کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری چه میزان حقوق دریافت می‌کنند؟

کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری چه میزان حقوق دریافت می‌کنند؟

شرکت‌های حوزه‌ی فناوری امروزه در میان ثروتمندترین سازمان‌ها قرار دارند و حقوق پرداختی آن‌ها عموما در بالاترین سطح نسبت به دیگران قرار دارد.

۷ دلیل کاهش رتبه سایت در گوگل و راه حل این مشکلات

همه وب مسترها و تولید کنندگان محتوا و یا سئوکار ها پلن های خود را طوری می چینند که در نهایت حتی برای یک صفحه هم که شده به صفحه اول گوگل بیایند و شمار زیادی ترافیک را از آن خود کنند. این اتفاق شبیه به دریافت کاپ قهرمانی است! واقعا هیجان انگیز است اگر آن را تجربه کرده باشید. اما خب بعضی وقت ها متوجه می شوید دو سه هزار ورودی که هر روز داشته اید به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است. اینجاست که ذهنتان سرشار از معما می شود و واقعا وحشت انگیز است اگر آن را واقعا تجربه کرده باشید.

در این مطلب می خواهم به شما کمک کنم تا متوجه شوید که علت کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل چه چیزهایی می تواند باشد و چطور می توانید آن ها را حل کنید و به ترافیک اولیه تان برگردید.

 

تست و آزمایش الگوریتم ها

یکی از علت کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو این است که گوگل هر چند مدت شروع به آزمایش یک سری الگوریتم های قدیمی و جدید می کند و آپدیت های آن ها را بررسی می کند. همه سئو کارها و وبمستر ها به خوبی می دانند که گوگل یک سری الگوریتم ها دارد که بر اساس این قواعدی که در الگوریتم ها ارائه کرده، به سایت ها رتبه دهی می کند.

گاهی شما وقتی متوجه عملکرد غیر صحیح سایت خود هستید، ناگهان، متوجه می شوید که در SERP یعنی صفحه نتایج جستجو ها تغییر مکان پیدا می کنید. مثلا از صفحه اول و لاین اول به لاین های بعدی یا صفحات بعدی منتقل می شوید.

اگر علت این مساله آزمایش الگوریتم ها باشد، نگران نباشید چرا که بعد از مدتی کوتاه دوباره اوضاع به همان وضعیت اولیه باز خواهد گشت.

با بررسی SERP شما می توانید متوجه شوید که موقعیت تان نسبت به رقبا چگونه است و آیا آن ها دچار تغییراتی شده اند یا نه.

البته اگر بعد از مدتی، متوجه شدید که گوگل آپدیت های جدیدی برای الگوریتم های خود داشته و یا حتی الگوریتم جدیدی وضع کرده باید به دنبال فهم الگوریتم جدید، آپدیت جدید، و بعد بررسی مشکل سایت خود باشید و در نهایت آن ها را رفع کنید.

مثلا گام های بعدی در این باره به شما کمک می کند تا جایگاه تان را باز بهبود ببخشید.

 کاهش رتبه سایت

مسائل فنی و تکنیکی سئو

مسائل فنی و تکنیکی نیز گاهی به شدت به افت رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو منجر می شود. حتی اگر همه چیز روی سایت شما عالی است گاهی یک تغییر کوچک و حتی یک اشتباه کوچک می تواند رتبه وجایگاه شما را در موتورهای جستجو با اختلال روبرو کند.

برای مثال اگر دسترسی روبات های گوگل به محتوای شما، دچار مشکل شود، یا این که نقشه سایت شما مشکل داشته باشد و مواردی از این دست ممکن است شما با مشکلاتی روبرو شوید که رتبه تان را کاهش دهد.

پس دقت کنید که مسائل فنی سئو را به خوبی بدانید و از این تغییرات اطلاع داشته باشید. ترجیحا یک سئو کار می تواند کنار شما باشد تا در این گونه مواقع مساله تان را حل کند.

بنابراین گام بعدی این است که سایت خود را از نظر تکنیکی مورد بررسی قرار دهید. ابزارهایی مثل گوگل کنسول یا همان وبمستر تولز قدیمی تر ها می تواند به شما کمک کند تا این گونه مسائل و ارور ها را تشخیص دهید.

انواع ارورهای فنی سئو

در زیر به بررسی یک سری ارورهای فنی سئو می پردازیم تا با کمک آن ها حداقل بتوانید متوجه شوید که اشکال کاهش رتبه سایت شما از کجا بروز کرده است.

 

اضافه بار سرور یا Server overload

اگر سرور شما برای افزایش ترافیک، آمادگی نداشته باشد، و بستر لازم را برای ترافیک های بیشتر فراهم نکند، می تواند در سایت شما اختلال ایجاد کند. در چنین شرایطی چند راهکار توصیه می شود:

  1. افزودن CDN روی سایت
  2. کش محتوا
  3. ایجاد توازن بار
  4. استفاده از هاست و فضای ابری

 

سرعت لود و بارگزاری سایت و صفحات

خطای بعدی سرعت لود و بارگزاری سایت و صفحات است که می تواند روی رتبه سایت شما و سئو سایت اثر منفی بگذارد.

