مراقب تصاویر متحرک (GIF) آلوده به بدافزار باشید!

محققان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته اند که بدافزار جدیدی در تصاویر متحرک رد و بدل شده توسط کاربران در اپلیکیشن های پیام‌رسان وجود دارد که قادر است اطلاعات شخصی آنها را به سرقت ببرد.
 
با توجه به افزایش روزافزون تعداد حملات سایبری و بدافزاری به حساب‌های کاربری و سرقت حجم زیادی از اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی و محیط اینترنت ، بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته‌اند که بدافزار جدیدی در تصاویر متحرک موسوم به GIF در اپلیکیشن های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد که می‌تواند به حریم خصوصی کاربران و مخاطبان آنها نفوذ کرده و بدین وسیله به هکرها این امکان را بدهد که به اطلاعات و داده‌های موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.
 
با اینکه هنوز هدف و انگیزه دقیق این دسته از هکرها و مجرمان سایبری برای طراحی و تعبیه چنین بدافزاری در تصاویر متحرک موسوم به GIF که از از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی کاربران برخوردار شده است ، معلوم و مشخص نشده اما به گفته بسیاری از کارشناسان و محققان مربوطه، به نظر می‌رسد که این بدافزار نیز همچون بسیاری دیگر از بدافزارهای دیگر قصد دارد به اطلاعات موردنظر هکرها دست پیدا کرده و آنها را در نیل به اهداف و انگیزه‌های سو استفاده گرایانه خود کمک کند.
 
بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، در سال‌های اخیر حملات سایبری و بدافزاری رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است به گونه‌ای که بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند تعداد قربانیان نفوذ هکرها و بدافزارهای رایانه‌ای در جهان تا سال ۲۰۲۰ میلادی تقریباً معادل کل جمعیت خواهد شد و این بدان معناست که همه افرادی که در حال حاضر در جهان زندگی می‌کنند، تقریباً حداقل یک بار مورد حمله و هدف هکرها و حملات سایبری و بدافزاری قرار خواهند گرفت که این خود به معنای افزایش روزافزون چالش‌های امنیتی بوده و همانطور که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان خاطرنشان کرده‌اند، این امر نشان دهنده لزوم بهبود زیرساخت‌های امنیتی و مقابله دولت‌ها و نهادهای مسئول با گسترش بدافزارهای خطرناکی است که امنیت اطلاعات و حریم خصوصی افراد را نقض می‌کند.
 

استراتژی‌های بازاریابی موبایلی خود را با این روش‌ها به حداکثر برسانید

بهره‌گیری مناسب از استراتژی‌های تلفن همراه به یک اصل انکارناپذیر برای استارتاپ‌ها و کارآفرینان تبدیل شده است و اگر استراتژی‌های بازاریابی موبایلی که برای برند خود اتخاذ کرده‌اید قابلیت توسعه را دارند، می‌تواند در جایگاه‌یابی مناسب برند شما مؤثر باشد.
 
در دنیای ارتباطات امروز، موبایل و قابلیت‌های آن به یکی از اصلی‌ترین رهبران بازاریابی تبدیل شده‌ است.
 
اکثر مصرف‌کنندگان قبل از خرید، ابتدا از طریق موبایل‌های خود به مقایسه محصولات مختلف می‌پردازند و بعد تصمیم به خرید می‌گیرند؛ به عنوان مثال، طبق گزارش MarketLand، شصت درصد از ترافیک اینترنت از ماه نوامبر تا دسامبر در سال 2017 از طریق دستگاه‌های تلفن همراه بوده است.
 
در ادامه این گزارش همچنین آمده است که خرید از طریق جمعه سیاه فروشگاه‌های اینترنتی در سال گذشته نسبت به دو سال قبل، از طریق تلفن‌های همراه تقریباً دو برابر شده است.
 
