهت پیشبرد اهداف علم و فناوری کمک کنیم.
 
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ممکن است سیستم دیوانی کشور کمی دست انداز داشته باشد اما شما مأیوس نباشید و پیشنهادهای خود را در زمینه‌های مختلف توسعه و تسهیل امور ارایه دهید تا مشکلات هر چه سریع‌تر مرتفع شود.
 
لاریجانی همچنین با بیان دیدگاه مقام معظم رهبری در جهت کمک به توسعه علم و فناوری در کشور از ستاری معاون علم و فناوری رییس جمهور خواست با ارایه پیشنهادات و نکاتی که می‌تواند قانون مربوط به کسب و کار و همچنین تولید در کشور را تأثیر بخشد به مجلس ارایه دهد.
 
 رییس مجلس همچنین خطاب به مدیران بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری پردیس نیز گفت: پیشنهادهای خود را در خصوص منافعی که در مناطق ویژه بخش‌های مختلف وجود دارد و این پارک می‌تواند همانند آنها از این منافع از جمله معافیت‌های مالیاتی یا ارزش افزوده استفاده برد را ارایه دهند تا در قوانین مربوطه گنجانده شود.
 
لاریجانی همچنین درباره عزم دولت و مجلس برای ارایه تسهیلات بیشتر و همچنین از جمله در حوزه سنواتی و برداشت از صندوق توسعه ملی افزود: در سال جاری 70 میلیون یورو برای شما از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رسید و ما آمادگی داریم تا در زمینه کمک به علم و فناوری از هر اقدامی که از دستمان برمی‌آید کوتاهی نکنیم.
 
رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود درباره تحریم‌های ظالمانه آمریکا در بخش‌های مختلف علیه ملت ایران گفت: تحریم‌ها چیز خوبی برای کشور نیست ولی منافعی برای کشور دارد. ما همه راه‌هایی را که می‌شود فشار تحریم‌ها را کاهش داد دنبال خواهیم کرد‌.  در این حال باید توجه زیادی به بخش نیروی انسانی و منابع داخلی برای تأمین برای تولیدات داخلی و قطعات و اقلام مورد نیاز داخلی بود.
 
وی با بیان اینکه اگر سال‌های گذشته توجه بیشتری به موضوع نیروی انسانی و منابع داخلی می‌شد ما این قدر در مضیقه نبودیم گفت: ما آمادگی تسهیل قوانین را برای شما عزیزان داریم و شما باید در بخش‌هایی از کشور و تولیدات که نقش‌هایی وجود دارد کمک کنید.
 
رییس مجلس توجه به تولید برخی از قطعات از جمله قطعات خودرو، داروها و کاتالیست‌ها در کشور که نیاز به واردات آن از خارج است را مورد تاکید قرار داد و از بخش‌های مختلف کشور خواست قطعات مورد نیازشان که در داخل تولید می شود از خارج وارد نکنند.
 
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که بعد از جنگ توجه به شرایط کشور کمتر شده که باید استقلال درونی کشور بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت گفت: در شرایط فعلی تحریم، باید درخواست برای تولیدات داخلی از سوی سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها اعلام شود و این نیازها از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و علمی و فناوری طراحی و به مرحله تولید برسد.
وی همچنین توجه به نوآوری و تولیدات داخلی در بخش‌های نفت و گاز معادن وهمچنین کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.
 
فعالیت 40 پارک فناوری در کشور
در این نشست همچنین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های علمی و فناوری در کشور گفت: بیش از 40 پارک علم  و فناوری در کشور وجود دارد و در پیرامون فعالیت‌های دانشگاه‌های صنعتی شریف بیش از 500 شرکت صنعتی فعالند.
 
وی از فروش محصولات 90 هزار میلیارد تومانی 4 هزار و 400 شرکت علمی و فناوری در سال گذشته خبر داد و گفت: ما در کارخانه فناوری آزادی انتظار حضور سه هزار نفر را داریم و این یک سیستم جدید در اقتصاد کشور برای توسعه علم وفناوری و در نهایت رونق تولید است.
 
آمار و ارقام پارک فناوری پردیس
رییس پارک فناوری پردیس نیز در این نشست گفت: پیگیر این موضوع هستیم که ناحیه نوآوری را نزدیک به تهران و منطقه ویژه اقتصادی فناوری را در پارک پردیس باحمایت دولت و مجلس ایجاد کنیم.
 
به گزارش مهر، مهدی صفاری‌نیا افزود: این پارک چهار حرکت و جریان اصلی در کشور را بر عهده دارد؛ ایجاد مدل تجارت و دانشی در قالب فن‌بازار و ایجاد جریان استارتاپی از اقدامات پارک فناوری پردیس به شمار می‌رود.
 
وی با بیان اینکه در پارک فناوری پردیس ۲۳۰ شرکت حضور دارند، افزود: به صورت کلی ۲۰۰۰ شرکت تحت پوشش پارک در شعبه‌های مختلف و در قالب تیم‌های استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان، مشغول فعالیت هستند.
 
