بررسی ویدیویی آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل

بررسی ویدیویی آیپد پرو 2018 اپل

کاهش ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر، خداحافظی با کلید خاطره‌انگیز Home، سیستم تشخیص چهره‌ی Face ID و پردازنده‌ی بسیار قدرتمند، ازجمله تغییرات آیپد پرو ۲۰۱۸ به‌حساب می‌‌آید.

ابرماه گرفتگی خونین بهمن ۹۷ در ایران ؛ همه چیز درباره ابرماه گرگ خونین

مطلب ابرماه گرفتگی خونین بهمن ۹۷ در ایران ؛ همه چیز درباره ابرماه گرگ خونین برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

تماشای ابرماه گرفتگی خونین بهمن ۹۷ در ایران به صورت جزئی امکان‌پذیر است، اما این پدیده که به ابرماه گرگ خونین معروف است، فردا اول بهمن (۲۱ ژانویه) در قاره‌های آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقای مرکزی و اقیانوس آرام قابل مشاهده است. فردا در ساعات اولیه روز دوشنبه اول بهمن ماه ۹۷ مجموعه...

مطلب ابرماه گرفتگی خونین بهمن ۹۷ در ایران ؛ همه چیز درباره ابرماه گرگ خونین برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

۶ نکته عکاسی پرتره برای عکاسان مبتدی

۶ نکته عکاسی پرتره برای عکاسان مبتدی

اگر به عکاسی پرتره علاقه دارید یا به‌تازگی فعالیت در این زمینه را شروع کرده‌اید، در این مطلب به معرفی ۶ نکته می‌پردازیم که می‌توانند در این کار به شما کمک کنند.

پنج عامل در دنیای عکاسی که مهم‌تر از برند دوربین هستند

پنج عامل در دنیای عکاسی که مهم‌تر از برند دوربین هستند

درحالی‌که بحث‌ها برسر برتری برندهای مختلف تمامی ندارد، عوامل مؤثرتری هستند که بر کیفیت تصاویر تأثیر مستقیم خواهند گذاشت.

راه‌اندازی مرکز نوآوری جدید برای کمک به استارت‌آپ‌های حوزه تبلیغات آنلاین

مرکز نوآوری «آو» به عنوان عضو جدید گروه «دی‌ان‌ای یونیون» فعال در حوزه تبلیغات آنلاین با تاکید بر نوآوری در بخش بازاریابی راه‌اندازی شد. مدیرعامل و رییس هیات مدیره دی‌ان‌ای یونیون در مراسم معرفی این مرکز اعلام کرد که «آو» با هدف کمک به استارت‌آپ‌های حوزه تبلیغات آنلاین کار خود را آغاز کرده است. 
 
ناصر پاشاپور نیکو، در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری آو با اشاره به اینکه این مرکز به طور آزمایشی از دو سال پیش برای یکی از مشتریان این مجموعه راه‌اندازی شده بود از تکمیل و بهبود فرآیند فعالیت این مرکز خبر داد و گفت‌: «هدف از راه‌اندازی مرکز نوآوری آو، ارتقای خدمات شرکت‌های تبلیغاتی و تحقیقاتی دی‌ان‌ای یونیون، کمک به استارت‌آپ‌های حوزه اد تک (فناوری تبلیغات) برای پیدا کردن مشتری و ارائه خدمات ویژه به صاحبان برندی است که خدماتی فراتر از خدمات شرکت‌های سنتی می‌خواهند.»
 
پاشاپور تاکید کرد مجموعه دی‌ان‌ای یونیون و مرکز نوآوری آو به دنبال ارائه تسهیلات صرف به استارت‌آپ‌ها نیست بلکه نسل آتی تبلیغات و مارکتینگ را راه‌اندازی می‌کند.
 
مدیرعامل دی ان‌ای یونیون در پاسخ به این سوال پیوست که آیا با توجه به مشکل فیلتر کسب‌وکارهای حوزه تبلیغات آنلاین این شرکت اقدام به دریافت مجوز‌های لازم در این زمینه را کرده یا خیر اعلام کرد: «کلیه ۱۵ شرکت‌ زیر مجموعه هلدینگ دی‌ان‌ای‌ یونیون دارای مجوز هستند. ضمن اینکه در توافق با وزرات ارشاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مقرر شده تا مرکز نوآوری آو مجوزهای لازم را از هر دوی این نهادها داشته باشد. » به گفته پاشاپور هر استارت‌آپی که به عنوان یک شرکت ثبت شده باشد و از مرکز نوآوری آو مستقل شود، به طور خودکار مجوز در حوزه تبلیغات و مجوز دانش‌بنیانی به او منتقل می‌شود.
 