بنابراین بهره‌گیری مناسب از استراتژی‌های تلفن همراه به یک اصل انکارناپذیر برای کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرینان تبدیل شده است و اگر استراتژی‌های بازاریابی موبایلی که برای برند خود اتخاذ کرده‌اید قابلیت توسعه را دارند، نکاتی که در ادامه بیان می‌شود، می‌تواند در جایگاه‌یابی مناسب و مطلوب برند شما در فرآیند بازاریابی موبایلی نقش موثری داشته باشد.
 
استفاده از کلمات کلیدی مناسب
 
اکثر افراد، استراتژی کلمات کلیدی را با بازاریابی محتوا مرتبط می‌کنند اما آنچه حائز اهمیت است استفاده از کلمات کلیدی و استراتژی کلمات کلیدی در بازاریابی موبایلی است نه بازاریابی محتوا.
 
برای اینکه استراتژی کلمات کلیدی با استراتژی بازاریابی موبایلی شما منطبق باشد، باید از مناسب بودن منطقه جغرافیایی که برای انتشار کلمات کلیدی خود انتخاب کرده‌اید، مطمئن شوید زیرا اکثر مشتریان تلفن همراه معمولاً به‌طور محلی جستجو می‌کنند.
 
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی خود را کوتاه انتخاب کنید و عباراتی بیش از سه کلمه نباشد.
 
اولویت قرار دادن فروش و پیشنهاد‌های ویژه
 
در توسعه استراتژی‌های تلفن همراه، توجه به این نکته ضروری است که فرصت بسیار محدودی برای جلب توجه مخاطبان هدف از طریق تلفن‌های همراه وجود دارد.
 
یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده از این فرصت محدود، فروش و پیشنهاد‌های فروش ویژه برای نخستین بار در وب‌سایت موبایل‌ محورتان است.
 
از جمله مزایای این روش آن است که به کاربران این امکان را می‌دهد از پیشنهاد‌های فروش ویژه شما سریعاً مطلع شوند و از طرفی هم به افزایش نرخ پاسخ‌گویی به مشتریان از طرف شما کمک می‌کند.
 
ورود  اطلاعات تماس
 
اگر کسب‌وکار شما یک کسب‌وکار سنتی (brick-and-mortar) به‌حساب می‌آید که خرید و فروش از طریق اینترنت در آن صورت نمی‌گیرد، لازم هست که اطلاعات تماس مشتریان حتماً جمع‌آوری شود.
 
در مقابل نیز، به‌جای آنکه فقط آدرس خود را به‌صورت نوشتاری در اختیار کاربران سایت قرار دهید، یک‌قدم بیشتر برداشته و نقشه‌ای برای کمک به مشتریان خود در پیدا کردن شما در سایت خود قرار دهید.
 
سازگار بودن
 
امروزه مصرف‌کنندگان طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های تلفن همراه را استفاده می‌کنند و شما هرگز نمی‌دانید کدام نوع خاص از این دستگاه‌ها، مورد استفاده مشتری است.
 
به همین دلیل ضروری است این اطمینان حاصل شود که امکانات بازاریابی شما با تمام دستگاه‌های تلفن همراه سازگار باشد؛ علاوه ‌بر این، این اطمینان نیز باید حاصل شود که این امکانات بازاریابی موبایلی، هر وقت که یک دستگاه جدید منتشر شد، بروز شود.
 
استفاده از بازاریابی محلی
 
آمارها نشان می‌دهد که اکثر خریدها در شعاع 10 مایلی از خانه مصرف‌کننده صورت می‌گیرد.
 
بازاریابی محلی بر اساس ترکیبی از ابزارهای تجزیه‌ و تحلیل داده‌های بزرگ و فناوری Geolocation IP و در راستای بهره‌گیری از داده‌های اجتماعی و داده‌های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
در نتیجه این امکان برای شما فراهم می‌شود که مشتریان خود را بر اساس اطلاعاتی که منحصربه‌فرد و شخصی‌سازی شده‌اند مورد هدف قرار دهید.
 
به عنوان مثال، شما می‌توانید مشتریان تلفن همراه خود را از طریق کوپن‌های تخفیف در زمان واقعی و بر اساس مکانی که در آن هستند و آنچه انجام می‌دهند، به خرید ترغیب کنید.
 
