جیرینگ، رتبه اول در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته از منظر بهره‌وری کل عوامل شد

شرکت پرداخت اول کیش (جیرینگ) در رتبه‌بندی 500 شرکت برتر ایران که توسط سازمان مدیریت صنعتی (IMI100) انجام شد، با ۲۰ پله صعود نسبت به سال گذشته، در رتبه هفتادوچهارم برترین شرکت ایران قرار گرفت.

سازمان مدیریت صنعتی  (IMI100) هر ساله 500 شرکت برتر ایران را با معیارهای مختلف از جمله «میزان فروش»، در پنج سطح و ۳۲  گروه تخصصی مقایسه می‌کند که بر اساس آن، شرکت پرداخت اول کیش (جیرینگ) امسال برای دومین سال پیاپی، در سطح اول شرکت‌های برتر ایران قرار گرفته است.

جیرینگ که سال گذشته به‌عنوان نود‌وچهارمین شرکت برتر از سوی سازمان مدیریت صنعتی شناخته شده بود، امسال در این رتبه‌بندی با ۲۰ پله صعود، موفق به کسب رتبه ۷۴ در میان ۵۰۰ شرکت برتر در سراسر کشور شده است.

این در حالی است که جایگاه نخست گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته از لحاظ بهره‌وری کل عوامل  (TFP) نیز به جیرینگ تعلق گرفت و به همین منظور در مراسمی با حضور شرکت‌های برتر ایران، از مدیرعامل جیرینگ تقدیر به عمل آمد.

علاوه بر آن، در رتبه‌بندی مختص به شرکت‌های گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته، جیرینگ در جایگاه چهارم گروه رایانه از منظر میزان فروش قرار گرفت.

این رتبه‌بندی معتبر، بر اساس استانداردهای جهانی انجام گرفته و از جمله معتبرترین رتبه‌بندی‌های داخلی محسوب می‌شود. رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت برتر ایران، اکنون ۲۱ سال سابقه را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

نوشته جیرینگ، رتبه اول در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته از منظر بهره‌وری کل عوامل شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

افزایش امنیت واتس‌اپ با یک قابلیت جدید

آپدیت کوچک اما مهمی برای پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ عرضه شده که امنیت آن را افزایش می‌دهد و شما می‌توانید مکالمات خود را به کمک Face ID یا Touch ID رمزنگاری کنید تا دیگران نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

البته لازم به ذکر است که این قابلیت با توجه به فناوری‌های اشاره شده، فقط مخصوص دارندگان گوشی‌های آیفون است. استفاده از روش بازگشایی قفل واتس‌اپ، به تکنولوژی موجود در آیفون شما بستگی دارد یعنی اگر گوشی دارای تکنولوژی فیس آی‌دی است، می‌توانید این نرم‌افزار را از این طریق بازگشایی کنید.

برای فعال کردن این قابلیت پس از بروزرسانی کردن Whatsapp خود، به بخش تنظیمات حساب بروید، گزینه حریم خصوصی را انتخاب و پس از آن Screen Lock را فعال کنید. پس از اینکه نوع روش بازگشایی را برای واتس‌اپ مشخص کردید، شما هر بار که می‌خواهید این اپلیکیشن را باز کنید، باید از همان شیوه استفاده کنید و اگر روش بازگشایی با سنسورهای بیومتریکی تا چندین مرتبه موفقیت‌آمیز نبود، باید کد عددی آیفون خود را وارد کنید.

این نکته را در نظر بگیرید که با وجود فعال شدن Screen Lock اگر هنوز قابلیت پیش‌نمایش فعال باشد، اعلان‌های واتس‌اپ بر روی صفحه اصلی گوشی قابل مشاهده است.

اگر فکر می‌کنید که استفاده از این روش سبب کاهش ایمنی سرویس‌های شناسایی هویت‌تان می‌شود، باید به شما اطمینان خاطر دهیم که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد زیرا واتس‌اپ تنها به APIهای اپل (رابط‌های برنامه کاربردی) دسترسی خواهد داشت تا بفهمد آیا عملیات بازگشایی برنامه موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر بنابراین همه چیز با امنیت بالا و کامل انجام می‌شود و حریم خصوصی شما زیر سوال نمی‌رود.

