نکات مهم برای یک تبلیغات تلگرامی اثر گذار و مفید
امروزه تلگرام به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی در دنیای مجازی یا عرصه ای برای تبلیغات دیجیتال به شمار می آید. درست از زمانی که کانال ها و گروه ها شمار زیادی از اعضا را به خود جذب کردند بحث تبلیغات به صورت جامع در تلگرام به میان آمد. در این وادی به منظور تبلیغ در شبکه های اجتماعی بیش از هرچیز فروشگاههای اینترنتی و مجازی از این سرویس استفاده کرده اند اما همانطور که میدانید تبلیغ کردن در تلگرام مثل هر بستر دیگری دارای مزایا و معایب خاص خود است.
زمانی که بخواهید یک تبلیغ خوب در کانال های تلگرام داشته باشید باید به یک سری نکات دقت کنید که ما به تناسب تجربیاتی که داشته ایم و تحقیقاتی که انجام داده ایم به پاره موضوع خواهیم پرداخت پس با گویا آی تی همراه باشید.
تبلیغ بر اساس میزان بازدید از پست تبلیغی
اگر دقت کرده باشید در تبلیغات تلگرامی بار ها گفته میشود که تبلیغ به اندازه تعداد خاصی از بازدید در کانال نمایش داده می شود این بدین معنی است که وقتی میزان ویوی مطالب به حدی رسید، تبلیغ از کانال مورد نظر حذف می شود. در چنین حالتی اگر بخواهید شمار زیاد تری بازدید به تبلیغ اختصاص دهید، باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید.
تبلیغ بر اساس مدت زمان
بسیاری از کانال ها زمان تبلیغ کانال را در ساعات خاص از شبانه روز اختصاص داده اند. مثلا عموما از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح یا ۸ صبح بهترین زمان تبلیغ در کانال هاست که بر این اساس تبلیغ انجام می شود و به میزان زمانی که تبلیغ صورت می گیرد، از تبلیغ دهنده هزینه دریافت می شود.
تبلیغ موقت یا دائمی
برخی اوقات تبلیغی که روی کانال گذاشته می شود، هیچ وقت از کانال حذف نمی شود اما در پاره ای موارد تبلیغ به صورت موقت بوده و به محض تمام شدن موعد، تبلیغ مورد نظر در تلگرام حذف می شود. عموما تبلیغات ماندگار و دائمی هزینه بیشتری را می طلبند.
تجزیه و تحلیل تبلیغ
زمانی که فردی تبلیغی را در کانالی قرار می دهد، می بایست بتوان، با استفاده از برخی ابزار ها و یا به طور دستی میزان موفقیت تبلیغ را مورد بررسی قرار داد. به همین میزان که هزینه ای پرداخت شود و شماری بازدید بگیریم، به معنی موفقیت در کار نیست. ما می توانیم به راحتی با آنالیز وضعیت تبلیغ و موفقیت آن هزینه ها و تبلیغات را در جهت درست و اثر گذار مورد استفاده قرار دهیم.
تبلیغ در کانال مرتبط با محصول
تبلیغ در تلگرام به خودی خود مفید نیست، و ممکن است در نهایت میزان ترافیک سایت شما را به طور موقت و مقطعی بالا برود، اما فراموش نکنید که هدف ما از تبلیغ چیست؟ در بحث تبلیغات تلگرام می بایست مخاطب شناسی کرد و تبلیغ را در کانالی انجام دهیم که احتمال می دهیم بیشترین، فروش را داشته باشیم. پس در این باره نیز باید دقت لازم را مبذول داریم.
طراحی اثر گذار در تبلیغات
زمانی که در خواست خود را بری تبلیغات ارائه می کنید، از شما خواسته می شود تا متن خود را بنویسید و عکسی برای آن انتخاب کنید. بدین صورت می توانید یک طرح از پیش اماده را انتخاب کنید و با متنی که فکر می کنید اثر گذار است به ادمین کانال دهید تا آن را برای مدت زمان مشخص و بر اساس هزینه روی کانال قرار دهد. اما اگر متن و تصویر به خوبی نتواند نظر کاربران را جلب کند می تواند برای شما یک تبلیغ هزینه دار و بدون سود و فروش، در پی داشته باشد. در این باره با متخصصین طراحی نیز صحبت کنید.
اعضای غیر واقعی کانال ها
زمانی که می خواهیم در کانال ها تبلیغ کنیم اول از هر چیز به شمار کاربران و ممبر های این کانال ها دقت می کنیم. اما اینکه بدانیم شمار کاربران فیک هستند یا نه، کار ساده ای نیست و بسیاری از ادمین های بی وجدان از این طریق بر سر کاربران کلاه می گذارند. پس بهتر است سعی کنید از کانال هایی که از منابع معتبر حمایت می شوند و تغذیه می شوند استفاده کنید تا میزان بازدید شما، موفق تر شود.
بدین صورت با در نظر داشتن نکته های یاد شده می توان یک تبلیغات خوب و اثر گذار داشت، تا بتوان از طریق هزینه ای که انجام می شود، به بهترین شیوه، کسب و کار خود را رونق بدهیم. در این باره در صورتی که دیدگاه و یا تجربه ای دارید آن را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.