فناوری زوم بدون‌اتلاف اوپو احتمالا در کانون توجهات رویداد MWC 2019 قرار خواهد گرفت

براساس پیش‌بینی‌ها، طراحی تاشو و فناوری 5G در کانون توجهات رویداد MWC 2019 قرار می‌گیرند. این مراسم طی چند روز آینده در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد. در حالی‌که یقینا صنعت موبایل برای احیا مجدد بازار جهانی به 2 مقوله فوق امید بسته است؛ اما هیچ‌یک از این فناوری‌ها از بلوغ یا سطح دسترس‌پذیری بالایی برخوردار نیستند. صرف‌نظر از عقیده شخصی شما، اوپو احتمالا قصد دارد از مشخصه‌ای با کارآیی کاملا آشکار در جهان واقعی و پتانسیل بالا برای متحول نمودن صنعت گیمینگ رونمایی کند. با وجود این فناوری احتمالا کلیه موارد پیش‌تر مطرح شده را به‌دست فراموشی خواهید سپرد.

در کشورهای غربی، کمپانی اوپو از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار نیست؛ اما علی‌رغم این موضوع تولیدکننده چینی عنوان پنجمین فروشنده بزرگ اسمارت‌فون در جهان طی سال 2018 را از آن خود کرد. ماه گذشته این کمپانی از ایده نوآورانه زوم 10 برابری بدون‌اتلاف خود رونمایی کرد. اما اکنون مدت‌هاست می‌دانیم که کنگره جهانی موبایل امسال قرار است به نمایش مسحورکننده‌تری تبدیل شود؛ موضوعی که رویداد MWC را به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعتی در سراسر جهان مطرح خواهد کرد.

روز 19 فوریه برایان شن؛ معاون ارشد کمپانی اوپو با انتشار توییتی اعلام کرد: “پیشگامی دوباره! اکنون فناوری زوم 10 برابری بدون‌اتلاف ما عملیاتی شده است.”

حساب توییتری اوپو طی چند روز گذشته بارها برگزاری یک رویداد نوآورانه هیجان‌انگیز در روز 23 فوریه را به فالوورهای خود یادآوری نموده است. این کمپانی با اشتراک‌گذاری نخستین ویدیو از مشخصه زوم 10 برابری بدون‌اتلاف عملا رونمایی کرد و تا حدود زیادی در کانون توجهات قرار گرفت. محتوای این کلیپ 21 ثانیه‌ای، برایان شن؛ معاون ارشد کمپانی را در حالی نشان می‌دهد که وی بر روی تصویر کلیسای Sagrada Familia؛ نماد شهر بارسلونا به آرامی زوم کرده و نهایتا از فاصله دوردست، تصویر تمام‌قد واضح و شفافی را به ثبت می‌رساند.

بایستی اذعان کرد که اکنون بیش از هر زمان دیگری آماده مشاهده فناوری جدید اوپو هستیم و برای انجام این‌کار لازم نیست در نمایشگاه تجاری MWC 2019 حضور داشته باشیم؛ چرا که کمپانی تصمیم گرفته تا رویداد نوآورانه روز شنبه خود را به‌صورت زنده پخش نماید. این برنامه از ساعت 2 بعدازظهر به وقت محلی آغاز می‌شود (ساعت 8 صبح به وقت ساحل شرقی ایالات‌متحده و 5 صبح به وقت استاندارد حوزه اقیانوس آرام).

بایستی خاطرنشان کرد که بر اساس ادعای اوپو این فناوری فوق‌العاده شگفت‌انگیز آماده تولید انبوه است. بنابراین اواخر هفته جاری احتمالا شاهد رونمایی واقعی از یک گوشی تجاری با دوربین پشتی سه‌گانه در شهر بارسلونا خواهیم بود. این ماژول از یک لنز با زاویه‌دید فوق‌عریض، یک سنسور با وضوح بسیاربالا و یک لنز تله‌فوتو جهت دستیابی به زوم 10 برابری بدون‌اتلاف تشکیل خواهد شد. بر اساس شنیده‌ها بعید به‌نظر می‌رسد که این دستگاه اسرارآمیز در ایالات‌متحده عرضه شود. با این‌حال گوشی وان‌پلاس 7 با چند ماه تاخیر می‌تواند از این فناوری بهره‌مند شود؛ چرا که تاریخچه تعاملات این 2 برند از اشتراک‌گذاری الگوهای طراحی و ویژگی‌های چشمگیر آن‌ها حکایت دارد.

نوشته فناوری زوم بدون‌اتلاف اوپو احتمالا در کانون توجهات رویداد MWC 2019 قرار خواهد گرفت اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

افشای نتایج عملکرد کارت GTX 1660 Ti در بنچمارک‌ها؛ تا ۲۵ درصد بهتر از GTX 1060

افشای نتایج عملکرد کارت GTX 1660 Ti در بنچمارک‌ها؛ تا ۲۵ درصد بهتر از GTX 1060

نتایج عملکرد کارت گرافیک Geforce GTX 1660 Ti که قرار است شکاف قیمت میان GTX 1060 و RTX 2060 را با عملکردی مطلوب پر کند، در برخی بنچمارک‌ها افشا و منتشر شده است.

نسل جدید مینی باس های بنز؛ راحت‌تر از همیشه

مرسدس بنز یکی از سردمداران خودروسازی مدرن است و این موضوع به‌تنهایی در طرح‌هایی که سالیانه برای عموم ارزه می‌کند پیداست. این شرکت بااعتباری نزدیک به یک قرن ثابت کرده است که می‌تواند بازار خرید و فروش خودرو را به هر سویی که می‌خواهد بچرخاند. دقیقاً هم به همین دلیل است که بنز هرساله در کلاس‌های مختلف خودرو تولید کرده و از مدل‌های اسپرت تا لوکس و حتی اتوبوس را نیز پوشش می‌دهد. خودروهای سنگین مرسدس با هماهنگی بخش مختص به همین امر ساخته می‌شوند و این شاخه به‌تازگی از مینی باس‌های جدید بنز یعنی اسپرینتر پرده برداشته است. خرید مینی‌بوس بنز از همان ابتدا نیز گزینه اول ایرانی‌ها بوده است و اسپرینتر نیز از این قاعده مستثنا نیست.

