نسخه نقره‌ای رنگ سامسونگ گلکسی S10 پلاس علی‌رغم تولید به بازار عرضه نمی‌شود

در حال حاضر اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس با طیف رنگی گسترده شامل سبز منشوری، صورتی فلامینگویی و مدل جدید قرمزرنگ روانه بازار می‌شود. اما چنان‌چه هیچ‌کدام از این رنگ‌بندی‌ها برای شما جذابیت ندارد؛ در این‌ صورت مدل رنگی بعدی احتمالا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. اما در این میان تنها یک مشکل وجود دارد.

مدل رنگی جدید موسوم به نقره‌ای منشوری یک پنل نقره‌ای‌ رنگ را به قسمت پشتی گلکسی S10 پلاس اضافه می‌کند. این‌بار سامسونگ از یک تون نقره‌ای روشن بهره گرفته است. این الگو با رنگ‌بندی نقره‌ای مورد استفاده در پرچم‌دار سال گذشته گلکسی‌نوت 9 شباهت بسیار فراوانی دارد. با این‌حال این‌بار در بخش تحتانی گوشی از الگوی مسی‌رنگ استفاده شده است. این رنگ‌بندی اختلاطی به تدریج پیش‌روی نموده و به گوشی ظاهری سایه‌دار می‌بخشد.

بی‌تردید هزینه رنگ گوشی از سایر گزینه‌های مدنظر سامسونگ بیش‌تر نیست. اما اکنون کمپانی در راستای خدمت‌رسانی به طیف گسترده‌ای از مشتریان بین‌المللی خود متقاعد شده تا نسخه نقره‌ای منشوری گلکسی S10 پلاس را تنها در کشور هنگ‌کنگ عرضه نماید. همچنین هیچ‌گونه نشانه‌ای مبنی بر احتمال عرضه این مدل رنگی در سایر مناطق و در آینده‌ای نزدیک به‌چشم نمی‌خورد.

این اقدام بدان معناست که کاربران در صورت علاقه‌مندی به اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس ناچارا بایستی به یکی از مدل‌های رنگی فعلی سامسونگ بسنده نمایند. همچنین در صورت تمایل به خریداری یک پرچم‌دار نقره‌ای، انتظار کشیدن برای گوشی گلکسی‌نوت 10 احتمالا سناریوی ارزشمندی به‌شمار می‌رود. بر اساس شایعات، رنگ نقره‌ای یکی از گزینه‌های رنگی این اسمارت‌فون در زمان عرضه خواهد بود.

نوشته نسخه نقره‌ای رنگ سامسونگ گلکسی S10 پلاس علی‌رغم تولید به بازار عرضه نمی‌شود اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

چرا کتاب خواندن برای انسان مفید است

چرا کتاب خواندن برای انسان مفید است

اغلب افراد شناخته‌شده و همچنین مقالات آموزشی، کتاب خواندن را تبلیغ می‌کنند، اما کتاب خواندن چه مزایایی دارد و چگونه سلامت روان را تضمین می‌کند؟

هرآنچه درباره پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ باید بدانید

هرآنچه درباره پردازنده اسنپدراگون 855 باید بدانید

اسنپدراگون ۸۵۵، پردازنده‌ی هفت نانومتری کوالکام برای گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۹، چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی در بطن خود دارد؟

نمایشگاه E3 2019; قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟

نمایشگاه E۳ ۲۰۱۹ که مهم‌ترین رویداد صنعت بازی است ۲۱ خرداد شروع می‌شود.
 
4332506.jpg
 
 
اگر از یک گیمر در باره بزرگ‌ترین رویداد دنیای بازی سوال بپرسید، از نمایشگاه E۳ یاد می‌کند. مهم نیست کجا دنیا این رویداد برگذار شود ملت همیشه حاضرند در صحنه.
 
امسال احتمالا متفاوت‌ترین رویداد را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم. به این دلیل که دو کمپانی EA و Sony در این نمایشگاه شرکت نمی‌کنند.
 