در انتها باید به کاربران اندرویدی Whatsapp بگوییم که هنوز خبری مبنی بر اینکه آیا قرار است چنین ویژگی به نسخه اندروید بیاید یا خیر، منتشر نشده ولی احتمال انجام چنین کاری در آینده نزدیک بسیار زیاد است.

نوشته افزایش امنیت واتس‌اپ با یک قابلیت جدید اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

زوم‌اپ: EXIF Viewer؛ مشاهده و ویرایش اطلاعات تگ‌های عکس و فیلم

زوم‌اپ: EXIF Viewer؛ مشاهده و ویرایش اطلاعات تگ‌های عکس و فیلم

با اپلیکیشن EXIF Viewer می‌توانید اطلاعات Exif عکس‌ها و ویدئوهای خود، مانند محل و تاریخ ثبت و تنظیمات دوربین را ببینید و ویرایش کنید.

زوم‌اپ: EXIF Viewer؛ مشاهده و ویرایش اطلاعات تگ‌های عکس و فیلم

زوم‌اپ: EXIF Viewer؛ مشاهده و ویرایش اطلاعات تگ‌های عکس و فیلم

با اپلیکیشن EXIF Viewer می‌توانید اطلاعات Exif عکس‌ها و ویدئوهای خود، مانند محل و تاریخ ثبت و تنظیمات دوربین را ببینید و ویرایش کنید.

«من هستم و خواهم بود»؛ به‌مناسبت روز جهانی سرطان

«من هستم و خواهم بود»؛ به‌مناسبت روز جهانی سرطان

روز جهانی سرطان، روزی بین‌المللی در تقویم برای آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه‌ی مبارزه‌ی با سرطان و پیشگیری و درمان آن است.

شیائومی عرضه دومین نسل از اسمارت‌فون گیمینگ بلک شارک را تایید کرد

ظاهرا تلاش‌های شیائومی در زمینه تولید اسمارت‌فون‌های گیمینگ به پایان نرسیده و این کمپانی به ادامه عرضه سری محصولات نسبتا فرعی خود تمایل دارد. اخیرا این شرکت چینی تایید کرده که دومین نسل از اسمارت‌فون گیمینگ بلک شارک احتمالا طی بهار پیش رو معرفی خواهد شد.

9 ماه پس از عرضه نسخه اولیه بلک شارک به بازار، شیائومی از طرفداران خود درخواست کرد تا ایده‌های جدید و پیشنهادات خود را در خصوص گوشی گیمینگ آینده کمپانی ارایه نمایند. در راستای شفاف‌سازی موضوع، ونگ تنگ توماس، مدیر واحد محصولات شیائومی تایید کرد که اخیرا شاهد عملکرد گوشی جدید بلک شارک بوده و این دستگاه بسیار سریع است.

اگرچه این مقام رسمی شیائومی پیرامون ویژگی‌های موردانتظار اسمارت‌فون بلک شارک نسل 2 هیچ‌گونه توضیحی ارایه نکرده است؛ با این‌حال اوایل سال جاری دستگاهی با اسم رمز بلک شارک Skywalker به‌صورت آنلاین به نمایش گذاشته شد.

براساس اطلاعات فاش شده پیشین انتظار می‌رود که دستگاه جدید شیائومی بلک شارک با پردازنده بسیار قدرتمند اسنپ‌دراگون 855 کوالکام به‌همراه حداقل 8 گیگابایت رم روانه بازار شود. همچنین می‌توان اطمینان داشت که این هندست با سیستم‌عامل اندروید 9 پای و نمایشگر پیشرفته عرضه شود.

با توجه به عرضه نخستین گوشی بلک شارک در آوریل سال گذشته، این‌بار نیز هندست نسل آینده به احتمال فراوان در همین محدوده زمانی معرفی خواهد شد. برای اطلاع دقیق از زمان و مکان عرضه اسمارت‌فون بلک شارک 2 ناچارا بایستی منتظر بمانیم. اگرچه بر اساس پیش‌بینی‌ها این گوشی در ایالات‌متحده ارایه نخواهد شد.

