بدافزاری که کیف پول مجازی کاربران را دزدید!

بسیاری از کارشناسان امنیتی به تازگی دریافته‌اند که بدافزار جدیدی در پلتفرم فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور وجود دارد که ارزرمزهای موجود در کیف پول مجازی کاربران را به سرقت می برده است.
 
ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده خیلی زودتر از آن چیزی که تصور می‌شد، در میان مردم و کاربران در فضای اینترنت به محبوبیت و شهرت بالایی دست یافته به گونه‌ای که بسیاری از کاربران و سازمان‌ها از این طریق توانستند ثروت بسیاری را به دست بیاورند.
 
هم‌زمان با استقبال بی‌نظیری که از استخراج این ارزهای دیجیتال شد، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری نیز به منظور استخراج بیت کوین ماینینگ، از حساب‌های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران (گوشی همراه و رایانه) به رایانه و دستگاه‌های الکترونیکی آن‌ها نفوذ یافته و از اطلاعات شخصی آن‌ها سوءاستفاده کرده و به سرقت ارزهای دیجیتال استخراج شده می‌پردازند.
 
بر اساس گزارش وب سایت coin desk، حالا به تازگی محققان فعال در حوزه امنیت سایبری عنوان کرده‌اند که هکرها و مجرمان سایبری با انتشار یک بدافزار جدید و خطرناک در پلتفرم فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور، حجم زیادی از ارز رمزهای دیجیتال استخراج شده کاربران را از کیف پول‌های مجازی به سرقت برده‌اند.
 
این کارشناسان که در حوزه امنیت سایبری فعالیت می‌کنند، به تازگی کشف کرده و دریافته‌اند که اپلیکیشنی در گوگل پلی استور منتشر شده و در دسترس کاربران گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته است که به نظر می‌رسد یک برنامه کاربردی است، اما در واقع خود یک بدافزار است که ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده و استخراج شده کاربران را به سرقت می‌برد.
 
گفته می‌شود این بدافزار در پوشش یک اپلیکیشن تحت عنوان متا ماسک پنهان شده است ولی در حقیقت به سرقت اطلاعات کاربران و همچنین نفوذ به حریم شخصی آنها می پرداخته است.
 
با اعلام این گزارش، به نظر می‌رسد که گوگل به منظور بررسی و مقابله با سرقت ارز رمزهای استخراج شده کاربران و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به کیف پول‌های مجازی آنها این اپلیکیشن را از گوگل پلی استور حذف کرده است.
 
تمایز فاحشی که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده با ارزهای معمولی جهانی دارند آن است که مبدا و مقصد مبادلات تجاری را نمایان نمی‌کنند و به همین خاطر است که دولت‌های بسیاری در سراسر جهان بر این باورند که افراد با استفاده از این ارز، می‌توانند به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه و تجهیزات تروریستی و قاچاق دارو و مواد مخدر مبادرت ورزند.
 
در ماه‌های اخیر حملات سایبری بسیاری به مراکز بزرگ استخراج و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هم‌چون کوین چک شد که به گفته تحلیلگران، به دلیل همین نفوذ بدافزارهای خطرناک بوده است و گفته شد هکرها موفق شدند ۵۳۲ میلیون دلار از سرمایه‌های این مرکز را به سرقت ببرند. در سال ۲۰۱۴ میلادی هم یکی دیگر از بزرگترین مراکز مبادلاتی بیت کوین در آن زمان، پس از آن‌که ۴۵۰ میلیون دلار از سرمایه‌هایش را از دست داد، اعلام ورشکستگی کرد.
 

نگرانی چین درباره پیشرفت هوش مصنوعی

بسیاری از کارشناسان و منتقدان فناوری هوش مصنوعی در چین بر این باورند که توسعه این فناوری می‌تواند منجر به وقوع جنگ جهانی سوم شود.
 
به تازگی اخبار و گزارش‌های جدیدی از سوی اندیشکده سازمان امنیت ملی آمریکا منتشر شده که نشان می‌دهد بسیاری از سیاست مداران و کارشناسان فعال در حوزه هوش مصنوعی در خصوص پیشرفت روز افزون این فناوری ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
در این گزارش آنها عنوان کرده‌اند که برخی از مقامات سیاسی، منتقدان و همچنین کارشناسان فعال در حوزه‌های فناوری، معتقدند که توسعه روزافزون و پیشرفت هوش مصنوعی بخصوص در صنایع و تسلیحات جنگی، نظامی و دفاعی خطر و تهدید بزرگی برای آینده بشریت و جهان ایجاد خواهد کرد چرا که منجر به ساخت و توسعه تسلیحات جدید و پیشرفته‌ای می‌شود که بدون نیاز به کنترل و نظارت انسان قادر است عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد و وظایف و مسئولیت‌های خود را انجام دهد.
 
