جیپ رانگلر روبیکان مدل ۱۹۴۱ رونمایی شد
جیپ برای بازار اروپا مدلی خاص از رانگلر روبیکان را با نام ۱۹۴۱ رونمایی کرده است که یک سری قطعات و وسایل اضافی در مقایسه با نسخهی استاندارد دارد.
جیپ برای بازار اروپا مدلی خاص از رانگلر روبیکان را با نام ۱۹۴۱ رونمایی کرده است که یک سری قطعات و وسایل اضافی در مقایسه با نسخهی استاندارد دارد.
احتمال خروج شرکت ریزر از بازار گوشیهای گیمینگ بسیار زیاد است ولی به نظر میرسد شرکت شیائومی همچنان علاقه خاصی به تولید گوشیهای گیمینگ دارد. این امر با انتشار نتایج بنچمارک سومین دستگاه از گوشی گیمینگ مشهور بلکشارک (به معنای کوسه سیاه) این شرکت چینی به وضوح مشخص شده است.
این اسمارتفون جدید که به اسم بلکشارک AAA نامگذاری شده، موفق به ثبت رکورد بسیار خوب 11413 امتیاز در تست چندهستهای شده است. در تست تکهسته نیز امتیاز 3516 را از آن خود کرده که بدون هیچ بحثی نتیجهای قابل احترام است. برخلاف دو دیوایس قبلی این گوشی گیمینگ که از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 845 کوالکام بهره میبرند، در این مدل شرکت شیائومی از هیچ چیز فروگذاری نکرده و مانند بسیاری از گوشیهای پرچمدار سال 2019، جدیدترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 را در دل آن قرار داده و 12 گیگابایت رم را نیز برای آن در نظر گرفته است. البته نسخه 8 گیگابایتی آن نیز در دسترس خواهد بود!
براساس نتایج این بنچمارک انتظار میرود نسل جدید گوشی گیمینگ بلکشارک شیائومی با اندروید 9 پای معرفی شود. به علاوه وجود یک دوربین دوگانه در بخش پشت نیز محتمل است. گفته میشود ظرفیت باتری این کوسه بازیگوش مانند گذشته تنها 4000 میلیآمپری خواهد بود.
اخیرا شیائومی تایید کرده است که نسل دوم این گوشیهای گیمینگ نیز در راه هستند و بهزودی میتوانیم شاهد معرفی آنها باشیم. با این حال متاسفانه هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای معرفی آن اعلام نشده است ولی از آنجاییکه تنها یک ماه تا سالگرد عرضه اولین مدل از گوشی بلکشارک باقی مانده، میتوان احتمال داد به همین مناسبت، شاهد رونمایی از گوشی گیمینگ بلک شارک 2 در ماه آوریل باشیم!
نوشته احتمال عرضه گوشی گیمینگ بلک شارک 2 شیائومی با 12 گیگابایت رم اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.
احتمال خروج شرکت ریزر از بازار گوشیهای گیمینگ بسیار زیاد است ولی به نظر میرسد شرکت شیائومی همچنان علاقه خاصی به تولید گوشیهای گیمینگ دارد. این امر با انتشار نتایج بنچمارک سومین دستگاه از گوشی گیمینگ مشهور بلکشارک (به معنای کوسه سیاه) این شرکت چینی به وضوح مشخص شده است.
این اسمارتفون جدید که به اسم بلکشارک AAA نامگذاری شده، موفق به ثبت رکورد بسیار خوب 11413 امتیاز در تست چندهستهای شده است. در تست تکهسته نیز امتیاز 3516 را از آن خود کرده که بدون هیچ بحثی نتیجهای قابل احترام است. برخلاف دو دیوایس قبلی این گوشی گیمینگ که از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 845 کوالکام بهره میبرند، در این مدل شرکت شیائومی از هیچ چیز فروگذاری نکرده و مانند بسیاری از گوشیهای پرچمدار سال 2019، جدیدترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 را در دل آن قرار داده و 12 گیگابایت رم را نیز برای آن در نظر گرفته است. البته نسخه 8 گیگابایتی آن نیز در دسترس خواهد بود!
