چگونه Motion Smoothing را در تلویزیون‌های سامسونگ غیر‌فعال کنیم؟

اخیراً در تلویزیون سامسونگ قابلیتی با نام “Auto Motion Plus” ارایه شده است که نوع دیگری از ویژگی motion smoothing است. بسیاری از مردم از قابلیت motion smoothing راضی نیستند چون تصاویر را بیش‌ از حد صاف، روان و عجیب‌ می‌کند.

Auto Motion Plus” چیست؟

عملکرد Auto Motion Plus به‌صورت افزایش نرخ فریم محتوای نمایش داده‌شده در تلویزیون است. بیشتر فیلم‌ها با سرعت 24 یا 30 فریم در ثانیه (fps) فیلم‌برداری می‌شوند ولی تقریباً تمام تلویزیون‌ها آن‌ها را با 60 یا 120 فریم در ثانیه نشان می‌دهند. درنتیجه motion smoothing با قرار دادن فریم‌های اضافی و جعلی در محتوا، باعث می‌شود که یک محتوا با نرخ فریم 30 fps به‌اندازه ویدئویی با نرخ فریم بالا، صاف و روان دیده شود.

مشکل اصلی اینجاست که مردم در طول سالیان دراز به تماشای انواع خاصی از رسانه‌ها (مانند فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی) در 24 یا 30 فریم در ثانیه عادت کرده‌اند؛ درنتیجه دیدن محتوایی با فریم بالا برایشان عجیب است. فیلم‌ها دیگر مانند فیلم‌های قبلی احساس نمی‌شوند؛ چراکه نرخ فریم بالا، فیلم‌ها را بسیار واقعی کرده و از غرق شدن شما در فیلم جلوگیری می‌کند. این ویژگی می‌تواند برای برنامه‌های ورزشی مناسب باشد ولی تأثیر عجیب و ناخوشایندی بر دیگر محتواهای تلویزیونی دارد. علاوه بر این، فریم‌های اضافی چون جعلی هستند، اغلب کاملاً تار دیده می‌شوند.

چگونه این ویژگی غیرفعال کنیم؟

گزینه غیرفعال کردن این قابلیت در بیشتر تلویزیون‌های سامسونگ در قسمت Picture options است ولی احتمالاً در بخش “Expert Settings” نیز قرارداده‌ شده باشد. به‌هرحال در هر دو قسمت به دنبال تنظیمات “Auto Motion Plus” بگردید.

پس از انتخاب تنظیمات “Auto Motion Plus” منویی برای شما باز می‌شود که شامل گزینه‌های “Auto” ، “Off” و “Custom” است. اگر تمایل دارید این ویژگی کاملاً غیرفعال شود، Off را انتخاب کنید؛ در غیر این صورت با انتخاب گزینه “Custom” تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید.

در صورت ایجاد هر مشکلی در پیدا کردن تنظیمات مربوطه، بهتر است با راهنمای تلویزیون خود مشورت کنید که به‌صورت آنلاین نیز قابل دسترسی هستند.

نوشته چگونه Motion Smoothing را در تلویزیون‌های سامسونگ غیر‌فعال کنیم؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

بهترین فصل سفر به استانبول

بهترین فصل سفر به استانبول

وضعیت آب و هوایی یکی از عوامل تعیین‌کننده در زمان سفر است. بهترین زمان‌های سفر به استانبول به نظر شما چه ماه‌هایی است؟

فهرست نهایی بهترین خودرو سال ۲۰۱۹ منتشر شد

فهرست نهایی بهترین خودرو سال ۲۰۱۹ منتشر شد

فهرست نهایی بهترین خودروِ سال ۲۰۱۹ در ۶ قسمت طبقه‌بندی شده که خودروسازان اروپایی بیشترین نماینده را در آن دارند. 

دستگاه تصفیه آب خانگی؛ یکی از وسایل مهم در حفظ سلامتی شهروندان

دستگاه تصفیه آب خانگی؛ یکی از وسایل مهم در حفظ سلامتی شهروندان

آکوا کلاسیک یکی از برندهای معروف‌ و قدیمی دستگاه تصفیه‌ی آب در ایران محسوب می‌شود که تلفیقی از تکنولوژی غرب و هنر ژاپنی است.

آمازون در فناوری خودران سرمایه‌گذاری می‌کند

آمازون در فناوری خودران سرمایه‌گذاری می‌کند

چندی پیش، آمازون، غول تجارت الکترونیک جهان، با سرمایه‌‌گذاری در شرکت خودروسازی آرورا آمریکا، وارد صنعت خودروهای خودران شد.

اینستاگرام ویدیو‌های IGTV را در تایم‌لاین شما نمایش می‌دهد

اینستاگرام به تازگی متوجه شده است که افراد بسیار کمی به ویژگی IGTV این برنامه اهمیت می‌دهند. به همین دلیل این شرکت تصمیم دارد ویدیو‌های IGTV را در تایم‌لاین شما قرار دهد.