خرید و فروش مینی بوس بنز قرار است در 4 سری و مدل‌های گوناگون انجام شود و این موضوع یعنی عرضه آن‌ها در طول چند سال صورت می‌پذیرد. این اتفاق به بنز کمک می‌کند تا مدل و سری‌های ابتدایی را امتحان کرده و در سری‌های جدید بهبود ببخشد. برای شروع لازم است بدانید، مینی باس جدید بنز درست به‌مانند قبل در 4 کلاس سیتی، ترنسفر، چندمنظوره و موبیلی انجام می‌شود. همچنین سری اسپرینتر ترول برای توریست‌هاست و به‌این‌ترتیب با 4 کلاس اصلی به استقبال مینی بوس جدید بنز می‌رویم.

در ابتدا لازم است بدانید که مدل سیتی بزرگ‌ترین مدل اسپرینتر خواهد بود و برای حمل‌ونقل مسافرین داخل شهر می‌باشد. این خودرو در فواصل کوتاه بین‌شهری توانایی جابه‌جایی حداقل 38 و حداکثر 40 مسافر را دارد و یکی از خاص‌ترین طراحی‌های ممکن را دارد. اشتباهی که اکثر تولیدکنندگان ون و مینی‌بوس انجام می‌دهند در این مدل تکرار نشده است و بافاصله کوتاه از میان درب ورودی تا سطح زمین، ورود/خروج مسافران ب راحتی صورت می‌پذیرد. ارتفاع سقف این سری نیز درست به‌اندازه یک فرد معمولی است و کمتر کسی مجبور می‌شود برای جابه‌جایی در این سری گردن خود را خم کند.

سیستم تهویه پیشرفته به‌اضافه تکنولوژی MBUX یکی دیگر از مواردی هستند که ارزش خرید مینی‌بوس جدید بنز را بالا می‌برند. این سیستم با تعبیه شدن کامل در همه بخش‌های خودرو سبب می‌شود تا 90 درصد فعالیت‌های راننده از طریق تاچ‌پد رو به رویش قابل انجام باشند. این صفحه شامل صفحه‌کلید امنیتی برای ورود/ خروج صاحب اتومبیل، روشن و خاموش کردن، کنترل سیستم تهویه و درب‌ها به‌اضافه فیچرهای اضافی نظیر تنظیم نور داخلی و صدای مینی‌بوس است. هر مسافر هم می‌تواند به‌تنهایی سیستم تهویه مربوط به خود را کنترل کند. همچنین در مدل‌های ترنسفر و موبیلی، خرید و فروش مینی باس جدید بنز بسیار مهم‌تر خواهد بود؛ چون عملاً با 2 سایز مختلف وارد بازار می‌شود.

در سری موبیلیتی و ترنسفر طول این مینی باس 5.9 و 7.7 متر خواهد و این افزایش طول برای مسافران با محدودیت‌های فیزیکی طراحی‌شده است. مینی بوس جدید بنز یعنی اسپرینتر به دو مسافر با ویلچر امکان حرکت روان داخل شهری می‌دهد. این موضوع هم فقط به فضای داخلی اتومبیل منتهی نمی‌شود و ویلچرها با دو بازوی قدرتمند مکانیکی بلند شده و افراد ناتوان و کم‌توان را به‌راحتی حمل می‌کنند. این سیستم در درب عقب این مینی بأس تعبیه‌شده است و فضای مربوط به خودش را دارد و به‌هیچ‌وجه فضای اضافه اشغال نمی‌کند.

خرید و فروش مینی باس های جدید بنز به‌صورت رسمی از پایان سال 2019 آغاز می‌شوند و می‌توانیم شاهد حضور سری 23، 35 و موبیلیتی و سیتی باشیم. این مدل‌ها فعلاً فاز آزمون‌وخطا را طی می‌کنند و پس از مدتی می‌توانیم منتظر مدل‌های پیشرفته‌تر این مینی باس‌ها باشیم. بنز دقیقاً برعکس سایر تولیدکنندگان، کیفیت را ارجح‌تر از کمیت می‌داند به‌جای اضافه کردن یک شماره در مقابل اتومبیل‌هایش با یک مدل کار خود را شروع می‌کند. پس از گذشتی این یک مدل به چند شاخه تقسیم می‌شود و از زیر سایه مدل اصلی بیرون می‌آید و این موضوع اتفاقی مهم است. شاید دلیل این‌که بنزها بیشتر از سایرین استفاده و کمتر اسقاط می‌شوند، همین باشد.

منبع : ویرلن

نوشته نسل جدید مینی باس های بنز؛ راحت‌تر از همیشه اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

نقشه اینستاگرام و فیس‌بوک برای بدست ‌آوردن اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران لو رفت!

قابلیت‌های خرید و فروش در اینستاگرام هر روز در حالا گسترش و رشد بیشتری است. مارک ‌زاکربرگ نیز اعلام نمود که فراهم‌آوردن امکانات بیشتر به منظور بازاریابی محصولات و خدمات در اینستاگرام، طی سال 2019 به اولویت اصلی آنها تبدیل شده است.