الکترونیک آرتز اعلام کرد که بازی‌های جدید خود را به‌صورت یک برنامه زنده نشان می‌دهد. احتمال می‌رود که سونی قبل از این نمایشگاه یک قسمت از برنامه اینترنتی State of Play را منتشر کند و چیزهای جدیدی نشان دهد.
 
امسال شاید، شاید آخرین E۳ برای کنسول‌های نسل هشتم باشد. البته این فقط یه فرضیه است، باید ببینیم که در این نمایشگاه اطلاعاتی از کنسول‌های جدید ارائه داده می‌شود یا نه.
 
 
 
الکترونیک آرتز اعلام کرد که از تاریخ ۱۷ خردادماه برنامه زنده خود را شروع می‌کند و این روند تا ۲۱ خردادماه ادامه خواهد داشت. مانند هرسال، احتمالا اولین بازی Fifa ۲۰۲۰ خواهد بود که به گفته سازنده های این بازی توسعه زیادی در تاکتیک‌ها و روند بازی وجود آمده است.
 
این شرکت در برنامه‌های زنده مختلف قصد دارد بازی‌های جدید خود مانند Star Wars Jedi: Fallen Order را معرفی کند. در جوایز بازی های ویدیویی امسال یک تیزری از بازی Dragon Age ۴ دیدیم که ممکن از این بازی در این نمایشگاه تریلری شاهد باشیم.
 
 
 
مایکروسافت به احتمال زیاد بزرگ‌ترین کنفرانس نمایشگاه E۳ ۲۰۱۹ را برگزار خواهد کرد. زمان برگزاری کنفرانس مایکروسافت در E۳ ۲۰۱۹ هم شب ۲۰ خردادماه ساعت ۳۰ دقیقه بامداد است. شایعه شده که مایکروسافت در نمایشگاه امسال کنسول‌های جدید معرفی می‌کند.
 
دو کنسولی که با اسم رمز «لاکهارت» و «آناکوندا» شناخته می‌شوند و قرار است مدل بعدی دو کنسول ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس باشند. البته شایعه شده که مایکروسافت معرفی کاملی از این کنسول‌ها نخواهد داشت و فقط اطلاعات اولیه از این کنسول‌ها منتشر می‌شود. گفته شده ساختار کنسول‌های جدید مایکروسافت بسیار نزدیک به کنسول جدید سونی خواهد بود.
 
شایعات می‌گویند که مایکروسافت خود کنسول را در این نمایشگاه نشان نمی‌دهد و تنها ساخت آن‌ها را رسما تایید خواهد کرد. برخی از اطلاعات سخت‌افزاری این کنسول‌ها مانند قدرت به ترافلاپس، میزان رم، میزان پهنای باند، مدل CPU، هارد SSD و Ray-Tracing از جمله چیزهایی خواهند بود که درباره کنسول‌های جدید مایکروسافت می‌شنویم.
 
 استفاده از حافظه SSD سرعت اجرای بازی‌ها را بسیار بیشتر می‌کند و تکنولوژی Ray-Tracing هم گرافیک کنسول‌ها را بالا می‌برد و رندر بازی‌ها کیفیت بیشتری پیدا می‌کنند. قبلا مشخص شده بود که کنسول‌های جدید مایکروسافت توسط AMD ساخته شده است.
 
 مایکروسافت در نمایشگاه E۳ ۲۰۱۹ از سرویس استریم بازی Project xCloud هم رونمایی خواهد کرد.   سرویس استریم بازی این شرکت قرار است روی پلتفرم‌های موبایل، تبلت، تلویزیون و هر وسیله دیگری کار کند. این سرویس می‌تواند بازی‌های کنسولی را روی هر دستگاهی اجرا کند.
 
 گفته شده این سرویس در ۱۴۰ کشور دنیا در دسترس خواهد بود. حتی سرویس استریم Project xCloud از طریق کنسول‌های جدید ایکس باکس هم قابل استفاده است.
 
کنفرانس مایکروسافت در E۳ ۲۰۱۹ با نمایش بازی‌های جدید همراه خواهد بود. بازی Halo: Infinite با گیم‌پلی جدید به نمایش در می‌آید. گفته شده این بازی در سال ۲۰۲۰ راهی بازار می‌شود. بازی Gears ۵ هم در این رویداد نشان داده و گیم‌پلی کامل این بازی به نمایش در می‌آید که شامل قسمت داستانی و قسمت چند نفره است.
 
