پروژه پایستون برای سرعت بخشیدن به کدگذاری در پایتون

زبان برنامه‌نویسی پایتون برای سخت‌‌افزارهای قدرتمند در زمینه علوم داده و پروژه‌های یادگیری ماشینی اهمیت بسیار زیادی دارد. ولی یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف این زبان برنامه‌نویسی سرعت آن محسوب می‌شود.
 
شرکت آناکوندا که در زمینه توسعه و توزیع زبان پایتون برای علوم داده فعالیت می‌کند تصمیم دارد نحوه پشتیبانی از سیستم Pyston را تغییر دهد. این سیستم یک پیاده‌سازی جدید از پایتون است که با رفع مشکلات کنونی می‌تواند سرعت پلتفرم کدگذاری را افزایش دهد.
 
سیستم Pyston که توسط «کوین مدزلوسکی» ساخته شده  مه امسال در قالب یک پلتفرم منبع باز با وعده افزایش 30 درصدی شتاب کدهای پایتون روانه بازار شد.
 
مدزلوسکی یکی از مهندسان نرم‌افزار در شرکت دراپباکس بود که به شکل عمده از زبان برنامه‌نویسی پایتون استفاده می‌کند و «گوئیدو ون راسوم» از خالقان این زبان را از سال 2013 به مدت پنج سال استخدام کرد تا بتواند در کنار او فرآیند کدگذاری را ارتقا دهد.
 
شرکت آناکوندا هم اکنون مدزلوسکی و همکارش را در اختیار دارد همچنین با «ماریوس واچلر» که توسعه‌دهنده اصلی پاتیون محسوب می‌شود را استخدام کرده است تا به کمک آنها جامع کاربران، مشارکت‌کنندگان و نگهدارندگان پروژه برای اطمینان از پایداری طولانی مدت این زبان برنامه‌نویسی را شکل دهد.