اینستاگرام

با این حال شرکت برای کاهش حساسیت‌ها در برابر چنین برنامه‌های عظیم مالی‌ـ‌تبلیغاتی و برطرف شدن نگرانی‌های امنیتی موجود در این رابطه و جلوگیری از مقاومت احتمالی کاربران برای عملیاتی شدن چنین پروژه‌ای، قصد دارند با یک ترفند زیرکانه و به نام حضور در کار‌های خیر، بستر را برای آشنایی کاربران و رفع نگرانی‌های آنها مساعد نمایند. در حقیقت آنها می‌خواهند این کار را با فعال کردن ویژگی پرداخت صدقه و کمک‌های خیریه از طریق استیکر‌های ویژه استوری در اینستاگرام، کلید بزنند و در نهایت به اطلاعات کارت‌های اعتباری آنها دست یابند!

اگر منصفانه بنگریم، یک استیکر مخصوص برای امور خیریه، حقیقتا کار را برای کمک به موسسات نیکوکاری و خیریه بسیار آسان‌تر می‌نماید. امروزه در فیس‌بوک، استیکر مشابه مربوط فعالیت‌های خیریه، توانسته است موجب تحول بزرگی در بخش اهدای کمک‌های مردمی برای مصرف در کار‌های خیر گردد و طبق آمار موجود، کمک‌های اهدایی جمع‌آوری شده توسط کاربران با کمک این استیکر‌ها، اکنون به رقمی بالغ بر یک میلیارد دلار رسیده است. با توجه به این موضوع و محبوبیت روزافزون اینستاگرام، این شبکه اجتماعی قطعا می‌تواند به سازمان‌دهی پرداخت‌های خیریه و رساندن صدقات مردم به دست مراکز مربوطه، کمک فوق‌العاده نماید.

اما نباید فراموش کرد که هدف اصلی و نهایی اینستاگرام و شرکت بالادستی‌اش، فیس‌بوک، ایجاد ثروت و پول‌سازی است. بنابراین شروع بهره‌برداری از امکان استفاده از کارت‌های اعتباری در پلتفرم اینستاگرام با هدف کمک‌ به مراکز خیریه و پرداخت صدقات توسط کاربران تنها یک اسب تروجان برای اجرا نقشه اصلی و در نهایت راه‌اندازی سرویسی مشابه برای خریداری محصولات و کالا‌ها و جمع‌آوری اطلاعات کارت‌های اعتباری و تراکنش‌های مالی کاربران از طریق آن است.

در حال حاضر کد مربوط به استیکر خیریه در اینستاگرام، در اپلیکیشن برنامه یافت شده است و سخنگوی فیس‌بوک نیز در مصاحبه با وبسایت TechCrunch تایید نمود که در حال کار بر روی این پروژه هستند و احتمالا طی چند ماه آینده رسما این قابلیت را معرفی خواهند کرد. با این وجود، شاید اکنون بهترین زمان است تا به کاربران، ید طولای فیس‌بوک در جمع‌آوری بدون مجوز اطلاعات کاربران و سواستفاده از آنها را یادآور شویم و بهتر است پیش از تصمیم‌گیری برای تقدیم دودستی اطلاعات کارت‌های اعتباری‌شان به فیس‌بوک، نقض گسترده حریم شخصی توسط این شبکه‌اجتماعی را بار دیگر مرور کنند!

نوشته نقشه اینستاگرام و فیس‌بوک برای بدست ‌آوردن اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران لو رفت! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

نقشه اینستاگرام و فیس‌بوک برای بدست ‌آوردن اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران لو رفت!

قابلیت‌های خرید و فروش در اینستاگرام هر روز در حالا گسترش و رشد بیشتری است. مارک ‌زاکربرگ نیز اعلام نمود که فراهم‌آوردن امکانات بیشتر به منظور بازاریابی محصولات و خدمات در اینستاگرام، طی سال 2019 به اولویت اصلی آنها تبدیل شده است.

اینستاگرام

با این حال شرکت برای کاهش حساسیت‌ها در برابر چنین برنامه‌های عظیم مالی‌ـ‌تبلیغاتی و برطرف شدن نگرانی‌های امنیتی موجود در این رابطه و جلوگیری از مقاومت احتمالی کاربران برای عملیاتی شدن چنین پروژه‌ای، قصد دارند با یک ترفند زیرکانه و به نام حضور در کار‌های خیر، بستر را برای آشنایی کاربران و رفع نگرانی‌های آنها مساعد نمایند. در حقیقت آنها می‌خواهند این کار را با فعال کردن ویژگی پرداخت صدقه و کمک‌های خیریه از طریق استیکر‌های ویژه استوری در اینستاگرام، کلید بزنند و در نهایت به اطلاعات کارت‌های اعتباری آنها دست یابند!

اگر منصفانه بنگریم، یک استیکر مخصوص برای امور خیریه، حقیقتا کار را برای کمک به موسسات نیکوکاری و خیریه بسیار آسان‌تر می‌نماید. امروزه در فیس‌بوک، استیکر مشابه مربوط فعالیت‌های خیریه، توانسته است موجب تحول بزرگی در بخش اهدای کمک‌های مردمی برای مصرف در کار‌های خیر گردد و طبق آمار موجود، کمک‌های اهدایی جمع‌آوری شده توسط کاربران با کمک این استیکر‌ها، اکنون به رقمی بالغ بر یک میلیارد دلار رسیده است. با توجه به این موضوع و محبوبیت روزافزون اینستاگرام، این شبکه اجتماعی قطعا می‌تواند به سازمان‌دهی پرداخت‌های خیریه و رساندن صدقات مردم به دست مراکز مربوطه، کمک فوق‌العاده نماید.

اما نباید فراموش کرد که هدف اصلی و نهایی اینستاگرام و شرکت بالادستی‌اش، فیس‌بوک، ایجاد ثروت و پول‌سازی است. بنابراین شروع بهره‌برداری از امکان استفاده از کارت‌های اعتباری در پلتفرم اینستاگرام با هدف کمک‌ به مراکز خیریه و پرداخت صدقات توسط کاربران تنها یک اسب تروجان برای اجرا نقشه اصلی و در نهایت راه‌اندازی سرویسی مشابه برای خریداری محصولات و کالا‌ها و جمع‌آوری اطلاعات کارت‌های اعتباری و تراکنش‌های مالی کاربران از طریق آن است.

