۱۰ توصیه برای بازاریابی دیجیتال صاحبان کسب و کارهای کوچک

افزایش منابع و کانال های بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی، رساندن صدای کسب و کارهای کوچک به مخاطبان خود را بیش از هر زمان دیگری آسان کرده است. وجود گزینه های انبوه به شما اجازه می دهد که برای انتخاب سختگیری به خرج بدهید و تنها در پلتفورم هایی حضور خود را تثبیت کنید که بیش از همه با شما و کسب و کارتان تناسب دارند. به کمپین های بازاریابی دیجیتال به عنوان چیزی که فقط یک بار باید برای آن برنامه ریزی کنید نگاه نکنید؛ کمپین شما همانند کسب و کارتان تکامل پیدا کرده و رشد می کند.

مواردی که در ادامه می آید پیشنهادات گروهی از متخصصان بازاریابی دیجیتال -از فیسبوک، توییتر و لینکدین- است که به شما برای برنامه ریزی کمپین های دیجیتال تان کمک خواهد کرد.

 

  1. حوزه موبایل را در کانون توجه خود قرار دهید: در گذشته به هنگامی که مشتری به دنبال اطلاعات بود، باید پشت یک میز می نشست و جستجو و بررسی را آغاز می کرد، اما امروزه به لطف موبایل ما این کار را هر کجا و در حال انجام هر کاری که باشیم می توانیم انجام بدهیم، بنابراین بازاریابی شما به جای اینکه با موبایل سازگار باشد باید «موبایل محور» باشد.
  2. محتوای جذاب و تعامل برانگیز تولید کنید: دامنه توجه ما به روند نزولی خود ادامه می دهد؛ بر اساس مطالعه ای که توسط مایکروسافت انجام شد، مدت زمانی که انسان می تواند توجه خود را حفظ کند به طور متوسط به هشت ثانیه رسیده است. با جلب توجه مشتریان بوسیله اطلاعاتی که متناسب با نیازهای آنها است، مراجعه آنها به کسب و کار خود را افزایش می دهید. کریستین اِبِرهات، مدیر فروش توییتر می گوید: «محصولات، خدمات، کسب و کار و کارکنان تان را در محتوای خود بگنجانید. برای افزایش تعامل و درگیرسازی مخاطب از تصویر و ویدیو استفاده کنید.»
  3. به جمع آوری اطلاعات بپردازید: با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل و آمارگیر می توانید اطلاعاتی را به دست بیاورید تا بر اساس آنها برنامه ها و فعالیت های خود را تنظیم کنید، پیشنهادات خود را شخصی سازی کنید و سرویس دهی به مشتری را تقویت کنید.
  4. بزرگ فکر کنید (بدون هزینه های بزرگ): هیچ کسب و کاری آنقدر کوچک نیست که نتواند از بازاریابی دیجیتال استفاده کند. امکانات بازاریابی دیجیتال شما را قادر می سازد تا هوشمندانه هزینه کنید، خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید و شهرت کسب و کارتان را افزایش دهید. نیل هیلتز، رئیس بخش استراتژیهای خدمات مالی بین المللی فیسبوک می گوید: «اگر مردم نسبت به شما آگاهی و اطلاعات نداشته باشند، چیزی را از شما خریداری نخواهند کرد.» برای جلب توجه بیشتر، روی تحقیق کلمه کلیدی و بهینه سازی برای موتورهای جستجو تمرکز کنید.
  5. بی مایه فطیر است: اگر فقط روی ترافیک طبیعی تکیه کنید، بازار را از دست می دهید. با استفاده از تبلیغات پولی در وبسایت های معتبر، حضور، تاثیر و دامنه دسترسی مخاطبان را به کسب و کارتان افزایش دهید.
  6. پروفایل بسازید: کمی برای پروفایل های خود در لینکدین و سایر رسانه های اجتماعی وقت بگذارید. تکمیل پروفایل با اطلاعات به روز و تصاویر جذاب و استفاده از پست های مناسب و صرف هزینه، شخصیت دیجیتال شما را پرورش می دهد و مشتریان را بسیار بهتر از شبکه سازی های سنتی به سوی شما جذب خواهد کرد.
  7. اجازه بگیرید: هیچ کس هرزنامه (اسپم) دوست ندارد. از طریق بازاریابی اجازه ای (permission marketing : یک رویکرد فروش که اجازه واضح مخاطب را برای دریافت ایمیل، خبرنامه یا پیام های متنی ضروری می داند) احترام مشتریان و افراد تاثیرگذار را به دست می آورید. محتوای خود را فقط برای افرادی که تمایل خود به دریافت آن را به وضوح اعلام کرده اند ارسال کنید و بقیه را از فهرست انتشار کنار بگذارید.
  8. مسیر خرید از طریق رسانه های اجتماعی را کوتاهتر کنید: تلاش کنید که تا می توانید روند خرید را سرراست تر کنید. به جای قراردادن لینک صفحه محصول در رسانه های اجتماعی، از دکمه خرید مستقیم یا لینکی استفاده کنید که سریع تر آنها را به صفحه پرداخت هدایت می کند.
  9. به بازاریابی محلی توجه کنید: یک استراتژی محلی، مشتریان را بر اساس کد پستی، محله یا خیابان یا شهری که در آن سکونت دارند هدف قرار می دهد و ارتباط شما را با مخاطبی برقرار می کند که بیش از همه برایتان اهمیت دارد.
  10. به شکل منظم و پیوسته ایمیل ارسال کنید: ایمیل همچنان یکی از سودمندترین و مقرون به صرفه ترین ابزارهای بازاریابی است: بر اساس یک نظرسنجی که توسط مارکتینگ شِرپا انجام شد، ۷۸ درصد از مصرف کنندگان ۳۵ تا ۴۴ ساله از ایمیل به عنوان پلتفورم ارتباطی مورد علاقه خود نام می برند. اگر به درستی از ایمیل استفاده کنید، می تواند یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای شما باشد.