اسنپ فود رای شورای رقابت را اجرا میکند
«رای شورای رقابت لازم الاجراست و تاثیر اجرایی داشته اما ما میخواهیم خدمات را بهتر کنیم و وارد حاشیه رسانهای نمیشویم.» این پاسخ مهراد عبدالرزاق، رئیس هیات مدیره اسنپ فود درباره چگونگی تعامل با رقیبشان پس از اعلام رای شورای رقابت است. مهراد عبدالرزاق، رئیس هیات مدیره اسنپ فود اعلام کرد در حال حاضر ۳۵ درصد بازار دلیوری غذا را پلتفرمهای آنلاین در اختیار دارند.
رئیس هیات مدیره اسنپ فود در پنل پرسش و پاسخ مراسم رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن اسنپ فود در پاسخ به سوال پیوست درباره رای شورای رقابت که پیشتر علیه انحصار اسنپ فود صادر شده بود اعلام کرد: «زمانی که در ایران فعالیت میکنیم رای شورای رقابت و یا هر مرجع تصمیمگیر دیگر لازم الاجراست. این رای تاثیر اجرایی در فعالیت اسنپ فود داشته اما خواسته شورای رقابت محترم است و ما آن را انجام میدهیم.» او با اشاره به اینکه اولین رقیب آنها خودشان هستند و میخواهند بهتر از آنچه بودند خدمات ارائه دهند، گفت: «ما در روند فعالیتمان اشتباهاتی داشتیم و در ساختار اهداف اولویتبندی درستی نداشتیم و سلاطین اشتباه کردن بودیم. اما اگر رقبا تیم بهتری داشتند الان جای ما عوض شده بود.»
پیشتر شورای رقابت تجدید نظر خواهی اسنپ فود در پرونده شکایت چیلیوری از این شرکت را وارد ندانست و در رای نهایی خود علیه اسنپ فود رای داد.
عبدالرزاق از آمار ۳۵ درصدی بازار دلیوری در پلتفرمهای آنلاین خبر داد و پس از او سعید لطفی، مدیرعامل اسنپ فود درباره تعداد رستورانهای طرف قرارداد با اسنپ فود گفت: «تعداد رستورانهایی که ما با آنها کار میکنیم ۴ برابر رقیبمان است. رقیب ما با ۴ هزار رستوران کار میکند و ما با ۱۴ هزار رستوران همکاری داریم.» به گفته او اسنپ فود در تهران با ۶ هزار مجموعه کار میکند و این در حالی است که نزدیک به ۲۰ هزار رستوران در تهران فعالیت دارند و این آمارها نشان میدهد بازار بزرگتر از چیزی است که تصور میکنیم.
او در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره قطعی اینترنت و رمز پویا که به تازگی کسبوکارها را با چالشهای بزرگی مواجه کردند گفت: «این چالشها برای تمام کسبوکارهاست اما موضوع رمز پویا به خیر گذشت و ما از سوی بانک مرکزی برای مشورت درباره موضوع رمز پویا دعوت و با آنها صحبت کردیم. اما اگر سیاست اولیه اجرایی شده بود مشکلات جدی برای کسبوکارها ایجاد میشد.»
به گفته مدیران اسنپ فود بیش از ۹۴ درصد کاربران این اپلیکیشن پرداخت آنلاین دارند و به طور معمول روزی ۸ هزار تماس ورودی به مرکز تماس اسنپ فود میشود که در روز اجرایی شدن رمز پویا این عدد به ۱۷ هزار تماس رسیده است.
در ادامه این پنل، علیرضا صادقی پور مدیر محصول اسنپ فود اعلام کرد در حال حاضر نسخه موبایل و وب اپلیکیشن یکی شده و تا دو ماه آینده نسخه دسکتاپ هم تغییرات دیگر نسخهها را خواهد داشت. او در ادامه گفت: «۹۰ درصد سفارشها روی موبایل انجام میشود و به همین دلیله م تلاش بیشتری برای به روز رسانی نسخه موبایلی شده و نسخه دسکتاپ عقبتر است.» به گفته او اپلیکیشن جدید اسنپ فود نیازی به آپدیت ندارد و این یک مزیت برای مجموعه اسنپفود محسوب میشود. زیرا آپدیت هر ورژن از اپلیکیشن بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در پی داشته و حالا این هزینه میتواند صرف گسترش و توسعه محصولات اسنپ فود شود.
همچنین در پایان عبدالرزاق در این پنل اعلام کرد مهمترین چالش پیش روی اسنپ فود گسترش و توسعه محصولاتشان در حالی است که در بازارشان را به همین اندازه و کیفیت خدماتشان را حفظ کنند.
اپلیکیشن اسنپ فود در نسخه جدید تغییرات بسیاری از طراحی تا نوع خدمات داشته است. در نسخه جدید کاربران امکان سبد خریدهای متفاوت را دارند و همچنین میتوانند سفارشهای قبلی خود را تکرار کنند. گزینه جدید دیگری که در نسخه جدید اضافه شده تحویل در محل رستوران است.