در حال حاضر کد مربوط به استیکر خیریه در اینستاگرام، در اپلیکیشن برنامه یافت شده است و سخنگوی فیس‌بوک نیز در مصاحبه با وبسایت TechCrunch تایید نمود که در حال کار بر روی این پروژه هستند و احتمالا طی چند ماه آینده رسما این قابلیت را معرفی خواهند کرد. با این وجود، شاید اکنون بهترین زمان است تا به کاربران، ید طولای فیس‌بوک در جمع‌آوری بدون مجوز اطلاعات کاربران و سواستفاده از آنها را یادآور شویم و بهتر است پیش از تصمیم‌گیری برای تقدیم دودستی اطلاعات کارت‌های اعتباری‌شان به فیس‌بوک، نقض گسترده حریم شخصی توسط این شبکه‌اجتماعی را بار دیگر مرور کنند!

نوشته نقشه اینستاگرام و فیس‌بوک برای بدست ‌آوردن اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران لو رفت! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

تغییر ژنوم با CRISPR، راهی تازه برای مقابله با ویروس موز

تغییر ژنوم با CRISPR، راهی تازه برای مقابله با ویروس موز

فرایند ایجاد تغییر در ژنوم (CRISPR) برای ازبین‌بردن یک ویروس که در بسیاری از موزهای آفریقا رشد می‎کرد، استفاده شد.

فرهنگ استفاده از موبایل در محل کار چگونه باید باشد؟

فرهنگ استفاده موبایل در اداره

گوشی های هوشمند به شما این امکان را می دهند که هر کاری را که بخواهید انجام دهید البته بدون این که بخواهید توجهی به مکان مورد نظر داشته باشید. این خیلی خوب است و موجب شده بیزینس ها را هم راحت تر و موثر تر کند اما دقت کنید که استفاده نا بهنگام از اسمارت فون ها می تواند تمرکز شما را از بین ببرد و بر کارایی تان تاثیر منفی بگذارد.

یکی از تحقیقاتی که توسط دانشگاه تگزاس صورت گرفته این است که وجود اسمارت فون در محل کار، به خودی خود موجب می شود که ظرفیت شناختی و کنترل محیطی به خودی خود پایین بیاید. حتی اگر شما مدعی باشید که حواستان حسابی جمع است باز هم مساله وجود گوشی قابل چشم پوشی نیست و می تواند روی کنترل و تمرکز شما اثر منفی بگذارد.

این تحقیق ضرورت مدیریت گوشی در محل کار را نشان می دهد. به همین دلیل می توانید برای خود و کارکنان تان قوانینی برچینید که به کاهش تمرکز، دست رد بزند و کارایی کارمندان تان را بیشتر کند.

فرهنگ استفاده موبایل در اداره

قوانین  منع استفاده از گوشی و موبایل در اداره و محل کار

این سه قانون را حتما در نظر داشته باشید:

  • جلساتی بدون گوشی برگزار کنید

  1. مدت هاست جلسات کاری تبدیل به گروه های واتس اپ و تلگرام شده اند. این موضوع موجب می شود که کارایی و تمرکز پایین بیاید و طرفین به درک درستی از حرف های همدیگر نرسند. بنابراین توصیه داریم که این روال را بشکنید و به سراغ جلسات چهره به چهره بروید و دوباره مثل قدیم تر ها دور هم جمع شوید و جلسات حضوری تشکیل دهید.
  2. موبایل خود را هرگز به محل صرف ناهار نبرید و سعی کنید تعاملات خود را با حضار و افرادی که دقیقا در کنار شما هستند ادامه دهید.
  3. هنگانی که با ارباب رجوع صحبت می کنید گوشی تان را خاموش نگه دارید. این کار کمک می کند که احساس خوبی در ارباب رجوع ایجاد شود. همچنین کمک می کند که تمرکز شما بر مشکل ارباب رجوع بیشتر باشد و بتوانید سریع تر ارباب رجوع ها را به هدفشان برسانید.

 

  • مردمی و مهربان باشید

  1. از گوشی خود برای کارهای شخصی در طول کار استفاده نکنید. مثلا پیامک ارسال نکنید و یا این که شبکه های اجتماعی را زیر و رو نکنید
  2. هر وقت هنگام صحبت با ارباب رجوع گوشی شما زنگ خورد، اول وصحبت با ارباب رجوع را تمام کنید و او را به نتیجه برسانید و بعد در صورت لزوم به تماس گیرنده، زنگ بزنید.
  3. تلفن هوشمند خود را در محل کار روی میز خود قرار ندهید. این کار وظیفه شناسی شما را نشان می دهد.

 

  • به محیط اطراف خود توجه داشته باشید

  1. هر چند توصیه اکید داریم تا گوشی خود را خاموش نگه دارید اما قبل از این که وارد محیط کار شوید گوشی تان را با یک زنگ و آلارم حرفه ای تنظیم کنید! مثلا اصلا زیبنده شما نیست که در محیطی رسمی گوشی تان زنگ بخورد و صدای گربه و خروس از جیب شما بیرون بیاید.
  2. تماس های شخصی تان را خارج از محیط اداری انجام دهید و سعی کنید آن ها را کوتاه کنید.
  3. هرگز برای شنیدن پیام های صوتی و یا صحبت با کسی، از حالت بلندگو استفاده نکنید. تاکید داریم که این کار بهتر است که با هدست صورت بگیرد. لزومی ندارد دیگران بخواهند مکالمه شما را تحمل کنند و یا بشنوند.
  4. هرگز از هدست بلوتوثی استفاده نکنید. در صورتی که هدست بلوتوثی بخشی از کار شما به حساب نمی آید، در عین حال استفاده از آن را منع می کنیم چرا که این گونه هدست ها تمایل افراد را به بلند صحبت کردن بیشتر می کنند و این می تواند آلودگی صوتی در محیط ایجاد کند.