اگر این فعالیت‌ها به‌درستی صورت گیرد، این نوع بازاریابی به‌شدت مؤثر بوده و مورد استقبال قرار می‌گیرد.
 
به‌طورکلی، چشم‌انداز بازاریابی تلفن همراه بسیار پیچیده است اما با بهره‌گیری از استراتژی‌های جامع و اطمینان از اینکه امکانات بازاریابی تلفن همراه برند شما سازگار با آخرین فناوری‌های روز موبایل است، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مزیت رقابتی خود را حفظ خواهید کرد.

هک اطلاعات ۴۵۰ هزار کاربر پلتفرم خرید ارزهای دیجیتال

بنابر گزارش یک منبع رسمی در تاریخ ۱۵ فوریه (۲۵ بهمن)، اطلاعات مربوط به ۴۵۰ هزار نفر از کاربران یک صرافی کارگزاری ارزهای دیجیتال به نام کوین ماما (Coinmama)، که در آن کاربران قادر به خرید بیت کوین و اتریوم با استفاده از کارت‌های اعتباری هستند، هک شده است.
 
این نفوذ سایبری احتمالا بخشی از یک حمله بزرگ چند پلتفرمی است که ۲۴ شرکت و مجموع ۷۴۷ میلیون رکورد، از جمله سوابق مربوط به بازی ها، رزرو سفر، و سایت های پخش زنده ویدیو، را تحت تاثیر قرار داده است.
 
بر اساس اعلام رسمی Coinmama فهرستی از حدود «۴۵۰ هزار آدرس ایمیل و پسورد رمزنگاری شده، مربوط به کاربرانی که پیش از تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۷ در پلتفرم این صرافی ثبت نام کرده بودند»، در فضای دارک وب به انتشار رسیده است.
 
از تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ تاکنون هیچ گونه شواهدی مبنی بر استفاده مجرمانه از اطلاعات به سرقت رفته یافت نشده است. با توجه به قدیمی بودن اطلاعات منتشر شده، بدون شک سایر سیستم های Coinmama در معرض خطر نفوذ قرار ندارند، این صرافی اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری را ذخیره نمی کند.
 
کاربران بلافاصله از وقوع این اتفاق مطلع شدند و علاوه بر آن تیم پاسخگویی حوادث سایبری coinmama، با بررسی امنیت حساب کاربران، اقدامات پیشگیرانه لازم را به عمل آورد تا رمز عبور حساب های آسیب پذیر به محض ورود کاربر، تغییر داده شود و فعالیت های مشکوک یا دسترسی های غیرمجاز شناسایی شوند. صرافی Coinmama در تلاش است که امنیت پلتفرم خود را افزایش دهد و نظارت بیشتری بر عوامل خارجی داشته باشد.
 
فروش دیتابیس coinmama و اطلاعات شرکت های دیگر در دارک وب
 
حساب هایی که از امنیت کافی برخوردار نبودند، شناسایی و صاحبان آنها ملزم به تغییر رمز عبور خود شدند. علاوه بر آن، وب سایت Coinmama از تمام کاربران خود درخواست کرده است که از بابت امنیت و منحصر به فرد بودن رمز عبور خود اطمینان حاصل کنند، پیام های الکترونیک یا ضمائم ناشناس را باز نکنند و اطلاعات شخصی خود را در اختیار سایت های واسطه قرار ندهند.
 
این نفوذ امنیتی علاوه بر صرافی کارگزار Coinmama، شرکت های بسیاری را نیز تحت تاثیر قرار داده که خارج از حوزه ارز دیجیتال فعالیت دارند. با این حال این رخنه امنیتی، دومین هک قابل توجه حوزه ارز دیجیتال در سال جاری به حساب می آید.
 
در تاریخ ۱۵ ژانویه، ده ها هزار کیف پول اتریوم در صرافی نیوزلندی کریپتوپیا هک، و به دنبال آن میزان ضرر در حدود ۲۳ میلیون دلار تخمین زده شد. دو هفته پس از تشخیص این جریان، سرقت از صرافی ارز دیجیتال کریپتوپیا همچنان ادامه داشت.
 