براساس نتایج این بنچمارک انتظار میرود نسل جدید گوشی گیمینگ بلکشارک شیائومی با اندروید 9 پای معرفی شود. به علاوه وجود یک دوربین دوگانه در بخش پشت نیز محتمل است. گفته میشود ظرفیت باتری این کوسه بازیگوش مانند گذشته تنها 4000 میلیآمپری خواهد بود.
اخیرا شیائومی تایید کرده است که نسل دوم این گوشیهای گیمینگ نیز در راه هستند و بهزودی میتوانیم شاهد معرفی آنها باشیم. با این حال متاسفانه هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای معرفی آن اعلام نشده است ولی از آنجاییکه تنها یک ماه تا سالگرد عرضه اولین مدل از گوشی بلکشارک باقی مانده، میتوان احتمال داد به همین مناسبت، شاهد رونمایی از گوشی گیمینگ بلک شارک 2 در ماه آوریل باشیم!
نوشته احتمال عرضه گوشی گیمینگ بلک شارک 2 شیائومی با 12 گیگابایت رم اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.
فیسبوک با تحت فشار گذاشتن قانونگذاران در کشورهای متعدد تلاش کرد تا با تصویب قوانین بیشتر در ارتباط با حریم خصوصی مقابله کند.
همه ما در ایران با شنیدن نام تویوتا به یاد شاسیبلندهای تنومند و قدرتمند این برند میافتیم. چرا که معنای شاسیبلند را تویوتا با مدل پرادو خود به ایران آورد و توانست در ذهن مردم ایران تصویر واقعی قدرت خود را حک کند. این ذهنیت تا به امروز نیز ادامه داشته و هنوز هم مدلهای مختلف تویوتا در ایران طرفدارارن بسیاری دارند. هر چند در سال 97 بسیاری از افراد با افزایش چند برابری قیمت خودروهای با کیفیت این برند دیگر توانایی خرید آنها را ندارند. در میان انواع شاسیبلندهای تویوتا نام تویوتا فرچونر در ایران کمتر شنیده میشود. ریشه این ناشناختگی را میتوان در محدودیتهای وارداتی برای این خودرو یافت. تویوتا فرچونر تنها در نسل اول خود توانست به بازار ایران راه پیدا کند. به همین دلیل نیز با وجود دیگر اعضای خانواده خود مانند لندکروزر و پرادو نتوانست توجهات زیادی را در ایران به خود جذب کند.
اما آمارها از فروش تویوتا فرچونر در بازار جهانی چیز دیگری میگویند. این خودرو با پیشرفتهایی که در نسلهای جدید خود داشت توانست به بازارهای آسیایی از جمله خاور میانه و کشورهای عربی حوزه خیلج فارس راه پیدا کند. علاوه بر این در کشورهای دیگر آسیایی مانند روسیه، هند، آرژانتین و فیلیپین نیز این خودرو فروش خوبی را تجربه کرد. در ادامه نگاهی میاندازیم به این شاسی بلند پرفروش اما ناشناخته در ایران و تغییرات آن را در طول نسلها بررسی خواهیم کرد.
سال 2004 اولین تجربه حضور تویوتا فرچونر در بازار جهانی
تویوتا فرچونر برای اولین بار با همکاری تایلند ساخته شد و در نمایشگاههای همین کشور نیز به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو در نسل اول خود بر روی پلتفرم تویوتا هایلوکس بنا شد و اشتراکات زیادی را در کابین و طراحی داخلی با این خودرو داشت. تویوتا فرچونر در نسل اول خود با 2 موتور بنزینی و 2 موتور دیزلی ارائه شد که همه آنها با یک گیربکس 5 سرعته دستی و یا یگ گیربکس 4 یا 5 سرعته اتوماتیک در ارتباط بودند.
