کاهش فروش برای سامسونگ و افزایش در فروش برای آیفون!
با توجه به گزارشهای دریافتی جدید از کره جنوبی، شرکت سرمایه گذاری Shinhan تخمین زده است که سامسونگ در سال 2015 نسبت به کمپانی اپل پسرفتهایی داشته است. تحلیلگران پیش بینی کردهاند که اپل در سال 2015 در قیاس با سال گذشته با افزایش فروش 19 درصدی محصولات روبرو شده باشد؛ در حالی که در مورد سامسونگ پیش بینی میشود در بهترین حالت این کمپانی بتواند به فروشی همانند سال گذشته خود دست پیدا کند.
تازهترین تخمینها در خصوص فروش محصولات سامسونگ نشان میدهد که این کمپانی بتواند حدود 318 میلیون اسمارتفون را تا پایان سال جاری میلادی به فروش برساند؛ یعنی در قیاس با سال 2014 میلادی تنها افزایشی 0.95 درصدی! این عدد به هیچ وجه رشد چشمگیر این کمپانی در سالهای گذشته را توجیه نمیکند. در سال 2012 اسمارت فونهای سامسونگ با رشدی 131 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شد، اما سال بعد این درصد به 44.4 در سال 2013 رسید و نهایتا در سال 2014 این روند رو به رشد متوقف شد.
شاید هیچ شرکتی نتواند همانند سامسونگ ناگهان به این چنین فروش عجیبی دست پیدا کند، اما حفظ این موقعیت خوب به مراتب از رسیدن به آن سختتر است و سامسونگ باید تفنگهای خود را برای جنگیدن و حفظ این رتبه آماده سازد. در سال 2015 سامسونگ با تغییراتی اساسی در طراحی و بدنه محصولاتش خصوصا سری Galaxy S و Galaxy Note نشان داد که برنامههای زیادی برای حفظ این موقعیت دارد. در واقع پس از سالها انتقاد از محصولات پلاستیکی و شکننده این کمپانی، سامسونگ تصمیم گرفت که از پلاستیک به سوی فلز کوچ کند. به همین دلیل آخرین کهکشان خود و سری نوت را با بهره گیری از طراحی جدید و بدنهای فلزی روانه بازارهای جهانی کرد. در واقع سامسونگ با عرضه پرچمدارانش بین شیشه و فلز، کاری کرد که هوادارانش کمی از انتقادهای خود در مورد جنس بدنه محصولات بکاهند.
از سوی دیگر، سامسونگ در خصوص پردازنده محصولاتش نیز به سراغ چیپستهای سریع و قدرتمند ساخت خود رفت و توانست با Exynos 7420 نشان دهد که در این حوزه نیز بینیاز از کمپانیهای تولید کننده پردازنده شده است. استفاده از فناوری UFS 2.0 در حافظه داخلی نسبت به فناوری قدیمی eMMC 5.0 نیز از دیگر اقدامات قابل توجه این کمپانی در جهت بهبود محصولاتش بود.
این روزها که سامسونگ با عرضه اسمارت فونهایی با صفحه نمایش خمیده در بازار جولان میدهد، در نظر دارد تا به زودی یک گوشی با صفحه نمایش منعطف و تاشو را نیز به بازار عرضه کند.
در بازارهای جهانی، پس از حضور موفق برندهای چینی در حوزه اسمارت فونها و تولید آیفونهای جدید و بزرگ برای هواداران اپل، سامسونگ کار سختی برای حفظ بازار در پیش رو دارد. شاید این شرایط کار را برای این کمپانی کرهای در حفظ فروش سالانه خود و احتمالا رسیدن به درصد بالاتر در سالهای آینده کمی سخت کند. از سوی دیگر اپل با معرفی آیفونهای جدید، پیش فروش آنها را نیز آغاز کرده است و طبق پیش بینیهای خود منتظر است تا رکورد فروش آیفون 6 را بشکند.
نوشته کاهش فروش برای سامسونگ و افزایش در فروش برای آیفون! اولین بار در -آیتیرسان پدیدار شد.