مدیرعامل دی‌ان‌ای یونیون در مورد اینکه چقدر تقاضای بازار بر تصمیم این مجموعه برای ایجاد نسل جدید خدمات تبلیغات و بازاریابی تاثیرگذار بوده است نیز اعلام کرد: «یکی از کارهای دی‌ان‌ای ‌یونیون تماس با مشتریان بوده است. چنین تقاضایی کاملا در بازار وجود دارد اما نحوه پاسخ‌دهی به این تقاضاها از سوی شرکت‌های استارتاپی قبلی در حوزه اد‌ تک نه بر مبنای نیاز مشتریان بلکه صرفا ایده‌ محور بوده است.»
 
پاشاپور با تاکید بر اینکه تنها معیار هر ایده‌‌ای که در مرکز نوآوری آو به بررسی گذاشته و پذیرش می‌شود وجود تقاضا برای ‌آن از جانب مشتری است ادامه داد: « ما برای سرمایه‌گذاری در چنین تیم‌هایی به روحیه تیم، پشتکار و توان آنها توجه می‌کنیم نه استارتاپ‌هایی که دنبال خروج و رفتن به سمت ایده‌های دیگری هستند.»
 
مدیرعامل دی‌ان‌ای یونیون در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه‌گذاری روی این استارت‌آپ‌ها صرفا مالی خواهد بود یا خدمات منتورشیپ را نیز شامل می‌شود اعلام کرد: «این حمایت‌ها شامل تمام منابع می‌شود. در زمینه جذب سرمایه از VC‌ها نیز درهای ما به روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باز است.»
 
در ادامه این نشست، فریدون کورنگی مدیرعامل شتابدهنده مپس و شریک استراتژیک مرکز نوآوری آو نیز گفت: «آنچه اکوسیستم نوآوری را تکمیل می‌کند وجود مشتری برای محصولات و نوآوری‌های تولیدی است. همین موضوع، تفاوت مرکز نوآوری آو با سایر مراکز خواهد بود.» آن گونه که کورنگی به پیوست می‌گوید همکاری مجموعه مپس با مرکز نوآوری آو از جنس پشتیبانی فناورانه خواهد بود چرا که بسیاری از استارت‌آپ‌های مستقر در مپس در حوزه‌هایی مرتبط با تبلیغات آنلاین از جمله بیگ‌دیتا، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فعالیت می‌کنند و می‌توانند از نوآوری‌های مرکز آو پشتیبانی کنند.
 
شایان شلیله مشاور هیات مدیره دی‌ان‌ای یونیون نیز با یادآوری اینکه در سالهای گذشته تعداد بالایی از مراکز شتابدهی از سوی دولت و دانشگاهها راه اندازی شده بر ضرورت انتقال تجربه طریق مراکز نوآوری اختصاصی تاکید کرد و گفت: « یکی از ضعف‌های شتابدهنده‌ها نداشتن منتورهایی است که تجربه کسب‌وکار دارند.» به گفته شلیله وجود شبکه تخصصی و ارتباط نزدیک با مشتریان، حاصل سابقه ۲۰ ساله دی‌ان‌ای یونیون است که نقطه تمایز اصلی مرکز نوآوری آو است و به استارتاپ‌های حوزه اد تک کمک خواهد کرد.
 
مشاور هیات  مدیره دی ان‌ای یونیون با اعلام اینکه در حال حاضر دو تیم در مرکز نوآوری آو مستقر هستند ادامه داد:‌ «حوزه داشبورد شبکه‌های اجتماعی، بیگ‌دیتا، تحقیقات بازار از جمله حوزه‌‌هایی است که این استارتاپ ها در آن فعالیت دارند. اما در مجموع ۷۰ استارتاپ را شناسایی کردیم و در حال بررسی آنها هستیم.»

