۶۵درصد آگهی‌های ملکی در «دیوار» منتشر می‌شوند

 
 
۶۵درصد آگهی‌های ملکی در پلتفرم ثبت نیازمندی‌های آنلاین «دیوار» منتشر می‌شود و پس از آن دیگر فعال این بازار یعنی پلتفرم  «شیپور» بیش از ۲۵درصد سهم بازار نیازمندی‌ها را در اختیار  دارد.
 
در نشست خبری ملک‌رادار اعلام شد در میان سایت‌های انتشاردهنده آگهی ملکی، پس از سایت‌های دیوار و شیپور، سایت «آی‌هوم» قرار دارد و در مقام چهارم، نوبت به روزنامه همشهری می‌رسد که کمتر از دو درصد آگهی‌های مسکن در این روزنامه منتشر می‌شوند.
ملک‌رادار که یک موتور جست‌وجوی آگهی‌های ملکی است، در استان‌های تهران، البرز و خراسان کلیه آگهی‌های ملکی را از سایت‌های مختلف جمع‌آوری کرده و در اختیار شهروندان و مشاوران املاک قرار می‌دهد.
به گفته مدیران ملک‌رادار، در حالی که سهم سایت دیوار از آگهی‌های ملکی در فصل پاییز نسبت به تابستان افزایش یافته، سهم شیپور از این بازار، حدود ۳درصد کاهش داشته است.
 
 
درصد آگهی‌های ملکی منتشر شده در پلتفرم‌های مختلف
 
در این نشست مهران داودی، مدیرعامل ملک‌رادار، با اشاره به انتشار آگهی‌های این شرکت روی اپلیکیشن تحت وب و بات‌های تلگرامی، درباره ارائه اپلیکیشن رسمی این سرویس گفت: «سرویس‌های ملک‌رادار روی اپ تحت وب و بات‌های تلگرامی عرضه می‌شوند. اپلیکیشن اندرویدی ما نیز از یک سال پیش آماده شده؛ اما به دلیل این‌که نمی‌خواهیم مشتریان را با چند درگاه مواجه کنیم و همچنین اینکه تعداد کاربران هنوز در تلگرام خیلی بیشتر هستند، آن را عرضه نمی‌کنیم.»
او همچنین درباره استفاده این شرکت از پیام‌رسان‌های داخلی برای ارائه سرویس اعلام کرد: «علی‌رغم فیلتر بودن تلگرام، همچنان ترافیک بالایی روی این پیام‌رسان وجود دارد و در عین حال باید توجه داشت که ما در ملک‌رادار به صورت متوسط ۳۰پیام در ثانیه روی تلگرام می‌فرستیم و پیام‌رسان‌های داخلی فعلا توان ارائه چنین سرویسی را ندارند؛ اما با مدیران اپلیکیشن «بله» گفت‌وگو کرده‌ایم که زیرساخت‌های لازم برای ارائه سرویس‌ها را فراهم کنند.»
او با اشاره به این‌که ملک‌رادار در ماه ۱.۲ میلیون آگهی جدید از همه وندورهای مطرح را جمع‌آوری می‌کند، گفت: «در طول ۳ سال فعالیت ملک‌رادار، تعداد آگهی‌ها ما به ۳۰ میلیون رسیده است که براساس این دیتابیس اکنون می‌توانیم تحلیل‌های مختلفی از بازار مسکن ارائه دهیم.»داودی براساس داده‌های به‌دست آمده در ملک‌رادار اعلام کرد: «تحلیل آگهی‌های مسکن در سال جاری نشان می‌دهد رونق بازار مسکن از سمت شهرهای بزرگ به سمت حومه شهرها منتقل شده که یکی از دلایل آن می‌تواند گران شدن مسکن در شهرها و به خصوص تهران باشد.» او اعلام کرد این اطلاعات در قالب گزارش فصلی ملک‌رادار در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
 
علی‌رغم فیلتر بودن تلگرام، همچنان ترافیک بالایی روی این پیام‌رسان وجود دارد و در عین حال باید توجه داشت که ما در ملک‌رادار به صورت متوسط ۳۰پیام در ثانیه روی تلگرام می‌فرستیم و پیام‌رسان‌های داخلی فعلا توان ارائه چنین سرویسی را ندارند
مهران داودی، مدیرعامل ملک‌رادار
 
مدیرعامل ملک‌رادار درباره مدل درآمدی این سرویس نیز گفت: «کلیه سرویس‌های ما برای شهروندانی که در جست‌وجوی ملک هستند، رایگان است؛ اما مشاوران املاکی که از خدمات ما استفاده می‌کنند، این سرویس‌ها را با پرداخت هزینه دریافت خواهند کرد.»
 