طبق تخمین گزارش اخیر شرکت تحلیلی Chainanalysis واقع در نیویورک، گفته می شود که یک میلیارد دلار ارز دیجیتال توسط دو گروه هک سازمان یافته -که احتمالاً همچنان فعالیت دارند- به سرقت رفته که بخش بزرگی از آن مربوط به کلاهبرداری های مرتبط با ارزهای دیجیتال بوده است.

در صورت ادامه رویه فعلی، امسال هواوی به بزرگ‌ترین فروشنده اسمارت‌فون در جهان تبدیل می‌شود

اعتمادبه‌نفس مقوله‌ای است که هواوی در آن سابقه‌ای طولانی دارد. پیش‌تر در سال 2016 ریچارد یو؛ مدیراجرایی هواوی وعده داد که تا سال 2021 این کمپانی با پیشی گرفتن از سامسونگ و اپل به بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل خواهد شد. از آن زمان به بعد، کمپانی بارها به این هدف خود اشاره کرد و سال گذشته نیز موفق شد بیش از 200 میلیون دستگاه را به فروش برساند. با توجه به عدم وجود هرگونه رابطه تجاری میان کمپانی و سرویس‌دهنده‌های مخابراتی بزرگ ایالات‌متحده، این پدیده حقیقتا شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

اگرچه اکنون انتشار برخی شایعات پیرامون جاسوسی دستگاه‌های هواوی از مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها، چهره این شرکت را مخدوش نموده است؛ اما کماکان انتظار می‌رود که امسال کمپانی با پیشی گرفتن از سامسونگ به بزرگ‌ترین برند اسمارت‌فون جهان تبدیل شود. به گفته وب‌سایت Digitimes، امسال کمپانی قصد دارد بیش از 250 میلیون اسمارت‌فون را به فروش رسانده و در سال آینده نیز فروش خود را به 300 میلیون دستگاه افزایش دهد. سال گذشته هواوی با عرضه چندین گوشی ممتاز که همگی در میان بهترین نمونه‌های صنعت اسمارت‌فون بودند؛ جهش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد. هندست هواوی P20 پرو از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه رونمایی کرد. همچنین بر اساس برخی شنیده‌ها، هواوی میت 20 پرو که قرار بود به‌صورت گسترده در ایالات‌متحده عرضه شود نیز از طریق اپراتورهای ورایزن یا T-Mobile در دسترس بوده است.

بر اساس گزارشات، واحد طراحی تراشه‌های های‌سیلیکون هواوی (تراشه‌های کایرین به‌کارگیری شده در گوشی‌های رده‌بالای هواوی در واقع توسط کمپانی TSMC تولید می‌شدند) از شرکای خود درخواست کرده تا ظرفیت تولیدشان را افزایش دهند. به گفته منابع آگاه، این اقدام با هدف کمک به هواوی جهت تبدیل شدن به تولیدکننده برتر امسال اجرایی شده است. به گفته موسسه IDC، در سال 2018 کمپانی سامسونگ 292.3 میلیون گوشی را به فروش رساند که در مقایسه با فروش 208.8 میلیون دستگاهی اپل بسیار بیش‌تر است. هواوی با فروش 206 میلیون دستگاهی در رتبه سوم قرار گرفت. اگرچه ظاهرا هواوی برای سال جاری هدف غیرممکنی را مدنظر قرار داده است؛ اما روند کنونی به نفع هواوی پیش می‌رود. سال گذشته فروش اسمارت‌فون‌های سامسونگ و اپل به‌ترتیب با افت 8 و 3.2 درصدی مواجه شد. هواوی با رشد 33.2 درصدی بالاترین نرخ رشد فروش را در میان برندهای شناخته شده به خود اختصاص داد. در صورت ادامه این رویه طی سال جاری، نهایتا هواوی به پرفروش‌ترین برند اسمارت‌فون در جهان تبدیل خواهد شد.

