معرفی دو لپ‌تاپ جدید توسط سامسونگ

سامسونگ دو مدل جدید از لپ‌تاپ موسوم به Notebook 7 و Notebook 7 Force را رونمایی کرد که شباهت زیادی به لپ‌تاپ‌های اپل دارند.
 
قرار است Notebook 7 در دو مدل با نمایشگر ۱۳ و ۱۵ اینچی و با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ عرضه شود. هردو مدل دارای ویژگی‌هایی هستند که شباهت بسیار زیادی به لپ‌تاپ‌های MacBook Pro محصول شرکت اپل دارند. این لپ‌تاپ‌ها دارای لبه برش خورده، صفحه لمسی عریض و حاشیه نازکی در اطراف نمایشگر هستند. حتی فونت مورد استفاده در صفحه‌کلید و تصویر پس‌زمینه آن‌ها نیز مشابه محصولات اپل است.
 
چیدمان صفحه کلید و صفحه لمسی لپ تاپ ۱۳ اینچی سامسونگ کاملاً مشابه MacBook Pro است اما مدل ۱۵ اینچی دارای یک صفحه‌کلید عددی است که موجب جابه‌جایی صفحه‌کلید اصلی و صفحه لمسی به سمت چپ شده است.
 
با تمام این اوصاف Notebook 7 دارای ویژگی‌های قابل توجهی از جمله دو پورت USB 3.0، یک پورت USB-C، HDMI و شیار microSD است که در MacBook Pro وجود ندارند. البته برای اتصال این لپ‌تاپ‌ها به نمایشگر خارجی یا تجهیزات جانبی نیازی به دانگل نیست.
 
این لپ‌تاپ‌ها مجهز به نسل هشتم پردازشگرهای اینتل، ۸ گیگابایت حافظه RAM، نمایشگرهایی با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل و حسگر اثر انگشت هستند. مدل ۱۳ اینچی این لپ‌تاپ با قیمت ۹۹۹.۹۹ دلار در تاریخ ۱۶ جولای در فروشگاه آنلاین سامسونگ عرضه خواهد شد. مدل ۱۵ اینچی مجهز به یک پردازشگر گرافیکی GeForce MX250 محصول شرکت Nvidia است و از یک SSD اضافی نیز پشتیبانی می‌کند.
 
لپ‌تاپ دیگر سامسونگ که Notebook 7 Force نام دارد با وجود مشابهت با MacBook Pro، تنها با رنگ سیاه و نمایشگر ۱۵ اینچی عرضه خواهد شد. این مدل مجهز به پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1650 محصول شرکت Nvidia، 16 گیگابایت حافظه RAM، یک پورت اترنت و دو شیار افزایش حافظه است. این لپ‌تاپ قابلیت ویرایش فایل‌های ویدیویی و اجرای بازی‌های کامپیوتری جدید را دارد و با قیمت ۱.۴۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

چرا اخترشناسان نگران تأثیر ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس بر آسمان شب هستند؟

چرا اخترشناسان نگران تأثیر ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس بر آسمان شب هستند؟

پرتاب سری اول از مجموعه ماهواره‌ها‌ی استارلینک که برای دسترسی جهانی به اینترنت طراحی شده‌اند، آسمان شب را به‌خطر انداخته و اخترشناسان را نگران کرده است.

نصرالله جهانگرد استعفا داد

ICTna.ir : نصرا... جهانگرد معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، جهانگرد 62 ساله روز دوشنبه، با هدف شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران و در قالب فهرست امید، وفق ماده 29 قانون انتخابات کشور از سمت خود بعنوان معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استعفا داد.

jahangard2.png

براساس ماده 29 قانون انتخابات کشور 29 گروه از افراد از ثبت نام در انتخابات محروم اند مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا داده بوده باشند و به هیچ عنوان در آن پست شاغل نباشند که یکی از این سمت ها "معاونین و مشاورین وزرا" است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات هستند، در حد فاصل روزهای ۱۰ تا ۱۶ خرداد فرصت دارند تا استعفای خود را اعلام کنند. براین اساس، کلیه اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع ماده ۲۹ می‌باشند، باید به هنگام ثبت نام، گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست و مقام و مشاغل یاد شده را ارائه نمایند. قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده جهت ثبت‌نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نمی‌باشد.

خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) تا این لحظه خبری دال بر قبول این استعفا و انتصاب فردی بعنوان سرپرست این معاونت از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت نکرده است.

براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ظاهرا وی مهرماه امسال وفق قانون بازنشسته می‌شد.

نصرالله جهانگرد که از آبان 1397 با حکم محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بعنوان معاون فناوری و نوآوری وی منصوب شده بود از اعضای حقیقی شورای عالی اداری کشور است. وی پیش از این معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور در دولت یازدهم بود. قبل از آن، جهانگرد مشاور و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در فناوری اطلاعات و ارتباطات در دولت سید محمد خاتمی بوده‌است. وی همچنین مسول تدوین برنامه توسعهٔ کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران (تکفا)، مدیر هماهنگی ملی ایران در برنامهٔ اجلاس جهانی سران جامعهٔ اطلاعاتی، عضو کمیتهٔ ملی فناوری اطلاعات یونسکو، سرپرست وزارت پست و تلگراف و تلفن وقت از خرداد تا شهریور ۱۳۷۹ و معاون برنامه‌ریزی و توسعه این وزارتخانه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸ وزارت پست و تلگراف و تلفن، عضو شورای برنامه‌ریزی برنامهٔ چهارم توسعه کشور و عضو کمیتهٔ فرابخشی علوم و فناوری اطلاعات در تدوین برنامهٔ سوم توسعه بوده‌است.
 
همچنین وی عضو شورای عالی بنیاد باران و عضو علی‌البدل شورای مرکزی و از اعضای مؤسس جبهه مشارکت ایران اسلامی، از احزاب اصلی سابق اصلاح‌طلبان ایران است. وی همسر خواهر مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات است.
 
جهانگرد دانش‌آموخته رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه شهید بهشتی است و در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر فارغ‌التحصیل شده‌است.
 
عضو اسبق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانشجویان کشور، عضو اسبق دفتر مطالعات دبیرخانهٔ شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو دفتر سیاسی نخست‌وزیری در دوره شهید محمدعلی رجایی، مدیر اسبق بخش مالتی‌پلکس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مشاور اسبق فناوری اطلاعات وزیر علوم، فرهنگ و آموزش‌عالی، مسؤول طراحی سیستم مکانیزه سرشماری ملی سال ۷۵، عضو اسبق کمیسیون اطلاع‌رسانی شورای پژوهش‌های علمی کشور، عضو سابق دفتر سیاسی جبهه مشارکت ایران اسلامی، عضو سابق شورای عالی اداری، عضو سابق شورای عالی انفورماتیک کشور، عضو سابق شورای عالی ترافیک، دبیر سابق شورای عالی اطلاع‌رسانی، مشاور سابق رئیس بانک مرکزی در فناوری اطلاعات، رئیس سابق هیئت مدیره شرکت ملی انفورماتیک ایران از دیگر سوابق جهانگرد 62 ساله است.
 
به گزارش ایستنا، پس از استعفای محمدرضا عارف از سمت وزیر پست، تلگراف و تلفن (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعلی)، نصرالله جهانگرد از سوی رئیس جمهور وقت به عنوان سرپرست این وزارت‌خانه منصوب شد و پس از سه ماه در تاریخ ۱۳۷۹/۰۷/۱۲ توسط محمد خاتمی برای تصدی پست وزارت به مجلس شورای اسلامی معرفی گردید که در پی عدم کسب رای اعتماد مجلس، وی از تصدی این سمت بازماند. با روی کار آمدن دولت روحانی، وی در شهریور سال 1392 با حکم محمود واعظی وزیر سابق ارتباطات، به سمت معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور منصوب شد.
 
