راهنمای انتخاب مودم کابلی متناسب با نیاز شما

مودم‌های کابلی متعددی در بازار وجود دارند که تعیین این موضوع که کدامیک از آن‌ها برای شما بهتر است می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل، ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا خیلی سریع و آسان در مورد انتخاب بهترین مودم کابلی تصمیم بگیرید و همچنین، بدانید که چگونه مودم مناسب می‌تواند پهنای باند اینترنت را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید با روش انتخاب مودم کابلی مناسب آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

سازگاری با ISP را بررسی کنید

اگر می‌خواهید مودم کابلی مناسب را برای خود انتخاب کنید، پیش از هر چیز، به سازگاری آن با ISP توجه کنید. وقتی در حال انتخاب مودم کابلی هستید، مطمئن شوید که ISP شما، مودم مورد نظرتان را برای استفاده در شبکه خود تایید کرده است. برای مثال، اگر می‌خواهید مودم همراه اول 5G را تهیه کنید، در ابتدا در مورد بهترین گزینه و قیمت آن با نمایندگی این شرکت مشورت کنید و سپس برای خرید گزینه مورد نظر خود تصمیم بگیرید. متاسفانه، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که هر مودمی با ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی آن‌ها سازگار است اما این موضوع در بیشتر موارد درست نیست. بنابراین، مهم است که حتما از مودم کابلی تاییدشده استفاده کنید.

به سرعت اینترنت خود توجه کنید

اگر بسته اینترنتی شما از سرعت 300 مگابیت بر ثانیه برخوردار است، یک مودم 8×4 کانال (با حداکثر سرعت ادعاشده 343 مگابیت در ثانیه یا حداکثر سرعت واقعی حدود 215 مگابیت بر ثانیه) سرعت کاملی را که برای آن به ISP هزینه می‌پردازید را به شما نمی‌رساند. بااین‌حال، یک مودم 16×4 کانال (حداکثر سرعت ادعاشده 686 مگابیت در ثانیه یا حداکثر سرعت واقعی حدود 372 مگابیت در ثانیه) به شما امکان می‌دهد که از سرعت کامل اینترنت ارائه‌شده توسط شرکت ارائه‌دهنده اینترنت بهره‌مند شوید.

به یاد داشته باشید که برخی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت به دلایل مختلفی سرعت اینترنت شما را به‌صورت رایگان افزایش می‌دهند. مودم‌های DOCSIS 3.0 به پایان عمر خود نزدیک هستند. بنابراین، به‌جای خرید این مودم‌ها، مودم DOCSIS 3.1 را تهیه کنید.

از خرید مودم‌های با چیپست Puma 6 اینتل خودداری کنید

بسیاری از مودم‌های کابلی دارای چیپست Puma 6 اینتل هستند که این مسئله می‌تواند مشکلات شناخته‌شده‌ای در تاخیر یا جیتر (jitter) شبکه دارند. بنابراین، در هنگام بررسی گزینه‌های مختلف حتما به این عامل توجه کنید و در صورت برخوردار بودن مودم از چیپست Puma 6 اینتل، از خرید آن اجتناب کنید.

سرعت آپلود و دانلود را در نظر بگیرید

یکی از مهم‌ترین مواردی که لازم است در مورد مودم بدانید، سرعت آپلود و دانلود آن است. به یاد داشته باشید که هر چیزی که تبلیغ می‌شود، سرعت دانلود است نه سرعت آپلود. بنابراین، اگر یک مودم، سرعت 1 گیگابایت را تبلیغ می‌کند، به این معنی است که می‌تواند تا 1000 مگابایت بر ثانیه از ISP دریافت کند. این در حالی است که سرعت آپلود بسیار کمتر است و درواقع، به یک‌چهارم سرعت دانلود می‌رسد.

همه این موارد می‌توانند وسوسه‌برانگیز و جذاب باشد اما باز هم به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید بیش از آنچه برای اینترنت هزینه کرده‌اید از ISP دریافت کنید. اگر سرعت دانلود مودم شما 4/1 گیگابایت است اما مشترک طرح اینترنتی هستید که سرعت شما را به 25 مگابایت بر ثانیه محدود می‌کند، پس تنها 25 مگابایت بر ثانیه دریافت می‌کنید. خرید مودم پرسرعت تنها برای آینده‌نگری ایده خوبی است، مگر اینکه بخواهید بسته اینترنتی پرسرعت‌تری را تهیه کنید.

برند مودم را فراموش نکنید

شرکت‌های مختلفی مودم‌های کابلی تولید می‌کنند اما محبوب‌ترین مودم‌ها، ARRIS، NETGEAR و Motorola هستند. گارانتی‌های تولید‌کننده‌های مودم کابلی از یک تا دو سال متغیر است. مودم‌های کابلی تا زمانی که بیش‌ازحد داغ نشوند، به‌ندرت از کار می‌افتند. این موضوع را در هنگام خرید هر نوع آنتن ازجمله آنتن تقویت‌کننده اینترنت و آنتن تلویزیون و هر نوع آنتن رومیزی و برقی قوی نیز به یاد داشته باشید و تنها به خرید دستگاه‌های ارزان قیمت اکتفا نکنید.