به گفته صفاری‌نیا، ۸۰ درصد فروش کل پارک‌های پردیس، برابر با ۶۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ بوده است.
 
رییس پارک فناوری پردیس درباره اعضای شبکه نوآوری تهران گفت: در حال حاضر ۴۰ کارگزار در مرکز توسعه کسب و کار فناوری پارک پردیس، ۹۶ شرکت در بخش تملیکی پارک، ۴۷ شرکت در بخش استیجاری پارک، ۵۲ شرکت در مرکز رشد فناوری نخبگان و ۱۳۵۰ عضو حقوقی شبکه نوآوری تهران، در پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه ۸۰ استارتاپ در شعب پارک فناوری پردیس با اشتغال ۴۵۰ نفر مشغول فعالیت هستند، گفت: همچنین ۳۳۰ استارتاپ مستقل در ۴۰ شتاب‌دهنده زیر نظر پارک فناوری پردیس فعالیت می‌کنند.
 
صفاری‌نیا با بیان اینکه ۲۰ درصد فعالان استارتاپ‌های پارک فناوری پردیس را کارآفرینان و متخصصان ایرانی بازگشته به کشور تشکیل می‌دهند، افزود: این متخصصان از آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، سوئد، سوئیس، اسپانیا، بلژیک و مالزی بوده‌اند.
 
به گفته رییس پارک فناوری پردیس، چهار درصد از شرکت‌های مستقر در این پارک، سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای ایتالیا، سوئد، فرانسه، کره جنوبی و بلژیک بوده‌اند.
 
صفاری‌نیا با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری در پارک فناوری پردیس، از محل بخش عمومی تامین می‌شود، گفت: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۸ برابر منابع عمومی بوده است.
 
وی گفت: قرار است ناحیه نوآوری پارک فناوری پردیس را به ۱۰۰۰ هکتار برسانیم اما با توجه به اینکه در سال ۹۸ بودجه پارک افزایشی نداشته، به لحاظ عمرانی با مشکل مواجه خواهیم شد.
 
رییس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه سالانه ۲۵ درصد متخصصان در کشور در پارک فناوری پردیس مستقر می‌شوند، افزود: این متخصصان در خود پارک و شعبه‌های پارک پردیس مانند کارخانه‌های نوآوری آزادی و نوبنیاد فعالیت می‌کنند.
 
به گفته وی، ۲۸ هزار متخصص از خدمات پارک فناوری پردیس استفاده می‌کنند. همچنین تاکنون موفق شدیم که در ۲۰ استان، فن‌بازار را ایجاد کنیم.
 
صفاری‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ شتاب‌دهنده تحت پوشش پارک فناوری پردیس، ۴۰۰ استارتاپ را تحت پوشش قرار داده‌اند، اظهار کرد: طی سه سال اخیر به طور میانگین ۱۳ هزار و ۶۰۰ محصول فناورانه از شرکت‌های پارک، به تولید رسیده است.
 
رییس پارک فناوری پردیس درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد ناحیه نوآوری پردیس و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کنار تهران، گفت: اگر وسعت پارک پردیس ۱۰۰۰ هکتار افزایش یابد، پیش‌بینی می‌کنیم ۱۱ هزار شرکت در این منطقه مستقر شوند و از میان این شرکت‌ها، ۵۰ هزار نفر به اشتغال برسند.
 
وی گفت: همچنین طبق برآوردها، با محقق شدن ناحیه نوآوری، ۱۰۰۰ متخصص ایرانی نیز در این ناحیه فعالیت خواهند کرد.
 
صفاری‌نیا تاکید کرد: امیدواریم موضوع ایجاد ناحیه نوآوری به نتیجه برسد.
 
رییس پارک فناوری پردیس گفت: پارک فناوری پردیس پتانسیل زیادی برای ایجاد ناحیه نوآوری و منطقه ویژه اقتصادی فناوری دارد که این موضوع نیازمند حمایت دولت و مجلس است.

مک‌بوک‌های جدید اپل در صف رونمایی

شنیده‌ها حاکیست که اپل در سال جاری میلادی قصد دارد هفت مدل مک بوک جدید معرفی و رونمایی کند.
 
مک بوک های اپل که همواره یکی از قدرتمندترین، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین لپ تاپ‌های جهان به شمار می‌روند، طبق گزارش‌های منتشره در وب سایت mac rumors به نظر می‌رسد که تعداد مدل‌های آن در سال جاری میلادی بیش‌تر خواهد شد و اپل به عنوان شرکت سازنده و توسعه دهنده آن تاکنون هفت مک بوک جدید را در کمیسیون اقتصادی اوراسیا به ثبت رسانده است.
 
