درحالیکه در عصر جدید هرروزه شاهد ورود خودروهای مدرن با تکنولوژیهای فوق پیشرفته هستیم، یکی از جذابترین کارها برای بسیاری از افراد علاقهمند به ماشین، خرید خودروهای کلاسیک و شخصیسازی کردن یا تیونینگ کردن آنهاست. در این میان خودروهای کمپانی الدزمبیل یا اولدزمبیل که یکی از محبوبترین خودروهای آمریکایی در دهه 80 و 90 میلادی بود، هنوز هم محبوبیت خود را در بین خودروهای کلاسیک حفظ کرده و توسط بسیاری از افراد تیونینگ یا شخصیسازی شدهاند. الدزمبیل یکی از زیرمجموعههای بزرگترین خودروسازی آمریکا بلکه جهان یعنی جنرال موتورز بود. خودروهای تولیدی توسط این خودروسازی بهگونهای باکیفیت و قدرتمند بودند که هنوز هم کارایی بسیار خوبی را به افراد علاقهمند به خودروهای کلاسیک ارائه میدهند. به همین دلیل نیز خریدوفروش الدزمبیلدر بازار ایران ادامه دارد.
در ایران فقط چند مدل از خودروهای کلاس سدان این کمپانی بزرگ موجود است که بیشتر آن ها نیز توسط دارندگان این خودروها دچار تغییر در اتاق و قسمتهای فنی شدهاند. در ادامه به بررسی دو مدل از الدزمبیلهای جذاب موجود در ایران میپردازیم که هنوز هم برای کلاسیکدوستان ارزش خرید و نگهداری را دارند.
الدزمبیل کاتلاس سیرا
الدزمبیل کاتلاس سیرا در کلاسهای مختلف سدان، کوپه و استیشن در سالهای 1982 تا 1996 تولید میشد. خریدوفروش الدزمبیل کاتلاس سیرا در سالهای حضور خود در بازار جهانی بهقدری زیاد بود که هرساله عنوان یکی از پرفروشترین خودروهای کمپانی جنرال موتورز را دریافت میکرد. علاوه بر این به دلیل قیمت مناسبی که نسبت به عملکرد خود داشت، به خودروی خوش قیمت آمریکایی نیز معروف بود. به همین دلیل هماکنون نیز این خودرو جزو بهترین خودروهای کلاسیک موجود در جهان محسوب میشود.
موتور الدزمبیل کاتلاس سیرا بهصورت تنفس طبیعی به بازار عرضه میشد. اما به دلیل وجود سرب در بنزینهای مصرفی دهه 80 و 90 میلادی در خاورمیانه این موتورها اجازه استفاده از اکسیژن سنسور را نداشتند. دلیل این امر این بود که داخل اکسیژن سنسورها ذرات آزادی وجود داشت که در صورت مجاورت با سرب میسوختند. ازاینرو موتور انژکتوری این خودروها فاقد اکسیژن سنسور بودند، اما جنرال موتورز آمریکا باهوشتر از آن چیزی است که در تصور میگنجد. این کمپانی با پیشبینی ورود بنزینهای بدون سرب به خاورمیانه جای نصب این قطعه را در این خودروها قرار داد تا صاحبان این خودروها در صورت نیاز آن را بر روی خودروها نصب کنند و از مصرف کمتر، استهلاک کمتر و شتاب بیشتر این خودرو لذت ببرند. با نصب این قطعه بر روی خودرو مصرف آن از 14 لیتر در شهر به 10 لیتر در شهر به ازای هر 100 کیلومتر میرسد. این رقم برای خودرویی کلاسیک و قدیمی بسیار قابلتوجه و خوب است، زیرا در بین ماشینهای موجود در بازار خودروهای کلاسیک اکثراً از بیشترین مصرف سوخت برخوردار هستند.
الدزمبیل کاتلاس سیرا از موتور V6 3.1لیتری در خاورمیانه بهره میبرد. این موتور با گیربکس اتوماتیک 4 سرعته خود که یکی از اولین دنده اتوماتیکهای جهان محسوب میشد، توانایی تولید162 اسب بخار نیرو را در 5200 دور داشت. گشتاور این موتور قدرتمند نیز به 251 نیوتون متر ور 4000 دور در دقیقه میرسید. شتاب آزمایش شده کاتلاس سیرا نشان میداد که این خودرو 0 تا 100 کیلومتر را در 10 ثانیه طی میکرد. گیربکس اتوماتیک این خودرو بهقدری نرم و سریع بود که با خودروهای پژو 207 سال 2012 و یا پرشیا 405 نیز قابلمقایسه نیست. بنابراین خرید الدزمبیل کاتلاس سیرا انتظار شما را از یک خودروی کلاسیک فراتر میبرد.
