اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی A90 با دوربین کشویی ۴۸ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد

بر اساس شایعات، گلکسی A90 نخستین اسمارت‌فون سامسونگی مجهز به دوربین کشویی خواهد بود. این الگوی طراحی غیرمعمول هنوز تا تبدیل شدن به یک رویکرد اصلی در صنعت اسمارت‌فون فاصله زیادی دارد؛ اما به کمپانی اجازه می‌دهد تا از به‌کارگیری نمایشگرهای ناچ‌دار در گوشی‌ها امتناع نموده و کماکان تجربه صفحه‌نمایش لبه‌به‌لبه را در اختیار کاربران قرار دهد.

اگرچه اکنون می‌دانیم که گلکسی A90 احتمالا از مکانیزم کشویی چرخشی برای دوربین بهره خواهد برد؛ اما صرفا می‌توان گفت که سامسونگ احتمالا از یک حسگر 48 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی گوشی استفاده می‌کند.

براساس اطلاعات فعلی به منظور ایجاد فضای بیش‌تر برای نمایشگر گوشی و احتمالا حسگر اثرانگشت، مکانیسم چرخشی از هر 2 دوربین سلفی و پشتی دستگاه میزبانی می‌کند. بخش دیگری از اطلاعات موجود نشان می‌دهند که گلکسی A90 احتمالا از ماهیت چینی برخوردار است.

یک خبرچین چینی شناخته شده ادعا می‌کند که گلکسی A90 در واقع توسط یک تیم چینی و به‌صورت مستقل طراحی شده است؛ لذا به احتمال فراوان هندست مذکور حداقل در ابتدای امر صرفا در چین عرضه خواهد شد. البته این موضوع به معنای عدم عرضه گلکسی A90 در سایر کشورها نیست؛ اما به احتمال فراوان این هندست در آینده‌ای نزدیک روانه بازارهای ایالات‌متحده نخواهد شد.

براساس پیش‌بینی‌ها سامسونگ گلکسی A90 در رنگ‌های مشکی، طلایی و نقره‌ای عرضه می‌شود و مشتریان قادر خواهند بود تا از میان مدل‌های مجهز به رم 6 یا 8 گیگابایتی یکی را انتخاب کنند. به منظور اطلاع از قیمت‌گذاری و زمان عرضه این گوشی به بازار ناچارا بایستی منتظر بمانیم.

نوشته اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی A90 با دوربین کشویی 48 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

آیا آزمایش DNA می‌تواند جرم دوقلوهای همسان را ثابت کند؟

آیا آزمایش DNA می‌تواند جرم دوقلوهای همسان را ثابت کند؟

آزمایش DNA جدیدی ارائه شده که قادر است بین دو فردی که دوقلوی همسان هستند، تمایز قائل شود و مجرم را شناسایی کند.

کراس اور مفهومی اشکودا ویژن iV رونمایی شد

کراس اور مفهومی اشکودا ویژن iV رونمایی شد

اشکودا، خودروی مفهومی و برقی ویژن iV را در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی کرد.

کراس اور مفهومی اشکودا ویژن iV رونمایی شد

کراس اور مفهومی اشکودا ویژن iV رونمایی شد

اشکودا، خودروی مفهومی و برقی ویژن iV را در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی کرد.

۱۲ مرحله برای ساخت وبینار حرفه ای با بیشترین رنج اثرگذاری بر مشتری

ساخت وبینار

ما در عصر جدیدی زندگی می کنیم که دیجیتالی بودن را با خود یدک می کشد. هر کسب و کاری برای این که بتواند موثر واقع شود باید از ابزارهای مخلتف برای بازاریابی خود استفاده کند. یکی از این ابزارها که تقریبا در ۵ سال اخیر رواج بیشتری پیدا کرده وبینارها هستند. وبینار در حقیقت نمونه دیجیتالی از هر سمیناری است که شما ممکن است برای درک آن ساعت ها از وقت خود را صرف کنید. اما چیزی که مهم تر است این است که یک کارآفرین بتواند از طریق وبینار ها، به هدف خود برسد و محصولات خود را بفروشد.

در یک وبینار که تو می توانی آن را از پشت میز خانه ات هم آن را اجرا کنی، چیدمان اطلاعاتی به گونه ای است که توجه مخاطبین را جلب می کند، اطلاعاتی رد و بدل می شود و در همین راستا، محصول نیز معرفی می شود. هنر یک وبینار باید رد و بدل کردن اطلاعات تا جایی باشد که مخاطبین را راضی به استفاده از محصول و خرید کند.