هر دفتر کار باید دارای محدودیت ها و قوانین خاص خود باشد. البته می توانید این گونه قوانین را برای کسانی که همسر و بچه دارند و یا از شرایط خاص بهره مند هستند، تسهیل کنید.

 

چطور بر موبایل خود در اداره کنترل داشته باشیم؟

گوشی های هوشمند توانسته اند این روزها کسب و کار ها را متحول کنند اما واقعا این گوشی ها چگونه می توانند مخل نظم هم باشند؟ برای حل این مساله توصیه هایی داریم که اجرای آن به کارایی و بازدهی شما کمک می کند

  1. حتی الامکان دو گوشی داشته باشید. یکی برای استفاده شخصی و دیگری برای استفاده کاری.
  2. شما می توانید اعلانیه ها، پیام ها و یا شبکه های اجتماعی را ببندید تا در محل کار دچار حواس پرتی نشوید.
  3. از تکنولوژی برای مقابله با تکنولوژی استفاده کنید برای مثال اپلی ها می توانند از قابلیت Downtime  استفاده کنند. این قابلیت کمک می کند که تنها تماس ها برای شما نوتیفی ارسال کنند و سایر امکانات گوشی در زمان تعریف شده مخل آسایش شما نخواهند بود چرا که از آن ها هیچ نوتیفی دریافت نمی کنید. این قابلیت به طور مشابه در اندروید نیز وجود دارد و با نام Digital Wellbeing شناخته می شود. هنگام استفاده از این قابلیت ها شما باید مشخص کنید که در چنین حالتی چه برنامه هایی برای تان ضروری هستند. در این حالت در تایم مشخص شده صرفا این برنامه ها تنها به شما نوتیفی ارسال می کنند.
  4. هم اپل و هم اندروید دارای قابلیتی به نام Do Not Disturb می باشند. این قابلیت که بیشتر برای رانندگی مورد پیشنهاد قرار گرفته است در دفتر کار نیز می تواند مفید باشد. با کمک این قابلیت هیچ گونه مزاحمتی برای شما ایجاد نمی شود بلکه تمام نوتیفی ها و تماس ها به مرکز کنترل و نوتیفی ها انتقال پیدا می کنند بدون این که حتی شما متوجه آن شوید. شیوه تنظیم این قابلیت را از اینجا بخوانید

بدین ترتیب می توانید با مدیریت درست گوشی هوشمند خود، کاری کنید که اطرافیان از رفتارهای شما دچار آزردگی و عدم تمرکز نشوند و کارایی خودتان را هم حسابی بالا ببرید.

نظر خود را در این باره برای ما بنویسید.

منبع

 

نوشته فرهنگ استفاده از موبایل در محل کار چگونه باید باشد؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.

۴ دلیل برای این‌که نوکیا ۵٫۱ پلاس را بخریم

نوکیا 5.1 پلاس

نوکیا یکی از تولیدکنندگان حوزه اسمارت فون‌ها به‌شمار می‌آید که تا حالا از مدل‌های جذابی پرده برداشته. این کمپانی در سال‌های گذشته غول دنیای موبایل‌ها به‌شمار می‌رفت و می‌توان گفت رقیبی نداشت! اچ‌ام‌دی گلوبال (صاحب برند نوکیا) طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند را معرفی نموده که هر کدام از قابلیت‌های منحصربه‌فردی بهره می‌گیرند. برای همین انتخاب یکی از مدل‌ها به کار دشواری تبدیل شده و باید وقت زیادی را صرف بررسی و شناخت ویژگی‌های موبایل‌ها کنید. با این حال راهنماها در اختیارتان قرار گرفته. در ادامه قصد داریم تا با نوکیا 5.1 پلاس بیش‌تر آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.


طراحی و نمایشگر

نوکیا 5.1 پلاس

ترکیب پلاستیک باکیفیت و شیشه ظاهری خیره‌کننده و چشم‌گیر برای نوکیا 5.1 پلاس رقم زده که نظر هر کسی را جلب می‌کند. همچنین در هنگام لمس گجت حس در دست داشتن یک محصول لاکچری به کاربر منتقل می‌شود. در قاب جلو شاهد طراحی ناچ هستیم که سبب کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر شده. در نتیجه تماشای فیلم‌ها و انیمیشن‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد شد. در حقیقت صفحه‌نمایش بزرگ دستگاه تقریبا ۸۰ درصد از فضای قسمت جلویی را پوشانده و می‌توان گفت نوکیا 5.1 پلاس در کلاس اسمارت فون‌های مدرن قرار می‌گیرد. در قاب پشت هم ماژول دوربین دوگانه در کنار فلاش ال‌ای‌دی و حس‌گر اثر انگشت به‌چشم می‌خورد و محصول فنلاندی را به گزینه‌ای مناسب در بازار تبدیل نموده. نسبت تصویر ۱۹:۹ هم خوش‌دستی موبایل را افزایش داده و در عین داشتن پنل غول‌آسا به‌راحتی در مکان‌های کوچک مثل جیب قرار می‌گیرد.