بر اساس گزارش وب سایت fortune، این بدان معناست که تسلیحات جنگی و نظامی مبتنی بر فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بدون درگیر شدن احساسات و عواطف انسانی می‌توانند کارهای موردنظر فرماندهان جنگی و سیاست مداران را انجام دهند و کاملاً طبق برنامه نویسی‌های انجام شده عمل کند.
 
در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی بود که خبری مبتنی بر تلاش و نگرانی جامعه جهانی در خصوص توسعه هوش مصنوعی و تهدیدات آن منتشر شد. در آن زمان بسیاری از کارشناسان، متخصصان، دانشمندان و همچنین شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در جریان یک اجلاس جهانی که در سوئیس برگزار شد، از لزوم مقابله با توسعه بی رویه و جایگزینی کامل و بدون برنامه هوش مصنوعی با انسان سخن گفتند.
 
از آنجا که فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در سال‌های اخیر با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای مواجه شده است، غول‌های تکنولوژی متعددی همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون، اپل، سامسونگ و غیره به طراحی و ساخت ابزارهای هوشمند مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی (Artificial intelligence) بسیاری روی آورده‌اند. همانطور که در اخبار گذشته نیز اشاره شده بود، یکی از جدیدترین نمونه‌هایی که سرو صدا و جنجال‌های بسیاری را در جهان به پا کرد، دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل دوپلکس بود که صدای آن شباهت بسیار بی‌نظیری به صدای انسان دارد به گونه‌ای که توسط کاربران قابل تشخیص نیست و مخاطب یک روبات است نه یک انسان!
 
جالب است بدانید که استفن هاوکینگ، الون ماسک، استیو ووزنیاک، بیل گیتس و بسیاری دیگر از نام‌های بزرگ در زمینه علم و فناوری، مدتهاست که در رسانه‌ها و نامه‌های سرگشاده‌ی خود، درباره خطرات ناشی از هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده و به خیل محققان برجسته‌ی هوش مصنوعی پیوسته‌اند. خطراتی که می‌تواند به مجرمان این امکان را بدهد تا با سرعت و دقت بیشتری و با کمترین زحمت و احتمال ردیابی، به انجام سرقت، قتل‌های زنجیره‌ای، فریب افراد و کلاهبرداری‌های تلفنی و اینترنتی بپردازند.
 
حالا به نظر می‌رسد که چالش‌های اخلاقی پیش روی هوش مصنوعی به سایر کشورهای جهان نیز سرایت کرده است چرا که بسیاری از مقامات چین نیز در این خصوص ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار جلوگیری از توسعه بدون برنامه‌ریزی فناوری هوش مصنوعی شده‌اند تا از تهدیدات جدی آنکه به عقیده آنها ممکن است به وقوع جنگ جهانی سوم منجر شود، جلوگیری به عمل بیاورند.
 

آی‌بی‌ام روی سرویس ابری بلاک چین راه‌اندازی می‌کند!

طبق مقاله‌ی منتشر شده در رسانه‌ی خبری زدنت (ZDNet) در ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن)، شرکت آی‌بی‌ام، شبکه‌ی اصلی بلاک چین خود را در دیتاسنتر ملبورن واقع در ایالت ویکتوریای کشور استرالیا، راه‌اندازی کرده است. این شبکه ظاهرا به کاربران امکان می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی خود را بر روی سرویس ابری این شرکت اجرا کنند.
 
این پلتفرم آی‌بی‌ام بر روی هایپرلجر فابریک (Fabric) ساخته شده است. هایپرلجر پروژه‌ای است که به بهبود فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین در صنایع مختلف کمک می‌کند. این پروژه توسط بنیاد لینوکس توسعه یافته است.
 