کپسول هوشمند راه درمان بیماران سرطانی

کپسول هوشمند برای کمک به بیماران سرطانی ساخته شد. این محصول فناورانه دارای روکشی از سنسورهای حساس بوده و با دریافت سیگنال الکترومغناطیسی، دارو را به‌طور اتوماتیک در بدن آزاد می‌کند.
کمپانی پزشکی Proteus با توسعه محصولات دیجیتال خود این بار کپسول هوشمندی را برای بیماران مبتلا به سرطان طراحی کرده است. این کپسول هوشمند متشکل از پوششی دیجیتال بوده و با دریافت اطلاعاتی از جمله زمان و میزان مصرف، دارو را در بدن آزاد می‌کند.
این سیستم هوشمند در عین حال با ثبت داده‌ها و اطلاعات ارسال شده از طریق سنسورها، زمان و تاریخ واقعی مصرف دارو را در اختیار پزشک و بیمار قرار می‌دهد. پزشکان با داشتن اطلاعات واقعی در خصوص مصرف دارو می‌توانند روند درمان بیمار را پیگیری کرده و نسخه درمانی مناسب تری را در پیش گیرند. تنها کافی است میزان و زمان مصرف دارو را در یک اپلیکیشن ثبت کرده و از طریق آن با کپسول هوشمند ارتباط برقرار کرد.
با ورود هر کپسول به بدن، زمان ورود آن نیز ثبت شده و از طریق بلوتوث به پزشک و بیمار ارسال می‌شود. بیماران در عین حال قادرند با اتصال یک چسب هوشمند بر بازوی خود، قرص مصرف شده را در بدن خود ردیابی کنند.
 در حال حاضر آزمایش اولیه قرص هوشمند برای هفت بیمار مبتلا به سرطان خون آغاز شده است. این بیماران که مبتلا به‌سرطان پیشرفته کولورکتال هستند از این پس به جای مصرف قرص‌های معمولی از نسخه جاسازی شده و دیجیتال داروهای شیمی درمانی استفاده می‌کنند.
 به گفته یکی از محققان این پروژه، مرز میان میزان و تاریخ مصرف دارو در بیماران سرطانی بسیار باریک است. از این‌رو این بیماران باید در زمان مشخص دارو را مصرف کنند. اما بسیاری از بیماران به‌دلیل مشغله بسیار، زمان و تاریخ مصرف این داروهای حساس را فراموش کرده و همین امر نیز روند درمان آنها را به تأخیر می‌اندازد. این کپسول‌های هوشمند چنانچه زودتر از موعد نیز توسط بیمار بلعیده شود مشکلی پیش نمی‌آید چرا که داروی جاسازی شده در زمان تعیین شده و با دریافت سیگنال‌های الکترومغناطیسی، در معده بیمار فعال شده و دارو را به بدن تزریق می‌کند.
 

گزارش نگران‌کننده: افزایش ۷۰ درصدی ارزش بیت کوین‌های ارسالی به بازارهای وب تاریک در سال ۲۰۱۸

طبق گزارش منتشر شده چین‌الیسیس (Chainalysis) در ۱۸ ژانویه (۲۸دی)، طی سال گذشته استفاده از بیت کوین در بازارهای وب تاریک ۷۰ درصد افزایش داشته است.
 
در گزارش چین‌الیسیس اشاره شده که فعالیت‌های وب تاریک تقریباً تحت تاثیر قیمت بیت کوین قرار نگرفته است و این فعالیت‌ها الزاماً با ریزش قیمت‌ها، کاهش نیافته‌اند.
 
با استناد به داده‌های فراهم شده در گزارش، رابطه‌ای که بین ارزش تراکنش‌های بازار وب تاریک و عملکرد بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۸ مشاهده شده، در خلاف جهت هم بوده است.
 
طی سال ۲۰۱۸، ارزش کل تراکنش‌ها در بازارهای وب تاریک شاهد رشد قابل‌توجه ۷۰ درصدی بوده است و این در حالی است که ارزش اقتصادی تراکنش‌های بیت کوین در بازه زمانی مشابه با کاهش روبرو شده است.
 
با استناد به داده‌های چین‌الیسیس، ارزش دلاری تراکنش‌های بازار وب تاریک از سال ۲۰۱۱ به طور مداوم در حال افزایش است. ارزش تراکنش‌ها در سال ۲۰۱۷ به بالاترین خود که ۷۰۷ میلیون دلار بود، رسید و سپس با کاهش تقریباً ۱۴ درصدی این میزان به ۶۰۳ میلیون دلار کاهش یافت.
 