نوشته در صورت ادامه رویه فعلی، امسال هواوی به بزرگ‌ترین فروشنده اسمارت‌فون در جهان تبدیل می‌شود اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

ال جی گوشی هوشمند تاشدنی خود را در آینده نزدیک رونمایی نمی‌کند

ال جی  گوشی هوشمند تاشدنی خود را در آینده نزدیک رونمایی نمی‌کند

این روزها، سروصداهای زیادی در مورد گوشی‌های انعطاف‌پذیر به پا شده‌ است. یکی از گزینه‌های محتمل عرضه‌ی این نوع گوشی، از این میدان اعلام خروج کرده‌ است.

کمپانی شیائومی مشخصات کلیدی پرچم‌دار Mi 9 خود را اعلام کرد

روز گذشته اعلام شد که مدیران اجرایی و 2 موسس کمپانی شیائومی اطلاعاتی را پیرامون اسمارت‌فون Mi 9 منتشر نموده‌اند. بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی در روز 20 فوریه معرفی خواهد شد. امروز لی جون؛ مدیرعامل شیائومی به برخی مشخصات دیگر Mi 9 اشاره کرد. نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 90.7 درصدی احتمالا جالب‌ترین مشخصه دستگاه به‌شمار می‌آید. برای درک بهتر این رقم بایستی خاطرنشان کرد که نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه اسمارت‌فون‌های شیائومی Mi 8 و اپل آی‌فون XS مکس به‌ترتیب معادل با 83.66 و 84.29 درصد است. با افزایش این رقم، نمایشگر دستگاه فضای حقیقی بیش‌تری از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص خواهد داد.

همچنین به گفته مدیراجرایی کمپانی، نمایشگر آمولد 6.4 اینچی به‌کارگیری شده در Mi 9 توسط سامسونگ تولید شده و روکش گوریلا گلس 6 از آن محافظت می‌کند. این نمایشگر از رزولوشن 1080 در 2220 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) و حداکثر روشنایی 600 نیتی برخوردار است. برای مقایسه بایستی یادآور شد که این رقم با سطح روشنایی نمایشگر گوشی Mi 8 برابری می‌کند. آی‌فون XS مکس نیز از نمایشگری با حداکثر روشنایی 625 نیت بهره می‌گیرد. بعلاوه نمایشگر Mi 9 با اصلاحات ویژه برای حالات شبانه و بازی تولید می‌شود.

اطلاعات منتشر شده توسط مدیرعامل شیائومی پیرامون نمایشگر اسمارت‌فون Mi 9

آقای لی خاطرنشان می‌کند که به لطف استفاده از نسل دوم فناوری “صفحه خورشیدی”، نمایشگر Mi 9 در زیر تابش شدید نور خورشید از کیفیت بصری بالاتری برخوردار خواهد بود. این فناوری نویددهنده بازتولید مناسب‌تر رنگ‌ها بوده و روشنایی کافی جهت تماشای صفحه‌نمایش را فراهم می‌کند. نهایتا مدیراجرایی کمپانی با انتشار یک تصویر اعلام کرده که اسمارت‌فون Mi 9 از جدیدترین اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر با عملکردی 25 درصد سریع‌تر از نسل قبلی بهره خواهد برد.

پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855 و پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه (شامل حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی و لنز 16 مگاپیکسلی با زاویه‌دید فوق‌عریض) سایر مشخصات دستگاه را تشکیل می‌دهند. در حالی‌که هیچ‌یک از مقامات شیائومی به پیکره‌بندی‌های احتمالی Mi 9 اشاره نکرده‌اند؛ اما این هندست احتمالا در 2 پیکره‌بندی متفاوت شامل 6 گیگابایت رم بعلاوه 128 گیگابایت حافظه‌داخلی و 8 گیگابایت رم به‌همراه 256 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد. گوشی Mi 9 Explorer Edition نیز مجهز به ساختار پشتی شفاف خواهد بود. این گجت احتمالا با 10 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

نوشته کمپانی شیائومی مشخصات کلیدی پرچم‌دار Mi 9 خود را اعلام کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

جی ام سی آکادیا ۲۰۲۰ رونمایی شد

جی ام سی آکادیا ۲۰۲۰ رونمایی شد

جی‌ام‌سی از آکادیا مدل ۲۰۲۰ با پیشرانه و جعبه‌دنده‌ی جدید رونمایی کرد که تا پاییز سال ۲۰۱۹ راهی نمایندگی‌های فروش می‌شود. 