 از دیگر بازی‌های حاضر در مراسم مایکروسافت می‌توان به Cyberpunk ۲۰۷۷ اشاره کرد. اولین نمایش این بازی هم سال گذشته در کنفرانس مایکروسافت انجام گرفت و حالا تریلر جدیدتری از این بازی نشان داده و شاید هم تاریخ انتشار آن هم مشخص شود.
 
 
شرکت اسکوئر انیکس برای دومین سال متوالی در نمایشگاه E۳ حضور دارد. کنفرانس این شرکت در روز ۲۱ خردادماه ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح برگزار می‌شود. بعید نیست گیم‌پلی جدید از نسخه بازسازی شده Final Fantasy VII را مشاهده کنیم. هنوز نمی‌دانیم این شرکت چه بازی‌هایی را نشان می‌دهد.
 
 
نینتندو در حالی به نمایشگاه E۳ ۲۰۱۹ می‌آید که برنامه زنده یا کنفرانس ندارد. این شرکت همیشه یک برنامه از پیش ضبط شده به مدت یک ساعت یا بیشتر را منتشر می‌کند. در برنامه نینتندو قطعا بازی‌های این شرکت و شاید مدل‌های جدید سوییچ نشان داده شوند. این برنامه روز ۲۱ خردادماه ساعت ۸:۳۰ دقیقه شب پخش می‌شود.
 
 
ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز ۲۱ خرداد هم کنفرانس یوبی‌سافت برگزار می‌شود. یوبی‌سافت همین چند هفته پیش قسمت جدید از مجموعه بازی‌های Ghost Recon را نشان داد و حتی اعلام کرد که عرضه بازی Skull & Bones هم به تاخیر افتاده است.
 
یوبی‌سافت اعلام کرد که تا قبل از فروردین‌ماه سال گذشته سه بازی جدید راهی بازار می‌کند که هنوز کسی از آن‌ها با خبر نیست. این شرکت تایید کرده بود که در سال ۲۰۱۹ قسمت جدید Assassin’s Creed راهی بازار نمی‌شود. شایعه شده که Watch Dogs ۳ یکی از این بازی‌ها خواهد بود.
 
 
 
شرکت بتسدا در تاریخ ۲۰ خردادماه ساعت ۵ صبح کنفرانس خواهد داشت. این شرکت سال گذشته بازی‌هایی از جمله The Elder Scrolls ۶ و Starfield را معرفی کرد. هنوز نمی‌دانیم که این شرکت بخش‌های جدیدی از این بازی‌ها نشان می‌دهد یا خیر.
 
منبع: techradar
ترجمه: همشهری

یوتیوب بالاخره ویدیوهای نژادپرستانه را حذف می کند

یوتیوب اعلام کرده ویدئوهایی با محتوای نفرت پراکنی و افراط گرایی مانند محتواهای مروج نژادپرستی و همچنین ویدیوهای فریبکارانه را از پلتفرم خود حذف می کند.
 
به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، یوتیوب از برنامه خود برای مهار گسترش نفرت پراکنی، دیدگاه‌های افراطی و محتوای غلط در پلتفرم خود رونمایی کرد. این در حالی است که از شیوه کنترل و بررسی ویدئوها در این شبکه اجتماعی به شدت انتقاد شده است.
 
این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد برای حذف ویدئوهایی که خشونت و افراط گرایی را ترویج می‌کنند، گام‌های بیشتری بر می‌دارد. چنین مواردی شامل ویدئوهایی با محتوای نازیسم و نژادپرستانه می‌شود. علاوه بر آن یوتیوب ویدئوهای فریبکارانه (که تراژدی‌های واقعی را نفی می‌کنند) نیز حذف خواهد کرد.
 
کارشناسان پیش بینی می‌کنند این اقدام به حذف هزاران کانال و ویدئو منجر می‌شود که محتوای آنها برخلاف سیاست‌های جدید است.
 
