شرکت فعال در حوزه بلاک چین کانسنسیس (ConsenSys) بهمنظور ساخت پلتفرم جدید خبری وردپرس با هدف درآمدزایی، به رهبران صنعت رسانه ملحق شد.
به گزارش پیآر نیوزوایر در ۱۴ ژانویه (۲۴ دی)، کانسنسیس بر روی این پلتفرم متنباز مدیریت محتوای وردپرسی که نیوزپک (Newspack) نام دارد، ۳۵۰ هزار دلار سرمایهگذاری کرده است.
این شرکت مطرح بینالمللی که در حوزه بلاک چین فعال است، از طریق سرمایهگذاری در این پلتفرم، به جمع سازمانهای بزرگ پیشرو در صنعت رسانه مانند گوگل نیوز (Google News)، موسسهی روزنامهنگاری لنفست (Lenfest) آمریکا و بنیاد نشریهی جان اس.نایت و جیمز ال.نایت پیوست.
در کل شرکت مادر وردپرس، اتوماتیک (Automattic)، و شرکای آن، شرکت اسپریتد مدیا (Spirited Media) و نیوز رونیو هاب (News Revenue Hub) 2.4 میلیون دلار برای بودجه سال اول این طرح خلاقانه در نظر گرفتند.
به غیر از سرمایهگذاری در اثبات مفهوم (PoC) که از ابتکارات وردپرس، محبوبترین سیستم مدیریت وبسایت در جهان، به شمار میآید، کانسنسیس پلتفرم انتشاری را که از پلاگین بومی مبتنی بر بلاک چین بهره میبرد، برای سیویل ارائه خواهد داد.
با پشتیبانی کانسنسیس، به اتاقهای خبری این امکان داده میشود تا در صورت تمایل به شبکهی روزنامهنگاری جامعه مرتبط با خودشان بپیوندد و مطالبشان را در سیستمهای ذخیرهسازی غیرمتمرکز ذخیره کنند.
سیویل مدیا (Civil Media) شرکتی مبتنی بر کانسنسیس است که ادعا دارد از ارزهای دیجیتال برای حفظ عرصهی روزنامهنگاری استفاده میکند.
شرکت مطرح حوزه بلاک چین با سرمایهگذاری در پلتفرم جدید وردپرس وارد صنعت رسانه میشود
در اکتبر ۲۰۱۸، این شرکت در پیشفروش اولیهی سکه (ICO) خود توانست مبلغ ۱.۴ میلیون دلار از ۸ میلیون دلار هدفگذاری شده را به دست آورد. با این حال، ازآنجا که این شرکت نتوانست کل مبلغ مورد انتظار را جمعآوری کند، مبالغ جمعآوریشده را بازگرداند؛ اما سیویل اعلام کرد بهرغم شکست متحمل شده در فوریه ۲۰۱۹ طرحهایش را اجرا خواهد کرد.
طبق گزارشهای به دست آمده، کانسنسیس بزرگترین خریدار توکنهای سیویل مدیا (CVL) بوده و ۸۰ درصد از توکنهای فروختهشده آن را خریداری کرده است. همچنین در اکتبر ۲۰۱۸، سیویل از ایجاد پلاگین انتشار محتوای مبتنی بر بلاک چین برای وردپرس خبر داد.
سیستم مدیریت محتوای آنلاین وردپرس در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیون وبسایت ازجمله تایم (Time.com)، سیانان (CNN) و کوارتز (Quartz) از این سیستم استفاده میکنند.
در سال ۲۰۱۲، وردپرس برای کاربران خود، گزینهی پرداخت با بیت کوین را جهت دریافت ارتقای نرمافزار اضافه کرد و اعلام کرد که برخلاف کارتهای اعتباری و پیپل، بیت کوین هیچ مرجعیت مرکزی نداشته و راهی برای تحریم تمام کشورها از شبکه وجود ندارد.