تغییرات فیس لیفت 2008 تویوتا فرچونر
در سال 2008 تویوتا فرچونر یک فیس لیفت جدید را برای نسل اول خود تجربه کرد. در این فیس لیفت سپر و چراغهای پروژکتوری جلو طراحی مشابه تویوتا لندکروزر داشتند. در قسمت پشتی خودرو نیز چراغهای عقب مدرنتر شد. علاوه بر این به تکنولوژیهای داخل کابین نیز اتصال توسط بلوتوث اضافه شد. صندلی راننده با تنظیم برقی، سیستم تهویه هوای سرد برای ردیفهای دوم و سوم در کنارههای کابین، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و نیروی کمکی ترمز از ویژگیهای جدید اضافه شده در این فیس لیفت بود. هم چنین در سال 2008 این خودرو برای اولین بار به صورت 4 چرخ متحرک به بازار معرفی شد. با این تغییرات تواناییهای آفرودی این خودرو افزایش پیدا کرد و در پی آن نیز خرید و فروش تویوتا فرچونر بیش از پیش شد.
تغییرات فیس لیفت 2011 تویوتا فرچونر
تویوتا فرچونر با فیس لیفت سنگینتری در سال 2011 در نمایشگاههای آسیایی رونمایی شد. این خودرو با ظاهری کاملاً جدید کشیدهتر و کوتاهتر وارد بازار شد. نمای جلویی تویوتا فرچونر با طراحی کاملاً متفاوتی در قسمتهای کاپوت، سپر، جلوپنجره؛ چراغهای جلو، مه شکنها ظاهری بسیار متفاوت به این خودرو بخشیده بود. اما این تغییرات تنها به قسمت جلویی ختم نمیشود. بلکه نمای پشت این خودرو نیز با سپر و چراغهای عقب به روز تر بسیار جذابتر به نظر میآمد. نمای جانبی با تغییر در رینگها، چراغهای LED و نیز آینههای جانبی این فیس لیفت را تکمیل میکرد. در داخل کابین نیز تغییراتی جزئی در طراحی کنسول میانی و فرمان دیده میشد. در فیس لیفت 2011 این خودرو به یک نازل توربو برای موتور دیزلی خود مجهز شد که گشتاور این موتور را تا 60 درصد افزایش و مصرف سوخت آن را نیز تا 30 درصد کاهش می داد.
سال 2015 زمانی برای رونمایی از نسل دوم تویوتا فرچونر
نسل دوم تویوتا فرچونر هم زمان با نسل جدید تویوتا هایلوکس رونمایی شد. این خودرو در نسل جدید خود از زبان طراحی مشابه با تویوتا کرولا بهره میبرد. این طراحی شامل چراغ های جلو و دیلایتهای ظریفتر بود. اما این بار تویوتا برای طراحی داخلی فرچونر برنامه ای کاملا متفاوت از هایلوکس و کرولا در سر داشت. این طراحی در واقع مختص خود فرچونر بود.
تویوتا فرچونر و هایلوکس هر دو در نسل جدید نیز یک شاسی و سیستم انتقال نیرو داشتند. برای نسل جدید تویوتا فرچونر از یک موتور 4 لیتری بنزینی با گیربکس به روز شده VVT بهره می برد. امکانات داخلی فرچونر نسل جدید شامل سیستمهای ترمز ABS، و EBD، ایربگ های زانویی، دوربین پارک عقب، سنسور های همه جانبه، شیشههای برقی، فرمان تلسکوپی و بسیاری از تکنولوژیهای مدرن دیگر بود. علاوه بر این تمام مدلهای آن از ترمزهای دیسکی در نسل جدید بهره می بردند. این نسل از ایمنی بالاتری برخوردار بود و بنابراین در بازار جهانی خرید تویوتا فرچونر را با رکورد جدیدی مواجه کرد.