در مورد امنیت چطور؟

برخلاف روترها که تنظیماتی برای ایمن‌تر کردن اینترنت دارند، در هنگام خرید مودم کابلی، ملاحظات امنیتی زیادی برای در نظر گرفتن وجود ندارد. در برخی مواقع، بعضی از بحث‌های امنیتی مطرح می‌شود. برای مثال، در مودم‌هایی که از یک سیستم روی یک تراشه برادکام (Broadcom’s systems-on-a-chip) استفاده می‌کنند ممکن است به هکر اجازه دهند که کنترل مودم را در دست بگیرد و به وبسایت‌های مخرب سرویس بدهد. بااین‌حال، برادکام مطرح کرده که این مشکل برطرف شده است. بنابراین، قبل از خرید هر گونه مودم با ISP چک کنید که کدام مودم ایمن است. علاوه بر این، استفاده از یک برنامه قوی آنتی‌ویروس می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

درنهایت، برای اینکه بتوانید برای خرید مودم کابلی تصمیم بهتری بگیرید، سازگاری مودم با ISP، سرعت مودم و سرعت ISP و همچنین، استفاده نکردن مودم از چیپست Puma اینتل را به یاد داشته باشید. ازآنجایی‌که، مودم‌های کابلی متنوعی در بازار وجود دارند ممکن است دریافت راهنمایی از ISP نیز برای شما کمک‌کننده باشد، زیرا ارائه‌دهندگان اینترنت می‌توانند به شما مشخصات مودم سازگار با اینترنت ارائه‌شده را ارائه دهند. در حال حاضر، بهترین مودم کابلی DOCSIS 3.1 متعلق به Motorola MB8600 است که اکثر ISPهای اصلی از آن پشتیبانی می کنند.

نویسنده: مینا معین اسلام

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته راهنمای انتخاب مودم کابلی متناسب با نیاز شما اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

تمامی مدل‌های سری آیفون ۱۵ دارای داینامیک آیلند هستند + تصویر

راس یانگ؛ تحلیل‌گر حوزه صنعت و بنیان‌گذار موسسه تحقیقاتی Display Supply Chain Consultants اطلاعات پیشین مبنی بر شباهت ظاهری تمامی مدل‌های سری آی‌فون 15 با یکدیگر و استفاده تمامی آنها از داینامیک آیلند را مورد تائید قرار داده است. همچنین وی تائید کرده که سری آینده آی‌فون شامل 4 مدل مختلف بوده و آی‌فون مدل پرو مکس نیز به اولترا تغییر نام خواهد داد. بدین‌ترتیب در سال آینده شاهد رونمایی از گوشی‌های آی‌فون 15، آی‌فون 15 پلاس، آی‌فون 15 پرو و آی‌فون 15 اولترا خواهیم بود.

راس یانگ همچنین خاطرنشان کرد که اپل به افزایش شکاف میان آی‌فون 15 و مدل‌های قدیمی‌تر ادامه خواهد داد. بنابراین آی‌فون 15 و آی‌فون 15 پلاس همچنان از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی 60 هرتزی استفاده خواهند کرد؛ در حالی‌که فناوری پروموشن و قابلیت نمایشگر همیشه روشن تنها در آی‌فون 15 پرو و آی‌فون 15 اولترا قابل دسترس خواهند بود. حفره مربوط به داینامیک آیلند امکان نمایش اعلان‌های پاپ‌آپ با قابلیت پوشش‌دهی کل اینترفیس را فراهم می‌کند. این ناحیه می‌تواند از اندازه‌های متفاوتی برخوردار باشد.

اکنون کاربران شبکه اجتماعی چینی Weibo سرگرم بحث و بررسی پیرامون شایعاتی هستند که از عرضه آی‌فون 15 اولترا در سال 2023 حکایت دارند.

نوشته تمامی مدل‌های سری آیفون 15 دارای داینامیک آیلند هستند + تصویر اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

گوشی‌های سامسونگ کجا تولید می‌شوند؟

سامسونگ بزرگترین فروشنده گوشی‌‌‌های هوشمند روی کره زمین است. داده‌های چند دنبال‌کننده صنعت نشان می‌دهد که این شرکت در سال گذشته نزدیک به 300 میلیون دستگاه فروخته است. همانطور که احتمالاً می‌توانید تصور کنید، یک شبکه تولیدی وسیع برای عرضه بیش از یک چهارم میلیارد دستگاه در سال یک عنصر واجب و حیاتی است. اما این گوشی‌ها کجا تولید می‌شوند و کارخانه های سامسونگ در کدام کشورها هستند؟

این شرکت در چندین کشور در سراسر جهان کارخانه دارد. با این حال، واقعاً فرقی نمی‌کند که گوشی‌های سامسونگ در چه کشوری ساخته می‌شوند. سامسونگ یک استاندارد کیفیت واحد را در تمام کارخانه‌های خود حفظ می‌کند.

احتمالا شما فکر می‌کنید چین جایی است که اکثر گوشی‌های سامسونگ گلکسی تولید می‌شوند، به هر حال چین قطب تولید جهانی است. همچنین جایی است که اپل بخش عمده‌ای از آیفون‌های خود را تولید می‌کند. ناگفته نماند که OEM‌های چینی (تولید‌کننده تجهیزات اصلی) بر بازار گوشی‌های هوشمند تسلط یافته‌اند.