الدزمبیل ریجینسی
از این مدل تعداد محدودتری در ایران موجود است. الدزمبیل ریجینسی درواقع جانشینی برای الدزمبیل 98 بود. این خودرو از سال 1940 تا 1996 تولید میشد. در سال 1997 با توقف تولید مدل قبلی الدزمبیل ریجینسی وارد بازار شد. مدلهای وجود در ایران معمولاً از موتورهای 403 با گیربکس 400 بهره میبرند. هرچند ممکن است نمونههایی از آن نیز دچار تغییر شده باشد، اما بازهم شتاب و عملکرد فوقالعاده آنها مانند سابق است. الدزمبیل از سال 1980 بر روی خودروهای خود امکاناتی مانند شیشههای برقی عقب و جلو، کولر و بخاری، گیربکس اتوماتیک، کیسه هوا، ترمز ضد قفلABS و قفل مرکزی را قرار میداد. به همین دلیل نیز این خودروها از زمان حضور خود بسیار پیشرفتهتر و جلوتر بودند. میتوان گفت یکی از دلایل بالا بودن فروش الدزمبیل در بازار جهانی نیز همین موضوع بوده است.
بسیاری از افراد مشهور آمریکا باوجود ارزانقیمت بودن الدزمبیل آن را بهعنوان خودرو شخصی خود انتخاب میکردند، زیرا این خودروها ماندگاری بسیار بالایی دارند و اگر کمی با دقت از آنها نگهداری شود تا سالهای زیادی نیز به خوبی کار خواهند کرد. بنابراین خرید الدزمبیلبهعنوان یک خودرو کلاسیک نه تنها شما را با خرج اضافه برای مصرف سوخت متحمل نمیکند، بلکه ارزش خرید و رسیدگی بالایی دارد. زیرا این خودروها در بازار خواهان زیادی دارند.
http://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.png00ادمینhttp://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.pngادمین2019-03-04 08:14:392019-03-04 08:14:39الدزمبیل با چه خودروهایی هنوز در ایران تنفس میکند
برای شروع این آموزش یک جمله طلایی می گویم و آن هم این است که، هیچ مدیری به موفقیت نمی رسد مگر اینکه ابتدا قابلیت های ارتباطی خود را قوی کند! یک مدیر از نوع ارتباطاتش شناخته می شود! خواه این ارتباطات با همکارانش باشد، یا زیر دستانش و یا مشتریانش!
یک مدیر موفق هنگامی که با کسی صحبت می کند، از دریچه احساس به این موضوع توجه می کند. اگر تا کنون با یک مدیر موفق حرف زده باشید متوجه می شوید که او، با حرف هایش الهام بخش دیگران است و چراغی در دل و ذهن مخاطب خود روشن می کنند.
آیا می خواهی تو نیز از این ویژگی برخوردار باشی؟
یک مدیر موفق مخاطب خود را می شناسد
شناختن مخاطبین برای ارتباط موفق، چیزی نیست که یک مدیر از عهده آن برنیاید. وقتی یک مدیر موفق در ارتباط با فردی قرار می گیرد، توسط ذهن مدیر سریع آنالیز می شود. این مدیر هوشمند متوجه می شود که مخاطب به چه چیزی نیاز دارد و دوست دارد دقیقا چه چیزی را بشنود. او با شناخت این زمینه، پیام خود را آنالیز می کند، آن را بهینه می کند و با بهترین شیوه این پیام را به مخاطب خود منتقل می کند.
این جاست که گفته می شود، صحبت های یک مدیر موفق الهام بخش دیگران است چرا که این مدیر، مخاطب و نیازهایش را شناخته و با روشی هوشمندانه نیازش را به او منتقل می کند.
یک مدیر موفق در بکارگیری زبان بدن عالی عمل می کند
یک مدیر موفق که ارتباطی قوی دارد، به طور لحظه ای عکس العمل های مخاطب خود را نسبت به پیام هایش می سنجد. شاید مخاطب متوجه این امر نباشد اما مدیر به خوبی می داند که این پیام ها که از طریق بدن مخاطب ارائه می شود، کاملا غیر ارادی هستند.
این افراد از زبان بدن استفاده می کنند تا مخاطب را بهتر بشناسند، و پیام خود را مطابق با شناختی که پیدا کرده اند از طریق زبان، و بدن خود منتقل کنند.
صداقت در رفتار مدیران صادق موج می زند
یک مدیر موفق به خوبی می داند که با دروغ و فریب نمی تواند به هدف هایش برسد! از این رو، در رفتار و گفتار در مقابل مخاطب و هر کسی صداقت را دخیل می کند. اگر در جایی از صحبت ها، این مدیر نتواند اطلاعاتی را ارائه کند، محترمانه دلیل این کار را بیان می کند و سعی می کند با کمک های جانبی، نهایت تلاش خود را برای کمک به مخاطب ارائه کند. صداقت اصلی است که شما را فوق العاده جلوه می دهد حتی اگر به مذاق مخاطب خوش نیاید.
اقتدار در صحبت و رفتار ویژگی مدیران موفق است
یک مدیر موفق می داند که باید اقتدار خود را در هر بخش از ارتباطات حفظ کند. او از مبهم بودن جلو گیری می کند و تلاش دارد با نهایت صداقت و آرامش، گفتگو را پیش ببرد. این افراد می دانند که مبهم حرف زدن کاری را پیش نمی برد بنابراین با اقتدار کامل به طور مستقیم در مورد موضوعات صحبت می کنند و شفاف سازی می کنند و نظریه ارائه می دهند و در نهایت تصمیم گیری می کنند.