منبع : ویرلن
نوشته تویوتا فرچونر و تغییرات آن در طول نسلهای مختلف اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.
همه ما در ایران با شنیدن نام تویوتا به یاد شاسیبلندهای تنومند و قدرتمند این برند میافتیم. چرا که معنای شاسیبلند را تویوتا با مدل پرادو خود به ایران آورد و توانست در ذهن مردم ایران تصویر واقعی قدرت خود را حک کند. این ذهنیت تا به امروز نیز ادامه داشته و هنوز هم مدلهای مختلف تویوتا در ایران طرفدارارن بسیاری دارند. هر چند در سال 97 بسیاری از افراد با افزایش چند برابری قیمت خودروهای با کیفیت این برند دیگر توانایی خرید آنها را ندارند. در میان انواع شاسیبلندهای تویوتا نام تویوتا فرچونر در ایران کمتر شنیده میشود. ریشه این ناشناختگی را میتوان در محدودیتهای وارداتی برای این خودرو یافت. تویوتا فرچونر تنها در نسل اول خود توانست به بازار ایران راه پیدا کند. به همین دلیل نیز با وجود دیگر اعضای خانواده خود مانند لندکروزر و پرادو نتوانست توجهات زیادی را در ایران به خود جذب کند.
اما آمارها از فروش تویوتا فرچونر در بازار جهانی چیز دیگری میگویند. این خودرو با پیشرفتهایی که در نسلهای جدید خود داشت توانست به بازارهای آسیایی از جمله خاور میانه و کشورهای عربی حوزه خیلج فارس راه پیدا کند. علاوه بر این در کشورهای دیگر آسیایی مانند روسیه، هند، آرژانتین و فیلیپین نیز این خودرو فروش خوبی را تجربه کرد. در ادامه نگاهی میاندازیم به این شاسی بلند پرفروش اما ناشناخته در ایران و تغییرات آن را در طول نسلها بررسی خواهیم کرد.
سال 2004 اولین تجربه حضور تویوتا فرچونر در بازار جهانی
تویوتا فرچونر برای اولین بار با همکاری تایلند ساخته شد و در نمایشگاههای همین کشور نیز به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو در نسل اول خود بر روی پلتفرم تویوتا هایلوکس بنا شد و اشتراکات زیادی را در کابین و طراحی داخلی با این خودرو داشت. تویوتا فرچونر در نسل اول خود با 2 موتور بنزینی و 2 موتور دیزلی ارائه شد که همه آنها با یک گیربکس 5 سرعته دستی و یا یگ گیربکس 4 یا 5 سرعته اتوماتیک در ارتباط بودند.
تغییرات فیس لیفت 2008 تویوتا فرچونر
در سال 2008 تویوتا فرچونر یک فیس لیفت جدید را برای نسل اول خود تجربه کرد. در این فیس لیفت سپر و چراغهای پروژکتوری جلو طراحی مشابه تویوتا لندکروزر داشتند. در قسمت پشتی خودرو نیز چراغهای عقب مدرنتر شد. علاوه بر این به تکنولوژیهای داخل کابین نیز اتصال توسط بلوتوث اضافه شد. صندلی راننده با تنظیم برقی، سیستم تهویه هوای سرد برای ردیفهای دوم و سوم در کنارههای کابین، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و نیروی کمکی ترمز از ویژگیهای جدید اضافه شده در این فیس لیفت بود. هم چنین در سال 2008 این خودرو برای اولین بار به صورت 4 چرخ متحرک به بازار معرفی شد. با این تغییرات تواناییهای آفرودی این خودرو افزایش پیدا کرد و در پی آن نیز خرید و فروش تویوتا فرچونر بیش از پیش شد.