بر اساس این گزارش کاهش اتفاق افتاده از سال ۲۰۱۷ به ۲۰۱۸ مربوط به فروپاشی بازار دارک وب معروف، آلفابی، در اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی بوده است که منجر به کاهش ۶۰ درصدی فعالیت‌ بازارهای وب تاریک شد.
 
در ادامه با فروپاشی آلفاپی، بازارهای دیگری جای آن را گرفتند؛ مشکلی که در گزارش با نام «مشکل ادامه‌دار بازارهای وب تاریک» از آن یاد شده است. این پدیده حتی به افزایش پایدار میزان تراکنش‌ها در سال ۲۰۱۸ منجر شد.
 
در این گزارش همچنین آمده است: شواهدی وجود دارد که فعالیت‌های وب تاریک پس از فروپاشی‌ها افزایش یافته است.
 
با این حال طبق داده‌های چین‌الیسیس، حتی در سال ۲۰۱۷ میزان تراکنش‌های تجاری بیت کوین که با بازارهای وب تاریک مرتبط بود، تنها کسری از یک درصد تراکنش‌ها را شامل می‌شد. این در حالی است که سهم تراکنش‌های وب تاریک از کل تراکنش‌ها در سال ۲۰۱۲ به ۶ درصد رسیده بود و این میزان از سال ۲۰۱۲ به صورت پایداری در حال کاهش است.
 
به گزارش کوین‌تلگراف در ماه دسامبر سال گذشته، تیموتی سی. می (Timothy C. May) بنیان‌گذار گروه سایفرپانک‌ها که ماه قبل به مرگ طبیعی از دنیا رفت، در مانیفست کریپتو آنارشیست پیش‌بینی کرده بود:
 
کریپتو آنارشیسم اجازه می‌دهد که اسرار ملی به صورت آزادانه مبادله شوند و به معامله اشیای دزدیده شده و نامشروع اجازه می‌دهد.
 
بنا بر گزارش کوین‌تلگراف که تحلیلی در این خصوص در ماه مارس منتشر کرده بود، با استناد به منابع مختلف، پول نقد و مخصوصاً دلار آمریکا هنوز محبوب‌ترین روش برای پرداخت کالاها و خدمات نامشروع محسوب می‌شود.
 
در این گزارش آمده است، در حالی که رد نیمی از بیت کوین‌ها در یک برهه زمانی خاص به فعالیت‌های غیرقانونی منتهی می‌شد، ۹۰ درصد دلارهای آمریکا نشانه‌هایی از آلوده شدن به کوکائین داشتند.
 
در اکتبر ۲۰۱۴، سازنده موتور جستجوی بازارهای وب‌ تاریک اظهار داشت که وب تاریک اساساً برای مبارزه با ظلم و جور دولت‌ها ساخته شده است.
 
او همچنین در انتها نتیجه گرفت: وب تاریک وعده‌دهنده آزادی است، نه فعالیت‌های مجرمانه.

۲ سایت تبلیغاتی آنلاین در انتظار رفع فیلتر

سایت‌های «تبلیغ‌گرام» و «ایران تبلیغ» که در زمینه تبلیغات آنلاین فعالیت می‌کنند به دستور دادستانی بیش از یک‌ ماه است که فیلتر شده‌اند. سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی با تایید این خبر اعلام می‌کند که این دو سایت با وجود تکمیل مدارک مورد نیاز برای کسب تاییدیه فعالیت از وزارت ارشاد، از ۱ ماه و ۱۰ روز گذشته مسدود مانده‌اند.
 
رضا الفت‌نسب،در این مورد گفت: «با وجود اینکه این سایت‌ها در سامانه وزارت ارشاد برای گرفتن مجوز، ثبت نام کرده و مدارک خود را نیز تکمیل کرده‌اند اما طبق گفته نماینده وزارت ارشاد در کارگروه کاهش موانع کسب‌وکارهای مجازی، پرونده این سایت‌ها در بخش حراست وزارت ارشاد گرفتار مانده است.» به گفته او فرآیند بررسی چنین موضوعاتی در حراست ارشاد حدود ۲ ماه طول می‌کشد.
 