هر چه میزان عکس ها ( و بالا بودن حجم عکس ها )، فایل ها، و پاپ آپ ها روی سایت شما بالاتر باشد، می تواند منجر به این شود، که، سایت شما دیرتر در اختیار کاربر قرار گیرد و مدت زمان لود سایت بالا برود و این به نحوه های مختلف می تواند منجر به ایجاد کاهش رتبه سایت شود.

هر چند سرعت لود سایت یک فاکتور اصلی برای سئو نیست اما می تواند روی تجربه کاربری کاربران تاثیر بگذارد و از این طریق، رتبه سایت را کاهش دهد. با بررسی کوتاهی که از طریق PageSpeed Insights در گوگل می توانید داشته باشید، می توانید این مساله را شناسایی و حل کنید.

برای این منظور می توانید روی موارد زیر سایت خود را چک کرده و بهبود ها را اعمال کنید:

  1. درخواستهای HTTP را کم کنید
  2. فایل ها را کوچک یا ترکیب کنید
  3. استفاده از بارگیری ناهمگن برای فایل های CSS و جاوا اسکریپت
  4. بارگیری جاوا اسکریپت با تاخیر
  5. زمان پاسخ سرور را کاهش دهید
  6. فعال کردن ذخیره سازی و کش مرورگر
  7. کاهش اندازه تصویر
  8. از CDN  استفاده کنید
  9. بهینه سازی تحویل CSS
  10. تعداد پلاگین هایی که در سایت خود استفاده می کنید را کاهش دهید
  11. Redirects و اسکریپت های خارجی را کاهش دهید
  12. و غیره

 

کاهش رتبه سایت به دلیل ریدایرکت های ناصحیح

یکی از شایع ترین دلایل کاهش رتبه سایت به دلیل ریدایرکت هایی است که باید صورت بگیرد و معمولا انجام نمی گیرد. گاهی حتی موتورهای جتسجو به دلیل وجود محتوای تکراری و عدم ریدایرکت صحیح سایت را جریمه می کند و موجب می شود که حسابی رتبه شما کاهش پیدا کند تا جایی که ممکن است سایت شما از گوگل حذف شود.

بنابراین استفاده درست از ریدایرکت ها، و همچنین کاهش ریدایرکت های غیر ضروری می تواند مسائل مربوط به رتبه سایت را به نفع سایت تان تغییر دهد.

 

کلمات کلیدی اشتباه علت کاهش رتبه سایت است

آیا وب سایت شما برای برخی صفحات سال ها صفحه اول گوگل بوده و حالا رتبه صفحات شما کاهش پیدا کرده است؟ اگر چنین چیزی رخ دهد می توانید مساله را به کلمات کلیدی اشتباه نیز ارتباط دهید.

کلمات کلیدی مورد سرچ کاربران برای صنایع مختلف ممکن است در طول سال ها تغییر کند. بنابراین باید دقت کنید که کلمات کلیدی فعال برای مباحث شما چیست؟

گاهی کلمات کلیدی به عبارت های کلیدی تبدیل می شوند و این یعنی باید به طور جزیی تر به مشکلات و مباحث مورد جستجوی کاربران بپردازید.

از طرفی دیگر، افزایش کلمات کلیدی در مقایسه با چند کلمه کلیدی رایج در گذشته نیز می تواند این مسائل را بروز دهد.  البته مسائل مربوط به کلمات کلیدی یکی از گسترده ترین مسائلی است که می تواند روی سئو سایت اثر منفی بگذارد. پس حتما این مساله را با کمک ابزارهای صحیح و معتبر مورد بررسی قرار دهید.

 

بی ارزش شدن محتوای سایت علت افت رتبه سایت است

وقتی که سایت شما برای موضوعی رتبه عالی بگیرد، این بدین معنی است که موضوع مورد نظر شما موضوع روز بوده و معمولا ترافیک بالایی دارد. اما نکته بعدی این است که، اگر متوجه شدید که بعد از گذشت مدتی سایت شما چندان ورودی در آن لینک و یا لینک ها ندارد، باید به محتوایتان هم نگاهی بیندازید.

۲ مثال از بی ارزش شدن محتوا

مثلا نباید انتظار داشته باشید صفحه ای که روزی حوالی اردیبهشت ماه ۹۶ ترافیک زیادی داشته و به موضوع انتخابات و رئیس جمهور ها ارتباط داشته امروز هم که اصلا خبری از انتخابات و حواشی آن نیست، ترافیک خوبی داشته باشد. پس بی ارزش شدن محتوا، از دست دادن جذابیت روز، و نیاز به آپدیت محتوا می تواند یکی از علت های کاهش رتبه سایت شما باشد.

