چگونه پروفایل linkedin خود را بروز رسانی کنیم؟
اگر از کاربران شبکه اجتماعی لینکدین هستید و از این شبکه اجتماعی به منظور رونق کسب و کار خود بهره می برید لازم است هر از چندگاهی وقت گذاشته و سر و سامانی به پیام ها و وضعیت فعلی پروفایل شخصی تان بدید به این منظور در این مطلب یک دستور کار ۸ مرحله ای را برایتان آماده نموده ایم تا به شما در سروسامان دادن وضعیت اکانت لینکدینتان کمک بسیاری خواهد نمود. با گویا آی تی و آموزش خانه تکانی در لینکدین همراه باشید.
- در اولین گام باید سرو سامانی به وضعیت عکس پروفایلتان بدهید. توجه کنید که عکسی که روی حساب کاربری شما قرار می گیرد معرف اصلی شما در همه بخش های این شبکه اجتماعی می باشد. لذا تصویری که انتخاب می کنید بایستی شباهتش به خود فعلیتان را حفظ نماید. از این رو حداقل هر سه تا پنج سال یک بار اقدام به تعویض تصویر پروفایلتان بنمایید. همچنین توجه نمایید که تصور مورد نظر به اندازه کافی گویای حرفه ی شما باشد. به عنوان مثال برای یک معمار بهترین تصویر عکسی است که او را در قاب یک ساختمان به نمایش بگذارد و برای یک وکیل یک عکس مرتب از او در کنار قفسه کتاب هایش حرفه ای تر به نظر می رسد.
- لینکدین به شما فرصت داده تا تنها در ۱۲۰ کلمه شرح کاملی از آنچه هستید و حرفه تان برای دیگران ارائه دهید. از این رو با استفاده حداکثری از کلمات کلیدی و مناسب شانس دیده شدن خود را در جستجو ها برای کاربران اتفاقی افزایش دهید.
- راه های ارتباطی خود را با دقت بررسی نمایید و اطمینان یابید که اکانت فیسبوک، توییتر، ایمیل، آدرس و ب سایت و شماره تلفن های شما به طور صحیح و کامل ثبت شده و دسترسی به آن ها کاملا امکان پذیر است. به عنوان تاکید ویژه حتما شماره تلفن خود را بررسی نمایید و اطمینان یابید که به درستی ثبت شده باشد. زیرا هرکسی روشی را برای برقراری ارتباط انتخاب خواهد نمود و اگر شما قصد دارید هیچ مشتری ای را از دست ندهید بهتر است تمامی راه های ارتباطی را در اختیار آن ها بگذارید.
- یک آدرس کوتاه شده برای اکانت لینکدین خود انتخاب نمایید. این کار به تاثیر بیشتر آن در زمان استفاده از آدرس لینکدین در وب سایت، رزومه، کارت ویزیت، وبلاگ، اسلاید ها و همچنین امضای دیجیتالی ایمیلتان کمک خواهد نمود. همچنین سعی کنید با خلاقت بیشتر URL خود را انتخاب نمایید و از انتخاب نام های مشابه به دیگران خودداری نمایید.
- در بخش خلاصه شرح حال از خودتان یک مطلب کوتاه تهیه نمایید که کنداکتور آن به این صورت باشد. ابتدا توضیح کوتاهی از جایی که مهارت های خود را آموخته اید. سپس اشاره ای کوتاه به چیزی که در حال حاضر هستید و در انتها نیز اشاره به اهداف آینده خود به طور خلاصه و کوتاه. سپس این مطلب را با صدای خودتان ضبط نمایید. توجه نمایید که باید از طولانی شدن مطلب جلوگیری نموده تا باعث آزرده خاطر شدن مراجعه کننده نگردد. همچنین می تواند اطلاعات تکمیلی خود را به وسیله فیلم های کوتاه، پادکست، لینک ها، پی دی اف یا اسلاید در اختیار مخاطبان قرار دهید.
- قسمت مربوط به تجربیات خود را با دقت هرچه تمام تر تکمیل نمایید. زیرا این بخش در واقع تکمیل کننده تمام ویژگی های شما در بخش های معرفی می باشد. از کلمات کلیدی با دقت بهره ببرید. همچنین با توجه به اینکه ممکن است برخی از افراد به طور کامل در زمینه فعالیت شما اطلاعات نداشته باشند از ارائه کلمات اختصاری و اصطلاحات حرفه ای پرهیز نمایید.
- اطمینان یابید که هر دوبخش تجربیات و شرح خصوصیات فقط به معرفی خود شما بپردازد، نه شرکت شما. لینکدین بخش های دیگری را نیز برای ارائه مشخصات شرکت شما و ارائه اطلاعات در این باره اختصاص داده است.
- مهارت های خودتان را با دقت و به طور دقیق تیتر نمایید. توجه کنید که “بازاریابی” به خودی خود یک مهارت نیست. “تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی” مهارت دقیق تری را نیاز دارد که به عنوان “تجزیه و تحلیل بازاریابی یک پارچه” بیان می شود. مشتریانی را که درباره تجربیات شما، به طور مستقیم اطلاعاتی ندارند، جمعآوری نمایید، تا از هر طریقی که ممکن است، شما را تایید کنند.
گاهی این خانه تکانی های کلی نیاز است و به شما در بهبود عملکرد و کارایی صفحه لینکدین تان کمک می کند. پس از اتمام کار به طور کلی مرور کاملی بر همه بخش ها داشته باشید و سعی کنید تمامی بخش ها با یک رویه و یک سو نوشته شده باشند.
امیدواریم این راهنمای ۸ مرحله ای بتواند به شما در سروسامان دادن به وضعیت حساب کاربری لینکدین تان کمک نماید. نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود به دیگران نیز در بهبود عملکرد شبکه های اجتماعی شان کمک نمایید.