سامسونگ از تبلت مقرون‌به‌صرفه گلکسی تب A 10.1 2019 با طراحی ممتاز رونمایی می‌کند

چند روز پیش سامسونگ از سری جدید تبلت‌های اندرویدی خود رونمایی کرد. اما بنا بر برخی دلایل معرفی اولیه یکی از تبلت‌ها به تعویق افتاد و کمپانی کره‌ای ظرف 2 ماه آینده تبلت گلکسی تب A 10.1 2019 را روانه بازار خواهد کرد. همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد، گلکسی تب S5e تبلت چندان ارزان‌قیمتی نیست. از سوی دیگر با بررسی تبلت اندرویدی اخیرا معرفی شده گلکسی تب A 10.1 2019 متوجه خواهید شد که این دستگاه مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و با نصف قیمت گلکسی تب S5e عرضه می‌شود.

اکنون بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی تب A 10.1 2019 به‌همراه گلکسی تب S5e معرفی شد و تقریبا هم‌زمان با این تبلت روانه بازار می‌شود. اما رونمایی رسمی این دستگاه تنها در کشور آلمان به‌صورت زنده پخش شد و این موضوع نشان می‌دهد که گلکسی تب A 10.1 2019 ابتدا در چندین کشور اروپایی عرضه خواهد شد.

بی‌تردید تبلت مقرون‌به‌صرفه گلکسی تب A 10.1 نهایتا در ایالات‌متحده نیز ارایه می‌شود؛ اما در حال حاضر چارچوب زمانی آن مشخص نشده است. برخلاف آن‌چه که پیش‌تر در خصوص گلکسی تب S5e گفته شد؛ خریداری گلکسی تب A 10.1 2019 هزینه سنگینی را بر شما تحمیل نخواهد کرد.

قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه

البته تبلت جدید سامسونگ با قیمت مقرون‌به‌صرفه ارایه می‌شود؛ بنابراین بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی تب A 10.1 2019 فاقد هرگونه مشخصه پیشرفته‌ای خواهد بود. میزان حافظه این تبلت نصف گلکسی تب S5e بوده و از 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی برخوردار است (به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا سقف 400 گیگابایت وجود دارد).

همچنین سامسونگ تصمیم گرفته تا در عوض به‌کارگیری پردازنده ساخت کوالکام از تراشه اگزینوس 7904 بومی خود استفاده کند. این تراشه دقیقا همانند چیپست اسنپ‌دراگون 670 گلکسی تب S5e مجهز به پردازنده 8 هسته‌ای است؛ اما به اندازه نمونه کوالکامی قدرتمند و کارآمد نیست.

نسخه 2019 گلکسی تب A 10.1 از یک نمایشگر 10.1 اینچی بزرگ با رزولوشن 1920×1200 پیکسل بهره می‌گیرد؛ اگرچه این صفحه‌نمایش از نوع سوپر آمولد نیست. بعلاوه کاربران با استفاده از دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این تبلت می‌توانند به عکس‌برداری بپردازند.

گلکسی تب A 10.1 2019 دقیقا همانند خواهر گران‌قیمت‌تر خود با سیستم‌عامل اندروید 9 پای عرضه خواهد شد؛ اما باتری 6150 میلی‌آمپرساعتی این تبلت در مقایسه با نمونه موجود در گلکسی تب S5e ظرفیت پایین‌تری دارد.

موارد مطرح شده به ویژگی‌های اصلی گلکسی تب A 10.1 اشاره می‌کنند؛ اما نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که این محصول در 2 نسخه وای‌فای و سیم‌کارت‌خور (LTE) در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

از جنبه طراحی، هر 2 تبلت به لطف بهره‌گیری از قاب فلزی دارای ظاهری لوکس هستند. همچنین این گجت‌ها بایستی از نسبت قیمت به کارآیی مناسبی برخوردار باشند. با این‌حال سامسونگ اقلام رایگان خود را تنها برای خریدارانی در نظر گرفته که نسبت به پیش‌سفارش گلکسی تب S5e اقدام نمایند.