مثلا فردی که در مورد سیستم عامل های موبایل و راهکارهای آن می نویسد، ممکن است تا چند سال پیش برای سیستم عامل اندروید ۵ ورودی خوبی داشته باشد، اما بعد از مدتی با روی کار امدن اندروید های بعدی، قطعا شمار سرچ های قبلی کمتر می شود. پس باید مطلب را بروز نگه داشت یا روی مطالبی که دیگر مورد نظر مردم نیست، مانور نداد.

 

فقدان لینک ها ( حذف یا شکست لینک ها )

همه می دانند که لینک ها یکی از مهم ترین عناصر برای سئو سایت است. در حقیقت لینک های ناسالم می تواند تاثیر عمیقی بر روی سئوی منفی سایت بگذارد.

هدف هر مدیر سایت باید این باشد که لینک هایی بسازد که از نظر کیفیت و المان های سئو اصولی باشد و بتواند هر محتوا را به خوبی شرح دهد.

برای بررسی وضعیت تغییرات لینک های تان در هر ۷ روز می توانید از ابزارهایی مثل Moz یا Majestic استفاده کنید. این ابزار به شما اطلاعاتی را درباره پیوندهای گم شده و کشف شده شما برای دوره انتخاب شده ارائه می دهدو

 کاهش رتبه سایت

اگر در این گزارشات متوجه شدید که برخی لینک های مهم حذف شده اند باید به دنبال دلیل این امر باشید. ممکن است محتوای آن صفحه مشکلی داشته باشد، یا این که به طور غیر عمد آن مطلب را حذف کرده باشید.

استفاده از ریدایرکت زمانی مفید است که بخواهید یک لینک شکسته را به یک لینک قابل اعتماد منتقل کنید. دقت کنید که لینک ها باید اصلاح شوند و تا حل شدن کامل مشکل این موضوع را باید پیگیری کنید چرا که خطاهای مرتبط با لینک ها از موثر ترین منابع در ارتباط با کاهش رتبه سایت می باشند.

 

تجربه کاربری ضعیف منجر به افت رتبه سایت می شود

تجربه کاربر یکی دیگر از چیزهای مهم برای رتبه بندی سایت شما است. اگر موتور جستجو شما را در نتایج جستجو رتبه بندی کرده  ( مثلا صفحه اول و لینک های ابتدایی صفحه اول موتور جستجو ) و سپس متوجه شد که انتظارات کاربران را برآورده نمی کند، رتبه بندی شما کاربران را به زحمت می اندازد. کاربران در چنین شرایطی، عکس العمل هایی نظیر بستن سریع سایت انجام می دهند و این می تواند روی کاهش رتبه سایت اثر داشته باشد.

موتورهای جستجو معمولا براساس معیارهایی نظیر

  1. میزان کلیک
  2. زمان صرف شده روی صفحه
  3. میزان جست و جو
  4. تعداد بازدیدها
  5. موارد دیگر

صفحات را رتبه بندی می کنند. به همین دلیل است که هنگام بهینه سازی سایت خود، باید قوانین زیر را به یاد داشته باشید:

 

روش حل مسائل مربوط به تجربه کاربری

تجربه کاربری از همان صفحه گوگل و نتایج شروع می شود و می تواند تا انتهای مطلب و صفحه شما ادامه یابد. در این باره به نکات زیر توجه کنید

 

توضیحات متا را استاندارد بنویسید

توضیحات متا اولین چیزی است که پس از دیدن لینک اصلی و عنوان مطلب و صفحه تان، کاربر به آن توجه می کند. توضیحات متا باید در حقیقت گویای چیزی باشد که کاربر با دیدن صفحه شما به آن دست پیدا می کند. همچنین نباید این بخش را مملو از کلمات کلیدی کنید بلکه باید به کاربر اطمینان دهید که راه حل مشکل او در این مطلب گنجانده شده است.

نکته مهم بعدی نیز این است که نباید این بخش را با توضیحات دروغین و فریبنده، پر کنید تا کاربر بتواند به آن راه پیدا کند چرا که بعد از ورود به سایت متوجه مساله خواهد شد و بعد با ترک صفحه روی سئوی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

پس توضیحات متا را همین حالا بر اساس آن چه در صفحه اورده اید، بهبود ببخشید.

 

ایجاد ساختار محتوای موثر

کاربران باید بتوانند هنگام تصمیم برای کلیک کردن بر یک لینک، آن چه که نیاز دارند را تشخیص دهند. ایجاد ساختار محتوا می تواند موجب شود که موضوعات مهم سایت از هم تفکیک شوند و بعد کاربر بداند که با مراجعه به کدام بخش می تواند مشکل خود را حل کند.

 

طراحی ساده و کاهش پاپ آپ ها

حقیقتا کاربران این روزها به دنبال حل مشکلات خود هستند و به تناسب نوع محتوا وارد سایت می شوند. هر چند رنگ بندی ها در اعتماد سازی ها باید به درستی به کار گرفته شود، اما این بدین معنی نیست که طراحی های پیچیده جذاب است. محتوا باید ساده و سریع در دسترس کاربر قرار بگیرد. بنابراین داشتن یک سایت ساده، صفحه ای ساده و واضح، به همراه کمترین پاپ آپ هایی که مدام پیشنهاد های عجیب و غریب به کاربر می دهند کمک می کند تا تجربه کاربری او، لذت بخش باشد و او را به دردسر نیندازد.

