تحقیق در مورد عملکرد مشکوک برنامه‌های بلوکه کننده تبلیغات آنلاین

 
 
یک سناتور امریکایی از کمیسیون فدرال تجارت آمریکا خواست تا در مورد عملکرد و رویه‌های مشکوک برخی برنامه‌ها و افزونه‌های بلوکه کننده تبلیغات اینترنتی تحقیق کند.
 
به نقل از انگجت، برخی کارشناسان می‌گویند شرکت‌های بلوکه کننده تبلیغات اینترنتی که به همین منظور نرم افزارهایی را تولید و عرضه می‌کنند، ممکن است پشت پرده با برخی آگهی دهندگان برای بلوکه نکردن تبلیغات آنها در فضای مجازی به توافق رسیده باشند.
 
گفته می‌شود در همین راستا پول‌هایی نیز از سوی برخی مؤسسات تبلیغاتی به شرکت‌های بلوکه کننده آگهی های تبلیغاتی پرداخت می‌شود.
 
نگرانی‌های موجود در این زمینه موجب شده تا سناتور ران وایدن با ارسال نامه‌ای برای کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از آنان بخواهد در این زمینه تحقیق کنند تا مشخص شود آیا نرم افزارهای بلوکه کننده تبلیغات رویه‌هایی ناعادلانه، فریبنده و ضد رقابتی داشته‌اند یا خیر.
 
یکی از برنامه‌هایی که در این زمینه عملکرد مشکوکی دارد، AdBlock است که به فروشنده‌ای ناشناس فروخته شده و گفته می‌شود از آن زمان به بعد سیاست‌های خود را در زمینه رعایت حریم شخصی کاربران بی سروصدا تغییر داده است.