۷۶ درصد از مدیران حوزه آی‌تی از محصولات اپل استفاده می‌کنند!

بنا به گزارش جدیدی که اخیرا منتشر شده است، بیش از نصف مدیران خرده‌فروش که در بخش آی‌تی فعال هستند، از محصولات اپل استفاده می‌کنند.

در دهه‌های اخیر استفاده از تکنولوژی در خرده‌فروشی‌ها شاهد رشد و توسعه چشمگیری بوده است. سیستم‌های پوز (POS) موبایلی، اتصالات وای‌فای و تکنولوژی بیکُن (Beacon)، کسب‌وکار آن دسته از مدیران آی‌تی که در خرده‌فروشی‌ها مشغول هستند را تغییر داده است. تحقیقی که اخیرا توسط Jamf منتشر شده، نشان می‌دهد که این مدیران، تکنولوژی‌های اپل را به فناوری‌های مبتنی بر ویندوز یا اندروید، به‌شدت ترجیح می‌دهند.

تحقیق مذکور، توسط موسسه Vanson Bourne انجام شده و ۷۰۰ نفر از مدیران خرده‌فروش حوزه آی‌تی در آن شرکت کرده‌اند. یافته‌های آنها نشان می‌دهد که بیش از ۹۵ درصد بررسی‌شدگان عقیده دارند که تکنولوژی‌های موبایلی، آنها را قادر ساخته تا علاوه بر اینکه بتوانند طرح‌ها و برنامه‌های خود را به‌نحو مطلوبی بهینه‌سازی کنند، بلکه رفتار مشتریان‌ خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و کارآیی کارمندان‌شان را بالا ببرند. بیش از نصف مصاحبه‌شوندگان گفته‌اند که آمار مشتریان‌شان، از زمان به‌کار بستن دستگاه‌های موبایلی در مغازه‌هایشان، بهبود یافته است. همچنین، ۹۱ درصد از شرکت‌هایی که مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند گزارش داده‌اند که این فناوری‌ها، به برند آنها کمک کرده تا بسیار رقابتی شود و ضمنا فرایندهای فروش‌ محصولات‌شان با سرعت بیشتری انجام گیرد.

محصولات اپل

اکثر خرده‌فروشان، محصولات اپل را ترجیح می‌دهند

در این تحقیق، وقتی از مدیران پرسیده شد که ترجیح می‌دهند از چه مدل دستگاهایی در خرده‌فروشی‌های خودشان استفاده کنند، در جواب، به پلت‌فرم‌های مشخصی اشاره کرده بودند. ۷۶ درصد از آنها، محصولات اپل را به نوع ویندوزی یا اندرویدی ترجیح می‌دهند. ۴۸ درصد از آنها، از ترکیب دستگاه‌های اپل، ویندوز یا اندروید استفاده می‌کنند. ۸۲ درصد از کسانی که از ترکیب این سه پلت‌فرم استفاده می‌کردند گزارش داده بودند که در استفاده از دستگاه‌های ویندوز یا اندرویدی به مشکلات فنی برخورد کرده‌اند.

Josh Jagdfeld، یکی از مدیران Jamf، می‌گوید، در حالیکه تکنولوژی‌های موبایلی به‌طور گسترده توسط خرده‌فروشان کوچک و بزرگ به‌کار بسته شده است، اما بسیاری از این کاربردها، همچنان به‌صورت تک-منظوره باقی مانده‌اند و هنوز جنبه‌های مختلف کسب‌وکار خرده‌فروشی‌ها را در بر نگرفته‌اند. او در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که، در حال‌حاضر آی‌پد و آیفون در کنار مجموعه اپلیکیشن‌های اپل، در فروشگاه‌ها و مغازه‌های سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و این کار به خرده‌فروشان اجازه می‌دهد تا بیشترین بهره را از دستگاه‌‌های خودشان ببرند تا بتوانند فرایندهای فروش‌شان را بهینه کنند. او می‌گوید، اما با وجود فایده‌های زیادی که تکنولوژی‌های موبایلی فراهم ساخته‌اند، خرده‌فروشان هنوز با مشکلاتی در رابطه با راه‌اندازی و مدیریت دستگاه‌های خودشان مابین چندین جریان‌کاری مواجه هستند.

آی‌فون

خلاصه‌ای از یافته‌های مهم تحقیق مذکور در مورد استفاده محصولات اپل در خرده‌فروشی‌ها
  • ۹۹ درصد از خرده‌فروشان، لااقل یک تکنولوژی موبایلی در مغازه‌ و فروشگاه‌های خودشان نصب کرده‌اند.
  • ۷۶ درصد از مدیران خرده‌فروش حوزه آی‌تی معتقدند که دستگاه‌های اپل، بهتر از پلت‌فرم‌های ویندوز یا اندروید برای استفاده در خرده‌فروشی هستند.
  • ۸۷ درصد پاسخ‌دهندگانی که از ترکیب اپل، ویندوز یا اندروید در کسب‌وکار خود استفاده می‌کردند می‌گویند که محصولات اپل در مقایسه با دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز یا اندروید، برای استفاده در خرده‌فروشی بهتر هستند. به‌علاوه،‌ بیش از سه چهارم آنها ( ۸۲ درصد) مشکلاتی را در استفاده از پلت‌فرم‌های ویندوز یا اندروید گزارش کرده‌اند.
  • آن دسته از تیم‌های خرده‌فروش حوزه آی‌تی که از سیستم مدیریت دستگاه موبایل (MDM) استفاده می‌کنند، می‌توانند سالانه حدود ۲۴ درصد از زمان خود را ذخیره کنند.

نوشته ۷۶ درصد از مدیران حوزه آی‌تی از محصولات اپل استفاده می‌کنند! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.