سخنگوی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی با اعلام اینکه در جلسه امروز (۲۹ دی ماه) با مدیرکل بخش اطلاع‌رسانی و تبلیغات وزارت ارشاد، این وزارتخانه قول مساعد برای همکاری لازم در این زمینه را داده ادامه داد: «دادستانی به طریقی به این موضوع ورود کرده و استعلام داده که برای رفع فیلتر این سایت‌ها، تاییدیه وزارت ارشاد لازم است. طبق قوانین درخواست ما از نهادهای بالادستی این است که یا این زمان ۲ ماهه را کوتاه کنند یا در این ۲ماه که نتیجه بررسی حراست ارشاد مشخص نشده است حداقل وزارت ارشاد با قوه قضاییه مذاکره و توافقی کند تا این کسب‌وکارها برای ادامه فعالیت خود مجوز موقتی داشته باشند. در نهایت اگر پاسخ استعلام آنها منفی بود آن وقت جوازشان را قطع کنند و جلوی فعالیت آنها را بگیرند.»
 
الفت نسب با اشاره به اینکه یکی از این سایت‌ها مجوز اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را نیز دارد، درباره روند اعطای مجوز به سایت‌هایی که در زمینه تبلیغات آنلاین فعالیت دارند گفت‌: «پیش از این سایت‌های فعال در زمینه تبلیغات آنلاین ملزم به گرفتن مجوز از کانون تبلیغاتی وزارت ارشاد بودند، مجوزی که صدور آن گاهی یک سال و نیم طول می‌کشید. ما برای تسهیل شرایط کسب مجوز این سایت‌ها، طرح خود را مطرح کردیم تا تبلیغات در فضای مجازی از کانون تبلیغاتی جدا شود و وزارت ارشاد صرفا یک تاییدیه به این سایت‌ها بدهد.» 
 
این اولین بار نیست که سایت‌های فعال در حوزه تبلیغات آنلاین به دستور دادستانی فیلتر می‌شوند. اواخر تیرماه امسال نیز ۴ سرویس تبلیغات آنلاین  ای‌نتورک، ادنگاه، تبلیغ دات‌کام و دیدوگرام به دلیل شکایت وزارت ارشاد از دسترس خارج شدند. پیرو این موضوع و در نتیجه جلسه وزارت ارشاد با نماینده اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، مقرر شد شرکتهای فعال در این زمینه به جای مجوز از کانون تبلیغاتی وزارت ارشاد، صرفا با دریافت مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، مورد تایید وزارت ارشاد قرار بگیرند.
 
۲ سایت فعال در حوزه تبلیغات آنلاین در حالی و به دستور دادستانی فیلتر شده‌اند که چندی پیش جواد جاوید‌نیا، دبیر کمیته فیلترینگ از ارسال ۲ بلاغیه‌ای به کلیه دادستان‌های کشور داد تا براساس آن با اجرای تبصره ۱ ماده قانون جرائم رایانه‌ای جلوی فیلتر سرویس‌های آنلاین در صورت حذف محتوای مجرمانه ویا تکمیل مدارک مورد نیاز برای فعالیت گرفته شود.

تأثیر فناوری ۵ جی روی صنعت تلویزیون

فناوری 5 جی در دهه آینده معادل 765 میلیارد دلار از صنعت رسانه را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.
 
موسسه تحقیقاتی Ovum که گزارش 5 جی را برای اینتل تهیه‌کرده نوشت: به‌خصوص از سال‌های 2023 تا 2025 نوع محصولات تولیدی و نوع نگاه ما به تلویزیون بر اساس سرمایه‌گذاری کمپانی‌های بزرگ روی 5 جی تغییر خواهد کرد که این تغییرات را تا 5 سال آینده به طور کامل لمس خواهیم کرد. {لینک}
 
«رابرت پاورز» مدیر اجرایی «فاکس اینوویشن» می‌گوید: بر اساس تعاریف جدید، واقعیت افزوده / AR تجربیات تلویزیونی بر مبنای مکانی را (مانند پارک های موضوعی یا محیط های دانشگاهی) به تماشاچی می‌دهد.
 