در این مطلب قصد داریم، به شما کمک کنیم تا یک وبینار بسازید و مرحله به مرحله با استراتژی های خود پیش بروید و بتوانید وبیناری موثر برگزار کنید.

روش ساخت وبینار در ۱۲ گام ساده

برای این که موفق به ساخت وبینار موفقی شوید باید بدانید که این کار، استراتژیک است. یعنی باید طبق مراحل خاصی به اهداف خاصی برسید و از منابعی که دارید در رسیدن به هدف عالی خود یعنی فروش و افزایش درآمد نائل شوید. با هم این ۱۲ مرحله را یکی یکی تست می کنیم.

ساخت وبینار

گام اول در ساخت وبینار: آفر خود را مشخص کنید

اولین گام از ساخت وبینار این است که باید مشخص کنید که آفری که می خواهید ارائه دهید چیست!؟ این پیشنهاد باید به گونه ای باشد که هیچ کدام از مخاطبین در مقابل آن قدرت مقاومت نداشته باشند! اما چگونه؟

در ساخت وبینار مهم ترین عنصر آفر و محصول است. آفر خود را با جملاتی ایجاد کنید که مخاطب سریع در پی استفاده از آن باشد به فرض مثال:

  1. تخفیف ویژه محدود  در زمان محدود
  2. افزایش قیمت محصول در آینده
  3. کمبود موجودی از محصول ( برای محصولات فیزیکی )

و مواردی نظیر این می تواند مخاطب را در حالتی قرار دهد که، اگر از این فرصت هم اکنون استفاده نکند، آن را از دست خواهد داد. در چنین شرایطی است که گاهی متوجه می شویم برخی مشتری ها حاضر هستند از کسی یا جایی پول قرض بگیرند تا محصول با شرایط ویژه را خریداری کنند.

بنابراین قبل از این که وارد گام دوم از طراحی و ساخت وبینار شوید، آفر خوبی ایجاد کنید که مقاومت در مقابل آن امکان پذیر نباشد.

 

گام دوم در طراحی و ساخت وبینار: استراتژی دفاعی خود را تنظیم کنید

وقتی که شما در حال برگزاری یک وبینار هستید باید توجه داشته باشید که در مقابل هر پیشنهادی که شما داشته باشید شماری از افراد هستند که باب اعتراض و عیب گویی خود را باز می کنند. اگر شما در این باره تجربیاتی داشته باشید یا این که قبلا اعتراضاتی را در این باره شنیده باشید، خوب می دانید که چگونه این اعتراضات می تواند نظر دیگران را برای خرید عوض کند.

نکته ای که وجود دارد این است که، شما هم اکنون در یک دیدار ۱ به ۱ نیستید! بلکه شما هستید و چندین نفر که در فضایی غیر آنلاین حضور دارند و ممکن است شما را به باد اعتراض گیرند.

برای این که بتوانید این اعتراض ها را شکست دهید نیاز به استراتژی دارید. در این استراتژی شما شیوه های برخورد پیروزمندانه با مشتری ها را باید تنظیم کنید. شاید لازم باشد در متن وبینار خود به برخی راه حل ها و نکته ها بپردازید که این راه حل ها سوالات معترضان را در نطفه خفه کند.

بنابراین شاید لازم باشد یکی دو روز در این باره فکر کنید و مساله را حل کنید و راه حل خوبی ارائه کنید.

 

گام سوم در ساختن وبینار: به قیف و یا فانل فروش خود اهمیت دهید

در دل یک وبینار یک قیف یا فانل فروش مفهومی گنجانده شده است! البته این به شما ارتباط دارد که هدفتان از ایجاد یک وبینار چه باشد. اگر قصد دارید که در آخر فروشی از آن خود کنید، باید این فانل را جدی تر بگیرید. به طور مثال، این مهم است که شما چگونه ورودی های فانل خود را افزایش دهید! مثلا چقدر برای تبلیغ وبینار وقت و هزینه صرف کنید و تبلیغ را در جای درست قرار دهید تا ورودی های فانل افزایش یابند. همانطور که می دانید هر چه ورودی فانل بیشتر باشند احتمال خروجی های خریدار بیشتر خواهد بود.