یک مدیر موفق در یک گروه تک تک افراد را مخاطب قرار می دهد!
رهبران موفق معمولا انقدرها وقت ندارند که بخواهند به صورت انفرادی صحبت کنند. بلکه این افراد در جمع های بزرگ و در گردهمایی ها و میزگردهایی شرکت می کنند که مخاطبین بالایی دارد. اما هوشمندانه رفتار کردن این مدیران موجب می شود که او از عبارت ها و محتوایی استفاده کند که گویی هر فرد حاضر در همایش و میزگرد، خود را مخاطب صحبت مدیر می داند.
این روش از ارتباطات موفق به اثرگذاری بیشتر می انجامد.
یک مدیر موفق گوش دارد و از آن استفاده می کند
یک موضوع مهم در مورد ارتباطات موفق مدیران و هر کس دیگری این است که فرد باید بداند که صحبت کردن و ارتباطات یک جاده دو طرفه است. یک مدیر و رهبر خاص و فوق العاده می داند که گاهی چیزهایی که می شنود مهم تر از چیزهایی است که می گوید! بنابراین با دقت تمام حرف ها را گوش می کند و می شنود و در نهایت بر اساس دریافت های خود پاسخ مفید به مخاطب ارائه می کند.
رهبران موفق از بیان اشتباه خود واهمه ندارند
اگر به رفتار و منش یک مدیر تاثیر گذار دقت کرده باشید، متوجه می شوید که از گفتن جملاتی مثل ” من متاسفم ” ، ” من اشتباه کردم ” و نظیر این هیچ ابایی ندارند.
در حقیقت راز موفقیت مدیران این است که آن ها حتی در جایی که می توانند از زیر بار مسئولیت فرار کنند و اشتباهات خود را لاپوشانی کنند، مردانه می ایستند و از اشتباه خود می گویند. حتی این افراد فرصت را هدر نمی دهند تا کسی اشتباه را کشف کند! بلکه خودشان با بیان اشتباه و راهکار حل آن پیش قدم می شوند. معمولا مدیران ساده که مدعی اند این کار را روشی در جهت تخریب خود می دانند اما یک مدیر موفق خوب می داند که این روش پله ترقی اوست.
اهمیت مخاطب و درک پیام مدیر، از ویژگی های یک مدیر موفق است
وقتی که یک مدیر، صحبت های مخاطب خود را گوش کرد و شنید، و راهکار خود را ارائه کرد، در انتظار فید بک مخاطب می ماند. این مدیر تا اطمینان حاصل نکند که مخاطب به طور کامل پیامش را دریافت کرده و آن را درک کرده و راه حلش را متوجه شده، دست از صحبت بر نمی دارد. بر خلاف رفتار برخی مدیران که پاسخ های یک یا دو کلمه ای را کلاس برای خود می انگارند، یک مدیر موفق به عمق ماجرا می رود و تا صحبت خود را به طور کامل به مخاطب نچشاند دست از مذاکره بر نمی دارد.
حتی اگر مخاطب متوجه صحبت های او نشود، بارها و بارها آن را تکرار می کند، تا مخاطبش با دست پر، و با پاسخی کاربردی از نزد او برود.
فعال بودن راز موفقیت مدیران خاص است
یک مدیر موفق از رفتارهای انسان های عادی به دور است! او وقت خود را صرف کارهای بیهوده و بازی کردن نمی کند! زمانی که باید به مسائل مهم رسیدگی کند در شبکه های اجتماعی چرخ نمی زند تا اخبار بد را به مردم منتقل کند! او برای وقت خود برنامه ریزی دارد و سعی می کند با فعالیت های مفید و مثمر ثمر، اثرگذاری اش را روز به روز بر خود، مخاطبین و همکاران افزایش دهد.
اگر شما نیز دوست دارید که یک مدیر موفق باشید باید شگردهای ارتباطی یک مدیر موفق را بشناسید که ما در این مطلب به ۹ عنوان مهم آن پرداختیم. نظر خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.
http://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.png00ادمینhttp://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.pngادمین2019-03-04 06:37:232019-03-04 06:37:23۹ شگرد ارتباطی مشهور که فقط مدیران خاص به آن توجه دارند
آیا واقعا گوشی قدرتمندی چون پیکسل فاقد چراغ نوتیفیکیشن است؟ ما به شما راهنمایی خواهیم کرد که چگونه چراغ نوتیفیکیشن را در پیکسل و پیکسل 2 فعال کنید.
گوشیهای گوگل پیکسل تقریبا هرآنچه را که طرفداران اندروید خواهان آن هستند، دارند.
این گوشیها از اولین بیلدهای اندروید و امکانات جدید گوگلاسیستنت، دوربین و قدرت پردازش فوقالعاده برخوردارند.
پیکسل با وجود همین یک دوربین قوی با گوشیهای سه، چهار و حتی پنج دوربینه مقابله میکند.
اما اکثر صاحبان پیکسل فکر میکنند این گوشی فاقد چراغ نوتیفیکیشن است. این تصور چندان هم درست نیست.