با این حال باید بدانید که سامسونگ در واقع آخرین کارخانه باقی‌مانده گوشی‌های هوشمند خود در چین را در سال جاری میلادی تعطیل کرد. از سال 2019، این شرکت هیچ تلفنی در این کشور نمی‌سازد. سامسونگ قبلاً دو کارخانه در چین داشت، اما از آنجایی که سهم بازار سامسونگ در این کشور به زیر 1 درصد رسید، مجبور شد تولید خود را کاهش دهد. دیگر برای سامسونگ تولید گوشی در چین منطقی نیست. به همین دلیل است که اکنون این کار را متوقف کرده است.

ویتنام

ویتنام درواقع جایی است که اکثر گوشی‌های سامسونگ در آن ساخته می‌شوند. مرکز تولید سامسونگ در استان تای نگوین ویتنام واقع شده است، جایی که دو کارخانه در حال تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های پوشیدنی هستند. این شرکت در حال افزودن یک کارخانه دیگر به این تاسیسات برای افزایش بیشتر تولید خود در کشور است. کارخانه‌های موجود سالانه 120 میلیون دستگاه تولید می‌کنند. بیشتر عرضه جهانی سامسونگ، از جمله برای بازارهایی مانند آمریکای شمالی و اروپا، از ویتنام تامین می‌شود.

هند

از سویی دیگر هند نه تنها بزرگترین کارخانه موبایل سامسونگ را دارد، بلکه بر اساس ظرفیت تولید، بزرگترین واحد تولید تلفن همراه در جهان است. سامسونگ در سال 2017 اعلام کرده بود که 620 میلیون دلار برای دو برابر کردن تولید گوشی‌های هوشمند در هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این کارخانه در سال 2018 در نویدای هند افتتاح شد. ظرفیت تولید این کارخانه در حال حاضر 120 میلیون دستگاه در سال است.

کارخانه سامسونگ

بخش عمده‌ای از عرضه گوشی‌ها برای خود بازار هند در نظر گرفته شده است. این مارکت یکی از پرسودترین بازارهای گوشی‌های هوشمند برای سامسونگ است. با توجه به مالیات‌های وارداتی در این کشور، سامسونگ به تولید داخلی نیاز دارد تا بتواند به طور موثر با رقبای خود در بخش قیمت رقابت کند. این شرکت گوشی‌های سری گلکسی M و گلکسی A خود را نیز در آنجا تولید می‌کند. با این حال، سامسونگ ممکن است گوشی‌های هوشمند ساخت هند را به بازارهای اروپا، آفریقا و غرب آسیا نیز صادر کند.

کره جنوبی

این شرکت همچنین تأسیسات تولیدی گوشی‌‌هایی را در کشور اصلی خود یعنی کره جنوبی قرار داده است. همچنین بیشتر قطعاتی که این شرکت برای کارخانه‌های دیگر خود تهیه می‌کند، در آنجا ساخته می‌شود. با این حال، کارخانه تولید گوشی‌های هوشمند آن‌ها در کره جنوبی کمتر از 10 درصد تولیدی جهانی را تشکیل می‌دهد. واحدهای تولید شده در اینجا عمدتاً برای بازار محلی شرکت در نظر گرفته شده است.

کارخانه سامسونگ

برزیل

سامسونگ یک کارخانه تولیدی در برزیل نیز دارد. این کارخانه در سال 1999 راه اندازی شد. بیش از 6000 کارگر در کارخانه‌ای که سامسونگ گوشی‌های هوشمند خود را به سراسر آمریکای لاتین عرضه می‌کند، مشغول به کار هستند. با توجه به اینکه برزیل مالیات وارداتی بالایی نیز دارد، تولید داخلی به سامسونگ اجازه می‌دهد تا محصولات خود را با قیمت رقابتی در این کشور عرضه کند.

اندونزی

اندونزی نیز کشوری است که گوشی‌های سامسونگ در آن تولید می‌شود. این تصمیم نسبتاً جدید شرکت سامسونگ برای شروع ساخت گوشی در این کشور بود. کارخانه مذکور در سال 2015 افتتاح شد و ظرفیت تولید حدود 800 هزار دستگاه در سال را دارد. این عدد برای پاسخگویی به تقاضای محلی کافی بوده است.

کارخانه سامسونگ

اولویت‌های تولید سامسونگ در حال تغییر است

بازار گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است. سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند در تمام بخش‌های بازار به شدت رقابتی‌تر شده‌اند و سامسونگ مجبور شده است خود را با فشارهای اخیر سازگار کند.

این امر منجر به تغییر در اولویت‌های تولیدی این شرکت شده است. سامسونگ اولین گوشی هوشمند ODM (استفاده از محصول تولیدی یک کمپانی با طراحی و برند کمپانی دیگر) خود یعنی گلکسی A6s را در سال 2019 عرضه کرد. این دستگاه توسط شخص ثالث برای بازار چین تولید شده است. راه حل ODM به سامسونگ اجازه می‌دهد تا حاشیه‌های خود را در دستگاه‌های مقرون به صرفه بهبود بخشد. اکنون انتظار می‌رود که در آینده نزدیک 60 میلیون گوشی هوشمند ODM را به بازارهای سراسر جهان ارسال کند.