از پنجشنبه کاربران ویدیو‌های IGTV افرادی را که دنبال می‌کنند در تایم‌لاین اصلی برنامه مشاهده خواهند کرد. این ویدیو‌ها به صورت پست با یک تگ خاص برای ایجاد تفاوت ظاهر خواهند شد. شما فقط ویدیو‌های افرادی را که دنبال می‌کنید دریافت خواهید کرد و ویدیو‌های سایر افراد به صورت تصادفی در تایم‌لاین شما نمایش داده نخواهد شد.

IGTV ویژگی انتشار ویدیو‌های بلند مدت اینستاگرام است که سال گذشته منتشر شد. این ویژگی به کاربران اجازه به اشتراک گذاشتن ویدیو‌ها را با مدت زمان طولانی‌تر از حد استاندارد می‌دهد. این ویژگی به عنوان یک ضربه برای یوتیوب دیده شد. اینستاگرام برای رونمایی از این ویژگی از افراد معروف مجازی و دنیای واقعی دعوت کرد. از زمان انتشار IGTV بیشترین کاربران این ویژگی افراد معروف و سلبریتی‌ها هستند.

این سرویس با استفاده از یک گزینه نارنجی رنگ کوچک در سمت راست بالای تب Home در دسترس است. زمانی که کاربران از این ویژگی استقبال نکردند، این گزینه در بالای تب Explore برنامه ظاهر شد. با انجام این عمل نیز استقبال خاصی از این ویژگی صورت نگرفت تا اینستاگرام این ویدیو‌ها را در بین تصاویر و ویدیو‌های تب Explore قرار دهد. به دلیل استقبال نکردن کاربران از این ویژگی این شرکت تصمیم دارد این ویدیو‌ها را در تایم‌لاین اصلی شما به نمایش بگذارد. این عمل شاید به این دلیل که در تایم‌لاین اصلی شما قرار می‌گیرد و شما را مجبور به تماشای آن می‌کند، جرم محسوب شود (البته تا کنون).

انجام این عمل توسط اینستاگرام بسیار عجیب است. این ویژگی از دیگر بخش‌های اینستاگرام به دلیل طولانی بودن ویدیو‌ها جدا بود. حال اینستاگرام این ویژگی را بین ویژگی‌های دیگر خود قرار می‌دهد که موجب تعجب و سوال بسیاری از کاربران شده است که چرا ویدیو‌های اصلی اینستاگرام محدودیت یک دقیقه‌ای دارند یا محدودیت ۱۵ ثانیه‌ای استوری‌های اینستاگرام به این حد سخت‌گیرانه رعایت می‌شود؟

پرسش مهم‌تر دلیل اصرار اینستاگرام برای مطرح کردن این ویژگی است در حالی که بسیاری از کاربران از آن بهره نمی‌برند و علاقه‌ای به استفاده از آن ندارند. مسئله پیدا کردن این ویژگی نیست، مسئله و مشکل اصلی عدم تمایل کاربران برای استفاده از این ویژگی است. کاربران برای این دسته از ویدیو‌ها که مدت زمانی بالا‌تر از یک دقیقه دارند از یوتیوب استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد پلتفرم و مکان مناسبی برای این دسته از محتوا است.

اینستاگرام تحت تاثیر تعداد کاربران خود با ادغام هر ویژگی جدید به برنامه خود و با استفاده از نفوذ خود سعی در محبوب کردن آن ویژگی و استفاده وسیع از آن دارد. اما این مسئله امکان پذیر نیست. اگر اینستاگرام یک ویژگی درخواست تاکسی به برنامه خود اضافه کند، فردی از این ویژگی استفاده نخواهد کرد و کاربران از برنامه Uber استفاده خواهند کرد. همچنین کاربران برای ویدیو‌های بلند مدت از یوتیوب استفاده خواهند کرد.

پس بهتر است اینستاگرام به جای اجبار کاربران برای استفاده از ویژگی‌های این برنامه، ویژگی‌هایی را در دسترس کاربران قرار دهد که مطلوب آن‌هاست. یکی از این ویژگی‌ها مرتب کردن تایم‌لاین بر اساس زمان است.

نوشته اینستاگرام ویدیو‌های IGTV را در تایم‌لاین شما نمایش می‌دهد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

اینستاگرام ویدیو‌های IGTV را در تایم‌لاین شما نمایش می‌دهد

اینستاگرام به تازگی متوجه شده است که افراد بسیار کمی به ویژگی IGTV این برنامه اهمیت می‌دهند. به همین دلیل این شرکت تصمیم دارد ویدیو‌های IGTV را در تایم‌لاین شما قرار دهد.

از پنجشنبه کاربران ویدیو‌های IGTV افرادی را که دنبال می‌کنند در تایم‌لاین اصلی برنامه مشاهده خواهند کرد. این ویدیو‌ها به صورت پست با یک تگ خاص برای ایجاد تفاوت ظاهر خواهند شد. شما فقط ویدیو‌های افرادی را که دنبال می‌کنید دریافت خواهید کرد و ویدیو‌های سایر افراد به صورت تصادفی در تایم‌لاین شما نمایش داده نخواهد شد.