وی در خرداد سال 1384 از سید محمد خاتمی نشان درجه دوم لیاقت و مدیریت را دریافت کرد و در دی ماه ۱۳۹۲، حسن روحانی در حکمی وی را به عنوان دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات منصوب کرده بود که دو هفته پیش رئیس‌جمهور در حکمی رضا باقری اصل را به عنوان «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کرد.

ورود ذینفعان ممنوع!

سیامک قاسمی - اقتصاددان و مدرس دانشگاه : سیاستگذاری در حوزه تاکسی‌های اینترنتی چه شروطی دارد؟ در تمام دنیا برای برخی از فعالیت‌های عمومی در سطح بین‌المللی نهادهای قانون‌گذار وجود دارد. یعنی در حوزه خدمات شهری یک سری نهادهای قانون‌گذاری که معمولاً زیر چتر شهرداری‌ها هستند قوانینی را وضع می‌کنند تا سیاست کاری آن‌ها را مشخص کنند.
 
این قوانین، معمولاً شرکت‌ها را محدود و از حقوق افراد شاغل در شرکت، صیانت می‌کنند. اگر شرکت‌های استارتاپی را به‌عنوان بنگاه‌ها و نهادهای خصوصی بپذیریم سندیکاهای کارگری باید از حقوق کارگران در این بنگاه‌ها دفاع کنند.
 
کارکرد سندیکاها در تمام دنیا این است که به‌صورت متشکل از حقوق کارگران دفاع می‌کنند. سندیکاها این قدرت را دارند که یک سری امتیاز به شرکت‌های کارفرمایی بدهند و در مقابل یک سری امتیاز از آن‌ها بگیرند.
 
اما در دنیا کدام نهاد، قانون‌گذاری در حوزه تاکسی‌های اینترنتی را بر عهده دارد؟ به عقیده نگارنده، قوانین این استارتاپ‌ها برای کارگران را باید به‌صورت موردی بررسی کرد. اما در حالت کلی، قانون‌گذاری برای تاکسی‌های اینترنتی بر عهده شهرداری‌هاست. دلیل آن هم واضح است؛ تاکسی‌های اینترنتی، حمل و نقل و خدمات‌رسانی شهری را بر عهده دارند. در نتیجه باید از سوی شهرداری‌ها قانون‌گذاری شوند.
 
اما در ایران وضعیت به چه شکل است؟ در کل دنیا، کار در تاکسی‌های اینترنتی به‌عنوان شغل دوم افراد است. به طور مثال اشخاصی که جذب استارتاپ اوبر می‌شوند آن را به‌عنوان شغل دوم در نظر می‌گیرند. آن‌ها پس از اتمام ساعت کاری خود، در مسیر بازگشت به منزل، اوبر را روشن کرده و چند مسافر را در مسیر جابه جا می‌کنند. البته افراد اندکی نیز هستند که در اوبر تمام‌وقت مشغول هستند اما مخاطبان اصلی این اپلیکیشن‌ها، به دنبال شغل دومی هستند که در کنار شغل اول آن را انجام دهند. به همین دلیل کشورهای توسعه‌یافته کمتر برای آن‌ها هزینه می‌کنند.
 
اما در ایران شرایط اجتماعی و اقتصادی به‌گونه‌ای پیش رفته که کار در تاکسی‌های اینترنتی شغل تمام‌وقت و اصلی بسیاری از رانندگان است. کار تمام‌وقت در تاکسی‌های اینترنتی مشکل نیست. مشکل آنجایی آغاز می‌شود که شرکت‌های تاکسی اینترنتی بر اساس اهداف خودشان در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری می‌کنند و قوانین و مقررات را یک‌سویه به نفع خود می‌نویسند.
 
در مقابل کارگران مجبورند از قوانین آن‌ها پیروی کنند و تابع شرایط‌شان باشند. چون از یک طرف نیازمند شغل و درآمدند و از سوی دیگر در ایران تشکل یا سندیکایی هم وجود ندارد که از منافع آنها حمایت کند. یا اگر هم وجود دارد، سندیکاهای وابسته به نهادهای دولتی یا شبهه دولتی‌اند که به ساختار قدرت متصل هستند.
 