دلیلش نیز این است که این کارخانه‌ها فقط دستگاه‌ها را مونتاژ می‌کنند. همه آن‌ها اجزای یکسانی را دریافت می‌کنند و فرآیندهای تولید و کیفیت یکسانی را دنبال می‌کنند. نیازی نیست نگران باشید که آیا گوشی سامسونگ شما بر اساس محل ساخت آن اصل است یا خیر.

نوشته گوشی‌های سامسونگ کجا تولید می‌شوند؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

برنامه گوگل هوم برای تمامی اسمارت واچ‌هایی که از سیستم عامل Wear OS 3 پشتیبانی می‌کنند معرفی شد

Google Home

روز پنجشنبه در رویداد گوگل، ما شاهد رونمایی این غول فناوری از نسخه پوشیدنی برنامه Google Home بودیم، اما برخلاف انتظار‌ها، گوگل این برنامه‌ را نه تنها برای پیکسل واچ، بلکه برای تمامی اسمارت واچ‌هایی که از سیستم عامل Wear OS 3 پشتیبانی می‌کنند معرفی کرد.

در جریان رویداد Made by Google که دیروز برگزار شد، نسخه به‌روز شده‌ای از برنامه Google Home در فروشگاه گوگل پلی منتشر شد. اگرچه انتظار می‌رفت این برنامه ابتدا فقط برای Pixel Watch عرضه شود، اما در کمال تعجب، کاربران ساعت‌های هوشمند دیگر نیز بدون می‌توانند بدون هیچ مشکلی این برنامه را دانلود و نصب کنند.

البته که محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. برای مثال، ساعت‌های هوشمند برای دانلود این برنامه حتما باید از Wear OS 3 یا جدیدتر پشتیبانی کنند. همچنین این برنامه هنوز فقط یک پیش‌نمایش عمومی یا اصطلاحا بتا است، بنابراین این امکان وجود دارد که شاهد مشکلات و باگ‌های نرم‌افزاری باشیم. علاوه بر این، برخی از ویژگی‌های این برنامه هنوز در نسخه بتا قابل استفاده نیستند.

به گفته Android Central، این برنامه در حال حاضر با Galaxy Watch 5 ،Watch 5 Pro ،Watch 4 ،Watch 4 Classic و Montblanc Summit 3 سازگار است. بنابراین پس از نصب آن، می‌توانید دستگا‌های هوشمند خانه خود را کنترل کنید، مانند چراغ‌‌ها یا ترموستات هوشمند.

اگرچه که در حال حاضر اساساً فقط یک نسخه بتا است، احتمالا نسخه کامل نرم‌افزار نیز آماده باشد.

Google Home

نوشته برنامه گوگل هوم برای تمامی اسمارت واچ‌هایی که از سیستم عامل Wear OS 3 پشتیبانی می‌کنند معرفی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

پذیرش بیت‌کوین و تتر در رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد

پرداخت با بیت‌کوین در مک دونالد

مک‌دونالد که یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای جهان با بیش از 37 هزار و 800 شعبه در نقاط مختلف جهان به شمار می‌رود، اخیرا اعلام کرد که در شهر 63 هزارنفری لوگانو واقع در کشور سوییس بیت‌کوین و تتر را به‌عنوان روش‌های پرداخت شناخته است. شهر لوگانو با جمعیت 63 هزارنفری قرار است که به مرکزی برای پذیرش رمزارزها در بخش غربی اروپا تبدیل شود.

در تاریخ 3 اکتبر وب‌سایت Bitcoin Magazine در حساب توییتر خود ویدیویی یک دقیقه‌ای منتشر کرد که در آن فردی برای سفارش غذا از روش پرداخت بیت‌کوین استفاده می‌کند. همچنین لوگوی تتر هم در کنار بیت‌کوین روی دستگاه دیده می‌شود. در گذشته شهر لوگانو اعلام کرده بود که 3 رمزارز بیت‌کوین، تتر و LVGA که توکن رسمی این شهر به‌حساب می‌آید را به‌عنوان پول‌های قانونی پذیرفته است.

در تاریخ 3 مارس، شهر لوگانو با شرکت تتر تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد با نام Plan B که طبق این تفاهم‌نامه تتر باید دو صندوق سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کند با دو هدف مختلف. اولین صندوق که یک صندوق سرمایه‌گذاری 106 میلیون دلاری است، قرار است به استارتاپ‌هایی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند ارایه شود.

دومین صندوق که یک صندوق 3 میلیون دلاری است، قصد دارد برای تشویق پذیرش ارزهای دیجیتال برای خرید و انجام کسب‌وکارهای مختلف با آن‌ها استفاده شود.