نوشته شیائومی عرضه دومین نسل از اسمارت‌فون گیمینگ بلک شارک را تایید کرد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

جگوار لندرور پس از برگزیت، تولید خودرو در بریتانیا را متوقف می‌کند

جگوار لندرور پس از برگزیت، تولید خودرو در بریتانیا را متوقف می‌کند

پس از هوندا و تویوتا، شرکت جگوار لندرور نیز اعلام کرد که به‌دلیل وضعیت نامشخص پس از اجرای توافق برگزیت، فروردین ماه به‌طور موقت تولید محصولات در بریتانیا را متوقف خواهد کرد.

مستر تیکو، سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما

مستر تیکو، سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما

همیشه برای انجام سفرهای خود دچار تردید می‌شویم که سفر را با اتوبوس، قطار یا هواپیما انجام دهیم؟!

داستان برند BMW

بی ام و یا به قولی بی ام دبلیو که البته هر دو این اسامی درست هستند، از جمله برندهای خودروسازی است که علاوه بر لوکس و گران بودن، کیفیت خوب و نام نیکی هم بر اذهان مردم باقی گذاشته است. بطوریکه کمتر کسی ممکن است تا لوگوی این برند را نشناسد و یا به جرات می‌توانیم بگوییم کسی نیست که از کیفیت خودروهای تولید این برند مطرح جهانی بتواند ایرادی بگیرد. اما از چه زمانی فروش بی ام و آغاز و مطرح شد، داستان جالبی دارد.

درباره بی ام و

این برند که کوتاه شده عبارت Bayerische Motoren Werke به معنای صنایع موتوری باواریاست، شرکت خودروسازی آلمانی است که سال 1916 میلادی توسط فردی به نام فرانتس یوزف پوپ تاسیس شد. بی ام و در ابتدا فعالیت‌اش را با تولید قطعات موتورهای هوایی در سال 1917 شروع کرد و یک سال بعد این شرکت توانست هواپیمای دو باله‌ای طراحی و تولید کند که در آن زمان سرعتی باورنکردنی داشت.

سال 1928 میلادی بود که این شرکت کارخانه کوچک آلمانی را به نام فاقزوگ فابریک آیسناخ (AWE) که در زمینه تولید موتورسیکلت و وسایل نقلیه فعال بود را با پرداخت مبلغ اندکی خریداری کرد تا اولین خودروی ساخت بی ام و با نسخه به روز شده خودروهای کوچکی که دیسکی نام داشتند و نام بی ام و- دیسکی 3 بر آن گذاشته شد را تولید و روان بازار شد. تولید این خودرو شروعی برای خرید بی ام و برای افرادی که در آن دوره‌ی زمانی علاقمند به داشتن خودرو بودند، شد.

بعد از این سال به تدریج تولید مدل‌های مختلف بی ام و ادامه پیدا کرد تا اینکه این کارخانه خودروسازی به یکی از برترین تولیدکنندگان خودرو در سطح جهان تبدیل شد بطوریکه مدل‌های دست دوم و چندم این برند هنوز هم طرفداران بسیاری دارند و با وجود گرانی خودروهای این برند و البته گرانی قطعات یدکی آن، بسیاری از افراد به جای خرید خودروهای صفر جدید به دنبال خرید بی ام و کارکرده حتی تولیدی چند ساله قبل هستند.

بی ام و در این روزها

در سال 1999 بی ام و اولین کراس اور لوکس خود را با مدل مفهومی X5 رونمایی و روان بازار کرد تا در شروع قرن بیست و یکم کراس اور و شاسی بلند پر طرفداری را وارد دنیای خودروها کرده باشد. در سال 2010 این شرکت خودروسازی، سرمایه گذاری قابل توجه‌ای را بر روی خودروهای برقی، هیبریدی، سرویس اشتراک خودرو و فناوری خودران متمرکز کرد تا در دنیای فناوری این روزها از رقبای خود مثل شرکت‌های فورد و مرسدس بنز عقب نماند.