ساخت وبینار

گام چهارم در طراحی وبینار: محتوای وبینار خود را طراحی کنید

یکی از مهم ترین بخش های وبینار محتوای آن است. چیزی که مخاطبین را تا انتها باید بکشاند، همین محتوا است. اگر محتوا مناسب تهیه نشود، می تواند ورودی های فانل را از بین ببرد و در میانه راه آن ها وبینار را ترک کنند. نکته ای که وجود دارد این است که محتوای وبینار صرفا محتوای اجرایی آن نیست بلکه عنوان وبینار، هدف شما از اجرای وبینار، حاصل مشاهده این وبینار، و متن های تبلیغی همه و همه محتوایی هستند که باید درست انتخاب شوند تا تاثیر گذار باشند.

برای گام اول شما باید در این مرحله در یک جمله ساده، هدف خود از ایجاد وبینار را بنویسید و آن را به اشتراک بگذارید.

زمانی که شما یک وبینار رایگان ایجاد می کنید قطعا هدفتان این است که مخاطبین را مجاب کنید که محصول را خریداری کنند بنابراین باید محتوای رایگان انقدر جذاب باشد تا مخاطب را به سمت محصول سوق دهد. به طوری که در ذهن خودش بگوید  ” وقتی این وبینار رایگان انقدر عالی است، قطعا محصول هم باید بی نظیر باشد ” اگر یک شرکت کننده در وبینار به این احساس برسد قطعا احتمال خرید نیز افزایش می یابد. اما همانطو که می دانید رسیدن به چنین حسی نیاز به طراحی یک وبینار فوق العاده دارد.

 

گام پنجم از ساخت وبینار: استراتژی انتقال محتوا را طراحی کنید

یک وبینار خوب، تنها یک وبینار خوش آب و رنگ نیست، بلکه وبیناری است که نیاز مخاطب را می داند و تلاش دارد در حین ارائه محتوا، راه حل را پیش روی مخاطب قرار دهد.

همچنین باید بتوانید نشان دهید که در محصول شما مخاطب با چه چیزی مواجه می شود و به چه هدفی می رسد و زندگی اش با محصول چقدر بهبود می یابد. با این فرضیات، شما باید بارها مراحل پنج و چهار را طی کنید تا استراتژی محتوا و انتقال محتوا به خوبی صورت گیرد.

 

گام ششم از ساختن وبینار: قلاب خود را بسازید

هر وبینار نیاز به بخشی دارد که به صورت ضمنی و یا مستقیم، مخاطب را به شکار می کند! این می تواند یک پیشنهاد، یک بینش و یا مواردی نظیر این باشد. اگر قلاب محتوای شما قدرتمند نباشد سریع مخاطبین را از دست خواهید داد.

یکی از بهترین طراحان وبینار که معمولا وبینارهایش فروش زیادی دارند، در بیشتر وبینارهایش به مردم آموزش می دهد که چگونه از طریق آمازون بیشترین فروش را از آن خود کنند. این قلابی است که معنی ضمنی آن این است که فروش سنتی کم کم از میان برداشته می شود و لازم است که جایگزین آن را به خوبی یاد بگیرند.

شما نیز باید به تناسب نوع وبینار خود، و محصولی که دارید یک قلاب بسازید که از طریق آن کسانی که توجه شان جلب شده را به سمت خرید بکشانید.

ساخت وبینار

گام هفتم از ساخت وبینار آنلاین: برای محصول خود تصدیق نامه داشته باشید

یکی از مهم ترین چیزهایی که موجب می شود مشتری به قلاب شما گیر کند و در نهایت خرید را انجام دهید، تعداد تصدیق نامه های شما از محصول مورد نظرتان است. یک مشتری حتی وقتی که رضایت برای خرید دارد، به دنبال این است که آیا این محصول روی افراد اثر گذاشته یا نه! آیا استفاده از محصول نتایجی دارد یا نه؟

در این حالت است که اگر شما در لابلای وبینار خود  ۱۰ تا ۲۰ مصداق اثر گذاری محصول خود را داشته باشید، آن ها را راحت تر قانع می کنید تا محصول تان را خریداری کنند. بنابراین برای محصول خود شواهد واقعی داشته باشید و در باره آن ها و نتایجی که گرفته اند صحبت کنید.

 

گام هشتم از طراحی و ساخت وبینار: اعتبار خود را نشان دهید

یکی از مهم ترین بخش ها در وبینارها ایجاد اعتبار است. این اعتبار باید واقعی باشد و در راستای حل مشکلات کاربران باشد. یکی از مهم ترین اصول ها در طراحی محتوای وبینار این است که شما گروهی خاص را به دیدار وبینار دعوت کنید، و راه حل مسائل آن ها را در این وبینار ذکر کنید. برای این که وبینار اعتبار داشته باشد باید در آن چند نمونه مشابه با شرکت کنندگان داشته باشید که با کمک محصول شما به نتایج دلخواه شرکت کنندگان رسیده باشند. در این شرایط است که مخاطبین بی نهایت راضی و قانع می شوند.