چگونه چراغ نوتیفیکیشن را در پیکسل و پیکسل 2 فعال کنیم؟
دو نسل از سه نسل گوشیهای پیکسل، از مدلهای اورجینال سال 2016 تا پیکسل 2 در سال 2017، دارای چراغ چشمکزن نوتیفیکیشن هستند.
با پیکسل و پیکسلXL که چراغ نوتیفیکیشن آنها در سمت چپ و بالای اسپیکر قرار دارد شروع میکنیم.
چراغ به طور پیشفرض غیرفعال است اما از قسمت Notifications در تنظیمات قابل تغییر است.
روی آیکون تنظیمات در بالای صفحه بزنید، “Pulse notification light” را روشن کنید.
به همین سادگی چراغ نوتیفیکیشن پیکسل XL و پیکسل 2016 فعال شد.
در پیکسل 2 و پیکسل ایکسال 2 چراغ نوتیفیکیشن در بالاترین قسمت سمت راست قرار دارد.
در این گوشیها هم چراغ به طور پیشفرض غیرفعال است. اما از تنظیمات، Apps & notifications و سپس Notifications قابل روشن کردن است.
اما در پیکسل 3 و پیکسل ایکسال 3 متأسفانه چراغ نوتیفیکیشن وجود ندارد.
تصمیم گوگل برای حذف چراغ نوتیفیکیشن از پیکسل 3 کاربران را گیج کرده است.
به طوریکه یکی از کاربران پیکسل 3 سال پیش در فروم پیکسل نوشته است:
“من میدانم که گوگل یک شرکت خلاق و نوآور است و دوست دارد ویژگیهای جدیدی را به کاربران ارایه دهد که آنها را از رقبا متمایز میکند. همچنین میدانم که گوگل آنقدر باهوش است که بداند یک چراغ نوتیفیکیشن روی نمایشگر در مکانهای تاریک چقدر کاربردیست. از آنجایی که یک نقطه کوچک رنگی به راحتی میتوانست در طراحی پیکسل 3 وجود داشته باشد (مانند پیکسل 2) و عملکرد کاربر را ارتقا بخشد، چرا آن را حذف کردهاید؟”
سوال خوبیست!
حداقل کاربران دو نسل از گوشیهای پیکسل، قادر به فعال کردن این قابلیت خواهند بود.
تصویر زیر مکان چراغ نوتیفیکیشن را در گوشیهای اورجینال پیکسل نشان میدهد.
http://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.png00ادمینhttp://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.pngادمین2019-03-04 06:30:302019-03-04 06:30:30چگونه چراغ نوتیفیکیشن را در پیکسل و پیکسل 2 فعال کنیم؟
بازار تجریش قلب اقتصادی تجریش بوده و بهدلیل تنوع کالاها و مجاورت با امامزاده صالح، گردشگران بسیاری از این بازار بازدید میکنند.
http://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.png00ادمینhttp://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.pngادمین2019-03-04 06:30:002019-03-04 06:30:00بازار تجریش؛ متنوع ترین بازار در قلب تجریش
شرکت چینی Shenzhen Xunlong، قیمت و مشخصات کامپیوتر تک برد Orange Pi 3، رقیب رزبری پای ۳ را مشخص شد.
http://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.png00ادمینhttp://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.pngادمین2019-03-04 06:10:002019-03-04 06:10:00کامپیوتر تک برد Orange Pi 3 از رقیب خود رزبری پای 3 پیشی میگیرد
امنیت اینستاگرام چیزی نیست که اهمیت آن بر تو و من پوشیده باشد. در حالی که چند سال قبل شبکه پر ترافیک از نظر ایرانی ها، فیس بوک بود، اما حالا اینستاگرام پر رفت و آمد ترین شبکه از نظر ایرانی هاست. پس الزامی است که امنیت اینستاگرام و حفظ حریم خصوصی در آن را مد نظر داشته باشیم.
در این مطلب به معرفی ۱۶ راهکار پیرامون امنیت و حریم خصوصی اینستاگرام می پردازیم.
فعال سازی تایید هویت ۲ مرحله ای برای افزایش امنیت اینستاگرام
یکی از ساده ترین و مهم ترین روش ها برای افزایش امنیت اینستاگرام استفاده از تایید هویت ۲ مرحله ای در این شبکه است. بدین ترتیب که اگر شما برای اتصال به این شبکه و ایجاد اکانت اینستاگرام از حساب فیس بوک یا ایمیل استفاده کرده اید این تایید هویت ۲ مرحله ای می تواند برایتان مفید باشد. کارابرانی که قصد دارند خاصیت تایید هویت ۲ مرحله ای را تجربه کنند لازم است که شماره موبایل خود را به این شبکه بیفزایند. برای استفاده از این قابلیت و انجام تنظیمات لازم برای فعال کردن تایید هویت ۲ مرحله ای در اینستاگرام روی همین لینک کلیک کنید.