این مساله سبب می‌شود شرکت‌های تاکسی‌اینترنتی یا نهادهای دولتی، وارد عرصه قانون‌گذاری شوند و قوانینی بنویسند که دو طرفه نیست و منافع دو طرف و چه بسا سه طرف (راننده، مسافر و شرکت) در آن لحاظ نشده است.
 
حال به سوال اصلی این یادداشت برمی‌گردیم؛ نهاد سیاستگذار تاکسی‌های اینترنتی کیست؟ اگر ایده استارتاپ‌های حمل و نقل در ایران را الگوبرداری از ایده بین‌المللی «اوبر» بدانیم قاعدتاً شهرداری باید قانون‌گذار این حوزه باشد. اگر بخواهیم با نگاهی به نبود سندیکای فعال در ایران جواب این سوال را بدهیم، باز هم باید گفت نهاد قانون‌گذاری که باید به این عرصه ورود پیدا کند شهرداری‌ها هستند.
 
 
البته در ایران شاید نهادهای دیگری در حوزه استارتاپ‌ها می‌توانند قانون‌گذاری را انجام دهند. نهادهایی مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قوه قضائیه و نیروی انتظامی که بیشتر در حوزه تخلفات انجام شده تصمیم‌گیری می‌کنند. اما در نهایت با توجه به این‌که استارتاپ‌های حمل و نقل خدمات‌رسانی شهری را بر عهده دارند، باید از سوی شهرداری‌ها قانون‌گذاری شوند.
 
ذکر این نکته لازم است که قانونگذاری به معنای وضع قوانین دست‌و پاگیر نیست. بلکه هدف وضع قوانین ناظر بر فعالیت این شرکت‌هاست، قوانینی که هم راننده و هم شرکت از آن نفع ببرند و زمین مساعد بازی برای هر دو را فراهم کند. اما برای حضور شهرداری در عرصه قانونگذاری و نظارت یک شرط ضروری وجود دارد؛ اینکه شهرداری نباید ذی‌نفع این حوزه باشد.
 
 
 

آمار ثبت‌شده برای کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در فروردین ۹۸

بر اساس آمار بانک مرکزی و شاپرک، از تعداد ۳۴۰ میلیون کارت صادر شده بانکی در کشور بالغ بر۹۶ میلیون و ۹۵۸ هزار کارت بانکی از جمله کارت اعتباری، برداشت و هدیه در فروردین ماه ۹۸ تراکنش داشتند.

 
بررسی آمارهای گزارش اقتصادی شاپرک نشان می‌دهد که از میان ۳۴۰ میلیون و ۶۱۴ هزار کارت بانکی صادر شده در شبکه بانکی، در فروردین ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۹۶ میلیون و ۹۵۸ هزار کارت بانکی از جمله کارت‌های اعتباری، برداشت و هدیه تراکنش داشته‌اند؛ از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد که در اسفند‌ماه ۹۷، تعداد ۱۰۶ میلیون کارت بانکی تراکنش داشته  اما این میزان در فروردین ماه با ۸.۷۵ کاهش پیدا کرده است و بیشترین کاهش تراکنش را کارت‌های اعتباری با ۷۱.۷۹ درصد به خود اختصاص داده است.
 
 
 
بر اساس گزارش شاپرک، تعداد کارت هدیه و بن‌کارت تراکنش‌دار در فروردین ماه ۹۸ بالغ بر ۵ میلیون و ۶۲۱ هزار کارت و تعداد کارت‌های اعتباری دارای حداقل یک تراکنش در مدت مشابه در حدود ۲۸ هزار کارت اعتباری بوده که نسبت به اسفند ماه با توجه به صدور ۱۰ هزار کارت بالغ بر ۷۱.۷۹ درصد کاهش داشته است؛ همچنین با توجه به گستردگی بسیار زیاد کارت بانکی از نوع برداشت در کشور، بیشترین میزان کارت صادر شده بانکی را این دسته از کارت‌ها با رقم ۹۴ درصد به خود اختصاص داده‌اند و از مجموع ۹۶ میلیون کارت بانکی تراکنش دار در فروردین ۹۸ در حدود ۹۱ میلیون کارت برداشت تراکنش داشته است.
 