IGTV ویژگی انتشار ویدیو‌های بلند مدت اینستاگرام است که سال گذشته منتشر شد. این ویژگی به کاربران اجازه به اشتراک گذاشتن ویدیو‌ها را با مدت زمان طولانی‌تر از حد استاندارد می‌دهد. این ویژگی به عنوان یک ضربه برای یوتیوب دیده شد. اینستاگرام برای رونمایی از این ویژگی از افراد معروف مجازی و دنیای واقعی دعوت کرد. از زمان انتشار IGTV بیشترین کاربران این ویژگی افراد معروف و سلبریتی‌ها هستند.

این سرویس با استفاده از یک گزینه نارنجی رنگ کوچک در سمت راست بالای تب Home در دسترس است. زمانی که کاربران از این ویژگی استقبال نکردند، این گزینه در بالای تب Explore برنامه ظاهر شد. با انجام این عمل نیز استقبال خاصی از این ویژگی صورت نگرفت تا اینستاگرام این ویدیو‌ها را در بین تصاویر و ویدیو‌های تب Explore قرار دهد. به دلیل استقبال نکردن کاربران از این ویژگی این شرکت تصمیم دارد این ویدیو‌ها را در تایم‌لاین اصلی شما به نمایش بگذارد. این عمل شاید به این دلیل که در تایم‌لاین اصلی شما قرار می‌گیرد و شما را مجبور به تماشای آن می‌کند، جرم محسوب شود (البته تا کنون).

انجام این عمل توسط اینستاگرام بسیار عجیب است. این ویژگی از دیگر بخش‌های اینستاگرام به دلیل طولانی بودن ویدیو‌ها جدا بود. حال اینستاگرام این ویژگی را بین ویژگی‌های دیگر خود قرار می‌دهد که موجب تعجب و سوال بسیاری از کاربران شده است که چرا ویدیو‌های اصلی اینستاگرام محدودیت یک دقیقه‌ای دارند یا محدودیت ۱۵ ثانیه‌ای استوری‌های اینستاگرام به این حد سخت‌گیرانه رعایت می‌شود؟

پرسش مهم‌تر دلیل اصرار اینستاگرام برای مطرح کردن این ویژگی است در حالی که بسیاری از کاربران از آن بهره نمی‌برند و علاقه‌ای به استفاده از آن ندارند. مسئله پیدا کردن این ویژگی نیست، مسئله و مشکل اصلی عدم تمایل کاربران برای استفاده از این ویژگی است. کاربران برای این دسته از ویدیو‌ها که مدت زمانی بالا‌تر از یک دقیقه دارند از یوتیوب استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد پلتفرم و مکان مناسبی برای این دسته از محتوا است.

اینستاگرام تحت تاثیر تعداد کاربران خود با ادغام هر ویژگی جدید به برنامه خود و با استفاده از نفوذ خود سعی در محبوب کردن آن ویژگی و استفاده وسیع از آن دارد. اما این مسئله امکان پذیر نیست. اگر اینستاگرام یک ویژگی درخواست تاکسی به برنامه خود اضافه کند، فردی از این ویژگی استفاده نخواهد کرد و کاربران از برنامه Uber استفاده خواهند کرد. همچنین کاربران برای ویدیو‌های بلند مدت از یوتیوب استفاده خواهند کرد.

پس بهتر است اینستاگرام به جای اجبار کاربران برای استفاده از ویژگی‌های این برنامه، ویژگی‌هایی را در دسترس کاربران قرار دهد که مطلوب آن‌هاست. یکی از این ویژگی‌ها مرتب کردن تایم‌لاین بر اساس زمان است.

نوشته اینستاگرام ویدیو‌های IGTV را در تایم‌لاین شما نمایش می‌دهد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

دَه نکته‌‌ی مهم عکاسی با پهپاد در ارتفاع‌

دَه نکته‌‌ی مهم عکاسی با پهپاد در ارتفاع‌

اگر به عکاسی از مناظر طبیعی از بالا با پهپادها علاقه دارید، نکته‌های براکالی، یکی از عکاسان حرفه‌ای در زمینه‌ی پهپادها را از دست ندهید.

دَه نکته‌‌ی مهم عکاسی با پهپاد در ارتفاع‌

دَه نکته‌‌ی مهم عکاسی با پهپاد در ارتفاع‌

اگر به عکاسی از مناظر طبیعی از بالا با پهپادها علاقه دارید، نکته‌های براکالی، یکی از عکاسان حرفه‌ای در زمینه‌ی پهپادها را از دست ندهید.

آفریقای استوایی کلید حل معمای متان است

آفریقای استوایی کلید حل معمای متان است

نتایج پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند ممکن است نقش زمین‌های باتلاقی در انتشار گازهای گلخانه‌ای قوی زیاد باشد.