کرونا خدمات غیرحضوری شهرداری در تهران را افزایش داد

 
شهرداری تهران برای حرکت به سوی شهر هوشمند و با هدف تسهیل دریافت خدمات و کاهش نیاز به حضور شهروندان در اماکن عمومی به دلیل شیوع ویروس کرونا، اقدام به غیرحضوری کردن تعدادی دیگر از سرویس‌های شهرسازی کرده است.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، خدمات پایان کار آپارتمانی، دریافت رسید نقشه و دریافت فرم‌های عوارض و خلافی از جمله مهمترین خدماتی است که در این مرحله به صورت الکترونیکی ارائه شدند و برای دریافت آنها دیگر لزومی به حضور در دفاتر خدمات الکترونیکی یا سایر واحدهای شهرداری نیست. شهروندان همچنین می‌توانند فرم‌های اعلام عوارض صدور پروانه و عوارض نظارت فنی را در «سامانه تهران من» مشاهده کنند.
 
محمد فرجود مدیرعامل این سازمان با اعلام این خبر گفت: «با توجه به شرایط ویژه شهر تهران در مقابله با شیوع کرونا و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، سعی کردیم تعداد دیگری از سرویس‌های شهرسازی که در آن شهروندان الزام به حضور در دفاتر خدمات الکترونیک شهر داشتند را به صورت غیرحضوری نیز ارائه کنیم و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه «تهران من» به نشانی my.tehran.ir به صورت غیرحضوری این خدمات را دریافت کنند.»
فرجود اعلام کرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران پیش از این و با هدف هوشمندسازی سرویس‌های شهرسازی، «کارتابل شهروندی شهرسازی» را در سامانه تهران من راه اندازی کرده است که علاوه بر خدمات فوق، شهروندان می‌توانند اطلاعات کامل و سوابق پرونده های شهرسازی خود را مشاهده کنند.
 
پیش از این نیز شهرداری تهران در سامانه «تهران من» خدماتی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهر در نظر گرفته بود تا کاربران بتوانند با مراجعه به این سامانه و با انتخاب موضوع کرونا به خدماتی که شهرداری برای این کار در سامانه قرار داده دسترسی داشته باشند.