همچنین از اهداف دیگر این است که شهروندان شهر لوگانو می‌توانند مالیات خود را از طریق رمزارزها پرداخت کنند. این پروژه قرار است در زمینه‌های دیگر از جمله پرداخت بلیت پارکینگ، خدمات عمومی و هزینه‌های تحصیل هم استفاده شود. به‌علاوه انتظار می‌رود که در آینده بیش از 200 فروشگاه مختلف برای پرداخت محصولات و خدمات خود از ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

پرداخت با بیت‌کوین و تتر

مدیر ارشد فناوری شرکت تتر و بیت فینکس اخیرا طی یک مصاحبه با وب‌سایت خبری کوین تلگراف بیان کرده بود که پروژه Plan B به‌خوبی در حال اجرا است. این فرد همچنین خبر از یک برنامه آموزشی دوهفته‌ای در شهر لوگانو داد تا به شهروندان این شهر در مورد رمزارزها و بلاک‌چین آموزش داده شود. همچنین شعب رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد واقع در کشور السالوادور از زمانی که بیت‌کوین مورد پذیرش این کشور قرار گرفت، از این رمزارز بزرگ به‌عنوان روش پرداخت استفاده می‌کنند.

نوشته پذیرش بیت‌کوین و تتر در رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

پذیرش بیت‌کوین و تتر در رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد

پرداخت با بیت‌کوین در مک دونالد

مک‌دونالد که یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای جهان با بیش از 37 هزار و 800 شعبه در نقاط مختلف جهان به شمار می‌رود، اخیرا اعلام کرد که در شهر 63 هزارنفری لوگانو واقع در کشور سوییس بیت‌کوین و تتر را به‌عنوان روش‌های پرداخت شناخته است. شهر لوگانو با جمعیت 63 هزارنفری قرار است که به مرکزی برای پذیرش رمزارزها در بخش غربی اروپا تبدیل شود.

در تاریخ 3 اکتبر وب‌سایت Bitcoin Magazine در حساب توییتر خود ویدیویی یک دقیقه‌ای منتشر کرد که در آن فردی برای سفارش غذا از روش پرداخت بیت‌کوین استفاده می‌کند. همچنین لوگوی تتر هم در کنار بیت‌کوین روی دستگاه دیده می‌شود. در گذشته شهر لوگانو اعلام کرده بود که 3 رمزارز بیت‌کوین، تتر و LVGA که توکن رسمی این شهر به‌حساب می‌آید را به‌عنوان پول‌های قانونی پذیرفته است.

در تاریخ 3 مارس، شهر لوگانو با شرکت تتر تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد با نام Plan B که طبق این تفاهم‌نامه تتر باید دو صندوق سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کند با دو هدف مختلف. اولین صندوق که یک صندوق سرمایه‌گذاری 106 میلیون دلاری است، قرار است به استارتاپ‌هایی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند ارایه شود.

دومین صندوق که یک صندوق 3 میلیون دلاری است، قصد دارد برای تشویق پذیرش ارزهای دیجیتال برای خرید و انجام کسب‌وکارهای مختلف با آن‌ها استفاده شود.

همچنین از اهداف دیگر این است که شهروندان شهر لوگانو می‌توانند مالیات خود را از طریق رمزارزها پرداخت کنند. این پروژه قرار است در زمینه‌های دیگر از جمله پرداخت بلیت پارکینگ، خدمات عمومی و هزینه‌های تحصیل هم استفاده شود. به‌علاوه انتظار می‌رود که در آینده بیش از 200 فروشگاه مختلف برای پرداخت محصولات و خدمات خود از ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

پرداخت با بیت‌کوین و تتر

مدیر ارشد فناوری شرکت تتر و بیت فینکس اخیرا طی یک مصاحبه با وب‌سایت خبری کوین تلگراف بیان کرده بود که پروژه Plan B به‌خوبی در حال اجرا است. این فرد همچنین خبر از یک برنامه آموزشی دوهفته‌ای در شهر لوگانو داد تا به شهروندان این شهر در مورد رمزارزها و بلاک‌چین آموزش داده شود. همچنین شعب رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد واقع در کشور السالوادور از زمانی که بیت‌کوین مورد پذیرش این کشور قرار گرفت، از این رمزارز بزرگ به‌عنوان روش پرداخت استفاده می‌کنند.

نوشته پذیرش بیت‌کوین و تتر در رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

با آپدیت جدید توییتر یک توییت چند رسانه‌ای بفرستید!

ارسال توییت چند رسانه ای

توییتر به تازگی اعلام کرده است که همه، از جمله شما، اکنون می‌توانند برای اولین بار چند رسانه را در یک توییت ارسال کنند. این ویژگی قبلاً فقط برای افرادی در دسترس بود که در یک برنامه بتا بودند.

پیش از این، و همانطور که بسیاری احتمالاً متوجه نشده بودند، توییتر از ترکیب عکس‌ها با GIF و ویدیوها جلوگیری می‌کرد. از امروز، این ویژگی برای افرادی که از برنامه رسمی توییتر در iOS و Android استفاده می‌کنند، اصافه شده است.