البته یوتیوب به طور دقیق مشخص نکرده چه محتوای خاصی تحت تأثیر این سیاست جدید حذف خواهد شد. در هرحال این سیاست از هم اکنون اجرایی شده است. اما ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا سرعت حذف ویدئوها با چنین محتواهایی بیشتر شود.
 
علاوه بر تمام این موارد یوتیوب اعلام کرده دسته بندی محتواهایی که تحت این سیاست قرار می‌گیرند، در چند ماه آتی گسترش می‌یابند.

یوتیوب بالاخره ویدیوهای نژادپرستانه را حذف می کند

یوتیوب اعلام کرده ویدئوهایی با محتوای نفرت پراکنی و افراط گرایی مانند محتواهای مروج نژادپرستی و همچنین ویدیوهای فریبکارانه را از پلتفرم خود حذف می کند.
 
به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، یوتیوب از برنامه خود برای مهار گسترش نفرت پراکنی، دیدگاه‌های افراطی و محتوای غلط در پلتفرم خود رونمایی کرد. این در حالی است که از شیوه کنترل و بررسی ویدئوها در این شبکه اجتماعی به شدت انتقاد شده است.
 
این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد برای حذف ویدئوهایی که خشونت و افراط گرایی را ترویج می‌کنند، گام‌های بیشتری بر می‌دارد. چنین مواردی شامل ویدئوهایی با محتوای نازیسم و نژادپرستانه می‌شود. علاوه بر آن یوتیوب ویدئوهای فریبکارانه (که تراژدی‌های واقعی را نفی می‌کنند) نیز حذف خواهد کرد.
 
کارشناسان پیش بینی می‌کنند این اقدام به حذف هزاران کانال و ویدئو منجر می‌شود که محتوای آنها برخلاف سیاست‌های جدید است.
 
البته یوتیوب به طور دقیق مشخص نکرده چه محتوای خاصی تحت تأثیر این سیاست جدید حذف خواهد شد. در هرحال این سیاست از هم اکنون اجرایی شده است. اما ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا سرعت حذف ویدئوها با چنین محتواهایی بیشتر شود.
 
علاوه بر تمام این موارد یوتیوب اعلام کرده دسته بندی محتواهایی که تحت این سیاست قرار می‌گیرند، در چند ماه آتی گسترش می‌یابند.

مایکروسافت «انقضای پسورد» را حذف کرد

مایکروسافت بی سروصدا در یک پست وبلاگی خبر داده که گزینه «انقضای پسورد» را حذف کرده زیرا تغییر مداوم پسوردها سبب می شود افراد بیش از گذشته در معرض خطر هک باشند.
 
به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، تعداد کثیری از کارشناسان امنیت سایبری از جمله شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت معتقدند تغییر پسوردها به طور مداوم امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد.
 
در همین راستا مایکروسافت در ماه می یک پست وبلاگی منتشر کرد و بی سروصدا گزینه «انقضای پسورد» را حذف کرده است. این گزینه در حقیقت برای تغییر مداوم پسوردهای قدیمی ارائه شده است.
 
دهه‌های متوالی کارشناسان امنیت سایبری معتقد بودند برای کاهش خطر هک و استفاده از پسوردهای سرقت شده بهتر است افراد به طور مداوم پسوردهای خود را تغییر دهند.
 
اکنون موضع مایکروسافت در مورد این استراتژی را می‌توان به طور خلاصه با گزیده‌ای از یک پست وبلاگ Technet (پورتالی برای متخصصان امنیت سایبری) توضیح داد. آرون مارگوسیس یکی از مشاوران مایکروسافت در این پست نوشته است: فرایند مداوم انقضای پسورد یک روش قدیمی و منسوخ است که ارزشمند نیست.
 
یکی از دلایل احتمالی رویگردانی از روش انقضای پسورد را می‌توان به عادات افراد در ابداع رمز مربوط دانست. افراد به جای انتخاب پسوردهای سخت، بیشتر اوقات از رمزهایی استفاده می‌کنند که یادآوری آنها بسیار ساده باشد.
 
این بدان معناست که بسیاری از کاربران پسوردهایی را بر می‌گزینند که ساده یا ضعیف باشد و در نتیجه هکرها راحت تر می‌توانند پسوردهای آنان را هک کنند.
 
