هواوی برای سومین سال متوالی در بین ۵۰ برند ارزشمند جهان قرار گرفت
کمپانی چینی هواوی اعلام کرد ارزش نام تجاری خود را در سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داده و در حال حاضر رتبه ۴۸ را در میان ۱۰۰ برند با ارزش جهانی از دید موسسه BrandZ کسب کرده است. در این مطلب اشاره شده که Huawei در سومین سال متوالی در ۵۰ علامت تجاری جهانی نمایش داده شده و نکته حائز اهمیت، عملکرد بهتر یک برند چینی در این مطالعه به نسبت همتایان آمریکایی خود با ملاک میزان سرعت رشد در این بررسی است که برای اولین بار اتفاق افتاده است. به عبارت دیگر این بررسی نشان داده که سرعت رشد برندهای چینی از سرعت رشد برندهای آمریکایی پیشی گرفته است.
هواوی یکی از معتبرترین برندهای فنآوری در جهان امروز است که نفوذ آن در حال افزایش بوده و این چهارمین سال است که در ۱۰۰ برند برتر جهانی از دید موسسه BrandZ قرار گرفته است. این رشد مداوم حاصل بازده عملکرد خوب هواوی در بازار تجهیزاتی چون گوشی هوشمند و تبلت در سراسر دنیاست.
ارزش ۱۰۰ برند معرفی شده در لیست امسال BrandZ اکنون به ۴.۴ تریلیون دلار رسید که در طول دوازده سال گذشته به میزان ۲۰۴ درصد افزایش یافته است. شرکتهای فناوری جزو رهبران این لیست محسوب شده چرا که ۸ برند از ۱۰ برند اول این لیست متعلق به برندهای حوزه فناوری است که بیش از ۵۰ درصد از ارزش کل ۱۰۰ برند برتر را نیز به خود اختصاص دادهاند.
برند های چینی در گزارش BrandZ امسال جزو چشمگیرترینها هستند که در ۱۳ سال اخیر رشد قابل توجهی داشتهاند. Tencent ،Alibaba و هواوی تنها برخی از نام های پیشرو در میان ۱۴ شرکت چینی بوده که ارزش کل برند آنها ۴۷ درصد به صورت سالانه افزایش یافته است. برند های چینی برای اولین بار در این مطالعه میزان رشد خود را بالاتر از همتایان آمریکاییشان ثبت کرده اند.
تأثیر رو به رشد هواوی در سایر مطالعات برند برتر هم مشهود است. هفته گذشته، فوربس برندهای ارزشمند خود را برای سال ۲۰۱۸ معرفی کرد که در آن هواوی با ارزش ۸.۴ میلیارد دلار، در رتبه ۷۴ در میان ۱۰۰ برند برتر لیست قرار گرفت که البته تنها نام تجاری چینی در این لیست به شمار میرفت. همچنین در فوریه امسال هواوی به عنوان برند ۲۵ با ارزش بیش از ۳۸ میلیارد دلار در لیست ۵۰۰ برند برتر جهانی Brand Finance در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت.
طبق گزارش IDC، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، بیش از ۳۳۶ میلیون تلفن همراه در سراسر جهان فروخته شده که نسبت به سال قبل ۴.۲ درصد کاهش داشته است و نشان دهنده یک رکود کلی در صنعت گوشیهای هوشمند جهان به شمار میآید. با این حال، به رغم کاهش کلی در فروش گوشیهای هوشمند، بنا به بررسی GFK متوسط قیمت فروش گوشیها در دنیا به میزان ۲۱ درصد افزایش و به ۳۷۴ دلار رسید.
هواوی به عنوان سومین تامین کننده گوشیهای هوشمند در جهان با ملاک سهم بازار شناخته میشود. نکته جالب اینکه Huawei علاوه بر عملکرد فوق العاده در بازار گوشیهای میان رده و اقتصادی، در بازار گوشیهای گران قیمت و پرچم دار نیز به خوبی عمل کرده است، به شکلی که سهم بازار مدلهای پرچمدار Huawei (بیش از ۵۰۰ دلار) به بیش از ۱۰ درصد در قیاس با سایر پرچم داران بازار افزایش یافته که بخشی از آن به دلیل پیشرفتهای اخیر این برند در بازارهای مهمی چون اروپا و خاورمیانه بوده است. لازم به ذکر است عرضه گوشی پیشروی Huawei P20 در بازار جهانی عامل موثر دیگری در افزایش ارزشهای برند Huawei در بازارهای جهانی محسوب میشود.
بر مبنای گزارش Ipsos، درسال ۲۰۱۷ شاخص آگاهی برند و شاخص توجه مصرف کنندگان به برند هواوی ۸۶ درصد افزایش یافت که این رشد سریع در شش سال گذشته در بین شرکتهای فناوری در دنیا بی نظیر است.
هم اکنون به گواه سازمانهای مطرح در حوزه مطالعه بازار و ارزش گذاری برندهای جهانی، هواوی با استفاده از محصولات با کیفیت و نوآوریهای تکنولوژیک در روند جهانی، به عنوان شرکتی پیشتاز در دنیای فناوری در مسیر تبدیل شدن به یک برند شاخص، روند رو به رشد سریعی دارد.
نوشته هواوی برای سومین سال متوالی در بین ۵۰ برند ارزشمند جهان قرار گرفت اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.