اکنون می‌توانید ترکیبی از رسانه‌ها را در اندروید و iOS به توییت خود اضافه کنید. این بدان معناست که می‌توانید یک عکس، GIF و ویدیو (یا هر دو!) را در یک توییت قرار دهید. روی نماد عکس در توییت ضربه بزنید تا رسانه خود را مخلوط کنید.
توییتر این حرکت را از طریق یک پست وبلاگی اعلام کرد و گفت که مردم “به بیش از یک نوع رسانه نیاز دارند تا خود را آن‌طور که می‌خواهید بیان کنند. نگران نباشید، ما هوای شما را داریم.”

نتیجه این وبلاگ معرفی توانایی “اشتراک‌گذاری انواع مختلف محتوای بصری – ویدیوها، تصاویر و GIF‌ها – با هم در یک توییت” است.

ارسال توییت چند رسانه ای

همه چیز بسیار ساده به نظر می‌رسد و در واقع چیزی است که همیشه باید امکان‌پذیر باشد.

افزودن رسانه “Mixed” به یک توییت ساده و سرراست است. هنگام نوشتن یک توییت، روی نمادهای “Media” یا “GIF” ضربه بزنید و محتوایی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید (و فراموش نکنید که متن توصیفی را برای ایجاد خود اضافه کنید. تصاویر در دسترس تر هستند.) همین!

توییتر نمونه‌های مختلفی از نحوه استفاده از توییت‌هایی با انواع مختلف رسانه را به اشتراک گذاشت، از جمله یکی از ستاره بسکتبال لبرون جیمز که شامل یک عکس و ویدیو در یک پیام واحد بود.

اگر این ویژگی است که منتظرش بودید، تبریک می‌گوییم! در غیر این صورت، ماسک هنوز فرصت دارد تا قبل از اینکه دوباره نظرش را تغییر دهد و دوباره از خرید توئیتر منصرف شود، چیز عجیب و شگفت انگیز دیگری را به توییتر اضافه کند.

نوشته با آپدیت جدید توییتر یک توییت چند رسانه‌ای بفرستید! اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

آیا واقعا به دوربین تشخیص عمق نیاز داریم؟

اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن دارای چندین دوربین پشتی هستند که برای اهداف مختلف طراحی شده‌اند. ممکن است با دوربین‌های اولتراواید و لنزهای ماکرو آشنا باشید، اما برخی از تلفن‌ها «دوربین تشخیص عمق» یا «سنسور تشخیص عمق» نیز دارند. اما دوربین عمق دقیقاً چیست و آیا واقعاً مهم است؟

دوربین‌های تشخیص عمق که به عنوان دوربین‌های زمان پرواز (ToF) نیز شناخته می‌شوند، حسگرهایی هستند که برای تعیین تفاوت فاصله بین دوربین و تصویر طراحی شده‌اند که معمولاً با لیزر یا LED اندازه‌گیری می‌شوند. فناوری زمان پرواز در بسیاری از حوزه مختلف که ردیابی اشیا مهم است استفاده می‌شود، مانند ربات‌هایی که اشیاء را در کارخانه‌های خودکار جمع می‌کنند و یا در وسیله جانبی Kinect مایکروسافت که برای Xbox 360 و Xbox One در دسترس بود.

دوربین‌های تشخیص عمق گوشی‌های هوشمند مانند دوربین‌های دیگر نیستند. شما نمی‌توانید تنها با استفاده از دوربین تشخیص عمق عکس بگیرید، برخلاف لنزهای فوق عریض، ماکرو یا تله فوتو، دوربین تشخیص عمق به سادگی به لنزهای دیگر کمک می‌کند تا فاصله‌ها را تشخیص دهند. معمولاً در ترکیب با الگوریتم‌های نرم‌افزاری برای تعیین طرح کلی سوژه (یک شخص، حیوان یا شیء دیگر) و اعمال یک افکت تاری در بقیه تصویر استفاده می‌شود.

برخی از مدل‌های آیفون دارای دوربین TrueDepth هستند که عمدتاً برای تشخیص چهره Face ID استفاده می‌شود. اپل در یک مقاله می‌گوید: «Face ID احراز هویت بصری و ایمن را فراهم می‌کند که توسط سیستم دوربین پیشرفته TrueDepth و با فناوری‌های پیشرفته فعال می‌شود تا هندسه چهره شما را با دقت ترسیم کند.» تنها زمانی که از TrueDepth برای عکاسی استفاده می‌شود، استفاده از حالت پرتره در دوربین جلو است.

آیا باید به دنبال تلفنی باشید که دارای دوربین تشخیص عمق باشد؟ یک پاسخ ساده وجود دارد: خیر. دوربین‌های اختصاصی تشخیص عمق در عقب گوشی در اکثر گوشی‌های هوشمند کلاس پرچم‌دار، از جمله آیفون‌ها و دستگاه‌های Samsung Galaxy S یافت نمی‌شوند، زیرا حالت پرتره و سایر جلوه‌های عمق مشابه را می‌توان با سخت‌افزارهای دیگر به دست آورد.

