AWS برای کاربران کرهای خود را جریمه کرد
مرکز توسعه خدمات سازمانی آمازون موسوم به AWS اعلام کرد برای کاربران خود در کشور کره جنوبی که با اختلال شبکه مواجه شده بودند، طی ماه آینده ۱۰ درصد هزینههایی که پرداخت کردند را به آنها برمیگرداند.
این کمپانی بزرگ ارایه دهنده خدمات پردازش ابری در تاریخ ۲۲ نوامبر یعنی حدود سه هفته قبل با اختلال شبکه به مدت چند ساعت مواجه شد و اتفاق مذکور موجب شد خدمات AWS در فروشگاههای بزرگ آنلاین و همچنین صرافیهای بزرگ کره جنوبی با مشکلات عدیده مواجه شود.
پس از گذشت مدتی شرکت AWS با انتشار بیانیهای توضیح داد اختلال مذکور که در اصل یک خطای شبکهای بوده است به مدت ۸۴ دقیقه طول کشید و علت اصلی آن خطا در سرور DNS در برخی بخشهای سئول بود.
در بیانیه جدید آمازون اعلام شد آن دسته از مراکزی که با این اختلال مواجه شدند در صورت حساب ماه آینده خود به صورت خودکار بازگشت ۱۰ درصدی هزینههای خود را دریافت خواهند کرد. همچنین تاکید شد که کاربران امنیتی و دادهای شامل این طرح تخفیفی نمیشوند.
واکنش اولیه به این اختلال بزرگ شبکهای و ۲۰ روز تاخیر برای تصمیمگیری AWS در خصوص برگرداندن ۱۰ درصد هزینههای پرداخت شده از سوی مشتریان بسیاری از آنها را خشمگین کرده است.
خدمات پردازش ابری و سازمانی AWS به صورت گسترده در شرکتهای کره جنوبی مورد استفاده قرار میگیرد و مهمترین دلیل آن هم ارزانتر بودن هزینههای این سرویسها نسبت به خدمات مشابه است. لازم به ذکر است بزرگترین شرکتهای کره جنوبی شامل سامسونگ و هیوندای از خدمات پردازش ابری AWS استفاده میکنند.