همین موضوع به وضوح نشان می‌دهد که این غول تکنولوژی آمریکایی تصمیم گرفته است با ارائه و عرضه مدل‌های مختلف از لپ تاپ‌های مک بوک سهم خود را از بازارهای جهانی افزایش دهد و با توجه به نیاز، سلایق، قدرت خرید و استطاعت مالی کاربران مدل‌های مختلفی را روانه بازار کند. در فهرست منتشر شده در وب سایت مذکور نام مدل‌های زیر به صورت اختصاری به چشم می‌خورد:
 
A2159
 
A2158
 
A2147
 
A2141
 
A2179
 
A2182
 
A2251
 
ثبت دستگاه‌های هوشمند و الکترونیکی در کمیسیون اقتصادی اوراسیا از جمله الزامات قانونی محسوب می‌شود که قرار است در بازارهایی همچون روسیه و سایر کشورهای منطقه آسیا و اروپا عرضه شود.
 
پیش از این نیز کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری از معرفی دستگاه‌های جدیدی همچون آیفون، آی‌پد، اپل واچ، سیستم عامل مک و همچنین ایرپاد خبردار شده بودند و حالا نیز این گزارش‌ها از رونمایی و عرضه هفت مدل مک بوک جدید سخن گفته است؛ بنابراین انتظار می‌رود اپل می‌خواهد در رویداد رونمایی از محصولات جدیدش در سال جاری میلادی از این دستگاه‌ها و مدل‌های جدید نیز نام برده و احتمالاً به معرفی آنها بپردازد.

زنگ خطر گوگل برای رسانه های خبری

در عصر حاضر، زندگی بشر با خبر عجین شده و کمپانی‌های بزرگ، بسیاری از تصمیم‌های خود را بر مبنای اخباری خاص می‌گیرند؛ اخباری که حالا برای یک غول دنیای فناوری بسیار پولساز شده و تازه‌ترین تحقیق نشان می‌دهد گوگل در سال 2018 از صنعت خبر، درآمدی 4.7میلیارد دلاری کسب کرده و همین موضوع صدای ناشران خبر، روزنامه نگاران و فعالان حوزه خبر را درآورده است چرا که معتقدند این غول تکنولوژی بدون هزینه کردن برای تولید محتوا، بیشترین درآمدزایی را از زحمات دیگران داشته است. به اعتقاد این گروه، همان‌طور که کمپانی‌ها برای موزیک، فیلم و... پول پرداخت می‌کنند گوگل نیز باید برای دراختیار گرفتن محتوای خبری هزینه‌ای بپردازد.
 
نشان می‌دهد که اخبار بخش قابل توجهی از تجارت گوگل محسوب می‌شود چرا که این کمپانی در سال 2018 از سایت‌های خبری و صنعت خبر ازطریق موتور جست و جوی گوگل و همچنین سرویس گوگل نیوز، 4.7میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. طبق این گزارش، حدود ۴۰درصد کلیک‌ها در جست و جوی گوگل مربوط به اخبار و راه‌های کسب درآمد است. آمار این گزارش همچنین نشان می‌دهد که از ژانویه سال 2017 میزان ترافیک از جست‌و‌جوی گوگل به سمت ناشران خبری رشدی بیش از 25درصد داشته و این رقم در ژانویه سال 2018 به حدود 1.6میلیارد بازدید در هفته رسیده است.همچنین گوگل نیوز در سال 2009 ماهانه حدود 24میلیون بازدیدکننده در امریکا داشته است درحالی که این رقم برای نشریات موفقی همچون سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز 50میلیون بازدیدکننده بوده است اما این روند تغییر کرد طوری که در ماه مه سال 2018،
گوگل‌نیوز به تنهایی ماهانه 150میلیون بازدیدکننده در امریکا داشت که این عدد تقریباً معادل دو برابر تعداد بازدیدکننده‌های سی‌ان‌ان یا نیویورک تایمز است.
 البته مؤسسه NMA که اتحادیه‌ای متشکل از بیش از 2هزار روزنامه نگار در سراسر امریکاست یادآور شده که درآمد عنوان شده برای گوگل بدون احتساب ارزش دیتای شخصی کاربرانی است که به ازای هر بار کلیک روی یک محتوای خبری، مقاله و...، سودی را نصیب گوگل یا سایر غول‌های فناوری ازجمله فیس‌بوک و اپل کرده‌اند.
«دیوید چاورن» مدیرعامل مؤسسهNMA در گفت‌و‌گو با روزنامه نیویورک تایمز گفت: این رقم تقریباً با کل درآمد صنعت خبر آنلاین امریکا برابری می‌کند. طبق گزارش مؤسسه News Media Alliance، بین 16تا 40درصد از نتایج جست‌وجوهای گوگل، محتوای خبری دارند و درآمد گوگل از توزیع محتوای خبری تنها 400میلیون دلار کمتر از 5.1میلیارد دلاری است که در سال گذشته صنعت خبر ایالات متحده امریکا به طور کلی از محل تبلیغات دیجیتال کسب کرده است.
وی ادامه داد: روزنامه نگاران و خبرنگارانی که در تولید محتوا مشارکت داشته‌اند، این درآمد عظیم را ایجاد کرده‌اند پس مستحق در اختیار داشتن برشی کوچک از درآمد 4.7میلیارد دلاری گوگل این غول دنیای فناوری هستند.درواقع گوگل این غول دنیای فناوری که در کالیفرنیا واقع شده، این رقم را مدیون تلاش روزنامه نگاران و تولید محتوا و از طریق گوگل نیوز و جست‌وجوی گوگل است.
مدیرعامل مؤسسهNMA همچنین یادآور شد: گوگل و فیس‌بوک از روی خیرخواهی، کاربران دوستدار خبر را به سایت‌های خبری هدایت نمی‌کنند بلکه با این کار، سهم عمده‌ای از درآمد تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص می‌دهند. در نتیجه رسانه‌های قدیمی که چندین دهه به درآمد تبلیغاتی وابسته بودند از یک منبع حیاتی درآمدزایی دور مانده‌اند و به همین دلیل بسیاری از این رسانه‌ها هم از نظر تیراژ و هم از نظر نیروی کار از بین رفته یا کوچک شده‌اند.
وی خطاب به روزنامه نگاران و تولیدکنندگان محتوای خبری گفت: آنچه مسلم است اینکه غول‌های فناوری جهان این تجارت پرسود را دوست دارند چون شما می‌نویسید و محتوا تولید می‌کنید و آنها بهره نهایی را می‌برند.«چاورن» هدف از این تحقیق و مطالعه را یافتن راهی برای تصویب قانون حفظ و نگهداری آثار نویسندگان در فضای مجازی و تقسیم عادلانه درآمد حاصل از تبلیغات بین رسانه‌ها و کمپانی‌های فناورانه دانست.
 