 
بررسی سهم ۳۶ بانک و موسسه مالی و اعتباری صادر کننده در زمینه تعداد کارت‌های بانکی تراکنش دار در شبکه شاپرک حاکی از آن است که بانک ملی ایران با ۲۲.۲۰ درصد، بانک صادرات ایران با ۱۱.۲۹ درصد، بانک ملت با ۱۱.۰۵ درصد و بانک کشاورزی با ۷.۴۵ درصد در رتبه نخست تا چهارم بانک‌های دارای بیشترین کارت بانکی دارای تراکنش را به خود اختصاص داده‌اند؛ لازم به ذکر است که معیار محاسبه کارت‌های بانکی تراکنش دار به معنای تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل یک تراکنش در ماه است و کارت‌های بانکی صادر شده اما فاقد یک تراکنش در این آمارها قرار نمی‌گیرد.
 
گفتنی است؛ در این ماه، بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار از نوع کارت هدیه و بن کارت با ۲۱.۱۷ درصد متعلق به بانک پارسیان، از نوع کارت اعتباری با ۶۹.۳۴ درصد متعلق به بانک ملت و از نوع کارت برداشت با ۵۱.۲۲  درصد متعلق به بانک ملی ایران بوده است.
 
مرجع : ایبِنا

ساماندهی کالاهای دست دوم دیجیتال

دنیای اقتصاد : بازار کامپیوتر در ایران تحت تاثیر تلاطم‌های ارزی و کاهش واردات دچار تغییرات وسیعی شده است. هرچند هنوز کالاهای نو را می‌توان در این بازار با قیمت بسیار بالا و باورنکردنی پیدا کرد اما تقریبا سمت و سوی معاملات به طرف کالای دست دوم دیجیتال چرخیده است. با وجود اینکه رشد معاملات در بازار دست دوم توانسته سطح قیمتی کالاها را برای قشرهای مختلف خریداران قابل دسترس کند، از سوی دیگر مشکلات جدیدی را به بازار تحمیل کرده است. یکی از این مشکلات قاچاق کالاهای دست دوم و فروش آنها به اسم کالاهای نو به خریداران با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت کالای نو است. این وضعیت در کنار نبود شرکت‌های اصلی گارانتی و تضمین‌کننده کالا در بازار باعث بروز اختلافات و شکایت‌های زیادی شده است.
 
 
 
 
طرح ساماندهی کالای دست دوم
اتحادیه فناوران برای ساماندهی خرید و فروش کالای دست دوم در بازار کامپیوتر وارد عمل شده و به گزارش خبرگزاری مهر قرار است این طرح به‌زودی به اجرا گذاشته شود. این اتحادیه معتقد است سودجویان هیچ ارتباطی به فعالان این صنف ندارند اما با سوءاستفاده از فضای ایجاد شده به سراغ آن آمده‌اند تا با واردات کالا به‌صورت قاچاق و فروش آن به‌عنوان کالای نو سود خوبی به جیب بزنند. از این‌رو اتحادیه صنف فناوران رایانه در راستای ساماندهی بازار کالاهای دست دوم در این صنف و صیانت از حقوق واردکنندگان رسمی کالا، درصدد تشکیل کارگروهی است تا ضمن معرفی فعالان قانونی این حوزه، آنها بتوانند مسائل و مشکلاتشان را در این کارگروه بررسی کنند.
 