نمایشگر ۵.۹ اینچی نوکیا 5.1 پلاس از رزولوشن اچ‌دی پلاس سود می‌برد و به تکنولوژی IPS مجهز شده. کار کردن با اپلیکیشن‌ها در این صفحه بزرگ راحت‌تر شده و تجربه بازی‌ها جذاب‌تر است. پس اگر دیسپلی غول‌پیکر جز اولویت‌های شما برای خرید اسمارت فون‌ها است، از نوکیا 5.1 پلاس غافل نشوید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

نوکیا 5.1 پلاس

در واقع پردازنده کلاس دیوایس‌ها را مشخص می‌کند و نوکیا 5.1 پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. تولیدکننده از یک چیپست توان‌مند مدیاتک بهره برده که از هشت هسته سود می‌برد و با معماری ۱۲ نانومتری تولید گشته. به این ترتیب پردازنده چینی مصرف کمی از منابع سیستم دارد و ساعت‌های بیش‌تری قادر به کار کردن با گجت خواهید بود. تراشه مذکور اپلیکیشن‌های اندرویدی را بدون لگ و کندی اجرا می‌نماید و به‌خوبی از پس بیش‌تر بازی‌ها برمی‌آید. با این همه، نباید از مقدار حافظه غافل شد. نوکیا، 5.1 پلاس را در ۳ ورژن به بازار عرضه کرده که در گران‌‌ترین نسخه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به‌همراه ۶ گیگابایت رم نصیب‌تان می‌شود. در نتیجه کم‌تر مواقعی با خطای کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه خواهید شد و همچنین می‌توانید چند برنامه یا گیم را به‌صورت همزمان اجرا نمایید. درگاه کارت حافظه هم برای‌تان فراهم آمده تا در صورت پر شدن مموری از میکرو اس‌دی تا ۴۰۰ گیگابایت استفاده کنید.

در کنار پردازنده‌ای قدرت‌مند، سیستم‌عاملی بهینه ضروری است. خوش‌بختانه نوکیا به این موضوع پی برده و برای محصول خود از اندروید وان برپایه نگارش هشتم پلت‌فرم گوگل بهره جسته. گفتنی‌ست آپدیت اندروید پای نیز برای نوکیا 5.1 پلاس منتشر شده است. در این نسخه امنیت دستگاه افزایش چشم‌گیری داشته و بهینه‌سازی‌های متعددی صورت گرفته. به این ترتیب تمام اپلیکیشن‌ها بدون لگ و کندی اجرا خواهند شد و اعمال گوناگون به‌سرعت انجام می‌شوند.

دوربین‌ها

نوکیا 5.1 پلاس

کمپانی سازنده از ماژول دوربین دوگانه در قاب پشتی سود جسته که امکان عکس‌برداری پرتره را فراهم می‌کنند. سنسورهای ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی نوکیا 5.1 پلاس تصاویر زیبایی می‌گیرند که نیاز بیش‌تر کاربران را برطرف می‌نماید. فلاش ال‌ای‌دی هم در اختیارتان قرار گرفته تا در هنگام شب نیز به عکاسی بپردازید. قابلیت‌های اچ‌دی‌آر و پاناروما هم در اپلیکیشن دوربین به‌چشم می‌خورند و عکس‌برداری با نوکیا 5.1 پلاس را جذاب‌تر می‌کنند. با خرید محصول نوکیا می‌توانید با کیفیت فول اچ‌دی به ضبط ویدیو مشغول شوید و خاطرات خود را ثبت نمایید.

شبکه‌های اجتماعی بیش‌تر از هر زمان دیگری مورد توجه هستند و مردم ساعات زیادی را در این فضاهای مجازی سپری می‌کنند. به‌همین دلیل دوربین سلفی نیز تحولات زیادی را در چند سال اخیر تجربه کرده و شاهد بهبود کیفیت آن هستیم. نوکیا 5.1 پلاس از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در قاب جلو بهره می‌جوید که عکس‌های رضایت‌بخشی را ثبت می‌کند. اما چیزی که این دوربین را خاص می‌کند، زاویه دید آن است. در این صورت مشکلی در گرفتن سلفی‌های دسته‌جمعی نخواهید داشت و تمامی افراد در کادر جای می‌گیرند.

قیمت و سایر قابلیت‌ها

نوکیا 5.1 پلاس

قیمت اصلی‌ترین دلیل برای خرید یک دیوایس شمرده می‌شود. نوکیا قیمت ۱۵۰ یورویی را برای 5.1 پلاس تدارک دیده که با توجه به مشخصات هندست، محصول فنلاندی را به گجتی با ارزش خرید بالا تبدیل می‌نماید. پس اگر به‌دنبال یک گوشی هوشمند باکیفیت و قابلیت‌های متعدد هستید و در عین حال نمی‌خواهید متحمل مبلغ زیادی شوید، حتما نوکیا 5.1 پلاس را مدنظر داشته باشید. برای این‌که امنیت موبایل افزایش یابد، تولیدکننده از یک حس‌گر اثر انگشت در قاب پشتی بهره جسته تا فقط خودتان قادر به آنلاک کردن تلفن همراه باشید. سنسور ژیروسکوپ هم تدارک دیده شده تا قادر به بهره‌گیری از محتوای واقعیت افزوده باشید و از طرفی به تجربه گیم‌های واقعیت مجازی بپردازید.

نوشته 4 دلیل برای این‌که نوکیا 5.1 پلاس را بخریم اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

روش ادغام فیلم های یوتیوب در پاورپوینت برای پخش مستقیم ویدیو هنگام ارائه

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت

در طول یک ارائه با پاوپوینت، ترکیب رسانه همیشه بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. هم برای خودتان و هم برای مخاطبین این ویژگی بسیار مهم است.  استفاده از تصاویر، نمودارها، گراف ها و ویدیوها نه تنها باعث می شود که ارائه شما مفیدتر باشد بلکه ارائه را برای مخاطبین جذاب تر می کند و موجب می شود که آن ها پای ارائه شما چرت نزنند! بله ارائه را اکتیو تر و جذاب تر می کند.

اگر شما فیلمی از یوتیوب داشته باشید و می خواهید آن را در ارائه خود بگنجانید اصلا جالب نیست که صفحه ارائه را ببندید تا بخواهید فیلم را نمایش دهید و دوباره ارائه خود را باز کنید. شما می توانید فیلم را در داخل یوتیوب آپلود کنید و بعد با کمک پاورپوینت در جا آن را نمایش دهید.