تغییرات فیس لیفت 2011 تویوتا فرچونر
تویوتا فرچونر با فیس لیفت سنگینتری در سال 2011 در نمایشگاههای آسیایی رونمایی شد. این خودرو با ظاهری کاملاً جدید کشیدهتر و کوتاهتر وارد بازار شد. نمای جلویی تویوتا فرچونر با طراحی کاملاً متفاوتی در قسمتهای کاپوت، سپر، جلوپنجره؛ چراغهای جلو، مه شکنها ظاهری بسیار متفاوت به این خودرو بخشیده بود. اما این تغییرات تنها به قسمت جلویی ختم نمیشود. بلکه نمای پشت این خودرو نیز با سپر و چراغهای عقب به روز تر بسیار جذابتر به نظر میآمد. نمای جانبی با تغییر در رینگها، چراغهای LED و نیز آینههای جانبی این فیس لیفت را تکمیل میکرد. در داخل کابین نیز تغییراتی جزئی در طراحی کنسول میانی و فرمان دیده میشد. در فیس لیفت 2011 این خودرو به یک نازل توربو برای موتور دیزلی خود مجهز شد که گشتاور این موتور را تا 60 درصد افزایش و مصرف سوخت آن را نیز تا 30 درصد کاهش می داد.
سال 2015 زمانی برای رونمایی از نسل دوم تویوتا فرچونر
نسل دوم تویوتا فرچونر هم زمان با نسل جدید تویوتا هایلوکس رونمایی شد. این خودرو در نسل جدید خود از زبان طراحی مشابه با تویوتا کرولا بهره میبرد. این طراحی شامل چراغ های جلو و دیلایتهای ظریفتر بود. اما این بار تویوتا برای طراحی داخلی فرچونر برنامه ای کاملا متفاوت از هایلوکس و کرولا در سر داشت. این طراحی در واقع مختص خود فرچونر بود.
تویوتا فرچونر و هایلوکس هر دو در نسل جدید نیز یک شاسی و سیستم انتقال نیرو داشتند. برای نسل جدید تویوتا فرچونر از یک موتور 4 لیتری بنزینی با گیربکس به روز شده VVT بهره می برد. امکانات داخلی فرچونر نسل جدید شامل سیستمهای ترمز ABS، و EBD، ایربگ های زانویی، دوربین پارک عقب، سنسور های همه جانبه، شیشههای برقی، فرمان تلسکوپی و بسیاری از تکنولوژیهای مدرن دیگر بود. علاوه بر این تمام مدلهای آن از ترمزهای دیسکی در نسل جدید بهره می بردند. این نسل از ایمنی بالاتری برخوردار بود و بنابراین در بازار جهانی خرید تویوتا فرچونر را با رکورد جدیدی مواجه کرد.
منبع : ویرلن
نوشته تویوتا فرچونر و تغییرات آن در طول نسلهای مختلف اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.
گوگلشیت برای خلق جذابیت دیداری در انتقال اطلاعات به کاربران اجازه میدهد تا به طور اتوماتیک نمودار ایجاد کنند.
برای اکثر مردم نگاه کردن به نمودار در مقایسه با نگاه کردن به دستهای از اعداد راه بهتری برای حفظ دادهها است.
در گوگلشیت رنج وسیعی از گرافها قابل انتخاب هستند. اگر قصد استفاده از یک نمودار پایه یا چیزی کمی پیچیدهتر مانند نمودار رادار را داشته باشید، با گزینههای موجود در گوگلشیت ناامید نخواهید شد.
ابتدا وارد هومپیج گوگلشیت شوید و یک اسپردشیت (Spreadsheet) موجود و یا جدید را باز کنید.
اگر یک صفحه جدید ایجاد کردهاید حال باید خانهها را با داده مناسب پر کنید. سپس از insert گزینه chart را انتخاب کنید.
از لیست کشویی نوع نمودار مورد نظر را انتخاب کنید. شما امکان انتخاب بین 30 نوع چارت دیگر را خواهید داشت. در این مثال با انتخاب Smooth Line Chart یک نمودار خطی ایجاد میکنیم.