طبق محاسبات فنی یک دقیقه تولید واقعیت افزوده 33 برابر دیتای یک دقیقه ویدئو بر مبنای 480 پیکسل است.
 
به زودی شیشه جلوی خودرو تبدیل به صفحه تلویزیون بزرگ می‌شود و تبادل دیتا با سرعت بالا فقط از عهده 5 جی برمی‌آید و بخشی از محتوای نمایش داده شده می‌تواند محتوای تلویزیونی باشد که روی 5 جی عرضه می‌شود.
 
دستگاه‌های موبایل وکنسول‌های بازی در چرخه 5 جی قرار گرفته و تاخیر هنگام بازی و ... دیده نخواهد شد.
 
تا سال 20208 در بازار آمریکا محتوای تبلیغات تلویزیونی بر اساس 5 جی بالغ‌بر 35 میلیارد دلار خواهد شد و سرویس‌های ویدئویی بر اساس آن شکل‌گرفته و فرمت‌های جدید بازار را سیطره خواهد کرد.

کد پستی و کد ملی با هم مرتبط می شوند

مدیرکل شرکت پست با بیان این که در برخی از استان ها تعداد ساختمان های بدون پلاک ثبتی به ۱۰۰ درصد می رسد، گفت: بیشتر از ۵۰ درصد ساختمان های کشور پلاک ندارند و این مشکلی در استانداردسازی نشانی در پروژه GNAF است.
 