با این حال، این شرکت متعاقباً در سال ۲۰۱۵ گزینهی پرداخت با بیت کوین را حذف نمود و اعلام کرد که بیت کوین در اولویت پایینتری قرار دارد اما این شرکت همچنان معتقدان بزرگ بیت کوین است و احتمال دارد در آینده پشتیبانی از بیت کوین را دوباره به پلتفرمش اضافه کند.
حراج میلیون دلاری فورد موستانگ شلبی GT500 و تویوتا سوپرا مدل ۲۰۲۰
اولین دستگاه تولیدی از مدلهای ۲۰۲۰ فورد موستانگ شلبی GT500 و تویوتا سوپرا، با قیمتهای بالای یک میلیون دلار حراج شدند.
فروش ۷۷۳ میلیون آدرس ایمیل و ۲۱ میلیون پسورد در اینترنت
هکری در اینترنت ۷۷۳ میلیون آدرس ایمیل و ۲۱ میلیون پسورد را میفروشد. دیتای مذکور از چندین فوروم هکری اخذشده و بهصورت یکجا بستهبندیشده است.
دیتای لورفته در فولدری به نام Collection۱ روی یک فوروم هکری معروف قرارگرفته که حاوی ۸۷ گیگ دیتا شامل ۷۷۲۹۰۴۹۹۱ آدرس ایمیل و ۲۱۲۲۲۹۷۵ پسورد است و «تروی هانت» محقق امنیت اطلاعات پس از ظاهرشدن روی سرویس کلود MEGA آن را رسانهای کرده است.
به گفته هانت مجموعه آدرسهای ایمیل و «پسورد لورفته» قبلاً بهصورت جداگانه، روی فورومهای هکری دیدهشده اما ۱۴۰ میلیون آدرس ظاهراً جدید است که به مجموعه قبلی افزودهشده است.
«برایان کربس» دیگر محقق امنیت اطلاعات میگوید عمر دیتای سرقتی دو تا سه سال است و برخلاف گفتههای دیگران بزرگترین رخنه اطلاعات نیست که در جهان به وقوع پیوسته است.
فروشنده به گفته کربس کاربری با نام Sanixer است که دیتای مذکور را ۴۵ دلار میفروشد. وی بسته دیگری حاوی ۴ ترابایت پسورد را نیز بهصورت جداگانه میفروشد که کمتر از یک سال سن دارد.
دلیل لورفتگی در این حجم به گفته این دو کارشناس این است که کاربران اغلب از یک ایمیل و پسورد برای تمامی فعالیتهای آنلاین خود استفاده میکنند و این امر خطرناک محسوب شده و میزان لورفتن دیتای شخصی را بیشتر میکند.
استفاده از RFID برای کنترل و شناسایی تاکسیهای شهر تهران
تاکسیرانی برای شناسایی و کنترل تاکسیها در سامانههای تاکسیرانی سیستم هوشمند RFID را به صورت پایلوت در ۶ سامانه و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تاکسی پایتخت اجرا کرد. آنطور که رئیس سازمان تاکسیرانی اعلام میکند در صورت تکمیل و اجرایی شدن این طرح به شکل فراگیر، بین ۶ تا ۷ هزار تاکسی مشمول آن خواهند شد.
علیرضا قنادان درباره جزئیات بیشتر این طرح گفت: «در حالحاضر در مرحله تنظیم آنتنها و تهیه تگهای RFID هستیم و پس از آن طرح به طور عمومی اجرایی خواهد شد.» به گفته او کارهای اصلی انجام این طرح انجام شده است.
قنادان RFID را تنها یکی از سیستمهای کنترل تاکسیهای تحت پوشش تاکسیرانی دانست و افزود: «سیستم RFID برای تاکسیهای گردشی و در تمام شهر قابل استفاده نیست و به همین دلیل قرار است از سیستمهای دیگری هم برای این کار استفاده شود.»
به گفته او مکانیزمهای کنترلی دیگری مانند دوربینهای کنترل تصویری و سیستمهای مبتنی بر نرمافزار و AVL و GPS هم در آینده نزدیک در سیستم تاکسیرانی تهران شروع به کار خواهند کرد.