سامسونگ گلکسی تب A 10.1 با قیمت‌گذاری 210 یورویی (برای نسخه وای‌فای) و 270 یورویی (مدل LTE) عرضه خواهد شد. همچنین این تبلت در 3 مدل رنگی مشکی، طلایی و نقره‌ای به فروش می‌رسد.

بر اساس اعلام سامسونگ، مشتریان در بازه زمانی 14 مارس تا 4 آوریل می‌توانند نسبت به پیش‌سفارش گلکسی تب A 10.1 2019 اقدام نمایند. افرادی که در پیش‌سفارش تبلت گران‌قیمت‌تر گلکسی تب S5e طی همین دوره زمانی مشارکت کنند نیز یک هدفون AKG Y500 آبی‌رنگ را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

شایان به ذکر است که سامسونگ از روز 5 آوریل فروش تعداد زیادی از کاورهای متنوع و استند POGO مخصوص هر 2 تبلت را آغاز خواهد کرد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، گلکسی تب A 10.1 2019 ابتدا در کشور آلمان عرضه می‌شود؛ اما می‌توان اطمینان داشت که این گجت به‌زودی در سایر کشورها نیز ارایه خواهد شد.

بسیاری از تبلت‌های گلکسی تب A سامسونگ در ایالات‌متحده قابل خریداری هستند؛ بنابراین برای عدم عرضه گلکسی تب A 10.1 2019 در این کشور هیچ دلیل موجهی وجود ندارد.

نوشته سامسونگ از تبلت مقرون‌به‌صرفه گلکسی تب A 10.1 2019 با طراحی ممتاز رونمایی می‌کند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

سامسونگ از تبلت مقرون‌به‌صرفه گلکسی تب A 10.1 2019 با طراحی ممتاز رونمایی می‌کند

چند روز پیش سامسونگ از سری جدید تبلت‌های اندرویدی خود رونمایی کرد. اما بنا بر برخی دلایل معرفی اولیه یکی از تبلت‌ها به تعویق افتاد و کمپانی کره‌ای ظرف 2 ماه آینده تبلت گلکسی تب A 10.1 2019 را روانه بازار خواهد کرد. همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد، گلکسی تب S5e تبلت چندان ارزان‌قیمتی نیست. از سوی دیگر با بررسی تبلت اندرویدی اخیرا معرفی شده گلکسی تب A 10.1 2019 متوجه خواهید شد که این دستگاه مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و با نصف قیمت گلکسی تب S5e عرضه می‌شود.

اکنون بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی تب A 10.1 2019 به‌همراه گلکسی تب S5e معرفی شد و تقریبا هم‌زمان با این تبلت روانه بازار می‌شود. اما رونمایی رسمی این دستگاه تنها در کشور آلمان به‌صورت زنده پخش شد و این موضوع نشان می‌دهد که گلکسی تب A 10.1 2019 ابتدا در چندین کشور اروپایی عرضه خواهد شد.

بی‌تردید تبلت مقرون‌به‌صرفه گلکسی تب A 10.1 نهایتا در ایالات‌متحده نیز ارایه می‌شود؛ اما در حال حاضر چارچوب زمانی آن مشخص نشده است. برخلاف آن‌چه که پیش‌تر در خصوص گلکسی تب S5e گفته شد؛ خریداری گلکسی تب A 10.1 2019 هزینه سنگینی را بر شما تحمیل نخواهد کرد.

قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه

البته تبلت جدید سامسونگ با قیمت مقرون‌به‌صرفه ارایه می‌شود؛ بنابراین بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی تب A 10.1 2019 فاقد هرگونه مشخصه پیشرفته‌ای خواهد بود. میزان حافظه این تبلت نصف گلکسی تب S5e بوده و از 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی برخوردار است (به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا سقف 400 گیگابایت وجود دارد).