 

گام نهم: یک سری تعهدات ایجاد کنید

در میان افرادی که در حال دیدن وبینار هستند، برخی سریع اقدام به خرید می کنند و برخی نیز در تردید هستند. این افراد به گونه ای ذهنیت پیدا کرده اند که لازم است خودشان به نتایجی برسند. بنابراین این هنر شما است که کاری کنید که شرکت کننده بعد از وبینار و گذشت مدت زمان مشخص نتایجی را دریافت کرده باشد.

برای این که این پروسه با موفقیت صورت بگیرد، شما باید در وبینار خود، تعهداتی برای مخاطب ایجاد کنید که بعد از وبینار، یک سری تمرین ها را انجام دهد. اگر او ملزم به انجام بعضی تمرینات نتیجه بخش شود قطعا بعد از مدتی متوجه خواهد شد که آفر شما واقعی است و برایش منفعت خواهد داشت. در چنین شرایطی او سریعا اقدام به خرید محصول شما خواهد کرد چرا که هم اکنون با تمریناتی که شما داده اید متبحرانه قانع شده است.

اما این هنر شما است که تمرینات مرتبط و اثر گذار در کوتاه مدت به آن ها دهید تا به نتیجه دلخواه تان برسد. این یک بازی ذهنی است که به نفع شما تمام خواهد شد! و البته به نفع مشتری.

گام دهم: جریان پیشبرد وبینار را طراحی و نقشه کشی کنید ( مثل چارت یا موارد مشابه )

گام یازدهم: بر اساس چارتی که ایجاد کرده اید وبینار خود را بازنویسی کنید

گام دوازدهم: یک بار وبینار را اجرا کنید

شاید لازم باشد برای وبینار خود، فایل هایی را تهیه کنید و تدارک ببینید. یا پاورپوینتی بسازید یا این که با مشتری های قبلی مصاحبه هایی داشته باشید. در مدت زمانی که هنوز وقت دارید، این کارهای ضمنی را انجام دهید تا اثرگذار ترین وبینار عمر خود را طراحی کنید.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

نوشته ۱۲ مرحله برای ساخت وبینار حرفه ای با بیشترین رنج اثرگذاری بر مشتری اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.

بررسی رشد صنعت موسیقی دیجیتال در آمریکا در سال ۲۰۱۸

آمار جدید نشان می‌دهد کاربران آمریکایی سال گذشته فرمت‌های قدیمی موسیقی را بیشتر پسندیدند.
 
بر اساس آمار اخذشده توسط RIAA کاربران آمریکایی پول بیشتری را صرف خرید سی‌دی آهنگ هزینه کردند، تا اینکه آهنگ موردنظر خود را از آی تیونز و ... بخرند.
 
سال گذشته کاربران 1.15 میلیارد دلار برای فرمت فیزیکی (مثل سی‌دی آهنگ) موسیقی در آمریکا هزینه کردند. هرچند این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 22.8 درصد کاهش را نشان می‌دهد اما رقم آهنگ‌های دانلود و خریداری‌شده به 1 میلیارد در سال 2018 رسید که 50-50 بین آهنگ تک و آلبوم تقسیم‌شده است.(26 درصد کاهش در مقایسه با سال قبل)
 
اما موسیقی استریمینگ (گوش دادن بدون دانلود در هر زمان) از اسپاتیفای، اپل موزیک و Tidal در سال 2018 رقمی بالغ‌بر 7.4 میلیارد دلار را در سال 2018 در بر گرفت. میزان درآمد از موسیقی استریمینگ به 75 درصد سهم بازار موسیقی دیجیتال رسید.(این رقم در سال 2015 برای موسیقی استریمینگ 2.3 میلیارد دلار) فرمت فیزیکی (سی‌دی و دی‌وی‌دی) 12 درصد و دانلود دیجیتال 11 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفت.
 
نکته قابل‌تأمل اینکه سرویس موسیقی استریمینگ اسپاتیفای از 2008 بدین سو به سوددهی نرسیده است.
 
گفتنی است در آمریکا درآمد ناشی از تبلیغات اینترنتی روی موسیقی استریمینگ در سال 2018 به 760 میلیون دلار رسید.

