شهرداری تهران به سامانه «چاپار» پیام‌رسان گپ متصل می‌شود

شهرداری تهران می‌خواهد برای اطلاع‌رسانی به شهروندان از سرویس «چاپار» گپ استفاده کند و در حال انجام فرآیندهای فنی این اتصال است.
 
 سامانه چاپار یک سامانه اطلاع‌رسانی تعاملی است که از زیرساخت پیام‌رسان گپ استفاده می‌کند اما به طور مستقیم به گپ ارتباطی ندارد.
 
مهدی انجیدنی، مدیرعامل پیام‌رسان گپ درباره کارکرد این سامانه گفت: «ما سرویس‌های اطلاع‌رسانی عمومی‌ای داریم که با استفاده از آنها هر سازمانی که می‌خواهد به مشترکانش پیامی ارسال کند، می‌تواند این پیام را از طریق سامانه چاپار گپ ارسال کند. پیامی که به سامانه چاپار گپ می‌آید، اگر مخاطب در گپ باشد پیام را در گپ و اگر در این اپلیکیشن عضو نباشد پیام به صورت پیامک به مشترک ارسال می‌شود.»
 
به گفته او این سامانه امکانات تعاملی و هوشمند دارد. انجیدنی در ادامه در این باره گفت: «به عنوان مثال می‌تواند پیام را بر مبنای موقعیت جغرافیایی مشترکان به آنها ارسال کند. اگر سازمان‌ها احتیاج به نظرسنجی از مخاطبان خود داشته باشند و به عنوان مثال بخواهند از مسافران یک پرواز درباره کیفیت پرواز نظرسنجی انجام دهند می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.»
 
توییت مدیرعامل گپ درباره شروع همکاری با شهرداری تهران:
 
 
مدیرعامل پیام‌رسان گپ اعلام کرد این سامانه  با یک سری سفارشی‌سازی از یک ماه پیش در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته و آنها منتظرند شهرداری تهران فرآیندهای فنی و اتصال سمت خودش را انجام دهد که این سرویس بتواند از سوی شهرداری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
انجیدنی تاکید کرد در حال حاضر APIها را در اختیار شهرداری تهران گذاشتند که بتوانند به این سامانه متصل شوند. 
 
او معتقد است این سامانه برای تمام کارهای تعاملی و بحث هوشمندسازی شهری قابل استفاده است و اگر شهرداری تهران بخواهند براساس موقعیت جغرافیایی درباره یک منطقه خاص شهری اطلاع‌رسانی به شهروندان کند از طریق این سامانه قابل انجام خواهد بود.