بهزاد مبینی عضو هیات‌مدیره اتحادیه صنف رایانه در این رابطه گفت: واردکنندگان رسمی کالاهای دست دوم در بازار رایانه با مشکلات و چالش‌های مختلفی مواجه هستند، به‌طور مثال بسیاری مواقع کالاهای استوک توسط پلیس آگاهی به علت سرقت یا اداره مبارزه با قاچاق کالا به علت نداشتن مدارک موجهی که فروشنده از آن بی‌اطلاع است ضبط می‌شوند و گاهی جریمه‌های سنگین باید بپردازند. وی با اشاره به مشکلات دیگر بازار کالاهای دست دوم در صنف رایانه افزود: گاهی برخی از فروشندگان سودجو کالای دست دوم را به جای نو به مصرف‌کنندگان می‌فروشند یا اینکه خود فروشنده کالایی را به اسم دست دوم می‌خرد درصورتی‌که کالا سرقتی بوده و دچار مشکل می‌شود. مبینی اضافه کرد: اکنون با توجه به افزایش قیمت کالاهای رایانه‎ای و کاهش قدرت خرید مردم، خرید و فروش کالاهای دست دوم رونق گرفته است. بنابراین نیاز است که اتحادیه، نظارت بیشتری بر فعالیت فعالان این بازار داشته باشد تا دست سودجویان از این بازار کوتاه شود.
 
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات اولیه اتحادیه در این راستا، معرفی شرکت‌های قانونی و تایید شده است تا مصرف‎کنندگان برای تهیه کالا دچار مشکل نشوند. از طرفی اتحادیه مسوول است موارد قانونی را به اعضا گوشزد کند تا بدانند چه خطرات و جریمه‌هایی برای خرید و فروش کالای دست دوم در انتظارشان است. عضو هیات‌مدیره اتحادیه صنف رایانه تهران با بیان اینکه درحال‌حاضر هیچ‌گونه کالای الکترونیکی از امارات وارد ایران نمی‌شود، گفت: با شرایط ایجاد شده نباید قوانینی تصویب کنیم که دچار خودتحریمی شویم. مبینی در توضیح روند ساماندهی بازار کالاهای دست دوم افزود: هم اکنون فروشندگان زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند که جواز کسب ندارند و فعالیت آنها قانونی نیست که باید برای دریافت مجوز اقدام کنند. مورد دوم اینکه برخی از فروشندگان در شهرستان‌ها خبر ندارند کالایی که خریداری می‌کنند قاچاق یا سرقتی است، به همین دلیل دچار مشکل می‌شوند. اگر شرکت‌های رسمی واردکننده کالای دست دوم معرفی شوند، آنها می‌توانند کالای مورد نیاز خود را با خیالی آسوده تهیه کنند.
 
وی تاکید کرد: بنابراین بحث سرقتی نبودن کالای دست دوم و ساماندهی جواز کسب و اطلاع‌رسانی، سه هدف عمده اتحادیه برای تشکیل کارگروه کالاهای دست دوم حوزه IT است. در کنار بازار فروش کالا موضوع بازار خدمات هم حالا با رونق تازه‌ای مواجه شده است. تعمیر و استفاده از محصولاتی که قبلا به‌کار نمی‌آمدند حالا کاملا به صرفه شده و به همین دلیل فعالان این صنف نیز به سرعت گسترش پیدا کرده‌اند. همین موضوع باعث شده که بسیاری از افراد بدون تخصص و تجربه کافی در این عرصه مشغول به‌کار باشند و این باعث تعمیرات ناقص و به‌دنبال آن شکایت از این موضوع شده است. به‌نظر می‌رسد نقش نهادهای رسمی و اتحادیه‌ها در نظارت و مراقبت از سطح کیفی خدمات ارائه شده در این مراکز هم مورد بررسی و بازیابی قرار گیرد.

راهکار جدید HPE برای سازمان‌های کوچک و متوسط

مرکز توسعه خدمات سازمانی اچ‌پی موسوم به HPE راهکار جدی خود را را معرفی کرد و توضیح داد سیستم جدید فرآیند انتقال دیجیتال را برای سازمان‌های کوچک و متوسط سرعت می‌بخشد و آن دسته از کسب و کارهایی که سعی دارند با هزینه کم فرآیندهای داخلی خود را بهبود بخشند، تجارب متفاوت برای مشتریان خود رقم بزنند و چالش‌های محدودکننده منابع IT را از میان بردارند.
 