دیتاسنتر آی‌بی‌ام واقع در شهر سیدنی نیز در اواخر ماه مارس راه‌اندازی خواهد شد و به مراکز دیگر از جمله دیتاسنترهای واقع در توکیو، لندن، دالاس، سائو پائولو و تورنتو می‌پیوندد. روپرت کلچستر (Rupert Colchester)، رئیس بلاک چین آی‌بی‌ام در دفاتر استرالیا و نیوزیلند به زدنت اعلام کرد که احداث دیتاسنتر دوم در کشور استرالیا، قابلیت دسترس‌پذیری را افزایش و افزونگی در صورت از دست رفتن داده‌ها را فراهم می‌کند.
 
علاوه بر این، با ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی، نیازی نیست داده‌های مشتریان بین مرز‌ها جا‌به‌جا شود و امنیت در برنامه‌های قانونی در دولت و سرویس‌های مالی برقرار می‌گردد. کلچستر همچنین افزود:  تعداد مشتریانی که برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین توسعه می‌دهند به حدی رسیده‌ که به مرکزی جداگانه برای ذخیره‌ی داده‌ها در استرالیا نیاز است.
 
کلچستر همچنین اظهار کرد که فناوری بلاک چین به صورت گسترده مورد استفاده بوده و در بین صنایع استرالیا بسیار پرکاربرد است: من این روزها جلسات آموزشی کمی برگزار می‌کنم اما مشتریان زیادی سعی دارند بفهمند چگونه می‌توانند از بلاک چین برای رفع چالش‌های کسب‌و‌کارشان استفاده نمایند.
 
در سپتامبر سال گذشته، شرکت ویسینیتی (Vicinity) با بیشتری میزان دارایی‌های املاک و مستغلات اعلام کرده بود که یک راهکار مبتنی بر بلاک چین را در شبکه‌ی انرژی سلول‌های خورشیدی خود با همکاری شرکت فناوری ‌محور پاورلجر (Power Ledger)، آزمایش خواهد کرد. این آزمایش جزئی از پروژه‌ی انرژی خورشیدی ۷۵ میلیون دلاری ویسینیتی در مرکز خرید کستل پلازا (Castle Plaza) در آدلاید ایالت استرالیای جنوبی گردید.
 
آی‌بی‌ام به صورت مستمر، استفاده از فناوری بلاک چین در پروژه‌های خود را افزایش می‌دهد. این شرکت در ۲۱ ژانویه، یک پروژه‌ی آزمایشی با استفاده از بلاک چین راه انداخت که طی آن ۱۰۸,۰۰۰ پرتقال ماندارین از چین به سنگاپور از راه کشتی، صادر شدند. بلاک چین توانست هزینه‌های مربوط به کاغذبازی و حمل‌ونقل در این پروژه را کاهش دهد.
 
آی‌بی‌ام در ۸ فوریه اعلام کرد که پروژه‌ای با ترکیب دو فناوری بلاک چین و اینترنت اشیاء برای مقابله با خشکسالی در ایالت کالیفرنیا در دست اجرا دارد. در این پروژه تیم تحقیقاتی آی‌بی‌ام با همکاری فناوری حسگر سوئیت سنس (SweetSense)، دانشگاه کلرادو بولدر و شرکت خصوصی حفاظت از منابع آب شیرین تراست (trust) پروژه‌ای مبتنی بر بلاک چین و اینترنت اشیاء را برای مدیریت آب‌های زیرزمینی راه‌اندازی کردند.

کرمان، میزبان پنجمین دوره جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پنجمین دوره جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای - جام خلیج فارس - از ٢٤ تا ۲۶ بهمن ماه به میزبانی شهر کرمان برگزار می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا علیزاده اظهار کرد: در این دوره از بازی‌ها؛ استان کرمان میزبان ٢٥٦ نفر منتخب به همراه ٣٢ نفر دعوت شده از سراسر کشور است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: این دوره جشنواره با رویکردی جدید و اضافه شدن بخش‌های مختلف مانند مسابقات ویژه مدارس و دانش آموزان؛ جشنواره بازی‌های ایرانی؛ جنبش ملی ساخت ابنیه های ایران زمین و برنامه‌های متنوع دیگر از ٢٤ تا ٢٦ بهمن ماه به میزبانی شهر کرمان برگزار می شودبرگزار خواهد شد.
 