این درحالی است که گوگل معتقد است روش احراز هویت دو عاملی امنیت کاربران را تا سطح زیادی ارتقا می‌دهد.

مایکروسافت «انقضای پسورد» را حذف کرد

مایکروسافت بی سروصدا در یک پست وبلاگی خبر داده که گزینه «انقضای پسورد» را حذف کرده زیرا تغییر مداوم پسوردها سبب می شود افراد بیش از گذشته در معرض خطر هک باشند.
 
به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، تعداد کثیری از کارشناسان امنیت سایبری از جمله شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت معتقدند تغییر پسوردها به طور مداوم امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد.
 
در همین راستا مایکروسافت در ماه می یک پست وبلاگی منتشر کرد و بی سروصدا گزینه «انقضای پسورد» را حذف کرده است. این گزینه در حقیقت برای تغییر مداوم پسوردهای قدیمی ارائه شده است.
 
دهه‌های متوالی کارشناسان امنیت سایبری معتقد بودند برای کاهش خطر هک و استفاده از پسوردهای سرقت شده بهتر است افراد به طور مداوم پسوردهای خود را تغییر دهند.
 
اکنون موضع مایکروسافت در مورد این استراتژی را می‌توان به طور خلاصه با گزیده‌ای از یک پست وبلاگ Technet (پورتالی برای متخصصان امنیت سایبری) توضیح داد. آرون مارگوسیس یکی از مشاوران مایکروسافت در این پست نوشته است: فرایند مداوم انقضای پسورد یک روش قدیمی و منسوخ است که ارزشمند نیست.
 
یکی از دلایل احتمالی رویگردانی از روش انقضای پسورد را می‌توان به عادات افراد در ابداع رمز مربوط دانست. افراد به جای انتخاب پسوردهای سخت، بیشتر اوقات از رمزهایی استفاده می‌کنند که یادآوری آنها بسیار ساده باشد.
 
این بدان معناست که بسیاری از کاربران پسوردهایی را بر می‌گزینند که ساده یا ضعیف باشد و در نتیجه هکرها راحت تر می‌توانند پسوردهای آنان را هک کنند.
 
این درحالی است که گوگل معتقد است روش احراز هویت دو عاملی امنیت کاربران را تا سطح زیادی ارتقا می‌دهد.

موتورسیکلت برقی آرک وکتور قیمت‌گذاری شد

موتورسیکلت برقی آرک وکتور قیمت‌گذاری شد

آرک وکتور یک موتورسیکلت الکتریکی جدید از کشور انگلیس است که با قیمتی بیش از ۱۱۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید.

سامانه نیما چیست و چگونه آدرس آن‌را پیدا کنیم؟

التهابات و نوسانات شدید قیمت ارزهای خارجی در کشورمان طی 2 سال گذشته بسیاری از واردکنندگان و صادرکنندگان کالا و خدمات را تحت تاثیر قرار داد و شرایط بازار را بیش‌ازپیش متلاطم کرد. در این شرایط قیمت ارز خصوصا دلار به‌صورت ساعتی تغییر می‌کرد و نهایتا دولت وادار به تغییر سیاست‌های خود در راستای تامین و فروش ارز برای فعالان اقتصادی شد. بر این اساس دولت از روز 21 فروردین ماه 97 سیاست مالی جدیدی را در پیش گرفت و به‌ منظور هدایت محصولات وارداتی به سمت مجاری رسمی، اطمینان از تخصیص مناسب و عادلانه ارز بر اساس اولویت تقاضا، جلوگیری از قاچاق و خروج سرمایه‌های کشور و شفافیت کامل فرآیند عرضه و تقاضا، سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی موسوم به نیما را راه‌اندازی نمود.

این سامانه بستری امن را برای خرید و فروش ارز فراهم نموده و از روز 3 اردیبهشت 97 فعالیت خود را آغاز کرده است. نیما با سامانه جامع وزارت صمت و واحد تجارت فرامرزی گمرک ارتباطی پیوسته دارد و صرافی‌ها و بانک‌ها نیز به‌عنوان واسطه میان منابع تامین و مصرف ارز فعالیت می‌کنند.

