نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوگل پیکسل ۵a در فضای اینترنت منتشر شد

شرکت گوگل با انتشار یک پست وبلاگی در روز جمعه پیرامون پیشرفت‌های به‌دست آمده در سیستم دوربین اسمارت‌فون‌های پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G صحبت کرد. بررسی داده‌‌هایEXIF تصاویر نشان می‌دهد که ظاهرا یکی از آن‌ها توسط گوگل پیکسل 5a به ثبت رسیده است؛ اسمارت‌فونی که گوگل هنوز به‌طور رسمی از آن رونمایی نکرده است.

این تصویر در روز 1 اکتبر 2020 (10 مهرماه 99) توسط لنز فوق‌عریض هندست با گشودگی دیافراگم f/2.2 به ثبت رسیده است. بعلاوه سالن تئاتر نمایش داده در عکس در کشور تایوان مستقر شده است. موضوع جالب‌توجه اینکه فرآیند توسعه گوشی‌های پیکسل غالبا در این کشور انجام می‌شود.

چند هفته پیش شرکت گوگل شخصا خبر عرضه اسمارت‌فون پیکسل 5a 5G را تائید کرد؛ اقدامی که صرفا با هدف رد شایعات مطرح شده در خصوص لغو عرضه هندست مذکور انجام شد. اما با توجه به نام موجود در داده EXIF تصویر مورد اشاره به‌نظر می‌رسد که هندست ثبت‌کننده آن احتمالا همان پیکسل 5a است. بعلاوه ظاهرا توان پردازشی پیکسل 5a توسط تراشه اسنپ‌دراگون 765G تامین خواهد شد. این نیمه‌هادی پیش‌تر در مدل‌های پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. تغییرات اعمال شده در طراحی دستگاه بسیار محدود به‌نظر می‌رسند؛ بنابراین پیکسل 5a همانند پیکسل 4a 5G کماکان از یک نمایشگر 6.2 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و حفره کروی‌شکل جهت استقرار دوربین سلفی استفاده خواهد کرد.

در کنار تصویر ثبت شده از مرکز خرید و سالن تئاتر تصویر دیگری نیز وجود دارد که احتمالا توسط دوربین پیکسل 5a گرفته شده است. این عکس متعلق به دختری است که در قسمتی از یک آبگیر ایستاده است. تصویر مورد اشاره در روز 16 فوریه 2021 (28 بهمن ماه 99) به ثبت رسیده است؛ اما متاسفانه در داده‌های EXIF به نام دستگاه مورد استفاده برای ثبت این عکس هیچ اشاره‌ای نشده است. با این‌حال ثبت تصویر مذکور چند ماه پس از سایر عکس‌ها واقعیتی است که نشان می‌دهد تصویر مربوط به دخترک نیز به احتمال فراوان توسط اسمارت‌فون پیکسل 5a گرفته شده است.

بر اساس داده‌های EXIF این تصویر توسط اسمارت‌فون پیکسل 5a ثبت شده است

بر اساس پیش‌بینی‌ها گوگل پیکسل 5a در اواسط ماه ژوئن رسما معرفی خواهد شد.

داده EXIF این تصویر به نام هندست مورد استفاده جهت ثبت آن اشاره نکرده است؛ اما عکس فوق نیز احتمالا توسط اسمارت‌فون پیکسل 5a گرفته شده است

نوشته نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوگل پیکسل 5a در فضای اینترنت منتشر شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.