سایه شک بر گزارش NMA
البته این تمام ماجرا نیست و میزان درآمد گوگل از صنعت خبر محل حرف و حدیث فراوانی است و برخی از محققان نسبت به بخش‌هایی از روش این مطالعه شک و تردید دارند. به‌عنوان مثال «بیل گروئسکین» استادیار دانشکده خبر دانشگاه کلمبیا، تحقیق مؤسسه NMA و نتیجه 4.7میلیارد دلاری آن را کمی گیج‌کننده می‌داند. وی به‌روزنامه گاردین گفت: به‌نظر می‌رسد محققان از اطلاعات یک کنفرانس که در سال 2008 برگزار شد استفاده کرده‌اند و از روی داده‌ها تخمین زده‌اند که میزان درآمد گوگل از حوزه تجاری اخبار در سال 2018 چقدر بوده است. با وجود انتقاد فراوان خبرنگاران و روزنامه نگاران به‌گوگل، این استادیار همچنان معتقد است که درآمد گوگل از صنعت خبر نمی‌تواند تا این حد بالا باشد و این رقم تنها در نتیجه اشتباه محاسباتی و تحلیلی اعلام شده است.
سخنگوی گوگل هم نسبت به این گزارش بی‌تفاوت نماند و با انتقاد از آن، این گزارش را غیردقیق دانست. سخنگوی گوگل گفت: سرویس گوگل نیوز وجست و جوی گوگل، ماهانه بیش از 10میلیارد کلیک برای وب سایت‌های خبری دارد. درواقع گوگل حق اشتراک به آنها می‌پردازد و درآمد مناسبی برایشان رقم می‌زند پس برای آنها درآمدزایی داشته است.
 
قانون جنجالی در اروپا
با اینکه امریکا هنوز قانونی برای تعامل بین پلتفرم‌های فناوری و رسانه‌های خبری تصویب نکرده است، پارلمان اروپا در 27 ماه مارس به نفع یک دستورالعمل جنجالی کپی رایت، رأی داد که به موجب آن کمپانی‌های فناوری همچون گوگل یا فیس‌بوک موظفند سهمی از درآمد حاصل از استفاده از محتواهای تفریحی، مقالات و همچنین خبرها را به ناشران پرداخت کنند. درواقع با این کار، شاهد اصلاح در قوانین کپی‌رایت در این کشور هستیم هرچند بسیاری، آن را مغایر با آزادی بیان می‌دانند. به موجب این قانون، پلتفرم‌هایی همچون گوگل، فیس بوک یا یوتیوب باید قبل از آپلود محتواهای خبری، فیلم، موزیک و....مجوز داشته باشند در غیر این صورت هرگونه مطلب بدون مجوز از پلتفرم آنان حذف می‌شود. ازسوی دیگر طبق این قانون، روزنامه نگاران هم باید سهمی از درآمد مرتبط با کپی رایت که نصیب ناشران آنها می‌شود را در اختیار داشته باشند. البته پلتفرم‌های آنلاین هم عنوان کرده‌اند که به منظورممانعت از انتشار اخبار بدون مجوز، باید هزینه زیادی صرف ساخت فیلترهای محتوا کنند که این موضوع چالش زیادی برای آنان ایجاد می‌کند.حال باید منتظر ماند و دید رسانه‌های خبری در اروپا می‌توانند سهم مناسبی از درآمد تبلیغاتی پلتفرم‌های آنلاین همچون فیس‌بوک و گوگل را در اختیار بگیرند یا نه. چراکه موفقیت اروپا می‌تواند امریکا را نیز به سمت تصویب چنین قوانینی پیش ببرد.