تور گران نخرید! قیمت تورهای نوروز ۹۸ همه آژانس‌ها را در یک جا مشاهده کنید

مطلب تور گران نخرید! قیمت تورهای نوروز ۹۸ همه آژانس‌ها را در یک جا مشاهده کنید برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

با مقایسه تورهای نوروزی معتبرترین آژانسهای مسافرتی، ارزان‌ترین تور را به مقصد مورد نظرتان بیابید. پیدا کردن یک تور ارزان از یک آژانس معتبر کاری دشوار و زمان‌بر است، چرا که مجبورید آگهی‌های گوناگون آژانس‌های مسافرتی مختلف را از صفحه آگهی روزنامه تا وب‌سایت آژانس‌ها بررسی کنید. حتی گاهی مجبورید برای آگاهی از قیمت و...

مطلب تور گران نخرید! قیمت تورهای نوروز ۹۸ همه آژانس‌ها را در یک جا مشاهده کنید برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

حمله هکری گسترده به روترهای سیسکو

دو روز بعد از عرضه وصله امنیتی شرکت سیسکو برای رفع یک آسیب پذیری شدید در برخی روترهای تولیدی این شرکت، هکرها با سواستفاده از این موضوع حملاتی را آغاز کرده اند.
 
به گزارش زددی نت، آسیب پذیری مذکور مربوط به روترهای RV۱۱۰، RV۱۳۰ و RV۲۱۵ شرکت سیسکو بوده و سیسکو وصله‌ای موسوم به CVE-۲۰۱۹-۱۶۶۳ را برای رفع آن عرضه کرده است.
 
با توجه به اینکه بسیاری از کاربران برای بارگذاری و نصب وصله‌های امنیتی عرضه شده توسط شرکت‌های فناوری اقدام نمی‌کنند، هکرها با بررسی این وصله‌ها به سرعت از ماهیت آسیب پذیری تازه شناسایی شده مطلع شده و برای سو استفاده از آن اقدام کرده‌اند.
 
میزان خطرناک بودن حفره امنیتی که این وصله برای رفع آن عرضه شده ۹.۸ از ۱۰ است که جدیت موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. هکرها با بهره‌گیری از این آسیب پذیری می‌توانند برای اجرای حملات مخفیانه و از راه دور اینترنتی اقدام کنند، رویه‌های شناسایی هویت را نادیده گرفته و خود را مخفی کنند و داده‌های حساسی را سرقت کنند.
 
آنها همچنین برای این کارها نیازی به حضور فیزیکی در مسیر شبکه‌های اطلاع رسانی ندارند.
 
کارشناسان امنیتی به کاربران روترهای سیسکو هشدار داده‌اند که هر چه سریع‌تر وصله امنیتی عرضه شده را بارگذاری و نصب کنند، زیرا هکرها در حال اسکن کردن روترهای متصل به اینترنت برای شناسایی دستگاه‌هایی هستند که به علت عدم نصب وصله به روزرسان نفوذپذیر هستند.
 
شرکت امنیتی رپید ۷ تا به حال بیش از ۱۲ هزار روتر آسیب پذیر متصل به اینترنت را شناسایی کرده که در کشورهای آمریکا، کانادا، هند، آرژانتین، مجارستان و رومانی واقع هستند.

سهم ایران از گیم تقریباً صفر است

رییس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این‌که مرکز نوآوری دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر و بانک ملت در سه زمینه هوش، رباتیک و گیم فعالیت خواهند کرد، گفت: گیم در حال حاضر چهارمین بیزینس بزرگ دنیاست و سهم ما به عنوان جمهوری اسلامی از این بیزینس تقریباً صفر است.
 
دکتر محدث خراسانی امروز در افتتاحیه مرکز نوآوری دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بانک ملت گفت: بانک‌ها در یک محیط رقابتی تنگاتنگ به سمت نسل چهارم شدن پیش می‌روند. بانک‌های نسل چهارم بانک‌هایی رقابتی و ریسک‌پذیر هستند و برای رسیدن به اهداف خود نیازمند ارتباط با مراکز تحقیقاتی همچون دانشگاه‌ها هستند.
 
وی با اشاره به حرکت دانشگاه‌ها در مسیر تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل سوم گفت: دانشگاه‌ها در یک محیط بسیار رقابتی به سمت نسل سوم شدن پیش می‌روند. دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌هایی کارآفرین هستند که با صنعت ارتباط دارند. امروز افتتاحیه این مرکز را جشن می‌گیریم و امیدواریم در پرتو آن به اهداف خود نزدیک شویم.
 