به عنوان مثال، آیفون X و آیفون 7 پلاس اولین گوشی‌های اپل با حالت پرتره بودند و دوربین‌های عمق اختصاصی نداشتند. این افکت با داده‌های دوربین تله‌فوتو و دوربین اصلی، ترکیب شده با کمی جادوی نرم‌افزار امکان‌پذیر بود. اپل از آن زمان به استفاده از همان فناوری ادامه داده است، با بهبود بیشتر بر روی مدل‌هایی که دوربین‌های عقب بیشتری دارند. سامسونگ برای مدت کوتاهی یک دوربین تشخیص عمق اختصاصی را در گوشی‌های پرچمدار خود مانند گلکسی S20+ و S20 Ultra قرار داد، اما در S21 و گوشی‌های جدیدتر دیگر شاهد آن نبودیم. مانند آیفون‌ها، اکثر دستگاه‌های سامسونگ اکنون از لنزها و نرم‌افزارهای دیگر برای ایجاد جلوه عمقی استفاده می‌کنند.

استفاده از لنزهای دیگر برای افکت عمق یک مزیت قابل توجه دارد، لنزهای دیگر که مفیدتر هستند به جای آن قرار خواهند گرفت. همانطور که در بالا ذکر شد، یک دوربین عمق در واقع نمی‌تواند عکس بگیرد (به همین دلیل است که برخی از شرکت‌ها برای جلوگیری از سردرگمی آن را “حسگر” می‌نامند)، فقط داده‌های فاصله را برای دوربین‌های دیگر ارائه می‌دهد. با این حال، یک دوربین تله فوتو یا فوق عریض می‌تواند به عنوان یک سنسور عمق عمل کند و در کنار آن عکس‌هایی را با هدف مورد نظر خود ثبت کند. یک گوشی با لنز معمولی و زاویه دید عریض و یک دوربین تشخیص عمق فقط می‌تواند در فاصله‌ای منظم، با یا بدون افکت عمق عکس بگیرد، اما تلفنی با زاویه دید عریض و تله‌فوتو می‌تواند با اضافه کردن زوم پیشرفته، همین کار را انجام دهد.

بنابراین، اگر دوربین‌های دیگر (مفیدتر) می‌توانند همان هدف دوربین عمق را داشته باشند، چرا دوربین‌های عمق هنوز رایج هستند؟ بیشتر به روانشناسی برمی‌گردد. رقابت سخت‌افزاری برای عکاسی گوشی‌های هوشمند منجر به این شد که دوربین های دوتایی، سه گانه یا چهارگانه به عنوان ویژگی‌های برتر به بازار عرضه شوند. برخی از تلفن‌ها سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است دوربین‌های بیشتری در خود جای دهند، حتی اگر استفاده از آن‌ها در دنیای واقعی محدود باشد یا اصلاً استفاده نشود که یک تاکتیک به خصوص محبوب در تلفن‌های ارزان قیمت است.

یکی از نمونه‌های این روند، گلکسی A03s است که یک گوشی مقرون به صرفه از سامسونگ است. این گوشی دارای سه دوربین است، اما تنها سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی مفید است. یکی از لنزهای دیگر یک دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسل است و دیگری یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است که وضوح بسیار پایینی دارد. تعویض هر دوی این لنزها با لنزهای فوق عریض یا تله فوتو مفیدتر خواهد بود، اما همچنین به معنای دوربین کمتر (احتمالا لطمه زدن به فروش) و یا قیمت بالاتر است.

در انتها، دوربین‌های تشخیص عمق می‌توانند مفید باشند، اما نباید گوشی را صرفاً به خاطر نداشتن آن نادیده بگیرید. بسیاری از تلفن‌ها و تبلت‌ها می‌توانند با استفاده از لنزها و نرم‌افزارهای دیگر جلوه‌های عمق را بسازند و ویرایشگرهای موبایل مانند Photoshop Express می‌توانند ظاهری مشابه (البته نه به همان اندازه) با عکس‌های استاندارد ایجاد کنند.

نوشته آیا واقعا به دوربین تشخیص عمق نیاز داریم؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

گوگل تصاویری جدید از پیکسل تبلت را منتشر کرد

گوگل طی رویداد روز گذشته خود از طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های پیکسلی رونمایی کرد. این مراسم تقریبا مطابق انتظارات پیش رفت و غول جستجوگر از اسمارت‌فون‌های سری پیکسل 7 و ساعت هوشمند پیکسل واچ رونمایی کرد. اما گوگل در اقدامی تقریبا غیرمنتظره به ارائه توضیحات عمیق پیرامون پیکسل تبلت پرداخت.

کمپانی آمریکایی ضمن برگزاری رویداد Google I/O در ماه مه 2022 از پیکسل تبلت به‌طور رسمی رونمایی کرد. در این مراسم اگرچه طراحی تبلت مذکور به معرض نمایش گذاشته شد؛ اما گوگل به هیچ‌گونه جزئیات دیگری در رابطه با آن اشاره نکرد. در واقع کمپانی صرفا با صدور بیانیه‌ای مبهم از تصمیم خود برای عرضه پیکسل تبلت در سال 2023 خبر داد.

گوگل اعلام کرده که پیکسل تبلت با استفاده از مواد اولیه ممتاز و پوشش‌های درجه‌ یک تولید شده است. با این‌حال از آنجا که حواشی بزرگ اطراف نمایشگر بخشی از فضای نمایشی مفید را از بین می‌برد؛ لذا طراحی دستگاه کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد. همچنین این تبلت مجهز به یک دوربین، دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا است.