به گزارش وزارت ارتباطات، حسن جوادی صادق با بیان اینکه تهران و اصفهان در مقایسه با بقیه شهر های کشور وضعیت بهتری برای اجرای پروژه  GNAF برخوردار هستند، گفت: در کشور بیش از ۲۸ میلیون ساختمان داریم که همکاران ما از آنها فهرست برداری کرده اند اما در واقعیت ۱۶ میلیون ساختمان بدون پلاک ثبتی داریم که اجرای پروژه GNAF را با کندی روبرو می کند.
وی افزود: در شرکت پست ساختار بانک اطلاعاتی استاندارد مبتنی بر کدپستی را داریم که الگوی استاندارد مختص به ایران در دنیا است و دیتا بیس (اطلاعات پایه) آن را هم داریم، اما با تمام این اشکالات ما متوقف نشده و منتظر سازمان نقشه برداری نماندیم.
جوادی صادق با بیان این که دو سال پیش پس از ارتباط با سازمان نقشه برداری متوجه شدیم که سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی نقشه پارسل تولید نمی کند، گفت: این دو سازمان تنها نقشه پایه در کشور را تولید می کنند و به عبارتی اصلا نقشه های مورد نیاز پروژه GNAF در کشور تولید نمی شود.
وی با بیان اینکه برای رفع این مشکل با بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که برخی از شهرداری ها نقشه پارسل را تولید کرده اند، افزود: شهرداری تهران، مشهد و اصفهان این نقشه را داشتند و در سال 95 که سال اول اجرای پروژه بود، نقشه پنج شهر را گرفتیم و وارد فاز اجرایی شدیم.
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور پست با اعلام اینکه در سال 96  نقشه70 شهر دیگر هم به این پروژه اضافه شد، گفت: همین الان که با هم صحبت می کنیم، نقشه پارسل 78 شهر دیگر را هم استانداردسازی نشانی کرده ایم و نقشه 320 نقطه شهری را با تعامل از شهرداری ها گرفتیم که نتیجه آن را روی سامانه sina.post.ir برای عموم قابل مشاهده است. 
وی افزود: تا کنون در سامانه سینا استاندارد سازی نشانی 78 شهر را راه اندازی کرده ایم که شامل مراکز استان ها و شهرهای بزرگ به غیر از چهار شهر زاهدان، کرمان، یاسوج و بوشهر است که نقشه پارسل ندارند.
جوادی صادق با اعلام اینکه نقشه پارسل زاهدان را شرکت پست تهیه و تولید کرد، گفت: اول از سازمان نقشه برداری خواستیم که تولید نقشه پارسل را انجام دهد و برنامه دو ساله به ما دادند که برای ما بسیار زمان بر بود.
وی ادامه داد: پس از آن قراردادی با یک شرکت بسته شد که از طریق پهپاد از زاهدان تصویر برداری و نقشه را تهیه کند که پروژه موفقی هم بود. ولی با توجه به حساس بودن منطقه، مجوز پرواز را به سختی گرفتیم و الان نقشه در اختیار ما است اما سه شهر دیگر همچنان بدون نقشه هستند.
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور شرکت پست با اعلام اینکه در حال حاضر پروژه GNAF برای 78 شهر انجام شده است، گفت: این تعداد ۶۴ درصد نقاط شهری ما را در کشور پوشش می دهد که برای ثبت رکورد به طور کلی عمده پروژه در دو سال گذشته انجام شده و ۲۲۰ شهر را هم تا پایان سال به این مجموعه اضافه می شود.
جوادی صادق با اعلام اینکه استانداردی که برای GNAF انتخاب شده یک استاندارد دیتا بیسی است که قالب نشانی استاندارد GNAF را بر اساس کوتاه ترین و دقیق ترین شکل در نظر می گیرد، افزود: نشانی GNAF روی سه بخش متمرکز است: محله، معبر و پلاک.
وی افزود: مردم معمولا بر اساس مسیر آدرس می دهند. ما این اعمال سلیقه را کنار گذاشتیم و قالب نشانی های استانداردی که در دنیا وجود دارد را استفاده کردیم، محله ها را بر اساس محلاتی که شهرداری  اعلام کرد در نظر گرفتیم که به طور مثال در تهران 354 محله رسمی داریم که مرز آنها معلوم و در سامانه سینا قابل رویت است.
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور شرکت پست افزود: طبق اعلام وزارت کشور فقط 16 شهر محله رسمی دارند. که آنها را هم به تدریج روی سامانه بارگذاری کرده ایم و قرار است تمام مراکز استان ها تا پایان سال دارای محلات رسمی شوند.
جوادی صادق در توضیح نحوه استفاده از سایت سینا گفت: اگر یک محله را انتخاب کنید و یا در قسمت جست و جو سایت نام یک معبر و پلاک را بنویسیم به محض جست و جو مکان را پیدا و برای فرد نمایش می دهد. آنچه در این سایت دیده می شود نقشه پارسل است که تمام قطعات ملکی روی آن مشخص شده است.
وی با بیان اینکه در سامانه سینا برای تمام قطعات ملکی پلاک اعلام شده است، گفت: به این صورت کاربر با پیمایش روی نقشه می تواند مکان را پیدا کند. حتی بر اساس نام ساختمان و نام فعالیت هم می تواند جست و جو را انجام دهد.
وی با بیان اینکه در این سامانه برای تمام قطعات ملکی پلاک صادر شده است، گفت: حتی اگر ملکی چند پلاک داشته باشد روی نقشه قابل مشاهده است.  
وی افزود: در سامانه سینا این قابلیت وجود دارد که کاربران بتوانند اطلاعات مکانی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و یکی دیگر از خصوصیاتی که روی نقشه اعمال شده، ثبت پلاک است که برای تاکسی های اینترنتی بسیار قابل استفاده است و کاربر به راحتی می تواند با پلاک نقطه اصلی را نشان دهد.
مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور شرکت پست یکی دیگر از قابلیت های این سامانه را اعلام مغایرت دانست و گفت: این روش باعث می شود که ما بتوانیم از دانش مردمی هم استفاده کنیم تا اگر کسی مغایرتی در نقشه دید به ما اعلام کند تا آن را برطرف کنیم و اطلاعات نقشه به روزرسانی شود.
وی افزود: متخصصان ما برای طراحی این پروژه زحمت های بسیاری کشیده اند و از جان و دل مایه گذاشته اند. در نامه ای که برای آذری جهرمی وزیر ارتباطات نوشتیم اعلام کردیم که در موضوع نشانی ها و پلاک ها به شدت دچار مشکل هستیم. این مساله یک مساله حیاتی است که به زیرساخت های کشور مربوط می شود.
جوادی صادق با اعلام این که در مرحله بعد می خواهیم کدهای پستی و کدهای ملی را به هم مرتبط کنیم تا هدف بزرگ دولت الکترونیکی محقق شود، تصریح کرد: می خواهیم آدرس قانونی را در کشور راه اندازی کنیم که محل سکونت افراد مشخص باشد. این نقیصه ای در کشور است که آمار افراد را داریم ولی نمی دانیم در کجا زندگی می کنند.