علیزاده اظهار کرد: ظرفیت بالا و وجود نیروهای توانمند در سطح استان کرمان یکی از دلایل است که مرکز فناوری دیجیتال و اطلاع رسانی وزارت ارشاد قبول کردند پنجمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس در استان کرمان برگزار شود.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: امروز بازی‌های رایانه‌ای در کشورهای توسعه یافته به یک صنعت پول ساز تبدیل شده و نقش این بازی‌ها در افزایش تولید ناخالص کشورها به حدی رسیده که برنامه‌های ملی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشورها وجود دارد.
 
دراین دوره از مسابقات بخش ویژه دانش آموزی در رشته‌های FIFA و PES در نظر گرفته شده است، شرکت کنندگان در مسابقات علاوه بر بخش آزاد ( بدون محدودیت سنی ) می‌توانند در بخش دانش آموزی نیز شرکت کنند منوط به این نکته که در زمان برگزاری مسابقات محصل بوده و در هنگام برگزاری مسابقات کارت دانش آموزی ارائه دهند.
 
جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس؛ همایشی ملی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است که هر ساله توسط مرکز توسعه فناوی اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال؛ شبکه ملی فرهنگ و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.
 
در پنجمین دوره مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به عنوان حامی و مالک برند جشنواره؛ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان ناظر و تأیید کننده مسابقات جشنواره و شبکه ملی فرهنگ به عنوان برگزار کننده در جهت نیل به اهداف تعریف شده حضور خواهند داشت.
 

کرمان، میزبان پنجمین دوره جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پنجمین دوره جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای - جام خلیج فارس - از ٢٤ تا ۲۶ بهمن ماه به میزبانی شهر کرمان برگزار می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محمدرضا علیزاده اظهار کرد: در این دوره از بازی‌ها؛ استان کرمان میزبان ٢٥٦ نفر منتخب به همراه ٣٢ نفر دعوت شده از سراسر کشور است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: این دوره جشنواره با رویکردی جدید و اضافه شدن بخش‌های مختلف مانند مسابقات ویژه مدارس و دانش آموزان؛ جشنواره بازی‌های ایرانی؛ جنبش ملی ساخت ابنیه های ایران زمین و برنامه‌های متنوع دیگر از ٢٤ تا ٢٦ بهمن ماه به میزبانی شهر کرمان برگزار می شودبرگزار خواهد شد.
 
علیزاده اظهار کرد: ظرفیت بالا و وجود نیروهای توانمند در سطح استان کرمان یکی از دلایل است که مرکز فناوری دیجیتال و اطلاع رسانی وزارت ارشاد قبول کردند پنجمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس در استان کرمان برگزار شود.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: امروز بازی‌های رایانه‌ای در کشورهای توسعه یافته به یک صنعت پول ساز تبدیل شده و نقش این بازی‌ها در افزایش تولید ناخالص کشورها به حدی رسیده که برنامه‌های ملی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشورها وجود دارد.
 
دراین دوره از مسابقات بخش ویژه دانش آموزی در رشته‌های FIFA و PES در نظر گرفته شده است، شرکت کنندگان در مسابقات علاوه بر بخش آزاد ( بدون محدودیت سنی ) می‌توانند در بخش دانش آموزی نیز شرکت کنند منوط به این نکته که در زمان برگزاری مسابقات محصل بوده و در هنگام برگزاری مسابقات کارت دانش آموزی ارائه دهند.
 
جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس؛ همایشی ملی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است که هر ساله توسط مرکز توسعه فناوی اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال؛ شبکه ملی فرهنگ و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.
 
در پنجمین دوره مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به عنوان حامی و مالک برند جشنواره؛ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان ناظر و تأیید کننده مسابقات جشنواره و شبکه ملی فرهنگ به عنوان برگزار کننده در جهت نیل به اهداف تعریف شده حضور خواهند داشت.
 

مرسدس بنز SL63 با تیونینگ G-Power

مرسدس بنز SL63 با تیونینگ G-Power

مرسدس بنز SL63 AMG با تیونینگ جی پاور می‌تواند ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

اپل یک گام دیگر به رونمایی از هدست واقعیت افزوده خود نزدیک‌تر شد!

میل و علاقه شرکت اپل به تولید محصولی مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) بر هیچ کس پوشیده نیست. دستگاه‌هایی در زمینه‌های مختلفی از اندازه‌گیری فواصل گرفته تا انجام بازی‌های مختلف، از فناوری واقعیت افزوده بهره می‌برند اما آنچه که اپل بیشتر از همه سعی کرده آن را مخفی نگه‌ دارد، شایعاتی مربوط به پروژه ساخت یک عینک واقعیت افزوده است.