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت

کد ادغام فیلم یوتیوب در پاورپوینت را بیابید

این که بخواهید به طور مستقیم لینک فیلم مورد نظر را در پاورپوینت قرار دهید کار ساده و راحتی است اما توجه کنید وسط کار، باید از ارائه شما یک پاپ آپ به یوتیوب باز شود و فیلم مورد نظر را نمایش دهد. این کار اصلا جالب نیست. اما با ایجاد کد های ادغامی شما به راحتی می توانید در همان ارائه و صفحه از پاورپوینت به راحتی فیلم را پخش کنید.

تنها محدودیتی که در هر حالت وجود دارد این است که باید به اینترنت وصل باشید تا فیلم مورد نظر از یوتیوب بارگیری شود و پخش شود.

برای شروع

کافی است که ابتدا به یوتیوب بروید و فیلمی را که می خواهید در پاورپوینت خود نمایش دهید، پیدا کنید یا این که آن را آپلود کنید. بعد از این که فیلم را پیدا کردید گزینه Share را پیدا کنید و آن را کلیک کنید تا یک سری اطلاعات در مورد ویدیوی مورد نظر را نمایش دهد.

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت
با کلیک بر هر فیلم در یوتیوب و انتخاب گزینه share انواع روش های اشتراک گذاری فیلم مورد نظر در پلتفرم های مختلف نمایش داده می شود.

وقتی که روی این گزینه کلیک کنید آپشن های مختلفی برای اشتراک گذاری فیلم یوتیوب نمایش داده می شود. شما لازم است که به Share a link بروید و از آن جا گزینه Embed را انتخاب کنید. آیکون این آپشن به صورت زیر می باشد:

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت
برای استفاده از حالت ادغامی فیلم یوتیوب باید آیکونی را انتخاب کنید که مبین کد نویسی است. علامت <> برای کد نویس ها موضوعیت خاص دارد.

با انجام این کار، شما شاهد باز شدن یک پنجره مجزا خواهید بود که در آن کد تعبیه فیلم را مشاهده خواهید کرد. البته در این قسمت می توانید یک سری المان های اضافی نیز تنظیم کنید. مثلا اگر بخواهید فیلم مورد نظر را در تایم و زمان خاص پخش کنید می توانید به بخش “Start at” بروید و زمان پخش را مشخص کنید.

اگر می خواهید کنترل پخش فیلم بر عهده خودتان باشد player controls در انتهای صفحه را تیک دار کنید.

ادغام فیلم یوتیوب در اسلاید پاورپوینت
در این جا می توانید کد ادغامی را مشاهده کنید. برخی از المان ها را می توانید برای کنترل بهتر بر پخش فیلم در پاورپوینت انتخاب کنید و در نهایت بایک کلیک کد را کپی کنید

در نهایت اطلاعات را که ویرایش کردید و یا انتخاب کردید، روی گزینه Copy در سمت راست و پایین صفحه کلیک کنید تا کد مورد نظر کپی شود. بعد از این که این کار را انجام دادید کار شما با یوتیوب تقریبا تمام شده و باید به پاورپوینت بروید و ارائه خود را باز کنید و محلی که می خواهید فیلم را پخش کنید در حالت فعال قرار دهید.

 

ادغام فیلم و کد یوتیوب در پاورپوینت

در پاورپوینت به اسلاید مورد نظر بروید که می خواهید فیلم دقیقا در آن جا پخش شود. بعد از آپشن ها و منوهای بالا Insert را انتخاب کنید و در ادامه بر روی دکمه Video کلیک کنید:

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت
برای ادغام فیلم یوتیوب در پاورپوینت لازم است که آیکون فیلم را انتخاب کنید که در کنار آیکون صدا قرار دارد.

وقتی که آیکون مورد نظر را کلیک کنید یک منوی کشویی باز می شود که در آن آپشن های مختلفی وجود دارد. کافی است که Online Video را انتخاب کنید.

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت

با این کار پنجره ارسال ویدیو باز می شود. در این جا به شما از دو طریق اجازه داده می شود تا فیلم های یوتیوب را ادغام کنید. یکی از این راه ها این است که یوتیوب را همان جا سرچ کنید و فیلم مورد نظر را پیدا کنید. راه دوم هم این است که کد ادغامی را همان جا قرار دهید و فیلم را در پاورپوینت فراخوانی کنید:

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت
برای استفاده مستقیم از کد یوتیوب از ردیف دوم استفاده می کنیم و کد را ارسال می کنیم و در نهایت روی فلش رو به راست کلیک می کنیم

با این کار اگر به اینترنت وصل باشید بلافاصله می توانید فیلم مورد نظر را روی اسلاید مشاهده کنید. اگر ابعاد فیلم کمی بزرگ است با کلیک کردن و تنظیم سایز به راحتی می توانید مساله را حل کنید.

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت

دقت کنید که برای مشاهده اولین بار، فیلم ممکن است به صورت مشکی نمایش داده شود. اینجا جای ترس و نگرانی نیست و کاملا طبیعی است کافی است که Preview را برای آن انتخاب کنید. برای این کار روی ویدیو راست کلیک کنید و Preview را انتخاب کنید:

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت

تا به اینجا شما توانستید به راحتی فیلم مورد نظر را با کمک کد ادغامی به پاورپوینت فراخوانی کنید. اما شیوه های دیگری هم هست مثل سرچ کردن در پاورپوینت که قبلا در مورد آن صحبت کردیم. اما این کار چگونه صورت می گیرد؟

جستجوی فیلم های یوتیوب در پاورپوینت

برای این که فیلم مورد نظر خود را به پاورپوینت فراخوانی کنید می توانید این فایل را از پاورپوینت جستجو کنید و به یوتیوب وصل شوید. برای این کار، بعد از کلیک کردن روی آیکون ویدیو در بخش insert و انتخاب حالت آنلاین، با جستجوی کلمات کلیدی مخصوص به فیلم مورد نظر، کاووش در یوتیوب را از طریق پاورپوینت انجام دهید.