پس تا حد امکان سایت خود را ساده نگهدارید و با این سادگی به افزایش سرعت لود نیز کمک کنید.

 

یک رقابت خوب با دیگران داشته باشید

اگر تا به حال ان چه در این بخش گفته شد، برای شما به عنوان خطا و اشتباه محسوب نمی شود احتمالا به این دلیل است که رقبایتان قوی تر و بهتر از شما عمل کرده اند.

در چنین شرایطی می توانید رقبایتان را بررسی کنید و بعد محتویات خود را طوری تغییر دهید که کاربران به شما امتیاز بهتری دهند.

در حقیقت این کار بدین معنی است که شما تلاش کنید خودتان را حداقل به رقبا برسانید و بعد با بهینه سازی های بعدی، مطالب خود را طوری تدوین کنید و ساختار صفحه را جوری بچینید که کاربران ریکشن بهتری نسبت به شما داشته باشند. موتور جستجو این موضوع را می فهمد و به شما رتبه ای بهتر خواهد داد.

 

ردیابی را فراموش نکنید

هم اکنون که سایت شما توانسته رتبه اش را به خوبی بازیابد، باید بگویم که همیشه روزگار به همین منوال نخواهد ماند و این کاهش رتبه ممکن است هر روز رخ دهد! اما شما قبل از واقعه از چیزی خبر دار نخواهید بود. پس با ردیابی ها و بررسی های مکرر روی مواردی که تا کنون ذکر شده می توانید این مساله را مورد بررسی قرار دهید و به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید.

آیا در این باره تجربه ای دارید که به خوانندگان این مطلب کمک کند؟ آن را در بخش نظرات بنویسید

منبع

 

نوشته ۷ دلیل کاهش رتبه سایت در گوگل و راه حل این مشکلات اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.

معافیت مالیاتی مشروط استارتاپ ها

معاون وزیر ارتباطات گفت: استارت آپ‌های کوچک با داشتن شرایطی، از برخی معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی برخوردار می‌شوند.
 
امیر ناظمی در ارتباط با تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره آئین نامه سند توسعه اقتصادی دیجیتالی مصوب هیئت وزیران با اشاره به اینکه بسیاری از افراد، ایده های خود را به علت نگرانی از موضوعات مختلف از جمله بیمه و مالیات، عملیاتی نمی کنند، افزود: این آئین نامه تلاش دارد تا این موانع را برطرف کند و برای مدت کوتاهی معافیت هایی را برای صاحبان ایده قائل می شود تا بدون دغدغه آن را اجرایی کنند.
وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، استارت آپ های کوچک تا زمانی که نوپا هستند با داشتن شرایطی، از برخی معافیت های بیمه ای و مالیاتی و همچنین از تامین مالی برخوردار می شوند.
ناظمی درباره شرایط استارت اپ ها برای برخورداری از این حمایت ها گفت: شرایط بهره مندی اینکه کمتر از سه سال از تاریخ تاسیس آن ها گذشته باشد و درآمد آن ها محدود و کمتر از 500 میلیون تومان در سال باشد و اینکه سطح سرمایه آن ها پائین باشد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه کرد: خیلی از منابع مالی دولتی در عمل، اجازه سرمایه گذاری خطرپذیر را ندارند اما در این آئین نامه این ویژگی دیده شده است که از منابع دولتی بتوانیم در قالب وام که به صندوق های خطرپذیر می دهیم آن را جبران کنیم. ­
 

ممنوعیت استفاده پلیس کالیفرنیا از فناوری تشخیص چهره

سنای محلی ایالت کالیفرنیا در حال بررسی طرح جدیدی است که در صورت تصویب به ممنوعیت استفاده از فناوری تشخیص چهره توسط پلیس این ایالت منجر خواهد شد.
 
به گزارش انگجت، پلیس کالیفرنیا به طور گسترده‌ای از فناوری تشخیص چهره در دوربین‌های مختلف در شهرهای مختلف و اماکن اداری و عمومی برای شناسایی افراد مظنون استفاده می‌کند.
 
یکی از کاربردهای این فناوری در دوربین‌هایی است که کل بدن افراد را اسکن می‌کنند. بسیاری از صاحب نظران و مدافعان حقوق مدنی بر این باورند که چنین کاری می‌تواند امنیت افراد را به خطر انداخته و باعث نقض حریم شخصی آنان شود. پیش از این مقامات محلی در سان فرانسیسکو نیز استفاده نهادهای دولتی از نرم افزارهای تشخیص چهره را ممنوع کرده بودند.
 