RFID روش انتقال اطلاعات از طریق امواج رادیویی به شکل بیسیم و بدون تماس است. هدف این روش، شناسایی خودکار اشیا از طریق تگهای متصل شده به آنهاست.
وزیر ارتباطات اعلام کرد: افزایش ۱۰ درصدی حجم اینترنت با تعرفه قبلی
یکی از مشکلاتی که کاربران اینترنت این روزها از آن گلایه دارند، بالا رفتن تعرفه اینترنت است؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به این مطالبه، از آغاز اصلاح قیمت ها و افزایش حجم اینترنت با همان تعرفه قبلی خبر داد.
ا
محمدجواد آذری جهرمی روز شنبه در توئیتر خود نوشت: «مردم از افزایش قیمت بسته های اینترنتی شکایت دارند. با آغاز مدیریت هزینه ها در اپراتورها، از هفته گذشته اصلاح قیمتها آغاز شد. فعلا با همان قیمتها، 10 درصد حجم بیشتر اضافه شده است.»
وی ادامه داد: «کاهش هزینه ها در اپراتورها با جدیت پیگیری می شود. فضای مجازی فرصت است.»
بر این اساس، امید می رود شیوه قیمت گذاری که اپراتورها در چند ماه گذشته در حوزه اینترنت تلفن همراه اعمال کرده اند، در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار بگیرد و نتایج آن اعلام شود.
ابتکار عمل اینترنتی برای سیرکردن کارمندان بیکار شده دولت آمریکا
یک سایت اینترنتی که معمولا برای کمک رسانی به افراد به کار گرفته می شود، ابتکار عمل جدیدی را برای یاری رسانی به کارمندان بیکار شده دولت آمریکا به اجرا گذاشته است.
به گزارش انگجت، سایت یادشده که GoFundMe نام دارد، با همکاری «دیپاک چوپرا» نویسنده و پزشک آمریکایی هندی الاصل، پیکاری را به منظور جمع اوری کمک مالی از طریق اینترنت برای کارکنان دولت آغاز کرده تا این افراد که نزدیک به یک ماه است، حقوقی دریافت نکرده اند و در شرایط دشواری به سر می برند، حداقل مبالغ مورد نیاز برای تداوم زندگی را در اختیار داشته باشند.
قرار است چند موسسه خیریه و غیرانتفاعی دیگر نیز با جمع آوری پول و پخت غذا در طرح یادشده مشارکت کنند. برخی کاربران اینترنت نیز با استفاده از هشتگ #ChefsForFeds برای تهیه غذا برای این افراد در حال برنامه ریزی هستند.
فعالان این طرح تاکید کرده اند که هیچ کاری با سیاست ندارند و تنها قصد دارند به افراد نیازمند کمک کنند؛ به خصوص که با تداوم درگیری ترامپ و کنگره امریکا بعید به نظر می رسد در آینده نزدیک مشکل تعطیلی دولت آمریکا حل شود.
حراج غیرقابل باور آمازون در هندوستان
با وجودی که قانونگذاران در هندوستان قوانینی را برای مقابله با تخفیفهای فروشندگان خارجی در این کشور پایهگذاری کرده و این قوانین از اول فوریه به اجرا درمیآید ولی امروز 20 ژانویه، کمپانی آمازون بزرگترین فروش آنلاین خود را با تخفیفهایی باور نکردنی در این کشور پهناور کلید زده است. در این فروش فوقالعاده آنلاین چهار روزه که تا 23 ژانویه ادامه دارد، محصولات مختلفی از لپ تاپ و تلفن هوشمند گرفته تا لوازم خانه و لباس به حراج گذاشته شده و با توجه به میزان بالای تخفیف از این حراج بهعنوان «فروش بزرگ هندی آمازون» یاد میشود.