واقعیت افزوده

پیشتر شواهدی بدست آمده بود که اپل قصد کار بر روی چنین پروژه‌ای را دارد و استخدام متخصصانی در این رشته از فناوری سبب شده بود تا احتمال صحت داشتن این شایعات تقویت گردد با این حال تاکنون هیچ نشانه رسمی دال بر برنامه‌ریزی به منظور ساخت یک ایده بزرگ در این زمینه وجود نداشته ولی به گزارش بلومبرگ اخیرا شرکت اپل تلاش‌های خود را به منظور بازاریابی محصولات واقعیت افزوده گسترش داده است که نشان از آغاز تغییراتی در داخل شرکت دارد!

این تغییرات حتی در پروفایل لینکدین فرانک کازانوا به چشم می‌خورد که در بخش عنوان شغلی، پست سازمانی او مدیر ارشد بازاریابی جهانی محصولات اپل در حیطه واقعیت افزوده، اعلام شده است. مسئولیت جدیدی در شرکت که تا پیش از این حداقل به طور رسمی وجود نداشت و به گفته خود او، اکنون مسئولیت پاسخگویی به تمام بخش‌های مربوط به بازاریابی محصولات واقعیت افزوده شرکت اپل به عهده اوست. با توجه به این تغییر و تحول جدید به نظر می‌رسد، واقعیت افزوده به یک اولویت مهم و اصلی در شرکت اپل بدل شده است.

اگر نام یک کارمند اپل خیلی برای‌تان اهمیت ندارد بهتر است کمی بیشتر با او آشنا شوید. به معنای واقعی کلمه کازانوا ده‌ها سال است که با اپل همکاری می‌کند و یکی از مهم‌ترین کمک‌هایش به شرکت اپل مربوط به زمانی بود که او مسئولیت برنامه ریزی و تنظیم معاملات و قرارداد‌های شرکت با اپراتور‌های تلفن همراه را به منظور فروش گوشی‌های آی‌فون، بر عهده داشت. به عبارت بهتر او یکی از افرادیست که سبب شده تا گوشی‌های آی‌فون تولید شده در چشم کاربرانش، خیلی گران به نظر نرسد!

واقعیت افزوده

خب هنوز هم در مورد شخصیت او هیجان‌زده نشده‌اید. پس این جمله را به دقت بخوانید، شروع فعالیت آقای کازاناوا در این سمت به معنای عرضه اولین محصول واقعیت افزوده اپل حداقل تا یک سال آینده است! البته باید توجه داشت استراتژی‌های بازاریابی شرکت یک شبه تصویب نشده و مدت‌ها بر روی آن کار شده است.

طبق شایعات موجود تلاش‌های شرکت تنها محدود به ساخت یک هدست واقعیت افزوده نمی‌شود و این فناوری در دل آی‌فون‌های جدید نیز به کار گرفته خواهد شد. از جمله می‌توان به افزوده شدن قابلیت دوربین‌های واقعیت افزوده در مدل‌های سال 2020 اشاره کرد. در حقیقت به نظر می‌رسد واقعیت افزوده این توانایی را دارد تا در طیف وسیعی از محصولات به کار گرفته شود و ویژگی‌های بسیاری را به همراه خود آورد. به علاوه گام نهادن در مسیر نوآوری‌های جدید و رونمایی از محصولاتی با استفاده از فناوری‌های روز دنیا، چیزی است که تمامی کاربران از غولی چون اپل انتظار دارند و مایلند بعد از مدت‌ها شاهد یک تغییر بزرگ در آی‌فون‌ها باشند!

نوشته اپل یک گام دیگر به رونمایی از هدست واقعیت افزوده خود نزدیک‌تر شد! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

تعمیرات تخصصی تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری در نورنگار

تعمیرات تخصصی تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری در نورنگار

بدون شک یکی از بخش‌های مهم نورنگار واحد تعمیرات و خدمات پس از فروش است.

فروش اموال مازاد بانک های ایران با ارزهای دیجیتال

رییس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی از آغاز فروش اموال مازاد بانک‌ها در بلاک چین و با توکن‌های دارای پشتوانه طلا خبر داد و گفت: مردم می‌توانند برای حفظ دارایی خود، اموال مازاد بانکی را بخرند.
 
