مشتریان دیجیکالا بیشتر از کدام استانها هستند و چند درصد اینترنتی خرید میکنند؟
به گزارش مرکز هوش مصنوعی فروشگاه دیجیکالا، تراکم مشتریان در استانهای تهران، البرز و مازندران بیشتر از سایر استانهای کشور است. تراکم مشتریان از تقسیم تعداد مشتریان بر جمعیت ساکن در استان به دست میآید.
بر این اساس، تراکم مشتریان در استان تهران نزدیک به دو برابر استان البرز است. استانهای مازندران و البرز هم رقابتی نزدیک با هم دارند ولی استان مازندران دارای تراکم مشتری بیشتری در دیجیکالا است.
استانهای یزد، قم، اصفهان، هرمزگان و خوزستان در رتبههای بعدی قرار دارند. استانهای خراسان شمالی، کردستان و سیستان و بلوچستان کمترین تراکم مشتری را در بزرگترین خردهفروشی ایران و خاورمیانه دارند.
در استانهای تهران و البرز به خاطر تعداد سفارشهای ریالی سوپرمارکتی و تندمصرف و همینطور سفارشهای تحویل در محل و نقدی، تراکم مشتری بالاست ولی باید دانست که متوسط ارزش ریالی در این استانها برای هر سفارش پایین است.
در استانی مانند فارس متوسط ارزش ریالی هر سفارش نزدیک به ۵۲۰ هزار تومان است ولی در استانهای البرز و تهران در حدود ۳۷۵ هزار و ۳۸۴ هزار تومان است.
متوسط ارزش ریالی هر سفارش دیجیکالا هم در سال ۱۳۹۸ برابر ۴۱۸.۹۱۶ هزار تومان است که حدود ۰.۵ درصد از سال ۱۳۹۷ کمتر شده است. در سال ۱۳۹۷ هم کاهش ۱.۸ درصدی متوسط ارزش ریالی هر سفارش را نسبت به سال ۱۳۹۶ شاهد هستیم.
به گزارش دیجیکالا، نزدیک به ۵۱ درصد سفارشهای دیجیکالا با استفاده از درگاههای پرداخت اینترنتی (IPG) و ۴۹ درصد با کارتخوانهای سیار (POS) تسویه میشود اما ۶۰ درصد از کل مبالغ خرید دیجیکالا با درگاههای اینترنتی است.
پرداخت در محل و نقدی سهم بسیار ناچیزی (۰.۲۳ درصد کل تعداد خریدها یا ۰.۲۷ درصد حجم ریالی خریدها) از خریدهای دیجیکالا را در سال ۱۳۹۸ به خود اختصاص میدهند. طبیعتا، غالب خریدهای در محل چه با کارتخوان و چه نقدی در استانهای تهران و البرز تمرکز دارند.
نوشته مشتریان دیجیکالا بیشتر از کدام استانها هستند و چند درصد اینترنتی خرید میکنند؟ اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.