حامیان طرح یادشده می‌گویند مأموران دولتی و پلیس در آمریکا بارها از فناوری تشخیص چهره و دیگر فناوری‌های بیومتریک به شیوه‌های نادرستی استفاده کرده اند و از این فناوری به جای شناسایی مجرمان برای کنترل و ردگیری بسیاری از مردم عادی که هیچ سابقه تخلفی نیز ندارند، سواستفاده شده است.
 
یکی از فناوری‌هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته و به علت ضعف‌هایش به شدت مورد انتقاد قرار دارد، نرم افزاری موسوم به Rekognition است که توسط شرکت آمازون ابداع شده است. Rekognition در ماه گذشته به اشتباه ۲۸ عضو کنگره امریکا را به عنوان افرادی مظنون با سابقه خلافکاری تشخیص داد. بررسی مستقلی نیز که به تازگی توسط دانشگاه ام آی تی انجام شده حاکیست نرم افزارهای تشخیص چهره هنوز از دقت کافی برای شناسایی افراد برخوردار نیستند.

فایرفاکس ۸۰ درصد سریع‌تر می‌شود

موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس می‌گوید با افزودن قابلیت‌هایی به مرورگر یادشده آن را بین ۴۰ تا ۸۰ درصد سریع‌تر خواهد کرد.
 
به گزارش انگجت، این مرورگر با به تعلیق درآوردن محتوای زبانه‌هایی که مورد استفاده کاربر نیستند تلاش می‌کند سرعت خود را بیشتر کند. تأخیر در اجرای اسکریپت های غیرضروری و پرش از روی بخش‌هایی از محتوای صفحات وب که بالا آمدن کل آن را کند می‌کنند از جمله دیگر ترفندهای فایرفاکس در این زمینه خواهد بود.
 
در بروزرسانی جدید مجموعه‌ای از امکانات برای حفظ حریم شخصی کاربران هم در نظر گرفته شده است. امکان بلوکه کردن ابزار مختلفی که برای ردگیری تاریخچه وبگردی کاربران به کار می‌روند و مقابله با سواستفاده از مرورگر برای جمع آوری ارزهای دیجیتال از جمله این قابلیت هاست.
 
همچنین در صورت استفاده از مرورگر در حالت خصوصی، کاربران باید هر بار کلمه عبورشان را وارد کنند.
 
مدیریت هوشمند و بهینه نحوه استفاده از افزونه‌ها نیز برای این حالت در نظر گرفته شده است. موزیلا همچنین می‌گوید در نسخه تازه فایرفاکس ویدئوها به صورت روان تری پخش می‌شوند. این شرکت زمان عرضه مرورگر تازه خود را اعلام نکرده است.

هفت‌خوان ثبت سفارش تجهیزات آی‌تی

دبیر کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با انتقاد از شرایط ثبت سفارش تجهیزات شبکه و فناوری اطلاعات در ایران، معتقد است که بازرگانان ایرانی برای وارد کردن تجهیزات، به زحمت زیاد و با هزینه‌های سنگین، تحریم‌ها را دور می‌زنند، اما در داخل یک خودتحریمی وجود دارد که نمی‌توان آن را دور زد.
 
احسان زرین‌بخش با بیان این‌که در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین سازمان مردم‌نهاد در حوزه فناوری اطلاعات با شرکت‌ها و کارآفرین‌های زیادی در ارتباط هستیم، گفت: پیش از این روال در کشور این‌طور بود که حداکثر طی مدت ۲۴ ساعت ثبت سفارش اخذ می‌شد، اما از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون به فرآیند یک‌ماهه و بیشتر تبدیل شده و انجام ثبت سفارش بسیار سخت و زمان‌بر شده است و هنگام درخواست، به متقاضیان گفته می‌شود که باید چند شاخص را رعایت کنند.
 
وی ادامه داد: یکی از این شاخص‌ها، سابقه سفارش است؛ اینکه می‌گویند باید سابقه واردات کالایی که می‌خواهید وارد کنید را داشته باشید. مشکل این است که به دلیل سرعت بالای رشد تکنولوژی، تجهیزات حوزه آی‌تی مدام در حال تغییر و به‌روزرسانی است، به همین دلیل زیرساخت‌های کشور همیشه به تجهیزات جدید و به‌روز نیاز دارند، شما باید کالایی را وارد کنید که ممکن است هیچ‌کس سابقه واردات آن را نداشته باشد. در چنین شرایطی برای مثال کشور هیچ‌وقت نمی‌تواند به نسل پنج اینترنت برسد چون هیچ اپراتوری در ایران سابقه آن را قبلاً نداشته است.
 
قرار دادن سقف سفارش برای واردات
 
دبیر کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، قرار دادن سقف مبلغ سفارش را یکی دیگر از شاخص‌های لازمه‌ی ثبت سفارش دانست و بیان کرد: می‌گویند اگر شما در سال گذشته یک میلیون دلار کالا وارد کشور کردید، امسال برای مثال باید ۶۰ درصد آن میزان و یا میانگین دو سال گذشته را وارد کنید. مصرف‌کننده نهایی این کالاها و تجهیزات حوزه ICT، وزارت‌خانه‌ها، مؤسسات، بانک‌ها، بیمه، ادارات و در نهایت دولت الکترونیک هستند. اکنون مشکل ما این است که بخشی از دولت مناقصه می‌گذارد و درخواست خرید یک کالا را دارد، اما بخش دیگری از دولت این اجازه را نمی‌دهد که نیاز خود دولت تأمین شود.
 
