گوگل پیکسل ۵a تائیدیه FCC را دریافت کرد

شرکت گوگل کماکان روی توسعه اسمارت‌فون پیکسل 5a 5G به‌سختی کار می‌کند. غول آمریکایی پیش‌تر در ماه آوریل شایعات مطرح شده پیرامون لغو عرضه این هندست را رد و اعلام کرد که گوگل پیکسل 5a تقریبا در همان پنجره زمانی رونمایی از اسمارت‌فون پیکسل 4a در سال 2020 معرفی خواهد شد. گوشی پیکسل 4a در ماه آگوست سال گذشته معرفی شد. این موضوع نشان می‌دهد که تا زمان رونمایی از گوگل پیکسل 5a احتمالا تنها چند هفته باقی مانده است. انتشار اسناد مربوط به این هندست در وبسایت FCC نیز چنین فرضیه‌ای را موردتائید قرار می‌دهد.

آژانس رگولاتوری ایالات‌متحده اقدام به صدور 2 شناسه مجزا برای ورژن‌های مختلف اسمارت‌فون پیکسل 5a نموده است. یکی از این مدل‌ها احتمالا برای بازار منطقه آمریکای‌شمالی و دیگری برای سایر مناطق جهان در نظر گرفته شده است. تفاوت میان این 2 نسخه به‌صورت خلاصه در تصویر زیر بیان شده است.

کلیه تفاوت‌ها به پشتیبانی از باندهای فرکانسی و فقدان مشخصه CDMA در یکی از مدل‌ها یعنی ورژن جهانی هندست مربوط می‌شود. در واقع وجود مشخصه CDMA صرفا برای ایالات‌متحده که اپراتور ورایزن در آن فعالیت می‌کند؛ منطقی است. اگرچه در اسناد FCC به 2 شناسه مختلف اشاره شده است؛ اما پیکسل 5a احتمالا با 3 شماره مدل متفاوت شامل G1F8F، G4S1M و GR0M2 عرضه خواهد شد (2 مدل از آن‌ها دارای شناسه‌ای مشابه هستند).

گوگل پیکسل 5a پیش از عرضه در وبسایت FCC رویت شد

فهرست FCC به هیچ‌گونه جزئیات جدیدی پیرامون مشخصات هندست اشاره نکرده است. در واقع تائیدیه فوق صرفا یادآوری می‌کند که این هندست احتمالا زودتر از تصورات ذهنی کاربران عرضه خواهد شد؛ چرا که گواهی‌نامه FCC معمولا تنها چند هفته پیش از معرفی هندست‌ها صادر می‌شود.

بر اساس شایعات و اطلاعات پیش‌تر لو رفته، اسمارت‌فون پیکسل 5a از ظاهری تقریبا مشابه با پیکسل 4a 5G برخوردار بوده و از همان تراشه اسنپ‌دراگون 765G استفاده خواهد کرد. پیکسل 5a برخلاف مدل نسل قبلی خود احتمالا در تنها یک ورژن با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G روانه بازار می‌شود. بنابراین مدل مقرون‌به‌صرفه گوشی پیکسل با قابلیت اتصال به شبکه 4G دیگر عرضه نخواهد شد. این هندست احتمالا از پیکره‌بندی دوربین پشتی دوگانه شامل سنسور اصلی و لنز فوق‌عریض استفاده می‌کند. بر اساس برخی شایعات پیکسل 5a احتمالا با برچسب قیمتی گران‌تر از پیکسل 4a در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. دلیل طرح چنین فرضیه‌ای این است که هندست جدید در واقع جانشین گوگل پیکسل 4a 5G محسوب می‌شود؛ گجتی که با قیمت‌گذاری گران‌تر از پیکسل 4a روانه بازار شد.

نوشته گوگل پیکسل 5a تائیدیه FCC را دریافت کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.