حال باید انتخاب کنید که کدام خانهها در نمودار ظاهر شوند. میتوانید این کار را به صورت دستی انجام دهید و یا با نگهداشتن و کشیدن کلیک رنج داده مطلوب را مشخص کنید.
برای فعال کردن انتخاب دستی روی دکمه توری سبز کلیک کنید.
پس از وارد و یا انتخاب کردن رنج داده، روی OK کلیک کنید.
پس از آن، نمودار با تمام دادههای موجود در طیف انتخابی شما پر میشود.
توجه: با توجه به اینکه گوگل نمودارها و جداول را در سراسر پلتفرم مدیریت میکند، اگر قصد دارید از آنها در اسلاید پروژه و یا گوگلداک استفاده کنید، از قابل مشاهده بودن تمامی قسمتها اطمینان حاصل نمایید. گوگل هر نمودار را به عنوان یک تصویر ذخیره میکند، سپس آن را در نمودار قرار میدهد. اگر بخواهید اندازه نمودار را تغییر دهید، ممکن است نمودار تار و ناقص شود.
هرگونه تنظیماتی که روی دادههایتان اعمال میکنید، به صورت اتوماتیک آپدیت میشوند و شکل نمودار را تغییر میدهد. بنابراین نیازی به دوباره وارد کردن و یا رفرش صفحه نخواهد بود.
همچنین میتوانید بدون وارد کردن دوباره اطلاعات، نوع جدول را تغییر دهید. کافیست دو مرتبه روی نمودار کلیک کنید تا منوی ادیتور ظاهر شود. سپس روی Setup کلیک کنید.
از منو کشویی Chart Type نوع مورد نظر را انتخاب کنید تا همه دادهها به صورت کامل در نمودار جدید ظاهر شوند.
هنگامی که روی تب Customize در ادیتور ، لیستی از گزینههای قابل شخصیسازی ظاهر میشوند؛ با کلیک بر روی هر یک از گزینهها امکان تغییر رنگها، فونت و موارد بیشتری را خواهید داشت.
نوشته چگونه به طور اتوماتیک در گوگلشیت نمودار ایجاد کنیم؟ اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.
ظاهرا تا اینجای کار، سال 2019 نیز برای شرکت HTC چندان خوشیمن نبوده و طبق آمارهای ثبت شده در ماه گذشته، به بدترین شکل ممکن در حال سپری شدن است. به علاوه از ابتدای امسال تاکنون هیچ محصول جدیدی نیز معرفی نشده است.
طبق اطلاعات موجود طی چهار هفته ماه فوریه 2019، شرکت اچتیسی از فروش گوشیها و هدستهای واقعیت مجازی در سراسر جهان تنها 20.2 میلیون دلار درآمد داشته که این رقم نسبت به ماه ژانویه 37 درصد کمتر بوده است که در آن زمان با 32.7 میلیون دلار، از آن به عنوان کمترین درآمد شرکت اچتیسی در طول تاریخ یاد شد! بدتر از آن اینکه این درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل که 84.7 میلیون دلار بود بیش از 76 درصد کاهش نشان میدهد!
آخرین واکنش شرکت نسبت به این افتهای وحشتناک به ماه دسامبر 2018 بر میگردد که آنها اعلام کرده بودند برای بهبود شرایط اسفناک این برند اسطورهای، تمرکز خود را معطوف به سال 2019 خواهند کرد و وعده دادند بار دیگر سود و بازار را از آن خود کنند. طبق برنامهریزی شرکت آنها قصد دارند این وعده را با معرفی یک گوشی پرچمدار و چند مدل میانرده تا اواخر سال (2019) تحقق ببخشند!