هواوی نوا ۵ از یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد

دوربین سلفی نوا 5

هواوی در روز جمعه از سری نوا 5 رونمایی خواهد کرد. این شرکت تلاش زیادی برای تبلیغ این گوشی در شبکه اجتماعی Weibo کرده است. آخرین اطلاعات منتشر‌شده درباره سری نوا 5 نشان می‌دهند که این تلفن دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

برخلاف شایعات و اخبار منتشر‌شده در ابتدای ماه جاری، دوربین سلفی این دستگاه درون یک بریدگی تعبیه شده و خبری از نمایشگر دارای حفره دوربین نیست. انتظار می‌رود که تمامی مدل‌های سری نوا از همان سنسور GD1 که توسط سامسونگ تولید شده است، استفاده کنند.

به هرحال، احتمال می‌رود که نمایشگر هواوی نوا 5i از یک سوراخ برای جاگذاری دوربین سلفی استفاده کند و نوا 5 از صفحه‌نمایش دارای بریدگی قطره‌ای برای دوربین مکالمه بهره‌مند شود. نوا 5 پرو نیز از همین نمایشگر دارای بریدگی قطره‌ای استفاده خواهد کرد. مدل نوا 5i پرو دارای سوراخ بزرگتری برای تعبیه دوربین سلفی است (شبیه به سری هواوی P20).

درحالی که انتظار می‌رود نوا 5i از چیپست Kirin 710 استفاده کند، اما نسخه معمولی نوا 5 مجهز به پردازنده Kirin 980 خواهد بود. امروز نیز دوباره اطلاعات مربوط به بخش سخت‌افزاری این دستگاه (نوا 5) با شماره مدل SEA-AL10 در سایت Geekbench مورد تایید قرار گرفت. نتایج به‌دست آمده از تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای این مدل به نتایج گوشی‌های دارای چیپست Kirin 980 نزدیک بوده و گمانه‌زنی‌ها درباره استفاده این هندست از چیپست 980 را تقویت می‌کند.

نوشته هواوی نوا 5 از یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

سفارش آنلاین از سوپرمارکت ها با اسنپ فود

سفارش آنلاین از سوپرمارکت ها با اسنپ فود

آیا می‌دانستید می‌توانید با استفاده از اسنپ فود، از سوپرمارکت‌های اطراف خود سفارش دهید و در کمتر از ۳۰ دقیقه سفارش خود را تحویل بگیرید؟

اعلام شکست گوگل در پروژه تحقیقاتی همجوشی سرد

اعلام شکست گوگل در پروژه تحقیقاتی همجوشی سرد

گویا صرف سال‌‌ها زمان و اختصاص بودجه‌‌ هنگفت در پروژه‌‌ای بلندپروازانه از سوی گوگل برای مهار انرژی همجوشی در دمای اتاق با شکست مواجه شده است.

شیائومی عرضه نسخه بتای رابط کاربری MIUI را متوقف می‌کند

شیائومی عرضه نسخه بتای رابط کاربری MIUI را متوقف می‌کند

کاربران گوشی‌های شیائومی باید با نسخه بتای رابط کاربری MIUI خداحافظی کنند.

۴ دلیل برای این‌که از گلدتگ استفاده نکنیم

گلدتگ

به‌لطف پیشرفت تکنولوژی سبک زندگی انسان‌ها تغییر کرده است. در واقع استارتاپ‌های زیادی در حوزه‌های خرید و تجارت الکترونیک به‌چشم می‌خورد که گلدتگ نیز یکی از آن‌ها شمرده می‌شود. اما فن‌آوری‌ها نیز خالی از اشکال نیستند و مملو از نقاظ ضعف هستند که آن‌ها را یک پله پایین‌تر از رقبای خود قرار می‌دهد. در واقع در دنیای دیجیتال در هر زمینه‌ای شرکت‌های بسیاری فعالیت می‌کنند و اگر کوچک‌ترین ضعفی از خود نشان دهید، از دور خارج خواهید شد. این حرف در مورد گلدتگ نیز صدق می‌کند. در این نوبت قصد داریم تا به 4 دلیل برای استفاده نکردن از این وب‌سایت بپردازیم. پس با ما همراه باشید.