یک قانون پر سر و صدا
در فروش ویژه آمازون گوشیهایی همچون Redmi Y2 ،OnePlus 6T آیفون ایکس، سامسونگ گلکسی S9 و... ارائه میشوند. باید یادآور شد که این گوشیها و بیش از 50هزار مورد از وسایل خانه ازجمله تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی، خنککنندهها و... بهصورت نیم بها یا حتی کمتر به فروش میرسد و البته این رقم تخفیف برای لباسها تا 80درصد هم میرسد؛ رقم تخفیفی که شاید کمتر مشابه آن را تاکنون شاهد بودهایم. بسیاری، این موضوع را واکنش صریح آمازون به قانونی میدانند که در ماه مه 2018 در هندوستان تصویب شد و به موجب آن، فعالیت کمپانیهای خارجی آنلاین از جمله آمازون و Flipkart تا حد زیادی محدود میشود.
«نارندرا مودی»، نخستوزیر هندوستان این قانون جدید را راهکاری برای حمایت از فروشندگان کوچک و خرده پای بومی میداند. قانون جدید از اول فوریه به کمپانیهای آنلاین خارجی همچون آمازون اجازه نمیدهد که کالاها و محصولات خود را بهصورت انحصاری یا با تخفیفهای بسیار بالا در هندوستان به فروش برسانند و فعالیت آنها مشروط به همراهی فروشندههای بومی است. طبق این قانون که در نتیجه شکایت فروشندگان خرده پا در هندوستان شکل گرفت کمپانیهای خارجی نمیتوانند به طور انحصاری عمل کنند. این فروشندگان معتقدند که غولهای فناوری جهان نبض بازار این کشور را به دست گرفتهاند و با تخفیفهای گاه و بیگاه محصولات را با بهایی بسیار ارزان به دست مشتریان میرسانند و مانع کسب درآمد این شرکتها میشوند.
دردسرهای آمازون
اما مشکل آمازون تنها به این مورد ختم نمیشود و این غول دنیای فناوری احتمالاً مجبور است با یک کمپانی آنلاین داخلی هم به رقابت بپردازد، چرا که «موکش آمبانی»، ثروتمندترین مرد هندوستان که البته ثروتمندترین مرد آسیا نیز لقب گرفته میخواهد در حوزه فروش آنلاین و تجارت الکترونیک سرمایهگذاری گستردهای انجام دهد و برخی معتقدند وی میتواند با کمپانی Reliance این بازار پرسود را از جف بزوس، مدیرعامل آمازون برباید. هندوستان دومین کشور پرجمعیت جهان پس از چین است و وی پیش از این سرمایهگذاری 43میلیارد دلاری در پتروشیمی، انرژی، مخابرات و ارتباطات داشته است. ثروتمندترین مرد آسیا میگوید: امروز باید از قدرت گرفتن کمپانیهای خارجی در کشور ممانعت کنیم که فردا دیر است. من معتقدم که کنترل مالکیت دیتای هندیها باید به خودشان بازگردد و به بیان دیگر ثروت هندوستان باید به تک تک مردم هند بازگردد. البته برخی هم تصویب قوانین جدید را با نفوذ این میلیاردر هندی بیارتباط نمیدانند و معتقدند این یک سناریوی از پیش نوشته شده است و دستهای پشت پرده برای موفقتر جلوه دادن وی تصمیم دارند تا آمازون را در هندوستان کنار بزنند.
جدا از این مشکلات، آمازون باید با Flipkart کمپانی فروش آنلاین دیگری که در هندوستان فعالیت دارد هم رقابتی تنگاتنگ داشته باشد و همین موضوع عرصه را بر این غول دنیای فناوری تنگتر میکند. با این حال آمازون نمیتواند به این راحتی از بازار پرسود هندوستان چشم بپوشد.