مسیر ساده برای فعال سازی این قابلیت:
Instagram –> Profile –> Menu –>
Settings –> Privacy and Security –>
Two-Factor Authentication –>
Get Started –> Text Message
or Authentication App
استفاده از ریکاوری کد اینستاگرام برای افزایش امنیت
برای این که از تایید هویت دو مرحله ای استفاده کنید لازم است که شماره موبایل خود را به سیستم معرفی کنید یا از اپلیکیشن اختصاصی در این باره استفاده کنید. اما اگر شما بعد از مدتی شماره موبایل خود را تغییر دادید، یا تغییرات اینچنینی برایتان رخ داد می خواهید چه کنید؟ در چنین شرایطی استفاده از ریکاوری کد اینستاگرام بهترین گزینه است. این کد یکتاست و شما با دریافت آن باید آن را در یک نرم افزار مدیریت پسورد آن را نگهدارید چرا که ممکن است در ذهنتان آن را فراموش کنید.
برای فعال کردن این قابلیت به مسیر ارائه شده در ادامه این آموزش بروید:
Instagram –> Profile –> Menu –>
Settings –> Privacy and Security –>
Two-Factor Authentication –>
Recovery Codes
بدین معنی که برای دریافت کد ریکاوری اینستاگرام به پروفایل خود بروید و به قسمت منو ها و تنظیمات بروید ( آیفونی ها روی آیکون چرخ دنده و اندرویدی ها روی سه نقطه آپشن در سمت راست و بالای پروفایل مراجعه کنند ) و بعد از این که وارد تنظیمات شدید Two-Factor Authentication را از بخش امنیت و حریم خصوصی انتخاب کنید و در نهایت Recovery Codes را بزنید.
در این حالت کدی برای شما ارائه می شود که می توانید از آن اسکرین شات بگیرید و نگه دارید یا این که در نرم افزار مدیریت پسوردی به نام LastPass آن را ذخیره کنید یا نهایتا آن را روی یک تکه کاغذ بنویسید و یک نسخه از آن را در کیف پول خود نگهدارید.
اگر شما یک دسته ۵ تایی کد مثل بالا دریافت کنید و یکی دوتا از آن ها را مورد استفاده قرار دهید اما به هر دلیلی تردیدی در لو رفتن این کد ها داشته باشید، می توانید مجددا کد های جدیدی را دریافت کنید حتی اگر برخی از این کد ها را قبلا استفاده نکرده اید.
استفاده از نرم افزارهای مدیریت پسورد برای اینستاگرام
علاوه بر OTP، نرم افزار تایید هویت دو مرحله ای، و ریکاوری کد، چیزی که موجب می شود اطلاعات شما به بیرون درز کند، و اکانت تان به دست نا اهلان بیفتد، چیزی نیست جز پسورد شما! با توجه به این که سال هاست صحبت از رمز های قوی است باز هم بسیاری از افراد از پسورد های دم دستی استفاده می کنند و بدین ترتیب امنیت اینستاگرام خود را خدشه دار می کنند.
علاوه بر این که شما می توانید رمز عبور را در ذهن خود حفظ کنید استفاده از یک نرم افزار مدیریت پسورد به شما کمک های زیادی می کند از جمله:
این نرم افزار میزان قوی بودن پسورد را کنترل می کند
به شما راهنمایی می دهد تا با امکانات مفید رمز قوی بسازید
به نگهداری رمز هایی که سخت حفظ می شوند کمک می کند
یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پسورد در اندروید و آیفون نرم افزار LastPass است. برای دانلود این اپلیکیشن روی لینک های زیر کلیک کنید
خوشبختانه این نرم افزارها برای هر دو پلتفرم رایگان است.
قابلیت Geotagging را خاموش کنید
برخی از نرم افزارهای دوربین دارای ویژگی هستند که به شما اجازه می دهند، مکان گرفتن عکس ها را نمایش دهند. این قابلیت در اینستاگرام برای به خاطر آوردن محل گرفتن عکس هاست. هر چند این کار می تواند در تجدید خاطرات دوستانه اهمیت داشته باشد اما این کار موجب می شود که افراد ناشناس به حریم خصوصی شما وارد شوند و از شما اطلاعات مکانی دریافت کنند و در صورت خاص سو استفاده کنند.
طبیعی است که برای حفظ حریم خصوصی خود، قبل از این که Share را بزنید، به تگ گذاری جغرافیایی خود دقت کنید و آن را حذف کنید.
اگر می خواهید اینستاگرام مکان شما را نخواند و از آن اطلاعی کسب نکند کافی است که به تناسب نوع گوشی خود، یکی از دو مسیر زیر را دنبال کنید
Android: Android Settings –>
Security & location –>
Location –> See all –>
App Name –> Permissions –>
Location
iPhone: iOS Settings –> App Name –>
Location –> Never
با این تنظیمات هر عکسی که ارسال می کنید بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی روی اینترنت و اینستاگرام نشر می شوند.
برای عکس هایی که در آن تگ می شوید ابتدا تاییدیه بگذارید
حضور ما در اینستاگرام فراتر از چیزی است که شما یک سری عکس بگیرید و روی صفحه خود آپلود کنید. در این شبکه تصویری وقتی که کسی از شما عکسی داشته باشد که به شما مرتبط باشد و شما را در آن تگ کند نیز روی صفحه شما نمایش داده می شود. هر چند این آیتم ممکن است برای بسیاری از افراد ناراحت کننده باشد اما خوشبختانه اینستاگرام امکانی فراهم کرده که کاربران قبل از این که تصاویر تگ شده را روی صفحه نمایش دهند آن را تایید کنند.