از سوی دیگر اخباری به گوش رسیده است که شرکت اچتیسی قصد دارد با بهرهگیری از شهرت خود، چند سازنده گوشیهوشمند را تحت لیسانس برند خود قرار دهد و طبق شایعات تاکنون با سه شرکت هندی در این زمینه مذاکرات خوبی داشتهاند. البته هنوز به توافق نهایی نرسیدهاند ولی اگر سرانجام شرکت این قرارداد را امضا نماید، ممکن است بار دیگر مدیران اچتیسی بوی دلار به مشامشان برسد!
نوشته درآمد اچتیسی به پایینترین میزان خود در طول تاریخ رسید! اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.
هیسپانو Suiza Cermen خودروی مفهومی جدید از کشور اسپانیاست که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ رونمایی شده است.
گذرواژه ji32k7au4a83 ممکن است بخاطر ظاهرش که شلوغ و ردیفی از اعداد و حروف تصادفی به نظر میرسد، بسیار امن در نظر گرفته شود. اما به طور شگفتانگیزی، این گذرواژه در 141 مورد رخنه اطلاعات، در وبسایت Have I Been Pwned فهرست، و توسط Gizmodo کشف شده است. چنین اطلاعاتی ما را به سمت این سوال مشخص سوق میدهد: چرا این تعداد از کاربران از این گذرواژه استفاده میکنند؟
اولین بار Robert Ou، یک مهندس نرمافزار و سختافزار، متوجه این زنجیره کاراکترها شد و مردم را به این چالش دعوت کرد که متوجه شوند چرا ji32k7au4a83 تا به این حد استفاده شده است و کاربران تایوانی به سرعت آن را رمزگشایی کردند. آنها اشاره کردند که در صفحه کلید تایوانی با قالب Zhuyin Fuhao، این رشته عبارت، به صورت 我的密碼 یا «wo de mima» نمایش داده میشود که در زبان ماندارین به معنای «گذرواژه من» یا «my password» است.
در تصویر بالا که صفحه کلیدی با قالب Zhuyin Fuhao را نشان میدهد، میتوانید متوجه این اتفاق شوید. تایپ حروف J و سپس I، دو کاراکتر روبرو را که صدای o و u میدهند و در بالا و راست تصویر نیز دیده میشوند، با هم جمع میکند (ㄨ + ㄛ) تا عبارت wo را شکل دهد. بعد از آن باید لحن کاراکتر را تایپ کنید که در صفحه کلید، عدد 3 است. JI3 در انگلیسی به معنای «من» یا «me» است و بعد از اضافه کردن «2k7»، سه کاراکتر بعدی گذرواژه، معنای «برای من» یا «my» میدهد.
متعارفترین روش برای تایپ عبارات چینی در تایوان به سیستم Zhuyin Fuhao معروف است که در مدارس راهنمایی برای شروع آموزش خواندن و نوشتن چینی، به بچهها آموزش داده میشود. اما در خود چین از سیستم متفاوتی استفاده میشود، برای همین احتمالا بیشتر افرادی که از گذرواژه ji32k7au4a83 استفاده میکنند، اهل تایوان هستند.
در حین اینکه ji32k7au4a83 (به معنای «گذرواژه من») در 141 مورد رخنه اطلاعات مشاهده شده است، au4a83 (که احتمالا معنای آن را حدس زدهاید، به معنای «گذرواژه») در 1495 رخنه اطلاعات یافت شده است. درسی که از این ماجرا باید بگیریم این است که حتی اگر شما از یک صفحه کلید شخصیسازی شده استفاده میکنید که توانایی تولید رشتههایی از حروف و اعداد، با قابلیت گمراه کردن انگلیسیزبانان را دارد، باز هم نباید از گذرواژهای استفاده کنید که معنایش برابر با «گذرواژه» یا «password» باشد. حتما یک نفر متوجه کاری که انجام میدهید، خواهد شد!
نوشته راز یکی از ضعیفترین پسوردهای دنیا کشف شد! اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.