یکهتازی هواوی و افول سامسونگ در بازار چین از نظر موسسه تحقیقاتی Kantar
وبسایت Kantar Worldpanel، اخیرا گزارشی خلاصه شده از بازار گوشیهای هوشمند در سراسر جهان را در بازه زمانی ماه آگوست تا اکتبر سال 2017 منتشر کرد. براساس دادههای این گزارش، کمپانیهای هواوی، شیائومی، اپل، ویوو و اوپو، 91 درصد از میزان فروش در بازار چین را به خود اختصاص دادهاند. همچنین این گزارش اظهار میکند که سهام اپل، از تاخیر در عرضه گوشی آیفون X، متضرر شده است.
مناطق شهری کشور چین که ارتباط 3G در آنها منسوخ است، در تسخیر کمپانیهای هواوی، ویوو و اوپو قرار دارند. شرکتهای مذکور، محصولات خود را در فروشگاههای آفلاین به فروش میرسانند. از سوی دیگر، شیائومی که تاثیرگذارترین بازیگر در زمینه فروش آنلاین است نیز موفق شد چندین فروشگاه را بهصورت همزمان راهاندازی کند تا با مقوله تقاضای آفلاین نیز هماهنگ شود.
همچنین دومینیک سانبو، تحلیلگر موسسه Kantar میگوید:
برندهای چینی مانند میزو، LeTV، کولپد، ZTE و لنوو، یکبار در مسیر مشابه شیائومی قرار داشتند؛ اما این جنبش آنی با تقلای آنها برای رسیدن به سهم 1 درصدی از بازار، بهصورت ناگهانی متوقف شد. عملکرد سامسونگ نیز رو به افول نهاده و این کمپانی تنها سهمی 2.2 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنین وبسایت Kantar Worldpanel، میزان توزیع سیستمعاملها در جهان را نیز اندازهگیری کرده است. سیستمعامل اندروید در اروپا و ایالات متحده به ترتیب، سهمی 4.3 و 8.2 درصدی را از آن خود کرد که این موضوع بیشتر ریشه در تصمیم اپل برای عرضه دیرتر گوشی آیفون X دارد. یک نقطه روشن و جالبتوجه بر روی نقشه، افزایش 0.5 درصدی سهم اندروید در شهر کوپرتینو کشور چین است.
نوشته یکهتازی هواوی و افول سامسونگ در بازار چین از نظر موسسه تحقیقاتی Kantar اولین بار در پدیدار شد.