دلیل دلبستگی به هندوستان
اما دلیل این همه علاقه آمازون به هندوستان چیست و چرا خود را به آب و آتش میزند تا بر خلاف خواسته دولت جدید هند همچنان در این کشور یکه تازی کند؟ آمازون، این غول دنیای فناوری با اینکه در بسیاری از کشورهای جهان فعالیت دارد ولی به هندوستان با جمعیت 1.3میلیارد نفری به چشم یکی از بازارهای بزرگ خود نگاه میکند. با توجه به افزایش ضریب نفوذ تلفن هوشمند و اتصالهای پیشرفته اینترنت4G، علاقه مردم به تجارت الکترونیک و خرید آنلاین بویژه در شهرهایی مانند بمبئی و دهلی نو در هندوستان افزایش یافته است تا جایی که بنیاد India Brand Equity پیشبینی کرده است بازار فروش آنلاین این کشور تا سال 2026، 200میلیارد دلار رشد خواهد کرد در حالی که این رقم در سال 2017 حدود 38.5میلیارد دلار بود.
همچنین طبق تحقیقات و آنالیز مؤسسه پژوهشی eMarketer، انتظار میرود که هندوستان تا سال 2020 به بازاری 72میلیاردی از نظر تجارت الکترونیک تبدیل شود که این رقم نسبت به سال گذشته که بازاری 32.7میلیارد دلاری داشت بیش از دو برابر رشد را تجربه خواهد کرد. البته این سکه روی دیگری هم دارد و برخی کارشناسان با توجه به شرایط جدید و قوانینی که اخیراً در هندوستان به تصویب رسیده میزان رشد این کشوردر زمینه تجارت الکترونیک را در آینده بسیار کمتر از این رقم میدانند. بهعنوان مثال یک گزارش رویترز به نقل از مؤسسه پژوهشی PwC آورده است: این قوانین، میزان فروش تجارت الکترونیک تا سال 2022 را بر خلاف پیشبینیهای گذشته به 46میلیارد دلار کاهش میدهد. این بدان معناست که میزان شغلی که انتظار میرفت در اثر توسعه تجارت الکترونیک در هندوستان ایجاد شود نیز به میزان 1.1میلیون شغل کمتر میشود و ازسوی دیگر میزان مالیاتهای دریافتی نیز کاهش 6میلیارد دلاری خواهد داشت. این گزارش، قانون جدید هندوستان در حمایت از فروشندگان هندی را یک ضربه به اقتصاد این کشور میداند.
یک اشتغالزایی بزرگ
آمازون البته برای اقتصاد هندوستان یک نقطه عطف بوده است، چرا که اشتغالزایی این کمپانی در هند سرعت گرفته است و برخی اعتقاد دارند این روند رو به رشد اشتغالزایی شاید برای متقاعد کردن دولت این کشور برای کنار آمدن با این غول دنیای فناوری کافی باشد. تنها در شهر بنگلور 660 شغل مرتبط با آمازون ایجاد شده که پس از سیاتل دومین اشتغالزایی بزرگ آمازون در جهان در یک شهر محسوب میشود. در حیدرآباد نیز 450 شغل ایجاد شده است و شاید حتی بتوان هندوستان را کشوری دانست که دو مورد از 5 بازاربزرگ غیرامریکایی آمازون را در دل خود جای داده است؛ بازارهایی با بیشترین نرخ اشتغالزایی که میتوانند در اقتصاد هندوستان تأثیری ویژه داشته باشند. آمازون همچنین تاکنون مبلغی حدود 5میلیارد دلار را به بازار هندوستان تزریق کرده و البته گزارشهای قبلی نشان میدهد که این کمپانی قصد داشت 2میلیارد دلار دیگر هم در آمازون هندوستان سرمایهگذاری کند. این کمپانی همچنین سهم بسیاری از فروشگاههای زنجیرهای محلی هندوستان همچون Shoppers Stop و More را خریداری کرده تا در حالت آفلاین نیز بتواند مشتریان خود را راضی نگه دارد. با وجود همه این مسائل برای بسیاری جای سؤال است که آیا حراج بزرگ آمازون در هند آخرین سودآوری بزرگ این غول فناوری در این کشور پهناور خواهد بود؟ باید منتظر ماند و دید قوانین جدید تا چه حد سفت و سخت اجرا میشود و آیا آمازون میتواند از این مشکلات سربلند بیرون بیاید؟
اینترنت سال آینده گران میشود؟
این سئوال از سوی کاربران اینترنت مطرح شده که آیا سال آینده در صورت تغییر قیمت ارز نیمایی، قیمت اینترنت تغییری خواهد داشت یا خیر؟
تعرفهگذاری در حوزه ICT از طریق کمیسیونی با نام تنظیم مقررات ارتباطات انجام میگیرد و تعرفههای تعیینشده در چارچوب مصوبههای این کمیسیون، توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی به ذینفعان ابلاغ میشود.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی نهاد مستقلی است که وظیفه سیاستگذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکین و کاربران براساس اصول محوری سازمان (یعنی رعایت عدالت، انصاف، اخلاق مداری، صراحت، شفافیت و ایجاد فضای رقابتی سالم ) نیز از دیگر وظایف آن است.
