گوگل از این پس تبلیغات بیشتری را نمایش می‌دهد

گوگل تصمیم گرفته است تغییرات اساسی در عرصه تبلیغات خود اعمال کند تا بر این اساس تعداد و اندازه آگهی‌های تبلیغاتی آن بیشتر شود.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت گوگل از سال گذشته طرحی را آغاز کرد تا به موجب آن فضای بیشتری به مراکز ارایه‌دهنده تبلیغات اختصاص یابد و به آگهی‌ها اجازه داد در فضای جدید منتشر شوند. بر این اساس سرویس نقشه مجازی Google Maps نیز با تصمیم جدید گوگل می‌تواند حین اینکه اطلاعات کاربردی را به راننده ارایه می‌دهد، برای او آگهی تبلیغاتی منتشر کند.

گوگل به این نتیجه رسیده که رفتار کاربران در عرصه دیجیتالی در حال تغییر است و با توجه به اینکه تمایل کاربران به استفاده از دستگاه‌های موبایلی بسیار زیاد شده است، می‌بایست با سیاست‌های جدید از این عرصه پول دربیاورد. به همین دلیل گوگل اعلام کرد آگهی‌های تبلیغاتی مبتنی بر جست‌وجوهای اینترنتی گسترده‌تر می‌شود.

شرکت گوگل هم‌اکنون به مراکز انتشار دهنده تبلیغات امکان می‌دهد فضایی به وسعت 25 کاراکتر را در بخش فوقانی سرویس مورد نظر خود در اختیار داشته باشند و فضایی با حجم 70 کاراکتر را هم برای توضیحات مورد نیاز خود در اختیار بگیرند. همچنین این امکان وجود دارد تا برای فضای فوقانی در دو بخش مجزا از 60 کاراکتر استفاده شود و برای بخش توضیحات نیز در دو فضای مجزا 80 کاراکتر مورد استفاده قرار گیرد.

«سریدار راماسوامی» مدیر مرکز تبلیغات گوگل اعلام کرد استراتژی جدید آنها بزرگترین تغییر در عرصه آگهی‌های متنی محسوب می‌شود و سیستم AdWoeds گوگل که 15 سال قبل عرضه شده بود را به طور کامل متحول می‌کند.