رئیس دانشکده ریاضی و علوم‌کامپیوتر امیرکبیر درباره بانک ملت اظهار کرد: این بانک بانکی رقابتی و پیشتاز است و در حال حرکت به سمت مشتری‌مداری است. دانشکده ریاضی دانشگاه امیرکبیر هم در رتبه بندی شانگهای رتبه ۳۰۰ جهان را دارد و در رنکینگ ISC دانشکده ریاضی اول کشور است همچنین دانشکده علوم کامپیوتر امیرکبیر بنابر رتبه‌بندی شانگهای در جایگاه ۲۰۰ جهان قرار گرفته است. امیدواریم این رویداد اتفاق مثبتی باشد که به سمت نوآوری در امور بانکی پیش رود.
 

مشعل لایتنینگ بیت کوین سرانجام به ایران رسید

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و نگرانی‌ها از بابت تحریم‌های آمریکا، مشعل لایتنینگ بیت کوین، در روز ۲ مارس (۱۱ اسفند) به ایران رسید. این خبر را ضیا صدر، کارشناس ایرانی بیت کوین در حساب توییتر خود اعلام کرد.
 
چند هفته قبل حرکت و جنبشی بزرگ در شبکه اجتماعی توییتر تحت عنوان «مشعل لایتنینگ» (Lightning Torch) به راه افتاد. کاربر hodlonaut با ارسال ۱۰۰ هزار ساتوشی (معادل ۰.۰۰۱ بیت کوین) از طریق شبکه لایتنینگ این جنبش را آغاز کرد.
 
ماجرا از این قرار است که افراد با دریافت این مبلغ و افزودن ۱۰ هزار ساتوشی به آن، تراکنش را با فردی که به او اعتماد دارند انجام می‌‌دهند تا حرکت به صورت زنجیره‌وار ادامه پیدا کند. قضیه زمانی حالت جدی‌تری به خود گرفت که چهره‌ها و شرکت‌های شناخته شده‌ای نظیر جک دورسی، مدیرعامل توییتر و شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری فیدلیتی نیز وارد این بازی شدند. این حرکت در جهت افزایش مقبولیت هر چه بیشتر شبکه لایتنینگ صورت گرفته است.
 
در طرف دیگر ماجرا، ضیا صدر به عنوان یکی از چهره‌های ایرانی فعال در زمینه بیت کوین، در تلاش بود تا با دریافت این مشعل یا به عبارتی همان تراکنش، ایران را نیز به جمع کشورهایی که مشعل لایتنینگ از آن‌ها عبور کرده، اضافه کند.
 
با این حال همانطور که قبلا گزارش کردیم، در ابتدا، ترس از قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های ایالات متحده مانع از آن شد تا این مشعل وارد ایران شود و کسی داوطلب دادن این مشعل به یک ایرانی نمی‌شد.
 
اما آقای ضیا صدر به تلاش خود برای گرفتن مشعل لایتنینگ ادامه داد تا سرانجام توانست با استفاده از یک واسطه مشعل را دریافت کند.
بیت کوین مگزین (Bitcoin Magazine)، یکی از رسانه‌های مشهور حوزه ارزهای دیجیتال که ویتالیک بوترین، خالق اتریوم یکی از بنیانگذاران آن است، مشعل لایتنینگ را در اختیار داشت و آقای صدر بار دیگر درخواست خود را اعلام کرد اما باز هم ترس از تحریم‌های ایالات متحده مانع شد.
 
در نهایت یک اکانت توییتری واقع در ولز بریتانیا با نام کاربری bitgeiniog، در اقدامی داوطلبانه نقش واسطه را بازی کرد و با دریافت مشعل لایتنینگ از بیت کوین مگزین، آن را به ضیا صدر تحویل داد. این خبر بازتاب گسترده‌ و مثبتی در رسانه‌های خارجی داشت.
تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا باعث شده تا افراد آمریکایی که بدون داشتن مجوز از دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا اقدام به ارسال پول به ایران می‌کنند، با خطراتی مواجه شوند. از این رو بیت کوین به عنوان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای انتقال وجه به کشورهای تحت تحریم محسوب می‌شود؛ البته در صورتی که تراکنش شما زیر ذره‌بین فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی قرار نگیرد و توجهات را به سوی خود جلب نکند.