دستورات زیر را روی گوشی خود اعمال کنید تا امکان انتشار اتوماتیک تصاویری که در آن تگ می شوید را بردارید
Instagram –> Profile –> Menu –>
Settings –> Privacy & Security –>
Photos and Videos of You –>
Add Automatically (Off)
سطر آخر گویای این است که برای جلوگیری از انتشار اتوماتیک لازم است که گزینه Add Automatically را خاموش کنید.
با این حساب شما در بخش مخصوص به عکس های تگ شده لیست تصاویر را مشاهده می کنید و می توانید به خواست خود برخی را تایید و برخی را به حالت انتظار بگذارید.
چراغ سبز نشانگر آنلاین بودن خود را خاموش کنید
چند روز پیش در مورد یکی از اپدیت های اینستاگرام مطلبی نوشتیم که انجام تنظیمات آن به شما کمک می کند که مخاطبین تان همان کسانی که قبلا با آن ها در بخش دایرکت مسیج چت کرده اید، از انلاین بودن شما مطلع نشوند. این امکان موجب می شود که حریم خصوصی شما بیشتر حفظ شود. برای انجام این تنظیمات می توانید به مسیر زیر بروید
Instagram –> Profile –> Menu –>
Settings –> Privacy & Security –>
Activity Status –> Show
Activity Status (Off)
این ویژگی نقش مهمی در میزان امنیت و حفظ حریم خصوصی تان در اینستاگرام دارد.
اگر این تنظیمات را در گوشی خود مشاهده نمی کنید لازم است که اینستاگرام خود را آپدیت کنید.
از انتشار پست ها و ویدیو های خود در استوری دیگران ممانعت کنید
برخی از آپدیت هایی که روی اینستاگرام ایجاد می شود به طور اتوماتیک برای کاربران فعال می شوند. بدین ترتیب شاید شما از برخی از این ویژگی ها مطلع نباشید و در این بی خبری اتفاقی که نباید بیفتد بیفتد!
یکی از این ویژگی ها امکان انتشار پست های دیگران روی استوری شما است. این موضوع برای شما نیز رخ می دهد. پس ممکن است افرادی باشند که بخواهند پست ها شما را روی استوری خود انتشار دهند.
اما می توانید این کار را منع کنید آن هم با یک تنظیم ساده روی تنظیمات حریم خصوصی خود در اینستاگرام.
Instagram –> Profile –> Menu –>
Settings –> Privacy & Security –>
Resharing to Stories –>
Allow Resharing to Stories (Off)
با انجام این تنظیمات دیگر کسی نمی تواند پست های شما را به عنوان استوری خود ارسال کند.
جلوگیری از ارسال استوری شما در دایرکت مسیج دیگران
کسانی که می توانند استوری شما را ببینند با کمک یک قابلیت جدید در اینستاگرام قادر خواهند بود تا استوری ها را در دایرکت مسیج دیگران ارسال کنند. برای استوری هایی که فکر می کنید حریم خصوصی تان در آن اهمیت دارد، بهترین کار این است که، جلوی این کار را بگیرید. برای انجام این کار تنظیمات را مطابق مسیر زیر اعمال کنید
Instagram –> Profile –> Menu –>
Settings –> Privacy & Security –>
Story Controls ->
Allow Sharing (Off)
در بخش تنظیمات شما به طور مجزا بخشی دارید به نام Story Controls که به شما کمک می کند کنترل کامل روی استوری خود داشته باشید. در این بخش امکان اشتراک گذاری استوری ها را برای شما فراهم کرده اند که با کشیدن اسلاید آن و خاموش کردن آن هیچ کس نمی تواند استوری تان را برای دیگران ارسال کند.
این ویژگی را حتما همین حالا روی اینستاگرام خود اعمال کنید
مشاهده آخرین فعالیت های خود در اینستاگرام
برخی از اوقات، کاربران متوجه این نیستند که اکانتشان لو رفته و پسورد آن به دست دیگری افتاده است. چرا که نفوذ کننده بدون این که اکانت را تعویض پسورد کند، تا کاربر مطلع شود، به فعالیت های خود روی اکانت ادامه می دهد.
اگر چیزهایی در اینستاگرام رخ می دهد که شما را مشکوک می کند به این که کسی غیر از خود شما از اکانت تان استفاده می کند می توانید به راحتی فعالیت های اخیر خود در این شبکه را مورد بررسی قرار دهید.
برای اطلاع از این عملکرد ها کافی است به مسیر زیر بروید:
Instagram –> Profile –> Menu –>
Settings –> Privacy & Security –>
Access Data
آنچه که در این بخش مشاهده می کنید انواع فعالیت ها واطلاعات است که به شما کمک می کند وضعیت اکانت خود را قبل از این که خودتان وارد آن شوید را چک کنید.