ازسوی دیگر، تهیه پهنای باند اینترنت از خارج از کشور و توزیع آن در داخل، وظیفه دولت و وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهدنبال آن شرکت ارتباطات زیرساخت کشور است. سیاست شرکت ارتباطات زیرساخت همانطور که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است، ارائه پهنای باند اینترنت توسط شرکت زیرساخت بهعنوان شرکتی دولتی است و در چند ماه اخیر نیز چند مرتبه قیمت اینترنت شرکت زیرساخت به اپراتورها کاهش پیدا کرده که این کاهش قیمت، رشد درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت را به همراه داشته و فرصت رقابتی را برای اپراتورها فراهم کرده است.
قیمت اینترنت گران نخواهد شد؟
اما اخیرا مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره احتمال تغییر قیمت اینترنت در سال آینده گفته است که این شرکت برای تغییر نرخ اینترنت هیچ برنامهای ندارد و قیمت اینترنت توسط شرکت زیرساخت در سال آینده گران نخواهد شد.
صادق عباسی شاهکوه در گفتوگو با یکی از رسانهها، با اشاره به احتمال افزایش قیمت مکالمات بینالملل تاکید کرده که صرفا افزایش قیمت درصورت تغییر قراردادها و افزایش و نوسانات قیمت ارزی که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان ارز نیمایی خریداری میشود، در بحث مکالمات بینالملل است که همواره به این شکل بوده و با قیمت نرخ اعلامی دولت تغییر دارد.
اما رییس سازمان تنظیم مقررات رادیویی چندی پیش با بیان اینکه طی چند ماه گذشته، با افزایش قیمت ارز، هزینههای خدمات اپراتورها نیز افزایش یافت اما در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سقف و کف برای قیمتها تعیین شده است، تاکید کرده بود که اپراتورها مجازند بین سقف و کف و بر اساس تحلیلی که از بازار دارند، قیمتها را اعلام کنند.
حسین فلاح جوشقانی این را هم گفت که اپراتورها در دو سال گذشته با توجه به شرایط بازار، تعرفهها را در پایینترین میزان اعلام میکردند، اما اکنون با توجه به شرایط اقتصادی تعرفهها افزایش یافته است؛ بهطوری که اینترنت ۱۰ درصد و مکالمهها با دو برابر افزایش قیمت مواجه هستند که این افزایش همچنان طبق مقررات است. مخابرات با طرح همکدسازی ۷۰ درصد قیمتها را کاهش داد، اما اکنون قیمتها به سقف رسیده است و طبق جمعبندی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قیمتی خلاف قانون و بالاتر از سقف تعیین شده نداشتیم.