دفتر مرکزی این برند تاثیرگذار در جهان خودرو در شهر مونیخ آلمان قرار داد و ارزش آن بیش از 25 میلیارد و 500 میلیون دلار است. بی ام و بعد از برندهای مطرح تویوتا و مرسدس بنز در مقام سوم ارزشمندترین برندهای خودروسازی در جهان قرار داد و توانسته در طول بیش از صد سال عمر خود که دوران سختی را تجربه کرده و از بحران‌های مالی شدید و دو جنگ جهانی عبور کرده، هنوز برند خودرسازی مطرحی در جهان به حساب بیاید.

منبع : ویرلن

نوشته داستان برند BMW اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

داستان برند BMW

بی ام و یا به قولی بی ام دبلیو که البته هر دو این اسامی درست هستند، از جمله برندهای خودروسازی است که علاوه بر لوکس و گران بودن، کیفیت خوب و نام نیکی هم بر اذهان مردم باقی گذاشته است. بطوریکه کمتر کسی ممکن است تا لوگوی این برند را نشناسد و یا به جرات می‌توانیم بگوییم کسی نیست که از کیفیت خودروهای تولید این برند مطرح جهانی بتواند ایرادی بگیرد. اما از چه زمانی فروش بی ام و آغاز و مطرح شد، داستان جالبی دارد.

درباره بی ام و

این برند که کوتاه شده عبارت Bayerische Motoren Werke به معنای صنایع موتوری باواریاست، شرکت خودروسازی آلمانی است که سال 1916 میلادی توسط فردی به نام فرانتس یوزف پوپ تاسیس شد. بی ام و در ابتدا فعالیت‌اش را با تولید قطعات موتورهای هوایی در سال 1917 شروع کرد و یک سال بعد این شرکت توانست هواپیمای دو باله‌ای طراحی و تولید کند که در آن زمان سرعتی باورنکردنی داشت.

سال 1928 میلادی بود که این شرکت کارخانه کوچک آلمانی را به نام فاقزوگ فابریک آیسناخ (AWE) که در زمینه تولید موتورسیکلت و وسایل نقلیه فعال بود را با پرداخت مبلغ اندکی خریداری کرد تا اولین خودروی ساخت بی ام و با نسخه به روز شده خودروهای کوچکی که دیسکی نام داشتند و نام بی ام و- دیسکی 3 بر آن گذاشته شد را تولید و روان بازار شد. تولید این خودرو شروعی برای خرید بی ام و برای افرادی که در آن دوره‌ی زمانی علاقمند به داشتن خودرو بودند، شد.

بعد از این سال به تدریج تولید مدل‌های مختلف بی ام و ادامه پیدا کرد تا اینکه این کارخانه خودروسازی به یکی از برترین تولیدکنندگان خودرو در سطح جهان تبدیل شد بطوریکه مدل‌های دست دوم و چندم این برند هنوز هم طرفداران بسیاری دارند و با وجود گرانی خودروهای این برند و البته گرانی قطعات یدکی آن، بسیاری از افراد به جای خرید خودروهای صفر جدید به دنبال خرید بی ام و کارکرده حتی تولیدی چند ساله قبل هستند.

بی ام و در این روزها

در سال 1999 بی ام و اولین کراس اور لوکس خود را با مدل مفهومی X5 رونمایی و روان بازار کرد تا در شروع قرن بیست و یکم کراس اور و شاسی بلند پر طرفداری را وارد دنیای خودروها کرده باشد. در سال 2010 این شرکت خودروسازی، سرمایه گذاری قابل توجه‌ای را بر روی خودروهای برقی، هیبریدی، سرویس اشتراک خودرو و فناوری خودران متمرکز کرد تا در دنیای فناوری این روزها از رقبای خود مثل شرکت‌های فورد و مرسدس بنز عقب نماند.

دفتر مرکزی این برند تاثیرگذار در جهان خودرو در شهر مونیخ آلمان قرار داد و ارزش آن بیش از 25 میلیارد و 500 میلیون دلار است. بی ام و بعد از برندهای مطرح تویوتا و مرسدس بنز در مقام سوم ارزشمندترین برندهای خودروسازی در جهان قرار داد و توانسته در طول بیش از صد سال عمر خود که دوران سختی را تجربه کرده و از بحران‌های مالی شدید و دو جنگ جهانی عبور کرده، هنوز برند خودرسازی مطرحی در جهان به حساب بیاید.

منبع : ویرلن

نوشته داستان برند BMW اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.