Search History خود را پاک کنید
برای حفظ حریم خصوصی قطعا کسی نباید متوجه شود که شما با اینستاگرام خود چه کلمات و عبارات و افرادی را جستجو کرده اید. اگر گوشی تان یا اکانت تان به دست کسی بیفتد به راحتی می تواند با یک اقدام کوچک از جستجو های شما مطلع شود. بنابراین عاقلانه است که پس از جستجوهای خاص اکانت خود را بررسی کنید و جستجوها را پاک کنید
برای پاک کردن سرچ هیستوری اینستاگرام می توانید به این لینک که حاوی اموزش کاملی در این باره است مراجعه کنید یا مسیر زیر را طی کنید
Instagram –> Profile –> Menu –>
Settings –> Privacy & Security –>
Search History –>
Clear Search History
بدین ترتیب کسی هرگز نمی تواند سابقه جستجوی شما را ببیند و از آن چه در ذهنتان می گذرد مطلع شود.
سیستم نظر دهی روی پست ها را کنترل کنید
یکی از قابلیت هایی که در اینستاگرام وجود دارد این است که به شما این اجازه را می دهد که روی پست های دیگران به طریق مختلف نظر ارسال کنید.
اما این نظر دهی ها همیشه هم جالب نیست. اولین اپدیتی که در اینستاگرام برای کنترل کامنت ها صورت گرفت، برای حذف اتوماتیک کامنت هایی بود که حاوی عبارت ها و کلمات خاصی بود.
برای ورود به بخش کنترل کامنت ها در اینستاگرام به مسیر زیر بروید:
به اسکرین شات زیر که مربوط به بخش کنترل کامنت ها در اینستاگرام است توجه کنید:
همانطور که مشاهده می کنید می توانید مشخص کنید که چه کسانی روی اکانت شما نظر دهند. ۴ حالتی که ارائه شده به شما کمک می کند مشخص کنید که فالوورها، فالووینگ ها و هر کسی روی پست ها نظردهی کنند.
ممانعت از دسترسی اپلکیشن ها به اطلاعات اکانت اینستاگرام
اگر شما از اپلیکیشن های خاصی استفاده می کنید تا مثلا متوجه شوید چه کسانی شما را آنفالو می کنند یا این که هدف تان این است که با نصب این نرم افزارها بفهمید که چه کسی پست های شما را به اشتراک می گذارد، دقیقا در حال انجام یک کار خطرناک هستید چرا که به این نرم افزارها و ارائه کننده های آن ها این فرصت را می دهید تا دسترسی به اطلاعات تان داشته باشند.
این دسترسی به این ارائه دهندگان قدرت این را می دهد که مدیریت اکانت شما را بر عهده بگیرند! لایک کنند، کامنت دهند و هر کاری کنند بدون این که حتی شما اطلاع داشته باشید.
https://www.instagram.com/accounts/manage_access
حتی اگر شما استفاده از این نرم افزارها را متوقف کنید، باز هم می توانند به اکانت شما دسترسی داشته باشند مگر این که یک سری تنظیمات خاص بر پایه برخی اپلیکیشن ها انجام دهید.
برای مثال نرم افزاری به نام authorized به شما کمک می کند که دسترسی این افراد ( اپ ها ) را از اکانت خود خارج کنید.
عملیات ممانعت دسترسی کاربران به حساب اینستاگرام شما، از طریق اپلیکیشن اینستاگرام شدنی نیست.
بدین ترتیب می توانید این دسترسی را از این اپلیکیشن ها بگیرید.
محتویات خاص را از اکانت خود حذف کنید
گاهی از اوقات شما برخی از اطلاعات خود، نظیر فیس بوک، شماره موبایل و غیره را به اینستاگرام معرفی می کنید. البته هدفی از این کار، جز ارتباط با افراد ندارید اما گاهی به موارد جانبی توجه ندارید. آیا می دانید که هر کس شماره شما را در لیست مخاطبین خود داشته باشد و یا عضو فرند های فیس بوک باشد به راحتی می تواند اکانت اینستاگرام شما را پیدا کند؟
پس بهتر است که این اطلاعات را از اکانت خود پاک کنید. برای پاک کردن شماره موبایل خود از اینستاگرام گام های زیر را طی کنید:
بدین صورت می توانید جلوی کاوش دیگران و یافتن اکانت خود را بگیرید.
اکانت خود را Private کنید
یکی از بهترین راه های حفظ حریم خصوصی و امنیت در شبکه اینستاگرام این است که اکانت خود را از حالت public خارج کنید و آن را پرایوت کنید. بدین صورت هیچ کسی بدون اجازه شما قادر نخواهد بود اطلاعات شما را ببیند.
هر چند پرایوت کردن می تواند جلوی برخی از دسترسی ها را بگیرد و امنیت را تامین کند اما این کار برای بیزینس هایی که به دنبال افزایش هشیاری برند، و برند سازی و بازاریابی هستند کار جالبی نیست.
برای این که اکانت خود را پرایوت کنید، به مسیر زیر بروید:
بدین ترتیب می توانید اکانت خود را به امن ترین حالت ممکن ببرید.