زرین‌بخش با بیان این‌که مشکل دیگر خصوصاً در حوزه ICT، دفتر برق و الکترونیکی وزارت صمت است، افزود: برای تأیید ثبت سفارش، نظر این دفتر را می‌خواهند. برق و الکترونیک چند ویژگی دارد اما از جمله مشکلات آن می‌توان به تعداد پرسنل محدود علی‌رغم حجم درخواست‌های گسترده و متنوع که نیازمند دانش فنی فراگیر در همه حوزه‌هاست، نام برد. پرسنل دفتر مذکور باید از سوئیچ، روتر، فایروال، تجهیزات وایرلس تا کابل و سایر موارد را بررسی کنند. در صورتی که حتی در بزرگ‌ترین شرکت‌ها، برای هر حوزه فنی کارشناسان فنی مرتبط به آن حوزه وجود دارند و یک تیم چندنفره درباره همه چیز اظهار نظر نمی‌کند.
 
وی ادامه داد: مساله بعدی این دفتر، عدم پاسخگویی در زمان مشخص است. زمانی که ما درخواست می‌دهیم، محدوده زمانی به ما داده نمی‌شود. وقتی متقاضی درخواست می‌دهد باید مشخص باشد درخواستش طی چه زمانی بررسی می‌شود اما اینجا در یک حلقه معیوب هستیم که مشخص نیست بر اساس چه شاخص‌هایی بررسی می‌شود و زمان‌بندی مشخصی هم ندارد. یا این‌که می‌گویند برای ثبت سفارش اگر سابقه ندارید، باید قرارداد دولتی داشته باشید. در حالی که گاهی این کالاها به صورت واسطه‌ای به شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی فروخته می‌شود یا یک سری تجهیزات برای تأمین کالای بازار وارد کشور می‌شود و قرارداد دولتی وجود ندارد.
 
دچار خودتحریمی شده‌ایم
 
عضو کمیسیون مراکز داده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به کالاهایی که دچار مشکلات واردات هستند، اظهار کرد: قسمت عمده تجهیزات شبکه و فناوری اطلاعات به دلیل تکنولوژی بالایی که دارند، شامل تحریم‌ها می‌شوند، نه تحریم‌های ثانویه که با برجام برطرف شد، بلکه تحریم‌های اولیه، زیرا تکنولوژی آن‌ها به‌حدی بالاست که کشورهای متخاصم نمی‌خواهند وارد کشور ما شود. در چنین شرایطی بازرگانان و تجار ایرانی با زحمت زیاد تحریم‌ها را دور می‌زنند و با هزینه‌های سنگین این تجهیزات را وارد می‌کنند، اما در داخل یک خودتحریمی وجود دارد که نمی‌توانیم آن را دور بزنیم.
 
زرین‌بخش با بیان این‌که یکی از مشکلات واردات، بحث تولید داخل است، گفت: ما یک کار درست را به بدترین نحو ممکن انجام می‌دهیم. ما یک سری تولیدکننده داریم که باید تکریمشان کنیم و به آن‌ها امتیازات خاص بدهیم که تولید را ادامه بدهند. اما به جای این کار، تمامی امتیازات را از کسانی که تولید نمی‌کنند، سلب و عرصه را هم به آن‌ها تنگ می‌کنیم، در حالی که این کار ضدتولیدترین کار است. هرچند در این حوزه هم تولیدات بسیار محدودی داریم که به دلیل سرعت بالای تکنولوژی، امکان داشتن تکنولوژی به روز را ندارد.
 
وی ادامه داد: می‌گویند کالایی که تولید داخل دارد، وارد کشور نشود، با این کار شاید از یک کالای خاص بتوانیم یک مدل را تولید کنیم اما خود را از دیگر مدل‌هایش محروم می‌کنیم و آن کالاهایی که تولید می‌شود تنها درصدی از نیاز داخل را تأمین می‌کند. از طرفی خود آن شرکت تولیدکننده هم باید یک سری مواد اولیه را وارد کند. کار شرکت‌های تولیدکننده تولید است و شرکت‌های بازرگانی با ظرافت‌های بازرگانی بیشتر آشنا هستند. ما با این سخت‌گیری‌ها شرکت‌های بازرگانی را به همراه سرمایه‌شان از مدار خارج می‌کنیم و به یک تولیدکننده می‌گوئیم هم تولید کند و هم واردات انجام دهد و این شرکت به حوزه‌ای وارد می‌شود که به آن آشنایی کافی ندارد و مجموع این‌هاست که می‌شود خودتحریمی.
 