کوروش پرویزیان در خصوص فروش اموال مازاد بانک‌ها با توکن‌های با پشتوانه طلا گفت: فروش اموال مازاد بانک‌ها از طریق توکن‌هایی در زنجیره بلاک چین، به لحاظ تکنولوژیکی کاملاً امکان‌پذیر شده است.
 
مدیرعامل بانک پارسیان افزود: مشتریان اموال مازاد بانک‌ها که از طریق توکن با پشتوانه طلا به فروش خواهد رسید، عموم مردم خواهند بود و می‌توانند ضمن حفظ دارایی خود، سرمایه‌شان را با استفاده از این ابزار در جای مطمئنی سرمایه‌گذاری کنند.
 
وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر، فروش اموال مازاد بانک‌ها رونق گرفته و البته فروش این اموال در قالب بلاک چین نیز به‌تازگی شروع شده است. بانک‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که اموال مازاد که ارزش افزوده ایجاد نمی‌کند را تبدیل به دارایی نقدی کنند.
 
پرویزیان در پاسخ به این سؤال که آیا فروش اموال مازاد بانک‌ها با توجه به افزایش قیمت مسکن، با استقبال مواجه شده است، گفت: البته شرایط بازار متفاوت است و قیمت‌ها تغییر داشته است، ولی شرایط خرید و فروش سخت‌تر شده است. به هر حال بازار ملک و املاک، سختی‌های خود را دارد؛ ولی استفاده از ابزارهایی مثل بلاک چین می‌تواند به بانک‌ها کمک کند که هم دارایی‌ها را در قالب ارزش افزوده به مردم بفروشند و هم اینکه مردم بتوانند ارزش اموالی که دارند را، در مقابل تورم حفظ کنند.
 
به گفته وی، بانک‌ها تمایلی برای خرید اموال جدید ندارند؛ اما به هر حال چارچوب کار آنها، در حوزه ایجاد ارزش و خدمت به مردم است و این حوزه را باید پایه کار خود قرار دهند. در عین حال، در آینده غیر از این نیز، راه دیگری وجود ندارد.

فروش اموال مازاد بانک های ایران با ارزهای دیجیتال

رییس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی از آغاز فروش اموال مازاد بانک‌ها در بلاک چین و با توکن‌های دارای پشتوانه طلا خبر داد و گفت: مردم می‌توانند برای حفظ دارایی خود، اموال مازاد بانکی را بخرند.
 
کوروش پرویزیان در خصوص فروش اموال مازاد بانک‌ها با توکن‌های با پشتوانه طلا گفت: فروش اموال مازاد بانک‌ها از طریق توکن‌هایی در زنجیره بلاک چین، به لحاظ تکنولوژیکی کاملاً امکان‌پذیر شده است.
 
مدیرعامل بانک پارسیان افزود: مشتریان اموال مازاد بانک‌ها که از طریق توکن با پشتوانه طلا به فروش خواهد رسید، عموم مردم خواهند بود و می‌توانند ضمن حفظ دارایی خود، سرمایه‌شان را با استفاده از این ابزار در جای مطمئنی سرمایه‌گذاری کنند.
 
وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر، فروش اموال مازاد بانک‌ها رونق گرفته و البته فروش این اموال در قالب بلاک چین نیز به‌تازگی شروع شده است. بانک‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که اموال مازاد که ارزش افزوده ایجاد نمی‌کند را تبدیل به دارایی نقدی کنند.
 
پرویزیان در پاسخ به این سؤال که آیا فروش اموال مازاد بانک‌ها با توجه به افزایش قیمت مسکن، با استقبال مواجه شده است، گفت: البته شرایط بازار متفاوت است و قیمت‌ها تغییر داشته است، ولی شرایط خرید و فروش سخت‌تر شده است. به هر حال بازار ملک و املاک، سختی‌های خود را دارد؛ ولی استفاده از ابزارهایی مثل بلاک چین می‌تواند به بانک‌ها کمک کند که هم دارایی‌ها را در قالب ارزش افزوده به مردم بفروشند و هم اینکه مردم بتوانند ارزش اموالی که دارند را، در مقابل تورم حفظ کنند.
 
به گفته وی، بانک‌ها تمایلی برای خرید اموال جدید ندارند؛ اما به هر حال چارچوب کار آنها، در حوزه ایجاد ارزش و خدمت به مردم است و این حوزه را باید پایه کار خود قرار دهند. در عین حال، در آینده غیر از این نیز، راه دیگری وجود ندارد.