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت
برای جستجو در یوتیوب از طریق پاورپوینت به راحتی می توانید از همان صفحه اقدام کنید.

بعد از این که جستجو کامل شد، در پاورپوینت لیستی از فیلم های پیدا شده مطابق با آن چه جستجو کرده اید را مشاهده خواهید کرد. در مثال ما، حدود ۸۸۸,۳۴۱ پاسخ ارائه شده که جالب است. می توانید بین آن ها بگردید و فیلم مورد نظر را پیدا کنید و با یک کلیک آن را انتخاب کنید.

ادغام فیلم یوتیوب با پاورپوینت
خروجی نتایج جستجو و تعداد نتایج در این صفحه نمایش داده می شود

در این جا می توانید فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید و در ادامه روی Insert در انتهای صفحه کلیک کنید تا فایل مورد نظر در اسلاید ارسال شود و پخش گردد.

این شیوه نیز راحت است اما توصیه داریم که برای راحتی کار، خود وب سایت یوتیوب را بگردید و جستجو کنید و با ایجاد کد تعبیه، کار خود را سریع تر انجام دهید چرا که جستجو در پاورپوینت به دلیل این که شمار نتایج بسیار زیاد است ممکن است کمی گیج کننده باشد و گاها شما را به اشتباه بیندازد.

در این باره دیدگاه ها و نقد و بررسی خود را برای ما ارسال کنید.

منبع

نوشته روش ادغام فیلم های یوتیوب در پاورپوینت برای پخش مستقیم ویدیو هنگام ارائه اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.

شیوه نمایش مجدد پست های آرشیو شده در اینستاگرام برای کاربران

نمایش پست آرشیو شده اینستاگرام

حدودا نیمه های سال ۲۰۱۷ بود که اینستاگرام قابلیت مفیدی به نام آرشیو سازی پست ها را ارائه کرد. طبق این قابلیت شما می توانستید تصاویر و پست های صفحه تان را آرشیو کنید. بعد از آرشیو کردن پست ها، شما تنها کسی هستید که می توانید آن مطالب را مشاهده کنید. هیچ گونه کاربری قادر نخواهد بود این پست های آرشیو شده را مشاهده کند.

فرقی ندارد که شما چه نوع پستی را آرشیو می کنید. هم ویدیو ها و هم عکس ها قابلیت آرشیو شدن دارند.

گاهی شما پست هایی از صفحه اینستاگرام خود را آرشیو می کنید و بعد آن را فراموش می کنید. اگر کلا از آن دسته افرادی هستید که به دنبال آرشیو کردن نیستید ممکن است یک روز وارد صفحه خود شوید ومتوجه شوید که اینستاگرام یکی از فیلم ها و یا پست های تصویری شما را حذف کرده است. البته اگر چنین چیزی برایتان رخ داد لطفا حتما بخش آرشیو را نگاه کنید.

نمایش پست آرشیو شده اینستاگرام

محل آرشیو شدن پست ها در اینستاگرام

اگر بخواهید محل آرشیو پست ها را مشاهده کنید تا دست از اتهام به اینستاگرام بردارید، می توانید به بالا و سمت راست پروفایل خود نگاه کنید. اینجا باید یک علامت و آیکون ساعت وجود داشته باشد. با تپ کردن آن می توانید به راحتی مشاهده کنید که آیا چیزی آرشیو شده یا نه.

البته فرقی ندارد اندرویدی هستید یا آی او اسی! برای هر دو قشر یاد شده موقعیت پست های آرشیو شده یکسان است.

اگر شما در تنظیمات قبلا اینگونه اقدام کرده اید که استوری هایتان به طور اتوماتیک آرشیو شوند، کافی است که ابتدا به Archive بروید و بعد از منوی کشویی Posts را انتخاب کنید.

نمایش پست آرشیو شده اینستاگرام

شیوه نمایش پست آرشیو شده اینستاگرام برای عموم / دوستان

برای این که پست ها را از آرشیو خارج کنید، کافی است به مسیر گفته شده بروید تا پست های مورد نظر را ببینید. بعد از این تصویر و یا فیلم مورد نظر را انتخاب کنید و با کلیک بر علامت عمودی و یا افقی  (…)، به یک سری آپشن ها دسترسی پیدا کنید. از میان زیر منو ها، باید گزینه Show on Profile را انتخاب کنید.

در این صورت اینستاگرام مجددا پست مورد نظر را به موقعیت قبلی خودش باز می گرداند و حالا عموم مردم و یا دوستان تان می توانند پست مورد نظر را مشاهده کنند.

نمایش پست آرشیو شده اینستاگرام

وقتی پست مورد نظر از حالت آرشیو خارج می شود، اصلا مثل این نیست که روزی آن را آرشیو کرده اید. حتی این پست به صورت یک پست جدید ارائه نمی شود. این پست سرجای قبلی خود در لابلای پست ها قرار می گیرد و کاربران می توانند دوباره روی آن نظر ارسال کنند و یا آن را لایک کنند.

مزیت های آرشیو کردن پست های اینستاگرام

وقتی که در مورد این موضوع در حال نوشتن بودم به این فکر کردم که این قابلیت به ما کمک می کند که در شرایط خاص بعضی از پست ها را پنهان کنیم. این قابلیت به شما این فرصت را می دهد که دیگر نیازی نباشد پست مربوطه را حذف کنید. بلکه با داشتن موقعیت های اختصاصی خود مثل تعداد لایک ها و نظر ها می توانید آن را حفظ کنید و بعد هر وقت تمایل داشته باشید ان ها را آزاد کنید.

مزیت دیگر آن نیز سهولت کار با بخش آرشیو و در دسترس بودن مستقیم آن است.

آیا شما نیز این گونه فکر می کنید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

منبع

نوشته شیوه نمایش مجدد پست های آرشیو شده در اینستاگرام برای کاربران اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.