همچنین سامسونگ تصمیم گرفته تا در عوض به‌کارگیری پردازنده ساخت کوالکام از تراشه اگزینوس 7904 بومی خود استفاده کند. این تراشه دقیقا همانند چیپست اسنپ‌دراگون 670 گلکسی تب S5e مجهز به پردازنده 8 هسته‌ای است؛ اما به اندازه نمونه کوالکامی قدرتمند و کارآمد نیست.

نسخه 2019 گلکسی تب A 10.1 از یک نمایشگر 10.1 اینچی بزرگ با رزولوشن 1920×1200 پیکسل بهره می‌گیرد؛ اگرچه این صفحه‌نمایش از نوع سوپر آمولد نیست. بعلاوه کاربران با استفاده از دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این تبلت می‌توانند به عکس‌برداری بپردازند.

گلکسی تب A 10.1 2019 دقیقا همانند خواهر گران‌قیمت‌تر خود با سیستم‌عامل اندروید 9 پای عرضه خواهد شد؛ اما باتری 6150 میلی‌آمپرساعتی این تبلت در مقایسه با نمونه موجود در گلکسی تب S5e ظرفیت پایین‌تری دارد.

موارد مطرح شده به ویژگی‌های اصلی گلکسی تب A 10.1 اشاره می‌کنند؛ اما نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که این محصول در 2 نسخه وای‌فای و سیم‌کارت‌خور (LTE) در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

از جنبه طراحی، هر 2 تبلت به لطف بهره‌گیری از قاب فلزی دارای ظاهری لوکس هستند. همچنین این گجت‌ها بایستی از نسبت قیمت به کارآیی مناسبی برخوردار باشند. با این‌حال سامسونگ اقلام رایگان خود را تنها برای خریدارانی در نظر گرفته که نسبت به پیش‌سفارش گلکسی تب S5e اقدام نمایند.

سامسونگ گلکسی تب A 10.1 با قیمت‌گذاری 210 یورویی (برای نسخه وای‌فای) و 270 یورویی (مدل LTE) عرضه خواهد شد. همچنین این تبلت در 3 مدل رنگی مشکی، طلایی و نقره‌ای به فروش می‌رسد.

بر اساس اعلام سامسونگ، مشتریان در بازه زمانی 14 مارس تا 4 آوریل می‌توانند نسبت به پیش‌سفارش گلکسی تب A 10.1 2019 اقدام نمایند. افرادی که در پیش‌سفارش تبلت گران‌قیمت‌تر گلکسی تب S5e طی همین دوره زمانی مشارکت کنند نیز یک هدفون AKG Y500 آبی‌رنگ را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

شایان به ذکر است که سامسونگ از روز 5 آوریل فروش تعداد زیادی از کاورهای متنوع و استند POGO مخصوص هر 2 تبلت را آغاز خواهد کرد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، گلکسی تب A 10.1 2019 ابتدا در کشور آلمان عرضه می‌شود؛ اما می‌توان اطمینان داشت که این گجت به‌زودی در سایر کشورها نیز ارایه خواهد شد.

بسیاری از تبلت‌های گلکسی تب A سامسونگ در ایالات‌متحده قابل خریداری هستند؛ بنابراین برای عدم عرضه گلکسی تب A 10.1 2019 در این کشور هیچ دلیل موجهی وجود ندارد.

نوشته سامسونگ از تبلت مقرون‌به‌صرفه گلکسی تب A 10.1 2019 با طراحی ممتاز رونمایی می‌کند اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

مک بوک پرو ۱۶ اینچی و مانیتور ۳۲ اینچی ۶K اپل سال جاری میلادی معرفی می‌‌شوند

مک بوک پرو ۱۶ اینچی و مانیتور ۳۲ اینچی 6K اپل سال جاری میلادی معرفی می‌‌شوند

اپل قصد دارد مک‌بوک‌ پرو جدید با نمایشگر ۱۶ اینچی و نمایشگر ۳۲ اینچی با رزولوشن 6K را سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه کند.