 
این راهکار جدید مبتنی بر خدمات HPE Small Business Solutions ارایه شده است که شرکت مذکور اکتبر ۲۰۱۸ آن را در اختیار مشتریان سازمانی خود قرار دهد. لازم به ذکر است به‌روزرسانی جدید، سرویس مذکور را به صورت مشترک با سرورهای HPE ProLiant Gen10، حافظه ذخیره‌سازی HPE، سیستم شبکه Aruba، و خدمات پردازش ابری مایکروسافت عرضه می‌کند تا استقرار خدمات جدید و مدیریت تجارب برای سازمان‌های کوچک و متوسط را آسان کند.
 
کسب و کارهای کوچک به این مسئله واقف شده‌اند که می‌بایست یک استراتژی دیجیتالی را برای خود در نظر بگیرند تا از این طریق بتوانند به صورت موثر با همتایان خود رقابت کنند و همچنین امکان استفاده هرچه بیشتر به منابع سازمان‌های بزرگتر را هم داشته باشدن.
 
با این وجود، این دسته از کسب و کارها به دلیل محدودیت در بخش کارمندان متخصص و منابع فناوری مختصر، معمولا می‌بایست هزینه و زمان زیادی را برای دسترسی به منابع مورد نیاز خود صرف کنند.
 
شرکت HPE توضیح داد تمامی این مشکلات برای کسب و کارهای کوچک و متوسط با راهکار HPE Small Business Solutions برطرف می‌شود.
 
منبع: itp
ترجمه: همکاران سیستم

راهکار جدید HPE برای سازمان‌های کوچک و متوسط

مرکز توسعه خدمات سازمانی اچ‌پی موسوم به HPE راهکار جدی خود را را معرفی کرد و توضیح داد سیستم جدید فرآیند انتقال دیجیتال را برای سازمان‌های کوچک و متوسط سرعت می‌بخشد و آن دسته از کسب و کارهایی که سعی دارند با هزینه کم فرآیندهای داخلی خود را بهبود بخشند، تجارب متفاوت برای مشتریان خود رقم بزنند و چالش‌های محدودکننده منابع IT را از میان بردارند.
 
 
این راهکار جدید مبتنی بر خدمات HPE Small Business Solutions ارایه شده است که شرکت مذکور اکتبر ۲۰۱۸ آن را در اختیار مشتریان سازمانی خود قرار دهد. لازم به ذکر است به‌روزرسانی جدید، سرویس مذکور را به صورت مشترک با سرورهای HPE ProLiant Gen10، حافظه ذخیره‌سازی HPE، سیستم شبکه Aruba، و خدمات پردازش ابری مایکروسافت عرضه می‌کند تا استقرار خدمات جدید و مدیریت تجارب برای سازمان‌های کوچک و متوسط را آسان کند.
 
کسب و کارهای کوچک به این مسئله واقف شده‌اند که می‌بایست یک استراتژی دیجیتالی را برای خود در نظر بگیرند تا از این طریق بتوانند به صورت موثر با همتایان خود رقابت کنند و همچنین امکان استفاده هرچه بیشتر به منابع سازمان‌های بزرگتر را هم داشته باشدن.
 
با این وجود، این دسته از کسب و کارها به دلیل محدودیت در بخش کارمندان متخصص و منابع فناوری مختصر، معمولا می‌بایست هزینه و زمان زیادی را برای دسترسی به منابع مورد نیاز خود صرف کنند.
 
شرکت HPE توضیح داد تمامی این مشکلات برای کسب و کارهای کوچک و متوسط با راهکار HPE Small Business Solutions برطرف می‌شود.
 
منبع: itp
ترجمه: همکاران سیستم

سرویس‌های جدید مایکروسافت برای خدمات Azure

شرکت مایکروسافت سری جدید خدمات و فناوری‌های توسعه دهنده ابری Azure را معرفی کرد و طی این اتفاق سیستم‌های هوش مصنوعی، واضعیت مجازی، اینترنت اشیا و بلاکچِین را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار داد.
 