طیف وسیعی از کالاها کیفیت پایینی دارند

گلدتگ

در حقیقت دو چیز برای کاربران اهمیت دارد: کیفیت و قیمت. اگر از هر کدام از این‌ها غافل شویم، یوزرها تمایلی برای خرید محصول‌مان نخواهند داشت. متاسفانه شاهد این موضوع در گلدتگ هستیم. بخش بزرگی از کالاها دارای کیفیت خوبی نیستند و مطمئن باشید بعد از چندین روز یا چند ماه استفاده دچار مشکل خواهند شد. چراکه این گجت‌ها و وسایل عمدتا توسط برندهای معتبر ساخته نشده‌اند و اکثر آن‌ها های‌کپی هستند. در نتیجه اگر می‌خواهید کالایی باکیفیت بخرید که دوام زیادی داشته باشد، از گلدتگ استفاده نکنید. اما مسئله کیفیت پایین به این‌جا ختم نمی‌شود. بعضی از خدمات نیز (برخلاف توصیف‌های گلدتگ) از عملکرد و کیفیت رضایت‌بخشی برخوردار نیستند و فقط عکس‌ها و توضیحات آن‌ها جذاب است! گفتنی‌ست در محصولات تقلبی مشخصات و ویژگی‌های وسوسه‌انگیزی نوشته شده که نظر هر کاربری را به‌سمت خود جلب می‌کند. ولی به یاد داشته باشید که تنها نسخه اصلی کالاها دارای چنین ویژگی‌های هستند و گلدتگ تنها برای فروش بیش‌تر دست به نوشتن این مشخصات زده!

گلدتگ تنها تخفیف‌های شهرهای خاصی را ارایه می‌دهد

گلدتگ

یکی دیگر از نقاط ضعف بزرگ گلدتگ، قابل دسترس بودن تخفیفات آن تنها در چندین شهر است. برای مثال به عکس فوق نگاهی بیندازید. در استان بزرگ فارس، گلدتگ فقط به شهروندان شیراز خدمات می‌دهد. همین موضوع باعث کاهش محبوبیت این استارتاپ شده و آن را پایین‌تر از رقبای خود قرار می‌دهد. همچنین گلدتگ برخلاف دیگر سایت‌های تخفیف گروهی، محصولات جذاب و خاصی را در شهرهای نسبتا کوچک ارایه نمی‌دهد و از این رو توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید از تمامی تخفیف‌های اطراف‌تان باخبر شوید، به سایت‌های دیگر مراجعه نمایید. از قلم نیفتد در برخی از شهرهای بزرگ موجود در لیست نیز هیچ خدمات یا کالایی وجود ندارد!

مشکلات تامین کالا و بازگشت وجه پرداختی

گلدتگ

فروشگاه‌های اینترنتی و وب‌سایت‌های تخفیف گروهی همگی مسئولیت تامین و ارسال کالا را دارند و کاربران براساس همین مسئله، اقدام به خرید کالای مورد نظر خود می‌کنند. حالا این وظیفه می‌تواند به عهده سایت یا خود فروشنده باشد. در واقع فرقی نمی‌کند که یک مارکت آنلاین باشید یا سایتی برای ارایه تخفیف‌های گروهی، در هر صورت استارتاپ‌های این حوزه بایستی بر روی پروسه تامین و ارسال کالا نظارت داشته باشند و حس امنیتی را به یوزر انتقال دهند. اما گلدتگ چنین عملکردی ندارد. چندین بار مشتریان پیامی از سوی سایت دریافت می‌کنند که حاوی این مضمون است: «متاسفانه کالای مورد نظر شما موجود نیست!» که این تمام برنامه‌ریزی‌های کاربر برای آن محصول از بین می‌برد و همچنین دیگر مشتریان به گلدتگ اعتماد نمی‌کنند. در بعضی از اوقات نیز تنها چند روز پس از خرید ناموفق کاربر، دوباره کالا موجود شده و این‌بار با قیمت بالاتری به‌فروش می‌رسد. این ترفندی‌ست که گلدتگ برای ضرر رساندن به مشتریان و کسب سود بیش‌تر اتخاذ نموده. ناگفته نماند وقتی که کالا ناموجود است، وجه به حساب کاربری شما (بعد از زمان نسبتا زیادی) برمی‌گردد. در واقع مستقیم به حساب بانکی شما واریز نمی‌شود و تنها دوباره از آن می‌توانید در خرید‌های گلدتگ بهره ببرید.

گلدتگ از روش‌های مدرن استفاده نمی‌کند!