همچنین در این نشست، سبحان خوش سیرت، مدیر مارکتینگ و روابط عمومی ملک‌رادار، اعلام کرد ۱۱۰ هزار کاربر از سرویس‌های ملک‌رادار استفاده کرده‌اند که از این تعداد، ۷۰ هزار کاربر، مشاور املاک هستند.او گفت: «مشاوران املاک به دنبال آگهی‌هایی هستند که مالکان در سایت‌های مختلف ثبت می‌کنند؛ اما یافتن این آگهی‌ها از میان همه موارد ثبت شده، بسیار دشوار است. به عنوان مثال در محله پونک تهران، روزانه بیش از هزار آگهی ثبت می‌شود اما کمتر از ۱۰ درصد آنها از سوی مالکان ثبت شده‌اند. ما این آگهی‌ها را با استفاده از الگوریتم اختصاصی خود پیدا کرده و برای مشاوران، ارسال می‌کنیم.» او اضافه کرد: «الگوریتم ملک‌رادار در طول ۳ سال فعالیت، به بلوغ رسیده و اکنون با دقت ۸۵درصد، آگهی‌های شخصی را شناسایی می‌کند.»
مدیر مارکتینگ ملک‌رادار درباره همکاری این شرکت با سایت‌های انتشار آگهی گفت: «با جمع‌آوری ۲ میلیون آگهی در ماه و ارسال آنها برای مشترکان، برای سایت‌های انتشار دهنده آگهی ۵ میلیون بازدید ماهانه و ۲۰۰ هزار کیلک ایجاد کرده‌ایم که در نتیجه، برخی از این سایت‌ها API‌ خود را برای همکاری بیشتر در اختیار ما قرار داده‌اند.»
 
۱۱۰ هزار کاربر از سرویس‌های ملک‌رادار استفاده کرده‌اند که از این تعداد، ۷۰ هزار کاربر، مشاور املاک هستند
سبحان خوش سیرت، مدیر مارکتینگ و روابط عمومی ملک‌رادار
 
او همچنین در توضیح مدل کار ملک‌رادار اعلام کرد این استارت‌آپ که اکنون یک تیم ۴۰ نفره دارد، به صورت کاملا ریموت کار می‌کند و اعضای این تیم در شهرهای تهران، سمنان، مشهد، زنجان، تبریز، سنندج، شیراز، اصفهان، کرج، بجنورد، زاهدان و ابهر مستقر هستند و کلیه کارهای فنی، بازاریابی، پشتیبانی، گرافیک، تولید محتوا وغیره را انجام می‌دهند.
سینا بایرامی، مدیر ارتباط با مشتریان ملک‌رادار نیز در توضیح پشتیبانی این شرکت و دریافت نظر کاربران گفت: «همزمان با برنامه توسعه در ملک‌رادار، ارتباط با مشتریان هم توسعه یافت و اکنون این ارتباط با دو روش چت‌آنلاین و تلفنی انجام می‌شود که تیم ما در چت‌آنلاین به صورت ۲۴ ساعته به مشتریان سرویس می‌دهد.»
او افزود: «اعضای تیم پشتیبانی ما بیشتر در شهرهای بجنورد و کرج مستقر هستند؛ اما مشتریان این موضوع را حس نمی‌کنند و تنها سرویس خود را می‌گیرند که حدود ۳۰۰ تماس در روز داریم.»
بایرامی اضافه کرد: «به صورت منظم به مشاوران خود در قسمت پشتیبانی، آموزش می‌دهیم و هر کارشناس موظف است که تا پیگیری آخرین درخواست با کاربر در ارتباط باشد.»