به مجوزهایی که می‌دهید احترام بگذارید
 
دبیر کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با بیان این‌که ثبت سفارش باید برای شرکت‌هایی که دارای سابقه چندین ساله کارت بازرگانی هستند و در طی این مدت به تعهدات خود در زمینه واردات کالا عمل کرده‌اند، با تسهیلات انجام شود، گفت: به این شرکت‌ها مجوز می‌دهند اما این مجوزها قابلیت استفاده ندارد. وقتی کسی کارت بازرگانی را می‌گیرد و مدام آن را تمدید می‌کند، یعنی یک سری موارد قانونی را رعایت کرده، پس باید بتواند فعالیت تجاری و اقتصادی انجام دهد. لازم است به مجوزهایی که دادیم، احترام بگذاریم، قوانین نانوشته و بدون منطق را حذف کنیم.
 
زرین‌بخش با بیان این‌که با حذف شرکت‌های بازرگانی، علاوه بر سرمایه، تجربه و نیروی متخصص آن‌ها را نیز از مسیر خارج می‌کنیم، اظهار کرد: اتفاق بدی که در کشور ما افتاده این است که به دلیل تعدد روندهای بررسی، سرعت گردش منابع مالی به شدت کاهش پیدا کرده است. همین‌که پول بین واحدها گردش پیدا نمی‌کند، شرکت‌ها طلب دارند و طلبشان را نمی‌گیرند که حقوق پرسنل را بدهند و مجبور می‌شوند تا یک بازه زمانی از سرمایه یا پس‌اندازشان مصرف کنند و از یک زمان به بعد، به دلیل هزینه‌های ماهیانه، توانایی پرداخت حقوق پرسنل را ندارند و به سمت تعدیل و تعطیلی می‌روند و با تصمیماتی که می‌گیریم این روند شتاب گرفته است.
 
عضو کمیسیون مراکز داده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران ادامه داد: موضوع دیگری که پیشنهاد می‌کنیم آزاد کردن نرخ ارز برای همه فعالیت‌های اقتصادی است. زمانی که ارز را ۴۲۰۰ اعلام کردند، یک رانت گسترده ایجاد شد و بعد از یک سال هم به نتیجه رسیدند که ارز ۴۲۰۰ مناسب نبوده، چون هر کالایی با این نرخ وارد می‌شد، معمولاً به قیمت آزاد دادوستد می‌شد. باید زنجیری که به پای بخش خصوصی بسته شده را آزاد کنند، ارز را آزاد بگذارند و اجازه دهند شرکت‌ها فعالیت خود را داشته باشند.
 
نرخ ارز آزاد شود، چرخ اقتصاد می‌چرخد
 
وی با بیان این‌که در حال حاضر وقتی در مناقصات شرکت می‌کنیم، به دلیل نرخ ارز نمی‌دانیم با چه قیمتی باید کالا را ارائه کنیم، افزود: ما اول در مناقصه شرکت می‌کنیم و برنده می‌شویم و بعد سفارش می‌دهیم که این کالا وارد کشور شود. اگر قیمت دلار در این مدت افزایش داشته باشد، باید با ضرر آن را فروخت. باید با انجام عادی سازی ثبت سفارش و آزاد کردن نرخ ارز، فعالان اقتصادی بتوانند حداقل برای یک ماه و نیم پیش رو امکان پیش‌بینی داشته باشند. اگر نرخ آزاد شود، واردکننده، تولیدکننده، بازرگان و فعال اقتصادی از آن استفاده می‌کنند و چرخ اقتصاد می‌چرخد.
 
دبیر کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با بیان این‌که از وزارت ICT درخواست داریم این موارد را در هیأت دولت مطرح کند، گفت: همچنین از آن‌ها می‌خواهیم بخش‌های مربوط به ترخیص کالا که زیر نظر وزارتخانه است، تسهیل شود. مشکلات واردات کالا، ثبت سفارش، پیدا کردن ارز، خرید کالا و دور زدن تحریم است اما پس از واردات، به دلیل سیاست‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، کالا مدت بسیار زیادی در گمرک می‌ماند تا ترخیص شود. یکی از درخواست‌های اصلی ما در ۱۱ سال گذشته از وزارت‌خانه و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این بوده که متأسفانه اجابت نشده است. البته مشکلات به قدری زیاد است که این موضوع در مراحل آخر قرار دارد.
 