گلدتگ

برای این‌که بخواهید شرکت‌تان پیشرفت کند و هر روز به تعداد کاربران آن اضافه شود، باید تغییراتی در روندهای مختلف فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت خود ایجاد کنید. ولی گلدتگ تن به این تغییرات نداده و هنوز از روش‌های سنتی برای صدور گلدتگ استفاده می‌کند. به این ترتیب در هنگام خرید گلدتگ خدمات باید آن را پرینت بگیرید که موجب اتلاف وقت و هزینه خواهد شد. همچنین نگهداری از این گلدتگ چاپ شده دشوارتر از یک عکس در موبایل‌تان است. ای کاش وب‌سایت مذکور از کدهای دیجیتالی بهره می‌گرفت و با همکاران خود روشی نوین برای ارایه گلدتگ‌ها پیشنهاد می‌داد. اما حالا باید آن‌ها را پرینت کنید و مدام مراقب باشید که گم نشوند!

نوشته 4 دلیل برای این‌که از گلدتگ استفاده نکنیم اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

۴ دلیل برای این‌که از گلدتگ استفاده نکنیم

گلدتگ

به‌لطف پیشرفت تکنولوژی سبک زندگی انسان‌ها تغییر کرده است. در واقع استارتاپ‌های زیادی در حوزه‌های خرید و تجارت الکترونیک به‌چشم می‌خورد که گلدتگ نیز یکی از آن‌ها شمرده می‌شود. اما فن‌آوری‌ها نیز خالی از اشکال نیستند و مملو از نقاظ ضعف هستند که آن‌ها را یک پله پایین‌تر از رقبای خود قرار می‌دهد. در واقع در دنیای دیجیتال در هر زمینه‌ای شرکت‌های بسیاری فعالیت می‌کنند و اگر کوچک‌ترین ضعفی از خود نشان دهید، از دور خارج خواهید شد. این حرف در مورد گلدتگ نیز صدق می‌کند. در این نوبت قصد داریم تا به 4 دلیل برای استفاده نکردن از این وب‌سایت بپردازیم. پس با ما همراه باشید.


طیف وسیعی از کالاها کیفیت پایینی دارند

گلدتگ

در حقیقت دو چیز برای کاربران اهمیت دارد: کیفیت و قیمت. اگر از هر کدام از این‌ها غافل شویم، یوزرها تمایلی برای خرید محصول‌مان نخواهند داشت. متاسفانه شاهد این موضوع در گلدتگ هستیم. بخش بزرگی از کالاها دارای کیفیت خوبی نیستند و مطمئن باشید بعد از چندین روز یا چند ماه استفاده دچار مشکل خواهند شد. چراکه این گجت‌ها و وسایل عمدتا توسط برندهای معتبر ساخته نشده‌اند و اکثر آن‌ها های‌کپی هستند. در نتیجه اگر می‌خواهید کالایی باکیفیت بخرید که دوام زیادی داشته باشد، از گلدتگ استفاده نکنید. اما مسئله کیفیت پایین به این‌جا ختم نمی‌شود. بعضی از خدمات نیز (برخلاف توصیف‌های گلدتگ) از عملکرد و کیفیت رضایت‌بخشی برخوردار نیستند و فقط عکس‌ها و توضیحات آن‌ها جذاب است! گفتنی‌ست در محصولات تقلبی مشخصات و ویژگی‌های وسوسه‌انگیزی نوشته شده که نظر هر کاربری را به‌سمت خود جلب می‌کند. ولی به یاد داشته باشید که تنها نسخه اصلی کالاها دارای چنین ویژگی‌های هستند و گلدتگ تنها برای فروش بیش‌تر دست به نوشتن این مشخصات زده!

گلدتگ تنها تخفیف‌های شهرهای خاصی را ارایه می‌دهد

گلدتگ

یکی دیگر از نقاط ضعف بزرگ گلدتگ، قابل دسترس بودن تخفیفات آن تنها در چندین شهر است. برای مثال به عکس فوق نگاهی بیندازید. در استان بزرگ فارس، گلدتگ فقط به شهروندان شیراز خدمات می‌دهد. همین موضوع باعث کاهش محبوبیت این استارتاپ شده و آن را پایین‌تر از رقبای خود قرار می‌دهد. همچنین گلدتگ برخلاف دیگر سایت‌های تخفیف گروهی، محصولات جذاب و خاصی را در شهرهای نسبتا کوچک ارایه نمی‌دهد و از این رو توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید از تمامی تخفیف‌های اطراف‌تان باخبر شوید، به سایت‌های دیگر مراجعه نمایید. از قلم نیفتد در برخی از شهرهای بزرگ موجود در لیست نیز هیچ خدمات یا کالایی وجود ندارد!