به‌طور کلی در سامانه نیما 4 گروه مختلف به شرح زیر فعالیت می‌کنند:

  • متقاضیان ارز شامل واردکنندگان کالا و خدمات از خارج کشور
  • عرضه‌کنندگان ارز شامل صادرکنندگان کالا یا خدمات به خارج از کشور
  • عناصر واسطه‌گر شامل صرافی‌ها و بانک‌ها
  • سیاست‌گذار که به پیش‌بینی منابع تامین و مصرف ذخایر ارزی، کنترل نرخ، اولویت‌ها و سقف مصارف ارزی می‌پردازد.

بازرگانان و تجار از طریق سامانه جامع تجارت، صرافی‌ها با استفاده از سامانه نظارت ارز و بانک‌ها از طریق درگاه ارزی وارد سامانه نیما می‌شوند. درخواست‌های ثبت شده بازرگانان در سامانه جامع تجارت به‌صورت خودکار به سامانه نیما منتقل می‌شوند و در ادامه این درخواست‌ها برای صرافی‌ها نیز قابل مشاهده خواهند بود. ورود شخص واردکننده به سامانه به منزله ثبت سفارش و تائید آن از سوی وزارت صمت است و این موضوع به نوبه‌‌ خود نقش موثری در کنترل قاچاق ایفا می‌کند. سامانه نیما در بستر وب‌سایت جامع تجارت ایران با آدرس اینترنتی www.ntsw.ir فعالیت می‌کند.

به عقیده کارشناسان بانکداری الکترونیکی، این سامانه اطلاعات پراکنده را سازماندهی نموده و امکان شناسایی دقیق مجاری ورودی و خروجی ارز را فراهم می‌کند؛ اما قادر به ایفای نقش مسئولین جهت تعدیل نرخ ارز نخواهد بود. در این سامانه تامین‌کنندگان قادر به ارائه پیشنهادات قیمتی برای ارز موردنظر خود خواهند بود. بازرگانان نیز برای تامین ارز موردنیاز واردات کالا می‌توانند مقرون‌به‌صرفه‌ترین پیشنهاد را انتخاب نمایند. سپس بازرگان از طریق سامانه نیما یا مراجعه به شعب بانک‌ها، مابه‌تفاوت ریالی ارز را به حساب صرافی منتخب واریز نموده و پس از اطمینان صراف از پرداخت معادل ریالی مبلغ موردنظر، درخواست تامین ارز در سامانه تائید شده و فرآیند پرداخت ارز موردنیاز به شخص متقاضی آغاز می‌شود. به منظور انتقال وجه و تسویه‌حساب میان صرافان و بازرگانان، این سامانه به درگاه پرداخت الکترونیکی مجهز شده است. در حال حاضر با توجه به حجم و مبالغ چشمگیر تراکنش‌ها از ساتنا پشتیبانی می‌شود.

در واقع سامانه نیما به منزله پل ارتباطی میان سامانه جامع تجارت (محل ثبت سفارشات بازرگانان) و سامانه سنا (محل مشاهده درخواست‌های خرید و فروش ارز توسط صرافان) عمل می‌کند. صرافی‌ها با استفاده از خدمات رایگان نیما می‌توانند مستقیما با متقاضیان ارتباط برقرار نموده و به ارائه پیشنهاد و جذب تقاضا بپردازند.

سامانه نیما مشخصا با هدف شفاف‌سازی فرآیند واردات و صادرات راه‌اندازی شده است؛ اما نرخ‌گذاری ارز در این سامانه موضوعی است که بایستی بیش‌تر مورد توجه مسئولین قرار گیرد. بازرگانان و صرافان طبیعتا به‌دنبال منافع مالی هستند و به نرخ ارزی یکسان برای واردات و صادرات تن نمی‌دهند. بنابراین در صورت عدم سیاست‌گذاری مناسب در این حوزه، احتمالا صادرات خارجی نیز همانند تولید داخلی تضعیف خواهد شد.

نوشته سامانه نیما چیست و چگونه آدرس آن‌را پیدا کنیم؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.