با این حال، در مدلی که شرکت ارتباطات زیرساخت بهدنبال اجرای آن است، اپراتورها قرارداد خود برای مکالمات بینالملل را منعقد میکنند و هزینه و درآمد هم مربوط به خودشان میشود و صرفا باید هزینه انتقال ترافیک را به شرکت زیرساخت منتقل کنند که رشد بازار و کاهش هزینه اپراتورها با دریافت تخفیف از قراردادها را به دنبال دارد و شرکت زیرساخت نیز دیگر درگیری برای قرارداد با اپراتورهای داخلی و خارجی نخواهد داشت.
بر این اساس، بالغ بر ۸ درصد از هزینه شرکتهای اپراتور، بابت خدمات دریافتی از شرکت ارتباطات زیرساخت ایران است که این دسته از خدمات شامل تامین پهنای باند اینترنت، ترافیک بینالملل، فضا و امکانات زیرساختی و انتقال بین استانی است که به گفته کارشناسان، با کاهش قیمت سرویسها ازسوی شرکت زیرساخت، اپراتورها فرصت رشد بیشتری دارند.
پیش از این، هزینه واگذاری پهنای باند اینترنت به اپراتورها بر اساس پیک مصرفی ماهانه محاسبه میشد، اما بر اساس مدل جدید، پنج درصد بالاترین پیک مصرفی حذف و پس از آن پیک باقیمانده ۹۵ درصد حجم مصرفی دیتا، بهصورت پلکانی، ملاک مصرف اپراتورها برای محاسبه هزینه پهنای باند آنها خواهد بود. این شیوه محاسبه هزینه واگذاری، قیمت خدمت پهنای باند اینترنت را برای مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت که اپراتورها هستند، حدود ۱۴ درصد کاهش خواهد داد.
اما در شیوه جدید، محاسبه بهصورت تجمیع کشوری پهنای باند انجام خواهد شد؛ این روش به تمرکززدایی شبکه اپراتورها در راستای سیاستهای شبکه ملی اطلاعات کمک میکند. به این ترتیب با روش محاسبه تجمیعی جدید، هزینه واگذاری این خدمات، حدود شش درصد دیگر کاهش خواهد یافت.
در این باره، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت پیش از این، با اشاره به کاهش حدود ۲۰ درصدی قیمت در نتیجه اعمال شیوه جدید محاسبه پهنای باند، تصریح کرده بود که این کاهش قیمت با ایجاد فرصت رقابتی برای اپراتورها، زمینه افزایش رضایت کاربران نهایی را فراهم میکند.
درنهایت، طبق برنامه تدوینشده، سهم شرکت ارتباطات زیرساخت از درآمد اپراتورها تا پنج سال آینده به پنج درصد کاهش خواهد یافت که این به معنی آن است که بخش دولتی و حاکمیتی تلاش میکند نقش قابل توجهی در گسترش بازار و رونق کسبوکارهای نوین ICT کشور ایفا کند. البته نکته دیگری هم که در این زمینه وجود دارد، به آمادگیهای بخش خصوصی بازمیگردد و این که آیا برای ورود بخش خصوصی به این موضوع، زیرساختهای لازم ایجاد شده و مشخص است که باید پهنای باند را از چه کانالی و چه تعرفهای خریداری کنند و آن را با چه تعرفه و ضوابطی در داخل کشور توزیع کنند و اصلا اینکه بسترهای لازم شرایط مناسب برای این شرکتها تا چه میزانی ایجاد شده است؟
سیتروئن C3-XR فیس لیفت ۲۰۱۹ بازار چین معرفی شد
سیتروئن C3-XR فیسلیفت مدل ۲۰۱۹ با بهروزرسانیهای جدید در فضای بیرونی و داخلی، بهار امسال در چین عرضه میشود.
گوگل اعلام کرد از ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ از برنامههای ۳۲ بیتی در دستگاههای ۶۴ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد
گوگل اعلام کرد که از ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ هیچ برنامه ۳۲ بیتی را در دستگاههای ۶۴ بیتی اندرویدی نخواهد پذیرفت. این موضوع در مورد بهروزرسانیهای اپلیکیشنهای ۳۲ بیتی نیز صادق است.