مشکلات تامین کالا و بازگشت وجه پرداختی

گلدتگ

فروشگاه‌های اینترنتی و وب‌سایت‌های تخفیف گروهی همگی مسئولیت تامین و ارسال کالا را دارند و کاربران براساس همین مسئله، اقدام به خرید کالای مورد نظر خود می‌کنند. حالا این وظیفه می‌تواند به عهده سایت یا خود فروشنده باشد. در واقع فرقی نمی‌کند که یک مارکت آنلاین باشید یا سایتی برای ارایه تخفیف‌های گروهی، در هر صورت استارتاپ‌های این حوزه بایستی بر روی پروسه تامین و ارسال کالا نظارت داشته باشند و حس امنیتی را به یوزر انتقال دهند. اما گلدتگ چنین عملکردی ندارد. چندین بار مشتریان پیامی از سوی سایت دریافت می‌کنند که حاوی این مضمون است: «متاسفانه کالای مورد نظر شما موجود نیست!» که این تمام برنامه‌ریزی‌های کاربر برای آن محصول از بین می‌برد و همچنین دیگر مشتریان به گلدتگ اعتماد نمی‌کنند. در بعضی از اوقات نیز تنها چند روز پس از خرید ناموفق کاربر، دوباره کالا موجود شده و این‌بار با قیمت بالاتری به‌فروش می‌رسد. این ترفندی‌ست که گلدتگ برای ضرر رساندن به مشتریان و کسب سود بیش‌تر اتخاذ نموده. ناگفته نماند وقتی که کالا ناموجود است، وجه به حساب کاربری شما (بعد از زمان نسبتا زیادی) برمی‌گردد. در واقع مستقیم به حساب بانکی شما واریز نمی‌شود و تنها دوباره از آن می‌توانید در خرید‌های گلدتگ بهره ببرید.

گلدتگ از روش‌های مدرن استفاده نمی‌کند!

گلدتگ

برای این‌که بخواهید شرکت‌تان پیشرفت کند و هر روز به تعداد کاربران آن اضافه شود، باید تغییراتی در روندهای مختلف فروشگاه اینترنتی یا وب‌سایت خود ایجاد کنید. ولی گلدتگ تن به این تغییرات نداده و هنوز از روش‌های سنتی برای صدور گلدتگ استفاده می‌کند. به این ترتیب در هنگام خرید گلدتگ خدمات باید آن را پرینت بگیرید که موجب اتلاف وقت و هزینه خواهد شد. همچنین نگهداری از این گلدتگ چاپ شده دشوارتر از یک عکس در موبایل‌تان است. ای کاش وب‌سایت مذکور از کدهای دیجیتالی بهره می‌گرفت و با همکاران خود روشی نوین برای ارایه گلدتگ‌ها پیشنهاد می‌داد. اما حالا باید آن‌ها را پرینت کنید و مدام مراقب باشید که گم نشوند!

نوشته 4 دلیل برای این‌که از گلدتگ استفاده نکنیم اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

جزئیات الکام استارز اعلام شد

دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ در نشست دورهمی الکام‌استارز اعلام کرد امسال در نمایشگاه الکامپ بخش الکام‌گیمز به صورت مستقل برگزار می‌شود و مانند سال گذشته حمایت کامل کافه بازار را به همراه ندارد اما اگر تیمی نیاز به کمک داشت، کافه‌بازار حمایت مالی خواهد کرد.
 
در این نشست که با حضور فعالان استارت آپی و رسانه‌ای در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شده بود، رضا حیدری در مورد مسابقه‌ای که در حاشیه الکام‌استارز برگزار می‌شود، بیان کرد: «در مسابقه‌ای که در الکام‌استارز برگزار می‌شود یک استارت‌آپ برنده خواهد شد. این استارت آپ در جشنواره جانبی نیز جوایزی دریافت خواهد کرد.»
 
 محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز در این نشست درخصوص تعداد ثبت‌نام‌شده‌ها بیان کرد: «تاکنون حدود ۲۰۰ کانتر (میزهای استارتاپی) پیش‌ثبت‌نام داشتیم. حدود ۲۳۰ تا ۲۵۰ استارتاپ نیز برای مستقر شدن در غرفه ثبت‌نام کردند.»
 
او همچنین به اپلکیشین نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «در حال مذاکره با مسیریاب بلد هستیم و اگر نهایی شود. آدرس‌های غرفه به نقشه‌های بلد اضافه خواهد شد.»
 
آرش برهمند، دبیر اجرایی الکام‌استارز در خصوص حضور شتابدهنده‌ها و سرمایه‌گذاران در این نمایشگاه افزود: « احساس کردیم مهم‌ترین حلقه مفقوده در بازارا مسئله سرمایه است. سال گذشته برای ارتباط کسب و کارها با سرمایه‌گذاران اتاق شتاب در نمایشگاه داشتیم و امسال پاویون‌های شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذارها را ایجاد می‌کنیم. ظرفیت حضور مجموعه‌ها در این نمایشگاه هشت غرفه است که تا الان حضور ۵مجموعه در پاویون شتاب نهایی شده است.»
 
در ادامه نیز رسول سرائیان، دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درمورد مهمانان خارجی گفت: « در بحث مهمانان خارجی تاکنون حضور معاون دبیر کل ITU و دو تا سه وزیر ارتباطات قطعی شد. همچنان حضور این مهمانان از سمت وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود.»
 
بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ از تاریخ ۲۷ الی ۳۰ تیرماه سال جاری  در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.