لزوم حل مشکلات با هماهنگی تمام دستگاه‌ها
 
زرین‌بخش با بیان این‌که در سال ۱۳۹۷ تصور این بود که شرایط کنترل می‌شود اما در سال جاری ما با کاهش شدید تجهیزات و افزایش نیاز این تجهیزات روبه‌رو هستیم، گفت: مشکل اصلی ارز است و به دلیل محدود بودن ارز می‌خواهند تقاضا را به صورت بخشنامه‌ای و دستوری کاهش دهند، در صورتی که تقاضا برای این واردات تجهیزات واقعی است. بدون ثبت سفارش، نمی‌توانیم ارز بگیریم و کالا وارد کنیم، در نتیجه دچار جریمه تأخیر می‌شویم، ضمانت‌نامه‌هایمان ضبط می‌شود و بدون اینکه فعالیت بازرگانی شکل گرفته باشد و قصوری متوجه بخش خصوصی باشد، بخش خصوصی مجازات می‌شود. البته در حال حاضر با وزارت صمت و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و وزارت ارتباطات در حال رایزنی هستیم و امیدواریم در صورت وجود همت همه‌جانبه، این مساله با یک هماهنگی بین تمام ارگان‌ها حل شود.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: ما می‌گوئیم بستر IT (فناوری اطلاعات)، دولت الکترونیک، استارت‌آپ‌ها و اپراتورها باعث رونق اقتصادی می‌شوند، اما IT یک ویژگی بسیار مهم دیگر برای کشور دارد که معمولاً مغفول می‌ماند، این‌که باعث می‌شود برای تصمیم‌گیری و تشخیص و پیش‌بینی، اطلاعات و داده‌های به‌روز داشته باشید و بدانید مسیری که رفتید درست بوده یا نه. با اجازه ندادن به ارتقای زیرساخت‌های کشور، این بخش حذف می‌شود و آنگاه مجبوریم بدون اطلاعات و داده تصمیم بگیریم که از همه چیز خطرناک‌تر است.

تغییر عملکرد سلول‌های تولیدکننده انسولین در دیابت

تغییر عملکرد سلول‌های تولیدکننده انسولین در دیابت

نتایج پژوهشی جدید نشان می‌دهد که در بیماری دیابت، سلول‌های تولیدکننده‌ی انسولین به نوع دیگری از سلول تبدیل می‌شوند.

مدل کوچک‌تر اسپیکر هوشمند گلکسی هوم در FCC رویت شد

مدل کوچک‌تر اسپیکر هوشمند گلکسی هوم در FCC رویت شد

ظاهرا سامسونگ درحال کار روی یک مدل کوچک‌تر از اسپیکر هوشمند گلکسی هوم است.

طراحی جدیدترین اسمارت‌فون اچ‌تی‌سی کاربران را ناامید کرده است!

اچ‌تی‌سی

در ماه‌های گذشته تصاویر زیادی از اسمارت‌فون بی‌نام اچ‌تی‌سی منتشر شده بود که حاوی اطلاعات زیادی در خصوص این هندست نبودند. امروز شاهد انتشار تاییدیه‌ای در خاک کشور سازنده، یعنی تایوان بودیم که جزییات بیشتری را در خصوص این گوشی مشخص می‌کند.

اچ‌تی‌سی

به گزارش MySmartPrice، تاییدیه مذکور حاوی طرحی از پنل جلویی یک گوشی بی‌نام است. این طراحی در همان نگاه اول بسیاری از بینندگان خود را از گوشی بعدی اچ‌تی‌سی ناامیده کرده است. برعکس بیشتر گوشی‌های 2019، در این هندست خبری از بریدگی یا حفره‌ای در بالای پنل صفحه نمایش نیست. به جای آن شرکت از یک صفحه نمایش 18:9 استفاده کرده که در پایین و بالا دارای حاشیه‌های نسبتا ضخیمی است. متاسفانه تصویری از پنل پشتی وجود ندارد، اما طرحی که اسمارت‌فون را از کناره آن نشان می‌دهد، گمانه‌زنی‌ها در خصوص وجود دوربین دوگانه در این محصول را بالا برده است.

در این تصویر به ویژگی‌های داخلی اسمارت‌فون جدید اچ‌تی‌سی اشاره نمی‌شود، اما بر اساس اخبار و شایعات قبلی، این هندست دارای شش گیگابایت رم و پردازنده اسنپدراگون 710 خواهد بود. پردازنده گفته شده پیش از این در گوشی نوکیا 8.1 استفاده شده و قرار است به عنوان قلب تپنده اسمارت‌فون انعطاف‌پذیر موتورولا با نام Razr به کار گرفته شود. در خصوص زمان رونمایی از گوشی جدید شرکت تایوانی اطلاعی در دست نیست، اما بسیاری اعتقاد دارند تابستان سال جاری شاهد این واقعه خواهیم بود. قیمت این محصول نیز از دیگر نکات مبهم آن است.

نوشته طراحی جدیدترین اسمارت‌فون اچ‌تی‌سی کاربران را ناامید کرده است! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

راهنمای خرید در کوش آداسی در تور کوش آداسی

مطلب راهنمای خرید در کوش آداسی در تور کوش آداسی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

کوش آداسی (Kuşadası) یکی از نقاط بسیار زیبای کشور ترکیه است. در این نوشته راهنمای خرید در کوش آداسی به همراه معرفی بهترین مراکز خرید این شهر در دسترس شما قرار خواهد گرفت. کوش‌آداسی با وجود بازارها و بازارچه‌ها، بوتیک‌ها و مراکز خرید متعدد، یکی از بهترین مناطق ترکیه برای خرید است. تنوع مراکز خرید باعث...

مطلب راهنمای خرید در کوش آداسی در تور کوش آداسی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/