اکانت خود را موقتا غیر فعال کنید
یکی از کارهایی که کمک می کند اطلاعات شما روی اینستاگرام نباشد، این است که اکانت خود را غیرفعال کنید. با این کار، اکانت شما از اینستاگرام حذف می شود و تا زمانی که خودتان دستور نداده اید به اینستاگرام بر نمی گردد. این کار کمک می کند که نیازی نباشد تا بخواهید اکانت خود را پاک کنید یا اطلاعات خود را دست کاری کنید.
مسیر غیرفعال سازی اکانت اینستاگرام را در زیر می بینید
https://www.instagram.com/accounts/edit
برای غیر فعال سازی اکانت خود از طریق مرورگر می توانید روی لینک بالا حساب کنید اما برای انجام این کار از طریق اپلیکیشن، وارد نرم افزار اینستاگرام شوید و به بخش تنظیمات بروید و Temporarily disable my account را از پایین بخش تنظیمات کلیک کنید.
وقتی که اکانت خود را غیرفعال می کنید درست مثل این است که اکانت خود را دیلیت کرده اید چرا که در نتایج جستجو هرگز صفحه شما نمایش داده نخواهد شد.
کمی هوشیار باشید و عاقلانه رفتار کنید
حضور در شبکه های اجتماعی نیاز به هوشمندی بالایی دارد. برای مثال باید بتوانید نیت برخی از کاربران را تشخیص دهید. برای مثال اگر متوجه می شوید که فردی در حال اذیت و آزار شما است، با بلاک کردن او می توانید امکان چک کردن خود را از او بگیرید. وقتی که فردی در اینستاگرام بلاک می شود، به اکانت شما دسترسی نخواهد داشت.
همچنین برای فالو کردن باید هدف خاصی داشته باشید و بهتر است که گروه دوستان و آشنایان خود را فالو کنید.
در جایی که احساس می کنید نیاز به آنفالو کردن دارید، هرگز از این کار خجالت نکشید.
گاهی اوقات در لیست فالورهایتان افرادی هستند که شما اصلا آن ها را نمی شناسید! بهتر است که در مورد آن ها دقت بیشتری داشته باشید.
متاسفانه فریب و فریبکاری در این شبکه نیز رونق دارد. بنابراین از هر پیشنهاد شیرین فریفته نشوید و هر دعوتی را نپذیرید و هر دایرکتی را پاسخ ندهید!
نظر خود را در رابطه با این آموزش با ما در میان بگذارید.
http://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.png00ادمینhttp://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.pngادمین2019-03-04 05:56:292019-03-04 05:56:29امنیت اینستاگرام را با این ۱۶ روش ساده تامین کنید
شرکت OneWeb با پرتاب ۶ ماهواره بهطور رسمی آزمایش پروژهی اینترنت ماهوارهای با پوشش جهانی را آغاز کرد.
http://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.png00ادمینhttp://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.pngادمین2019-03-04 05:40:002019-03-04 05:40:00وان وب نخستین ماهوارههایش را با هدف برقراری اینترنت جهانی ماهوارهای پرتاب کرد
شیائومی از یک روتر شبکه به نام MiWiFi Mesh رونمایی نمود. این روتر با همکاری شرکت کوالکام ساخته شده است. کار کردن با آن بسیار ساده بوده و با استفاده از اپلیکیشن موبایلی همراه آن، کاربر قادر است به آسانی نسبت به پیکربندی دستگاه اقدام نماید.
این روتر مجهز به چهار آمپلیفایر است. دو عدد برای فرکانس 2.4 گیگاهرتز و دو عدد از آنها مربوط به فرکانس 5 گیگاهرتز است. شما همچنین میتوانید از هر یک برای اتصال به دو روتر و ایجاد یک شبکه پایه با سرعت بسیار بالا تا 2567 مگابایت بر ثانیه استفاده نمایید. به علاوه در مواقعی که ارتباط وایرلس در دسترس نباشد، این روتر از شبکههای پاورلاین نیز پشتیبانی میکند.
هر روتر بر روی بورد خود دارای سه پورت اترنت گیگابایت است. انجام تنظیمات راهاندازی اولیه بسیار ساده بوده و کافیست روتر را به تاپباکس ارایه دهنده اینترنت خود متصل نمایید. بدین منظور هر پورتی را مورد استفاده قرار دهید فرق نخواهد داشت و ارتباط برقرار میشود و از دو پورت دیگر میتوانید به عنوان پورتهای LAN استفاده کنید. روتر شبکه MiWiFi Mesh شیائومی در حال گذراندن مراحل نهایی آزمایش پیش از عرضه به مشتریان است و به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.
http://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.png00ادمینhttp://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.pngادمین2019-03-04 05:30:132019-03-04 05:30:13شیائومی از روتر شبکه MiWiFi Mesh با قابلیت اتصال وایفای و شبکه پاورلاین رونمایی کرد
دانشمندان برای اجتناب از اثرات زیانبار آفتکشها، روش کشت گیاهان همراه را برای کنترل آفات پیشنهاد میکنند.
http://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.png00ادمینhttp://www.netwebco.ir/wp-content/uploads/2015/09/logo.pngادمین2019-03-04 05:10:002019-03-04 05:10:00استفاده از گل همیشهبهار برای مبارزه با آفت مخرب گوجه فرنگی