 
«اسکات گاتری» مدیر گروه خدمات ابری و هوش مصنوعی مایکروسافت در این خصوص گفت: «این یک دوره زمانی باورنکردنی برای توسعه دهنگان نرم‌افزاری است. از به کارگیری خدمات هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در اپلیکیشن‌ها، تا خدمات بلاکچین برای حل مشکلات تجارت الکترونیک در سازمان‌ها، به صورت یکپارچه برای توسعه دهندگان نرم‌افزار ارایه شده است تا بتوانند با سرعت زیاد آنها را وارد ابزارهای خود کنند. امروز ما سرویس‌های جدید Azure را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ارایه می‌دهیم تا بتوانند نسل بعدی اپلیکشن‌های مورد نیاز خود را بسازند. بیش از ۹۵ درصد شرکت‌های موجود در فهرست Fortune 500 از خدمات پردازش ابری Azure استفاده می‌کنند و این نوآوری‌ها می‌تواند تاثیرات قابل ملاحظه‌ای را در عملکرد آنها برجا بگذارد».
 
شرکت مایکروسافت توضیح داد مجموعه جدید فناوری Azure AI با هدف کمک به توسعه دهندگان نرم‌فزاری و کارشناسان علوم داده طراحی شده است تا بتوانند از هوش مصنوعی در راهکارهای مورد نظر خود بهره‌مند شوند.
 
خدمات Azure Cognitive Services امکان دیدن، گوش دادن، پاسخ دادن، ترجمه کردن، دلیل آوردن و … را برای اپلیکیشن‌ها فراهم می‌کند. مایکروسافت همچنین قصد دارد خانواده جدید خدمات Cognitive Services را هم با نام Decision عرضه کند. این خانواده از سرویس‌های مایکروسافت توصیفه‌های کاربردی خاص برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه و کارآمد را در اختیار کاربران می‌گذارد. دسته جدید خدمات مایکروسافت سرویس Content Moderator را در خود جا داده است که چندی پیش در قالب یکی از زیرمجموعه‌های سرویس Personalizer عرضه شده بود.
 
منبع: itp
ترجمه: همکاران سیستم

هشدار گوگل در مورد پاک کردن همه افزونه‌های مخرب کروم

گوگل بار دیگر نصب افزونه‌های فریبنده و گمراه کننده مرورگر اینترنتی کروم را مورد بررسی قرار می‌دهد. این شرکت تولیدکننده محبوب‌ترین مرورگر اینترنتی جهان روز گذشته لیست حاوی قوانین جدید را منتشر کرد و توضیح داد توسعه دهندگان افزونه‌های نرم‌افزاری می‌بایست از این قوانین پیروی کنند یا در غیر این صورت ممکن است افزونه‌های آنها از فروشگاه اینترنتی «کروم وب استور» حذف شود.
 
Chrome
 
این قوانین جدید یک سال پس از آن منتشر شده است که گوگل نصب افزونه‌های نرم‌افزاری از طریق سایت‌های واسطه را ممنوع اعلام کرد و سپس فرآیند نصب این افزونه‌ها برای کاربران به گونه‌ای محدود شد که فقط که فقط از صفحه مربوطه در فروشگاه اینترنتی «کروم وب استور» افزونه مورد نظر خود را در اختیار بگیرند.
 
تصمیم اتخاذ شده برای مسدود سازی افزونه‌های کروم از سوی سایت‌های اینترنتی مختلف باعث شد بخش اعظم افزونه‌های مخرب از دسترس کاربران دور شوند که البته این اتفاق کافی نبوده است.
 
توسعه‌دهندگانی که افزونه‌های مخرب و آلوده را برای مرورگر اینترنتی کروم ارایه می‌دهند به راحتی سراغ روش‌های جدید رفته‌اند تا کاربران را برای نصب افزونه‌های مخرب ردیابی کنند.
 
با این وجود شرکت گوگل روز گذشته اعلام کرد که در نظر دارد تمامی افزونه‌های کروم که از تاکتیک‌های مذکور برای ردیابی کاربران استفاده می‌کنند را حذف کند و این اتفاق با فشار دادن کلید Add to Chrome‌ در مرورگر اینترنتی مذکور صورت می‌گیرد.
 
منبع: zdnet
ترجمه: همکاران سیستم