ویژگی‌های پیکسل تبلت در یک نگاه

بر اساس شایعات، پیکسل تبلت همانند گوشی‌های سری پیکسل 6 از نخستین نسل تراشه بومی تنسور استفاده خواهد کرد. با این‌حال اکنون گوگل تائید کرده که تبلت آینده این شرکت مجهز به تراشه جدید تنسور G2 خواهد بود. همچنین این هندست از الگوی طراحی Material You استفاده خواهد کرد. این سبک از طراحی پیش‌تر در گوشی‌های پیکسلی به‌کارگیری شده و کاربران با آن آشنایی دارند.

گوگل اعلام کرده که به منظور اطمینان از سازگاری برنامه‌های پیکسل تبلت با ویژگی‌های نمایشگرهای بزرگ نظیر اسپلیت اسکرین و قلم استایلوس با توسعه‌دهندگان همکاری نموده است. بعلاوه گوگل یک داک اسپیکر شارژی را تولید نموده که می‌تواند به پیکسل تبلت متصل شود. پیکسل تبلت هنگام اتصال به این داک به گجتی نظیر Nest Hub گوگل یا Echo Show 10 شرکت آمازون تبدیل می‌شود.

مقایسه پیکسل تبلت با سایر رقبا

گوگل تلاش می‌کند تا به فضای رقابتی بازار تبلت‌ها وارد شود. این بازار تحت سیطره سایر شرکت‌ها قرار دارد. با این‌حال برای روشن شدن توان رقابتی پیکسل تبلت در برابر محصولات شرکت‌هایی نظیر اپل، سامسونگ، مایکروسافت و آمازون کماکان بایستی تا زمان افشای اطلاعات بیش‌تر منتظر بمانیم. در ادامه به معرفی کلیدی‌ترین رقبای پیکسل تبلت می‌پردازیم:

  • آی‌پد ایر 2022 اپل با قیمت‌گذاری 599 دلار: آی‌پد ایر اپل مجهز به پردازنده بومی M1 بوده و به لطف قالب طراحی باریک و سبک خود از قابلیت حمل‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است. همچنین این تبلت مجهز به یک دوربین 12 مگاپیکسلی بوده و نمایشگر 10.9 اینچی Liquid Retina آن از رزولوشن پیکسلی 2360×1640 پیکسلی استفاده می‌کند.
  • سامسونگ گلکسی تب S8 با قیمت‌گذاری 699 دلار: گلکسی تب یکی از بهترین تبلت‌های اندرویدی موجود در بازار به‌شمار می‌رود. گلکسی تب یک دستگاه ممتاز است که یک تجربه همه‌منظوره و سریع را برای کاربران رقم می‌زند. این تبلت مجهز به یک نمایشگر 11 اینچی با رزولوشن 2560×1600 پیکسل است.
  • سرفیس گو 2 مایکروسافت با قیمت‌گذاری 399 دلار: این تبلت با وزن 1.22 پوندی از شارژدهی باتری بالغ بر 11 ساعتی برخوردار بوده و دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی آن‌ نیز از رزولوشن 1080p استفاده می‌کند. نمایشگر 10.5 اینچی این تبلت رنگ‌ها را به شکلی زنده و روشن نمایش داده و برای پخش ویدیوها فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

اگرچه گوگل به جزئیات بیش‌تری پیرامون پیکسل تبلت اشاره نموده است؛ اما اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری و مناطق عرضه این گجت هنوز اعلام نشده است. در واقع در حال حاضر صرفا می‌دانیم که این گجت در سال 2023 عرضه خواهد شد. با توجه به رویکرد این شرکت نسبت به هندست‌های خود می‌توان حدس زد که پیکسل تبلت نیز با قیمت‌گذاری رقابتی نسبت به سایر مدل‌ها روانه بازار خواهد شد.

نوشته گوگل تصاویری جدید از پیکسل تبلت را منتشر کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

گوگل به‌دنبال دو برابر کردن فروش گوشی‌های سری پیکسل است

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط ناظران صنعت در وبسایت Nikkei Asia، شرکت گوگل پیش از عرضه سری پیکسل 7 تعداد بی‌سابقه‌ای از سفارشات تولید را به تامین‌کنندگان سخت‌افزاری طرف قرارداد خود ارائه نموده است.

بر اساس گزارشات، گوگل در صدد عرضه بیش از 8 میلیون دستگاه گوشی سری پیکسل 7 است؛ چرا که غول جستجوگر قصد دارد تا در سال 2023 فروش هندست‌های خود را 2 برابر نماید. به‌نظر می‌رسد که گوگل نسبت به روند رشد خود طی سال آینده کاملا خوشبین است. بعلاوه غول جستجوگر در کنار مدل‌های پرچم‌دار سری پیکسل 7 حدودا 4 میلیون دستگاه گوشی پیکسلی ارزان‌قیمت‌ (احتمالا با نام تجاری پیکسل 7a) را تولید خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست در اوایل سال 2023 روانه بازار خواهد شد.

نوشته گوگل به‌دنبال دو برابر کردن فروش گوشی‌های سری پیکسل است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.